Miksi on niin monia myynnissä?

hmm......

Katsoin yhtäkin käytettyjen tavaroiden sivustoa, ja siellä oli useiden sivujen verran myytävänä käytettyjä akvaarioita. Miksi ihmeessä niin paljon myydään pois? Onko pääasiallisena syynä vain, että takuun loputtua halutaan taas uusi takuulla?

5

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ❤✌✌

      Luulenpa että akvaarion suosio on häipynyt.:|harmillista,meillä on nimittäin akvaario. (kyllähä siel kaloi onxD) mun yks kaveriki lopetti niitte kalat ja myi akvaarion koska heille tuli kissa.

    • Määä.

      Akvaarioharrastus on niin pirun vaikea. Veikkaan että akvaarioita on siksi paljon myynnissä koska suurin osa akvaarion hankkineista ei saa akvaariota ikinä toimimaan. Saako edes yksi sadasta akvaariota tasapainoon. Monet laittavat akvaarioon tuhansia euroja luullen että kun ostaa kaikki parhaimmat laitteet mitä on myynnissä niin homma pelaa mutta onnistuneeseen akvaarioharrastukseen tarvitaan ihan muuta kuin rahaa. Netti on täynnä kirjoituksia missä kysytään neuvoa ongemiin miksi kalat kuolevat miksi kasvit ei kasva miksi akvaariossa on levää ja miten siitä pääsee eroon. Moni luulee että se piisaa kun on akvaario, valaisi ja suodatin ja akvaariossa vettä niin kaikki hoituu sitten itsekseen. Sitten kun iskee se leväongelma tai kalat kuolevat tai kasvit mätänevät lähtee akvaario myyntiin. Myöhemmin ehkä ostetaan isompi, hienompi ja kalliimpi akvaario ja kuvitellaan että ongelma ratkeaa tällä mutta ei akvaario ei toimi kun ei perehdytä asiaan ei viitsitä eikä kiinnosta.

      • Määä kans

        Eri mieltä! Olen toiminut juuri noin: laitoin akvaarioon vedet, kasvit, kalat sun muut härpäkkeet. Laitoin käyntiin jollakin biostartilla. Vasta jälkeen luin että tein kaiken päin mäntyä. Olisi pitänyt kypsytellä hirvensarvisuolalla, odotella nitriittipiikkiä ja vaikka mitä.

        Akvaario ollut nyt minulla vuoden. Yksikään kala ei ole kuollut, kasvit kasvavat niin, että joudun niitä viikottain karsimaan, vesi kirkasta. Aina välillä saan inspiraation mittailla arvoja ja aina olleet kohdallaan. Alkuun mittailin useamminkin kun säikähdin kirjoituksia täällä miten veden pitää olla kypsynyt ennen kaloja ja miten nyt nitriitit nousee ja kalat kuolee. Ei vaan noussut eikä nitraattiakaan ole esiintynyt tähän päivään mennessä; testi näyttää aina keltaista.

        Ai niin ja hoidankin päin peetä: akvaario minulla 260 l ja vaihdan vettä viikon tai kahden välein vain pari sankoa ja laitan uutta tilalle, suodattimimet putsaan kun eivät enää liikuta vettä. Kun kai pitäisi roudata 100 l vettä pihalle joka viikko.

        Ja vielä mun kalavalinnatkin on surkeita: miekkapyrstöt ja tetrat ei kuulemma sovi samaan veteen. Mulla vuoden ovat siellä olleet. Tosin hankin ne paikasta, missä miekkapyrstöt eivät tienneet olevansa kovan veden kaloja.

        No mulla toimii näin. Ei kannata uskoa kaikkia asiantuntijoita. Oikeuta totuuksia voi olla montakin


    • Määä.

      En sanonutkaan että kaikki epäonnistuvat. Vaikka tekeekin kaiken väärin voi silti onnistua.

      • aspidoras

        Moni myyjistä haluaa varmaan isomman altaan ja ei ole mahdollisuutta pitää kahta(tai usempaa) allasta.Itse asiassa tosi harva lopettaa harrastuksen kokonaan ja myy kaikki pois.Hieno harrastus ja siinä on haastetta niin monella eri tasolla,aloittelijalle riittää se että saa miljoonakaln lisääntymään ja siitä se sitten alkaa---- hyvää jatkoa hyvän harrastuksen parissa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6043
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3821
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      245
      2151
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1850
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1299
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      303
      1065
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      939
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe