Turun tai Joensuun oikeustieteellinen

vataja13

Olen mikkeliläinen ja haen nyt toista kertaa oikikseen. Hain ensimmäisellä kerralla Helsingin oikeustieteelliseen ja nyt päätin, että haen joko Joensuuhun tai Turkuun. Joensuussa asuu tuttuja, mutta Turku houkuttelisi enemmän. Kiinnostaisi tietää näissä opiskelevien mielipiteitä tiedekunnasta. Onko täällä muita ensi kevään hakijoita jompaan kumpaan tiedekuntaan? Meinaatteko osallistua jollekin valmennuskurssille? Viime keväänä itse tilasin vain materiaalit. Tällä kertaa ehkä otan jonkun lyhyen kurssin lukemisen tueksi.

10

580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Julle1989

      Heissan. Mä hain viime keväänä Turkuun, mutta en päässyt. Haen nyt keväällä 2015 uudestaan, samaan paikkaan. Mäkään en osallistunut millekään kurssille, mutta nyt suoritan avoimessa perusopintoja. Jännä nähdä mitä kirjoja ensi kevääksi on suunniteltu. :)

    • 519

      Nuorena vietetään opiskelijaelämää jolloin kaupungin merkitys korostuu. Isompaan siis. Jos tarkoitus on opiskella nopeasti "kirjekurssina", ei kaupungilla ole niin väliä.

    • ampukaamuapäähän

      Oon itse savolaisena viihtyny paremmin Joensuussa kun Turussa (asuin valmennuskurssin ajan pari kuukautta siellä, ja ihmiset ainakin oli ihan perseestä). Joensuuhun on myös helpompi päästä. Mielestäni se ei kuitenkaan korreloi opetuksen laatuun tai kanssaopiskelijoiden tasoon (pääsin itse melkeen 10 pisteellä yli rajan viime vuonna, ja ne hakkaa mut siellä silti ihan 6-0).
      Jos oot Mikkelistä, niin ainakin olis lyhyempi matka kotiin, junalla Turkuun kuitenki Mikkelistä noin 5h?
      En osaa mitään Turun opetuksesta sanoa, mutta mulla on ainaki Joensuussa ollu tosi mahtavaa. Se saattaa johtua siitäkin, etten oo koskaan viihtyny isoissa kaupungeissa. Harmi, että lakimiehillä 50 % työpaikoista on Helsingissä ja 25 % Turussa :(

      • boli

        Hei,vähän huippua et viimein joku joka on Joensuun oikiksessa! Harkitsen itse hakemista, mut just Joensuu opiskelukaupunkina epäilyttää. Itse oon Kuopiosta, eli en mikään suurkaupungin kasvatti mutta kummiskin, onko Joensuu miten pieni? Ja kuinka aktiivinen oikiksen ainejärjestö on? Löytyykö oikeesti menoa js tapahtumia, kunnollista opiskelijaelämää?:) ja millasta porukkaa siellä on ollut? Kauhee kyselyvyöry, mut tuntuu että oot ainoo joka on Joensuun oikiksesta ikinä suutansa avannut! :D


      • Hae ensin kauemmas
        boli kirjoitti:

        Hei,vähän huippua et viimein joku joka on Joensuun oikiksessa! Harkitsen itse hakemista, mut just Joensuu opiskelukaupunkina epäilyttää. Itse oon Kuopiosta, eli en mikään suurkaupungin kasvatti mutta kummiskin, onko Joensuu miten pieni? Ja kuinka aktiivinen oikiksen ainejärjestö on? Löytyykö oikeesti menoa js tapahtumia, kunnollista opiskelijaelämää?:) ja millasta porukkaa siellä on ollut? Kauhee kyselyvyöry, mut tuntuu että oot ainoo joka on Joensuun oikiksesta ikinä suutansa avannut! :D

        Joensuu on todella pieni (enemmän Savonlinna tai Iisalmi kuin Kuopio) ja surkeiden kulkuyhteyksien päässä. No niin on Rovaniemikin mutta siellä on sentään paljon turisteja ja Lapin lumoa. Lisäksi "muun Suomen pääkaupunki" Oulu on parin tunnin päässä.

        Kunnollisen opiskelijaelämän perässä suosittelen hakeutumaan isompiin kaupunkeihin. Joensuussa isoa kaupunkia muistuttaa ainoastaan korkeat vuokrat.


      • -----
        Hae ensin kauemmas kirjoitti:

        Joensuu on todella pieni (enemmän Savonlinna tai Iisalmi kuin Kuopio) ja surkeiden kulkuyhteyksien päässä. No niin on Rovaniemikin mutta siellä on sentään paljon turisteja ja Lapin lumoa. Lisäksi "muun Suomen pääkaupunki" Oulu on parin tunnin päässä.

        Kunnollisen opiskelijaelämän perässä suosittelen hakeutumaan isompiin kaupunkeihin. Joensuussa isoa kaupunkia muistuttaa ainoastaan korkeat vuokrat.

        Taitaa tämän viestin kirjoittajalla olla faktat täysin hukassa. Joensuun asukasluku on n. 75000, kun taas Iisalmen n. 22000 ja Savonlinnan n. 36000 eli eivät nuo kaupungit todellakaan Joensuuta kooltaan vastaa.

        Kyllä Joensuustakin sitä opiskelijaelämää löytyy eli ei kannata vain sen takia jättää hakematta.


      • hae ensin kauemmas
        ----- kirjoitti:

        Taitaa tämän viestin kirjoittajalla olla faktat täysin hukassa. Joensuun asukasluku on n. 75000, kun taas Iisalmen n. 22000 ja Savonlinnan n. 36000 eli eivät nuo kaupungit todellakaan Joensuuta kooltaan vastaa.

        Kyllä Joensuustakin sitä opiskelijaelämää löytyy eli ei kannata vain sen takia jättää hakematta.

        Eiköhän kuopiolainen kysyjä tiedä kaupunkien asukasluvut. Halusin vain kertoa että Joensuu on enemmän Savonlinnan tai Iisalmen kaltainen maakuntakaupunki, kuin Kuopion tai vaikka Jyväskylän kaltainen kasvukeskus. Tuntemani kuopiolaiset opiskelijat matkustivat viikonlopuiksi takaisin kotiin jne., eivät he kotiutuneet Joensuuuhun. Siihen aikaan ei tosin ollut vielä oikkareita, en tiedä miten heillä on.


      • jsuuhun
        Hae ensin kauemmas kirjoitti:

        Joensuu on todella pieni (enemmän Savonlinna tai Iisalmi kuin Kuopio) ja surkeiden kulkuyhteyksien päässä. No niin on Rovaniemikin mutta siellä on sentään paljon turisteja ja Lapin lumoa. Lisäksi "muun Suomen pääkaupunki" Oulu on parin tunnin päässä.

        Kunnollisen opiskelijaelämän perässä suosittelen hakeutumaan isompiin kaupunkeihin. Joensuussa isoa kaupunkia muistuttaa ainoastaan korkeat vuokrat.

        Junalla Helsingistä Joensuuhun matkustaa 4,5 tunnissa ja vuoroja on hyvin tarjolla. Joensuussa on pirteä opiskelijayhteisö, johon on helppo päästä sisään.


      • Abi2014
        hae ensin kauemmas kirjoitti:

        Eiköhän kuopiolainen kysyjä tiedä kaupunkien asukasluvut. Halusin vain kertoa että Joensuu on enemmän Savonlinnan tai Iisalmen kaltainen maakuntakaupunki, kuin Kuopion tai vaikka Jyväskylän kaltainen kasvukeskus. Tuntemani kuopiolaiset opiskelijat matkustivat viikonlopuiksi takaisin kotiin jne., eivät he kotiutuneet Joensuuuhun. Siihen aikaan ei tosin ollut vielä oikkareita, en tiedä miten heillä on.

        Itse opiskelen Joensuun kampuksella ja olen tyytyväinen kaupunkiin, asuntotilanteeseen, kokoon, palveluihin ja kulkuyhteyksiin (rautatieasema ja lentokenttä). Kaikki eivät ensinnäkään tykkää isoista kaupungeista esim.Minä en missään nimessä halunnut Helsinkiin tai Tampereelle kun ne ovat kaupunkeina liian isoja ja Helsingin yliopiston ainejärjestöt ovat muihin verrattuna surkeita autistikerhoja, mitä nyt ainejärjestöjen kokouksissa kuullut. Ei sillä ole väliä mihin menet kun yliopistot ovat melkolailla yhtä hyviä. Sinuna tulisin kuitenkin Joensuuhun kun se on niin lähellä Mikkeliä.


    • rasia

      Puolensa kaikissa. Joensuussa on tiivis oikkariyhteisö, johon on helppo päästä mukaan. Turun, Helsingin ja Rovaniemen toimintaan toki varmaan pääsee mukaan, mutta ehkä se ihan niin rentoa ole kuitenkaan.. Mitä enemmän porukkaa sitä vähemmän toisia tuntee ja sitä etäisemmäksi osa opiskelijoista jää.

      Kyllä Joensuussakin on elämää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe