Vipit + muut lainat ym kulutusluotot..

omanonnensaorja

Nonni..

Nytkö sitä mennään ulosottoon? Kaippa se paras vaihtoehto taitaa nyt olla?
Tilanne nopeesti selvennettynä. Tosin noista 15pvän kuluista selviän juuri ja juuri... ongelma on nuo 3 vippiä kuun lopussa.. joka kuun lopussa ei tule lisiä esim nyt tässä kuussa. 15pvän lainat olen maksanut ajallaan... kohta on taas kuun loppu..nyt ei tuu lisiä ja erääntyy vippi.fi,everyday.fi sekä suomentililuotto.fi vipit yhteensä vajaa 800€ pitäis noita vähentää kuun lopussa...

-Töissä käyn, kk palkka riippuen kuun lisistä 1500-2200€ kk:ssa suoraan käteen.
-Vippejä n. 7-8 paikasta... Laina.fi, Onnen.fi, Ostosraha.fi sekä credit24.fi (Nämä vipit erääntyy kk 15pvä. Eli palkkapäivänä. Lisäksi vipit, Vippi.fi, Everyday.fi sekä suomentililuotto.fi... nämä 3 vippiä erääntyy kuun lopussa.

-Svealta 8500€ luotto, jota maksettavana vielä 5900€, 265€ joka kk 15pvä maksuun suoraveloituksella
- Handelssbankenin luotto 6000€ jota 5000€ maksamatta vielä, 4% kuussa maksuun suoraveloituksella 15pvä.
-Sekä lainaamolta 5000€ jota vähennän n. 150€ kk.. erääntyy tämäkin aina kk 15pvä.
-Lisäksi tietenkin opintolainan vähennys joka kuun 15pvä 93€/kk


Olenkin nyt jotenkuten selvinnyt noista 15päivän lainosta yms maksuista. Esim siis tältä kuulta niiden erät maksettu. Mutta nyt tosiaan nuo kuukauden lopun 3vippiä aiheuttaa ongelmia... ku lisä ei nyt tämän kk lopussa tule... niin en mitenkään pysty niitä lyhentämään..

Yksi kaverini sanoi, että anna mennä perintään... Mutta onko siinä mitään järkeä? Onko järkeä laittaa kaikkia lainoja vippejä perintään kun ne vissiin laittaa ne vaan pienempiin osiin ne maksut... mutta pystyykö ne perinnässä laittamaan näin monen paikan laskuja pienempiin osiin... eikö ne perinnässä laita laskut johonkin 10 erään? No niinhän nuo vipitkin melkeen 10 erässä tulee ku joka kk niitä yrittää vähentää... tuskin perinnässä yhtään sen pienemmäks maksut menis..

Mitenkäs se ulosotto sitten? Paljon noista nyt tulee ku laskee kaikki yhteen... varmaan siinä 25 000€ kieppeillä mennään...

Laitanko kaikki menemään vaan ulosottoon? Siellähän tällänen 25 000€ summa nousee ihan uusiin svääreihin? En tosin sitäkään haluis... pakko yrittää vaan pyristellä kai näin :(

Mitä mun kannattais tehdä tässä tilanteessa teidän mielestänne? Kaikki vipit melkeen tapissa, niin pysty niitäkään nyt ottamaan ,että sais tän kuun lopun vippimaksu erät maksettua...

Jos sais vaa nuo kuun lopun 3vippiä maksettua... vippi.fi 1150€, everyday sama ja suomentililuotto 1500€... Niin sitten ehkä pärjäis ja sais nuo 15pvä vipit ym laskut maksettua ajallaan..

Niin ja jos ihmetyttää mihin oon kuluttanut kaiken niin ollut on pelaamista, juhlimista matkustamista. Lähinnä pelaamista. Mutta onneks nyt viimeisen kk oon saanut pysyttyä erossa peleistä. Kiellot on joka sivulle. Omaa typeryyttähän tämä on, mutta onneks nyt pelit on loppunut. Tosin liian myöhässä näköjään ku nyt ollaan aikas kusessa.

17

414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varo ulosottoa

      Älä anna mennä ulosottoon. Hae pankista yksi laina, jolla maksat muut pois.

      Varo:
      www.nytvippiilmanluottotietoja.com
      www.vippiluottotiedottomalle.com

      ja muita vippipaikkoja.

      Jos menee ulosottoon, elämä on pilalla.

    • joskusolivelkaa

      Eipä mene elämä pilalle ulosotossa, jos et apua saa läheisiltäs, tai muualta esim. takaamisen tai muun merkeissä niin ulosottoon sitten vaan. Vieläpä niin että jätät maksamatta ne mitä et pysty ja pienimmät velat lyhennät mahdollisimman pian pois.

      Kun yksikin menee uo:hon niin alkaa palkasta lähtemään suoraan lyhennykset, eli sitten on enää turha maksaa päälle normilyhennyksiä. Se on noilla liksoilla varmaan 5-700 se lyhennys riippuen onko esim. lapsia tai puolisoa.

      Luottomerkintä tulee joka paikkaan mihin oot velkaa, ja se on noilla 4 vuotta jos pistät menee useemman kerralla. Ei siis kannata viedä uo:hon vuoden välein velkoja, muuten menee pitkälle ne merkintäajat.
      Kerralla kaikki mitä tiiät ettet voi maksaa.

      Menee useampi vuosi ennen kuin saat velat maksettua, ja varmaan joudut elämään "vähän" säästeliäämmin sen aikaa, eli pelaaminen juhliminen ja matkustelu saa jäädä.

      Uo -miehet/naiset on ihan mukavia tyyppejä, ei mitään syyllistäviä paskiaisia ja asiat kyllä hoituu ihan pätevästi heidän kanssaan.

      Omat kokemukset puhuu, ite oon tuosta suosta selvinnyt. Tiukkaahan se tekee ja vaatii itsekuria mutta kyllä on hyvä olo kun viimeinen erä lähtee menemään.

      • Vouti on sihteerini

        Minulla on velkaa
        Lainasto 2300€
        Ferratum 2200€
        Vipstar 1300€
        Credit24 600€
        Euro24 400€
        Vivus 2200€
        Ostosraha 1500€
        Ellos 1600€
        Kaikki menossa ulosottoon. Ei jää enää edes 50€/kk ruokaan. Vuokraan juuri riittää. Hoitakoon vouti. En jaksa enää.
        Pistin kaikki postin meneen Poste Restanteen. Ei masenna ne perintäkirjeet joka päivä.
        Ajattelen niin,että vippikeisarit kusettaa köyhiä. Ei ne velkojat nälkään kuole.


      • 18+18
        Vouti on sihteerini kirjoitti:

        Minulla on velkaa
        Lainasto 2300€
        Ferratum 2200€
        Vipstar 1300€
        Credit24 600€
        Euro24 400€
        Vivus 2200€
        Ostosraha 1500€
        Ellos 1600€
        Kaikki menossa ulosottoon. Ei jää enää edes 50€/kk ruokaan. Vuokraan juuri riittää. Hoitakoon vouti. En jaksa enää.
        Pistin kaikki postin meneen Poste Restanteen. Ei masenna ne perintäkirjeet joka päivä.
        Ajattelen niin,että vippikeisarit kusettaa köyhiä. Ei ne velkojat nälkään kuole.

        "Ajattelen niin,että vippikeisarit kusettaa köyhiä."

        Kusipää olet itsekin, myönnä pois. Toivottavasti sinulle ei ainakaan myönnetä velkajärjestelyä. Suomeen tarvittaisiin positiivinen luottorekisteri, jotta tällaisilta typeriltä ylivelkaantumisilta vältyttäisiin. Teidän kusipäiden takia asiansa hoitavan pienituloisen alkaa olla aika vaikea saada Suomessa lainaa.


      • Vouti on sihteerini
        18+18 kirjoitti:

        "Ajattelen niin,että vippikeisarit kusettaa köyhiä."

        Kusipää olet itsekin, myönnä pois. Toivottavasti sinulle ei ainakaan myönnetä velkajärjestelyä. Suomeen tarvittaisiin positiivinen luottorekisteri, jotta tällaisilta typeriltä ylivelkaantumisilta vältyttäisiin. Teidän kusipäiden takia asiansa hoitavan pienituloisen alkaa olla aika vaikea saada Suomessa lainaa.

        Olen sössinyt pahasti. En edes pääse velkajärjestelyyn,koska olen työtön.
        Mies kuoli vuosi sitten ja halusin hänet sitä ennen kunnolla hoitaa. Lähes vuosi sairaalassa lamaannutti talouteni. Laskuja ja paljon.
        Sosiaali ei myöntänyt yhtään apua.
        Maksan korvauksista ja tulevasta eläkkeestäni (olen 61 vuotias) velkaa loppuelämäni.


      • 18+18
        Vouti on sihteerini kirjoitti:

        Olen sössinyt pahasti. En edes pääse velkajärjestelyyn,koska olen työtön.
        Mies kuoli vuosi sitten ja halusin hänet sitä ennen kunnolla hoitaa. Lähes vuosi sairaalassa lamaannutti talouteni. Laskuja ja paljon.
        Sosiaali ei myöntänyt yhtään apua.
        Maksan korvauksista ja tulevasta eläkkeestäni (olen 61 vuotias) velkaa loppuelämäni.

        Sitten kun ulosotto alkaa viedä eläkkeestäsi osansa, se katsotaan eräin edellytyksin hyväksyttäväksi menoksi toimeentulotukipäätöksessä eli olet oikeutettu toimeentulotuen vähimmäistasoon (yksinäisellä n. 480 euroa kohtuullinen vuokra terveydenhoitomenot). Eli ei sentään tarvitse pärjätä vain 50 eurolla kuukaudessa.


      • Lainakeisari
        18+18 kirjoitti:

        Sitten kun ulosotto alkaa viedä eläkkeestäsi osansa, se katsotaan eräin edellytyksin hyväksyttäväksi menoksi toimeentulotukipäätöksessä eli olet oikeutettu toimeentulotuen vähimmäistasoon (yksinäisellä n. 480 euroa kohtuullinen vuokra terveydenhoitomenot). Eli ei sentään tarvitse pärjätä vain 50 eurolla kuukaudessa.

        Kokeileppa tuota. Helpottaa kummasti:

        www.nytvippiilmanluottotietoja.com


    • Näyttäisi siltä että aloittaja on jo pidemmän aikaa paikkaillut taloutta ottamalla vippejä ja luottoja. Itse tein samoin, tosin havahduin liian myöhään. Sain kyllä asiani järjestettyä T-S:n takauksella ja nyt asiat paremmin kuin hyvin. Sulla olis nyt niitä viimeisiä hetkiä tehdä jotain.

      Sinuna tutuistuisin Takuu-Säätiön takaamaan järjestelylainaan. Olet töissä, velka alle 34k€(max) ja maksellut velkoja reippaasti kuukausittain mutta onko velkaantuminen nyt katkennut?

      Sijassasi tekisin seuraavasti: Päättäisin että en ota enää yhtään lisää velkaa koska tuosta suosta ei enää omin voimin pääse nousemaan. Tästä tietty seuraa että et enää saa kaikkia laskuja maksettua. Asumiskustannukset hoidettava jämptisti ettei joudu kadulle. Alkaisin maksaa velkojani sieltä pienimmästä päästä. Säästät tuhansia kuluissa kun alkavat mennä haasteen asteelle. Tosiasiahan on että luottosi palavat ja UO:n astuu kehiin jossain vaiheessa. Tässä vaiheessa vielä hommaisin ne asiat jota luottotiedoton ei saa, eli esim kotivakuutus jne. Varmasti myös kulutustottumuksia on hyvä tarkastaa, kaikki turha pois. Varaisin ajan kuntani velkaneuvontaan, jonot pitkiä mutta siellä osaavat auttaa esim T-S:n kanssa asioidessa. Kyllä nuo velkojat pärjäävät vaikka eivät sinulta saataviaan heti saisikaan. Ei kannata koko palkkaa laittaa velkojen maksuun. Itse maksaisin vain ne välttämättömät laskut: vuokra, sähkö, puhelin jne. Tästä jäävällä hoitaisin pois pikkuvelkoja. Kun se UO alkaa ottamaan palkasta niin lopettaisin myös vapaaehtoisesti velkojen makselun joten nyt sinulle jäisi enemmän rahaa omaan käyttöön. Toki tästä kaikesta pitäisi myös oppia jotain.. eli elää varojensa mukaan.

      25k€ velkapotti nousee UO:ssa kyllä tuhansilla euroilla mutta tähän voi vaikuttaa omilla toimilla. Tosin ennenkuin UO astuu kehiin niin voi mennä kuukausia kun velkojat ensin lähettelee muikkareita, sitten perintä astuu kehiin omilla muikkareillaan. Velkomustuomiossakin voi mennä viikkoja tai kuukausikin. Perintä voi myös pantata velan UO:oon laittamista... eli aikaa on ennnekuin väkisin tilistäsi alkavat ottamaan.

      Vouti on sihteerini: sun tapauksessa velat niin suuria että enää ei auta vaikka saisi 400-600€ velkoja hoidettua. Jos kaikki listaamasi velat menevät käräjille niin niistä seuraa yht yli 3000€ lisäkulut. Toki UO on myös mainia tapa hoitaa velkojen lyhentäminen. Tulee varmasti hoidettua tulevasta eläkkeestä. Aika moni valitsee tuon tien.

      • Vouti on sihteerini

        Vouti on sihteerini.
        Mies oli sairaalassa 7 kuukautta. Yritin saada sossusta sairaalamaksuihin. Miehen eläkkeestä jäi 100€/kk. Loput meni sairaalaan.
        Jouduin vielä kahden vuokra-asunnon loukkuun,kun halusin miehen kotiin. Sossu ei auttanut vuokrissa eikä muutossa. Jouduin kaikki rahoittamaan vipeillä. Pankki ei antanut työttömälle lainaa.
        Olin miehen hoitaja 24/7. En hakenut omaishoidontukea. Säästin ehkä yhteiskunnalta muutaman euron.
        Aloin maksamaan vippiä vipillä. Se tie on vuodessa kuljettu loppuun.
        Mies nukkuu ikiunta ja minä olen siitä onnellinen,että sain hoitaa häntä loppuun asti.
        Elämässä tulee tilanteita,joita ei voi ennakoida ja hallita.


      • omanonnensaorja

        Takuusäätiö... Niinpä... Se vois olla ratkaisu... Tuskin vaan auttaa... Koska 3kkn tietoni ottavat? Näkevät että oon viimeisten kuukausien aikana pelannut ottanut lisää vippiä.. Eivät tule takausta myöntämään... Ja vaikka myöntäisivät... Niin pankkini ei tulisi vastaan.. Sieltä ironnut edes tonnia vaikka vakituisissa töissä 1500-2200€ kk... Äähh :( tää on ihan schaissee... Mistä nyt löydän kuun lopun 3vippi paikkaan rahaa että saan ne erät pois.. Jos en saa... On eka kerta ku jää maksut maksamatta... Masentaa :'(


    • Jos nyt päätät lopettaa vipailun niin ennenkuin rupeavat tiliotteita katsomaan menee useampi kk. Omalla kohdalla kelpasi 3 kk. Takuu-Säätiö 100% luotettava taho. Pankkihan saa rahansa säätiöltä jos päätät olla maksamatta lainaa. Myös muista pankeista kannattaa kysyä. Jos oikeesti haluat päästä veloista niin teet kyllä kaikkesi sen eteen. Ei ole nopea tapa, aikaa kuluu ja velat jossain vaiheessa kaatuu päälle. Mutta entäs sitten, et ole ainoa. Lisää infoa saat säätiön Velkalinjalta, numero heidän verkkosivuilla. Mut jos ei nappaa T-S niin anna muille se mahdollisuus.

      • omanonnensaorja

        Moro!

        Soittelin nyt tuonne Takuu-säätiölle. Kerroin tilanteeni, kehoittavat ottaa oman kaupungin velkaneuvontaan yhteyttä ja sitä kautta laittamaan hakemuksen T-S:lle menemään. Olenkin kaupungin velkaneuvonnassa käynyt kerran, mutta ei viimeksi oikein mitään apua sieltä saanut. Ehkäpä ne voi auttaa kuitenkin nyt tuon hakemuksen teossa?

        Kerroin kyllä takuu-säätiön puhelimeenkin äsken, että tilitiedot 3kk ajalta kun haluavat niin lisää olen vain velkaantunut ja rahat on pelaamiseen ja vippien eessuntaassun maksamiseen ja ottamiseen mennyt. Joten mitäpä lottootte... ei tosiaan taida takuusäätiöstä tulla positiivista vastausta?

        Ainoa onni kai tässä on nyt se, että pelaamisen on totaali lopettanut ja estot joka sivulle on, enää menis millään kirveelläkään pelaamaan ku nyt tajuaa miten tyhmä sitä on itse ollut.

        Mutta kannattaisko siis nyt kuitenkin kirjeet laittaa Takuu-säätiölle menemään?


      • 9+6
        omanonnensaorja kirjoitti:

        Moro!

        Soittelin nyt tuonne Takuu-säätiölle. Kerroin tilanteeni, kehoittavat ottaa oman kaupungin velkaneuvontaan yhteyttä ja sitä kautta laittamaan hakemuksen T-S:lle menemään. Olenkin kaupungin velkaneuvonnassa käynyt kerran, mutta ei viimeksi oikein mitään apua sieltä saanut. Ehkäpä ne voi auttaa kuitenkin nyt tuon hakemuksen teossa?

        Kerroin kyllä takuu-säätiön puhelimeenkin äsken, että tilitiedot 3kk ajalta kun haluavat niin lisää olen vain velkaantunut ja rahat on pelaamiseen ja vippien eessuntaassun maksamiseen ja ottamiseen mennyt. Joten mitäpä lottootte... ei tosiaan taida takuusäätiöstä tulla positiivista vastausta?

        Ainoa onni kai tässä on nyt se, että pelaamisen on totaali lopettanut ja estot joka sivulle on, enää menis millään kirveelläkään pelaamaan ku nyt tajuaa miten tyhmä sitä on itse ollut.

        Mutta kannattaisko siis nyt kuitenkin kirjeet laittaa Takuu-säätiölle menemään?

        Odota se kolme kuukautta että saat "puhtaat" tiliotteet, jos jotain menee ulosottoon niin sitten menee.


    • Ei tarvii odottaa. Laitettiin keväällä 2012 velkaneuvojan kanssa paperit säätiöön ja tiliotteet eivät olleet ihan puhtaat eli näkyi vielä vanhoja alkuvuoden vippejä. Säätiö pyysi sitten elokuussa 2013 lisäselvityksiä tiliotteista. Ts. 3 kk tiliotteet siitä päivästä taaksepäin. Olin siis päättänyt lopettaa vippailun/velkaantumisen samana päivänä kun velkaneuvontaan ilmoittauduin. Silloin elokuussa olikin jo moitteettomat tiliotteet, ei mitään muita panoja kuin palkat. Eka tapaaminen tuosta oli 1 kk päästä.

      Eikä haittaa vaikka ulosotto alkaisi tuon takauksen haun aikana. UO:n palkasta ottama osuus lasketaan "säännölliseen velkojen maksamiseen"... en nyt muista oikeaa termiä. Varaa aika ja laittakaa ekalla tapaamisella paperit säätiöön mikäli vaan säätiön ehdot täyttyvät.

    • Persiistä

      Takuusäätiön pitäisi vaatia puhtaat tiliotteet ainakin vuoden ajalta. Ei kolmessa kuukaudessa kunnon himovippaaja-tuhlaaja muutu miksikään. (Varsinkaan jos ei ole säännöllisiä tuloja/ulosottoa lainoistaan).

      Nyt kaikki vipsterit ja tuhlurit saa melko iisin mahdollisuuden päästä "helpolla" kun TS vaan myöntää x-kymmentä tonnia lainaa.

      Velkaantunut huomaa sitten että stressi taas helpottaa, eikä menekään taas rahaa enää kuin se muutama satanen lainanlyhennykseen, niin alkaa taas jäämään massia pelaamiseen ja kaiken maailman turhan ostamiseen ja tuhlaamiseen.

      JA TAAS menee muutama kuukausi ja samassa kusiämpärissä lillutaan, kun ei ole enää rahaa maksaa takuusäätiöllekään.

      • suossa

        Kyllä monella syynä vippikierteeseen on jokin taloudellinen katastroofi, esim työttömyys, sairaus . Ei tää yhteiskunta niin kattavasti hyvinvointia tarjoa ettei voi tulla maksuvaikeuksia, Silloin vippi on nopea ratkaisu mutta kun vippejä tulee liikaa tulee taas vaikeuksia hoitaa niitä.Silloin on tosi hienoa että TS tarjoaa ulospääsyä vippihelvetistä. Pankit ei siihen suostu vaikka olisikin vakuuksia ja takaajia. Ja luottotiedothan menee siltä ajalta kun maksaa TSlainaa silloin ei pitäis olla mahdollista ainakaan ottaa pikavippejä tai korttiluottoja.


    • Oma vapaaehtoinen maksuhäiriömerkintä poistuu ensi helmikuussa vaikka järjestelylainaa on tuolloin 2 v vielä jäljellä. Omalla kohdalla peruspalkasta jää vuokran jälkeen n. 220e käteen. Eli aika suuren osan maksan palkastani säätiön takaamaan lainaan. Toki olisi mahdollista varmaankin maksaa vähemmänkin mutta näin tulee ainakin velka maksettua ajoissa. Eli terveisiä nim. persiille jonka mielestä takauksen saaneet juhluivat nyt maksujen pienuudella. Onneksi palkanlisät nostavat oman palkkani sen verran korkeaksi että jää jopa säästöön laitettavaksi.
      Stressi kyllä helpotti kun sai kaikki velat ja ne vipit maksettua. Ja nyt on tullut opeteltua elämään järkevällä tavalla. Ja jos tulee jotain hankintoja eteen niin tästä lähin vierailen omalla säästötilillä, senkin jälkeen kun kaikki merkinnät ovat poistuneet.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe