jälkiehkäisystä

niiruskainen86

Tämä nyt varmasti kuuluisi olla ehkäisy palstalla, mutta jotenkin uskoisin että abortti palstalla ainakin osalla (abortin tekijöistä) olisi kokemusta kyseisestä pilleristä.

Lyhykäosyydessään tilanne on tämä: hieman yli viikko sitten otin jälkiehkäisypillerin koska kondoomi meni rikki. Alkuun tuli sivuvaikutuksena väsymystä ja pientä huonovointisuutta (samana iltana) oireet oli aamulla poissa. Nyt kuitenkin pari pv sitten huonovointisuus ja väsymys tuli takaisin lisäksi myös alavatsaa hieman nippailee. Oireet tulivat siis 6 pv pillerin oton jälkeen.

Jälkiehkäisypillerin sivuvaikutuksethan ovat juuri näitä, mutta voiko ne oireet tulla vasta näin myöhään? Eikös ne haittavaikutukset tule yleensä heti tai pv päästä ja lähde nopeasti?

Olen kerran aikaisemminkin raskaana ollut ja siitä raskaudesta tiesin jo päiviä ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa, että raskaana ollaan. Sen takia nyt hieman mietityttää että kummasta nuo oireet (je pilleri vai raskaus) nuo ihme tuntemukset johtuu.

Yritin googletella jälkiehkäisyn haittavaikutuksen kestosta, mutta siitä ei löytynyt mitään joten sen takia kyselen josko täällä olisi kohtalotovereita pitkään jatkuneista oireista.

Niin ja jälkiehkäisy tuli otettua muutama päivä ennen oletettua ovitaaliota, eli tuleviin menkkoihin on n.viikko aikaa

4

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niiruskainen86

      Eikö kellään tosiaankaan ole kokemusta jälkiehkäisystä ja sen haittavaikutuksista?

      • Jos niitä haittoja ei liiemmin ole, kun ei kukaan ole sen enempää netissä valitellut? :)

        Laita tuohon suomi24.fi keskusteluhakuun "jälkiehkäisy haitat", niin kyllä jotain tekstiä tulee aiheesta.


      • uoppa

        On kokemusta jälkiehkäisystä mutta ei muistikuvia isoista haittavaikutuksista. Ei tuollaiset alavatsan nippailut jää mieleen pitkäksi aikaa, vaikka tietenkin ne nyt sinua huolettavat. Itse en viitsinyt vastata siksi, kun en tosiaan muista että mitä oireita minulla minäkin päivänä je:n ottamisen jälkeen on ollut. Sen tiedän että hyvin vähäiset ne oireet olivat kuten sinullakin.

        Sinuna odottelisin nyt rauhassa niitä kuukautisia alkavaksi. Sinulla voi nyt alavatsakipuja ja huonovointisuutta olla ihan muistakin syistä. En tiedä missä asut mutta ainakin Pirkanmaalla on vatsatautiakin liikkeellä.


      • niiruskainen86
        uoppa kirjoitti:

        On kokemusta jälkiehkäisystä mutta ei muistikuvia isoista haittavaikutuksista. Ei tuollaiset alavatsan nippailut jää mieleen pitkäksi aikaa, vaikka tietenkin ne nyt sinua huolettavat. Itse en viitsinyt vastata siksi, kun en tosiaan muista että mitä oireita minulla minäkin päivänä je:n ottamisen jälkeen on ollut. Sen tiedän että hyvin vähäiset ne oireet olivat kuten sinullakin.

        Sinuna odottelisin nyt rauhassa niitä kuukautisia alkavaksi. Sinulla voi nyt alavatsakipuja ja huonovointisuutta olla ihan muistakin syistä. En tiedä missä asut mutta ainakin Pirkanmaalla on vatsatautiakin liikkeellä.

        Kyllä nämä oireet muistaa hyvinkin pitkään. Alavatsan nippailut vaan jatkuivat ja muuttuivat nippailuista ihan kokoaikaisksi. Väsymys ja pahointi myöskin on sen verran mukavia että nekin muistuu pitkään.

        Mutta juu, kai nämä ns. Pitkäkestoiset ikävät haittavaikutukset unohtuisi ajan kanssa, mutta tuo positiivinen raskaustestu ei kyllä taida unohtua. Eli ei toiminut je. minulla. Jotenkin sen aavistelinkin kun edellisestä raskaudestakin oireet alkoivat jo huomattavasti ennen menkkojen alkua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe