Ilo Kristuksessa

Ilo Kristuksessa

Lainaus eräästä viestistä:

"Totta on sekin, että masennuksesta kärsivää ei auta puhe uskosta - ja vielä vähemmän se, jos hän saa toistuvasti kuulla kuinka oikea uskominen hänet siltä pelastaisi.

Ei syöpäsairaallekaan sanota, että usko vaan nyt oikealla tavalla ja vahvasti sittenkin niin pääset eroon ongelmastasi/sairaudestasi.

Uskostakin tulee loputonta suoritusta tavalla tai toisella - siinä sitten vertaillaan "vapaita" ja "ei-niin-vapaita" ja ihmetellään, mihin kummaan itse mahtaa kuuluakaan.

On tämä elämä joskus vaikeata - en minä ainakaan iloitse päivin ja öin, joskus tietenkin, mutta ehkä se on aika varovaista iloitsemista. Elämä kun on vaihtelevaa. Ei iloitseminenkaan saa olla mikään tavoite. Ja ilon aiheet ovat kyllä ihan näitä tavallisia asioita, mitä elämässä tulee vastaan. Vierastan ylihengellistä ajattelua. Eiköhän tämä elämä ole tarkoitettu elettäväksi. Ja siitä tavallisesta elämästä saa nauttia myös."
______________

Helposti tulee vääriä käsityksiä viesteistä. Yllä oleva teksti ansaitsee vähän tarkemman tarkastelun.

Kun puhumme masennuksesta, silloin puhumme sairaudesta. Pahimmillaan masennus on hengenvaarallinen. Syvässä masennustilassa olevaa henkilöä
ei saa laskea yksin edes WC:aan.

Toistuvasti sotketaan kaksi asiaa.
1. Usko.
2. Keneen uskotaan.

Ilo Herrassa on nimenomaan aitoa iloa, jota ei kukaan saa aikaan millään ponnistuksilla.

Mutta ... ihmisen tulee osata tehdä omasta TILASTAAN oikeita johtopäätöksiä,
- silloin kun uskoa tunnustavan elämä on ilotonta, pelon syyllisyyden ja häpeän täyttämää.

Havainnollisena esimerkkinä voidaan ottaa auton kojetaulu, jossa on merkkivalot
erilaisia vikatilanteita varten. Seuraamalla merkkivaloja ja tekemällä nopeat johtopäätökset esim. punaisen valon syttyessä, voi säästää paljon rahaa ja mielipahaa.

Raamatussa on meille kerrottu millaisia vikatilanteita elämässämme tulee. Siellä kerrotaan myöskin korjaustoimenpiteet, miten menetellään ongelmien tullessa.

Perusohje on, turvaa aina Herraan sinun Jumalaasi.

Raamattu on täynnä Jumalan lupauksia, jossa hän vakuuttaa kuulevansa aina, kun lapsensa häntä rukoilevat ja häneltä tarpeitaan anovat.

Kipuileva ihminen käpertyyy helposti itsesääliin, syyttelee itseään, vaatii itseltään mahdottomia, ja pettyy sitten kun toiveet eivät toteutuneetkaan. Tästä taakasta JUmala haluaa päästää meidät. Olemmeko valmiin kuulemaan mitä asiaa Jumalalla on, vai pidämmekö sitkeästi kiinni omista tuskistamme jotka ovat tulleet jo osaksi persoonallisuuttamme.

Jumalan luokse menevä on jo niin finaalissa omieu ponnistelujensa kanssa, kun mikään ei ole tuottanut sitä rauhaa jota halajan. KUn Kristus siihen tuskaan ilmestyy sanansa ja Pyhän Henkensä kautta, niin siitä se ilo alkaa.

Ilo Kristuksessa ei ole iloa omista ponnisteluista taikka onnistumisista, vaan se on iloa mittaamattoman kalliista lahjasta jon ka sain JUmalalta.

6

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tule ovesta

      Lakihenkinen julistus ihmisoppeineen ja ihmiskäskyineen pitää kaukana Kristuksesta. Tekojensa kautta vanhurskautta tavoittelevat henkilöt ovat
      lain alla, se on raskas tila. Ihminen on heränneessä tilassa lapsi on kohdun suulla
      tulossa mutta synnytys ei suju loppuun saakka. Ihminen jää "viittä vaille" kristityksi.

      Jeesuksen huuto, - SE ON TÄYTETTY -, ei ole päässyt tuon ihmisen sydämeen saakka.

      Vanhurskaus on jäänyt omien ponnistusten varaan. Pettymys seuraa toistaan, yritys on hyvä ja katumus on syvä, mutta katumus ei ole johtanut syntien anteeksi uskomiseen, - Kristuksessa Jeesuksessa.

      • Ota lahja vastaan

        Jeesus ei ole matkasauva, eikä kävelykeppi, vaan Herra. Hän on kaikkivaltias Pyhä Jumala. Ellei sinulla ole Kristuksen täydellistä vanhurskautta pukunasi, niin et voi pelastua taivaaseen. Tämä on vakava asia. Mutta samalla ihana asia, koska sinä saat tuon puvun Jeesukselta aivan lahjaksi, saat sen armosta, saat sen Kristuksen tähden, hän rakasti niin paljon sinua että kuoli sinun puolestasi ja antoi sinulle elämän.

        Voitko vielä sanoa, "kiitos Jeesus mutta minä olen syntinen ihminen, enkä sen vuoksi tohdi ottaa noin kallista lahjaa vastaan. Älä kiellä minkään syyn tähden Jeesusta, vaan sano hänelle, aamen tule Herrani Jeesus. Hallelujaa!


      • ????
        Ota lahja vastaan kirjoitti:

        Jeesus ei ole matkasauva, eikä kävelykeppi, vaan Herra. Hän on kaikkivaltias Pyhä Jumala. Ellei sinulla ole Kristuksen täydellistä vanhurskautta pukunasi, niin et voi pelastua taivaaseen. Tämä on vakava asia. Mutta samalla ihana asia, koska sinä saat tuon puvun Jeesukselta aivan lahjaksi, saat sen armosta, saat sen Kristuksen tähden, hän rakasti niin paljon sinua että kuoli sinun puolestasi ja antoi sinulle elämän.

        Voitko vielä sanoa, "kiitos Jeesus mutta minä olen syntinen ihminen, enkä sen vuoksi tohdi ottaa noin kallista lahjaa vastaan. Älä kiellä minkään syyn tähden Jeesusta, vaan sano hänelle, aamen tule Herrani Jeesus. Hallelujaa!

        Olet oikeassa.

        Olen ollut jonkun aikaa alamaissa elämässäni tapahtuneiden asioiden tähden. Ja täytyy sanoa, että olen ollut lähtemäisilläni myös tästä el-seurakunnasta - olen ajatellut, että miksi siellä roikun, en ymmärrä sitä enää enkä voi tunnustautua sellaiseen mitä en ymmärrä.

        Tarkoitan viime kesän ja myös sitä edeltävää aikaa - lopulta en uskaltanut enää edes kuunnella, koska se vei minut sekasortoon.

        Tästä on nyt eilaisia ajatuksia seurakunnassa, mutta minä tunnen, että olen parin viime viikonlopun aikana saanut hengittää armon raitista ilmaa. En kestä sitä ahdistusta, mitä on ollut ja mitä en jaksa kantaa. Minusta ei ole minkäänlaisten mittojen täyttäjäksi, ei ole mitään muuta kuin armo ja sen varassa eläminen. Se ei merkitse synnin luvallisuutta, vaikka se niin halutaankin joissakin piireissä ymmärtää.

        Olen kiitollinen kuulemastani ja myös alttarin sakramentista, jossa sanotaan: "...sinun edestäsi annettu, sinun edestäsi vuodatettu..." Koin sen väkevästi viikonloppuna - olen kiitollinen.

        Mutta kuitenkin aika itsekseni ja hiljaisesti :)


      • Jeesuksen nimessä
        ???? kirjoitti:

        Olet oikeassa.

        Olen ollut jonkun aikaa alamaissa elämässäni tapahtuneiden asioiden tähden. Ja täytyy sanoa, että olen ollut lähtemäisilläni myös tästä el-seurakunnasta - olen ajatellut, että miksi siellä roikun, en ymmärrä sitä enää enkä voi tunnustautua sellaiseen mitä en ymmärrä.

        Tarkoitan viime kesän ja myös sitä edeltävää aikaa - lopulta en uskaltanut enää edes kuunnella, koska se vei minut sekasortoon.

        Tästä on nyt eilaisia ajatuksia seurakunnassa, mutta minä tunnen, että olen parin viime viikonlopun aikana saanut hengittää armon raitista ilmaa. En kestä sitä ahdistusta, mitä on ollut ja mitä en jaksa kantaa. Minusta ei ole minkäänlaisten mittojen täyttäjäksi, ei ole mitään muuta kuin armo ja sen varassa eläminen. Se ei merkitse synnin luvallisuutta, vaikka se niin halutaankin joissakin piireissä ymmärtää.

        Olen kiitollinen kuulemastani ja myös alttarin sakramentista, jossa sanotaan: "...sinun edestäsi annettu, sinun edestäsi vuodatettu..." Koin sen väkevästi viikonloppuna - olen kiitollinen.

        Mutta kuitenkin aika itsekseni ja hiljaisesti :)

        Jeesus armahtaa siksi koska hän rakastaa sinua. Kun luet evankeliumin Joh. 3:16
        huomaat että sinua ei armahdeta ikäänkuin pitkin hampain, vaan siksi että Jumala
        rakastaa sinua.

        Rakastettuna eläminen on juhlaa, sen tietää jokainen joka on rakkauden kohteena
        ollut taikka on parhaillaan.

        Helposti syntinen ajatte3lee niin että Jumala armahtaa siksi kun hän säälii reppanoita. Hän kuitenkin armahtaa siksi että hän rakastaa jokaista luomaansa
        ihmistä. ON sääli että me uskovatkin annamme monesti Jumalasta sellaisen kuvan, ikäänkuin hän olisi suunnilleen pirun kaltainen ilkeä kade ja pahansuopa pilkun(piip). Käy helposti niin että ikuinen Valo joka parantaisi pelottaa niin paljon että ihminen pakenee Valoa kuin Aadam aikanaan.

        *) Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, ...

        ... että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        Joh. 3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, ....

        ... vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        Joh. 3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ...

        *) ... ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.


    • Kuuntelija etelästä

      Erkki Leminen:

      "Rakensin nojapuut silloin kerran.
      Nojasin parannuksen ja ihmisen muuttumiseen...
      Tein kaikki liikkeet ja käännökset normien mukaan.
      Tuli eteeni mutta:
      telineet pettivät.
      Pudotessani loukkasin lonkkani.

      Minä lopetan, tokaisin heti ja onnuin katsomoon.

      Ei, sanoi valmentaja,
      tässä on sinulle puut -
      nämä ristiin liitetyt,
      nämä isän antamat ontuvat nojapuut".

      • muuttis

        Aamen! Leminen on sen sanoiksi pukenut. Kun tämän haaksirikon on kokenut ja kaikki tukipuuhäkkyrät kaatuneet, silloin on vain yksi auttaja: Kristus Jeesus. Halleluja!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1769
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1721
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1538
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1436
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe