Laulujen laulun sanoma:

filade

Olemme kevätajassa.
2:10-14. Rakkaani (Herra Jeesus) sanoi minulle: 'Nouse, ystäväni, kaunokaiseni, ja tule (=ylöstempaus)!
Näethän, että talvi on väistynyt, sateet ovat ohitse, menneet menojaan (tempausta edeltää hengellinen herätys), ja kukkaset ovat nousseet maasta. Laulun aika on tullut, ja metsäkyyhkysen ääni kuuluu maassamme (maassaan Israelissa ja Messiasjuutalaiset tietävät hengessä Kristuksen tulon, Isän kotiin lähdön).

Viikunapuu tekee keväthedelmää, viiniköynnösten nuput aukeavat ja tuoksuvat. Nouse, ystäväni, kaunokaiseni, ja tule.
Kyyhkyseni, kallionkoloissa, pengermien kätköissä: näytä minulle kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä äänesi on suloinen ja kasvosi ovat ihanat.

Keväthedelmät ovat varhaisviikunoita ennen lehteen puhkeamista Jeshuaan uskovia juutalaisia jotka temmataan ennen kesää.
Kesä merkitsee koko Israelin kansan vainoa ja pelastumista suuressa ahdistuksessa jolloin he lausuvat: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä'. (Luuk.21:29-32).

13

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valoa kaamokseen

      Toivoa herättävä aloitus jokaiselle lukijalle.
      Totisesti: : 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä'.

    • Korkea veisu fani

      Miksi Korkeassa veisussa (edell. käännös) on kolme kertaa varoitus; "... älkää herätelkö, älkää häiritkö rakkautta ennenkuin se itse haluaa?"
      Laulujen laulussa on: ...älkää häiritkö rakkauttamme ennekuin itse haluamme herätä. Näillähän on aivan eri merkitys,
      Tämä odotus koskee sekä juutalaiskansaa että kristittyjä.
      Eiköhän edellinen käännös ole oikeampi, että meidän tulisi koko sydämellämme odottaa Herraa.

    • Tuula H

      myös minulla näky tänään. Jeesus käveli minua vastaan sellaista käytävää pitkin..

      • arvaan

        Oliko ruumishuone ja makasit siellä?


    • -jarmo-

      Toi on mun lemppari. Mulla on jopa pieni taulu seinällä, jossa on toi teksti.

    • Mikä niistä?

      Niin- mikä teksti?

    • etyru

      Vastausta odotamme.

    • -jarmo-

      Jaa... no tää:

      Laulujen laulu 2:10-13
      Rakkaani lausuu ja sanoo minulle: "Nouse, armaani, sinä kaunoiseni, ja tule.
      Sillä katso, talvi on väistynyt, sateet ovat ohitse, ovat menneet menojaan.
      Kukkaset ovat puhjenneet maahan, laulun aika on tullut, ja metsäkyyhkysen ääni kuuluu maassamme.
      Viikunapuu tekee keväthedelmää, viiniköynnökset ovat kukassa ja tuoksuavat.
      Nouse, armaani, sinä kaunoiseni, ja tule.

    • -jarmo-

      Laulujen laulu 2:10-13 on Daavidin rakkauslaulu morsiammelleen. Se viittaa suoraan Daavidin pojan kutsuun kevään kynnyksellä "Nouse, armaani, sinä kaunoiseni, ja tule" eli Omerin laskennan päässä Helluntain jälkeen heti. Se osuu joka kevät kesän kynnykselle, jolloin tuodaan uutisvilja, joka sekin on "näyte sadosta" eli morsian.

      Morsiamen ylösottoon kesän kynnyksellä. Ens keväänä se on 25.5.2015

      • filade

        Viikunapuu tuottaa kahdenlaisia varhaishedelmiä.
        Ensin puun ollessa lehdettömänä varhain keväällä ja sitten touko-kesäkuun vaihteessa varsinaiset varhaishedelmät; ne ovat myös parhaita.
        Myös syksyllä sato, vaikka ei aivan varhaisviikunoiden veroisia ole.

        Kirjoitusten mukaan voi tarkoittaa ensimmäisille Messias juutalaisille ylöstempausta seurakunnan mukana, ja toiset vihanajan puolivälissä temmattava varhaishedelmät 144 tuhatta juutalaista poikalapsena ja lopussa kahden suuren ahdistuksen päivän läpikäyvä koko kansa vastaa syyssatoa;

        Jes.66:7. Ennen kuin Siion tuntee kipuja, hän jo synnyttää; ennen kuin tuskat tulevat, hän synnyttää poikalapsen.

        Mutta vihanajan lopusta;
        Hoos.5:15. Minä palaan asumukseeni ja odotan, kunnes he tuntevat syyllisyytensä ja etsivät minun kasvojani. Ahdistuksessaan he etsivät minua.

        Kansa lausuu Hoosean sanoin;
        6:1. Tulkaa, palatkaamme Herran luo! Hän on raadellut meitä, mutta hän parantaa meidät, hän on lyönyt meitä, mutta hän myös sitoo meidän haavamme.
        2. Hän virvoittaa meidät eloon kahden päivän kuluttua, kolmantena päivänä hän meidät herättää, ja me saamme elää hänen edessään.

        Jolloin Jooelin Hengen vuodatus profetian loppuosa toteutuu.


    • rtre

      Hyvää sanaa on aina ilo lukea.

    • näkymätön ninni

      Ihmeellinen olet sinä Herramme Jeesus Kristus!

      Hartaasti minä odotin Herraa, ja hän kumartui minun puoleeni ja kuuli huutoni. (Psalmi 40:2)

    • b.,m

      Aamen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2612
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1988
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe