Koska julkaistaan äitiyspakkaus 2015?

tietämätön.

Koska seuraavan vuoden äitiyspakkaus yleensä tulee julkiseksi? Joulukuussa? Tammikuussa?

45

4566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsgsthgb

      On jo sivustolla kela.fi

      • tietämätön.

    • tiiiiu

      Olen miettinyt ihan samaa, itsellä laskettu aika maaliskuussa. Kerkeisiköhän saada uuden pakkauksen :)

      • dkdjdkdfnöshau

        "Jaossa on nyt maaliskuussa 2014 käyttöön otettu pakkaus.Pakkauksen voit hakea verkossa Kelanasiointipalvelussa viimeistään 2 kk ennen laskettua aikaa. Pakkaus toimitetaan noin kahdessa viikossa sen myöntämisestä."

        tiiiiu, pelkästään Kelan sivuilla olevan tekstin mukaan epäilen ettet kerkeä saamaan 2015 äitiyspakkausta.


      • tietämätön.
        dkdjdkdfnöshau kirjoitti:

        "Jaossa on nyt maaliskuussa 2014 käyttöön otettu pakkaus.Pakkauksen voit hakea verkossa Kelanasiointipalvelussa viimeistään 2 kk ennen laskettua aikaa. Pakkaus toimitetaan noin kahdessa viikossa sen myöntämisestä."

        tiiiiu, pelkästään Kelan sivuilla olevan tekstin mukaan epäilen ettet kerkeä saamaan 2015 äitiyspakkausta.

        Joo jostain sain luettua, että edellisvuoden pakkaukset jaetaan loppuun maaliskuuhun asti jos niitä on. Esim. 2014 vuoden pakkauksia jaetaan vielä maaliskuuhun 2015 asti jos niitä riittää ja sitten maalis/huhtikuussa aletaan jakamaan vuoden 2015 pakkauksia.
        Toivottavasti tulis vähän tyylikkäämpiä vaatteita 2015 pakkaukseen..


    • Hmmmm

      Täytyypä sitten ottaa rahana..Itsellä myös maaliskuussa la ja en todellakaan huoli nykyistä pakkausta!Aivan järkyttäviä kaikki.

      • hdkskbsksk

        Samoilla linjoilla, ei ole kauneudella pilattuja noi 2014 vuoden vaatteet. Täytyy toivoa että saisi sen 2015 vuoden pakkauksen.


      • hskdlz

        Mulla on laskettuaika on 20.4.2015. Ehdinkö saada uuden pakkauksen


      • Vain Guccia meille

        Voi hyvänen aika! Ilmasiksi saa valtiolta tarpeellista tavaraa niin ei ku niin järkyttäviä värejä ja kuoseja! First World problems...


      • NIPPELI88

        Joo mielenkiintoset ongelmat ihmisellä ! Ilmaseksi saa ja kehtaa valittaa. Onnea näille äidelle :D


      • mursu100

        Tottakai äitinä haluaa hienointa omalle lapselleen ei taida iha valittamisesta olla kiii


    • Petunia82

      Minusta tuo 2014 vuoden äitiyspakkaus, vaatteet ja kaikki muukin mm. makuupussi ja haalari, ovat aivan ihania. Taas turhaa valitusta. Luuletteko tosiaan että 2015 vuoden pakkaus on dramaattisesti erilainen? Samaa tyyliä ne kaikki ovat.

      • mummeli54

        Petuinia 82 olen kanssasi samaa mieltä haalari ja makuupussi aivan ihanat..valittajia on maailma pullollaan tuossa pakkauksessa on laadukasta tavaraa..eikä rääsää.mitä halpisketjut pullollaan ..maailmalla tuo on suosioissa meillä valitetaan on omituista.jos on tottunut hapisketjun huonoihin vaatteisiin ei ymmärrä kotimaista laatua kivasti... muuten kaikkea pakkauksessa ihan pakkaus..


    • Vanhan liiton vanhem

      Seuraavissa vaaleissa tulen äänestämään sitä poliitikkoa, joka poistaa moiset valituksen aiheet.
      1. Äitiyspakkaus ja tietenkin sen vaihtoehtoinen rahallinen korvaus. Miksi kukaan ylipäätään nukuttaa lastaan formaldehydilaatikossa, pukee rumiin vaatteisiin. Paitsi me 30v sitten, mutta se on eri asia.
      2. Kouluruokailu. Miten kukaan täysijärkinen nuori suostuu syömään sitä ilmaista moskaa, joka ei maistu miltään ja näyttää pahalta. Silakkalaatikko on ympäristöuhka. Lisäksi koulukeittiön lakkauttaminen toisi yrittäjävetoista dynamiikkaa nykyiseen tehottomaan pakkosyöttöpolitiikkaan. Tosin 10 v. sitten meidän lapset kyllä söivät sitä ilman surempia moitteita, mutta se on eri asia.
      3. Kunnallinen päivähoito. Miksi kukaan lastaan kunnioittava äiti suostuu viemään KUNNALLISEEN päivähoitoon lapsensa, kun varmasti yksityismarkkinoilta löytyisi varmasti paljon parempia ja virikkellisempiä hoitopaikkoja. Tosin meidän lapset olivat, mutta se on eri juttu.
      4. Kouluterveyden hoito. Monta syytä. Yksityissektorilta löytyy paljon paremmat hammaslääkärit, hotajat ja asiakkaisiin suhtautuminen on aivan toista luokkaa, kuin kunnallisissa. Tosin meidän lapset kävivät kouluterkkarissa, mutta se on eri asia.
      5. Koulukyyti. Juuri saimme kuulla lapissa, missä on siis hirveää, somali taksikuski ajamassa koulutaksia. Hirveää. Lopetetaan koulukyydit kokonaan ja jokainen saa toimittaa lapsukaisensa kouluun paljon turvallisemmin.
      6. Oppikirjat masullisiksi
      7.Peruskouluihin lukukausimaksut eihän ilmaisiin kouluihin kukaan itseään kunnioittava vanhempi lastaan laita.
      8. Oppivelvollisuudenkin voisi lopettaa ja muuttaa se koulutusmahdollisuudeksi. Jokainen voi palkata kotiopettajan tai opettaa itse. Siinä säästyisi opettajien palkka, koulukyyti, kouluruokailu, päivähoito ja opetuksen taso olisi juuri se mitä halutaan. Tyhjilleen jääneet koulurakennukset voidaan vuokrata yksityissektorille. Kunta saisi niistä mukavasti vuokratuloja.

      • hohhoijaa3

        Pysy aiheessa.


      • lokakuu15

        Ei vissiin vieläkään ole tietoa uuden pakkauksen ilmestymisestä?


    • 16+4

      Jos ei "ilmaset" tavarat ja vaatteet kelpaa niin olkaa sitte ilman. Kiittämättömiä kommentteja, Suomi taitaa olla ainoa maa joka tämän pakkauksen tarjoaa, joten olkaa onnellisia tästä tai sitte kokonaan ilman!

      Ja aikalailla samat tavarat niissä pakkauksissa on, ei taida hirveenä vaihtua kuin juuri värit korkeintaa. Nuokin vaatteet ovat vain hetken käytössä niin samapa tuo minkä värisiä ovat.

      • hohhoijaa3

        Pysy aiheessa.


    • Rantsu

      Yleensä vasta huhtikuussa julkistetaan uusi pakkaus eli huhtikuun lopussa aikaisintaan saa uutta pakkausta ja senhän saa jo hyvissä ajoin ennen synnytystä.

    • Ziid

      Viime vuonna uusi äitiyspakkaus julkistettiin helmikuun lopussa. Vielä saa siis odottaa ainakin pari kuukautta.

      Otan minkä tahansa vuoden äitiyspakkauksen. Kiitos Suomen valtiolle ja kaikille veronmaksajille!

      • Minä_Vaan.

        Joo sama. Otan sen pakkauksen ku ilmaiseks saa. Ja ei ne vaatteet kuitenkaa kauaa vauvan päälle mee :)


    • mä vaa

      Mäkin odotan innolla vuoden 2015 pakkausta, on aina ihana katsoa millanen uusi pakkaus tulee jakoo. Sitäpaitsi voipi olla että saadaan vauva loppuvuodelle

    • Esiko

      Tuo 2014 on selvästi sievempi kuin aiemmat pakkaukset tähän mennessä. Toivottavasti 2015 ei muutu taas huonompaan suuntaan. Vasta huhtikuussa pääsen hakemaan pakkausta, joten emme taida ehtiä saada enää 2014 mallia, vaikka haluaisimme. Niitä "vanhentuneita" ei varmaan voi enää jälkikäteen pyytää?

      • Tarkkamarkka

        Heippa! Kaikella rakkaudella kaikkia mielipiteitä kohtaan, mutta en aio ottaa pakkausta, mikäli ei 2015 pakkaus ole vaatteiden väreiltään muuttunut. Osa meistä tykkää punaisesta osa vihreästä ja makuasioista on turha kiistellä. Minä jätän mieluummin ottamatta, kun heittelen niitä käyttämättömänä uffille. Ja kaveri juuri sa oi, joka pakkauksen otti, että vaatteet on suurimmalta osalta liian isoja alkuun ja kun lapsi kasvaa, kasvaa myös vaatevarasto, joten hänelläkin suuri osa jää käyttämättä, kun kaapista löytyy vaate poikineen. Ja itse en lastani pahvilaatikkoon aio nukuttaa, että senkin vuoksi hyödytön minulle. En yhtään väheksy pakkauksen merkitystä ja on erittäin hienoa, että suomen valtio tällaisia avustuksia vielä tänä päivänä jakaa. Annan vain omani, sitä enemmän tarvitsevalle. Olen tarkka makuni puolesta ja se suotakoon meille, joille kaikki ei kelpaa. Turha näistä asioista on ketään sormella osoitella. Ei tässä sen vähempää kiittämättömiä olla ku muutkaan.


    • Musa Wimma

      Synnytyslaulukurssia tarjolla! www.musawimma.com Myöhemmin keväällä tarkoitus myös käynnistää kokeiluna synnytysvalmennus ja synnytystarinaryhmiä. Jos olet kiinnostunut niin ota yhteyttä sähköpostilla. Osoitteen löydät musiikkikoulun yhteystiedoista!

    • Kesämasu-15

      Itekin toivoisin saavani tuon 2015 äitiyspakkauksen uusine kuoseineen.. Laskettuaika on heinäkuulla ja tuolloin se on varmasti jo saatavilla :)

      Emme halua mieheni kanssa halua lapsen sukupuolta tietää, joten tämän vuoksi toivoisin tulevan äitiyspakkauksen sisältävän enemmän neutraaleja värejä jotka soveltuu molemmille. Muutenkin olen mieltynyt enemmän beigen,valkoisen, harmaan ja ruskean sävyihin. Nuo kaikki 2014 vuoden pakkauksen kirkkaan kellertävät ja vihertävät pöllökuosiset paitulit jäisivät varmasti kaappiin lojumaan.. Pitää siis vain odotella miltä tuo tuleva pakkaus näyttää ja jos ei sisällä omasta mielestä käyttöönotettavia vaatteita niin luontoakin säästääkseni otan mielummin rahana sitten summan ja ostan itse kaiken tarpeellisen :)

      • Alsya

        "Nuo kaikki 2014 vuoden pakkauksen kirkkaan kellertävät ja vihertävät pöllökuosiset paitulit jäisivät varmasti kaappiin lojumaan.. "
        Ööööh... Eihän pakkauksessa ole mitään kirkkaan kellertäviä ja vihertäviä pöllökuosisia paituleita... ?


    • dvnosdo

      Huh, ei varmaan kun kuukausi-pari niin julkaistaan uusi pakkaus :) Jännittävää.

      • 0999999

        joo, aivan sairaan jännittävää.

        Get a life.


      • trep1
        0999999 kirjoitti:

        joo, aivan sairaan jännittävää.

        Get a life.

        Saahan sisällöstä tykätä tai olla tykkäämättä, ja pakkauksen ottaa tai ei. Äitiyspakkaus on kuitenkin tarve-lähtökohtainen, että jokaisella suomalaisella lapsella olisi vaatteita ja tarvikkeita syntyessään. Tarkoitus ei ole viedä vauvaa Pariisin cat walkeille...Tietenkin monilla äideillä on mahdollisuus ostaa vaattet itse ilman pakkausta, mutta monilla myös ei ole tätä mahdollisuutta. Jollei pidä sisällöstä voi ottaa tietenkin vaihtoehtoisesti sen rahan.


      • Sanonpa_Vaan
        0999999 kirjoitti:

        joo, aivan sairaan jännittävää.

        Get a life.

        Sulla varmaan onkin hyvin mielenkiintoinen ja jännittävä elämä, kun roikut täällä sivuilla irvailemassa muiden kommentteja.


    • purkkasuussa

      En ole vielä kertaakaan kuullut, että kenenkään vauva valittaisi kirkkaan keltaisesta tai paskanruskeasta väristä. Makuja on niin monia, ja kaikki eivät myöskään voi tykätä mutta älkää nyt herrajumala jaksako valittaa. Ilmainen pakkaus se on ja pääasia onkin se käytännöllisyys. Loput on äidin nipottelua - "ei mun vauva vaan voi ruskeaa käyttää". Huoh. Hyvä pakkaus se on ja aion ottaa oli sitten värit mitkä tahansa. Ja rahasta ei ole kyse - nimim. 80 000€ vuosituloinen mamma

      • köyhä

        Hui. Mä tienaan vaan 31 000e vuodessa :(


      • köyhä
        köyhä kirjoitti:

        Hui. Mä tienaan vaan 31 000e vuodessa :(

        kylläpä mulla onki minimipalkka. viilataan linssiin. perkele :(


    • viksu

      Pinnallisuuden multihuipentuma. Ei sen pienen lapsen vaatetuksella ole mitään väliä kuhan ne ovat puhtaita, kestäviä ja ennenkaikkea turvallisia. Jos tärkeintä on JOIDENKIN mielestä saada kuosit mahdollisimman miellyttäväksi omaan silmään niin suosittelen kovasti tutkituttamaan pääkoppansa. Jos rahaa löytyy niin antaa palaa mutta ilmaiseksi älkää vaatiko liikoja. T. Opiskelija 19v ja "vuositulot" 0euroa

    • mamma2014

      Tosi typerää haukkua vuoden 2014 pakkausta pelkästään kuvien perusteellä. Minulla on vuoden 2014 pakkaus ja osa vaatteista ei edes näytä samalta kun kuvissa, omat lempparini oli puku ja makuupussi, pidin myös osasta vaatteesta paljon, osa jäi käyttämättä mutta sillä raha summalla en olisi saanut edes puolia, niistä mitkä meille oli hyödyllisiä!

    • Alsya

      Tuskin maltan odottaa uutta pakkausta! Siellä on varmasti jotain uutta ja ihanaa!!

    • jippuuu

      24.2.2015 julkaistaan.

    • Isäpappa

      Saako ihan miehenä (eli tyhmänä) kysyä, miksi on tärkeää äitiyspakkauksen sisältö?
      Siksi, että osaat ostaa muut vaatteet samalla kuosilla?

      • ldgjåsjw

        Siellä tulee kylpylämpömittari, kynsisakset, makuupussi, pussilakanat ja kaikkea muuta mitä tarvitsee. Ja tulee ne vaatteetkin käyttöön.


      • Isäpappa
        ldgjåsjw kirjoitti:

        Siellä tulee kylpylämpömittari, kynsisakset, makuupussi, pussilakanat ja kaikkea muuta mitä tarvitsee. Ja tulee ne vaatteetkin käyttöön.

        Siis nuohan ovat vakiokamaa vuodesta toiseen, eihän nuo perustarvikkeet vaihetele vuosittain kuin lähinnä kuosiltaan.


    • ifjwoeåf

      No nyt se on julkaistu, mitä mieltä ootte uudesta pakkauksesta?! Mun mielestä se on ihana :)

      • AsioOtus

        Käyn joka vuosi katsomassa äitiyspakkauksen ihan vain uteliaisuudesta. :)

        Laatikko on tosi ihana! Viime vuoden sukupuu ei ollut ehkä niin toimiva idea, ja entä jos vaikka sattuisi olemaan hirveän riitaisa suku... On kivaa, että ulkohaalarin väri ei ole tällä kertaa harmaa, tämä on myös ehkä nätimpi kuin viimevuotinen vaalea. Toisaalta nyt kevythaalari taitaa olla harmahtava. Harmaa ei ole mielestäni vauvamainen väri, kuten ei kovin tummakaan. Vaaleansininen on kyllä perinteisesti ollut poikavauvan väri, eli se varmaan harmittaa joitain. Tosin minullakin oli sininen haalari ja vielä makuupussikin, eikä se muistaakseni häirinnyt, ei jäänyt traumoja. :)

        Kalalelu ja kuolappu ovat mukavan värikkäitä. Peuralakana on hurmaava! Värit eivät ole nyt kovin räikeitä, paitsi ehkä keltaiset potkarit - vaippakaan ei enää ole TVH-miesten väriä. :) Keltainen olisi omasta mielestäni kivempi ja vauvamaisempi pastellisena kuin kirkuvana tai sinappisena (vaikka sinapistakin voi tulla vauva mieleen). Mutta makuasioita ne ovat. Tykkään vihreistä ja violeteista väreistä ja eläinhahmoista. Onkohan maikkari sponsoroinut tätä pakkausta? ;)

        http://www.kela.fi/aitiyspakkaus


    • Ei-vielä-uutta

      Minä tilasin paketin 19.2. ja sain 3.3. vanhan mallisen paketin vielä.

      • dsjojwi

        Aijaa :( Harmi. 2015 on hienompi. Mutta molemmat yhtä käteviä:)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe