Kysymys

Mitä Tehdä

Nainen sanoi minulle rakastavansa minua. Minä en rakasta häntä, mutta mielelläni rakastelisin hänen kanssaan. Minä en enää usko rakkauteen. liian paljon on sattunut ja liikaa tullut nähtyä elämää.

Pitäisi minun valehdella hänelle ja sanoa rakastavani ja saisin?
Pitäisikö minun olla sanomatta mitään ja hän lankeaa omissa harhaluuloissaan syliini?
Pitäisikö minun sanoa hänelle, etten ole kiinnostunut rakkaudesta mutta sitäkin enemmän rakastelemisesta?

Jos sanon totuuden, häntä sattuu enkä saa. Jos kerron valheen häneen ei satu, hän nauttii, kunnes joku päivä tajuaa totuuden. Sillä välin olen saanut paljon.

Olen niin kyllästynyt kuulemaan paskapuhetta, tyhjiä lupauksia, pelkkiä ansoja. Minä en usko enää, että nainen osaa rakastaa. Nainen etsii aina vain mahdollisuutta hyötyä tajuamatta itsekään perimmäisiä motiivejaan. Olen niin täynnä naisten paskapuheita.

Seksi sen sijaa on ihanaa!

63

648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No voi jukra

      Eli käytät naisia vain seksiobjekteina oman halusi tyydyttämiseksi, niinkö ?
      No ei nyt sentään, Tuo oli minulta liian mustavalkoista.
      Luottamuksen puute on hankala juttu. Älä nyt kuitenkaan valehtele, se loukkaa kaikkia eniten.
      Mietityttää, mistä tuo loppujen lopuksi johtuu, ettet enää pysty luottamaan naisiin.
      Kaikissa ihmisissä niin miehissä kuin naisissa on sekä luotettavia että epäluotettavia.
      Kaipaatko rakkautta ?

    • Käsitteet selviksi

      Ei kai se silloin ole mitään rakastelua. Sehän on naimista.

    • Mitä Tehdä

      Ei kaipaa rakkautta. Se on aina satuttanut minua enemmän kuin antanut. Mutta läheisyys, iho ihoa vasten, naisen tuntu, naisen maku ja tuoksu ovat ihania asioita, tosia asioita. Rakkaus on valetta, illuusiota, itsepetosta, kemiallinen häiriö aivoissa. Ja minä todella olen tätä mieltä. En todellakaan kaipaa rakkautta, mutta vihaan valehtelua yli kaiken. Miksi minun pitää puhua totta ja muut saavat valehdella?

      • Totuuden mukaista

        Mistä sä niin päättelet että muut valhetelee? Älä leiki kenenkään tunteilla, ole rehellinen ja kerro mitä haluat.


    • Jatkoja

      Toista kohtaan pitää olla rehellinen eikä leikkiä toisen tunteilla.Panojahan löytyy aina, mutta sinä et ole varmaan edes kokenut sitä todellista rakkautta ja et siis tiedä mitä se on. Se alkaa siitä toisen ihmisen kunnioittamisesta...

      • godbye

        Oletpa sinä hieno ihminen.


    • Sama lopputulos

      Miksi et voi kertoa asioita kuin ne on? Ai niin siksi, kun tulet hänet menettämään. Mutta menetätähän hänet joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin, kun petoksesi paljastuu.

      • Mitä Tehdä

        Minä en ole se joka pettää. Naisen "rakkaus" on aina vale. Nainen haluaa sen, mitä voi miehestä hyötyä. Miehen halu sentään kohdistuu ainakin naiseen itseensä.


      • voi vitsi
        Mitä Tehdä kirjoitti:

        Minä en ole se joka pettää. Naisen "rakkaus" on aina vale. Nainen haluaa sen, mitä voi miehestä hyötyä. Miehen halu sentään kohdistuu ainakin naiseen itseensä.

        naisen sukuelimeen, joka löytyy naapurinaiseltakin.


      • miehen logiikkaa?
        Mitä Tehdä kirjoitti:

        Minä en ole se joka pettää. Naisen "rakkaus" on aina vale. Nainen haluaa sen, mitä voi miehestä hyötyä. Miehen halu sentään kohdistuu ainakin naiseen itseensä.

        Ei. Naisen sydän toimii noin, jos mies on täys p**ka naista kohtaan (en väitä että muuten kokonaan vaan tätä naista kohtaan p**ka). Silloin järki alkaa raksuttamaan ja kalkulaattori laskemaan voiko miehen kanssa jäädä venailemaan niitä syvempiä tunteita jos järjelläkään miettii. Naisen logiikka toimii siten että JOKAINEN KIVA on potentiaalinen tuleva kumppani, mutta kun räkäistään omalla kyynisyydellä kasvoille naisen JÄRKI HERÄÄ. Sitten sä vollotatin että et kelpaa, kun et ole rikas ja sitä ja tätä. Tyypillinen mies joka ei saa mieltään kuriin, mutta syyttää siitäkin toista!Onks se tämän kyseisen naisen vika että olet pettynyt aiemmin? Et ole valmis parisuhteeseen tai siihen mitä euforiaa nainen on hakemassa, kumpikaan ei tiedä mihin se johtaisi, ja VOIHAN OLLA että nainen sanoo rakastavansa vain koska sitä sattuu, eikä halua menettää myöskään miestä, joka ei hänestä välitä.


    • think twice!!!

      Et oo tosissas!!!
      Löydät panopuun jostain muualta, älä käytä rakastunutta naista hyväksesi! Se olisi todella julmaa ja aiheuttaa isoa ja pitkökestoista tuskaa.

    • Mitä Tehdä

      Tein päätökseni ja kerroin hänelle, etten usko rakkauteen, lupauksiin enkä sanoihin. Uskon kosketukseen ja totuuteen. Sanoin, että minä olen minä ja ottaa tai jättää minut sellaisena kuin olen.

      Jos ei kiinnosta, niin sitten ei kiinnosta. Ainakin olin rehellinen.

      • think twice!

        Hyvä että otit asian puheeksi. Miten hän reagoi?
        Minä uskon rakkauteen, ainakin jos ollaan rehellisiä ja avoimia.
        olen itse 100% uskollinen, lojaali ja luotettava. Uskon että meitä samanlaisia naisia on paljon. Mutta tiedän että toiseen luottaminen voi olla vaikeaa, joskus pettyy kaikesta huolimatta.


      • Suorat sanat parempi

        Joo aika kauniisti ilmaisit pelkän nussimisen...ymmärsiköhän nainen tuota ollenkaan


      • think twice!

        Btw, itse etsin ihmistä sielunsa vuoksi enkä edes haluakkaan alussa tietää varallisuutta tai muita maallisia ominaisuuksia. Eli kyllä meitä on, usko pois.


      • Mitä Tehdä
        Suorat sanat parempi kirjoitti:

        Joo aika kauniisti ilmaisit pelkän nussimisen...ymmärsiköhän nainen tuota ollenkaan

        Mutta noinhan se juuri on. Kosketuksen nautinto on tosi mutta sanat pelkkää helinää. Rakkaus on pakkosyötöllä opetettu illuusio.

        "Beibe, beibi, I lav juu, dont juu evö liiv mii, jee, jee, jee...."


      • Mitä Tehdä
        think twice! kirjoitti:

        Btw, itse etsin ihmistä sielunsa vuoksi enkä edes haluakkaan alussa tietää varallisuutta tai muita maallisia ominaisuuksia. Eli kyllä meitä on, usko pois.

        Itsepetosta!


      • think twice!
        Mitä Tehdä kirjoitti:

        Itsepetosta!

        Ehkä. Mutta tähän pyrin. Miten sinusta on tullut noin kyyninen? Miten sua on petetty ja jätetty? Miksi olet noin kova ja kylmä?


      • eiiiu
        Mitä Tehdä kirjoitti:

        Itsepetosta!

        Eiköhän tuota helpommallakin irtoa.Oletko jo valehdellut naiselle rakastavasi?


      • etsi naimakaveri
        eiiiu kirjoitti:

        Eiköhän tuota helpommallakin irtoa.Oletko jo valehdellut naiselle rakastavasi?

        Ota ap jostakin mualta panokaveri,sellanen joka itekin ettii vain panokaveria. Ja kyllä sä vielä rakastat, kun todellisen rakkauden kohtaat. Ihmisen, jota et halua menettää.


      • typeryyttä
        Mitä Tehdä kirjoitti:

        Mutta noinhan se juuri on. Kosketuksen nautinto on tosi mutta sanat pelkkää helinää. Rakkaus on pakkosyötöllä opetettu illuusio.

        "Beibe, beibi, I lav juu, dont juu evö liiv mii, jee, jee, jee...."

        Voi P.............. keskity yhteen älä kahteen kolmeen.


    • 1+2

      Oot kyyninen pas-ka. Älä tartuta sitä naiseen. Kerro ettet pysty rakastamaan.
      Anna naisen tehdä oma päätöksensä.

      Sun elämästä tulee huonoja valintoja tehdessä yhä kurjempaa... tee oikeita valintoja ja elämä ehkä joskus vielä hymyilee sullekin.

      • Dolchstoß

        Kyynisyys ei välttämättä ole valinta, vaan olosuhteiden tulos. Jokaisella on katkeamispisteensä, sadannen kerran uusiohymy ei irtoa enää samalla tavoin kuin alussa.

        Onko naisen/rakkauden saaminen siis palkinto oikeista valinnoista? Mitkä nuo valinnat ovat?


    • EI NÄIN!

      Justis. Itse sanot olevasi niin täynnä naisten paskapuheita ja itse kuitenkin olet valmis valehtelemaan, puhumaan paskaa päin naamaa hyötyäksesi, saadaksesi vain seksiä. Kyllä olet itsekeskeinen paskahousu! Ja naisen tunteillahan ei sitten ole mitään väliä kunhan vaan itse saat mitä haluat. Ei haittaa vaikka nainen särkisi sydämensä ties kuinka monennen, ehkä kenties sen vihoviimeisen kerran, joka särkee hänen sydämensä lopullisesti, kun tajuaa taas uuden miehen valehtelevan hänelle ja olevan hämen kanssaan vaan saadakseen piparia. Hienoa logiikkaa sulla. Toivottavasti nainen tajuaa millainen kpää olet ennekuin antaa sulle yhtään mitään. Hän ansaitsee niin paljon parempaa! Sulle en toivo yhtään mitään.

      • Mitä Tehdä

        Käys lukemassa tuosta viesti muutama ylempää, niin näet, että kerroin hänelle totuuden.

        En ikinä sanonut rakastavani häntä. En sanonut edes pitäväni hänestä.

        Ja muuten, lopputulos totuuden kertomisesta oli se, että hän haukkui minut pataluhaksi (kun unelmat kodista, kattiloista, verhoista ja ylpeistä vanhemmista meni pipariksi).

        Sinun vastauksesi vaan osoittaa sanani todeksi. Naiset!


      • kgdeyklkv
        Mitä Tehdä kirjoitti:

        Käys lukemassa tuosta viesti muutama ylempää, niin näet, että kerroin hänelle totuuden.

        En ikinä sanonut rakastavani häntä. En sanonut edes pitäväni hänestä.

        Ja muuten, lopputulos totuuden kertomisesta oli se, että hän haukkui minut pataluhaksi (kun unelmat kodista, kattiloista, verhoista ja ylpeistä vanhemmista meni pipariksi).

        Sinun vastauksesi vaan osoittaa sanani todeksi. Naiset!

        Eieieieiei...

        Siksi sut on haukuttu että hän on ollut sulle vain pllu. Se sattuu kun mieli ei kiinnosta, ajatukset ei kiinnosta, persoona ei kiinnosta. Todella sattuu. Kun sillä ei ole merkitystä että se olin juuri minä, vain sillä oli merkitystä että oli mahdollisuus saada. Itsekästä.

        Monella naisella, ja myös miehellä, on haave perheestä ja kodista mutta hei nyt eletään nykyaikaa! Nainen saa toimeentulon, kodin ja lapsen ilman miestäkin - moni niin tekeekin - joten ootko ajatellut että ehkä naiset hakee miehessä jotain muutakin? Kumppania, kaveria, tukijaa, yhteyttä toiseen ihmiseen, ja myös rakastajaa.

        Kaikki naiset ei samanlaisia, muuten. Ei kaikki naiset edes halua omakotitaloa ja lapsia ja ja miestä sosiaalisen aseman takia. Kovin on mustavalkoinen näkemys sulla.

        HYVÄ että kerroit totuuden sille naiselle, oikein!


    • Älä ole katkera

      Mitähän hyötyä luulet hänen sinulta saavan? Ehkäpä hänellä on jo kaikkea, ehkäpä hän todella kaipaa sinua, sinun itsesi takia, läheisyyttä ja syliä. Rakkautta saada ja antaa...

    • no voi jukra

      Tämä koko ketju vastasi kysymykseeni eli aloittaja kaipaa rakkautta, tulla hyväksytyksi omana itsenään. Hän on vain niin minä vaurioitunut, ettei enää osaa.
      Koko ketjusta huokuu rakkauden puute. Kaikista hänen viesteistään huutaa " mies ", joka haluaa rakkautta.
      Herranen aika ! Ole mies ! Ole ihminen ! Ole se, mitä oikeasti haluat, äläkä anna negatiivisten tunteiden pilata mahdollisuuttasi elämiseen ja rakastamiseen.

    • eri mieltä

      Joo, aika masentavaa settiä aloittajalta...

      ja paskaa, sori vaan.
      aloittaja sanoo kyllästyneensä paskapuheisiin, miksi niitä sitten itse viljelee.

      en tiedä muista naisista mutta itse en ole ikinä hakenut mitään hyötyä miehistä.

      sen olen kyllä huomannut että miehet usein ajattelevat että naisia varten täytyy olla vaikka mitä että kelpaavat, yksikin jätti sanomatta kerran että kaipasi koska päätteli hölmössä mielessään ettei kelpaa koska ei ollut omaisuutta. tajusin sen vasta paljon myöhemmin, vuosia myöhemmin, enkä ikinä ollut puhunut mitään sellaista, se ei johtunut musta. siksi olenkin kai ollut pitkiä aikoja yksin koska haluan aidon suhteen, aitoja tunteita ja elämän kumppania jonka kanssa voi tehdä kaikkea tai vain olla jos siltä tuntuu, miten milloinkin.

      rakkaus ja rakastaminen yhdessä, se että voi tehdä toisen iloiseksi ja onnelliseksi ja olla yhdessä onnellisia on niin hienoja asioita, miksi ihmeessä kukaan haluaisi mitään muuta. vaikka joutuisi elämään slummissa, sekin tuntuisi oikean ihmisen kanssa juhlalta.

      ja ihan helvetin törkeetä naisten mustamaalaamista aloittajalta.

      • - - -

        Aloittajan logiikkahan on juuri, että naiset eivät itsekään oikein ymmärrä, mitä tahtovat. Siksi sinunkin puheesi on, tuon logiikan mukaan, jääviä sanahelinää, ja olet pohjimmiltasi vain statuksen tai jonkin ei-ylevän perässä. Tämä on ajatusrakennelma, johon moni eri syistä katkeroitunut mies lopulta päätyy, ja teoriakehikko, jolla oma pettymyksistä orastava naisviha oikeutetaan. Sen todenperäisyyteen en ota kantaa.


      • eri mieltä
        - - - kirjoitti:

        Aloittajan logiikkahan on juuri, että naiset eivät itsekään oikein ymmärrä, mitä tahtovat. Siksi sinunkin puheesi on, tuon logiikan mukaan, jääviä sanahelinää, ja olet pohjimmiltasi vain statuksen tai jonkin ei-ylevän perässä. Tämä on ajatusrakennelma, johon moni eri syistä katkeroitunut mies lopulta päätyy, ja teoriakehikko, jolla oma pettymyksistä orastava naisviha oikeutetaan. Sen todenperäisyyteen en ota kantaa.

        Saattaa olla niin päin että aloittaja on itse sen statuksen ja ei niin ylevän perässä. eikä oikein itse ymmärrä sitä.

        moni ihminen erehtyy luulemaan että muut ajattelevat samoin kuin itse.
        tämä olisi melko looginen selitys muutenkin aloittajan luuloille naisista.

        katkeroituu siihen kun kuvittelee että naiset ajattelee yhtä paskasti kuin itse ajattelee, siinä sitä kivaa elämää.


      • - - -
        eri mieltä kirjoitti:

        Saattaa olla niin päin että aloittaja on itse sen statuksen ja ei niin ylevän perässä. eikä oikein itse ymmärrä sitä.

        moni ihminen erehtyy luulemaan että muut ajattelevat samoin kuin itse.
        tämä olisi melko looginen selitys muutenkin aloittajan luuloille naisista.

        katkeroituu siihen kun kuvittelee että naiset ajattelee yhtä paskasti kuin itse ajattelee, siinä sitä kivaa elämää.

        Minusta tuosta heijastuu enemmän pettymys. Toisaalta mukana on laskelmointia, joka johtunee siitä, että houkutus tuollaisessa tilanteessa on niin suuri. Aloittaja kuitenkin käy kysymässä asiaa täältä, eli hakee jonkinlaista vahviketta, vaikka luultavasti tietää, että kommentaattorien kanta täällä on tietenkin tuomitseva. Läpeensä mätä kaveri vain menisi ja räimisi menemään miettimättä vastapuolen tunteita lainkaan. Tiedän tarpeeksi henkilöitä, jotka olisivat silmää räpäyttämättä valmiit tekemään niin. Tilanne, jossa on kiinnostunut jostain henkilöstä pelkästään seksinäkökulmasta muttei voi kuvitellakaan tämän kanssa parisuhdetta, on sinänsä yleinen ja luonnollinen.


      • eri mieltä
        - - - kirjoitti:

        Minusta tuosta heijastuu enemmän pettymys. Toisaalta mukana on laskelmointia, joka johtunee siitä, että houkutus tuollaisessa tilanteessa on niin suuri. Aloittaja kuitenkin käy kysymässä asiaa täältä, eli hakee jonkinlaista vahviketta, vaikka luultavasti tietää, että kommentaattorien kanta täällä on tietenkin tuomitseva. Läpeensä mätä kaveri vain menisi ja räimisi menemään miettimättä vastapuolen tunteita lainkaan. Tiedän tarpeeksi henkilöitä, jotka olisivat silmää räpäyttämättä valmiit tekemään niin. Tilanne, jossa on kiinnostunut jostain henkilöstä pelkästään seksinäkökulmasta muttei voi kuvitellakaan tämän kanssa parisuhdetta, on sinänsä yleinen ja luonnollinen.

        " Tilanne, jossa on kiinnostunut jostain henkilöstä pelkästään seksinäkökulmasta muttei voi kuvitellakaan tämän kanssa parisuhdetta, on sinänsä yleinen ja luonnollinen. "

        ei mulle

        en voisi harrastaa seksiä jos en pidä ihmisestä jotenkin, mitä järkeä siinä muutenkaan olisi


      • - - -
        eri mieltä kirjoitti:

        " Tilanne, jossa on kiinnostunut jostain henkilöstä pelkästään seksinäkökulmasta muttei voi kuvitellakaan tämän kanssa parisuhdetta, on sinänsä yleinen ja luonnollinen. "

        ei mulle

        en voisi harrastaa seksiä jos en pidä ihmisestä jotenkin, mitä järkeä siinä muutenkaan olisi

        Taitaapa olla, että miesten ja naisten välillä on tässä eroa (keskimäärin). Jos nainen tulee ehdottamaan miehelle sitoumuksetonta seksiä, useimmat miehet luultavasti vastaisivat kyllä ainakin puolelle ehdottelijoista. Kriteerit parisuhteelle ovat kuitenkin paljon korkeammalla.

        Ihmisestä voi pitää paljonkin, mutta se ei tarkoita, että tämän kanssa haluaisi saati olisi mielekästä muodostaa suhdetta. Ei nähdäkseni ole automaattisesti tunnekylmyyttä tms., jos ei halua parisuhdetta vaan pelkästään jotain fyysistä, eikä se halvenna kohdehenkilöä pelkäksi sukuelimeksi.

        Esimerkki 1: tunsin aikanaan erään tytön, jonka kanssa viihdyimme hyvin ja päädyimme myös lakanoiden väliin. Olimme kuitenkin ihmisinä täysin eri planeetoilta, parisuhteesta olisi pitemmän päälle tullut katastrofi, ja tiedostimme asian molemmat.

        Esimerkki 2: tunnen tällä hetkellä erään tytön, joka on mielestäni OK kaikin puolin ja jonka kanssa voisin hyvin kuvitella meneväni sänkyyn, ja olen joskus jopa haaveillutkin jostain sellaisesta. Hän lienee kuitenkin sitä tyyppiä, joka haluaisi kuvaan koko sen parisuhdehässäkän, minkä vuoksi en tee asian eteen mitään. Näen, että parisuhde hänen kanssaan ei toimisi, vaikka hän on ihmisenä mukava. En vain näe itseäni rakastumassa häneen.

        Kompartmentalisoivatko miehet ja naiset näitä asioita näin eri tavalla?


      • näkemysero
        - - - kirjoitti:

        Taitaapa olla, että miesten ja naisten välillä on tässä eroa (keskimäärin). Jos nainen tulee ehdottamaan miehelle sitoumuksetonta seksiä, useimmat miehet luultavasti vastaisivat kyllä ainakin puolelle ehdottelijoista. Kriteerit parisuhteelle ovat kuitenkin paljon korkeammalla.

        Ihmisestä voi pitää paljonkin, mutta se ei tarkoita, että tämän kanssa haluaisi saati olisi mielekästä muodostaa suhdetta. Ei nähdäkseni ole automaattisesti tunnekylmyyttä tms., jos ei halua parisuhdetta vaan pelkästään jotain fyysistä, eikä se halvenna kohdehenkilöä pelkäksi sukuelimeksi.

        Esimerkki 1: tunsin aikanaan erään tytön, jonka kanssa viihdyimme hyvin ja päädyimme myös lakanoiden väliin. Olimme kuitenkin ihmisinä täysin eri planeetoilta, parisuhteesta olisi pitemmän päälle tullut katastrofi, ja tiedostimme asian molemmat.

        Esimerkki 2: tunnen tällä hetkellä erään tytön, joka on mielestäni OK kaikin puolin ja jonka kanssa voisin hyvin kuvitella meneväni sänkyyn, ja olen joskus jopa haaveillutkin jostain sellaisesta. Hän lienee kuitenkin sitä tyyppiä, joka haluaisi kuvaan koko sen parisuhdehässäkän, minkä vuoksi en tee asian eteen mitään. Näen, että parisuhde hänen kanssaan ei toimisi, vaikka hän on ihmisenä mukava. En vain näe itseäni rakastumassa häneen.

        Kompartmentalisoivatko miehet ja naiset näitä asioita näin eri tavalla?

        Monet naiset ei erota keskenään sitä että haluaa olla toisen seurassa ja haluaa toista seksuaalisesti. Yksinkertaistettuna parisuhde on sitä että haluaa viettää toisen kanssa aikaa, haluaa että on yhteys ja nähdään säännöllisesti. Siksi monesta naisesta tuntuu todella loukkaavalta se että kelpaa seksisuhteeseen mutta ei muuhun. Ei sellaiseen useimmat naiset ole tyytyväisiä.

        Naiselle ei riitä pelkkä panosuhde, miljoonasta syystä. Ja pakko sania tähän väliin että se syy ei ole se että haluaa yhteiset kattilat, joku tätäkin alkaa kuitenkin jankuttaa...

        Mielestäni muuten ns. panokaveruus on itsensä pettämistä. Sekin on suhde. Mutta minä olenkin nainen.


      • - - -
        näkemysero kirjoitti:

        Monet naiset ei erota keskenään sitä että haluaa olla toisen seurassa ja haluaa toista seksuaalisesti. Yksinkertaistettuna parisuhde on sitä että haluaa viettää toisen kanssa aikaa, haluaa että on yhteys ja nähdään säännöllisesti. Siksi monesta naisesta tuntuu todella loukkaavalta se että kelpaa seksisuhteeseen mutta ei muuhun. Ei sellaiseen useimmat naiset ole tyytyväisiä.

        Naiselle ei riitä pelkkä panosuhde, miljoonasta syystä. Ja pakko sania tähän väliin että se syy ei ole se että haluaa yhteiset kattilat, joku tätäkin alkaa kuitenkin jankuttaa...

        Mielestäni muuten ns. panokaveruus on itsensä pettämistä. Sekin on suhde. Mutta minä olenkin nainen.

        Ymmärrän, jos se on loukkaavaa, mutta jos minulta kysytään, tuo ajatusmalli on kaikkien ihmissuhdeongelmien alku. Toisilleen muuten kuin seksimielessä sopimattomat ihmiset yrittämässä saada ns. suhdettaan "toimimaan" on järkyttävä yhdistelmä. Kaikkia ristiriitoja ei ratkota sovintoseksillä, vaikka se olisi kuinka paljon kiihkeämpää.

        Miksi "panokaveruuden" pitäisi olla suhde, jos se toimii? Miehille suhteen mukana tulee yleensä myös kaikkea epämiellyttävää, joten on heidän kannaltaan inhimillisesti ymmärrettävää toivoa, että asiat voisivat olla joskus mutkattomampia, ts. seksi seksinä. "Suhteessa" alkaa tulla ympäristöstä ja sukulaisilta kaikenlaisia odotuksia ja kiusallisia kyselyjä, teitä kohdellaan yksikkönä sosiaalisissa tilanteissa, parisuhteenne laatua arvioidaan ja siitä juorutaan, vierailuja anoppilassa, joudut joissain tapauksissa luopumaan osasta kavereitasi. Sukuvietti on vahva, mutta onhan tuo kaikki sille melkoinen hinta.

        Pahoittelen tekstini epäidealistista sävyä.


      • näkemysero
        - - - kirjoitti:

        Ymmärrän, jos se on loukkaavaa, mutta jos minulta kysytään, tuo ajatusmalli on kaikkien ihmissuhdeongelmien alku. Toisilleen muuten kuin seksimielessä sopimattomat ihmiset yrittämässä saada ns. suhdettaan "toimimaan" on järkyttävä yhdistelmä. Kaikkia ristiriitoja ei ratkota sovintoseksillä, vaikka se olisi kuinka paljon kiihkeämpää.

        Miksi "panokaveruuden" pitäisi olla suhde, jos se toimii? Miehille suhteen mukana tulee yleensä myös kaikkea epämiellyttävää, joten on heidän kannaltaan inhimillisesti ymmärrettävää toivoa, että asiat voisivat olla joskus mutkattomampia, ts. seksi seksinä. "Suhteessa" alkaa tulla ympäristöstä ja sukulaisilta kaikenlaisia odotuksia ja kiusallisia kyselyjä, teitä kohdellaan yksikkönä sosiaalisissa tilanteissa, parisuhteenne laatua arvioidaan ja siitä juorutaan, vierailuja anoppilassa, joudut joissain tapauksissa luopumaan osasta kavereitasi. Sukuvietti on vahva, mutta onhan tuo kaikki sille melkoinen hinta.

        Pahoittelen tekstini epäidealistista sävyä.

        Joo, mutta väitän että naisille tulee siitä kaikkea monenlaista epämiellyttävää että halutaan vain seksiä. Hyväksikäytetty olo on kaikista pahin asia. Poikkeuksiakin toki löytyy, mutta moni nainen kokee mutkattomien suhteuden hakemisen epämiellyttävänä ja esineellistävänä. SE miesten pitäisi ottaa huomioon, pelkkää seksiä hakevat miehet saisiva hakea haluamaansa samanlaisista naísista, mutta se asia ei varmaan muutu milloinkaan. Kiusaus voittaa, moni mies alentuu huijaamaan ja naisen loukkaaminen jää toisarvoiseksi.

        Parisuhteeseen liittyy siis paljon sinun mielessäsi epävarmuutta siitä mitä muut ajattelevat ja mitä sinulta odotetaan? Itse en välitä muiden ajatuksista pätkääkään, elän niin kuin itse näen parhaaksi. Minua painostetaan siitä että olen sinkku,kysellään miksi ei ole miestä ja perhettä, aina on jotain arvostelun ja ihmettelyn aihetta vaikka miten eläisit.

        Panosuhteesta tulee usein suhde, enemmän sääntö kuin poikkeus tuntuu olevan. Alkaa tuntea toista kohtaan muutakin kuin himoa ja soppa on valmis. Seksiin vain luonnollisena osana liittyy se että syntyy jonkinlainen side toiseen, joka menee kaveruuden ja neutraaliuden ohi. Siinä vaiheessa kun tuntuu epämiellyttävältä ajatella, että se toinen harrastaisi seksiä jonkun muun kanssa, on side toiseen syntynyt - eli suhde.


      • näkemysero
        - - - kirjoitti:

        Ymmärrän, jos se on loukkaavaa, mutta jos minulta kysytään, tuo ajatusmalli on kaikkien ihmissuhdeongelmien alku. Toisilleen muuten kuin seksimielessä sopimattomat ihmiset yrittämässä saada ns. suhdettaan "toimimaan" on järkyttävä yhdistelmä. Kaikkia ristiriitoja ei ratkota sovintoseksillä, vaikka se olisi kuinka paljon kiihkeämpää.

        Miksi "panokaveruuden" pitäisi olla suhde, jos se toimii? Miehille suhteen mukana tulee yleensä myös kaikkea epämiellyttävää, joten on heidän kannaltaan inhimillisesti ymmärrettävää toivoa, että asiat voisivat olla joskus mutkattomampia, ts. seksi seksinä. "Suhteessa" alkaa tulla ympäristöstä ja sukulaisilta kaikenlaisia odotuksia ja kiusallisia kyselyjä, teitä kohdellaan yksikkönä sosiaalisissa tilanteissa, parisuhteenne laatua arvioidaan ja siitä juorutaan, vierailuja anoppilassa, joudut joissain tapauksissa luopumaan osasta kavereitasi. Sukuvietti on vahva, mutta onhan tuo kaikki sille melkoinen hinta.

        Pahoittelen tekstini epäidealistista sävyä.

        Minua mietityttää tuo muiden odotusten pelko. Ymmärrän sen hoikeastaan yvin koska olen joutunut olemaan tilanteissa joissa pari miestä on sanonut suoraan etsivänsä vaimoa. Koin sen ahdistavana ja halusin paeta. Pakeninkin. Minä en kaipaa siis sitä perinteistä mallia selvästi, vaan yhteyttä toiseen ihmiseen, jolloin se minkälainen toinen on persoonana on hyvin ratkaiseva asia.

        Se minua hämmentää omissa kokemuksissani, että pelkkä tapailu koetaan jo uhkaavana. Heivataan jo tutustuminen pelkojen takia. Ei siinä vielä kosita jos haluaa tutustua... vai onko todellinen syy kykenemättömyys tyytyä vain yhteen, ahdistaa ajatus että seksiä ei voi haeskella monelta taholta?

        Kiitokset asiallisesta keskustelusta, tämä on virkistävää.


      • - - -
        näkemysero kirjoitti:

        Minua mietityttää tuo muiden odotusten pelko. Ymmärrän sen hoikeastaan yvin koska olen joutunut olemaan tilanteissa joissa pari miestä on sanonut suoraan etsivänsä vaimoa. Koin sen ahdistavana ja halusin paeta. Pakeninkin. Minä en kaipaa siis sitä perinteistä mallia selvästi, vaan yhteyttä toiseen ihmiseen, jolloin se minkälainen toinen on persoonana on hyvin ratkaiseva asia.

        Se minua hämmentää omissa kokemuksissani, että pelkkä tapailu koetaan jo uhkaavana. Heivataan jo tutustuminen pelkojen takia. Ei siinä vielä kosita jos haluaa tutustua... vai onko todellinen syy kykenemättömyys tyytyä vain yhteen, ahdistaa ajatus että seksiä ei voi haeskella monelta taholta?

        Kiitokset asiallisesta keskustelusta, tämä on virkistävää.

        "Kiusaus voittaa, moni mies alentuu huijaamaan ja naisen loukkaaminen jää toisarvoiseksi."

        Tuossa on nähdäkseni koko asian ja tämän viestiketjun ydin. Näin ei ideaalimaailmassa tietenkään koskaan saisi tapahtua, mutta kiusauksia ja erehtyväisyyttä on meidän ihmisten keskuuteen annosteltu aika paljon.

        Kyllä, kun katson mitä ympärillä tapahtuu, parisuhde ja miehen rooli siinä näyttäytyy näkemäni valossa nimenomaan roolina ja arvosteltavana suorituksena, ja usein saan mielessäni todeta itselleni "minä en pystyisi tuohon". Kaltaisiasi "persoonan kautta" lähteviä tuntuu olevan harvassa, tai sitten heitä on vaikka kuinka mutta oma ns. persoonallisuuteni on vain heille no-no... Nuo kyselyt sinkkuudesta ovat toisaalta aivan liian tuttuja nekin, sukulaisten taholta suorastaan sietämättömiä välillä, vaikka tarkoittaisivatkin hyvää.

        Tuossa, että panosuhteessa tunteet tulevat ainakin jommallakummalla mukaan, lienet kyllä aivan oikeassa. Teoria ja käytäntö.

        Tuohon viimeiseen sanoisin, että on realistisesti katsoen epätodennäköistä, että tapailtava seurustelukandidaatti on mikään todellinen sielunkumppani, jonka kanssa kaikki on täysin luontevaa ja joka on kuin olisi tunnettu aina. Useimmat, sanoisin 99 %, "tyytyvät" johonkin, mikä on riittävän lähellä tai mahdollisuuksien rajoissa. Siinä vaiheessa, kun kuvio alkaa luisua vakavammaksi (ja vaaleanpunaiset ihastuslasit alkavat ehkä jo tahraantua), voi ehkä tulla pakorefleksi: mitä jos jossain onkin joku parempi, onko tämä nyt tässä? Epäsymmetrinen informaatio, ei tiedetä mitä toinen oikeasti haluaa: hamuaakohan tuo jo kihloja, vaikka minua on alkanut epäilyttää koko homma?


      • itse uskon rakkautee
        näkemysero kirjoitti:

        Joo, mutta väitän että naisille tulee siitä kaikkea monenlaista epämiellyttävää että halutaan vain seksiä. Hyväksikäytetty olo on kaikista pahin asia. Poikkeuksiakin toki löytyy, mutta moni nainen kokee mutkattomien suhteuden hakemisen epämiellyttävänä ja esineellistävänä. SE miesten pitäisi ottaa huomioon, pelkkää seksiä hakevat miehet saisiva hakea haluamaansa samanlaisista naísista, mutta se asia ei varmaan muutu milloinkaan. Kiusaus voittaa, moni mies alentuu huijaamaan ja naisen loukkaaminen jää toisarvoiseksi.

        Parisuhteeseen liittyy siis paljon sinun mielessäsi epävarmuutta siitä mitä muut ajattelevat ja mitä sinulta odotetaan? Itse en välitä muiden ajatuksista pätkääkään, elän niin kuin itse näen parhaaksi. Minua painostetaan siitä että olen sinkku,kysellään miksi ei ole miestä ja perhettä, aina on jotain arvostelun ja ihmettelyn aihetta vaikka miten eläisit.

        Panosuhteesta tulee usein suhde, enemmän sääntö kuin poikkeus tuntuu olevan. Alkaa tuntea toista kohtaan muutakin kuin himoa ja soppa on valmis. Seksiin vain luonnollisena osana liittyy se että syntyy jonkinlainen side toiseen, joka menee kaveruuden ja neutraaliuden ohi. Siinä vaiheessa kun tuntuu epämiellyttävältä ajatella, että se toinen harrastaisi seksiä jonkun muun kanssa, on side toiseen syntynyt - eli suhde.

        Kyllä niiden.jotka etsivät pelkkiä seksisuhteita pitäisi hakea seuraa baarista, netistä yms. ihmisistä jotka myös hakevat vain seksisuhdetta. Toista ihmistä loukataan muutoin. Samoin ajatelma, että toinen seksisuhteen osapuolista monesti ihastuu toiseen on varmasti joskus totta ja tällöin erittäin ei-toivottavaa, sillä toinen osapuoli saa tällöin kärsiä. Jos henkilöt sopivat pelkästä seksisuhteesta myös tällöin tulee sopia siitä, että jos toinen alkaa tuntemaan enemmän pitää siitä kertoa, että voidaan suhde laittaa poikki.
        Moni mies ja nainen, jotka eivät ole pahoja tunnekolhuja kärsineet haluavat kuitenkin rakkaussuhteen ja tähän sen himokkaan seksin mukaan ja tällaisia toiveita tulee kunnioittaa. Mutta kukin tavallaan toisia loukkaamatta.


      • eri mieltä
        - - - kirjoitti:

        "Kiusaus voittaa, moni mies alentuu huijaamaan ja naisen loukkaaminen jää toisarvoiseksi."

        Tuossa on nähdäkseni koko asian ja tämän viestiketjun ydin. Näin ei ideaalimaailmassa tietenkään koskaan saisi tapahtua, mutta kiusauksia ja erehtyväisyyttä on meidän ihmisten keskuuteen annosteltu aika paljon.

        Kyllä, kun katson mitä ympärillä tapahtuu, parisuhde ja miehen rooli siinä näyttäytyy näkemäni valossa nimenomaan roolina ja arvosteltavana suorituksena, ja usein saan mielessäni todeta itselleni "minä en pystyisi tuohon". Kaltaisiasi "persoonan kautta" lähteviä tuntuu olevan harvassa, tai sitten heitä on vaikka kuinka mutta oma ns. persoonallisuuteni on vain heille no-no... Nuo kyselyt sinkkuudesta ovat toisaalta aivan liian tuttuja nekin, sukulaisten taholta suorastaan sietämättömiä välillä, vaikka tarkoittaisivatkin hyvää.

        Tuossa, että panosuhteessa tunteet tulevat ainakin jommallakummalla mukaan, lienet kyllä aivan oikeassa. Teoria ja käytäntö.

        Tuohon viimeiseen sanoisin, että on realistisesti katsoen epätodennäköistä, että tapailtava seurustelukandidaatti on mikään todellinen sielunkumppani, jonka kanssa kaikki on täysin luontevaa ja joka on kuin olisi tunnettu aina. Useimmat, sanoisin 99 %, "tyytyvät" johonkin, mikä on riittävän lähellä tai mahdollisuuksien rajoissa. Siinä vaiheessa, kun kuvio alkaa luisua vakavammaksi (ja vaaleanpunaiset ihastuslasit alkavat ehkä jo tahraantua), voi ehkä tulla pakorefleksi: mitä jos jossain onkin joku parempi, onko tämä nyt tässä? Epäsymmetrinen informaatio, ei tiedetä mitä toinen oikeasti haluaa: hamuaakohan tuo jo kihloja, vaikka minua on alkanut epäilyttää koko homma?

        Kuulostaa huonolta kommunikaatiolta toi sun loppukommenttiosio.

        jaksa enää jauhaa tästä, luin tarpeeksi näitä juttuja jo, mutta sen verran että ennenkuin ottaa todesta luulojaan kannattaa jutella ihmisten kanssa. ;)


      • eri mieltä
        eri mieltä kirjoitti:

        Kuulostaa huonolta kommunikaatiolta toi sun loppukommenttiosio.

        jaksa enää jauhaa tästä, luin tarpeeksi näitä juttuja jo, mutta sen verran että ennenkuin ottaa todesta luulojaan kannattaa jutella ihmisten kanssa. ;)

        En ole toi näkemysero-henkilö, jos tällä tiedolla mitään merkitystä mihinkään ikinä, tuskin

        enkä jaksa kommentoida noita juttuja tai kertoa olenko samaa mieltä tai muutakaan, ottaa päähän taas nää palstat

        jos olisi komento jolla sulkea nämä, tekisin sen empimättä


      • - - -
        eri mieltä kirjoitti:

        En ole toi näkemysero-henkilö, jos tällä tiedolla mitään merkitystä mihinkään ikinä, tuskin

        enkä jaksa kommentoida noita juttuja tai kertoa olenko samaa mieltä tai muutakaan, ottaa päähän taas nää palstat

        jos olisi komento jolla sulkea nämä, tekisin sen empimättä

        Suomi24-keskusteluksi pitäisin tätä kuitenkin aika hyvähenkisenä.


      • eri mieltä
        - - - kirjoitti:

        Suomi24-keskusteluksi pitäisin tätä kuitenkin aika hyvähenkisenä.

        Tarkoitin koko suomi24, en tätä ketjua


    • tykkään

      Olen elänyt vuosia tuon kaltaisessa suhteessa, ei ongelmia ja hyvää seksiä viikottain!

      • Onko kaikki pihtarei

        Viikottain !! Eikö päivittäin ?


    • typerää vouhotusta

      No haistapa vaikka p.... olet aikas lailla hyväksikäyttäjä. Kerrot suoraan ja se siitä. Tosin sulla taitaa olla niin kylmä sydän, ettet siihen edes kykene, vaan haluat satuttaa toista.

    • Mitä Tehdä

      Minä en tarvitse naista muuhun kuin laatuaikaan ja nautinnolliseen seksiin.

      Illuusiot ovat murentuneet jo aikoja sitten. Ikä ja kokemus tekevät tehtävänsä.

      • Hehhheehheeeee

        Laatuaikaan ;D)) Senkin provoilija !! Hah hah haaa
        Ikä ja kokemus ;D)) Jos sinulla olisi kokemusta tajaisit, ettei nainen ole seksiobjekti.
        Vai tehtävänsä :D)) Kyllä sinun omat harhat ovat tehneet tehtävänsä :D
        Älä naurata enempää....Olet ihan hassu provoinesi....


      • Todella pelottavaa..
        Hehhheehheeeee kirjoitti:

        Laatuaikaan ;D)) Senkin provoilija !! Hah hah haaa
        Ikä ja kokemus ;D)) Jos sinulla olisi kokemusta tajaisit, ettei nainen ole seksiobjekti.
        Vai tehtävänsä :D)) Kyllä sinun omat harhat ovat tehneet tehtävänsä :D
        Älä naurata enempää....Olet ihan hassu provoinesi....

        Johan ap osu ihan kuin ex-poikaystävä, jolla on kylmä sydän ja tunteeton paska, joka hallitsee toist ja kääntää asiat toisen syyksi. Mutta kysympäs sulta että oletko itse aiheuttanut tuon suhteen? Koska jokaiseen asiaan tarvitaan kaksi ihmistä. Jos et ole mun exä, niin säälin sun ex-naista.


      • Huh huh
        Todella pelottavaa.. kirjoitti:

        Johan ap osu ihan kuin ex-poikaystävä, jolla on kylmä sydän ja tunteeton paska, joka hallitsee toist ja kääntää asiat toisen syyksi. Mutta kysympäs sulta että oletko itse aiheuttanut tuon suhteen? Koska jokaiseen asiaan tarvitaan kaksi ihmistä. Jos et ole mun exä, niin säälin sun ex-naista.

        Nainen ei ole tunnetusti koskaan väärässä. Vikahan on luonnollisesti aina miehessä.

        Huh huh...


    • vinkki ap:lle

      Kuulehan ap kannattaa puhua asioista oikealla nimellä. Jos et rakasta ja välitä kiinnostuksen kohteestasi et voi puhua haluavasi rakastella, oikea termi olisi paneminen. Joten, jos olet rehellinen niin kysyt tuolta kiinnostuksen kohteeltasi josko tämä haluaa lähteä panemaan ja silloin saat varmaan rehellisen vastauksen häneltä.

      • 18+8

        Ja kukas se jumala on, joka saa päättää universaalisti, mitä sana rakastelu tarkoittaa. MItä vxtun väliä sanalla on. Kysymyshän on siitä miten se koetaan. Ja ihminen joka tykkää seksistä, tykkää seksistä. Mies joka tykkkää ihon kosketuksesta, naisen tuoksusta ja mausta humaltumiseen asti, jonka korvissa naisen nautinnon äänet ovat kauneinta, mitä on ja joka ei tiedä silmilleen mitään ihanampaa nautintoa kuin alaston nainen – on mies, joka nauttii seksistä, fyysisestä läheisyydestä. Hänelle seksikokemus on aidosti kaunis itsessään. Naisten mieleen se kauneus tulee vasta, kun nainen hyötyy miehestä (perhe, lapset, turvallisuus, koti,...). Vanhan kansan viisaus sanoo, että kaikki naiset ovat huoria (laskutusmenetelmä vain vaihtelee).


    • miten haluat

      Mieli voi muuttua jos annat naiselle aikaa, jos taas sanot että et rakasta ja olet pottupää, satutat, eroa silloin naisesta ja jatka urputustasi. Mikä marttyyri, ah miten helposti ukot muuttuu tuollaiseksi kun vähän saa paskaa elämässä naamalle, entäs me naiset, meille miehet ovat julmia rakasti, tai ei, johtui se mistä vain. Toisinsanoen et ole nyt kyllä kunnossa seurustelemaan - olisi nätimmin sanottu kun märkää rättiä kasvoille!

    • lottamari<3

      Hauska ketju. Hämmästyttävää, että kukaan ei nyt nostanut narsistikorttia esille :)

    • jukupätkä

      Ristiriita. Nainen sanoi rakastavansa sinua ja samaan hengenvetoon kerrot ettei nainen osaa rakastaa.

      • 10+22

        Mikä ihmeen ristiriita siinä on? Toinen väittää osaavansa, vaikkei osaa. Mitäs uutta tuossa on? Voihan ihminen sanoa osaavansa puhua vaikka kiinaa ja todellisuudessa osaa vaan muutaman sanan.


    • aivot kiehuu

      Miehillä muuta annettavaa olekaan kuin seksi. Kun ei ole mitään puhuttavaa ja riidellään kaikesta, niin täälläkin mies tarjosi itseään. Voisi lounastauolla nusssia.
      sillähän se kaikki ratkeaa. päästä verisuoni ainakin taas.

    • nainen=peto

      Mikä tuossa aloittajan viestissä oli liian vaikeastiymmärrettävää???

      Kautta aikain on ollut niin, että nainen käyttää kaikki keinot päästäkseen hyötymään miehestä.

      "Rakkaus" on tunnetusti hyväksikoettu keino saada mies uskomaan naisen vilpittömyyteen ja sitten revitään irti kaikki, mitä saadaan.( elatusmaksut)

      Onko se niin väärin, että rakkauselämässään pettynyt mies vilpittömästi tunnustaa haluavansa naiselta vain pi**ua???

      Aina se runkkaamisen voittaa...ainakin useimmiten.

      • love is a bitch

        En mä koe siinä mitä väärän että sanoo haluavansa vain pillua. Huom. Sanoo.


      • stereotypiaaa

        Kaikki naiset eivät pyri hyötymään miehestä, tosin kyllä kunnon kyrväkäs ja orgasmi aina kaalimadon voittaa.


    • totuuden arvo

      Vihaat paskapuhetta ja tarjoilet sitä itse?

      Ole rehellinen, sekin satuttaa vähemmän kuin valhe.
      Mutta kerro se totuus nätisti.

    • Ymmärtänet

      Sinä olet sinä ja hän on hän. Teitä ei ole tarkoitettukaan yhteen. Häntä arvostaa enemmän joku toinen ja hän arvostaa sitä joka häntä arvostaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe