Helluntailaisten oppi parantumisesta

on kuulemani mukaan sellainen että jos uskoo - paranee. Siitähän on eräs Raamatun kirjoituskin jossa Jeesus sanoo parantuneelle:"Uskosi on tehnyt sinut terveeksi."

Tällä palstalla ja kirkko kuulolla-palstalla kirjoitti eräs nimmari 139, jota en unohda koskaan. Sillä hän kertoi minulle yllättäen että hänellä on syöpä.

Keskustelimme hetken ja olosuhteista johtuen hän ei enää palstalle tullut.

Odotan häntä takaisin. Toivon että hän paranee ja kiittää Jumalaa paremmin kuin mitä nyt pystyy.

Hän kiittää Jumalaa vaikka sairaus veisi hänet hautaan.

Teen osapäivätyötä, kolme tuntia kolmesti viikossa henkilökohtaisena avustajana eräälle pyörätuolionnettomuudessa halvaantuneelle pyörätuolipotilaalle. Kuin kokeeksi olen rukoillut että hän parantuisi. Tietenkään mitään ei tapahtunut. MIKSI EI?

Silloin kun opiskelin lähihoitajaksi niin eräällä tunnilla opettaja kertoi että on tutkittu että ne jotka ovat olleet syntymästä saakka sairaita pärjäävät paremmin kuin myöhemmällä iällä vammautuneet.

Se on varmastikin totta. Naapurini on ollut 4-vuotiaasta saakka kuuro. Hän on onnellinen terveen miehensä rinnalla jo 17.vuotta. Hän lukee huulilta hämmästyttävän hyvin. Hänen puhetapansa on kuuron puhetapa mutta siitä selvän.

Hän elää tyytyväisenä elämäänsä terveiden rinnalla, ollen vain hieman poikkeava.

Mutta potilaani tuskin on enää koskaan onnellinen kun unelmat esm.perheestä on sammuneet.

Jos Jumala rakastaisi hän parantaisi ne jotka toivovat parantumista. Kaikki eivät sitä toivo, eivätkä kärsi sairaudesta huolimatta.

He ovat sopeutuneet elämään erilaisina.

Mutta ne jotka kaipaavat terveen elämää-miksi Jeesus ei heitä paranna?

Raamatun sanan mukaan Jeesus on sama eilen tänään ja huomenna. Raamatun mukaan pitäisi pystyä parantamaan, mutta miksi ei kuitenkaan paranna?

56

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eenokki 12

      Keskuudessamme elää vammaisia, raajarikkoisia, joita ihmiset kammoksuvat ymmärtämättä, sitä mitä Jeesus sanoi: köyhät teillä on aina keskuudessanne.

      Vaikka olisi kasvin tasolla elävä ihminen hän on todella ihminen joka elää Jumalan tahdossa ja meidän tähtemme. Että me auttaisimme ja rakastaisimme heitä joiden vapiseva käsi pyytää tarttumaan siihen ja vaikkeivät ymmärtäisi he kuulevat rakkaudellisen puheen ja haluaisivat olla kuulematta ne puhutut jotka tahtoisivat surmata heidät.
      Oletko sinä sydämetön joka kuljet ohitse silmien joka katsoo sinua odottaen edes yhtä lohdullista sanaa Jeesukselta.

      • Ihana kirjoitus sinulta. Olet paras, eenokki.


      • Helarimies

        Olen kyllä positiivisesti yllättynyt tästä kirjoituksestasi Eenokki 12, todella! Olen itse hellari ja käyn täällä lähes päivittäin, mutta en kovin paljoa kirjoittele. Olen saanut sinusta kuvan, että olet vihainen, helluntailaisia halveksiva kirkollinen uskova tai jopa joku provotrolli. Oli miten oli yo kirjoituksesi saa ainakin minut herkäksi.

        Kyllä meissä helluntaiuskovissakin on samallalailla ajattelevia ihmisiä kuin tekstisi osoittaa.


      • Helarimies kirjoitti:

        Olen kyllä positiivisesti yllättynyt tästä kirjoituksestasi Eenokki 12, todella! Olen itse hellari ja käyn täällä lähes päivittäin, mutta en kovin paljoa kirjoittele. Olen saanut sinusta kuvan, että olet vihainen, helluntailaisia halveksiva kirkollinen uskova tai jopa joku provotrolli. Oli miten oli yo kirjoituksesi saa ainakin minut herkäksi.

        Kyllä meissä helluntaiuskovissakin on samallalailla ajattelevia ihmisiä kuin tekstisi osoittaa.

        Eenokin hyvä sydän ja tahto tulee esiin hänen lähes jokaisesta kirjoituksesta, jos vain sen haluaa nähdä.

        Jos häntä vastaan hyökätään ja syytetään provotrolliksi tai jopa paskiaiseksi kuten eräs uskovainen eilen niin totta kai hän puolustautuu minkä pystyy.


    • Eenokki 12

      Kirjoittele vain aurora minä näen kirjoituksistasi pyhää syvällisyyttä jota helluntailaisista en ole koskaan löytänyt.
      Vaimonikin on heitä parempi mielestäni ja vältän kohdistamatta syvällistä katsettani häneen? Varmaan käskee taas nukkumaan?

      • :)


      • "nuapur"
        auroraboreallis kirjoitti:

        :)

        siinä varsinaiset pupu ja pelle keskustelee.


      • Eenokki 12
        "nuapur" kirjoitti:

        siinä varsinaiset pupu ja pelle keskustelee.

        No aurora ottaa vastaan sellaisia rakkauden sanoja joita en itse ymmärrä, mutta te vihaatte ja arvostelette minua syyttä.
        Olla avioliitossa ei tarkoita että lentäisi toisen miehen syliin.
        Kuitenkin mielestani kauniit sanat löytävät aina kohteensa.


      • tomis...
        Eenokki 12 kirjoitti:

        No aurora ottaa vastaan sellaisia rakkauden sanoja joita en itse ymmärrä, mutta te vihaatte ja arvostelette minua syyttä.
        Olla avioliitossa ei tarkoita että lentäisi toisen miehen syliin.
        Kuitenkin mielestani kauniit sanat löytävät aina kohteensa.

        Eenokki 12

        >>mutta te vihaatte ja arvostelette minua syyttä.


      • tomis... kirjoitti:

        Eenokki 12

        >>mutta te vihaatte ja arvostelette minua syyttä.

        Tee itse parannus ja lakkaa kiusaamasta minua ja eenokkia tekojumalallasi. Se on pahantahtoinen en pidä siksi siitä.

        Onneksi se on vain sinun mielikuvitusta eikä tää ole vain minun mielipide vaan useamman ihmisen mielipide.


    • S. Ääli

      RE:
      auroraboreallis
      20.10.2014 13:12

    • En minä ole sairas. Nimmari139, josta aloituksessa kerroin kärsi siitä että te uskovaiset laitoitte parantumisen ehdoksi uskon.


      Puolustaakseni häntä sanon että Raamatussa lukee että sinapinsiemen uskoa riittää.

      Minulla oli se sinapinsiemen kerran rukoilin.

      Mitään ei tapahtunut.

      Jos sinulla on uskoa niin kokeilepa sinä rukoilla potilaani puolesta!

      Kas, kun sinunkaan usko ei riitä !

      • U. Kasvava

        " Puolustaakseni häntä sanon että Raamatussa lukee että sinapinsiemen uskoa riittää."

        - joo, sinapinsiemenen KALTAINEN usko.

        "Jos teillä olisi usko, niin kuin sinapinsiemen, niin...." Noin on kirjoitettu, eikä se tarkoita sitä pienuutta, vaan kasvanutta uskoa.

        Lue vertaus sinapinsiemenestä, ehkä käsität, mitä Jeesus tarkoitti.

        Luukas 17:
        6. " Mutta Herra sanoi: jos teillä olis usko niinkuin sinapin siemen, ja te sanoisitte tälle metsäfikunalle: nouse ylös juurines ja istuta sinus mereen, niin se kuulis teitä. " ( Biblia)
        Biblia on tarkin suomen kielinen käännös verrattuna alkukieleen.

        Matteus 13
        31. Vielä toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on sinapinsiemenen kaltainen, jonka mies otti ja kylvi peltoonsa.
        32. Se on kaikista siemenistä pienin, mutta kun se on kasvanut, on se suurin vihanneskasveista ja tulee puuksi, niin että taivaan linnut tulevat ja tekevät pesänsä sen oksille."

        - ihmeitä tekevä usko= Kasvava usko.


      • U. Kasvava kirjoitti:

        " Puolustaakseni häntä sanon että Raamatussa lukee että sinapinsiemen uskoa riittää."

        - joo, sinapinsiemenen KALTAINEN usko.

        "Jos teillä olisi usko, niin kuin sinapinsiemen, niin...." Noin on kirjoitettu, eikä se tarkoita sitä pienuutta, vaan kasvanutta uskoa.

        Lue vertaus sinapinsiemenestä, ehkä käsität, mitä Jeesus tarkoitti.

        Luukas 17:
        6. " Mutta Herra sanoi: jos teillä olis usko niinkuin sinapin siemen, ja te sanoisitte tälle metsäfikunalle: nouse ylös juurines ja istuta sinus mereen, niin se kuulis teitä. " ( Biblia)
        Biblia on tarkin suomen kielinen käännös verrattuna alkukieleen.

        Matteus 13
        31. Vielä toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on sinapinsiemenen kaltainen, jonka mies otti ja kylvi peltoonsa.
        32. Se on kaikista siemenistä pienin, mutta kun se on kasvanut, on se suurin vihanneskasveista ja tulee puuksi, niin että taivaan linnut tulevat ja tekevät pesänsä sen oksille."

        - ihmeitä tekevä usko= Kasvava usko.

        Eipä sellaista uskoa ole kellään. Sanoin että sinä voit kokeilla rukoilla omalla kasvavalla uskollasi että potilaani paranisi.

        Sinunkaan usko ei riitä.


    • Saat höpöttää

      Noita teorioitasi, maailman tappiin asti. Koko maailmassa, yksikään ihminen ei ole todistettavasti parantunut, mistään sairaudesta, tai vammasta rukouksella. Vai vielä vuori siirtyisi, jos olisi tarpeeksi uskoa. Kokeileppa aluksi hiekanjyvällä, kerro miten kävi?

      • E. Lävä

        " Noita teorioitasi, maailman tappiin asti. Koko maailmassa, yksikään ihminen ei ole todistettavasti parantunut, mistään sairaudesta, tai vammasta rukouksella. Vai vielä vuori siirtyisi, jos olisi tarpeeksi uskoa. Kokeileppa aluksi hiekanjyvällä, kerro miten kävi? "

        xxxxxxxxxxxxxxxxx

        - voi, kymmeniä parantunut erilaisista ongelmista, syöpä, silmän sokeus, luuviat, yms. ja tuo sokea silmäjuttu lääkärien toteama. Yliopistollista sairaalaa myöten :D

        Ulkona oot, kuin lumiukko, tai lintulauta näistä Jumalan valtakunnan asioista. asioista.

        Mitä tarvii todisteita? Eikö riitä että itse sairaana ollut ja parantunut kertoo siitä?

        Tosi on niin, että " joka ei usko, ei usko, vaikka kuolleet herää"


      • E. Lävä kirjoitti:

        " Noita teorioitasi, maailman tappiin asti. Koko maailmassa, yksikään ihminen ei ole todistettavasti parantunut, mistään sairaudesta, tai vammasta rukouksella. Vai vielä vuori siirtyisi, jos olisi tarpeeksi uskoa. Kokeileppa aluksi hiekanjyvällä, kerro miten kävi? "

        xxxxxxxxxxxxxxxxx

        - voi, kymmeniä parantunut erilaisista ongelmista, syöpä, silmän sokeus, luuviat, yms. ja tuo sokea silmäjuttu lääkärien toteama. Yliopistollista sairaalaa myöten :D

        Ulkona oot, kuin lumiukko, tai lintulauta näistä Jumalan valtakunnan asioista. asioista.

        Mitä tarvii todisteita? Eikö riitä että itse sairaana ollut ja parantunut kertoo siitä?

        Tosi on niin, että " joka ei usko, ei usko, vaikka kuolleet herää"

        Kyllä minä uskoisin jos kuolleet heräis !


      • usko sitten
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kyllä minä uskoisin jos kuolleet heräis !

        Raamatussahan on monta todistusta tästä.


      • usko sitten kirjoitti:

        Raamatussahan on monta todistusta tästä.

        Raamattu ei ole sopiva lähteeksi vaan se on kirja joka vaatii lähteen.


      • Maan Siirtäjä

        Minulla on siirtynyt monta vuorta ja monta vaivaa on parantunut.
        Mutta vaikka kerron, sinä et usko koska sinun mukaasi vuoret
        eivät voi siirtyä. Jos siis kerron, minä olen valehtelija sinun mielestäsi.
        Nytta minä tiedän mitkä vuoret ovat siirtyneet tai hävinneet olemattomiin.


    • BuAahhaaaHa!!!

      Odotin tätä. Samaa tuubaa, sanan helinää. Jossakin, joku, joskus parantunut? Vai että ihan sokea simäjuttukin (uusi diagnoosi), vielä lääkärien toteama. Löit nyt sellaiset faktat "pöytään" , että hiljaiseksi vetää.

    • Minäkin uskoisin

      Jos kuolleita heräis. Paikalla en tarvitse edes olla. Kamerat vaan kuvaamaan siunauskappeliin, omaiset mukaan, ei muuta.

    • Olen ajatellut lihallisen kehomme parantumista, että jos ja kun sellaista tapahtuu, niin se täytyy tapahtua parantuneen henkilön "sisällisen ihmisen", henkisen minän kautta, [Room. 7:22] sillä kirjoitettu on, että >"luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti." < [ 1. Kor. 2:14 ]

      Kenenkään ei pidä syyttää tai moittia toista näkyvää ihmistä uskon puutteesta, sillä se on luonnollinen olotila jokaiselle lihalliselle ihmiselle.

      Lihallinen terveys tulee — jos on tullakseen — sisäisen Kristus-elämän kautta.

    • Eiosina

      >>>>>>>>>Helluntailaisten oppi parantumisesta

      • Eiosina

        >>>>>>JATKOA >>>
        UUDEN LIITON aikana Jumalan Henki parantaa Jumalan tahdon mukaan , ei kenenkään vaatimusten, mukaan. Uuden liiton aikana ei tarvita ”erikoismiehiä tai naisia” kiertelemässä pitkin maata pitämässä ”parantumiskokouksia”.
        Jumala jakaa Henkeään ja lahjojaan jokaiselle lapsellensa tahtonsa mukaan aivan paikallis seurakunnassa.
        Tarvitaan tervettä Raamatun opetusta, ja Jumalan Hengen toiminnalle tilaa kokousrutiineissa. Jumala käyttää Jumalalle uskonkuuliaisia lapsiaan. Hän käyttää ketä käyttää, ilman meiltä lupaa kysymättä. Kaavat kuuluu kangaskauppaan, mutta toki kokouksissa tulee olla järjestys.Tulisi antaa srk:n kokoontumisessa jäsenille mahdollisuus harjaanuttaa lahjoja turvallisessa paikallis seurakunta yhteydessä. Usko vahvistuu lahjojen käytäntöön panon myötä.

        Uuden liiton aikana Jumalan Henki parantaa Jumalan tahdon mukaan, kaikille on terveys luvassa vasta uudessa maassa , jossa kaikki on uutta. Ilm.”..Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: ”Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt.” Ja valtaistuimella istuva sanoi: ”Katso, uudeksi minä teen kaikki.” Ja hän sanoi: ”Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet.”..”

        Messiaan päivinä, ei sairaus ole lakiliittoon kuuluva, kuulunut synnin rangaistus, rangaistus oli Hänen päällänsä Jes.53. – Gal.”..Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme – sillä kirjoitettu on: ”Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu” – että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen…”
        Mutta kylläkin väärästä elämäntavasta johtuva seuraus joissakin tapauksissa. Korjattu väärä elämäntapa korjaa myös terveyttä.

        Jeesuksen palvelutehtävässä sairaat parani vasta kun Hänen ylleen tuli Herran Henki. Sittenkään eivät kaikki parantuneet, vaan Jumalan tahdon mukaan Joh.5:19. Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: ”Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee…”

        Jes.61:1. Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta, ….”

        Jumalan Pyhä Henki parantaa Jumalan tahdon mukaan Matt.12:28. Mutta jos minä Jumalan Hengen voimalla ajan ulos riivaajia, niin on Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne…” Luuk.5:17. Ja eräänä päivänä, kun hän opetti, istui siinä fariseuksia ja lainopettajia, joita oli tullut kaikista Galilean ja Juudean kylistä ja Jerusalemista; ja Herran voima vaikutti, niin että hän paransi sairaat…” ( ”… Herran voima vaikutti, niin että hän paransi sairaat…”) Jumala antaa voimavaikutuksensa tahtonsa mukaan, ei käskemällä.

        Paranevatko kaikki uudessa liitossa olevat tässä ajassa ”automaattisesti” ? Eivät kaikki , vaan Jumalan tahdon mukaan. Joh.5:19. Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: ”Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee…”

        Mutta aika jolloin kaikille uuteen liitton kuuluville on terveys (UUDESSA MAASSA ON KAIKKI UUTTA ) Jes.65:17. Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu; 18. vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan. 19. Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä. 20. Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen ( käännösvirhe???? ei ole kirousta,vai onko? RK-92.”..Joka kuolee satavuotiaana, kuolee nuorena, jonka vuodet jäävät alle sadan, häntä surkutellaan. ) …”


      • Tyhjiä lupauksia
        Eiosina kirjoitti:

        >>>>>>JATKOA >>>
        UUDEN LIITON aikana Jumalan Henki parantaa Jumalan tahdon mukaan , ei kenenkään vaatimusten, mukaan. Uuden liiton aikana ei tarvita ”erikoismiehiä tai naisia” kiertelemässä pitkin maata pitämässä ”parantumiskokouksia”.
        Jumala jakaa Henkeään ja lahjojaan jokaiselle lapsellensa tahtonsa mukaan aivan paikallis seurakunnassa.
        Tarvitaan tervettä Raamatun opetusta, ja Jumalan Hengen toiminnalle tilaa kokousrutiineissa. Jumala käyttää Jumalalle uskonkuuliaisia lapsiaan. Hän käyttää ketä käyttää, ilman meiltä lupaa kysymättä. Kaavat kuuluu kangaskauppaan, mutta toki kokouksissa tulee olla järjestys.Tulisi antaa srk:n kokoontumisessa jäsenille mahdollisuus harjaanuttaa lahjoja turvallisessa paikallis seurakunta yhteydessä. Usko vahvistuu lahjojen käytäntöön panon myötä.

        Uuden liiton aikana Jumalan Henki parantaa Jumalan tahdon mukaan, kaikille on terveys luvassa vasta uudessa maassa , jossa kaikki on uutta. Ilm.”..Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: ”Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt.” Ja valtaistuimella istuva sanoi: ”Katso, uudeksi minä teen kaikki.” Ja hän sanoi: ”Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet.”..”

        Messiaan päivinä, ei sairaus ole lakiliittoon kuuluva, kuulunut synnin rangaistus, rangaistus oli Hänen päällänsä Jes.53. – Gal.”..Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme – sillä kirjoitettu on: ”Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu” – että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen…”
        Mutta kylläkin väärästä elämäntavasta johtuva seuraus joissakin tapauksissa. Korjattu väärä elämäntapa korjaa myös terveyttä.

        Jeesuksen palvelutehtävässä sairaat parani vasta kun Hänen ylleen tuli Herran Henki. Sittenkään eivät kaikki parantuneet, vaan Jumalan tahdon mukaan Joh.5:19. Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: ”Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee…”

        Jes.61:1. Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta, ….”

        Jumalan Pyhä Henki parantaa Jumalan tahdon mukaan Matt.12:28. Mutta jos minä Jumalan Hengen voimalla ajan ulos riivaajia, niin on Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne…” Luuk.5:17. Ja eräänä päivänä, kun hän opetti, istui siinä fariseuksia ja lainopettajia, joita oli tullut kaikista Galilean ja Juudean kylistä ja Jerusalemista; ja Herran voima vaikutti, niin että hän paransi sairaat…” ( ”… Herran voima vaikutti, niin että hän paransi sairaat…”) Jumala antaa voimavaikutuksensa tahtonsa mukaan, ei käskemällä.

        Paranevatko kaikki uudessa liitossa olevat tässä ajassa ”automaattisesti” ? Eivät kaikki , vaan Jumalan tahdon mukaan. Joh.5:19. Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: ”Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee…”

        Mutta aika jolloin kaikille uuteen liitton kuuluville on terveys (UUDESSA MAASSA ON KAIKKI UUTTA ) Jes.65:17. Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu; 18. vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan. 19. Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä. 20. Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen ( käännösvirhe???? ei ole kirousta,vai onko? RK-92.”..Joka kuolee satavuotiaana, kuolee nuorena, jonka vuodet jäävät alle sadan, häntä surkutellaan. ) …”

        "Uuden liiton aikana Jumalan Henki parantaa Jumalan tahdon mukaan, kaikille on terveys luvassa vasta uudessa maassa"

        Raamattu ilmoittaa selkeästi Jumalan tahdon, joka on, että Hän parantaa, kun sitä rukouksessa Jeesuksen nimessä pyydetään.. Sitä ei kuitenkaan tapahdu. Miksi??


      • Uskova
        Tyhjiä lupauksia kirjoitti:

        "Uuden liiton aikana Jumalan Henki parantaa Jumalan tahdon mukaan, kaikille on terveys luvassa vasta uudessa maassa"

        Raamattu ilmoittaa selkeästi Jumalan tahdon, joka on, että Hän parantaa, kun sitä rukouksessa Jeesuksen nimessä pyydetään.. Sitä ei kuitenkaan tapahdu. Miksi??

        Raamatussa ei missään kohdassa luvata parantaa kaikkia sairauksia. Missähän päin väität löytyvän maininnan siitä, että Jumalan tahto on parantaa kaikki sairaudet kun sitä rukouksessa Jeesuksen nimessä pyydetään???????????????

        Osoitapa siis tämä tyhjä lupaus!


    • Anusborealis

      Haukotuuuuuuusssss... Samaa kitinää...

    • Rapanhapakko

      Yllä siteerattu "Toinen Pietarin kirje" on oikeiden teologien mukaan ei Pietarin kirjoittama, vaan Pietarin nimiin tekaistu väärennös. Luultavasti Uuden testamentin myöhäisin osa. Tehy selittelemään, miksei Jeesus palannut, vaikka kristitytkin alkoivat ihmetellä, kun "se sukupolvi" oli jo kuollut.

      Teitä on huijattu sekä VT:ssä että UT:ssa, ja siitäkös te tykkäätte. Koska nautitte haluamästanne uhkasta ja nöyrää teeskentelevästä kuvitteellisesta elittiasemastanne.

      Itse Raamatun tekstejä ette kunnioita ollenkaan.
      Jos kunnioitaisitte, ymmärtäisitte että tekstejä luetaan tekstien ehdoilla ja niiden asiayhteydessä, jósta paradoksaalisesti kunnioittva tulos on, etei raamatun kirjakokokoelmassa ole yhtenäistä tarinaa eikä yhtenäistä teologiaa. Eikä se ole edes totta, vaikka miten kultissanne haluatte.

      Jaa "Jumalan sana"? Miten niin se ihmisten, hehhehe varhaiskatolisten äänestyksillä kokoama?

      Koko kristinusko on harhaoppia, ja samat kivat muillekin uskonnoille.

      Jos joku valehtelee Pyhän Hengen hänelle näitä kertoilevan, hän valehtelee kuten se toinenkin hihhuli, joka toisin tulkiten valehtelee samoin. Teidät on nähty.

    • Uskova

      Voivathan helluntailaiset väittää, että heidän uskonnossaan on jokin erityinen apostolinen ihmelahja, parantamisen armolahja, käytössä! Tosi kuitenkin on se, että helluntailaiset eivät ole yhtään terveempiä kuin muut uskovaiset, hei eivät parannu yhtään sen useammin sairauksistaan kuin muutkaan maailman ihmiset, eivätkä he elä sen vanhemmiksi kuin muutkaan ihmiset. Tähän voidaan lukea kaikki ihmiset, niin uskovaiset kuin uskomattomatkin. Eivätkä helluntailaiset ole sen pitkäikäisempiä kuin muutkaan ihmiset. Ja heidän uskomuksensa siitä, että usko parantaa sairaudet, on siinäkin suhteessa väärä, että eivät helluntailaiset kuole "suorilta jaloilta" sen useammin kuin muutkaan ihmiset. Lähes kaikki sairastavat ja heikkenevät ennen kuolemaansa, niin kuin muutkin ihmiset; uskovaiset ja uskottomat.

    • Uskova

      Muutenkin helluntainen uskonto on todella ihmiskeskeinen! Etsitään ihmisiä, joilla on näitä Apostolien tunnusmerkkejä mukamas, vaikka ei edes ole enää Apostoleita, etsitään ihmeitä tekeviä ihmisiä, eikä Jumalaa!
      Kuitenkin Raamatun mukaan ihminen ei ole kaiken keskus. Ihmisen terveys tai sairaus tai kuolema ei ole Jumalan maailmassa kovin keskeinen asia. Edes ihmisen pelastuminen ei ole Jumalan lopullinen päämäärä, se on vain sivutuote. Raamatun mukaan JUMALAN KUNNIA on tärkein asia. Ja Jumala saa oman kunniansa joka tavalla. Jumalan kunnia ja pyhyys tulee näkyviin yhtä hyvin myös ihmisen ja maailman tuomiossa kuin pelastuksessakin!
      Helluntailaisuus on hyvin humaaninen uskonto, se on tehnyt ihmisestä ja ihmisen hyvinvoinnista kaikkein keskeisimmän prioriteetin!!! Ikään kuin Jumala olisi ihmistä varten, ihmisen palvelijaksi tullut, tai olisi olemassa ihmisen tarpeiden vuoksi.

      • Uskon tullut uskovai

        "Ihmisen terveys tai sairaus tai kuolema ei ole Jumalan maailmassa kovin keskeinen asia. Edes ihmisen pelastuminen ei ole Jumalan lopullinen päämäärä, se on vain sivutuote. Raamatun mukaan JUMALAN KUNNIA on tärkein asia"

        Jeesus saarnasi puolet ajastaan maan päällä toisen puolen hän paransi sairaita Jumalan kunniaksi.


        Joh. 9:1 Ja ohi kulkiessaan hän näki miehen, joka syntymästään saakka oli ollut sokea.
        2 Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: "Rabbi, kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän?"

        3 Jeesus vastasi: "Ei tämä tehnyt syntiä eivätkä hänen vanhempansa, vaan Jumalan tekojen piti tuleman hänessä julki.

        4 Niin kauan kuin päivä on, tulee meidän tehdä hänen tekojansa, joka on minut lähettänyt; tulee yö, jolloin ei kukaan voi työtä tehdä.


        Meidän tulee tehdä hänen tekojaan, niissä Jumalan valtakunta tulee läsnä olevaksi ja Jumala saa kaiken kunnian!


      • Uskova
        Uskon tullut uskovai kirjoitti:

        "Ihmisen terveys tai sairaus tai kuolema ei ole Jumalan maailmassa kovin keskeinen asia. Edes ihmisen pelastuminen ei ole Jumalan lopullinen päämäärä, se on vain sivutuote. Raamatun mukaan JUMALAN KUNNIA on tärkein asia"

        Jeesus saarnasi puolet ajastaan maan päällä toisen puolen hän paransi sairaita Jumalan kunniaksi.


        Joh. 9:1 Ja ohi kulkiessaan hän näki miehen, joka syntymästään saakka oli ollut sokea.
        2 Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: "Rabbi, kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän?"

        3 Jeesus vastasi: "Ei tämä tehnyt syntiä eivätkä hänen vanhempansa, vaan Jumalan tekojen piti tuleman hänessä julki.

        4 Niin kauan kuin päivä on, tulee meidän tehdä hänen tekojansa, joka on minut lähettänyt; tulee yö, jolloin ei kukaan voi työtä tehdä.


        Meidän tulee tehdä hänen tekojaan, niissä Jumalan valtakunta tulee läsnä olevaksi ja Jumala saa kaiken kunnian!

        Jeesus teki ihmeitä pääasiassa sen vuoksi, että hän todisti olevansa Vanhassa Testamentissa luvattu Messias ja Kuningas, Jumala. Hän todisti parantamalla sairaita, että hänellä on valta sairauden ylitse. Hän herätti kuolleita todistaen, että hän on elämän ja kuoleman Herra. Hän ajoi riivaajia ulos todistaakseen, että hän voi antaa anteeksi ihmisten synnit ja vapauttaa heidät synnin orjuudesta. Hän pysäytti tuulen ja aallot ja kuoletti puun todistaakseen, että hänellä on valta hallita luonnonvoimia. Hän muutti veden viiniksi ja ruokki muutamalla leivällä ja kalalla tuhansia ihmisiä todistaakseen olevansa luoja, joka pystyy luomaan tyhjästä jotakin. Ei kai helluntailaiset yritä tehdä ihmeitä todistaakseen omaa jumaluuttaan? Ei kai helluntailaisten keskuudessa ole luvattua Messiasta, lihaan tulleena? Miksi sitten etsitte ihmeitä ja ihmeiden tekijöitä keskuudestanne?
        Apostolit tekivät myös muutaman vuoden monenlaisia ihmeitä ja voimatekoja. Jumala antoi heille vallan tehdä ihmeitä siksi, että näin Hän todisti Apostolien olevan Jumalan sanansaattajia, jotka ilmoittavat UUTTA ILMESTYSTÄ JUMALALTA. Ensimmäisen vuosisadan aikana nämä ihmeteot kuitenkin loppuivat, sillä uusi testamentti alkoi saada kirjallisen muodon, eikä siis Jumalan ilmoitus ollut enää uusi. Paavali oli hyvin sairas mies, kärsi paljon ja kuoli nuorena. Oliko hänen uskonsa helluntaiopin mukaan niin heikko, ettei hän parantunut? Vai oliko hänellä kenties tunnustamaton synti? Entä muut Apostolit? Eivätkö he parantuneet ja rikastuneet vain siksi, ettei helluntaiuskontoa ollut silloin vielä keksitty Ei, ystävät, ei Jumalan tarkoitus ole parantaa meidän maanpäällistä elämäämme parantamalla sairaudet, tekemällä rikkaiksi tai herättämällä kuolleista. Ei Jeesuksen maanpäällinen elämä loisteliasta ollut, hän oli köyhä, hän kärsi vainoa ja pilkkaa ja hänet tapettiin tuskallisesti. Hänen elämäänsä kuvaa paremminkin nöyryys, kärsivällisyys ja kuuliaisuus. Sama pätee myös Apostoleihin. Ei meillekään ole Raamatussa parempaa luvattu maanpäällisen elämän osalta. Siunaukset ja lupaukset koskevat pelastusta ja taivaallista tulevaisuutta.
        Voimattomien ja valheellisten ihmeiden ja merkkien kaupustelu vie katseen pois Kristuksesta ja tuottaa Jumalalle enemmän häpeää kuin kunniaa!


      • Uskova kirjoitti:

        Jeesus teki ihmeitä pääasiassa sen vuoksi, että hän todisti olevansa Vanhassa Testamentissa luvattu Messias ja Kuningas, Jumala. Hän todisti parantamalla sairaita, että hänellä on valta sairauden ylitse. Hän herätti kuolleita todistaen, että hän on elämän ja kuoleman Herra. Hän ajoi riivaajia ulos todistaakseen, että hän voi antaa anteeksi ihmisten synnit ja vapauttaa heidät synnin orjuudesta. Hän pysäytti tuulen ja aallot ja kuoletti puun todistaakseen, että hänellä on valta hallita luonnonvoimia. Hän muutti veden viiniksi ja ruokki muutamalla leivällä ja kalalla tuhansia ihmisiä todistaakseen olevansa luoja, joka pystyy luomaan tyhjästä jotakin. Ei kai helluntailaiset yritä tehdä ihmeitä todistaakseen omaa jumaluuttaan? Ei kai helluntailaisten keskuudessa ole luvattua Messiasta, lihaan tulleena? Miksi sitten etsitte ihmeitä ja ihmeiden tekijöitä keskuudestanne?
        Apostolit tekivät myös muutaman vuoden monenlaisia ihmeitä ja voimatekoja. Jumala antoi heille vallan tehdä ihmeitä siksi, että näin Hän todisti Apostolien olevan Jumalan sanansaattajia, jotka ilmoittavat UUTTA ILMESTYSTÄ JUMALALTA. Ensimmäisen vuosisadan aikana nämä ihmeteot kuitenkin loppuivat, sillä uusi testamentti alkoi saada kirjallisen muodon, eikä siis Jumalan ilmoitus ollut enää uusi. Paavali oli hyvin sairas mies, kärsi paljon ja kuoli nuorena. Oliko hänen uskonsa helluntaiopin mukaan niin heikko, ettei hän parantunut? Vai oliko hänellä kenties tunnustamaton synti? Entä muut Apostolit? Eivätkö he parantuneet ja rikastuneet vain siksi, ettei helluntaiuskontoa ollut silloin vielä keksitty Ei, ystävät, ei Jumalan tarkoitus ole parantaa meidän maanpäällistä elämäämme parantamalla sairaudet, tekemällä rikkaiksi tai herättämällä kuolleista. Ei Jeesuksen maanpäällinen elämä loisteliasta ollut, hän oli köyhä, hän kärsi vainoa ja pilkkaa ja hänet tapettiin tuskallisesti. Hänen elämäänsä kuvaa paremminkin nöyryys, kärsivällisyys ja kuuliaisuus. Sama pätee myös Apostoleihin. Ei meillekään ole Raamatussa parempaa luvattu maanpäällisen elämän osalta. Siunaukset ja lupaukset koskevat pelastusta ja taivaallista tulevaisuutta.
        Voimattomien ja valheellisten ihmeiden ja merkkien kaupustelu vie katseen pois Kristuksesta ja tuottaa Jumalalle enemmän häpeää kuin kunniaa!

        Se ettei niitä ihmeitä satu enään nykyisin saa minut epäilemään Raamattua ja sitä sattuiko silloinkaan.

        Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja ja voi yhtä hyvin olla satua, vailla mitään todellisuuspohjaa.

        Jos jeesus olisi tehnyt mainitsemiasi ihmeitä niin tottahan juutalaiset fariseuksetkin olisi uskoneet eivätkä he ois tappaneet jeesusta.

        Logiikka uupuu sulla siltakin osalta että aiemmin jeesus todisti jumaluutensa ihmeillä, koska sitä todistusta tarvittaisiin tänäänkin.

        Sen sijaan ei tapahdu yhtään mitään, aivan kuin koko jeesusta ei olisi olemassa lainkaan.


    • ransu

      Onneksi raamatun sanan saarnaaminen saa helluntilaisetkin hiljaisiksi. Vaikka heillä on omanlaiseksi rakentamansa parannusoppi, niin Jumalan sanaa vastaan hekään eivät uskalla nousta. Vaikka varmasti kirveltääkin tämä kun heidän oppinsa ei nähtävästi olekaan oikia.

    • Ei tapahtunut

      Ei kukaan parane vaikka kuinka rukoiltas. Aivan höpö höpöä juttua! Ja miekin joskus uskoin,että ne "profetiat" pitää paikkansa! Onneks tajusin, ymmärsin että EIHÄN TÄMÄ NÄIN MENE. Ihminen jolla on paha olla voi mennä enemmän sekaisin kaikista huuhaaprofetioista ja kaatajista.

      • Jotkut taas ei herää todellisuuteen koskaan.


    • Retu3

      Voi Jeesus parantaa hiljaisessa yksinäisyydessä jos on tuskia ja yhteys Jeesuksen kanssa. Ei häntä voi vaatia parantamaan, tapahtukoon hänen tahtonsa. Hän kyllä näkee miten on parempi ollako sairaana vai kivuttomana.
      Sanan mukaan Jeesus kaasi rahanvaihtajain pöydät, ei hän ole siellä markkina menoissa missä ihminen korotetaan ja näytöksiä pidetään miten hyviä uskovaisia sitä ollaan, siellä on muut henget.

    • jjjjjjjbbbbbbbb22222
      • Harmi ettei linkistä päässyt lukemaan tuota kirjaa. Esittelyteksti oli kyllä mielenkiintoinen.


    • Johan oli saarna.

      Valitettava totuus on kuitenkin se että huolimatta siitä että sinulla on mielipide siitä että sairaat paranevat ja kuten raamatussa tuossa sinun laittamassa kohdassa sanotaan että voi juoda vaikka kuolettavaa myrkkyä ja se ei uskovaan vaikuta niin silti sairaat EIVÄT parene vieläkään ja kuolettavaan myrkkyyn kuolee.

      Josta syystä minun on nyt entistä vaikeampi uskoa Raamattuun.

      Uskvoa ei voi juoda kuolettavaa myrkkyä ja pysyä silti hengissä vaikka sinun laittamassa raamatunkohdassa niin luvataankin.

      Uskoako omia silmiään vai järjenvastaisesti johonkin ihmisten kirjoittamaan opukseen, jossa selvästi valhetellaan?

      Miten sinä onnistut välttämään todellisuuden? Miten mielikuvituksesi yltää tuohon saavutukseesi?

      Hei halloo?

      Onko siellä ketään?

      • .eino

        Hyvin johdattelit ketjun.
        Olisi tuo ihmeparantuminen huomioitu lääketieteessäkin vaikka sielläkin uskotaan paranemisen ihmeeseen aivan toisella tapaa, ihmiskeho pyrkii parantamaan itsensä ilman lääketiedettä joskus uskomattomasti silloin uskis voi käyttää omaa mielipidettä omiin tarkoituksiinsa.


      • .eino kirjoitti:

        Hyvin johdattelit ketjun.
        Olisi tuo ihmeparantuminen huomioitu lääketieteessäkin vaikka sielläkin uskotaan paranemisen ihmeeseen aivan toisella tapaa, ihmiskeho pyrkii parantamaan itsensä ilman lääketiedettä joskus uskomattomasti silloin uskis voi käyttää omaa mielipidettä omiin tarkoituksiinsa.

        Täällä on tullut sellainenkin tapaus vastaan jossa uskis käyttää parantumista omiin tarkoitusperiinsä vaikka hänet paransi lääkäri.


    • Uskova

      On tärkeätä aina lukea Raamatusta kenelle puheet ja lupaukset on osoitettu! Mark. 16:17-18 on osoitettu suoraan "niille yhdelletoista" eli nämä lupaukset sairaitten parantamisesta, käärmeen yms. myrkyistä, vieraista kielistä, voimateoista yms. on tarkoitettu pelkästään Apostoleille. Tämä lupaus ihme- ja merkkilahjoista oli käytännössä se, että Jumala lupasi todistaa ihmein ja merkein, että Jeesuksen valitsemat Apostolit puhuivat Jumalan sanaa. Nämä Uuden Testamentin opetukset kun eivät sen aikaisessa Raamatussa vielä olleet. Tämä oli Jumalan keino erottaa oikeat Apostolit valheapostoleista. Siksi siis nämä yliluonnolliset ihmeet, joita kukaan muu ei pystynyt toistamaan!

      Nämä ihmeet ja merkit toimivat alkuseurakunnassa muutaman vuosikymmenen, ja päättyi lopullisesti kun viimeinen Apostoli, eli Johannes, kuoli. Silloin päättyi myös profetian armolahja, niin kuin Johannes Ilmestyskirjassa kertookin.

      Uskovaisille ja uskomattomille ei siis ole tässä ajassa luvassa mitään erityisiä ihmeparannuksia. Joskus Jumala parantaa, joskus ei, eikä se riipu uskosta tai uskottomuudesta. Ihmeparantumisia tapahtuu tasan yhtä paljon uskovaisilla, uskomattomilla, ateisteilla ja pakanauskoissa.

      Helluntailaisilla on todella törkeä harha siinä, että he joissakin tapauksissa jopa estävät ihmisiä kääntymästä lääkärin puoleen sairaudessaan. Siis ainakin henkisellä painostuksella estävät. Azusa-kadun huuhaailmiöt saivat 1900-luvun alussa aikaan sen, että monet helluntailaiset kuolivat sairauksiinsa, koska heitä kiellettiin kääntymästä lääkärien puoleen. Jopa harhaopettajien omia lapsia kuoli. Ja tätä samaa tapahtuu jatkuvasti ympäri maailmaa helluntailaisuuden ja karismaattisuuden varjossa.

    • Raamatussa kuitenkin sanotaan että jeesus on sama eilen tänään ja huomenna.

      Siis jos jeesus on olemassa ja haluaa parantaa niin silloinhan luulisi että parantumisia tapahtuisi.

      • Severnojesijanie

        Auroraborealis! Onhan Jeesus toki sama eilen ja tänään ja huomenna, mutta ei se sitä tarkoita, että hänen pitäisi toimia aina samalla tavalla! Jeesus loi maailman vain yhden kerran, hän syntyi maan päälle vain yhden kerran, hän kuoli ristillä vain yhden kerran, hän nousi taivaaseen vain yhden kerran, hän kirjoitti Raamatun vain yhden kerran!
        Hän valitsi Apostolit vain yhden kerran ja antoi VAIN HEILLE ihme- ja merkkilahjat. Jeesus opetti henkilökohtaisesti vain Apostoleitaan, ja antoi vain heille ilmestyksissä ja suorassa puheessa apostolisen kristinuskon eli raamatullisen opin eli Uuden Testamentin.


      • E. Lää Jeesus

        Raamatussa kuitenkin sanotaan että jeesus on sama eilen tänään ja huomenna.

        Siis jos jeesus on olemassa ja haluaa parantaa niin silloinhan luulisi että parantumisia tapahtuisi


    • emiilio

      Ihmisiä paranee edelleen tänäkin päivänä ja itse olen siitä elävä todiste. Käsittääkseni sinä et ole uskossa aurorab, mutta Jeesus todellakin parantaa ja todistaa itsestään, mikäli Hänen tahtonsa jonkun kohdalla niin on.

      Hänen tekonsa ovat paljon suuremmat kuin sinun ymmärryskykysi. Sinulta jää huomioimatta monta asiaa, kun et Jeesusta tunne. Sillä Sana sanoo, että joka uskoo Häneen, on tekevä suurempia tekoja kuin Hän teki ollessaan maan päällä.

      Sinä aurorab kierrät taloa ulkoapäin ja kerrot mitä sen sisällä on, vaikket ole koskaan sisään taloon astunut!

      • Olen ollut uskossa, joten tiedän mitä se on.

        Sanotaan että jos en olisi lukenut koulussa psykologiaa olisin erittäin paljon uskossa vieläkin.

        Lääkärit sanoivat minulle että en parane. Sitten rukoiltiin ja paranin ja ylilääkäri sanoi"ei voi olla totta"ja testit otettiin(sama tulos)uudestaan.

        Gastroenterologian erikoislääkäri sanoi sen johtuneen siitä että minulla on hyvä immuniteettisuoja.

        Ja hän sanoi että vain 4% paranee.

        Minun kokemusmaailmassani se oli ihme.

        Vieläkin kaikki tuo sotii järkeäni vastaan.


      • Sinä taas emiilio

        Kierrät taloa sisältäpäin ja kerrot mitä ulkona on, vaikket ole koskaan ulos astunut.


      • Sinä taas emiilio kirjoitti:

        Kierrät taloa sisältäpäin ja kerrot mitä ulkona on, vaikket ole koskaan ulos astunut.

        Kiitos.


      • Uskova2

        emiilio! Jeesus todellakin sanoi Apostoleilleen eli Opetuslapsilleen, että he tekevät suurempia tekoja kuin hän! Jeesus todellakin herätti kuolleita ja paransi sairaita, muutti veden viiniksi, loi tyhjästä leipää yms. Nämä kaikki ihmeteot olivat vain ajallisia!
        Suuremmat teot olivat sitä, kun Apostolit julistivat evankeliumia ihmisille! Evankeliumi tarjoaa ihmisille ikuisen elämän - se on paljon suurempi asia kuin ajalliset paranemiset! Jeesuksen parantamat ihmiset, samoin kuin kuolleista herätetytkin, kuolivat jonakin päivänä! Suurin osa heistä ei tullut uskoon eikä pelastunut. Heille Jeesuksen ihmetyöt olivat vain hetkellinen ilo. Nämä samat ihmeitä kokeneet ihmiset olivat valmiita ristiinnaulitsemaan Jeesuksen hieman myöhemmin.
        Meillekin Evankeliumin julistus on se suurempi teko! Ihmissielun pelastuminen on suurin ihme!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      368
      4543
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1600
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      213
      1397
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe