Kuinka monta hiirtä?

hiirulij

Olen ajatellut ottaa lemmikkihiiri naaraita hamsterikokemuksen jälkeen.Minulla olisi muutamia kysymyksiä hiiristä!

1.Minulla on 75 × 40 × 40 kokoinen terraario.Kuinka monta hiirinaarasta mahtuisi?

2Pitääkö kiipeily mahdollisuuksia olla?

3.Tarvitsevatko hiiret tuoreruokintaa kuten hamsterit?

4 Kuinka usein hiirien terraario tulisi siivota?

4

360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

      .Minulla on 75 × 40 × 40 kokoinen terraario.Kuinka monta hiirinaarasta mahtuisi?
      -Minimi laumakokona kolme, kaksi ei vielä ole kunnon lauma. Maksimina... kai tuohon menisi joku kymmenen, mutta en kyllä ikinä ottaisi niin isoa laumaa, kun pidän hiiriä ihan vaan lemmikkinä! (Enkä niin pieneen tilaan, mutta lähdepä sitten asiantuntijoiden kanssa väittelemään)

      2Pitääkö kiipeily mahdollisuuksia olla?
      -Jep! Hiiri on tosi paljon ketterämpi kuin hamsteri. Esim oksia, kattoon kiinnitettyjä köysiä, korkeita rakennelmia kuten puumökkejä...

      3.Tarvitsevatko hiiret tuoreruokintaa kuten hamsterit?
      -Juu. Samat ruuat on sallittuja molemmille. Hiiri syö päivässä noin ruokalusikallisen, joten tuoreruuan määrä on ymmärrettävästi pidettävä myös tosi pienenä :)

      4 Kuinka usein hiirien terraario tulisi siivota?
      -Noin viikon välein. Mulla on kolmella hiirellä 70cm terra ja 15cm korkeudelta purua, eikä kyllä ole tarpeellista siivota kuin joka toinen viikko.

    • hiirulij

      Löysin oman aloitukseni taas :) Tällä hetkellä tuossa terraariossani vipeltää 5 hiiri siskosta.Sain hiiret joululahjaksi.Kuukausi sitten ostin dunan jossa asustelee vanha hiiri vaarini joka ostettiin naiselta joka tuli allergiseksi purulle.Ihania kaikki ovat♥

    • hiirulij

      Tällå hetkellä naaraat saaneet 100 x 80 x 66 cm terraarion.Hiiri vaari on pilven reunalla ja sen vanhassa dunassa on nuoripoika Bablo hiiruli.Naaraiden vanhan terran saivat kolme minihiiri tyttöäni.Tavalliset kesyhiiri naaras laumani on saanut yhden jäsenen lisäå sillä yksi viidestä hiirestä lopetettiin kasvaimen takia joka sijaitsi päässä.Nyt tilauksessa Ikea Detolf vitriini jonne laitan ehkäpä kymmenen hiirtä asumaan jos eivät muodosta kahta eri ryhmää

      • Sedä

        Siinä on kyllä hiirillä ainakin tilaa! :) Mulla on 70x35x40cm terrassa neljä tyttöstä, jotka tuli kodinvaihtajina niin kuin edellisetkin, ja lauman kokoonpano tosiaan jo kokonaan muuttunut siitä kun itse viimeksi vastailin. Harmittavan lyhytikäisiä, mutta muuten ihania pikkuotuksia ovat!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      346
      3895
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1719
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      1480
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe