Suku on pahin

aattutiv

Ja sukuun avioliitonkatta tulleet suorastaan petoja.

6

191

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pidetty miniätyttöne

      Ainakin minun mieheni suku kunnioittaa minua vähän turhankin paljon, vaikka olen miestäni yhdeksän vuotta nuorempi. He ovat suorastaan ylpeitä siitä, että voivat sanoa olevansa minulle sukua. Osuutensa asiaan lienee sillä, että tyttönimeni on maassamme tunnettujen kulttuuri- ja talouselämän vaikuttajien nimi - sukua kun olemme.

      Myöskään minun suvullani ei koskaan ole ollut yhtään mitään miestäni ja hänen sukuaan vastaan, päinvastoin, hän on ollut erittäin tervetullut sukuun. Sukuni on nähnyt, että meillä on hyvä yhdessä.

      Jos suku ei hyväksy jonkun puolisonvalintaa, he voivat olla oikeassakin. Yhtä hyvin he voivat olla väärässä.

      • paljonko maksoit?

        Juu, rahalla saa ja hevosella pääsee vaikka rikkaisiin naimisiin.


      • Gullenbergin suvusta

        Jo on pellejä kun nimi vaikuttaa. Ihan sama vaikka nimi olisi kalppinen, perslävestä me kaikki olemme tulleet, sieltä samasta reiästä.


        Minkähän alan vaikuttaja sitten itse mahdat olla? Vanhojen äijien asiantuntijako?

        Suvulle ei kuulu pätkääkään kenenkään puolisonvalinta sillä itselleen sitä valitaan eikä suvulle.

        Olkoon suku oikeassa tai väärässä niin sehän on heidän ongelmansa ei muiden.

        Me ollaan oltu yhdessä yli 30v ja sukujen mielipiteillä ei ole koskaan ollut mitään vaikutusta. Ei sitä puolisoa valita sukua varten vaan ihan itselleen.

        Ihmisen pitää tehdä virheensä jos puolison valinta ei ole onnistunut eikä siinä pidä suvun sorkkia. Suvusta pitää oasta irrottautua ja alkaa elään itsenäistä elämää.

        Läheisriippuvaisuus on sitä että ollaan sekä suvun kanssa "naimisissa" ja puolisonkin pitäisi liittyä samaan lahkoon.


      • Pidetty miniätyttöne
        paljonko maksoit? kirjoitti:

        Juu, rahalla saa ja hevosella pääsee vaikka rikkaisiin naimisiin.

        No niin varmaankin. Puolisoni ja minun varallisuudessa ja tuloissa ei ole kovinkaan suurta eroa. Viisautesi pätee siis varmasti meihin molempiin - kumpikaan meistä ei ole maksanut toiselle tai toisen suvulle mitään.


      • myös pidetty miniä
        Gullenbergin suvusta kirjoitti:

        Jo on pellejä kun nimi vaikuttaa. Ihan sama vaikka nimi olisi kalppinen, perslävestä me kaikki olemme tulleet, sieltä samasta reiästä.


        Minkähän alan vaikuttaja sitten itse mahdat olla? Vanhojen äijien asiantuntijako?

        Suvulle ei kuulu pätkääkään kenenkään puolisonvalinta sillä itselleen sitä valitaan eikä suvulle.

        Olkoon suku oikeassa tai väärässä niin sehän on heidän ongelmansa ei muiden.

        Me ollaan oltu yhdessä yli 30v ja sukujen mielipiteillä ei ole koskaan ollut mitään vaikutusta. Ei sitä puolisoa valita sukua varten vaan ihan itselleen.

        Ihmisen pitää tehdä virheensä jos puolison valinta ei ole onnistunut eikä siinä pidä suvun sorkkia. Suvusta pitää oasta irrottautua ja alkaa elään itsenäistä elämää.

        Läheisriippuvaisuus on sitä että ollaan sekä suvun kanssa "naimisissa" ja puolisonkin pitäisi liittyä samaan lahkoon.

        Taidan olla pumpulissa kasvanut, sillä kirjoituksesi järkytti minua.

        Tietysti olemme kaikki tulleet maailmaan samalla tavalla - joskin sinun tietämyksesi ihmisen biologiasta on vajaa. Ympäristöllä ja kasvatuksella siis on todellakin suuri merkitys - meidän perheessä ja suvussa ei ikimaailmassa olisi käytetty samanlaisia ilmaisuja kuin sinä käytät. Geeneilläkin lienee merkityksensä, keskieurooppalaiset sukujuureni kenties vaikuttavat siihen, että en ole ns. metsäläinen. Metsäläisyydessä on paljon hyviäkin puolia, mutta kirjoituksesi ilmensi vain sen negatiivisia piirteitä.

        En oikein saa otetta siitä, miksi pidät pelleinä ihmisiä, jotka arvostavat ns. hyviä sukujuuria. Eihän se millään tavoin sulje pois sitä, että jokaisessa ihmisessä arvostetaan myös hänen henkilökohtaisia, suvusta riippumattomia piirteitään!

        Pidetyllä miniätyttösellä ja hänen puolisollaan on yhdeksän vuoden ikäero, ei hänen miehensä siis mikään vanha äijä ole.

        En myöskään ymmärrä, miksi suvusta pitäisi irrottautua. Meillä on erinomaiset suhteet sekä omaani että puolisoni sukuun. Ei se estä meitä elämästä itsenäistä elämää!

        Et tunne lainkaan termin 'läheisriippuvuus' merkitystä.


    • nilkki oot

      Joo, sitä kautta kynitään oikea suku,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      83
      3597
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      569
      3363
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3179
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2122
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2011
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1898
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1885
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      147
      1565
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1321
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1312
    Aihe