AMK Vie kaikki voimat

amk stressaa.!

Onko muilla samoja tuntemuksia?

aikaa ei jää muuhun kun tenttien lukemiseen ja tuntien jälkeen pitää lukea heti päivän asiat että oppisi jotakin.. koulupäivän jälkeen hurahtaa nopiaa 4 tuntiakin lukemisen parissa, viikonlopuista puhumattakaan..

näin ainakin hoitotyön koulutusohjelmassa.

6

305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tite opiskelija

      Itse olen aina kotiin tultua tehnyt tehtävät ja niissä menee noin tunti tai kaksi, hieman riippuu päivästä, niin kyllähän siinä nyt jää vapaa aikaa jää melko reilusti.

      Kokeisiin ei ole vielä tarvinnut hirveästi lukea, mitä nyt päivää ennen koetta käynyt alueen läpi muutamassa tunnissa.

      Kai se myös riippuu ihan tosipaljon siitä alasta jolla opiskelee.

      Meillä ei tule kotitehtäviä juurikaan muista aineista kuin ohjelmoinnista, matematiikasta ja fysiikasta.

    • Ei oo vapaa-aikaa

      Hoitoalan koulutukset on ihan ylitungettu täyteen asiaa. Opiskeluaika on vain 3,5 vuotta mutta sisältöä on 4,5 vuodeksi. Pääsääntöisesti kaikki opettajat on täydellisyyttä tavoittelevia hoitajaluonteita ja vaativat paljon. Perusteluina käytetään että "kun opiskelette unelmaammattiinne niin kyllähän te nyt haluatte osata hyvin" jne ... hoitoala on monelle kutsumus ja opiskelijat on kilttejä tyttöjä, jotka lukee kuin pienet eläimet. Paljon on ulkoa pänttäämistäkin, ihan turhaa. Paljon työläämpää on kuin vaikka kulttuuriala tai insinöörialojen opiskelu.

      • voi ei

        Toivottavasti en koskaan joudu hoidettavaksesi!


      • Kiltti hoitaja
        voi ei kirjoitti:

        Toivottavasti en koskaan joudu hoidettavaksesi!

        Pitäisikö hoitajan mielestäsi vaan kärsiä ja suorittaa kiltisti 4,5 vuoden sisällöt 3,5 vuodessa?

        Voin vakuuttaa että hoitoalan opinto-ohjelma on tungettu tosi täyteen. Joka päivä menee koulun jälkeen monta tuntia että saa kaikki tehtävät tehtyä. Ei jää aikaa eikä voimia osallistua mihinkään opiskelijarientoihin.


    • amk.on.stressin.aihe

      No niimpä, sama täällä... koulutus vie kaikki voimat, tuntuu että niitä asioita ei opi kun pitää opetella niin jumalattomasti kaikkea ja suurinosa ulkoa..:/
      Mulla on viellä vuosi jälellä tuntuu että ei vaan jaksa...

    • 445644

      Vähän samaa probleemaa täälläkin, joskaan en opiskele amk:ssa vaan lääkiksessä. Toki vapaa-aikaakin jää jne. mutta kyllä tässä väsymys alkaa painaa päälle. Ongelma lienee varsin yleinen kaikkien korkeakouluopiskelijoiden keskuudessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1655
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      17
      1517
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1429
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      40
      1384
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1323
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1258
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1102
    Aihe