Mietiskelevä..

rippikoulu?never

Oon nyt 7 luokalla. Ja mulla on rippikoulu edessä. Tosin vasta vuonna 2016. Mut mä mietin vaa et onko sinne ihan pakko mennä? Tai siis eikö pysty mennä naimisiin jos ei saa naimalupaa sielt.. Mua ei kiinosta yhtään mitkään jeesus jutut..

5

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saviorhecanmovethemounta

      Ehkei nyt kiinnosta Jeesus,mutta mieti jos sulta otettais pois terveys,läheiset ja kaikki tärkeä. Tai alkaisit sairastamaan syöpää. Kuitenkin jossain vaiheessa elämää tulee huonompi jakso ja jossain vaiheessa loppu elämälle ja se tulee myös nopeaa. Ei oo tietenkään pakko mennä enkä mitään pelottele vaan ainoastaan sanon että pitää asiaa katsoa monesta näkökulmasta:)

      • Olli 21

        Mitä sä sekoilet. Riparin aivopesuun ei kenenkään kannata mennä. Kirkko haluaisi aivopestä kaikki lapset ja nuoret harhaiseen jumala oppiinsa, ettette vaan eroaisi kirkosta. Kirkko on kiinnostunut teidän rahoista.


    • Hei..

      Ei rippikouluun tietenkään ole pakko mennä. Se on aivan vapaaehtoista. Kyllä voit mennä naimisiin ilman rippikouluakin, maistaraatissa. Rippikoulun käytyään saa oikeuden kirkolliseen vihkimiseen ja konfirmaation jälkeen voi toimia kummina. Rippikoulun voit käydä myöhemminkin, jos haluat. Aikuisrippikouluja ja yksityisrippikouluja järjestetään aina tarvittaessa. Sinulla on vielä vuosi aikaa miettiä mitä teet ja hyvä onkin, että pohdit.

      Rippikoulu on kuitenkin hyvä mahdollisuus tutustua turvallisessa ympäristössä itseensä, toisiin ihmisiin ja Jumalaan sekä sellaisiin suuriin elämänkysymyksiin; omatunto, perhe-elämä, ihmissuhteet, erilainen kärsimys tässä maailmassa, rakkaus, armo jne, joita ei tavallisessa arjessa tule juurikaan mietittyä.

      Hyvää syksyä sinulle,
      Pirkko-pappi

      • Kerro totuus

        Jumala on satua ja höpötystä.


    • Huoli pois

      Kyllä sidä naida saat vaikket rippukoulua kävisikään ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1726
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1347
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      4
      1250
    4. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1230
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1215
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1116
    7. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1085
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      1081
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      1004
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      914
    Aihe