mitä naiset näätte miespuolisissa ystävissä, jos seurustelette?

kukaonkuka

Elikkäs mitä te naiset näätte miespuolisissa ystävissä, kun seurustelette "vakavasti". En meinaa, että ei saisi olla miespuolisia ystäviä!! Mutta sellainen läheinensuhde, eikö se saa miehesi/poikaystäväsi mustasukkaiseksi? Sekin riippuu toki miesystävästäsi... minulla on välillä vaikea tälläistä käsittää! Olenko sitten vain huono miesystävä?! Tulen vain helposti mustasukkaiseksi! Eli siis komentoikaa kokemuksianne ja kertokaa hyviä vinkkejä miten päästä tällaisista asioista yli!

14

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LailaaaK

      Mulla on yksi miespuolinen kaveri/ystävä jota näen joskus. Hän on ystäväni eksä. Välimme ovat puhtaan kaverilliset. Emme näe kovin usein, mutta aina joskus. Poikaystäväni on tavannut hänet, ja hänelle on ok että nukun tämän kaverin vierashuoneessa joskus harvoin kun kyläilen, koska asuu sen verran kaukana. Luotto pelaa, ja sama toisinpäin; maailmassa on sekä miehiä ja naisia ja meillä on periaate ettei toista rajoiteta esim kieltämällä vs sukupuolta olevat kaverit. Kummatkin tiedämme rajat, eikä niitä ole mitenkään vaikea edes pitää koska rakastamme toisiamme. Vaikeaksi menee, jos pitää varoa olemasta "väärän" sukupuolen kaveri.

    • *****

      Itselläni on muutamakin miespuolinen kaveri ja olen siis naimisissa. Myös miehelläni on naispuolisia kavereita. Ei ole mitään syytä olla mustasukkainen tällaisesta asiasta, koska luotamme toisiimme. Eikä minulla tosiaan ole tarvetta ruotia kavereita sukupuolen perusteella, katson ihan persoonallisuutta. Molemmat miespuoliset kaverini ovat aivan huipputyyppejä ja tiedän, etten ole kummankaan tyyppiä sillä silmällä ja toisin päin, joten vaaraa ei ole :)

    • Jos tiedät tulevasi helposti mustasukkaiseksi, niin sinun kannattaa tehdä asialle jotain ennen kuin se johtaa eroon. Tarvittaessa kannattaa käyttää asiantuntija-apua.

      Ystävät ovat ystäviä, sukupuolesta riippumatta.

    • 19+4

      Ei ole järkeä erotella että "mitä näkee miespuolisissa ystävissä", vaan pitäisi kysyä että mitä te naiset näette ystävissänne silloin kun seurustelette vakavasti. Eiköhän me naiset nähdä ihan vain ystäviä. Mielestäni on väärin rajoittaa kumppaniaan niin että toisen sukupuolen kanssa ei saisi olla tekemisissä. Kyllä naiset tietävät kuka miehistä on oikeasti ystävä ja kuka haluaa muutakin. Ei sellaisten kanssa olla ystäviä joilla kiinnostaa muukin kuin ystävyys. Kumppanin ystävät tulisi hyväksyä sukupuolesta, iästä ja ihonväristä huolimatta. Jos arvostaa kumppaniaan luulisi myös luottavan siihen että kumppani on valinnut ystävänsä järkevin perustein. Näihin ystäviin tulisi tutustua, viettää aikaa heidän kanssaan. Tulisi myös luottaa kumppanin arvostelukykyyn siinä mielessä, että jos tämä ystävä joskus yrittäisi jotain tai ilmaisisi tunteitaan, kumppani pistäisi hommalle rajat ja käyttäytyisi jatkossa sitten sen mukaisesti. Miksi pelätä jotain mahdollista tulevaa jonka puoliso kuitenkin osaisi itse käsitellä? Kyllähän joku naispuolinenkin kaveri voi ihastua naiseesi. Pitäisikö varulta kieltää kaikki ystävät?

      • 1969

        Hyvin kirjoitettu!
        Itsellä on ikää jo sen verran, että taustalla on pari-kolme exää ja nyt voimassa oleva parisuhde. Parhaisiin ystäviini olen tutustunut jo kouluaikana ennen ensimmäisenkään parisuhteeni alkua - hyvä ystävä on ja pysyy, vaikka maailma ympärillä myrskyäisikin. Ystäväpiiriini kuuluu mies, jonka olen tuntenut alakoulun tokalta luokalta saakka ja olen kertonut kumppanilleni, että tällainen kaveri on olemassa, mutta hän ei ole mikään vaaratekijä parisuhteelle. Jossei kumppani tuon avoimesti ja rehellisesti kerrotun asian kanssa pysty elämään, herää kysymys, pystyykö elämään kanssani ilman mustasukkaista vahtimismentaliteettiä. Nykyisellä miehelläni on myös pari naispuolista ystävää kouluajoilta ja kun hän on heistä salailematta kertonut, en koe asiassa mitään ongelmaa. Luottamus toimii välillämme, joten miksi pitäisi nähdä mörköjä sielläkin, missä niitä ei ole...?


      • 19+4
        1969 kirjoitti:

        Hyvin kirjoitettu!
        Itsellä on ikää jo sen verran, että taustalla on pari-kolme exää ja nyt voimassa oleva parisuhde. Parhaisiin ystäviini olen tutustunut jo kouluaikana ennen ensimmäisenkään parisuhteeni alkua - hyvä ystävä on ja pysyy, vaikka maailma ympärillä myrskyäisikin. Ystäväpiiriini kuuluu mies, jonka olen tuntenut alakoulun tokalta luokalta saakka ja olen kertonut kumppanilleni, että tällainen kaveri on olemassa, mutta hän ei ole mikään vaaratekijä parisuhteelle. Jossei kumppani tuon avoimesti ja rehellisesti kerrotun asian kanssa pysty elämään, herää kysymys, pystyykö elämään kanssani ilman mustasukkaista vahtimismentaliteettiä. Nykyisellä miehelläni on myös pari naispuolista ystävää kouluajoilta ja kun hän on heistä salailematta kertonut, en koe asiassa mitään ongelmaa. Luottamus toimii välillämme, joten miksi pitäisi nähdä mörköjä sielläkin, missä niitä ei ole...?

        Näin juuri! :)


    • 17+8

      Mulla ei saa olla miespuolisia ystäviä. Jos mies saa tietää että olen jollekin puhunut niin suuttuu hirveästi ja syyttää pettämisestä. Jos tällainen epätoivottu mies on jossain lähistöllä minut pidetään kotona ja ovesta ulos ei ole asiaa.

      • 4+4

        Kuulostaa oikeasti ihan järkyttävältä... Mitä miehesi pelkää? Miksi pitää rajoittaa toista noin paljon? Jos miehesi oikeasti kuvittelee että sinut voi joku toinen mies noin vain napata omakseen niin sillä viiraa kyllä päässä pahemman kerran. En jäisi tuollaiseen suhteeseen... Sairasta!


      • 17+8
        4+4 kirjoitti:

        Kuulostaa oikeasti ihan järkyttävältä... Mitä miehesi pelkää? Miksi pitää rajoittaa toista noin paljon? Jos miehesi oikeasti kuvittelee että sinut voi joku toinen mies noin vain napata omakseen niin sillä viiraa kyllä päässä pahemman kerran. En jäisi tuollaiseen suhteeseen... Sairasta!

        Niinpä. Kun sekin on minun syy jos joku mies minua katsoo. Kuulemma olen tyhmä ja naivi ja en tajua, että minut yritetään vietellä. Ihan järjettömän ahdistavaahan tämä on. Minulle sitten antaa sallitut ystävät ja tutut alibeja että saan tavata ihmisiä. Lieka on kuitenkin lyhyt kun perään soitellaan jatkuvasti ja täytyy aina selvittää kaikki missä kulkee ja katsoa kellosta että kaikkeen käytetty aika on yhteneväinen selityksen kanssa. Tunnen itseni vangiksi ja pettäjäksi vain siksi että tykkään jutella ihmisten kanssa.


      • 4+4
        17+8 kirjoitti:

        Niinpä. Kun sekin on minun syy jos joku mies minua katsoo. Kuulemma olen tyhmä ja naivi ja en tajua, että minut yritetään vietellä. Ihan järjettömän ahdistavaahan tämä on. Minulle sitten antaa sallitut ystävät ja tutut alibeja että saan tavata ihmisiä. Lieka on kuitenkin lyhyt kun perään soitellaan jatkuvasti ja täytyy aina selvittää kaikki missä kulkee ja katsoa kellosta että kaikkeen käytetty aika on yhteneväinen selityksen kanssa. Tunnen itseni vangiksi ja pettäjäksi vain siksi että tykkään jutella ihmisten kanssa.

        Ei ole normaalia tuollainen. Ei miehesi omista sinua eikä hänellä ole oikeutta asettaa sinulle tuollaisia rajoja. Hän ei ole isäsi, etkä sinä ole lapsi jota pitää vahtia. Jos suhteessa ei ole luottamusta, niin ei ole kyllä oikeastaan suhdettakaan.

        Omassa suhteessani on ollut samankaltaisia ongelmia, ei kuitenkaan ihan tuossa mittakaavassa kuin sinulla. Saimme kuitenkin jonkinlaisen sovinnon aikaan aiheesta keskusteltuamme paljon. Minä sanoin miehelle että sille ei yksinkertaisesti voi mitään jos joku minusta viehättyy ihan vain sillä että liikun julkisella paikalla ja olen oma itseni. Näitä käy joskus, mutta miehen tulee luottaa että minä osaan hoitaa asian oikealla tavalla. Se, että joku minua tulisi esim. iskemään ei tarkoita mitään pahaa. Minä vain toteaisin tyypille että sori, ei kiinnosta ja olen varattu. Ja se olisi siinä. Mitään muuta ei tapahtuisi. Mies ei pidä siitä että kävisin illanvietoissa ilman häntä mutta nyt viimeaikoina hän on alkanut hölläämään otettaan... Aion todistaa hänelle ettei mitään pahaa tapahdu vaikkei hän ole minua koko ajan vahtimassa. Minäkin olen sen verran tullut häntä vastaan asiassa että mietin tosissani etten vain anna miehille väärää kuvaa itsestäni. Olen siis varovaisempi kuin ennen.


      • 17+8
        4+4 kirjoitti:

        Ei ole normaalia tuollainen. Ei miehesi omista sinua eikä hänellä ole oikeutta asettaa sinulle tuollaisia rajoja. Hän ei ole isäsi, etkä sinä ole lapsi jota pitää vahtia. Jos suhteessa ei ole luottamusta, niin ei ole kyllä oikeastaan suhdettakaan.

        Omassa suhteessani on ollut samankaltaisia ongelmia, ei kuitenkaan ihan tuossa mittakaavassa kuin sinulla. Saimme kuitenkin jonkinlaisen sovinnon aikaan aiheesta keskusteltuamme paljon. Minä sanoin miehelle että sille ei yksinkertaisesti voi mitään jos joku minusta viehättyy ihan vain sillä että liikun julkisella paikalla ja olen oma itseni. Näitä käy joskus, mutta miehen tulee luottaa että minä osaan hoitaa asian oikealla tavalla. Se, että joku minua tulisi esim. iskemään ei tarkoita mitään pahaa. Minä vain toteaisin tyypille että sori, ei kiinnosta ja olen varattu. Ja se olisi siinä. Mitään muuta ei tapahtuisi. Mies ei pidä siitä että kävisin illanvietoissa ilman häntä mutta nyt viimeaikoina hän on alkanut hölläämään otettaan... Aion todistaa hänelle ettei mitään pahaa tapahdu vaikkei hän ole minua koko ajan vahtimassa. Minäkin olen sen verran tullut häntä vastaan asiassa että mietin tosissani etten vain anna miehille väärää kuvaa itsestäni. Olen siis varovaisempi kuin ennen.

        Meillähän tuo ei toimi koska jos joku minua lähestyy niin miehen mielessä olen jo hairahtunut. Edes pariskuntia ei voi tavata yksinään kun toinenhan on yleensä vähintään mies. Luulisi että tämän hysteerisen vahtimisen lisäksi olisi jotain... mitä se semmonen nyt on kun huomioi toisen, kuuntelee ja haluaa miellyttää että toisen olisi hyvä olla? Niin sitä ei ole. Kotona olen näkymätön.


      • 17+8 kirjoitti:

        Meillähän tuo ei toimi koska jos joku minua lähestyy niin miehen mielessä olen jo hairahtunut. Edes pariskuntia ei voi tavata yksinään kun toinenhan on yleensä vähintään mies. Luulisi että tämän hysteerisen vahtimisen lisäksi olisi jotain... mitä se semmonen nyt on kun huomioi toisen, kuuntelee ja haluaa miellyttää että toisen olisi hyvä olla? Niin sitä ei ole. Kotona olen näkymätön.

        Jos et pidä jalanjäljistä kasvoillasi niin miksi alennut kynnysmatoksi?


      • 17+8
        helka kirjoitti:

        Jos et pidä jalanjäljistä kasvoillasi niin miksi alennut kynnysmatoksi?

        En mä ansaitse mitään hyvää, mutta kai sitä nurista voi?


    • totuusse

      Tällä hetkellä en seurustele, mutta myönnän että minun pari miespuolista ystävääni ovat ex-suhteita joista on tullut ajan kanssa "ystävä". Mitään romanttista näiden kanssa ei tule olemaan tulevaisuudessakaan, mutta seksiä silloin tällöin - kyllä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      71
      3279
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      553
      3091
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      38
      2503
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2022
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1835
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      310
      1832
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1672
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      119
      1365
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1228
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1225
    Aihe