Voiko autoilu olla näin halpaa: Nissan Micra

Järkivalinta.

Jos missä tahansa kysyt millä autolla kokonaiskulut on edullisimmat, kukaan ei anna kunnon vastausta. No minäpä annan.

Ostin kaksi vuotta sitten 155 tkm ajetun vm. 2000 Nissan Micran 950 eurolla. Vakuutusmaksu on täysillä bonuksilla 162,50 euroa vuodessa. Ajoneuvovero vähän reilun satasen. Tankki vetää 55 eurolla ysivitosta ja sillä ajaa 700 km. 1.3 litran koneella kevyt Micra liikahtaa iloisesti niin liikennevaloissa kuin moottoritiellä. Minulle auto ei ole sukuelimen jatkokappale, sillä viimeksi mainittu on naistenkin mielestä kiitettävän kokoinen. Sikakalliilla ökyaudeilla kruisailevat egobuustaajat ajaa enimmäkseen yksin. Niin minäkin, mutta ilman ylimääräistä rauta- ja kustannusmassaa. 25.000 kilometrin vuotuisella ajomäärällä ei edes mopoauto saavuta niin alhaisia käyttökuluja kuin Micra.

Bonuksena se ettei tarvii käydä korjaamolla setvimässä pirullisia sähkövikoja eikä muitakaan vikoja. Öljyt voi vaihtaa kun tykkää. Usein sillä välin kun käymme tyttöystävän kanssa kaukomatkoilla, autoilussa säästyneillä tonneilla.

18

1886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8+2

      Ajat siis 11 kuukautta vuodessa micralla päästäksesi tyttöystäväsi kanssa kaukomatkalle. Minä taas ajan laatuautolla 12 kuukautta vuodessa kun matkailu ei kiinnosta. Alolittajan pointti jäi vähän epäselväksi mutta pitäskö olla kateellinen hänen ulkomaanmatkoistaan?

      Toki micrallakin pärjää mutta kolaritilanteessa haluan että auto on isompi ja turvallinen. Yleensä kotivakuutuskin on täysin turha mutta jos jotain sattuu niin mielellään haluaa että asiat on näiltä osin kunnossa

      • vaihtoehtomyös

        Minä taasen ajan uudella 10-11kk vuodessa ja vietän 1-2kk thaimaassa tai jossain muussa kaukokohteessa, ei ole tarvinnut käydä korjaamolla setvimässä mitään pirullisia vikoja, kun kahden kolmen vuoden välein vaihtaa uuden. Mullekin jäi vähän epäselväksi aloittajan pointti.


      • Laskupää kunnossa
        vaihtoehtomyös kirjoitti:

        Minä taasen ajan uudella 10-11kk vuodessa ja vietän 1-2kk thaimaassa tai jossain muussa kaukokohteessa, ei ole tarvinnut käydä korjaamolla setvimässä mitään pirullisia vikoja, kun kahden kolmen vuoden välein vaihtaa uuden. Mullekin jäi vähän epäselväksi aloittajan pointti.

        Aloittaja puhui autoilun kokonaiskuluista. On se nyt vähän eri asia ottaa takkiin 40.000 euron Audilla -25.000 e kolmessa vuodessa 950 euron Micralla nolla euroa samassa ajassa.

        Toisaalta kaaharit kyllä tarvitsee enemmän peltiä (turvallisuutta) ympärilleen. Se paskasakki joka ohittelee sulkuviivojen yli eikä osaa käyttää vilkkua. Kortit hyllylle niiltä jokaiselta.


      • köyhäeiymmärrä
        Laskupää kunnossa kirjoitti:

        Aloittaja puhui autoilun kokonaiskuluista. On se nyt vähän eri asia ottaa takkiin 40.000 euron Audilla -25.000 e kolmessa vuodessa 950 euron Micralla nolla euroa samassa ajassa.

        Toisaalta kaaharit kyllä tarvitsee enemmän peltiä (turvallisuutta) ympärilleen. Se paskasakki joka ohittelee sulkuviivojen yli eikä osaa käyttää vilkkua. Kortit hyllylle niiltä jokaiselta.

        Paskasakki ajelee vanhoilla romuilla ja laskeskelee viimeisenkin sentin, toisten, niiden joiden pää pelaa, ei ole tarve laskeskella jokaista euroa.


      • adsfads

        "kolaritilanteessa haluan että auto on isompi"
        Tarviiko niitä kolareita ajaa? Itse en viitsisi.


    • että sellaista..

      Itse ajelen 100ke autolla, ja käyn reissussa kun huvittaa..Mutta hei, kiva kuulla että pääset reissuun kun ajat micrallasi..

      • jujnsnk

        Ja kun aja 100ke autolla niin kirjoittelen suomi24:een.


      • Päivän paras

        Minä taas istun kotona pimeässä ja syön pakastepitsoja.
        Hesaria luen vain silloin kun kämppäni ohi ajaa bussi, jonka valot häikäisevät keittiööni.
        Hiukset ja parran ajan maatalousmessujen kerimiskilpailuissa kerran vuodessa ja suihkussa käyn työpaikalla, jonne matkustan pummilla tai työkavereiden kyydillä.

        Minulla on pankkitili täynnä rahaa ja eläkkeelle jäädessäni aion jatkaa samalla tavalla, koska olen epäsosiaalinen ihmisvihaaja eikä minulla ole perhettä eikä kavereita.

        Haluaisin kuitenkin halvan auton, mielummin uudemman, joka kuluttaa vähemmän. Olisiko täällä Helsingissä sellaista liikettä, johon pääsisi helposti kävellen?


    • Minä teen näin

      Minä ajan vähän alle 30 000€ autolla jossa on turvallisuus kunnossa, lisävarusteita tarpeeksi ja vaihdan kohtuullisen pienellä välirahalla 3v. välein ja aina on takuu autossa. Ei tule yllätyksiä, joten voin suunnitella ulkomaan matkojakin kun haluan matkustaa.

    • Autoilu on halpaa. Jos on oma auto, niin silloin sen käyttö on halvempaa kuin julkinen liikenne.

      Eli siksi joukkoliikenteen tulisi olla reilusti halvempaa, jotta se olisi vaihtoehto myös auton omaaville

      • reeetu

        Suomi on pitkien etäisyyksien maa. Joukkoliikenne ei ole toimiva vaihtoehto.


      • Made in Japan
        reeetu kirjoitti:

        Suomi on pitkien etäisyyksien maa. Joukkoliikenne ei ole toimiva vaihtoehto.

        Suomi on japsiautojen maa, sillä pitkien etäisyyksien vuoksi korjaamoja ei ole riittävän tiheässä olympiavolkkareille ja ranskanperunoille.


    • SuhteellisuusTeoria

      Elämä on valintoja, ja kaikki on suhteellista. Jollekin tuo aloittajan käytetty Micra on kallis auto, jollekin se uusi Audi on halpa.

    • Hyvä Micra

      "Jos missä tahansa kysyt millä autolla kokonaiskulut on edullisimmat, kukaan ei anna kunnon vastausta. No minäpä annan."

      Ilmeisenä havaintona suuren ja kalliin auton omistaminen ei anna selväjärkisyyttä? Kuinka selvästi kysymys olisi ollut annettava vastattavaksi, kuin se nyt on asetettu. Pitääkö se oikein rautakangesta vääntää?

      Esittäkää euronne uusien autojen vaihdosta, jos se alittaa aloitukse. Kyllä kysyjä saa rajoittaa kysymyksen pienimpään rahasummaan.

      Olet fiksu Micran omistaja näihin muutamiin verrattuna.

      • Jaa

        Aloittaja maksoi micrasta tuon 950 ja saa saman siitä kun myy, kunhan viittii huoltaa ja katsastaa. Möin 2007 sunnyn vm-89, hinnalla 500€ olihan ne tuon hintaisia silloin ja vieläkin näkee noita nettiautossa ja katsastetusta saa 500. Tiedostan että rahan arvo on muuttunut mutta palkkani ei ole tuosta ajasta 2007 noussut kuin 15%.


    • hanes 1

      Totta kai laatu maksaa sisäfile kalliimpaa kuin hernekeitto . hilton kalliimpi kuin hostelli. bemari kallimpi kuin vokkipannu. Janina makeempi kuin tuksu. Elämä on ihmisen parasta aikaa sano masakin joskus. Minä valitsin elämän.

    • automaattimies

      Aloittajan pointti jäi epäselväksi. Tuhannet ihmiset ajavat kalliimmalla autolla ja matkustella silti.
      Ja voi ihan rehellisesti sanoa että oli se nyt vaikka sitten ego, niin ei mahdu mihinkään koppimopoon. Porrasperä ja automaattivaihteisto pitää olla.

    • LexanderStubb

      Jos autoilu on halpaa niin kustannuksia tullaan nostamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe