Hyvä kotiväki!

sus.morsian

Jokunen aika sitten sain ajatuksen, että en yhtään pihistele avoimuudellani. Kotiväeksi nyt teitäkin palstalaiset nimitän.
Tässä on jos mitä ollut keksittävä ja kestettävä, nimenomaan omien läheisteni, siis perheeni ongelmien mukana olemisessa. Enhän voi sille mitään, en pysty olemaan ulkopuolella, vaan kanssaan elän ihan samastumalla. Olen luullut aina pystyväni niinsanotusti auttamaan.
En minä tietoisesti auttamista ajattele, kun täällä Hervannassakin kaikki nuo mitä erilaisimmat ihmiset ovat lähimmäistä vailla vaikka muutamalla sanalla.

Kaikkeenhan olen aina sanonut pystyväni, paljon aikaansaanutkin, luulisin, koska mielihyvää tietysti saa itsekin, jos sanankin jonkun yksinäisen kanssa vaihtaa.

No nyt aika mielenkiintoisen kokeilun ehdotan teille, kaikensorttinen kotiväkeni, susmorsian kokeilee nyt ryypiskelyn vaikutusta mielen tasapainon saavuttamiseen, se pääntyhjennysoperaatio on tarpeen, sittenkin.

Tämän kuluneen vuoden aikana en ole enää tuntenut siihen tarvetta, selvä olen ollut kuin äimän käki, mutta onko siitä ollut apua. Se kun on minun mottoni ollut asiassa kuin asiassa....kaikki tai ei mitään.

Tässä kaupoilta, tuolta hemmetin DUO:lta tultuain otin parisen senttiä viinaa, no sillä ei oo väliä, minkänimistä, Brandii tai viskiä oisin voinut nautiskella, jos nautiskeluksi olis tarkoitus ottaa, en viiniä enkä olutta juo muutenkaan.

Niin, tehdään tällaista tutkimusta, miten pääntyhjennys vaikuttaa ihmisen mielen tasapainon saavuttamiseen...hyvä keksintö eikö totta.
Vielä selvennystä tähän tutkimukseen, ihan yksiksein olen, ennakoinut olen ruuan saannin, lääkkeet ok. Koskaan aikaisemminkaan en ole " humalaisena missään riehunut" , se ei vaikuta minuun sillätavalla.

Uskon nyt tällä vanhalla konstilla pystyväni irrottautumaan turhanpäiväisistä miettimisistä, kun se ei kuitenkaan asioita paranna. Parempi näin.
Katsotaan, miten mielentilani muuttuu, muuttuuko myös persoonallisuuteni, on mielenkiintoista nähdä näin palstan silmin, miten muutun, vai muutunko. Otan kyllä taas yhteyttä, kun siltä tuntuu.

22

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +++++

      Mehän voisimme tänään kaikki ottaa isotkin napanderit ja keskustella pienessä sievässä mitä saamme palstalle aikaan ja sitten aamulla tehdä analyysin tuotoksistamme.

    • Olen sitä mieltä, että et sinä muutu. Ronskina, kielitaitoisena ja aika uskaliaana snut tunnetaan. onhan tuossa ihan tarpeeksi, ainakin meille.

    • Herranen aika sus, sielläkö yksikses aloitat pääntyhjennyksen tähän aikaan päivästä?
      Varmaan saat se tyhjäksi iltaan mennessä, mutta onhan tungosta päänupissa, jos tilaa pitää tehdä! Muuten olet varmaan samanlainen impulsiivinen kuin ennen:D

      Minä tässä ihmettelin lauantaiaamuna, oltuani tupaantuliaisissa illalla, jossa tarjottiin Irish Creamea, miten päinvastoin raskaalta pää tuntui aamulla! Se kun oli niin mahdottoman hyvää ja makeaa, että kieli meinasi mennä mukana.
      Kerrohan nyt sitten miten päiväsi etenee.

    • Mitähän ajalla on väliä, rajuhan minä olen pohjimmiltain, siis tuo " alles oder nichts".

    • ???

      Olet viime aikoina ollut ihan ihmisiksi, inhimillinenkin.
      Mikä syynä ?

      • Maan matkaaja

    • Muistakaapa, ymmärtäkääpä, ettei kukaan tiedä juuriaan, miksi on sellainen kuin on. Mieluiten olisin minäkin kuin Anna Magnani, juoksisin rakkauteni perään katua pitkin ja tulisin vaikka ammutuksi.

    • ei kuulu mittää

      On taitanut sammua kuin saunalyhty jo kun niin aikkaseen aloitti. Mitähä vaikeuksia sillä nyt sitten on sukulaisissa?

    • Nukuin tuossa äsken unta näkemättömässä tilassa, sekin on jo eteenpäinmenoa rauhoittumisessa. Minulle ovat hyvin paljon merkinneet nämä eri kulttuuritutustumiset, jopa ehdotonta ymmärtämystä omista taustoistaan. Miten läheisiksi olen tuntenut Lähi-Idän ihmiset, mutta kuitenkin joutunut jättämään heidät. Vieläkin Jonuksen suku ja Jonus vaimoineen ovat pyytäneet luokseen.
      Se aika heidän kanssaan oli hurjan merkityksellinen, enpä osaa sanoa, miksi, vieläkin rakastamme toisiamme. Mutta minä en mene enkä uutta osoitettani ole antanut.
      Kaipa se on niin, että joko olen täysin tai sitten en ollenkaan. Miten oman aikansa ´täyttä´ elämää elimme yhdessä, hurja, lähes kymmenen vuotta. Se yksi sen ajan tosi aika yhdessä. Toisillemme paljon antaen ja saaden.. Samalla tämä minun oman vapauteni aika, joka piti kai kokea sekin.
      Siis yli kahteen vuoteen en ole ilmoitellut Jonukselle ja Horazonille, missä asun, heidän soittamissistaan huolimatta,, miten minun pitäisi suhtautua..Totta on se Jonuksen sormuskin. Mitä sanoisitte? Eihän se niin yksinkertaista ole.

    • Varmaan käyn jo kohta nukkumaan, jonkinlainen tolkuttomuuden tilakin tarjoaa rauhan.

    • Hupsista, mie soitinkin Jonukselle, mie en heidän ystäyyttään ja läheisyyttään stitenkään jätä,. Mut hitsi kun vaan vois jättää siilleen ´ystävyyteen´. Huomenna hän kai ryntää tänne...jos mie annan luvan.

      • laihalohtu ry

        No heippa vaan kotiväki.

        Siitä Savukosken keikasta piti luopua kun flunssa. Ja rahapula. Laitoin Mantan hakemaan lunssalääkettä. Niillä euroilla se meni varmaan siihen toiseen kauppaan.
        Savukosen keikka? Sitä sauhukvartsia tietenkin luvallisesti keräämään. Ametistia tai sellaista.
        Se lunssa. Soitin Eevalle. Luun laiha euralaisnainen vajaa seitenkymppinen. Ota tullessas iso votkapullo pitkäripasesta. Tämä lähetti toimitti asiat.

        Apteekista saa sellasia suussa nopeasti sulavia isoja tabletteja, Pamol 500 F. Ne vie kuumeen. No ihan ohuet siivut otettiin sitä votkelijuomaa.
        Olkoon halvat jalokivet. Tervehtyminen se on etusijalla. Jo näyttää mukavemmalta.


    • En mie tiiä,. mitä sanosin, mut nukuttaa..

    • jjoutava

      Eihä se ryypiskely ainakaan minuun toiminu. Otin likööriä jonka nimeä en nyt osaa kirjoittaa. En saanut monta ryyppyä alas kun jo alkoi pelottamaan, en päässyt edes nousuhumalaan. Väärä aine, mutta nyt on hyvä, nukuin kuitenkin hyvin. Voin mennä tänään satamaan katsomaan pinnalla olevia laivoja.

    • capt. cöpenick

      Kaikilla mittareilla mitattuina alkoholista vapaat ihmiset on kehuttavampia. Tosin heistä pahimmat riivinraudatkin löytyvät mut silti. Itse en kuulu näihin.
      Pitää olla puteli väkevää kaiken varalta jos paha tauti iskee.

      En ole tähän mennessä tavannut tautia, joita viina ja terve ei olisi nitistänyt. Terva kapassaan, viina pötikässään ja pillerit saatavilla.

    • Saispas ihan tuoretta tervaa, mitenkä sitä sitten käytetään. Ainaki hyvältä tuoksuu. Voidellaanko tervalla jotkin ruumiinosat. Ja sen jälkeen savusaunaan. Eipä oo suuret minunkaan toiveet, tervaa ja savusauna. Niin no entisaikaan olis hyvinkin käynyt päinsä.
      No tuli sittenki viel tää yks kuuri piettyy, voipi ollakin viimenen kerta,jos hiukankan järkee olis päässä. Mut jospa olis ihan hyväksikin. Käydä asioita läpi. Oonkohan nyt seestynyt, aika vapaa on olo.Voisinha teillekin ohjeen antaa, miten siinä kuurissa toimitaan.

      Kaipa riippuu vähän viinan laadustakin, hiski eikun viski olis ainakin miulle sopivin, brandi on hiukan liian arvokas, mieluiten sitä kahvin kanssa, ja ehdottomasti yksin on suoritettava tällanen operaatio. Missähän nyt luovuuteeni viipyy, ei kyllä syntynyt yhtään käyttökelposta painoarvoista tekelettäkään.
      Votka ei myöskää mulle sovi, saa sellasen agressiivisen kipinän syntntymään, liekkö sekkii jonkin geenin aikaansaamaa,. sitä slaavilaisuutta.En oo Viron jälkeen votkaa maistanut.
      Ja jjoutava, elä herran jestas mittään litkuja niinku makkeita liköörejä.

      Enpä oikein oo sammaa mieltä cc.......ettäkö raivoraittiit arvokkaampia ja kehuttavampia. Mikäs se sellanen ihminen olis, jos olis arvokas sen takkii, että on raitis. Eikä se järki tartte aina olla mukana.

    • jjoutava

      Lapsien juomaa se likööri on ja siksi en pystyny sillä alakua pitemmälle pääsemään, koko mielentyhyjennys jä suorittamatta. Pää on täynnä turhaa sälää. Nyt on vaan turvauduttava kirjallisuuteen ja kävinkin kirjamessuilla eilen. Veljeni tytär oli siellä keskustelemassa "Taide, hyvinvointi ja ihmisoikeudet' asioista.

      Voimat ei kunnolla riittäneet muuhun messuun. Kauko Röyhkän näin ja hän onkin Oulusta lähtöisin ja tiedän hänet viisaaksi mieheksi.

      Munien tervausta yritettiin tehdä yhdelle kokelaalle armeijassa ja hänen luonne oli niin kiltti ettei meitä poseen asiasta saattanut vaan painoi villaisella.

      • Mistä mie ne munat.
        Kiva kun jaksoit siihen tilaisuuteen.


    • Pari tuttua ajatelmaa, " Vain kesyt linnut kaipaavat, villit lähtevät...."
      Kaipa tuo Diktoniuksen alunperin.

      Henkilökohtainen kipukynnys on silloin tällöin koettava. Uhkapeliä elämässä.

    • Ramoona*

      Minäkin melkein läksin kirjamessuille, ennen kävin vuorovuosin Helsingissä ja Turussa, vieläkin melkein joka vuosi, on alennusliputkin. Turun vanhat messut olivat aidot kirjallisuuteen keskittyvät, nythän sielläkin ruoka kilpailee ja kaiken maailman muukin sälä. Tapana on ollut käydä välillä ruokamessujen puolella maistiaisilla, ja seuraamassa juomien sekoittajia. Pienellä rahalla sai ison kuohuviinilasillisen, ja taas jaksoi jatkaa kirjailijoiden ja muiden kiinnostavien kuuntelua, pienkustantajien kirjojen tutkimista ja ostosten tekoa. Antikvariaatikin ovat aina hyvin mukana messuilla olleet. Olisinpa tiennyt että JJ on Hgin messuilla, olisin laittanut kukan rintapieleen merkiksi ja koettanut etsiä.

      Vain kesyt linnut kaipaavat, villit lentävät. Lähtöhän se on tärkeintä, maasta irrottautuminen, kukin sen tavallaan tekee....toivottavasti edes joskus.

    • jjoutava

      Tiede. - Takaumalava. siellähän minä istuin niin kuin tatti.

    • c c

      Hyvä kotiväki

      Kiitos rahoista hyvä, kotiväki. Pääsin niiden avulla veneen alla asumisesta talveksi mökkiini ja pois velkavankeudesta.
      Alan lyhentämään 11.000 väkirupian lainaani teille. Luulen ettette huomaakaan kun teidän rupiatilinne alkaa kasvamaan.

      Täällä Bumbain Intian kaakkois-slummi.
      teidän c c

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe