Ystävä tulee mieluummin Ikeaan kuin tapaa minua

uhmakas

Hei,
minulla on ongelma. Muutin pois opiskelupaikkakunnalta noin kolme vuotta sitten. Asun paikkakunnalla jossa on Ikea. Tämä ystäväni on ns. paras ystäväni, joka on pyytänyt minut lapsensa kummiksi.

Ongelma on siinä, että minun pitäisi aina käydä tuolla paikkakunnalla ja mieluusti yöpyä hänen luona koko aika, etten voisi edes nähdä muita kavereita. Sitten kun hän tulee Ikeaan (minun paikkakunnalle),niin hän ei edes välttämättä ilmoita siitä. Ikea ja shoppailu on hänelle tärkeämpi kuin minun näkeminen.

Nytkäään en ole nähyt pitkään aikaan. Hän mainitsi, että saattaa tulla käymään Ikeassa.

Tämä ystävä on myös sellainen, että ei välttämättä vastaa ollenkaan puhelimeen.

Onko tämä enää oikeaa ystävyyttä? Miten pääsen irti tästä ihmisestä? Omalla tavallaan rakas ihminen, mutta minua painaa, että noin vähän arvostaa :(

4

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap vstaa

      vastaako kukaan?

    • Ikeaan ennemmin

      Ikea on montakin kertaa tärkeämpi kuin joku mitään sanomaton ystävä:):D

    • kaveri vaiko ystävä?

      Ystävyyttä voi verrata avioliittoon. Vaikka alussa olisi paljonkin rakkautta päätyy moni tarina eroon. Hyviä ystäviä on ensinnäkin vaikea löytää, ja se että molemmat kaipaavat toisiaan yhtä paljon ja osaavat osoittaa sen lienee vieläkin vaikeampaa.

      Lohdutukseksi sentään se että uusia kavereita voi löytää, kaikki kaveruudetkaan ei ole rakkautta ensisilmäyksellä.

    • kiire?

      Oletkohan ylireagoinut? Ikeaan mennään koska tarvitaan juuri sieltä jotakin ja siitä nyt harvemmin ilmoitetaan koska ostokset pitää viedä mukanaankin takaisin kotiin ja yleensä kootakkin samana iltana. Kiireinen arkikin voi olla syynä. Ota myös se huomioon meneekö hän yksin ikeaan vaiko perheen/kumppaninsa/kuskin kanssa. Jos menee jonkun muun kanssa niin hän ei voi lähteä oikein mihinkään muualle huitelemaan.

      Olet varmaan vaatinut liian vähän häneltä, jos hänellä ei ole paljoa asioita elämässään tällä hetkellä? Koska nykyinen yöpymissysteeminne ärsyttää sinua niin sitä kannattaa alkaa muuttamaan nyt johonkin suuntaan, jos se vain on mahdollista. Tutkikaa milloin teillä molemmilla on lomaa, että se voisi onnistua.

      Puhelimeen vastaamisesta sen verran että joudut itse sanomaan siitä hänelle, että soittaisi tai tekstaisi edes takaisin kun on sellainen olo että on juttu-tuulella tai huomaa yhteydenottosi. Kannattaa varmaan miettiä yhdessä mikä viestintäväline on paras teille, jos hän ei tosiaan vastaa aina puheluihin, niin kannattaisiko siirtyä juttelemaan enimmäkseen faceen, skypeen tai ihan vain viestittelemään tekstarein. Joillekkin toki sähköpostin kirjoittaminen sytyttää enemmän kun siinä saa kertoa ihan kaikki ajatuksensa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe