Profetiat eivät vaan toteudu

viärät rohveetat

Olen seurannut palstaa satunnaisesti ja pannut merkille että mitkään ajankohtaiset profetiat eivät edes pienimuotoisesti ole miltään osin toteutuneet . Miksiköhän näin?

43

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä sekoile

      Tee itsellasi oma blogi.
      Tämä on raamatullinen profetiat palsta.
      Raamatussa on yli 700 profetiaa, joista pieni osa enää toteutumatta Ilmestyskirjan mukaisesti.
      Opettele ymmärtämään, mitä sana profetia pitää sisällään ja kirjoita vasta sitten.

      • viärät rohveetat

        Mikset puutu sitten noiden päivän asioiden profetioihin jos tämä on pelkkä Raamattu-profetian palsta?
        Tuo väitteesi että sekoilisin on loukkausyritys jolla ei ole muuta pohjaa kuin oma mielikuvituksesi kun yrität häätää kyselijöitä palstoilta.


    • Shumi heräs

      No yks on puoliks

      • profetioista

        N. 30vuotta sitten Neuvostoliiton aikana oli profetioita, joissa juutalaiset Venäjältä (sekä lähiseuduilta) tulisivat joukoittain palaamaan Israeliin. Suomella tulisi olla tässä merkitävä rooli. Eikö niin ole käynyt?

        Venäjän tulemisesta Suomeen tavalla tai toisella (kuitenkin sotilaallisesti) tuli yllättäen ajankohtaisen spekuloinnin aiheeksi koko kansalle, mitä se ei ole ollut aiemmin. Venäjän uhkakuvista on esitetty useita profetioita. Vielä ei ole mitään tapahtunut. Antaako Jumala Suomen kristityille mahdollisuuden rukouksin vastustaa näitä uhkakuvia, vai onko Jumala tehnyt jo lopuullisen päätöksen meille ilmeisen epämieluisista tapahtumista? Aihe on kuitenkin ajankohtainen ja jo siten mielestäni täyttää jollakin tavoin esitettyjä profetioita. Rukoilemaan Suomen turvallisuuden puolesta!


      • viärät rohveetat
        profetioista kirjoitti:

        N. 30vuotta sitten Neuvostoliiton aikana oli profetioita, joissa juutalaiset Venäjältä (sekä lähiseuduilta) tulisivat joukoittain palaamaan Israeliin. Suomella tulisi olla tässä merkitävä rooli. Eikö niin ole käynyt?

        Venäjän tulemisesta Suomeen tavalla tai toisella (kuitenkin sotilaallisesti) tuli yllättäen ajankohtaisen spekuloinnin aiheeksi koko kansalle, mitä se ei ole ollut aiemmin. Venäjän uhkakuvista on esitetty useita profetioita. Vielä ei ole mitään tapahtunut. Antaako Jumala Suomen kristityille mahdollisuuden rukouksin vastustaa näitä uhkakuvia, vai onko Jumala tehnyt jo lopuullisen päätöksen meille ilmeisen epämieluisista tapahtumista? Aihe on kuitenkin ajankohtainen ja jo siten mielestäni täyttää jollakin tavoin esitettyjä profetioita. Rukoilemaan Suomen turvallisuuden puolesta!

        Tottakai juutalaiset halusivat Israeliin NL:sta jo pelkästään siitä syystä että maastamuutto helpottui ja Israelissa oli suhtkoht turvallista ja elintaso kohentunut.
        Venäjän tulosta suomeen annettiin profetioita joissa ilmoitettiin jopa päivämääriä milloin sen olisi pitänyt tapahtua mutta kun mitään ei luonnollisestikaan tapahtunut niin oltiin hiirenhiljaa ja se ei ole minusta rehellistä.


      • muuttoaallosta
        viärät rohveetat kirjoitti:

        Tottakai juutalaiset halusivat Israeliin NL:sta jo pelkästään siitä syystä että maastamuutto helpottui ja Israelissa oli suhtkoht turvallista ja elintaso kohentunut.
        Venäjän tulosta suomeen annettiin profetioita joissa ilmoitettiin jopa päivämääriä milloin sen olisi pitänyt tapahtua mutta kun mitään ei luonnollisestikaan tapahtunut niin oltiin hiirenhiljaa ja se ei ole minusta rehellistä.

        viärät rohveetat
        Osittain elämäntilanteistani johtuen en ole monien vuosien aikana saanut tietoa monista julkisuudessakin mahdollisesti olleista profetioista, joten en voi niistä sanoa juurikaan. Kuitenkin esim. Imatralla 1983 pidetyssä tilaisuudessa (ulkomaalainen pääpuhuja) kerrottiin massiivisesta muuttoaallosta Neuvostoliitosta Suomenkin kautta Israeliin.Silloisessa tilanteessa se kuullosti todella oudolta. Näköpiirissä ei ollut lähes mahdottomalta tuntuvaa Neuvostoliiton hajoamista. Näin nyt on vain käynyt ja viime vuosina juutalaiset (usein vielä kristittyjä) ovat sankoin joukoin muuttaneet Israeliin entisen NL:n alueelta. Ukrainasta muutetaan tänä päivänä lähes paniikinomaisesti,

        Tässä mielestäni toteutuvat osin Raamatun ja osin melko uudet profetiat.


      • viärät rohveetat
        muuttoaallosta kirjoitti:

        viärät rohveetat
        Osittain elämäntilanteistani johtuen en ole monien vuosien aikana saanut tietoa monista julkisuudessakin mahdollisesti olleista profetioista, joten en voi niistä sanoa juurikaan. Kuitenkin esim. Imatralla 1983 pidetyssä tilaisuudessa (ulkomaalainen pääpuhuja) kerrottiin massiivisesta muuttoaallosta Neuvostoliitosta Suomenkin kautta Israeliin.Silloisessa tilanteessa se kuullosti todella oudolta. Näköpiirissä ei ollut lähes mahdottomalta tuntuvaa Neuvostoliiton hajoamista. Näin nyt on vain käynyt ja viime vuosina juutalaiset (usein vielä kristittyjä) ovat sankoin joukoin muuttaneet Israeliin entisen NL:n alueelta. Ukrainasta muutetaan tänä päivänä lähes paniikinomaisesti,

        Tässä mielestäni toteutuvat osin Raamatun ja osin melko uudet profetiat.

        Näin on tapahtunut että juutalaiset ovat muuttaneet entisen Nl:n alueelta heti kun se tuli mahdolliseksi eikä minulla ole mitään syytä epäillä kertomustasi ja olenkin kritisoinut vain näitä "päiväperhoja" jotka antavat päivämääriä ja tarkkoja tapahtumia mitä tuona ja tuona päivänä tapahtuu. Ja kun ei tapahdu niin ennustellaan heti uutta ihan niinkuin ei mitään.


    • Das Boot Ukraine

      Itse olen ajatellut että vankeustuomio sellaiselle, joka väärän profetian antaa.

      Tuttavani lähti kuukausiksi pois Suomesta väärän profetian takia. Hän uskoo että eräs profetia toteutuu mutta ajankohta ei osunut eikä itse profetia ole vielä toteutunut mutt mahdollisestikin toteutuu ja nyt on rahat vähissä kun hätä aiheesta on akuutti. Minua taas sen profetian toteutuminen ei paljoa hetkauta, koska en pelkää kuolemaa, kidutusta pelkään, mutta olen päättänyt että jos joudun siperiaan tyäleirille niin mieluumiin minä sitten teen rotevan ja vapaaehtoisen lihaksikkaan teon oikella hetkellä ja otan mukaani yhden " pizzan". Mielestäni erityisolosuhteissa minulla on siihen oikeus,ja katson "pizzan" syömisen sotaan kuuluvaksi teoksi, jossa ten oman valintani, valitsen " pizzaan" oman vlintani mukaan täytteet. Minua ei työleiriin asti koskaan viedä.3

    • ei kukaan

      Öö, kaikkihan pitää Sanassa koetella ja ei kaikki ole juuri heti toteutuvaksi. Pikemminkin niin että jos jokin profetia / opetus johtaa yksittäisen henkilön kauemmas Kristuksesta, niin hänen kohdalla (kuulijan kohdalla) on ollut kyse eksytyksestä. Kyllä joku tolkku pitää olla ja viisautta. Kristus edellä ja sovituksen jalanjäljissä ensisijaisesti kuljettava ja tästä perspektiivistä sitten pohdittava profetioita ja opetuksia. Rakennukseksi, rohkaisuksi ja vahvistukseksi. Pelkoa ei pitäisi syntyä, silloin voi olla kyseessä väärin selitetty profetia (opettajilla onkin suurempi vastuu, siksi kannattaa aina evankeliumin kirkastaminen pitää ensisijaisena) tai voi myös olla lukijan vastuulla (esim. keskustelupalstan lukeminen) jolloin vielä oma usko kaipaisi sitä evankeliumin 'maitoa' eikä olla juurruttu Kristus-kalliolle ja aaltoillaan sinne tänne.

    • -jarmo-

      Raamattu varoittaa ettei kannata lähteä päivämääriin mukaan muttei se tarkoita että silloin eksyy pois Kristustieltä, vaan kuten tuossa joku sanoi, ainoastaan joutuu kärsimään taloudellisesti tai muuten elämän tilanteen mukaan. Antoihan se yksikin onneton rahansa ja omaisuutensa sille yhelle papille joka ennusti 2012 maailmanlopun. Se oli surkee juttu sille ittelle.

      Minä itse lasken päivämääriä paljonkin ja moni käsittää että profetoin näitä päivämääriä mutten minä kehota ketään myymään omaisuuttaan tai tekemään mitään dorkaa. Minä etsin vain mahdollisia päiviä jolloin tempaus tai joku muu voisi tapahtua. Jos joku sen takia tekee jotain tyhmää, se on kyllä itse tehnyt valintansa.

      Raamattu kehottaa valvomaan, vartioimaan ja etsimään. Sitähän tämä juuri on mitä itsekin harrastan. En minä pyydä ketään hölmöilemään, myymään omaisuuttaan tai lopettamaan vaikkapa työnteon tms. älytöntä. Pyörät on pyörittävä loppuun saakka, sanoo Raamattukin ko. asiasta. Ei ole mitään syytä jättää asioita hoitamatta vaikka seuraa päivämääriä ja maailman tilannetta.

      Se jos joku laskutoimitus menee pieleen, niin sehän on vain todennäköistä että niin käy. Se onkin huikea juttu kun se ylösotto oikeesti tapahtuu ja siihen kannattaa silti uskoa, koska se on Jeesuksen sana ja lupaus. Mikäli siihen ei usko, on syytä unohtaa koko Jeesus, koska hän on Jumala, joka ei valehtele.

      • Kyseliä

        Kuinkas monta ihmistä olet jo pieleen menneillä ennustuksillasi ajanut kauemmas Jeesuksesta, mitä arvelet?


      • -jarmo-
        Kyseliä kirjoitti:

        Kuinkas monta ihmistä olet jo pieleen menneillä ennustuksillasi ajanut kauemmas Jeesuksesta, mitä arvelet?

        Sairas kysymys, mutta sanon että 0 kpl vaikket näköjään ymmärrä alkuunkaan mitä on eksytys.

        Määrittelehän meille kaikille MITÄ ON EKSYTYS.. Anna mennä!


      • Kyseliä
        -jarmo- kirjoitti:

        Sairas kysymys, mutta sanon että 0 kpl vaikket näköjään ymmärrä alkuunkaan mitä on eksytys.

        Määrittelehän meille kaikille MITÄ ON EKSYTYS.. Anna mennä!

        Mistä tiedät että juuri tarkalleen 0 kpl? Miten tiedät että et itse ole koko ajan ollut eksyttäjä?


      • -jarmo-
        Kyseliä kirjoitti:

        Mistä tiedät että juuri tarkalleen 0 kpl? Miten tiedät että et itse ole koko ajan ollut eksyttäjä?

        No mutta missäs sun määritelmäs? Eihän me muuten voida selvittää mitään.

        Tiesitkö että stanalla ja Jeesuksella on sama tehtävä? Vetävät köyttä vaan eri suuntiin. Tätä peilaten voi hyvin olla että jos määritelmäsi mukaan olen eksyttäjä, niin olen takuulla eksyttänyt jo kymmeniä, ellei enemmänkin.


      • Tienlöytäjä
        -jarmo- kirjoitti:

        No mutta missäs sun määritelmäs? Eihän me muuten voida selvittää mitään.

        Tiesitkö että stanalla ja Jeesuksella on sama tehtävä? Vetävät köyttä vaan eri suuntiin. Tätä peilaten voi hyvin olla että jos määritelmäsi mukaan olen eksyttäjä, niin olen takuulla eksyttänyt jo kymmeniä, ellei enemmänkin.

        Etkö itse tiedä mikä on eksyttäjä kun pitää kysellä? Sinähän tuota sanaa olet viljellyt vaikka kuinka pitkään ja nyt et edes tiedä yhtään että mikä se semmoinen on. :D


    • 4 + 10

      Joo mä oon kanssa sitä mieltä että Jarmon kannattaisi pitää nuo laskelmat omana tietonaan, Hän ei varmaankaan voi sille mitään että tuntee suurta viehtymystä laskeskeluihin mutta kannattaa hänen tosiaan miettiä julkaiseeko niitä muitten tiettäväksi. Uskon että Jarmo on vilpitön kristitty ja luen mielenkiinnolla hänen blogiaan mutta noista päivämäärien laskimisista en ole innostunut.

      • -jarmo-

        Jos minä tutkisin Jeesuksen kasvonmuotoja, hiusten rakennetta tai vaikkapa tämän silloista aineenvaihduntaa niin olisitko sinä kiinnostunut niistä tiedoista? Ne tiedot eivät vie sinua ainakaan kauemmas Jeesuksesta, eivätkä sulje pelastustietäsi
        Ota huomioon myös se että joku saattaa olla kiinnostunut päivämääristä paljonkin ja siksi kaikkea on kaikille tarjolla. Ei ole pakko ottaa muuta kuin se mikä hyvää on. Eikös se Paavalin oppi niin mennyt? Nämä kaikki ovat niitä kukkia, joista sanotaan, anna kaikkien kukkien kukkia.


    • -jarmo-

      Mutta sen minä sanon, että se joka Jeesuksen tulemuksen päivämäärän tietämystä pelkää, se pelkää myös Jeesuksen todellista paluuta ja sitä päivää jolloin joutuu kohtaamaan Hänet. Se valehtelee, joka muuta väittää, koska Raamattu käskee valvomaan ja odottamaan. MIten voit valvoa ja odottaa, jos et ole kiinnostunut siitä päivästä jolloin tapaat Herran Jeesuksen?

    • offi10001

      Tärkeintä on noissa laskelmissa lähtökohta 1948 joka ei tietenkään muutu miksikään.
      Se on Israelin valtion synty sehän on ankkuroitu pysyvästi siihen ja tuossa vuosiluvussa on kristikansa yhtä tiukasti kiinni kun oli William Millerin harhassa 1844-43.
      Tuo ISRAEL on riittävän laaja ja riittävän suuri harhakertomus kristinuskossa ettei sitä voi sivuuttaa minkäänlaisella muulla jatkovalheella , kovin paljon pidemmäksi kuin se jo on pidennetty.

      Myös mm. Urho Muroma erehtyi tuossa Israel kysymyksessä, esim hän eräässä saarnassaan kertoo ettei juutalaisilla ollut omaa valtiota enää Nebukadneessarin jälkeen ennen kuin Nykyinen Israel 1948 perustettiin ja koska hän on noin vajavaisilla tiedoilla liikkeellä niin muukin " virhe" siinä sanomassa sitte vääjäämättä on vaikkakin ihminen yrittää parhaan taitonsa mukaan asioita selittää.

      Elikkä Muromaa ei tuntenut juutalaisten Makkabien perustamaa juutalaisvaltiota ja näin ollen hän on silloin momessa muussakin asiassa ollut hyvin vajaan tiedon varassa ja niin virhe on päässyt syntymään myös tuossa Israel kysymyksessä !

      Uskoa ei tarvitse teidänkään niinpä kerron jotta ensimmäinen hallitsija oli Simon Makkabi.
      Muromaa ei myöskään tuntenut Danielin kirjaa ja huonosti hän on ymmärtänyt myös Makkabialaiskirjojen sanoman ja sitä paitsi Raamattuun niitä ei myöskään painatettu syystä että kristinuskon valhe niitten avulla oli helposti paljastuva suurelle yleisölle ja kristinuskon valta ihmisiin haluttiin säilyttää mahdollisimman kauan.

      • -jarmo-

        Täs on harvinaisen harhassa vaan "tuhis" itte.


      • offi10001
        -jarmo- kirjoitti:

        Täs on harvinaisen harhassa vaan "tuhis" itte.

        Kiitos kyllä!
        Mutta näin asian ymmärrän , ehkä siinä nyt kovin ihmeellisiä asioita hae , haluan vain sen että Raamatun sanoma ja juutalaisten historia kohtaavat toisensa , siksipä kerron jotta Hesekiel oli aikalaisia ns.Babylonian pakkosiirtolaisuuden ajalle ja
        Hesekielin maata mötköttäminen ensin toisella kyljellä ja sitten toisella oli aika vuosina Juudan pakkosiirtolaisuudenaika ja Israelin pakkosiirtolaisuuden aika.

        ja mitä vielä juutalaiset itse ovat kirjoittaneet tekstinsä kääröille ja noita kääröjä uusittiin vuosisatojen aikana , joten osasivat ne he laskea jo tuolloin noita aikoja .

        Vaikkakin Raamatun pitkät ihmisten elinajat johtuvat sumerilaisten kuunkiertoon perustuvasta ajanlaskusta.


    • Itse vastasit, vääriä profeettoja. Raamatun profetiat on 100% toteutuneet tähän asti ja tulevat toteutumaan.

      • offi10001

        En profeteeraa mitään , minä arvaan , te ja he profeeteeraavat vääriä profetioita jotka uskovat Pyhän Hengen heille puhuvan.

        Minun Pyhä Henkeni on se jonka olen saanut jo ennen syntymääni Äitini kohdussa.
        Te ette voi sitä demonisoida ettekä tehdä sille mitään se on ja seuraa viimeiseen hengenvetoon saakka.


      • viärät rohveetat
        offi10001 kirjoitti:

        En profeteeraa mitään , minä arvaan , te ja he profeeteeraavat vääriä profetioita jotka uskovat Pyhän Hengen heille puhuvan.

        Minun Pyhä Henkeni on se jonka olen saanut jo ennen syntymääni Äitini kohdussa.
        Te ette voi sitä demonisoida ettekä tehdä sille mitään se on ja seuraa viimeiseen hengenvetoon saakka.

        Aloituksessahan oli kyse näitten ketjujen "profeettojen" profetioinneista.Miksi asia aina vedetään sivuasioihin?


    • Lue Raamattua

      Koska ne profeetat ovat Raamatussa . Kirjoita niistä.
      Ellet tunne ramattua, älä keksi omia termejäsi, äläkä niille sisältöjä.

      • -jarmo-

        Raamattu sanoo myös että älä ole pelkkä sanan kuulija, vaan ole myös sen tekijä.


      • viärät rohveetat
        -jarmo- kirjoitti:

        Raamattu sanoo myös että älä ole pelkkä sanan kuulija, vaan ole myös sen tekijä.

        Nytkin joku profetoi palstalla että Venäjä miehittää Suomen 2015.Mitä raamatullista profetointia se on? Missä teidän järki ja hyve nimeltä totuus on?


      • -jarmo.
        viärät rohveetat kirjoitti:

        Nytkin joku profetoi palstalla että Venäjä miehittää Suomen 2015.Mitä raamatullista profetointia se on? Missä teidän järki ja hyve nimeltä totuus on?

        No sehän nyt on selkee pilkkaaja... siitä kannata välittää.


      • viärät rohveetat
        -jarmo. kirjoitti:

        No sehän nyt on selkee pilkkaaja... siitä kannata välittää.

        Vaikka näin olisikin että aloittaja on trolli niin siellä on ihan totisiakin myötäilijöitä eikä niihin kukaan puutu. Sen sijaan joitakin ketjuja joissa tätä ihmetellään on poistettu.


      • -jarmo-
        viärät rohveetat kirjoitti:

        Vaikka näin olisikin että aloittaja on trolli niin siellä on ihan totisiakin myötäilijöitä eikä niihin kukaan puutu. Sen sijaan joitakin ketjuja joissa tätä ihmetellään on poistettu.

        Esimerkiksi?


      • KTS (Ei kirj.)
        -jarmo- kirjoitti:

        Esimerkiksi?

        Jouko Piho antoi tukensa suklaakartan profeetalliselle luonteelle.


      • viärät rohveetat
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Jouko Piho antoi tukensa suklaakartan profeetalliselle luonteelle.

        - Jarmolle- esimerkit kyllä tiedät ! Niitä en ala kaivelemaan.


      • -jarmo-
        viärät rohveetat kirjoitti:

        - Jarmolle- esimerkit kyllä tiedät ! Niitä en ala kaivelemaan.

        Mitkä esimerkit? Minusta tuntuu että nyt kaivetaan jostain lillukanvarresta muka asiaa. Mielestäni kykenen erottamaan kuka heittää fuulaa ja kuka on ottaa tosissaan, einkä ole pannut merkille mitään vakavaa. Itse koitan puuttua jos joku selvästi on eksymässä tai jos joku kirjoittelee ns. "ovelaa eksytystä".

        Muistakaa nyt hyvät ihmiset ettei toteutumaton profetia ole välttämättä väärä profetia. Sen saman syyn takia Jeesus on itse väärä profeetta, koska ei ole tullut vaikka lupasi. Ja jos joku TAAS huutaa että "no se päivämäärä", niin Joonakin kertoi päivämäärän profetaalisille uhkauksilleen, eikä se toteutunut. MUTTA kumminkin muutaman kymmenen vuoden päästä Joonan sanat toteutuivat kirjaimellisesti. Ja nyt taas joku huutaa että "no ne käänty ja siks Jumala siirsi tuomion". No siitähän voidaan olla montaa mieltä... ei ne synnittömiksi tulleet. Mutta toki ne tekivät parannuksen tekoja ja siksi Jumala siirsi tuomiota.

        No niin, Jumala siis siirsi tuomiota, joka tarkoittaa että profetiat saattavat sisältää määrähetken mutta Jumala siirsi tuomioitaan jälleen. Älkää siis tuomitko profetioita sen takia ettei niiden aikataulu pidä. Mistä te tiedätte miten Jumala toimii, jollette katso Raamatusta miten Jumala on toiminut ennen.

        Aamos 3:7 Sillä ei Herra, Herra, tee mitään ilmoittamatta salaisuuttaan palvelijoillensa profeetoille.

        HERRA EI TEE MITÄÄN, ELLEI ILMOITA SIITÄ!


      • KTS (Ei kirj.)
        -jarmo- kirjoitti:

        Mitkä esimerkit? Minusta tuntuu että nyt kaivetaan jostain lillukanvarresta muka asiaa. Mielestäni kykenen erottamaan kuka heittää fuulaa ja kuka on ottaa tosissaan, einkä ole pannut merkille mitään vakavaa. Itse koitan puuttua jos joku selvästi on eksymässä tai jos joku kirjoittelee ns. "ovelaa eksytystä".

        Muistakaa nyt hyvät ihmiset ettei toteutumaton profetia ole välttämättä väärä profetia. Sen saman syyn takia Jeesus on itse väärä profeetta, koska ei ole tullut vaikka lupasi. Ja jos joku TAAS huutaa että "no se päivämäärä", niin Joonakin kertoi päivämäärän profetaalisille uhkauksilleen, eikä se toteutunut. MUTTA kumminkin muutaman kymmenen vuoden päästä Joonan sanat toteutuivat kirjaimellisesti. Ja nyt taas joku huutaa että "no ne käänty ja siks Jumala siirsi tuomion". No siitähän voidaan olla montaa mieltä... ei ne synnittömiksi tulleet. Mutta toki ne tekivät parannuksen tekoja ja siksi Jumala siirsi tuomiota.

        No niin, Jumala siis siirsi tuomiota, joka tarkoittaa että profetiat saattavat sisältää määrähetken mutta Jumala siirsi tuomioitaan jälleen. Älkää siis tuomitko profetioita sen takia ettei niiden aikataulu pidä. Mistä te tiedätte miten Jumala toimii, jollette katso Raamatusta miten Jumala on toiminut ennen.

        Aamos 3:7 Sillä ei Herra, Herra, tee mitään ilmoittamatta salaisuuttaan palvelijoillensa profeetoille.

        HERRA EI TEE MITÄÄN, ELLEI ILMOITA SIITÄ!

        "...ne tekivät parannuksen tekoja ja siksi Jumala siirsi tuomiota...."

        Ja Suomi on viime aikoina tehnyt varsin kiitettävään tahtiin parannuksen tekoja, koska Jumala on kipannut lasteittain toteutumattomia ennustuksia historian roskatynnyriin.


      • viärät rohveetat
        -jarmo- kirjoitti:

        Mitkä esimerkit? Minusta tuntuu että nyt kaivetaan jostain lillukanvarresta muka asiaa. Mielestäni kykenen erottamaan kuka heittää fuulaa ja kuka on ottaa tosissaan, einkä ole pannut merkille mitään vakavaa. Itse koitan puuttua jos joku selvästi on eksymässä tai jos joku kirjoittelee ns. "ovelaa eksytystä".

        Muistakaa nyt hyvät ihmiset ettei toteutumaton profetia ole välttämättä väärä profetia. Sen saman syyn takia Jeesus on itse väärä profeetta, koska ei ole tullut vaikka lupasi. Ja jos joku TAAS huutaa että "no se päivämäärä", niin Joonakin kertoi päivämäärän profetaalisille uhkauksilleen, eikä se toteutunut. MUTTA kumminkin muutaman kymmenen vuoden päästä Joonan sanat toteutuivat kirjaimellisesti. Ja nyt taas joku huutaa että "no ne käänty ja siks Jumala siirsi tuomion". No siitähän voidaan olla montaa mieltä... ei ne synnittömiksi tulleet. Mutta toki ne tekivät parannuksen tekoja ja siksi Jumala siirsi tuomiota.

        No niin, Jumala siis siirsi tuomiota, joka tarkoittaa että profetiat saattavat sisältää määrähetken mutta Jumala siirsi tuomioitaan jälleen. Älkää siis tuomitko profetioita sen takia ettei niiden aikataulu pidä. Mistä te tiedätte miten Jumala toimii, jollette katso Raamatusta miten Jumala on toiminut ennen.

        Aamos 3:7 Sillä ei Herra, Herra, tee mitään ilmoittamatta salaisuuttaan palvelijoillensa profeetoille.

        HERRA EI TEE MITÄÄN, ELLEI ILMOITA SIITÄ!

        No joo jos noin kaiken selittää niin antaa olla. Raamatusta voi kaivaa sen tuhansista kohdista vaikka mitä ja lyödä niillä aina toista, joka on eri mieltä, päähän.


      • akgfg
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        "...ne tekivät parannuksen tekoja ja siksi Jumala siirsi tuomiota...."

        Ja Suomi on viime aikoina tehnyt varsin kiitettävään tahtiin parannuksen tekoja, koska Jumala on kipannut lasteittain toteutumattomia ennustuksia historian roskatynnyriin.

        http://aikapommi.wordpress.com/
        sympaatti
        4.5.2014 18:29
        Niin, KTS on tarkoin varonut levittelemästä mitään oikeita tietoja täällä palstalla ja aavistan millainen järkytys hänelle on kun netissä julkaistaan oikeitakin tietoja. Sehän vetää pohjan pois koko vuosikausien myyräntyöltä, kalvamiselta ja tunnelienkaivuulta, voi raukkaa, kauhea työ menee hukkaan..
        Voisiko palstanvahti järjestää KTS:lle kriisiapua ja terapiaa, ehkä tapaaminen psykiatrin kanssa ja vahvempi lääkitys?


      • -jarmo-
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        "...ne tekivät parannuksen tekoja ja siksi Jumala siirsi tuomiota...."

        Ja Suomi on viime aikoina tehnyt varsin kiitettävään tahtiin parannuksen tekoja, koska Jumala on kipannut lasteittain toteutumattomia ennustuksia historian roskatynnyriin.

        Vuonna 1961 tuli ns. Oulun profetia, joka oli uhkaus jos ei löydy rukoilijoita Suomesta ja se meni kuten Joonankin tapauksessa, että löytyi (ehkä)!!!

        Rukoilijoita ovat seurakunta ja rukouksessa on VALTAVA VOIMA.

        Raamattu sanoo näin että luopumus tapahtuu ensin ja sitten otetaan pois pidättäjä, joka pidättää = RUKOILEVA SEURAKUNTA ja sitten ilmestyy tuo laittomuuden ihminen.

        Seurakunta on siis koko ajan se pidättäjä joka kykenee siirtämään rukouksellaan Venäjän miehitystä vaikka profetiat huutavat PUNAISENA etää huomenna, ensi viikolla, kuukauden päästä, ensi keväänä jne.

        Niin kauan kun rukoilijat rukoilee, Suomi säästyy ja tuomioita siirretään.


      • KTS (Ei kirj.)
        -jarmo- kirjoitti:

        Vuonna 1961 tuli ns. Oulun profetia, joka oli uhkaus jos ei löydy rukoilijoita Suomesta ja se meni kuten Joonankin tapauksessa, että löytyi (ehkä)!!!

        Rukoilijoita ovat seurakunta ja rukouksessa on VALTAVA VOIMA.

        Raamattu sanoo näin että luopumus tapahtuu ensin ja sitten otetaan pois pidättäjä, joka pidättää = RUKOILEVA SEURAKUNTA ja sitten ilmestyy tuo laittomuuden ihminen.

        Seurakunta on siis koko ajan se pidättäjä joka kykenee siirtämään rukouksellaan Venäjän miehitystä vaikka profetiat huutavat PUNAISENA etää huomenna, ensi viikolla, kuukauden päästä, ensi keväänä jne.

        Niin kauan kun rukoilijat rukoilee, Suomi säästyy ja tuomioita siirretään.

        Oulun profetia jatkui ja alkoi suoltaa sellaista skeidaa ja puutaheinää että kyseinen lahkokin jo hiffasi ettei tässä oo päätä ei häntää.


      • viärät rohveetat
        viärät rohveetat kirjoitti:

        No joo jos noin kaiken selittää niin antaa olla. Raamatusta voi kaivaa sen tuhansista kohdista vaikka mitä ja lyödä niillä aina toista, joka on eri mieltä, päähän.

        Tämä oli -jarmon- 15.16 antamaan kommenttiin.


      • -jarmo-
        viärät rohveetat kirjoitti:

        No joo jos noin kaiken selittää niin antaa olla. Raamatusta voi kaivaa sen tuhansista kohdista vaikka mitä ja lyödä niillä aina toista, joka on eri mieltä, päähän.

        Syyttäjä lyö syyttelyllään, irrallisilla asiayhteyksistään otetuilla jakeilla ja puolustaja puolustaa sanan kokonaisuudella. Syyttäjä syyttää vääräksi profeetaksi ja puolustaja puolustaa Raamatun sanan kautta, eikä omasta päästään vaan Raamatun todellisen tarkoitusperän kautta.

        Kyllä syyttäjät ovat syyttäneet vuosituhansia ja siksi tappaneet, alistaneet ja kiduttaneet viattomia. Kaikki tehty irrallisia Raamatun jakeita käyttäen.


      • -jarmo-
        viärät rohveetat kirjoitti:

        Tämä oli -jarmon- 15.16 antamaan kommenttiin.

        Kaivahan aluksi vaikka sata... sekin liikaa... etsi kymmenen, niin puhutaan sitten niistä tuhansista kohdista. Tiedän kuinka etsit koko ajan juuri kertomiani irrallisisia jakeita joilla nimenomaan itse kuvittelet voivasi lyödä. Syytät lyömisestä sillä mitä itse etsit lyömäaseeksesi.

        Voi, voi tuota kauheaa vihan ja katkeruuden määrää. MIllä sitä saataisiin kevennettyä vähemmäksi?


      • viärät rohveetat
        -jarmo- kirjoitti:

        Kaivahan aluksi vaikka sata... sekin liikaa... etsi kymmenen, niin puhutaan sitten niistä tuhansista kohdista. Tiedän kuinka etsit koko ajan juuri kertomiani irrallisisia jakeita joilla nimenomaan itse kuvittelet voivasi lyödä. Syytät lyömisestä sillä mitä itse etsit lyömäaseeksesi.

        Voi, voi tuota kauheaa vihan ja katkeruuden määrää. MIllä sitä saataisiin kevennettyä vähemmäksi?

        Höpö höpö mitään vihaa tai katkeruutta tunne mutta asiassa pitäisi sinunkin pysyä eikä teoretisoida joutavia.


      • -jarmo-
        viärät rohveetat kirjoitti:

        Höpö höpö mitään vihaa tai katkeruutta tunne mutta asiassa pitäisi sinunkin pysyä eikä teoretisoida joutavia.

        (sarkastisesti) Raamattuhan on tietysti joutavaa luettavaa.
        Miksi syytät koko ajan. Etkö tiedä kenen palveluksessa syyttäjät ovat?
        Etkö tunne Raamattua mitä siellä puhutaan profetoinnista?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      3419
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2171
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      75
      1617
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe