paljonko kumppanisi viettää aikaa

muiden kanssa

ja mikä on teidän mielestä sopiva määrä, että luonanne kyläillään?

minua ärsyttää ihan suunnattomasti mieheni sosiaalisuus, eli sama piirre johon hänessä ihastuinkin. hänellä on todella paljon ystäviä joita hän näkee päivittäin ja joka ikinen päivä meillä on vieraita kylässä. miehen kavereista valtaosa on opiskelijoita ja meillä sattuu olemaan suurin, parhaiten kalustettu asunto hyvällä sijainnilla, joten kotimme on heidän vakio kokoontumispaikka.

minä haluaisin välillä omaa rauhaa ja omaa tilaa. olen työssä joka vaatii paljon sosiaalisuutta enkä aina jaksa olla sosiaalinen tai, että talossa yksinkertaisesti on vieraita ihmisiä. en rehellisesti muista milloin oli viimeksi kokonainen päivä ettei meille tullut ketään kylään, siitä on varmasti vähintään kuukausi. ja nyt meillä on eräs hänen ystävänsä tämän lisäksi hänen kotimaastaan kylässä, jonka piti yöpyä vain muutaman päivän, hän on täällä jo kuudetta päivää ja en edes tiedä koska hän lähtee.

minulla menee hermot totaalisesti :/ olen useamman kerran keskustellut miehen kanssa asiasta ja hänen mielestään kyseessä on vaan mustasukkaisuus, ettei hän vietä enemmän aikaa hänen kanssaan. hän ei vain tajua, että asia oikeasti häiritsee minua. tai välillä hän menee kompromissiksi kavereiden luokse joku päivä eikä kutsu niitä kylään mutta taas seuraavana päivänä meillä on joitakin kylässä. en tiedä miten saisin korjattua tilanteen, koska en vain jaksa tätä :/

8

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voimia sulle

      Pistä mies kävelemään ,eikän tuota kukaan jaksa .SInua käytetäään vain hyväksi ja kotiasi vain kavereiden makuuhuonena. Tuskin tilanne puhumalla korjaantuu ,vaan pyydä ulkopuolista apua jos et yksin saa heitettyä porukkaa pellolle.

    • johannanan

      huh-huh. olipas siinä neuvo, että pistä mies saman tien pihalle !

      ehkä tohon ongelmaan löytyisi jokin ratkaisukin kuin avioero !!

      vaikka nyt ens alkuun ihan yksinkertainen keskustelu aiheesta !

      • miksi kärsiä

        Luehan Ap kirjoitus uudelleen ,niin huomaat ,että asiasta on keskusteltu ,muttei ole johtanut mihinkään . Eihän avioero ole huono ratkaisu ,jos kotielämä on rassaavaa ,eikä siellä voi viihtyä .


    • Chom chom

      Se, mikä yhdelle on sopivasti, voi toiselle olla liikaa. Joku tarvitsee enemmän omaa rauhaa. Itse päätät, mikä sulle on liikaa, ja sovittelun halua pitäisi olla molemmilla. Voisko sopia kaverivapaat päivät tai ajankohdat vuorokaudesta? Tai suunnitella etukäteen jotain menoa ja tekemistä miehen kanssa?

      Mieheni paras kaveri oli meillä jokunen vuosi sitten lähestulkoon joka päivä, nykyään harvemmin. Totuin nopeasti siihen, että hän oli melkein aina meillä (ei koskaan kovin myöhään kuitenkaan), enkä turhia pingottanut. Hänestä oli myös paljon apua toisen lapsemme syntyessä. En jaksaisi sitä, jos koko ajan olisi tupa täynnä porukkaa, mutta silloin tällöin - muutaman kerran viikossa - on kiva saada tuttuja kylään.

      Mieheni kavereihin olen ottanut sen linjan, että he ovat ensisijaisesti mieheni ystäviä. Olen kohtelias, osallistun keskusteluun, jos olen hollilla, mutta en jätä omia suunnitelmiani heidän takiaan. Talo elää tavallaan jne. Jotkut ovat katsoneet karsaasti, kun vaimo ei riennäkään passaamaan, mutta sellaiset tyypit eivät ole muutenkaan ystäväpiiriimme oikein solahtaneet.

      Vieraat ovat pisimmillään viipyneet kolmisen viikkoa, mutta koska kesto on aina tiedetty etukäteen, siihen on ollut helpompi suhtautua. Äiti-ihmisenä olen myös hyödyntänyt sitä, jos lapsille on ollut hoitajia.

    • biux

      Kalenterit esiin ja sinne kaverivapaita päiviä ruksaamaan. Miehesi tulee kunnioittaa sinun kokemustasi ja ymmärtää kodin olevan yhteinen. Sinulla on oikeus rauhalliseen omaan aikaan. Tulisin hulluksi, jos kotonani olisi aina ulkopuolisia ihmisiä. Meillä vieraiden kutsumisesta jutellaan aina yhdessä ja etukäteen. Toki läheisimmät ystävät saattavat joskus piipahtaa pikaisesti kahvilla mut harvoin ilman sopimista.
      Mitä miehesi tekee päivisin? Eikö hän ole työpäivän jälkeen rauhan tarpeessa?
      Sinulla on vastuu omasta hyvinvoinnistasi ja jaksamisesta. Kodin tulee olla paikka, jossa saa levätä ja ladata akkuja tarvittaessa.
      Kurjalta tilanteesi kuulostaa.

    • avoimet ovet

      taidan olla jossain määrin liian suomalainen miehelleni, meillä on vaan niin eri käsitys siitä kuinka paljon on ok kutsua ihmisiä kylään ja minä vaan tarvitsen myös omaa rauhaa ja palautumisaikaa kotona. nyt syksyllä/talvella tilanne kärjistyy entisestään, kesäisin hän viettää paljon aikaa muiden kanssa myös ulkona.

      mieheni on opiskelija, eli hän on päivät koulussa ja hän tekee pari ilta/yövuoroa töitä viikossa. en haluaisi jatkuvasti nalkuttaa asiasta enkä myöskään haluaisi, että joutuisimme merkkaamaan kalenteriin koska on ok tuoda kavereita kylään ja koska ei, se tuntuisi hölmöltä jos mies vaatisi sitä minulta tosin itse kutsun max kerran viikossa kavereita kylään.

      myöskin mies usein opiskelee kotonamme koulukavereidensa kanssa eli tuntuisi vielä pahemmalta kieltää miestä opiskelemasta täällä heidän kanssaan.

      tästä huolimatta meillä on monelta osin hyvä avioliitto ja teemme about kerran viikossa jotain aktiviteettia yhdessä kodin ulkopuolella, normi leffakatseluiden ja yhdessä kokkailun lisäksi. mies osallistuu vuokraan ja muihin kustannuksiin eli hän ei käytä minua rahallisesti hyväksi. täytyy kai kannustavasti yrittää ehdotella, että mies alkaisi kutsua itseään enemmän muiden kylään. tai sitten muuttaa pienempään/kaukaiseen asuntoon keskellä ei mitään. :(

      • avoimet ovet

        ja lisäyksenä vielä ei, mieheni ei tunnu tarvitsevan ollenkaan omaa aikaa itselleen, hän on sosiaalisuuden perikuva ja tylsistyy yksin ollessaan jopa rankan työpäivän jälkeen. usein jopa heti aamusta suomalainen naapurimme johon mieheni ystävystyi tulee aamukahville kylään, kun meillä on parempaa kahvia :/


    • huhuu123

      Hei!
      Olen ollut samassa tilanteessa muutama vuosi sitten, jolloin seurustelin vielä exän kanssa.
      Muutin itse vieraalle paikkakunnalle poikaystäväni asuntoon, enkä tuntenut muita, kun hänen kaverinsa ja sukulaisensa.
      Itselläni oli tilanne, että olin juuri lopettanut työt kotikaupungissani ja halusin opiskelemaan uudella paikkakunnalla, mutta koska oli kesä, niin piti odottaa ensi vuoteen, että sain haettua kouluun.
      Aluksi oli mukavaa kun oli paljon tekemistä, kun vierailtiin sukulaisissa ja hänen kaverit melkeinpä asui meillä, no kun aikaa kului rupesi asia vähän ärsyttämään, kun olisi halunnut välillä omaa rauhaa, mutta aina oli yksi tai useampi kaveri meillä yötä. En voinut olla siellä kuin kotona, vaan piti koko ajan miettiä myös näitä kavereita.
      Rahaa paloi oman ruuan lisäksi myös kaikkien kavereiden ruokiin ja sen takia ei ollutkaan niin paljon rahaa tehdä muuta.
      Keskusteltiin poikaystvän kanssa asiasta, mutta eipä ne kummemmin muuttunut, yksi kaveri jopa tuli asumaan luoksemme vähäksi aikaa. Monet kerrat yritin hänelle sanoe, että haluan omaa rauhaa, en halua, että sun kaverit on täällä 24/7 vaikka mukavia ovatkin, mutta ei auttanut.
      Viimeinen niitti oli, kun hänen vanhempansa muuttivat suomeen ja siksi etsin oman asunnon, koska hän halusi aluksi asua heidän kanssaan, että oppivat suomea ja pärjäävät omillaan. Lisäksi hän kävi töissä ja teki pitkää päivää eli emme nähneet melkein koskaa, ainoastaan jos menin työpaikalle tai hänen vanhemmilleen, hän kävi ehkä kerran viikossa luonani nukkumassa ja silloin sanoin, että haluan että ollaan kahdestaan ja tehdään jotain yhdessä, mutta ei oikeen tuntunut ymmärtävän tätä, koska hänen mielestään olimme kahdestaan ja teimme jotain yhdessä, kun olimme hänen kavereiden tai sukulaistensa kanssa.
      No aika pian omaan asuntoon muuton jälkeen erosimme, syitä tietysti oli monia, mutta tämä yksi niistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe