Erilainen mielipide = kateellisuus

kateellisen vastakohta

Olen törmännyt tähän vähän turhan liian usein.

Eli, jos esim. jonkun (ylitreenatun) fitness kilpailijan kuvaan kommentoi joku, joka sanoo vaikka; "Mielestäni tuo on jo liikaa, en pidä tuollaista viehettävänä", niin hänet leimataan heti KATEELLISEKSI!?

Hei haloo, jos jostain asiasta ei pidä, niin se ei todellakaan tarkoita sitä, että olisi kateellinen.

Itse en sitten yhtään pidä siitä, että naiset (ja jotkin miehet) treenaavat itsensä niin luonnottoman näköisiksi, että saa hetken miettiä, kumpaa sukupuolta hän oikein edustaa ja onko kyseessä edes ihminen.

Ja jos mielipiteeni joskus jossain ilmaisen, olen heti KATEELLINEN.

Ei, en missään nimeessä ole kateellinen ihmisille, jotka oksettavat minua.
Olen erittäin tyytyväinen itseeni.
En ole läski sohvaperuna, en langanlaiha anorektikko, enkä ylitreenattu fitnesspelle.

Silti, olen aina ja vain pelkästään kateellinen, jos olen jostain asiasta (negatiivisesti) toista mieltä.

Konkreettinen esimerkki:
Z: "En pidä muumeista, koska..."
X: "Olet kateellinen."
Z: "Ei, vaan koska..."
X: "Älä selitä, olet kateellinen."

179

2973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+17

      En minäkään pidä niistä ylitreenatuista kropista, mutta sanon sen vain kysyttäessä. Tuskin nämä treenatutkaan pitävät minun kropastani (olen lihava), ja tuskin ovat kateellisia. Ehkäpä se kateusmäärittely johtuu siitä, että otat asian puheeksi. Eikä sitä toistella tarvitsekaan, se kehonrakennushan on heidän juttunsa.

      • 19+13

        Nimenomaan, yleensä kun kommentit on vaan luokkaa "yäk, hirveen näköstä", niin mitä siinä voi oikein muuta ajatella, kuin että kommentoija on tyytymätön omaan itseensä. Eihän muutoin toisen ihmisen ulkonäkö voi aiheuttaa noin voimakasta reaktiota, ellei kommentoinnin kohde jotenkin saa oloasi epämukavaksi.

        En ymmärrä mistä edes kumpuaa tarve kommentoida ihmisen ulkonäköä negatiivisesti ääneen. Jos et tykkää, elä tykkää, mutta miksi sen mielipiteen vuoksi pitäisi loukata toisen elämäntyyliä kutsumalla "ylitreenatuksi pelleksi" tai "läskiksi sohvaperunaksi".


      • mss24

        Kaikenlaisia ongelmia kysyjillä,
        kai on kateellinen normipainossa oleville ja
        nyt hakee hyväksyntää 24:sta,
        no joo "tykkään" vaikka et ole timmissä kunnossa.
        Naiset voi olla toista mieltä,
        mut sinkkunakin voi olla,eikös vain?


      • 19+13 kirjoitti:

        Nimenomaan, yleensä kun kommentit on vaan luokkaa "yäk, hirveen näköstä", niin mitä siinä voi oikein muuta ajatella, kuin että kommentoija on tyytymätön omaan itseensä. Eihän muutoin toisen ihmisen ulkonäkö voi aiheuttaa noin voimakasta reaktiota, ellei kommentoinnin kohde jotenkin saa oloasi epämukavaksi.

        En ymmärrä mistä edes kumpuaa tarve kommentoida ihmisen ulkonäköä negatiivisesti ääneen. Jos et tykkää, elä tykkää, mutta miksi sen mielipiteen vuoksi pitäisi loukata toisen elämäntyyliä kutsumalla "ylitreenatuksi pelleksi" tai "läskiksi sohvaperunaksi".

        niin se jatkuva perseen nuolentahan hienoa on, kieli ruskeana mennä vipellätte seuraavaa aukkoa lutkuttamaan...juu hienoa.


      • 19+13
        hunajainen79 kirjoitti:

        niin se jatkuva perseen nuolentahan hienoa on, kieli ruskeana mennä vipellätte seuraavaa aukkoa lutkuttamaan...juu hienoa.

        Eli positiivinen kommentointi on nyt sitten perseennuolentaa?


      • Ksiitos
        19+13 kirjoitti:

        Eli positiivinen kommentointi on nyt sitten perseennuolentaa?

        Onhan turvallista hiipparinkin vierellä kulkea ,ett silleen jees. Bodari - mimmit ovat reiluja ja tietävät , mitä tahtovat . Ett suu suppuun hiirulaiset nurkissanne !!!

        Yks tosi tyytyväinen hemmo.


      • Truumor
        19+13 kirjoitti:

        Nimenomaan, yleensä kun kommentit on vaan luokkaa "yäk, hirveen näköstä", niin mitä siinä voi oikein muuta ajatella, kuin että kommentoija on tyytymätön omaan itseensä. Eihän muutoin toisen ihmisen ulkonäkö voi aiheuttaa noin voimakasta reaktiota, ellei kommentoinnin kohde jotenkin saa oloasi epämukavaksi.

        En ymmärrä mistä edes kumpuaa tarve kommentoida ihmisen ulkonäköä negatiivisesti ääneen. Jos et tykkää, elä tykkää, mutta miksi sen mielipiteen vuoksi pitäisi loukata toisen elämäntyyliä kutsumalla "ylitreenatuksi pelleksi" tai "läskiksi sohvaperunaksi".

        Tuo on taas turhan nopea johtopäätös jonkun mahdollisesta kateudesta, ainakaan itse en olisi automaattisesti tuomitsemassa ennen lisäselvennystä.

        Itse voin miehenä sanoa että vaikka esim. tämä on suht treenattu, mutta näyttää vielä ihan hyvältä omiin silmiin:
        http://ds8o4z29b6jwv.cloudfront.net/wp-content/uploads/2013/07/Henry-Cavill-workout1.jpg

        En ole tuota lähelläkään, vaikken esim. ylipainoinen olekaan, niin omat lihakseni ovat tuohon verrattuna hyvin vaatimattomat. Tuosta voisin periaatteessa olla kateellinen jos osaisin, mutta minulla vain on hieman muita kiinnostuksen kohteita kuin kroppani optimoiminen, joten sen vuoksi en osaa moisen takia haikailla. Kyse on omista valinnoista.

        Mutta taas vastaavasti tämmöinen kroppa alkaa jo näyttää omiin silmiini överiksi vedetyltä ja hirviömäiseltä:
        http://goldenmuscles.com/wp-content/uploads/2013/06/Main-principle-of-bodybuilding.jpg

        Itse säästäisin termin ällöttävä ällöttävimmille asioille, mutta henk. kohtaisesti en pidä moista minkäänlaisena kauneusihanteena tahi sopusuhtaisena. Se on vaikuttava siinä mitä sen eteen on luultavasti tehty ( todennäköiset steroidit), itse lopputulos ei vain vaikuta kaiken vaivan arvoiselta.

        Naisilla tuo kovemman luokan kropanrakentelu toimii vielä huonommin, koska jossain vaiheessa lihaksia tuunatessa tulee vaihe jossa naisellisuus häviää ja korvautuu miesmäisillä vartalonmuodoilla ja tunnusmerkeillä, toisilla enemmän, toisilla vähemmän:

        http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/33/Nikki_Fuller.jpg

        Makunsa kullakin, mutta ainakaan minua eivät miehiset piirteet naisessa viehätä, saati että ne herättäisivät esim. seksuaalista kiinnostusta. Mutta joillekin toisille varmasti toimii.

        Minulla ei ole mitään tarvetta sitä kenellekään erikseen sanomassa, se puhtaasti oma subjektiivinen mielipiteeni ja jos tyyppi on itse tyytyväinen ulkonäköönsä se on pääasia. Mutta se ei tietenkään muuta omaa mielipidettäni ja asiasta näin puhuttaessa voin kertoa mikä henkilökohtaisesti miellyttää ja mikä ei. Jos tutuiltani lähdetään kyselemään, niin omakin ulkonäköni on hyvä/huono/ruma niin pärstän kuin kropankin osalta, mutta näin se vain maailma pyörii. Olitpa mitä tahansa, niin kaikkia ei kuitenkaan voi miellyttää eikä tarvitsekkaan.


      • ass purilainen
        Truumor kirjoitti:

        Tuo on taas turhan nopea johtopäätös jonkun mahdollisesta kateudesta, ainakaan itse en olisi automaattisesti tuomitsemassa ennen lisäselvennystä.

        Itse voin miehenä sanoa että vaikka esim. tämä on suht treenattu, mutta näyttää vielä ihan hyvältä omiin silmiin:
        http://ds8o4z29b6jwv.cloudfront.net/wp-content/uploads/2013/07/Henry-Cavill-workout1.jpg

        En ole tuota lähelläkään, vaikken esim. ylipainoinen olekaan, niin omat lihakseni ovat tuohon verrattuna hyvin vaatimattomat. Tuosta voisin periaatteessa olla kateellinen jos osaisin, mutta minulla vain on hieman muita kiinnostuksen kohteita kuin kroppani optimoiminen, joten sen vuoksi en osaa moisen takia haikailla. Kyse on omista valinnoista.

        Mutta taas vastaavasti tämmöinen kroppa alkaa jo näyttää omiin silmiini överiksi vedetyltä ja hirviömäiseltä:
        http://goldenmuscles.com/wp-content/uploads/2013/06/Main-principle-of-bodybuilding.jpg

        Itse säästäisin termin ällöttävä ällöttävimmille asioille, mutta henk. kohtaisesti en pidä moista minkäänlaisena kauneusihanteena tahi sopusuhtaisena. Se on vaikuttava siinä mitä sen eteen on luultavasti tehty ( todennäköiset steroidit), itse lopputulos ei vain vaikuta kaiken vaivan arvoiselta.

        Naisilla tuo kovemman luokan kropanrakentelu toimii vielä huonommin, koska jossain vaiheessa lihaksia tuunatessa tulee vaihe jossa naisellisuus häviää ja korvautuu miesmäisillä vartalonmuodoilla ja tunnusmerkeillä, toisilla enemmän, toisilla vähemmän:

        http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/33/Nikki_Fuller.jpg

        Makunsa kullakin, mutta ainakaan minua eivät miehiset piirteet naisessa viehätä, saati että ne herättäisivät esim. seksuaalista kiinnostusta. Mutta joillekin toisille varmasti toimii.

        Minulla ei ole mitään tarvetta sitä kenellekään erikseen sanomassa, se puhtaasti oma subjektiivinen mielipiteeni ja jos tyyppi on itse tyytyväinen ulkonäköönsä se on pääasia. Mutta se ei tietenkään muuta omaa mielipidettäni ja asiasta näin puhuttaessa voin kertoa mikä henkilökohtaisesti miellyttää ja mikä ei. Jos tutuiltani lähdetään kyselemään, niin omakin ulkonäköni on hyvä/huono/ruma niin pärstän kuin kropankin osalta, mutta näin se vain maailma pyörii. Olitpa mitä tahansa, niin kaikkia ei kuitenkaan voi miellyttää eikä tarvitsekkaan.

        Otit sitte esimerkiksi Ronnie Colemanin :) .9 kertainen mr olympia.

        Musta toi ekan kuvan ukko on ihan jees,mut ei todellakaan mikään lihaskimppu.Tokan kuvan Ronnie on taas ihan överi,mut Ronnie olikin kaikkein äverein kehonrakentaja.


        Mulle sama tykkääkö joku näistä bikini tytöistä jotka kovasti tuntuu olevan muodissa.

        En mäkään pidä läskeistä.En silti huutele et miten kamalilta ne näyttää.Fiksu ihminen ei päästä keikkea pihalle mitä mieleen tulee.

        (Tulee Mieleen hehheh)


      • Truumor
        ass purilainen kirjoitti:

        Otit sitte esimerkiksi Ronnie Colemanin :) .9 kertainen mr olympia.

        Musta toi ekan kuvan ukko on ihan jees,mut ei todellakaan mikään lihaskimppu.Tokan kuvan Ronnie on taas ihan överi,mut Ronnie olikin kaikkein äverein kehonrakentaja.


        Mulle sama tykkääkö joku näistä bikini tytöistä jotka kovasti tuntuu olevan muodissa.

        En mäkään pidä läskeistä.En silti huutele et miten kamalilta ne näyttää.Fiksu ihminen ei päästä keikkea pihalle mitä mieleen tulee.

        (Tulee Mieleen hehheh)

        Se Ronnie vain sattui silmään nopealla haulla, ilmeisesti sitten tosiaan ääripää.

        Mutta kuten sanottu, henk. kohtaisesti en pidä tuota vartalotyyppiä tavoittelemisen arvoisena vaikka tuollaisen sitten voisi mystiseltä geenilaitokselta ostaakin, jos ei halua tuhansia tuhansia ja tuhansia treeni- ja salitunteja käyttää. Makukysymyksiä, mutta jos se tyypille itselle toimii niin hyvä homma.

        Tuo aloittajan mainitsema esimerkki "En pidä tuollaista viehättävänä" on kyllä vielä melko kaukana siitä että kulkee kertoilemassa ihmisille miten kauhean näköisiä he ovat. Fitnespelle alkaa sitten jo mennä rajalle, joskin se ilmeisesti tähtää enemmän asenteeseen kuin ulkonäköön.

        Sama ilmiö näkyy vaikka jos jossain on valittu Hollywoodin kuumin mies/nainen, niin kommenteista sitten löytyy minä en pidä tästä valitusta tyypistä NNN:nää vaan siitä toisesta. Samanlainen ulkonäköön kohdistuva epäluottamuslause tuossakin on kyseessä. Joku kertoo ettei mua kiinnosta tuon näköinen, vaan tämännäköinen.

        Ja olisin näin maallikkona kuvitellut että fitnespiireissä tuo ulkonäön arvosteleminen, mikä on hyvää ja huonoa on muutenkin melko normaalia ja että erilaisiin mielipiteisiin olisi jo tottunut ja etenkin lievimmät ohittaa lähinnä olankohautuksella.

        Täydellinen fitnesskroppa kuitenkin on ääri-ilmiö itsessään, se on kuitenkin niin tarkkaan laskelmoidun treenaamisen ja ruokavalion lopputulos, joten se luonnollisesti herättää ja jakaa myös mielipiteitä. Ja kuvathan taitavat pääosin vielä olla siitä "kisakunnosta" poseeraukset, joten se vielä vahvistaa vaikutelmaa.


      • Kai sit kateellinen?
        19+13 kirjoitti:

        Nimenomaan, yleensä kun kommentit on vaan luokkaa "yäk, hirveen näköstä", niin mitä siinä voi oikein muuta ajatella, kuin että kommentoija on tyytymätön omaan itseensä. Eihän muutoin toisen ihmisen ulkonäkö voi aiheuttaa noin voimakasta reaktiota, ellei kommentoinnin kohde jotenkin saa oloasi epämukavaksi.

        En ymmärrä mistä edes kumpuaa tarve kommentoida ihmisen ulkonäköä negatiivisesti ääneen. Jos et tykkää, elä tykkää, mutta miksi sen mielipiteen vuoksi pitäisi loukata toisen elämäntyyliä kutsumalla "ylitreenatuksi pelleksi" tai "läskiksi sohvaperunaksi".

        "Nimenomaan, yleensä kun kommentit on vaan luokkaa "yäk, hirveen näköstä", niin mitä siinä voi oikein muuta ajatella, kuin että kommentoija on tyytymätön omaan itseensä. Eihän muutoin toisen ihmisen ulkonäkö voi aiheuttaa noin voimakasta reaktiota, ellei kommentoinnin kohde jotenkin saa oloasi epämukavaksi."

        Mutta ihan samalla tavalla fitnekseen hurahtaneet sanoo "yäk, hirveen näköstä" esim. todella hoikista tai ylipainoisista. Heille ei edes riitä yökkäily, vaan pitää vielä antaa joku hurmaava nimikin esim. tuulen raiskaama pulkannaru tai sohvalla hajoava läskimooses. Eikö samalla logiikalla myös nuo lihavat ja laihat saa lihaskimpun olon epämukavaksi ja eikö samalla logiikalla lihaskimppu ole kateellinen heille? Vai onko se niin että kaikki muut on kateellisia, mutta fitnes -tyypit ei, vaikka miten rumasti haukkuisivat muita? Yleensä nämä fitnes -tyypit vielä haukkuu sellaisiakin jotka oikeasti ovat ihan normaalin rajoissa, eivät liian laihoja tai lihavia, mutta kun sitä omaa kroppaa ja toisten saman kaltaisten kroppaa on tuijotettu tuntikaudet peilistä ja hinkattu salilla ja rakastuttu omaan peilikuvaan, niin kaikki muut näyttää sitten niin oksettavilta, ja kaikki rasva on liikaa ja on kauhea läski, tai jos ei ole jättimäiset muskelit ja on normaalin hoikka, niin on anorektikko.

        Itse sanoisin että on pikemmin normaalia pitää epämiellyttävänä ns. normaalista poikkeavaa vartaloa, oli sitten anorektikko, sairaalloisen ylipainoinen tai ylilihaksikas... Että on siinä sitten kadehdittavaa kerrakseen. ;)


      • selvennyksiä
        Truumor kirjoitti:

        Tuo on taas turhan nopea johtopäätös jonkun mahdollisesta kateudesta, ainakaan itse en olisi automaattisesti tuomitsemassa ennen lisäselvennystä.

        Itse voin miehenä sanoa että vaikka esim. tämä on suht treenattu, mutta näyttää vielä ihan hyvältä omiin silmiin:
        http://ds8o4z29b6jwv.cloudfront.net/wp-content/uploads/2013/07/Henry-Cavill-workout1.jpg

        En ole tuota lähelläkään, vaikken esim. ylipainoinen olekaan, niin omat lihakseni ovat tuohon verrattuna hyvin vaatimattomat. Tuosta voisin periaatteessa olla kateellinen jos osaisin, mutta minulla vain on hieman muita kiinnostuksen kohteita kuin kroppani optimoiminen, joten sen vuoksi en osaa moisen takia haikailla. Kyse on omista valinnoista.

        Mutta taas vastaavasti tämmöinen kroppa alkaa jo näyttää omiin silmiini överiksi vedetyltä ja hirviömäiseltä:
        http://goldenmuscles.com/wp-content/uploads/2013/06/Main-principle-of-bodybuilding.jpg

        Itse säästäisin termin ällöttävä ällöttävimmille asioille, mutta henk. kohtaisesti en pidä moista minkäänlaisena kauneusihanteena tahi sopusuhtaisena. Se on vaikuttava siinä mitä sen eteen on luultavasti tehty ( todennäköiset steroidit), itse lopputulos ei vain vaikuta kaiken vaivan arvoiselta.

        Naisilla tuo kovemman luokan kropanrakentelu toimii vielä huonommin, koska jossain vaiheessa lihaksia tuunatessa tulee vaihe jossa naisellisuus häviää ja korvautuu miesmäisillä vartalonmuodoilla ja tunnusmerkeillä, toisilla enemmän, toisilla vähemmän:

        http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/33/Nikki_Fuller.jpg

        Makunsa kullakin, mutta ainakaan minua eivät miehiset piirteet naisessa viehätä, saati että ne herättäisivät esim. seksuaalista kiinnostusta. Mutta joillekin toisille varmasti toimii.

        Minulla ei ole mitään tarvetta sitä kenellekään erikseen sanomassa, se puhtaasti oma subjektiivinen mielipiteeni ja jos tyyppi on itse tyytyväinen ulkonäköönsä se on pääasia. Mutta se ei tietenkään muuta omaa mielipidettäni ja asiasta näin puhuttaessa voin kertoa mikä henkilökohtaisesti miellyttää ja mikä ei. Jos tutuiltani lähdetään kyselemään, niin omakin ulkonäköni on hyvä/huono/ruma niin pärstän kuin kropankin osalta, mutta näin se vain maailma pyörii. Olitpa mitä tahansa, niin kaikkia ei kuitenkaan voi miellyttää eikä tarvitsekkaan.

        Ketä kiinnostaa juuri -sinun- mieltymyksesi fitness-kisaajia kohtaan? Et taida oikein ymmärtää, mistä kehonrakennuksessa ja kisaamisessa oikein on kyse.

        Miten luulet, että se nainen osallistuu kisoihin jossa on tuoda mahdollisimman paljon lihasryhmiä esille, ilman harjoittelua tai farmaa? Ei siellä mistään misseydestä kisata...


      • ap.

        JES mun aloitus pääsi etusivulle!! :D


      • 19+13
        Kai sit kateellinen? kirjoitti:

        "Nimenomaan, yleensä kun kommentit on vaan luokkaa "yäk, hirveen näköstä", niin mitä siinä voi oikein muuta ajatella, kuin että kommentoija on tyytymätön omaan itseensä. Eihän muutoin toisen ihmisen ulkonäkö voi aiheuttaa noin voimakasta reaktiota, ellei kommentoinnin kohde jotenkin saa oloasi epämukavaksi."

        Mutta ihan samalla tavalla fitnekseen hurahtaneet sanoo "yäk, hirveen näköstä" esim. todella hoikista tai ylipainoisista. Heille ei edes riitä yökkäily, vaan pitää vielä antaa joku hurmaava nimikin esim. tuulen raiskaama pulkannaru tai sohvalla hajoava läskimooses. Eikö samalla logiikalla myös nuo lihavat ja laihat saa lihaskimpun olon epämukavaksi ja eikö samalla logiikalla lihaskimppu ole kateellinen heille? Vai onko se niin että kaikki muut on kateellisia, mutta fitnes -tyypit ei, vaikka miten rumasti haukkuisivat muita? Yleensä nämä fitnes -tyypit vielä haukkuu sellaisiakin jotka oikeasti ovat ihan normaalin rajoissa, eivät liian laihoja tai lihavia, mutta kun sitä omaa kroppaa ja toisten saman kaltaisten kroppaa on tuijotettu tuntikaudet peilistä ja hinkattu salilla ja rakastuttu omaan peilikuvaan, niin kaikki muut näyttää sitten niin oksettavilta, ja kaikki rasva on liikaa ja on kauhea läski, tai jos ei ole jättimäiset muskelit ja on normaalin hoikka, niin on anorektikko.

        Itse sanoisin että on pikemmin normaalia pitää epämiellyttävänä ns. normaalista poikkeavaa vartaloa, oli sitten anorektikko, sairaalloisen ylipainoinen tai ylilihaksikas... Että on siinä sitten kadehdittavaa kerrakseen. ;)

        Niin, kommenttini lopussa siksi totesinkin, että

        "En ymmärrä mistä edes kumpuaa tarve kommentoida ihmisen ulkonäköä negatiivisesti ääneen. Jos et tykkää, elä tykkää, mutta miksi sen mielipiteen vuoksi pitäisi loukata toisen elämäntyyliä kutsumalla "ylitreenatuksi pelleksi" tai "läskiksi sohvaperunaksi"."


      • Aloittajalta
        Ksiitos kirjoitti:

        Onhan turvallista hiipparinkin vierellä kulkea ,ett silleen jees. Bodari - mimmit ovat reiluja ja tietävät , mitä tahtovat . Ett suu suppuun hiirulaiset nurkissanne !!!

        Yks tosi tyytyväinen hemmo.

        ala-arvoista nimitellä ja "oksennella" toisia ihmisiä.

        Itseäni voisi korkeintaan oksettaa, tai no, nätimmin ilmaistuna: tekee pahaa nämä nykyajan kauneusihanteet ja trendit, mitkä saavat niinkin valtaisaa alaa jopa valtakulttuurissa kuten nyt tämä fitness-meininki. Se siis, että jokatytön ja -pojan "tulisi" olla, kuten fitnesskilpailija. Terveytensä uhalla. Se "ortorektinen" ruokavalio varsinkin epäilyttää. Ja kaikki vain sen vuoksi; MILTÄ näyttää / ihminen haluaa näyttää. Nuorista olisin erityisen huolissani, heillä kun suhteellisuuudentaju heittää usein. Ja itsetunto on voi olla usein hakusessa.

        Oma peppuni on vähän löystynyt viimeaikoina, olisiko siinä jopa selluakin, mutta, no, olenhan jo yli 30. Yli 10 vuotta käynyt salilla olen kuitenkin, mutta maltillisesti. En uhraten puoltakaan elämästäni sille. Eli eri asenteilla ihmisiä voi olla liikenteessä näissä asioissa. Ja eri tulokulmia tähänkin asiaan. Itse olin perin epäurheilullinen vielä 20 v asti. Sitten liikunnasta tuli lähinnä painonhallinnan väline. Ja niistä endorfiineistakin olen kyllä oppinut nauttimaan. Laihduin kovasti viimetalvena, mutta nyt olen masennuksen vuoksi lihonut. En liikaa, mut toki sitä kiinteämpi voisi olla. En kuitenkaan stressaa, menen voimavarojen mukaan. Liikunnasta ei saa tulla suoritetta, muuten siitä menee ilo!

        Mut kukin taplaa tyylillään. En ole mikään muita näissä tuomitsemaan. Korkeintaan voin ihmitellä, kummastella, puistaa päätäni, oudoksua ja elää omaa elämääni toivoen, että samanhenkisiä ihmisiä ajan kanssa löytyy (mieluusti lisää), joilla on samansuuntiaisia arvoja ja intressejä elämässä kuin itselläni.

        Mutta antaen myös toisten tehdä omat valintansa. Ehkä oppiakin jotain mahd. kantapään kautta. Näinhän me jokainen elämässämme teemme? :)


      • hmh.
        19+13 kirjoitti:

        Nimenomaan, yleensä kun kommentit on vaan luokkaa "yäk, hirveen näköstä", niin mitä siinä voi oikein muuta ajatella, kuin että kommentoija on tyytymätön omaan itseensä. Eihän muutoin toisen ihmisen ulkonäkö voi aiheuttaa noin voimakasta reaktiota, ellei kommentoinnin kohde jotenkin saa oloasi epämukavaksi.

        En ymmärrä mistä edes kumpuaa tarve kommentoida ihmisen ulkonäköä negatiivisesti ääneen. Jos et tykkää, elä tykkää, mutta miksi sen mielipiteen vuoksi pitäisi loukata toisen elämäntyyliä kutsumalla "ylitreenatuksi pelleksi" tai "läskiksi sohvaperunaksi".

        "En ymmärrä mistä edes kumpuaa tarve kommentoida ihmisen ulkonäköä negatiivisesti ääneen. Jos et tykkää, elä tykkää, mutta miksi sen mielipiteen vuoksi pitäisi loukata toisen elämäntyyliä kutsumalla "ylitreenatuksi pelleksi" tai "läskiksi sohvaperunaksi"."

        Niin on, toisaalta julkkiksilla se lienee vähän eri juttu.

        Niitä kun tuodaan kokoajan esille joka tuutista, eli ne jotka niitä ihailevat tuputtavat sitä niillekkin joita ei kiinnosta.

        Tuo vain on suureen julkisuuteen kuuluva asia, eli kritiikkiäkin tulee ja toisinaan se kuuluu normaaliin keskusteluun.

        Ihan kuten jos itse olet kehon tyyliltäsi tukevampi ja menet sitä innoissaan esittelemään treenaajille, lopputuloksena todennäköisesti et saa ylistystä vaan ohjeita päästä lähemmäs heidän tyyliään.

        Eihän niissä pienissä suljetuissa piireissä kukaan tulekkaan mitään kriittistä sanomaan, kun kaikki ovat samaa mieltä.


      • ön sinkkyjä
        mss24 kirjoitti:

        Kaikenlaisia ongelmia kysyjillä,
        kai on kateellinen normipainossa oleville ja
        nyt hakee hyväksyntää 24:sta,
        no joo "tykkään" vaikka et ole timmissä kunnossa.
        Naiset voi olla toista mieltä,
        mut sinkkunakin voi olla,eikös vain?

        Kyl sinkkynä vöi öllä jös hälyää


      • Fauu
        selvennyksiä kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa juuri -sinun- mieltymyksesi fitness-kisaajia kohtaan? Et taida oikein ymmärtää, mistä kehonrakennuksessa ja kisaamisessa oikein on kyse.

        Miten luulet, että se nainen osallistuu kisoihin jossa on tuoda mahdollisimman paljon lihasryhmiä esille, ilman harjoittelua tai farmaa? Ei siellä mistään misseydestä kisata...

        Ketä kiinnostaa, nousee yleensä esille siinä vaiheessa jos aihetta jollain tavalla käsitellään, jolloin myös siihen liittyvät mielipiteet nousevat esiin kuten tässä ketjussa, tai sitten jos jossain muussa jutussa on esillä jonku AP:n mainitseman kaltainen kuva, jolloin asian ja aiheen kommentointi on aivan luontevaa.

        Ja kaikkien mielipiteitä asioista ei vain ole hankittu samasta paikasta ja etenkin aikuisten pitäisi tämä ymmärtää.

        Eihän nyt voi siitäkään olla kyse että "vääränlaista" mielipidettä ei saisi tuoda julki, eihän? Maailma olisi parempi paikka jos kaikki vain taputtelisivat toisiaan selkään ja loput pitäisivät turpansa tukossa.

        Vaikka kuinka olisi - ymmärtämättä - mistä on kyse. Mitään elokuvaakaan ei voi kritisoida jos ei "ymmärrä" ohjaajan tausta-ajatusta. Tuo "et vain ymmärrä" olisikin täydellinen puolustus suunnilleen mitä tahansa kritiikkiä vastaan jos se ei olisi äärettömän huono. Etenkin niinkin viatonta asiaa vastaan kuin henkilökohtaista mielipidettä.

        Aika harvassa lienevät kuitenkin ne tyypit jotka viettävät vapaa-aikansa kulkien kaulassaan plakaatti, jossa kerrotaan miten tämän kantaja ei pidä asioista x. Etenkään johonkin ulkonäköseikkoihin liittyen.


      • 6+2
        hmh. kirjoitti:

        "En ymmärrä mistä edes kumpuaa tarve kommentoida ihmisen ulkonäköä negatiivisesti ääneen. Jos et tykkää, elä tykkää, mutta miksi sen mielipiteen vuoksi pitäisi loukata toisen elämäntyyliä kutsumalla "ylitreenatuksi pelleksi" tai "läskiksi sohvaperunaksi"."

        Niin on, toisaalta julkkiksilla se lienee vähän eri juttu.

        Niitä kun tuodaan kokoajan esille joka tuutista, eli ne jotka niitä ihailevat tuputtavat sitä niillekkin joita ei kiinnosta.

        Tuo vain on suureen julkisuuteen kuuluva asia, eli kritiikkiäkin tulee ja toisinaan se kuuluu normaaliin keskusteluun.

        Ihan kuten jos itse olet kehon tyyliltäsi tukevampi ja menet sitä innoissaan esittelemään treenaajille, lopputuloksena todennäköisesti et saa ylistystä vaan ohjeita päästä lähemmäs heidän tyyliään.

        Eihän niissä pienissä suljetuissa piireissä kukaan tulekkaan mitään kriittistä sanomaan, kun kaikki ovat samaa mieltä.

        Kritiikki nyt on mun mielestä vähän eri asia kuin pelkkä negatiivinen kommentointi, joka ei kuulu normaaliin keskusteluun. Enkä pidä fitness-ihmisiä julkkiksina, vaikka käyvät kisoissa. Samalla periaatteella mua vois pitää julkkiksena, kun pelaan paikallissarjassa lentopalloa ja kuva löytyy joukkueen nettisivuilta. Mutta ehkä sitten vain minä olen tätä mieltä.

        "Ihan kuten jos itse olet kehon tyyliltäsi tukevampi ja menet sitä innoissaan esittelemään treenaajille, lopputuloksena todennäköisesti et saa ylistystä vaan ohjeita päästä lähemmäs heidän tyyliään."

        Varmaan vähän riippuu tilanteesta, mutta tuskin saat kommentteja tyylin "yäk, en panis". Ja jos esittelet kroppaasi sillä periaatteella, että haluat esim. osallistua fitness-kisaan, saat todennäköisesti kommentit tyyliin "rasvaprosenttia pitää pudottaa, reisiin saada lisää lihaa ym.". Tuollainen kritiikki on asiaankuuluvaa, nälkäkurjeksi haukkuminen ei.


      • potaa
        ass purilainen kirjoitti:

        Otit sitte esimerkiksi Ronnie Colemanin :) .9 kertainen mr olympia.

        Musta toi ekan kuvan ukko on ihan jees,mut ei todellakaan mikään lihaskimppu.Tokan kuvan Ronnie on taas ihan överi,mut Ronnie olikin kaikkein äverein kehonrakentaja.


        Mulle sama tykkääkö joku näistä bikini tytöistä jotka kovasti tuntuu olevan muodissa.

        En mäkään pidä läskeistä.En silti huutele et miten kamalilta ne näyttää.Fiksu ihminen ei päästä keikkea pihalle mitä mieleen tulee.

        (Tulee Mieleen hehheh)

        Jos luulet ekan ukon lihasten syntyvän nopeaan niin olet väärässä. Tollasta kroppaa ei saa vuodessa, vaikka oliskin vähän urheilullinen, lisäks tollasessa kunnossa oleminen vaatii tiukan dieetin.


      • ihul

        > kehonrakennushan on heidän juttunsa

        Mainittakoon että kehonrakennus != fitness.


    • 3+8

      Fitness leidit ja herraset ovat niin täynnä itseään, että olettavat kaikkien olevan heille kateellisia ;)

      • gaaselli

        No jos totta puhutaan niin on syytä ollakin! =)


      • vastapainoa puup
        gaaselli kirjoitti:

        No jos totta puhutaan niin on syytä ollakin! =)

        Mä ainakin olen kateellinen timmille kropalle kun itse olen laiska vätystelijä, itseäni viihdyttävä vatsakas mies. Jos olis enemmän munaa niin olisin ollut salilla, painosta olis 20 kiloo poissa ja näyttäisin paremmalta, terveemmältä, olo olis parempi ja sillee. Timmejä kroppia ei ole noi kisaviikon kropat, nehän ei ole niiden normaalivartalot, kai te reppanat sen verran ymmärrätte, vai ymmärrättekö?


      • muulla ei ole väliä
        gaaselli kirjoitti:

        No jos totta puhutaan niin on syytä ollakin! =)

        Jos totta puhutaan,niin ei todellakaan ole.

        Itse olen timmissä kunnossa kropaltani. En treenaa siksi,että näyttäisin hyvältä,vaan siksi,että se tuntuu hyvälle. Olen jäänyt siihen koukkuun.

        Itse treenaan salilla neljästi viikossa,mutten mitenkään kovaa. Toki ihailen monen salilla kävijän intohimoa ja työmäärää.

        Mutta samalla ahdistaa,se pakkomielteisyys ja täydellisyydentavoittelu. Toki sekin on ymmärrettävää,jos kilpaillaan ja halutaan olla paras. Mutta onko mitään järkeä treenata ja laihduttaa 4 kuukautta vain yhtä päivää varten?

        Toki nä kilpailijat ovat timmissä kunnossa kokoajan,mutta kilpailuun poltetaan kaikki rasvat ja nesteet pois kropasta.

        Olkoon jokainen täsmälleen sellainen kun on,kunhan vain on hyvä olla


      • 11+16
        muulla ei ole väliä kirjoitti:

        Jos totta puhutaan,niin ei todellakaan ole.

        Itse olen timmissä kunnossa kropaltani. En treenaa siksi,että näyttäisin hyvältä,vaan siksi,että se tuntuu hyvälle. Olen jäänyt siihen koukkuun.

        Itse treenaan salilla neljästi viikossa,mutten mitenkään kovaa. Toki ihailen monen salilla kävijän intohimoa ja työmäärää.

        Mutta samalla ahdistaa,se pakkomielteisyys ja täydellisyydentavoittelu. Toki sekin on ymmärrettävää,jos kilpaillaan ja halutaan olla paras. Mutta onko mitään järkeä treenata ja laihduttaa 4 kuukautta vain yhtä päivää varten?

        Toki nä kilpailijat ovat timmissä kunnossa kokoajan,mutta kilpailuun poltetaan kaikki rasvat ja nesteet pois kropasta.

        Olkoon jokainen täsmälleen sellainen kun on,kunhan vain on hyvä olla

        Samaa voit kysyä kamppailu-urheilijoilta, onko järkeä pudottaa nopeasti painoa tiettyyn painoluokkaan ottelua varten? Onko järkeä treenata olympialaisiin, nehän järjestetään neljän vuoden välein? Onko järkeä treenata itseään niin nopeaksi, että juoksee 100m alle 10s?

        Noin ylipäätään voi kysyä, onko kilpaurheilussa mitään järkeä?


      • sipulimakkara ihoo

        Fitnesakoilla iho on kun sipulimakkaraa kun lähelta katsoo.


    • 14+1

      Jos treenaa itsensä niinkin järkyttävään kuntoon, kuin ne ämmät ja äijät fitness kisoissa, niin saisivat kyllä luvan varautua negatiiviseen palautteeseen.
      Se ei ole millään tapaa viehettävän tai kauniin näköistä, ja jokainen saa sanoa mielipiteensä ääneen.

      • 15+6

        Joo, jokaisellahan on oikeus sanoa mielipiteensä ääneen. Mutta onko jokaisella oikeutta loukata ihmistä? Ei lihavia ihmisiäkään saa osoitella sormella ja haukkua, miksi toisenlaisen elämäntavan valinneita sitten saa?

        Se ei ole sinun mielestäsi viehättävää ja kaunista, mutta et voi puhua kaikkien ihmisten puolesta. Et voi olettaa, että muut ihmiset eläisivät juurin sinun ihanteidesi mukaan. Ja tämän vuoksi on hyvä pitää ihmiseen kohdistuvat (negatiiviset) kommentit ihan itselläsi. Miksi tahdot tieten tahtoen aiheuttaa mielipahaa?


      • qwerty123456

        Eikä varmaan ole edes terveellistä kropallekaan, huomaavat sen ikääntyessään ja onhan heillä nytkin jo korvien välissä ongelmaa.


      • burkeri

        Joo niin saa sanoa mieliepiteenä kunhan kohteena ei ole lihavat.

        Ai saateri mikä paskamyrsky tulee joka kerta


      • 14+15
        15+6 kirjoitti:

        Joo, jokaisellahan on oikeus sanoa mielipiteensä ääneen. Mutta onko jokaisella oikeutta loukata ihmistä? Ei lihavia ihmisiäkään saa osoitella sormella ja haukkua, miksi toisenlaisen elämäntavan valinneita sitten saa?

        Se ei ole sinun mielestäsi viehättävää ja kaunista, mutta et voi puhua kaikkien ihmisten puolesta. Et voi olettaa, että muut ihmiset eläisivät juurin sinun ihanteidesi mukaan. Ja tämän vuoksi on hyvä pitää ihmiseen kohdistuvat (negatiiviset) kommentit ihan itselläsi. Miksi tahdot tieten tahtoen aiheuttaa mielipahaa?

        Niinpä! Minä en ole koskaan mennyt minkään vartalotyypin näyttävää kuvaa kommentoimaan pahaan sävyyn, kun ei siihen ole tarvetta. "Liian laiha, tommosessa luikussa ei ole edes persettä mistä ottaa kiinni" "Liian lihava, läski ei tommosta kukaan halua, laihduttais" "ylitreenattu, näyttää mieheltä hyi kauheeta"

        Miten ulkonäkökeskeinen tämä yhteiskunta on, että sinun pitää puolustella oikeuttasi kommentoida toisten ihmisten ulkonäköä negatiivisesti? Yllätyt, kun hyökkäävää tai mollaavaa kommentointia ei haluta ottaa vastaan? Maailma olisi kaikille oikeasti paljon kivempi paikka, jos ihmiset pitäisivät turpansa kiinni tällaisista asioista tai jopa toisivat esiin jonkin positiivisen piirteen jonkun vartalossa. Kaikkien vartalossa on jotain, mitä voi kehua - tai kaikissa ihmisissä on jokin piirre, mitä voi kehua. Älkää levittäkö myrkkyä ympärillenne vaan osoitakaa arvostusta muille ihmisille.


      • aahhhaaha puup

        Ne kropat on niillä tasan niin kauan kuin kisa kestää eli ei ne siltä aina näytä, et kai näin luullut :D


      • oijö
        14+15 kirjoitti:

        Niinpä! Minä en ole koskaan mennyt minkään vartalotyypin näyttävää kuvaa kommentoimaan pahaan sävyyn, kun ei siihen ole tarvetta. "Liian laiha, tommosessa luikussa ei ole edes persettä mistä ottaa kiinni" "Liian lihava, läski ei tommosta kukaan halua, laihduttais" "ylitreenattu, näyttää mieheltä hyi kauheeta"

        Miten ulkonäkökeskeinen tämä yhteiskunta on, että sinun pitää puolustella oikeuttasi kommentoida toisten ihmisten ulkonäköä negatiivisesti? Yllätyt, kun hyökkäävää tai mollaavaa kommentointia ei haluta ottaa vastaan? Maailma olisi kaikille oikeasti paljon kivempi paikka, jos ihmiset pitäisivät turpansa kiinni tällaisista asioista tai jopa toisivat esiin jonkin positiivisen piirteen jonkun vartalossa. Kaikkien vartalossa on jotain, mitä voi kehua - tai kaikissa ihmisissä on jokin piirre, mitä voi kehua. Älkää levittäkö myrkkyä ympärillenne vaan osoitakaa arvostusta muille ihmisille.

        > Maailma olisi kaikille oikeasti paljon kivempi paikka, jos ... toisivat esiin jonkin positiivisen piirteen jonkun vartalossa.

        No oikeastaan olisi parempi jos eivät toisi mitään esille, koska mikä on positiivista on täysin subjektiivista. Se mikä on toiselle kehu voi toiselle olla loukkaus.


    • 3+9

      14 1, pakkoko on katsoa niitä "järkyttävän kuntoisia" naisia. Yleensähän heillä on normi vaatteet päällä, ettei se järkyttävän hyvä kunto näy.

    • Monster-64

      Miksi tarvitsee kommentoida yhtään mitään????

    • Zozila1

      koska olet kateellinen horo sillä selvä turha mumista muuta PIST!!!!!!!

    • Allmost fitness

      Samaa mieltä.

      Itse toteutan fitness treeniä ja ruokavaliota, mutta en halua olla ikinä siinä kunnossa kun he kisoissa. Mielestäni kauniita / komeita ennen kisadieettiä, mutta sen jälkeen ei silmä lepää.

      Vaikka haluan olla kinnteä ja sporttinen miehellä toivoisin olevan vatsaa...outoa varmaan mutta minusta se on miehekästä----

      Joten joakiselle varmaan ottaja :).

    • Allmost fitness

      Samaa mieltä.

      Itse toteutan fitness treeniä ja ruokavaliota, mutta en halua olla ikinä siinä kunnossa kun he kisoissa. Mielestäni kauniita / komeita ennen kisadieettiä, mutta sen jälkeen ei silmä lepää.

      Vaikka haluan olla kinnteä ja sporttinen miehellä toivoisin olevan vatsaa...outoa varmaan mutta minusta se on miehekästä----

      Joten joakiselle varmaan ottaja :).

    • Kade25

      Huh-huh kun sulla kamala ongelma,
      et varmaan saa nukutuksikaan kunnolla,
      kun pohdit moista asiaa.
      Olen ihan "kade",kun sulla päivässä
      niin monta tuntia aikaa vaan miettiä "tärkeitä" asioita!
      Toivottavasti saat selvyyden asiaan ja mielenrauhan:

    • jussijussijussijussi

      Näillä treenatuilla on aina ongelmaa korvien välissä kun pitää pullistella ja korostaa sitä kroppaansa.

    • 16+10

      Aika moni ei pidä. Mutta makunsa kullakin. Ei kukaan pakota tykkäämään? :D Eti se oma juttus ja anna toisten puuhailla sitä mistä he tykkäävät. Ei ainakaan kannata mitään oksetusargumentteja toisten ulkonäöstä mennä heittämään. Sehän on loukkaavaa, eikö sinustakin?

      Suurin osa "fintness ihmisistä" ymmärtää, ettei heidän lajinsa ole monenkaan mielestä mitenkään erityisen kiinnostavaa /viehättävää. Mitä nyt mimmien ja kundien treenamiseen tulee, niin kukaan ei tule luonnottoman näköiseksi ilman lääkkeitä, ja niitä nyt käyttää suht. harva treenaaja. Joten mikä on ongelma? Ei ymmärrä... Eivät he tarvitse sen enempää sun hyväksyntää, kuin paheksuntaasikaan lajiaan kohtaan.

      Itsestä on ainakin mukavaa kun ihmisillä on erilaisia intohimoja elämässään. Oli se sitten postimerkkeily tai "fitness".

      • jakopaa

        Toisilla harrastajilla vaan ei ole tarvetta korostaa itseään eikä harrastustaan, näillä pullistelijoilla on.


      • 8+10
        jakopaa kirjoitti:

        Toisilla harrastajilla vaan ei ole tarvetta korostaa itseään eikä harrastustaan, näillä pullistelijoilla on.

        Aika pitkään salitouhuissa olleena en ole vielä tavannut ketään kisaajaa joka korostaisi itseään muulla kuin lajin vaatimalla tavalla lavalla/ muussa yhteydessä poseeraamalla. En ota kantaa kuinka järkevää se on kenestäkin, mutta ei siinä ole kyse mistään ns. omahyväisestä itsensä korostamisesta. Tai tietenkin kisaaja on ylpeä omista tuloksistaan / lihaksistaan, mutta ei kai se nyt negatiivinen juttu ole?


      • 8+1
        jakopaa kirjoitti:

        Toisilla harrastajilla vaan ei ole tarvetta korostaa itseään eikä harrastustaan, näillä pullistelijoilla on.

        Korostaa miten? Kirjoittamalla blogia ja postaamalla kuvia? Ehkä blogit ja kuvat on tarkoitettu samanmielisten kanssa keskustelemiseen. Kun niitä blogeja ei kukaan pakota lukemaan, eikä kuvia katselemaan.


      • onsevaanniin
        8+10 kirjoitti:

        Aika pitkään salitouhuissa olleena en ole vielä tavannut ketään kisaajaa joka korostaisi itseään muulla kuin lajin vaatimalla tavalla lavalla/ muussa yhteydessä poseeraamalla. En ota kantaa kuinka järkevää se on kenestäkin, mutta ei siinä ole kyse mistään ns. omahyväisestä itsensä korostamisesta. Tai tietenkin kisaaja on ylpeä omista tuloksistaan / lihaksistaan, mutta ei kai se nyt negatiivinen juttu ole?

        Et huomaa sitä pullistelua kun kuulut samaan sakkiin, muute sen vaan huomaa aika äkkiä.


      • 2+5
        onsevaanniin kirjoitti:

        Et huomaa sitä pullistelua kun kuulut samaan sakkiin, muute sen vaan huomaa aika äkkiä.

        "Et huomaa sitä pullistelua kun kuulut samaan sakkiin, muute sen vaan huomaa aika äkkiä."

        Ok. Ehkä mä olen sitten sokea aiheelle, mutta kertokaahan mulle sitten missä niitä pullistelee? En mä ainakaa täällä työpaikallani tai salillani ole nähnyt. Telkkarissakaan ei ole näkynyt ellei ole varta vasten jotain sellaista ohjelmaa katsonut. Fitness Expossa oli, mutta varmaan aika moni olisi vaatinut rahat takaisin jos ei olisi ollut. :D


      • 10 + 19
        2+5 kirjoitti:

        "Et huomaa sitä pullistelua kun kuulut samaan sakkiin, muute sen vaan huomaa aika äkkiä."

        Ok. Ehkä mä olen sitten sokea aiheelle, mutta kertokaahan mulle sitten missä niitä pullistelee? En mä ainakaa täällä työpaikallani tai salillani ole nähnyt. Telkkarissakaan ei ole näkynyt ellei ole varta vasten jotain sellaista ohjelmaa katsonut. Fitness Expossa oli, mutta varmaan aika moni olisi vaatinut rahat takaisin jos ei olisi ollut. :D

        Sitten viimeistään kun ollaan alkoholia nauttimassa jossain, niin keksitään väkisin se tekosyy, että saadaan ottaa paita pois ja öristä. Haastetaan riitaa nakkikioskilla kun on saatu ylimääräistä itseluottamusta, puhumattakaan jos on vielä steroidiraivo päällä. Mitä sitä turhaan rehkii jos ei yhtään pääse näyttämään? Eihän tuo ole apinan touhua kummempaa.


      • 14+1
        10 + 19 kirjoitti:

        Sitten viimeistään kun ollaan alkoholia nauttimassa jossain, niin keksitään väkisin se tekosyy, että saadaan ottaa paita pois ja öristä. Haastetaan riitaa nakkikioskilla kun on saatu ylimääräistä itseluottamusta, puhumattakaan jos on vielä steroidiraivo päällä. Mitä sitä turhaan rehkii jos ei yhtään pääse näyttämään? Eihän tuo ole apinan touhua kummempaa.

        Jos muutama tämmönen tyyppi on sua vastaan kävellyt, elä yleistä ko. käyttäytymismallia kaikkiin fitness-harrastajiin. Niitä örisijöitä löytyy normikansasta vielä enemmän. Mutta mä en siltikään mene sanomaan, että jokainen amis alkaa nakkikiskalla haastaan riitaa.


      • nainsevaanmenee
        14+1 kirjoitti:

        Jos muutama tämmönen tyyppi on sua vastaan kävellyt, elä yleistä ko. käyttäytymismallia kaikkiin fitness-harrastajiin. Niitä örisijöitä löytyy normikansasta vielä enemmän. Mutta mä en siltikään mene sanomaan, että jokainen amis alkaa nakkikiskalla haastaan riitaa.

        Kyllä ne kaikki pullisteluharrastajat , itsepuolustuslajien harrastajat ja voimailun harrastajat on äkkiä ensimmäisenä sitä riitaa haastamassa ja kokeilemas taitojaan ja voimiaan. Varmaan fiksujakin porukassa mutta vähemmän.


      • 14+1
        nainsevaanmenee kirjoitti:

        Kyllä ne kaikki pullisteluharrastajat , itsepuolustuslajien harrastajat ja voimailun harrastajat on äkkiä ensimmäisenä sitä riitaa haastamassa ja kokeilemas taitojaan ja voimiaan. Varmaan fiksujakin porukassa mutta vähemmän.

        Se menee kyllä aivan toisinpäin. Mä en tiedä ketään kehonrakentajaa tai itsepuolustuslajin harrastajaa, jotka olis aloittaneet riidanhaastamisen. Ne kun tietää mitä niiden taidoilla voi tehdä, eivätkä ehdointahdoin todellakaan halua ajautua tilanteeseen, jossa voi sattua suuria vahinkoja. Siitä rikosrekisteristä kun on kamppailulajeissa pääosin haittaa.


    • 12341sd

      Ensinnäkin: fitness- urheilu/kehonrakennus ovat kilpaurheilun muotoja, joissa ei edes ole tarkoitus näyttää luonnonkauniilta vaan mahdollisimman rasvattomalta ja lihaksikaalta. Eivät he treenaa ja dieettaa kisapäiväksi näyttääkseen "luonnollisilta" kaduntallaajille.

      Ja toiseksi, yleensä treenaavat ihmiset, joiden silmä on tottunut lihaksiin tykkäävät myös tavanomaista lihaksikkaimmista vastakkaista (tai samaa) sukupuolta olevista. Ihmiset, jotka eivät itse harrasta tavoitteellista liikuntaa eivät myöskään pidä treenatuista vartaloista, simple as that.

    • Sihtuunapuu

      Jos nyt unohdetaan se fitness ja keskitytään asiasisältöön. Olen itse huomannut saman: jos esittää kritiikkiä, perusteltuakin, kateuskortti vedetään nykyisin välittömästi esiin. Ihan älyttömissäkin yhteyksissä.

      Itse täällä suolessa jokunen kuukausi sitten keskustelin siitä, miten anoppini kävi jaksamisensa äärirajoilla joutuessaan hoitamaan lapsenlapsikatrasta, mutta ei kiltteyttään raaski sanoa mitään. Sinnekin tuli vastauksia että kateus vie kalatkin vedestä ja ei tarvitse kadehtia toisten saamaa lastenhoitoapua. Eikä mennyt perille vaikka rautalangasta väänsin että minulla ei ole omia lapsia joille hoitoapua kaipaisin vaan olin aidosti huolissani tämän omaksi vahingokseen liian kiltin ikäihmisen jaksamisesta. Mutta ei, kateellinen kuulemma olin silti. Jäi vain itselleni epäselväksi että mistä...

      • Bang

        Vaikka kyse on keskustelupalstasta, ei täällä ole oikeutta sanoa mielipidettään mistään. Näistä on tullut lähinnä paikkoja, missä sairaalle mielelle tarjoutuu tilaisuus häiriköintiin ja kiusaamiseen. Monet näyttävät purkavan omia paineitaan koettamalla häiritä normaalia keskusteluja tai haukkumalla muita; tuottaa siis pahaa mieltä. Palstojen alkuperäinen tarkoitus on hautautunut jonnekkin jo aikoja sitten. Tuosta alkuperäisestä viestistä sen verran, että ihmisen pitää itse olla timmissä kunnossa, että voi olla sitä mieltä, ettei huippuunsatreenattu kroppa innosta tai ällöttää. Muuten on kade. Näinhän se menee... Onhan sellainen sanontakin että "no onko sillä varaa sanoa".


      • Truumor
        Bang kirjoitti:

        Vaikka kyse on keskustelupalstasta, ei täällä ole oikeutta sanoa mielipidettään mistään. Näistä on tullut lähinnä paikkoja, missä sairaalle mielelle tarjoutuu tilaisuus häiriköintiin ja kiusaamiseen. Monet näyttävät purkavan omia paineitaan koettamalla häiritä normaalia keskusteluja tai haukkumalla muita; tuottaa siis pahaa mieltä. Palstojen alkuperäinen tarkoitus on hautautunut jonnekkin jo aikoja sitten. Tuosta alkuperäisestä viestistä sen verran, että ihmisen pitää itse olla timmissä kunnossa, että voi olla sitä mieltä, ettei huippuunsatreenattu kroppa innosta tai ällöttää. Muuten on kade. Näinhän se menee... Onhan sellainen sanontakin että "no onko sillä varaa sanoa".

        "Tuosta alkuperäisestä viestistä sen verran, että ihmisen pitää itse olla timmissä kunnossa, että voi olla sitä mieltä, ettei huippuunsatreenattu kroppa innosta tai ällöttää. Muuten on kade. Näinhän se menee... Onhan sellainen sanontakin että 'no onko sillä varaa sanoa'."

        Monesti juuri noin. Tuo esimerkkiksi ottamasi "no onko sillä varaa..." on vain yksinkertaisesti huono argumentti kun joiltain ei ilmeisesti hyviäkään löydy siihen hätään.

        Tuolla tavalla voitaisiin sulkea suurin osa kaikesta kritiikistä, jos esimerkiksi leffoja ei voisi arvostella jos ei itse ole osallistunut niiden tekemiseen. Eikä tuossakaan näyttelijä voisi arvostella leikkausta tai leikkaaja näyttelyä koska eri hommiahan he tekevät, joten mitäpä he voisivat muusta tietää.
        Vaikkei tietäisi esim. äänisuunnittelusta mitään, niin suurin osa maallikoistakin huomaa että jotain on pielessä jos taustamusiikki on niin kovalla ettei dialogia kuule.

        Itse arvostan kritiikkiä tulipa se mistä tahansa, mutta vain siinä tapauksessa että esimerkiksi sen "Kauheaa paskaa" aloituksen jälkeen sitten tulee vähintään parilla lauseella mikä on ja minkä takia. Jos ei tule, sitten palaute itsessään on nollatasoa. Edes kielenkäytöstä en loukkaannu jos sen pystyy kuitenkin jollain tavalla perustelemaan.


      • Jeps näi' o'
        Bang kirjoitti:

        Vaikka kyse on keskustelupalstasta, ei täällä ole oikeutta sanoa mielipidettään mistään. Näistä on tullut lähinnä paikkoja, missä sairaalle mielelle tarjoutuu tilaisuus häiriköintiin ja kiusaamiseen. Monet näyttävät purkavan omia paineitaan koettamalla häiritä normaalia keskusteluja tai haukkumalla muita; tuottaa siis pahaa mieltä. Palstojen alkuperäinen tarkoitus on hautautunut jonnekkin jo aikoja sitten. Tuosta alkuperäisestä viestistä sen verran, että ihmisen pitää itse olla timmissä kunnossa, että voi olla sitä mieltä, ettei huippuunsatreenattu kroppa innosta tai ällöttää. Muuten on kade. Näinhän se menee... Onhan sellainen sanontakin että "no onko sillä varaa sanoa".

        Tai tarkalleen ottaen täällä ei synny juurikaan oikeita keskusteluja. Jos joku kertoo mielipiteensä, se on monologi, johon ei saa ottaa kantaa edes asiallisesti eikä perustellusti, jos on eri mieltä tai kysenalaistaa mitään.
        Tämä on keskustelupalsta missä jopa valitetaan perustelujen pituudesta, vaikka ne olisi sallitun yhden viestin rajoissa. Siihenkin puututaan, miten joku jonkun asian sanoo. Kyllä siitä on keskustelu hyvin usein hyvin kaukana.

        Mutta miten se eroaa oikeasta elämästä? No, ei juuri mitenkään. Ei tässä maassa osata keskustella. Jos joku on eri mieltä, se on välittömästi väittely, eikä normaalissa väittelyssä olisikaan mitään vikaa, mutta sitten koetaan joko että toinen yrittää käännyttää jos hän perustelee, jonkun on oltava väärässä tai oikeassa (omaa mieltä ei voi olla) tai kaikki menee vaivaantuneen hiljaisiksi, ettei vaan tule sanottua mitään. Puhumattakaan siitä jos aihe on ristiriitainen tai jotain pitäisi selvittää! Jumalaude meinaan ollaan tyhjällä maalla missä ei ketään liiku: en ihmettele yhtään ettei mitään saada selvitetyksi esim. työpaikkojen pahoinvoinnin kanssa, ihmettelen jokaista tapausta kun jotain saadaan selvitettyä. Sehän vaatii suoraakin puhetta!

        Keskustelut on kyllä kuivalla ja tylsällä tasolla, ei niistä juuri koskaan mitään irti saa. Jos miettii mielenkiintoisia keskusteluja, missä oikeasti tulee ilmi erilaisia näkökantoja, ne on harvinaista herkkua tässä maassa.

        Netissä sitten uskalletaan vaan sanoa törkeyksiäkin. Livessä vidduillaan tai aletaan nollaamaan, parhaat on näitä samoja kun netissäkin missä aletaan arvailemaan toisen ajatuksia ja tunteita sen sijaan että puhuttaisiin omista mielipiteitä tai omista tunteista.
        "Sä olet sitä, sä ajattelet näin, no ehkä sä olet semmonen, sulla on väärä asenne..." jne. ei vaan kertakaikkiaan osata olla että asiasta voi olla montaa mieltä.
        Suomessa ei osata keskustella eikä väitellä, joten miten ihmeessä se netissä osattaisiin.

        Mutta joo, ois mun mielestä kivaa kun edes se toteutuisi että ei tahallaan tuoteta sitä pahaa mieltä, vaan edes yritettäisiin keskustella.

        Ja siitä se ap:n ongelmakin johtuu. Kun ei saa olla eri mieltä. Ei mistään. Jos urheilija on tyytyväinen elämäänsä, hänet haukutaan "osaaksä muuta ku suorittaa, sä et voi olla onnellinen!" tyyppisesti. Jos itse ei urheile, väittää helposti elävänsä rennommin. Mutta kun joillekin se vaan ei ole kivaa. No, jos taas on treenattu, ehkä helposti tulee juuri ap:n tilanne. Että jassoo, kateellinen vai? Eri mieltähän ei voi olla. Kerran yritin selittää jossain keskustelussa että olen ihan tyytyväinen ulkonäkööni, niin olin jo narsisti ja itseäni täynnä oleva suorittaja joka kyttää itseään peilistä koko ajan... Vaikka miten lempeästi yritin kertoa, että en ole, vaan siis minulla vaan ei ole asian kanssa ongelmaa. Mutta kun se ei käy, niin se ei käy!
        Kun tässä maassa ei olla eri mieltä mistään pe*kele! Ei edes itsestään :D

        Että jep, sairaat mielet, mutta aika paljon ne terveetkin :)


    • Ajattelematonta

      Vastaus: Siksi kun ihmiset ei viitsi ajatella että kaikki ihmiset ei ihannoi samoja asioita. Joku toinen karttaa joitakin asioita ja tekemisiä muustakin syystä kuin kateudesta. Esim. sinä pidät joitakin asioita rumana. On niin helppoa ja ajattelematonta sanoa että olet vain kade. Sanoja voi itse kokea kateutta eri asioista, ehkä hän onkin erityisen kade ja ajattelee muidenkin olevan.

    • Kohtuuliikkuja

      Jos on kriittinen, niin kritiikki voi olla myös rakentavaa. Jos vaikka kritisoin jotain suomalaisessa yhteiskunnassa, niin ei se silti tarkoita ettenkö keskimäärin voi pitää suomalaista yhteiskuntaa varsin hyvänä. Kritiikki voi toki olla kateutta, mutta voi se olla esim. myös pelkkää halveksuntaakin.

      Näin miehenä pidän kyllä fitness-pimuja nätteinä, mutta kaikkein kauneimpia he eivät naisista kuitenkaan mielestäni ole.

    • Oliko näin vai ei?

      En tiedä olenko oikeassa, mutta minusta fitness on viime vuosina siirtynyt lähemmäs kehonrakennusta kuin se mitä se alunperin oli. Ainahan siinä on tavoiteltu timmiä kroppaa, mutta nykyään tuntuu että kaikki naiselliset muodot ovat kiellettyjä ja vedetään rasvat ihan nollaan kuin kehonrakennuksessa. Eihän se ole enää edes tervellistä.

    • 11+5

      Tuo tuntuu olevan aika yleinen mielipide. Mutta en ymmärrä mikä järki sitä on joka väliin toitottaa. Ei ne ihmiset sua varten siellä salilla treenaile.

      Oma salilla käyntini ei ole ulkonäköperusteista, vaan suorituskykyperusteista. Etsin itselleni kiksejä itseni ylittämisestä ja "kehittymisestä" ja hyvää vastapainoa konttorityölle.

      Silti olen usein jonkin sortin silmätikku ruumiinrakenteeni takia. Pääosin palaute on positiivista, mutta välillä tulee nyrpistelyäkin. En minäkään kaikista tykkää, mutta ei ole mikään tarve sanoa sitä ääneen jos kuitenkin on arjessa tarkoitus tulla toimeen ihmisten kanssa.

    • Fitness urheilijat pitävät terveyttään yllä tarkalla ja terveellisellä ruokavaliolla. Jaksavat käydä kuntoilemassa huonosta kelistä tai pahasta mielestä riippumatta. Ovat määräteitoisia ja suoraviivaisesti havittelevat omaa päämääräänsä.

      Joo, en mäkään keksi miksi heille oltaisiin kateellisia. =D

      • Gitte-M.

        Olet oikeassa. Ihmiset eivät niinkään ole kateellisia treenatusta kropasta, vaan kyvystä asettaa pitkän tähtäimen tavoitteita ja toteuttaa ne, vaikka hammasta purren. Moni ei tähän pysty elämässään millään osa-alueella, ja siksi se ärsyttää.


      • blo

        Kyllä. Mutta ei se silti tarkoita että kaikki kritiikki tai negatiivinen palaute olisi lähtöisin VAIN kateudesta.

        Osa voi johtua kateudesta ja osa johtuu siitä ettei sillä purnaajalla yksinkertaisesti ole kykyä tuottaa järkevästi esitettyä kritiikkiä, mutta kyllä joukkoon muitakin mahtuu.

        Tai sitten kyseessä olisi maailman ensimmäinen asia jota ei ole mahdollista kritisoida kuin kritisoijasta itsestään lähtevistä syistä = asia itsessään on täydellinen kaikin tavoin.

        Jos kaikki esitetty kritiikki lakaistaan sivuun vain "kateutena" tms. silloin liikutaan aika huonoilla vesillä ja siinä tapauksessa kertoo jo jonkin verran kritiikin kohteesta ja siitä ettei kaikki taidakaan olla ihan kohdallaan.


      • ex addikti

        Fitness urheilijat ovat liikunta addikteja, jotka eivät ole sinut itsensä kanssa. He pakenevat oman sisimmän ja omien ongelmien käsittelyä pakonomaiseen urheiluun. Urheilun kautta he kokevat olevansa tärkeitä ja arvokkaita. Ulkonäkö on heille koko elämä. Ulkonäkö on oman arvon mitta. Heillä on jatkuva huoli omasta ulkonäöstään. He eivät osaa nauttia elämästään. Elämä pyörii pakonomaisen suorittamisen ympärillä. Elämässä ei ole mitään muuta kuin treeni ja ruokavalio.. jokainen suupala mitataan.

        Ennen kisaa heillä on puolen vuoden tiukka dieetti, jolloin syödään reilut tuhat kaloria ja samalla treenataan hullunlailla. Dieetti saa hermot kireällä, uni häiriintyy ja kuukautiset saattaa loppua. Jos paino ei putoa riittävästi, niin käytetään vaikka nesteenpoistolääkkeitä.

        Fitness urheilijan elämä pyörii täysin oman kropan ympärillä.. kaikki muu jää siinä kakkoseksi. ON täysin eri asia liikkua pitääkseen painon normaalina ja pysyäkseen terveenä kuin olla liikunta addikti. Liikunta addikti on yleisesti hyväksytty asia, vaikka tämän pakonomaisen suorittamisen takana on samat ongelmat kuin alkoholisteilla ja muilla riippuvaisilla.


      • Totta.
        ex addikti kirjoitti:

        Fitness urheilijat ovat liikunta addikteja, jotka eivät ole sinut itsensä kanssa. He pakenevat oman sisimmän ja omien ongelmien käsittelyä pakonomaiseen urheiluun. Urheilun kautta he kokevat olevansa tärkeitä ja arvokkaita. Ulkonäkö on heille koko elämä. Ulkonäkö on oman arvon mitta. Heillä on jatkuva huoli omasta ulkonäöstään. He eivät osaa nauttia elämästään. Elämä pyörii pakonomaisen suorittamisen ympärillä. Elämässä ei ole mitään muuta kuin treeni ja ruokavalio.. jokainen suupala mitataan.

        Ennen kisaa heillä on puolen vuoden tiukka dieetti, jolloin syödään reilut tuhat kaloria ja samalla treenataan hullunlailla. Dieetti saa hermot kireällä, uni häiriintyy ja kuukautiset saattaa loppua. Jos paino ei putoa riittävästi, niin käytetään vaikka nesteenpoistolääkkeitä.

        Fitness urheilijan elämä pyörii täysin oman kropan ympärillä.. kaikki muu jää siinä kakkoseksi. ON täysin eri asia liikkua pitääkseen painon normaalina ja pysyäkseen terveenä kuin olla liikunta addikti. Liikunta addikti on yleisesti hyväksytty asia, vaikka tämän pakonomaisen suorittamisen takana on samat ongelmat kuin alkoholisteilla ja muilla riippuvaisilla.

        Aivan. Kukaan addikti ei ole sinut itsensä kanssa. Ihan sama onko liikunta-addikti, alkoholisti, uhkapelaaja, seksiaddikti, syömishäiriöinen... Riippuvuus on aina sairaus.


      • 15+13
        ex addikti kirjoitti:

        Fitness urheilijat ovat liikunta addikteja, jotka eivät ole sinut itsensä kanssa. He pakenevat oman sisimmän ja omien ongelmien käsittelyä pakonomaiseen urheiluun. Urheilun kautta he kokevat olevansa tärkeitä ja arvokkaita. Ulkonäkö on heille koko elämä. Ulkonäkö on oman arvon mitta. Heillä on jatkuva huoli omasta ulkonäöstään. He eivät osaa nauttia elämästään. Elämä pyörii pakonomaisen suorittamisen ympärillä. Elämässä ei ole mitään muuta kuin treeni ja ruokavalio.. jokainen suupala mitataan.

        Ennen kisaa heillä on puolen vuoden tiukka dieetti, jolloin syödään reilut tuhat kaloria ja samalla treenataan hullunlailla. Dieetti saa hermot kireällä, uni häiriintyy ja kuukautiset saattaa loppua. Jos paino ei putoa riittävästi, niin käytetään vaikka nesteenpoistolääkkeitä.

        Fitness urheilijan elämä pyörii täysin oman kropan ympärillä.. kaikki muu jää siinä kakkoseksi. ON täysin eri asia liikkua pitääkseen painon normaalina ja pysyäkseen terveenä kuin olla liikunta addikti. Liikunta addikti on yleisesti hyväksytty asia, vaikka tämän pakonomaisen suorittamisen takana on samat ongelmat kuin alkoholisteilla ja muilla riippuvaisilla.

        Eikö tuo sama päde kaikkiin urheilijoihin? Jos haluat menestyä, on lajille omistauduttava, on ruokavalion kanssa oltava tarkka ja on pakko treenata paljon. Ja jostakin on luovuttava. En ymmärrä miksi yhtäkkiä vain fitness-urheilijoiden kohdalla asiasta keskustellaan negatiiviseen sävyyn.


    • just så

      Entä jos ketään ei kiinnosta mielipiteesi. Toisten ulkonäön haukkuminen nyt vaan on moukkamaista.

    • mennyt överiksi

      Koska ihmiset haluavat että kaikki olisivat samaa mieltä ja jakaisivat samat ihanteet. Monien päähän ei mahdu se fakta että muut ovat heidän kanssaan eri mieltä. Tämä pätee melkein mihin tahansa asiaan.

      Fitness-intoilu on mennyt ihan överiksi ja sitä tuputetaan nykyään joka paikassa. Kaikilla pitäisi olla kuntosalikortti ja bodarin kroppa, muuten jotenkin sairas tai huono ihminen. Äärimmäisestä terveysfasismista on tullut uusi normi jonka mukaan ihmisiä arvostellaan. Totta kai jos sellaista asiaa menee arvostelemaan, niin saa "kateellisen" leiman.

      • 1+13

        "Fitness-intoilu on mennyt ihan överiksi ja sitä tuputetaan nykyään joka paikassa. Kaikilla pitäisi olla kuntosalikortti ja bodarin kroppa, muuten jotenkin sairas tai huono ihminen. Äärimmäisestä terveysfasismista on tullut uusi normi jonka mukaan ihmisiä arvostellaan. Totta kai jos sellaista asiaa menee arvostelemaan, niin saa "kateellisen" leiman. "

        Jotain vikaa ajatusmaailmassa jos tältä tuntuu. Kenenkään ei edelleenkään ole pakko treenata jos ei tykkää. Hyvä harrastus se kuitenkin on.


      • Gitte-M.

        Jokainen ihminen menee jossain asiassa liiallisuuksiin: kysypä itseltäsi, oletko varmasti kohtuuden ihminen IHAN KAIKESSA omassa elämässäsi. Jos fitness-treenaaja menee tässä överiksi, niin menköön, se on hänen asiansa.

        Nyt esim. menet liiallisuuksiin itse sanoessasi, että pitäisi olla "bodarin kroppa, muuten on jotenkin sairas tai huono ihminen" - ei varmasti kukaan väitä tällaista missään.


      • sainsain
        1+13 kirjoitti:

        "Fitness-intoilu on mennyt ihan överiksi ja sitä tuputetaan nykyään joka paikassa. Kaikilla pitäisi olla kuntosalikortti ja bodarin kroppa, muuten jotenkin sairas tai huono ihminen. Äärimmäisestä terveysfasismista on tullut uusi normi jonka mukaan ihmisiä arvostellaan. Totta kai jos sellaista asiaa menee arvostelemaan, niin saa "kateellisen" leiman. "

        Jotain vikaa ajatusmaailmassa jos tältä tuntuu. Kenenkään ei edelleenkään ole pakko treenata jos ei tykkää. Hyvä harrastus se kuitenkin on.

        Juppiharrastus ja eliitiharrastus, täytyy päästä vähä näytään ja päteen, pönkittää sillä itteensä.


    • heräsi kysymys, että seuraatko fitnesurheilijoita ympäri kyliä koko ajan ja jakelet kommenttejasi joita kukaan ei halua kuulla??

    • Siinä kunto

      nousee,kun tekee jokapäivä sitä aitoa ruumillista työtä ei tarvitse ehtoolla salilla juoksennella.

      • kylänäinon

        Niin ja syö oikeeta kunnon ruokaa eikä mitää mauttomia, sokerittomia, rasvatomia lisäaineilla höystettyjä riisitautisten ruokia.


    • Niinpä niin.

      Aloittaja ei pidä fitnessvartaloa hyvännäköisenä, se on hän mielipide. Monet muut taas ovat eri mieltä. Itse olen treenaillut jo 10 vuotta ja olen tyytyväinen vartalooni. Ei ole selkä eikä niskakipuja ja muutenkin olo on ollut vuosia loistava. Minulle on aivan sama mitä muut ovat mieltä ulkonäöstäni, kun itse olen siihen erittäin tyytyväinen.

      • joopajoopajoo

        Niin kun tykkäät vaan itestäs etkä muista välitä.


    • hersy

      Saako sanoa,ja sononkin fitnes nainen näyttää lähinnä YÖKÖTTÄVÄLTÄ,tämä on miehen mielipide.

      • hersyvä

        Kyllä minusta fitnessnainen on aina huomattavasti viehättävämpi kuin hänen ylipainoinen ja tatuoitu kanssasisarensa. Tatuoinnit, pienetkin ovat YÖKÖTTÄVIÄ naisella. Tämäkin on miehen mielipide.


      • 18+8

        "Saako sanoa,ja sononkin fitnes nainen näyttää lähinnä YÖKÖTTÄVÄLTÄ,tämä on miehen mielipide."

        Miksi niin jyrkkä mielipide? Tai lähinnä mietityttää että mikä siitä tekee yökättävää? Kun varsinkaan mimmit eivät kovin paljoa tavallisesta tallaajasta eroa offilla ollessaan. Ei lihava, tai anorektinenkaa hyvältä näytä, mutta se johtuu lähinnä siitä että eivät ole terveen näköisiä.Sellaisen karsastaminen tulee luonnostaan, mutta yleisiin käytöstapohin kuuluu muokata se oma MIELIPIDE vähän rakentavammaksi kuin yököttävä. Fitnessihmiset yleensä ovat hyväkuntoisen ja terveen näköisiä, lukuun ottamatta kisalookkia. Ja tää on vaan mun 5 senttiäni tähän keskusteluun ja oma mielipide.


      • HHUHUH

        Hyi helevetti minkä näkönen äijä


    • yrjö lentää

      Jep, rumilta hirviöiltä näyttää fitness ihmiset. Kuin jotain hullun tiedemiehen koeputkesta oksennettua.

      En panis.

      • 16+18=34

        Erota toisistaan fitness ja bodaus.

        Fitness urheilijat ovat pääsääntöisesti natuja kun taas bodarit ovat pääsääntöisesti doupattuja.

        Jos vertaat esim. Ryan Terryn ja Ronnie Colemanin kuvia,niin huomaat eron.

        Olisin laittanut kyseisten herrojen kuvat tänne,mutta en osannut. Mutta kirjoita googlen kuvahakuun nimet.


    • Dr.Stein. . . . .

      Hormoneilla pumpatut lihaskimput joissa versoilee verisuonia, hyh hyh....

      Freaks sanon minä :)

    • jhvjhgjhgjh

      Miksi menet jonkun henkilön kuvaan kommentoimaan, ettet pidä hänen ulkonäöstään?

      Ihan sama, vaikket pitäisi häntä viehättävänä tai et haluaisi itse näyttää samalta. Sinulla ei vain ole käytöstapoja, jos et näe vikaa toisten ulkonäön mollaamisessa.

      En minäkään pidä yli-lihaksikkaasta kropasta, mitä sitten? Minun ongelmani se on.

    • "kauneus on katsojan silmissä"

    • vali vali...

      Eikö kannata olla ennemmin hiljaa, jos ei ole mitään positiivista sanottavaa?
      Kriitikoilla tuskin on hyvä olla itselläänkään. Ehkä pahansuopaisuus on parempi sana kuin kateus?

      • hewa

        Sopusuhtaisesti treenattu on aivan OK. Ei kannattais ampua yl,i mutta sehän on tukan alta kiinni sitten?!


      • vali vali itte vaan

        Kyllä kaikki kommentit ovat sallituja ja oikeita. Miksi pitäis aina vaan kaikkea kehua ja hehkuttaa. Mikä järki siinä stite olis. Tämä on vapaa maa ja sana on vapaa, tiedätkö sitä?


      • ihan helppoa...
        vali vali itte vaan kirjoitti:

        Kyllä kaikki kommentit ovat sallituja ja oikeita. Miksi pitäis aina vaan kaikkea kehua ja hehkuttaa. Mikä järki siinä stite olis. Tämä on vapaa maa ja sana on vapaa, tiedätkö sitä?

        Ei oo pakko kattoo asioita mistä ei pidä. Katso sellaista mistä pidät ja nauti elämästäsi. Katsot kai homopornoakin että osaat haukkua sitä?


      • 17+12
        vali vali itte vaan kirjoitti:

        Kyllä kaikki kommentit ovat sallituja ja oikeita. Miksi pitäis aina vaan kaikkea kehua ja hehkuttaa. Mikä järki siinä stite olis. Tämä on vapaa maa ja sana on vapaa, tiedätkö sitä?

        On aivan eri asia kommentoida ja kritisoida esimerkiksi jotain yhteiskunnallista ongelmaa (joka on syy, miksi sananvapaus on olemassa) tai elokuvaa kuin (yksityis)henkilöä ja etenkin hänen ulkonäköään. Henkilöä negatiiviseen sävyyn kommentoitaessa kun harvoin on huoli omasta mukavuudestaan (tai sitten juuri on?) vaan tarkoitus nyt on vaan päästä loukkaamaan. En näe yhtään hyvää syytä kritisoida ihmisen ulkonäköä.

        Vituttaa ihmiset, jotka käyttää sanavapautta oikeutuksena päästellä suustaan mitä sattuu ja kenelle sattuu. Sananvapauden perusteella sitten koulu- tai työpaikkakiusaaminenkin on lienee sallittua, koska onhan mulla nyt oikeus vapaaseen sanaan?


      • nainkaikkianaisia
        ihan helppoa... kirjoitti:

        Ei oo pakko kattoo asioita mistä ei pidä. Katso sellaista mistä pidät ja nauti elämästäsi. Katsot kai homopornoakin että osaat haukkua sitä?

        Ei tässä ny mitää haukkumisesta ole puhuttu koko aikana. Kommentoida saa ja mielipide saa olla asioista, ei se ole haukkumista. Ymmärrätkö sitä?


    • Leevi Veitikka

      Lihapä on lihapää.
      Muovitissi on muovitissi.
      Anoreetikko on anoreetikko.
      Normaalit luomut alkaa olla jo vähemmistönä, valitettavasti.

      • tatispala

        Luonnollinen on kaunista niin naisissa kun miehissäkin. Kunnostaan ja terveydestään voi oikeestikin huolehtia eikä tarvi mitää ylimääräisiä salikäyntejä siihen. Nykypäivän vouhotosta vaan ja sitä toiset ihannoi kun eivät muutakaan älyä.


    • Spruit

      Arvostelu on aina luvallista kunhan kestää myös itseään kohtaan tulevan arvostelun .
      Rivien välissä lukee selvästi tyytymättömyys omaan itseensä .Itse arvostan naiskauneutta kaikissa muodoissa. Ei ole synti pitää kroppaansa haluamassaan
      muodossa . Yks on treenattu ,toinen on läskiperse . Soo Soo toistenne haukkujat.
      Jumala loi ihmisen kuvakseen , joten olkaamme tyytyväisiä muotoihimme .PISTE...

    • 3+9= 15

      Eri mieltä = kateellinen, rasisti, natsi,pölhöpopulisti yms...

      Kertoo kaiken siitä,että kuinka sulkeutunut ja teeskentelevä tämä yhteiskunta on.... Avointa keskustelua ei suvaita mistään

      • it takes two

        Joo eikä sais olla liian fitnestyyppi. On se kovaa.


    • Paljon parempaa

      Olemmehan hieman erinlaisia. On ymmärrettävää viehättyä olemaan maskuliininen tai naisellisen kaunis. Suurempaa on luulla olevansa vastuussa toisten huomiosta ja sen mukanaan tuomasta kritiikistä. Oleellista on mitä vastaanotat silmillä ja miten hyväksyt itsesi sen perusteella miltä näytät. On mukavi sisäisi kauneusihanteita ja komeita ulkoisia viehätysvoimaa lisääviä suuria muodonmuutoksia. Sen soveltuvuutta voidaan kyseinalaistaa kunhan on tuloksia suurempia odotuksia. Ajatustemme ulkopuolelta tuleva on sijoitetteva johonkin voidakseen olla mukavaa. Kriittisyytenne on teitä itseänne varten. Antakaa itsenne levätä pitämällä taukoa kukoistakaa komeasti jokainen omilla kyvyillänne.

    • SickHumanS

      Ihmiset on perseestä!Kaikkien pitäisi mahtua samaan muottiin oli asia mikä tahansa.Erilaisuus koetaan vaaraksi, ei pidetä ihmisistä jotka uskaltavat sanoa ääneen sen mitä muut ajattelevat.Nuollaan mielummin perseitä ettei loukata ketään tai jouduta itse vainotuksi.Ymmärrän hyvin miksi miksi homot pysyvät kaapeissaan.Toiset elävät elämänsä peilin kautta ja kuvittelevat sen vuoksi että kaikkien muidenkin pitäisi.Itsekkyys on niin muotia nykyään että ketään ei saa arvostella ja pitää panostaa vain itseensä.Normaali liikunta on ihan jees mutta kun naisessa virtaa testosteronia liikaa niin milloin amatsonit tulivat muotiin taas?

      • 17+13

        "Normaali liikunta on ihan jees mutta kun naisessa virtaa testosteronia liikaa niin milloin amatsonit tulivat muotiin taas? "

        Missä noita testonaisia on? Ei oo näkynyt... Kyllä 80 luvun yu piireissä niitä taisi olla enemmän kuin nykyisessä fitnesskenessä.

        Ihemetyttää missä porukka treenaa, kun joka paikka on täynä testonaisia. Mä en ole paria keho/ profitness ja vahvanaiskisaajaa lukuunottamatta nähnyt kovin montaa sellaista. Ja niitäkin lähinnä näkee jossain alan messuilla.

        Suurin osa kisaavistakin salimimmeistä on pieniä ja naisellisen söpöjä pienine lihaksineen. Tietysti makuasia mistä tykkää, mutta miehekkäitä he harvemmin ovat.


      • 15+14

        Niin mäkin ymmärrän miksi osa homoista pysyy kaapissaan, niitä kun saattaa hieman pelottaa se, että niiden elämäntyyliä tullaan kritisoimaan päin naamaa. Ei yleensä mitenkään fiksusti.


    • Entinen edesmennyt

      työkaveri pullisteli lihaksiaa ,söi kaikenmaailman pillereitä, sitten vain noutaja tuli yh`äkkiä työpaikalta kotimatkalla.

    • 9+8

      Olipas tosi erilainen mielipide.

    • OLMI 72

      Tottakain saa oman makunsa sanoa mutta ei pidä alkaa rumasti haukkumaan.

      Suomessa on näitä "ylipainoisia" kauheat määrät, mutta ei nämä jotka ovat kunnossa ala heitä pilkkaamaan ja nimittelemään vaikka enemmän siinä syytä olisi kuin näissä "fitness" tyypeissä .

      Nämä fitness tyypit ovat vain kisojen lähestyessä tuossa kuivassa kunnossa mutta koko muun ajan omaavat kyllä mielestäni erittäin hyvän näköisen urheilullisen vartalon ;)

      • Niin mistä lähtien?

        "Suomessa on näitä "ylipainoisia" kauheat määrät, mutta ei nämä jotka ovat kunnossa ala heitä pilkkaamaan ja nimittelemään"

        TÄ?!? Missä EI läskejä ole haukuttu ja pilkattu???

        Kyllä se nyt niin taitaa olla, että fitness-harrastajien ulkonäköä ei saa haukkua, kaikkien muiden saa. Jos olet ylipainoinen, "laihaläski", kapeavyötäröinen korsetinkäyttäjä, tatuoitu, lyhyttukkainen, ohuttukkainen, punatukkainen/vaaleatukkainen/tummatukkainen, pitkä/pätkä, isotissinen/pienitissinen, isoperseinen/pieniperseinen tai muuten vaan väärännäköinen, niin silloin saa haukkua tai siis "sanoa mielipiteensä" ja muut kanssakeskustelijat vaan komppaavat ja lyttäävät haukkumisesta valittavat yksittäisen kirjoittajan maanrakoon. Mutta auta armias jos fitnesspelleistä sanoo yhdenkään pahan sanan, niin johan kaikki ovat sitä mieltä, ettei toisten ulkonäköä saa haukkua. Jumansuikka että olette tekopyhiä.


      • HHUHUH

        "nämä jotka ovat kunnossa"??? Ei, eivät he ole kunnossa. Nälkiintyneitä, rääkätyn nä'köisiä. Naisilta puuttuu esim kaikki tarvittava rasva, joten epäilen ettei heillä ole mylskään kuukautisia ja hormoonit on sekaisin. Onko tuo sinusta tervettä? Vähän vielä ylimääräistä tabua naamaan, niin kaikki on kunnossa. Biafran lapsia nuo on. Ja se, että ravintoa ei ole saatu, näkyy heidän ihanteissaan eli aivotoiminta on surkastunut ravinnon puutteessa ja mömmöjen myötä


    • KYLLÄ MINÄ KATSELEN

      ihan normaaliinäköistä naista ja miestä, kun näitä..............................................

    • anjuli47

      Mitäpä tuohon lisäämään..oon samaa mieltä ja lisäksi olen hyvin tyytyväinen itseeni ,en haluaisi olla miehen näköinen.

    • hyvin huomaa

      että tatuoidut läskipallerot ja kukkakepit itkevät täällä katkeruuttaan treenattuja
      kohtaan. Uliuliuli, itkekää paha olo pois ja menkää vaikka jääkaapille.
      Jollei mässääminen auta, niin ottakaa lisää niitä tatskoja ja kiskokaa
      röökiä posket lommollaan xDDDDD

      • 2+13

        Miten tatuonnit liittyvät tähän?


      • Apostolipa

        Kukahan se nyt on katkera ja ilkeä? Kyllä ihan normaali sopusuhtainen nainen on ihan hyvä. Aivan kuten mieskin.


    • kateellinen ? joojoo

      Siis minä olen kateellinen, jos en halua kuvassa olevan naisen näköiseksi treenattua naista sänkyyni*
      Näinhän se menee, mutta en silti halua !!!!

      • stebe

        Ei kai kukaan fitness-nainen huolisikaan kaltaistasi (naista) sänkyynsä, mitä oikein hourit?!?


    • yks yhtä

      Parisuhteessa kumpikaan ei välttämättä tykkää kumppanin sanallisesta ihailusta johonkuhun toiseen kohdistuneena, ja siihen saattaa toinen osapuoli kommentoida rumasti. Muualla elämässä enimmäkseen kukin kertoo todellisen mielipiteensä välittämättä siitä, ketä se loukkaa.

      Negatiivinen huomauttelu antaa ihmisestä luotaantyöntävän vaikutelman, siksi joku voi heittää kommenttia kateudesta mutta sehän tarkoittaa vain, että katso peiliin.

    • opi olemaan

      MItä menet aukomaan mieliåiteitäsi joka paikkaan.

    • Yääääk

      Ei mielipiteesi ole mitenkään poikkeava. Siinä mielessä huono esimerkki. Suurin osa ei pidä lihaksikkaita bodarinaisia hyvän näköisinä.

    • Dyynäri

      Kyllä räytää vöi pympätä jös hälyää. Ei siinä mitään järkeä öle myttä jös tykkää niin vöi pympätä.

    • Sama koskee kaikkee muutakin kommenttia. Esim. Naise etsii rikkaita miehiä, ja olet kateellinen vaikka joka paikka sitä toitottaa. Suomalaista junttiutta , eri mielipiteitä ei saa olla, eikä erilaisia ihmisiä.

    • HHUHUH

      Pitää aika hyvin paikkaansa, ja kyllä jokainen o n nähnyt noita fitness-"urheilijoita"., niin niistä ei saa kauniita tekemälläkään, ei auta rusketussprayt, ei meikit ei yhtään mikään. Itselläni tulee heistä mieleeni nälkiintyneet lapset, joita harvase ilta uutisissa saa katsella. Terveytensä kanssa he leikkivät, mutta siitä vaan. Omaa hautaansahan kaivavat.

    • käteellinen

      kyl sää öllä käteellinen väik ei hälyäiskää

      • 2Kädellinen

        Kädellisyys yksi meidät eläimestä erottavista tekijästä. Kädellisyys on osoitus sen hyvästä toimivuudesta. Paheksuttavasta käytöksessä ongelmana yleisesti on ahdasmielisyys ja uusien havaintojen mitätöinti. Kädellisen sukupuoli on havaittavissa virtsan kautta mahalaukusta virtsarakkoon. Siinä samalla matkalla se siistii myös peräaukon virheettömäksi. Lupa on kiroilla jos tahtoo.


    • merkillistä on

      Miksi läskit heti hermostuvat, jos heitä tarkkailee kriittisesti? Kyllä sananvapautta pitää läskienkin kunnioittaa.

      • Domod

        Jep. Näin se menee.

        Jos siitä että joku esittää yleistä kritiikkiä vaikka tyyliin "tuollainen ylipaino on vähän liikaa ettei voi olla terveellistä" ja tuon takia vetää herneet poskionteloihin, niin on yhtä herkkänahkainen tamburiini kuin vaikka joku fitneilijä, joka tekee vastaavan kun hänen juttuaan kohtaan esitetään ei mieluisaa palautetta.

        Ei se että joku muu reagoi samoin tee siitä omasta reaktiosta automaattisesti yhtään järkevämpää tai oikeutetumpaa. Kertoo aika huonosta itsetunnosta missä tahansa tapauksessa jos aloittajan mainitseman kaltainen: "Mielestäni tuo on jo liikaa, en pidä tuollaista viehettävänä" herättää sen isompia reaktioita.

        Tuo on hyvin lievästi esitetty henkilökohtainen mielipide johonkin asiaan. Tuossa vaiheessa kannattaa jo osa salienergiasta käyttää henkisten lihasten vahvistamiseen että pystyy suhtautumaan myös eriäviin mielipiteisiin.

        Siitä on vielä hyvin suuri harppaus siihen että joku olisi henkilökohtaisesti tökkimässä ketään rintakehään ja sanomassa miten ällöttävä ja ruma tyyppi se toinen onkaan.


      • merkillistä on
        Domod kirjoitti:

        Jep. Näin se menee.

        Jos siitä että joku esittää yleistä kritiikkiä vaikka tyyliin "tuollainen ylipaino on vähän liikaa ettei voi olla terveellistä" ja tuon takia vetää herneet poskionteloihin, niin on yhtä herkkänahkainen tamburiini kuin vaikka joku fitneilijä, joka tekee vastaavan kun hänen juttuaan kohtaan esitetään ei mieluisaa palautetta.

        Ei se että joku muu reagoi samoin tee siitä omasta reaktiosta automaattisesti yhtään järkevämpää tai oikeutetumpaa. Kertoo aika huonosta itsetunnosta missä tahansa tapauksessa jos aloittajan mainitseman kaltainen: "Mielestäni tuo on jo liikaa, en pidä tuollaista viehettävänä" herättää sen isompia reaktioita.

        Tuo on hyvin lievästi esitetty henkilökohtainen mielipide johonkin asiaan. Tuossa vaiheessa kannattaa jo osa salienergiasta käyttää henkisten lihasten vahvistamiseen että pystyy suhtautumaan myös eriäviin mielipiteisiin.

        Siitä on vielä hyvin suuri harppaus siihen että joku olisi henkilökohtaisesti tökkimässä ketään rintakehään ja sanomassa miten ällöttävä ja ruma tyyppi se toinen onkaan.

        Tuo oli vain provokaatio ajattelun lisäämiseksi ja näytti se jonkin verran toimivan. Salilla ei ole tullut koskaan käytyä. Tämä on vain niin hauskaa, kun jotkut kokevat olevansa joitakin ylituomareita. Pitää sitten antaa samat oikeudet kaikille ja pulinat pois.


      • Domod
        merkillistä on kirjoitti:

        Tuo oli vain provokaatio ajattelun lisäämiseksi ja näytti se jonkin verran toimivan. Salilla ei ole tullut koskaan käytyä. Tämä on vain niin hauskaa, kun jotkut kokevat olevansa joitakin ylituomareita. Pitää sitten antaa samat oikeudet kaikille ja pulinat pois.

        Jep. Tällaisessa tapauksessa kun sekin vaikuttaa missä ja milloin sen oman mielipiteensä ilmaisee.

        Jos on kyse aloittajan kuvaamasta tilanteesta että jossain on joku juttu tai kuva vaikka jota voi kommentoida ja sinne laittaa kommentin vaikka tyyliin: "En ymmärrä noita tyyppejä" tai "Tuo ei kyllä ole minun makuuni" (joka on kuitenkin hyvin lievää kritiikkiä millään tasolla), ja tuota ruvetaan sitten pitämään äärimmäisenä arvosteluna tai ensimmäisenä koetetaan nollata kritiikin esittäjä henkilönä (olet kateellinen/läski/vässykkä tms.), mennään kyllä syvälle metsään.

        Täälläkin on melko sujuvasti sujahdettu tuosta että tyyppi kommentoi jossain asiaan kuuluvassa paikassa, vaikka kahvipöydässä ko. aiheesta keskusteltaessa että: MInä en pidä fitnes/bodybuildaajien ulkonäöstä - sujuvasti siihen että tuo on joku henkilökohtainen hyökkäys tai suunnilleen sama asia kuin kulkisi kadulla haukkumassa ihmisiä päin naamaa. Mitä se ei tietenkään ole.


      • 7+15
        Domod kirjoitti:

        Jep. Tällaisessa tapauksessa kun sekin vaikuttaa missä ja milloin sen oman mielipiteensä ilmaisee.

        Jos on kyse aloittajan kuvaamasta tilanteesta että jossain on joku juttu tai kuva vaikka jota voi kommentoida ja sinne laittaa kommentin vaikka tyyliin: "En ymmärrä noita tyyppejä" tai "Tuo ei kyllä ole minun makuuni" (joka on kuitenkin hyvin lievää kritiikkiä millään tasolla), ja tuota ruvetaan sitten pitämään äärimmäisenä arvosteluna tai ensimmäisenä koetetaan nollata kritiikin esittäjä henkilönä (olet kateellinen/läski/vässykkä tms.), mennään kyllä syvälle metsään.

        Täälläkin on melko sujuvasti sujahdettu tuosta että tyyppi kommentoi jossain asiaan kuuluvassa paikassa, vaikka kahvipöydässä ko. aiheesta keskusteltaessa että: MInä en pidä fitnes/bodybuildaajien ulkonäöstä - sujuvasti siihen että tuo on joku henkilökohtainen hyökkäys tai suunnilleen sama asia kuin kulkisi kadulla haukkumassa ihmisiä päin naamaa. Mitä se ei tietenkään ole.

        Ihmisillä tuntuu olevan eri käsitys siitä, mikä on asiallista kommentointia ja mikä ei. Luen paljon eri fitness-blogeja, enkä ole vielä kertaakaan törmännyt siihen, että kommenttia, jossa todetaan kirjoittajan toimien olevan oman ymmärryksen ulkopuolella, olisi sanottu kateelliseksi. Kyllä ne suurimmat ketutuksen lähteet on aina olleet suoria negatiivisia kommentteja ihmisen ulkonäköön tai elämäntapaan liittyen (yleensä juuri kisakunto, syöminen tai silarit).

        Kun jos joku sanoo, ettei ymmärrä, hänelle yritetään asia kuitenkin selittää. En mäkään tykkää esimerkiksi silareista, mutta jos joku kokee niistä olevan itselleen iloa, en halua sen ihmisen iloa viedä poiskaan.


    • Vaiettu ongelma?

      Steroidit ym myrkyt taitavat olla nykyään aika iso ongelma tuolla body-piireissä?
      Muuten ei varmasti tuollaistakaan ilmoitusta olisi näytillä?


      "IRTI AINEISTA - AUTTAVA PUHELIN & SÄHKÖPOSTI
      AUTTAVA PUHELIN & SÄHKÖPOSTI AVATTU!
      Tällä päivämäärällä on Pispalan Woima avannut puhelin/sähköpostipalvelun kaikille niille jotka haluaisivat päästä anabolisten steroidien ym. käytöstä eroon, mutta eivät oikein tiedä kenenkä puoleen kääntyä, ja kuinka jatkaa tehokasta harjoittelua ilman lääkkeitä.
      Nykyisessä ”kyynärpää-taktiikka” yhteiskunnassammehan kaikki väittävät olevansa niitä parhaita asiantuntijoita, mutta silti uskaltaisin väittää, että Pispalan Woimalla on Pirkanmaan parhaat kontaktit ja suhdeverkosto naturaaliharjoittelun saralla, ja kymmeniä todisteita kuinka entinen aineiden käyttäjä on päässyt ilman lääkkeitä yhtä hyviin tai jopa parempiin tuloksiin kuin lääkkeiden voimalla treenatessa.
      Ja vaikka et vielä olisikaan ajatellut niistä steroideista ym. luopua, niin voit silti ottaa yhteyttä ja kysyä tulevaisuutta silmällä pitäen, mitä kannattaisi ottaa huomioon ennen kuin tilanne menee liian pahaksi.
      Voit ottaa yhteyttä ihan anonyymisti puhelimella tai vaikka sähköpostilla jos soittaminen arveluttaa. Kaikki yhteydenotot ja saamamme tiedot käsitellään luottamuksellisina. Ja vaikka olisit tunnettu urheilija/persoona, voit täysin luottamuksellisesti ottaa yhteyttä, aluksi vaikka nimettömänä.
      Näin aluksi puhelinnumero on sama kuin Pispalan Woimaan(050 337 1178), mutta jos ja kun saamme rahoitusta jostain, avaamme ihan uuden numeron tätä toimintaa varten, ja tietysti myös omat kotisivut sekä fb-sivut. Tällä hetkellä on ”resurssipulaa”, joten toistaiseksi kotisivut löytyvät osoitteesta: http://pispalanwoima.info/56
      Ystävällisin terveisin,
      Tony Lindroos / Pispalan Woima
      ps. Steroidien ym. käytöstä vielä sen verran, että arvostamme kyllä asennetta joka monella aineiden käyttäjällä on, eli ollaan itselle tärkeän asian (paremmat tulokset, kilpailumenestys ym. ym.) puolesta valmiita tekemään melkein mitä tahansa, mutta samaan hengenvetoon täytyy myös todeta se tosiseikka, että liian monta kertaa se ”jäsenmaksu” niistä paremmista tuloksista on aivan liian kova."

    • LENTÄVÄ PULIUKKO

      Lihapää pullistelijoilla on AINA pieni suvunjatkamis-elin. Huvinsa kullakin, mutta kukaan ei halua olla tekemisissä tuollaisten tyhjäpäiden kanssa.

    • Miksi kommentoida?

      Miksi kenenkään ulkonäköä pitää kommentoida jos ei joku sitä erikseen pyydä?

      En minäkään kommentoi kenenkään lihavan kuvaan että "hyi, tuo on jo liikaa eikä yhtään viehättävää." vaikka en todellakaan pidä läskiä viehättävänä. En kommentoi luurangonlaihoille enkä hyvin lihaksikkaille mitään jos eivät kysy ja silloinkin muotoilen mielipiteeni nätisti. En kommentoi jos joku on leikkuuttanut hiuksensa minun mielestäni rumasti, valinnut rumat silmälasit tai muuten vain ei miellytä minun silmää. Mitä se minulle kuuluu ja MIKSI minun pitäisi kommentoida toisen ihmisen ulkonäköä??? Selittäkää.

    • MUN mielipide , IMO.

      Mä en tunnusta sellasta termiä kuin "ylitreenattu" mitä tulee ainakaan naturaali treenaajan rajojen hakemiseen. Tunnustan ainoastaan ylikunnon ja palautumisen laiminlyönnin. Se on AINA hatunnoston arvoinen asia kun rasva palaa ja lihasmassa kasvaa. Mä oon pienestä asti ihannoinu lihaksikkuutta. Näin Schwarzeneggerin ekan kerran pidin häntä yli-ihmisenä. Olkoonkin steroideja mutta onhan isot lihakset nyt niin uskomattoman komeeta. Varsinkin kun siitä tulee sellainen supermies efekti. Eri asia on sitten sellaset roinapää sikaniskat joilla maha on kuin 8kk raskaana. Se ei kiinnosta varmaa juuri ketään. On siis paljonkin eroja , tämmöiset vähemmän lahjakkaat vievät lihaksien palvontaa devalvaatioon kun mennää hulluna offille ja piikitetään elimet turvoksiin. Oikeesti komeet lihakset on komeeta. :) Sitten jotku on oleevinaan niin punttikarjua.. jo pelkästään tasapaksu rakenne pilaa ainakin visuaalisen ilmeen ja kun vielä päälle vedetään myrkkyä silmät pyöreenä niin johan siinä kansalaiset kauhistuu.

    • niksunen

      näinhän se on. jos et tykkää jostain olet vihaaja, ilkee tai kateellinen.

      • merkillistä on

        Niinpä, mutta antaisi paljon paremman kuvan ihmisestä, jos tämä ei etsisi aina jotakin mistä ei tykkää. Se tuntuu olevan monen lempiharrastus. Tulisiko muuten paljon kunnioitusta, jos sanoisin etten tykkää läskeistä? Miksi niin edes tekisin?


    • xoxoxo!

      olen samaa mieltä. Exäni on kilpakehonrakentaja, minä aivan normimitoissa oleva silti rintava nainen. Kun ukko alkoi "kaapittua" enemmän ja enemmän, vastenmielisyys kasvoi koko ajan. Vaikka hän rakasti minua normi liikunnallisena naisena, minä aloin nähdä hänet grammastalkkerina, jolle mikään muu kuin ojentaja sitä, gluteus tätä- tyyppinä ei merkannut, ja ei enää kiinnostanut. Liitto kariutui siihen. Minusta normiharteikas, raamikas suomimies on parasta, muut pellet joutaa pelleileen peilin eteen eikä makuuhuoneeseen

    • sufragetta

      Ei kaikki ole kaikkien makuun, jos ei pidä ylitreenatuista ruskeista tartsaneista, eihän sille mitään mahda. Suuttuvat kuitenkin ja ottavat kritiikkinä, sillä heidän päämääränsähän on tulla kaikkien kadehtimaksi ja jos se kaikki työ ja vaiva näyttää hukkaan heiteltyltä, kukapa siitä tykkäisi?
      Toisaalta, veltot ihramahatkin pitävät kritiikkiä ilkeänä mutta vain toisista syistä (kyllähän minäkin kerran kuukaudessa treenaan, miten niin läski.. :)

    • Eikä "ylitreenattu" välttämättä näytä miltään hulkilta. Bruce Lee oli noin 60-70kg ja pystyi tekemään 50 yhden käden leukaa kuten minä.

    • fitnesspelle

      No riippuu aivan tavasta millä tuo asian ilmi. Epäihmisiksi sukupuolettomiksi fitnesspelleiksi ihmisiä haukkuessasi saat katkeran ja kateellisen leiman. Yrität kirjoittaa neutraalisti mutta noista asioista huomaa, että jonkinlaista kitkeryyttä tai jopa kateutta on.

    • erkka_ 1987

      no, varmaankin olet kateellinen, tai sitten koostuuu näistä konkreettisistä esimerkeistä esimerksik viha, rakkaus, draama, kuppikoko, jne jne...

    • Nämä henkilöt

      ovat.kun geenijalostetut eläimet

    • KADE, ANYONE?

      OLET KATEELLINEN!!!!!OLET KATEELLINEN!!!!!OLET KATEELLINEN!!!!!OLET KATEELLINEN!!!!!OLET KATEELLINEN!!!!!OLET KATEELLINEN!!!!!OLET KATEELLINEN!!!!!OLET KATEELLINEN!!!!!OLET KATEELLINEN!!!!!OLET KATEELLINEN!!!!!OLET KATEELLINEN!!!!!OLET KATEELLINEN!!!!!OLET KATEELLINEN!!!!!OLET KATEELLINEN!!!!!OLET KATEELLINEN!!!!!OLET KATEELLINEN!!!!!OLET KATEELLINEN!!!!!OLET KATEELLINEN!!!!!OLET KATEELLINEN!!!!!OLET KATEELLINEN!!!!!OLET KATEELLINEN!!!!!OLET KATEELLINEN!!!!!OLET KATEELLINEN!!!!!OLET KATEELLINEN!!!!!OLET KATEELLINEN!!!!!OLET KATEELLINEN!!!!!OLET KATEELLINEN!!!!!

    • elämäntapakriitikko

      Oi on niin ROHKEETA sanoo ettei tykkää jostain ja et joku on ällöö. Heittaaminen on parasta ja koleinta laifstailia ikinä. Sananvapaus kunniaan, kuunnelkaa mua, hei tajuutteko et MÄ KÄYTÄN SANANVAPAUTTA ja MULLA ON MIELIPITEITÄ. vittu et oon kehittyny ja sivistyny.

    • kynitty kalkkunako

      Kaikki fitnessurheilijat ovat aivan kynityn kalkkunan näköisiä jonka päälle on rasvaa sivelty. Ei kyllä miehen silmää miellytä kun naiselta katoaa tissit ja pitää implantit sitten laittaa.

    • fitnesstypy95

      Siis tässä on sellainen mies jolla on jo lihaksia, että voi sanoa että on lihaksikas.. NAMS =)

      https://static.ylilauta.org/files/km/orig/kn8fwvac/mentula oispa rahkaa.jpg

      Ja ei monelle miehellä ole lihaksia.. tosi harvalla... et toi on se minimi joka mulle kelpaa.. et vähintään pitää olla tollanen et kannatta ruveta mua vonkaamaan =)

      T: treenannut yli 2 vuotta jo kovaa

    • miksniks

      Miks strippareiden katselemista paheksutaan mut fitness slutnessin harjoittajia ei..

    • Öljypläntti

      Mihinkä on unohtunut vanha totuus "kauneus on katsojan silmässä" tai yksi tykkää äidistä toinen tyttärestä. Pullistelkoot mitä pullistelevat ei se pullistelemattomilta mitenkään pois ole ja kyllä niitäkin riittävästi on, jotka pitävät enemmän niistä, jotka eivät pullistele.

    • London boys

      Se on just kun tuossa porukassa ei todellakaan ole ihmisiä terävämmästä päästä. Niinpä he eivät osaa puolustautua oikein mitenkään muuten kuin tuolla kateus-kortilla. Faktahan se on, että ainakin kisakunnossa he ovat aika ällöttäviä, offilla sitten kun naisellinen pehmeys on palannut niin siedettävämpiä, mutta kyllä minua, jos naisella olkapäät erottuu ja on isot trapeziukset, ällöttää. Jalat sen sijaan saa olla paksut kun naisilla ovat useimmiten muutenkin jos on ylimääräistä.

    • miessssssss

      Jep jos erottuu lihakset liikaa niin se on kieltämättä aika turn off, eli se kisalookki on aika oksettavan näköinen.

      • Treenailija

        Mielestäni ihmiskroppa on tehty liikkumista ja fyysistä tekemistä varten, joten hyvä lihaskunto on perustila. Fittness ja kehonrakennus ovat tähän sopivia treenausmalleja, tosin viimeisin rasvanpoltto voisi kuvitella olevan kroppaa stressaavaa. Kroppa, jossa lihastasapaino on kunnossa, on tosi hyvän näköinen.


    • kateellisuus...

      Minä olen kateellinen hulluille ja uskovaisille.

    • 12+14

      "Hei haloo, jos jostain asiasta ei pidä, niin se ei todellakaan tarkoita sitä, että olisi kateellinen. "

      Ei välttis, mutta joskus ja joissain yhteyksissä se nimenomaan tarkoittaa.

    • Mun Mielipide.

      Ylitreenatut miehet ja naiset on rumia, ällöttää sellaiset pursuilevat verisuonet ihon alta ja ylisuuret lihakset. Kaikista paras on sellainen normaalipainoinen.

    • salaa ihailet kuitenkin

      Yleensä tavalliset läskipe*seet ei tykkää, silti ne niitä katsoo. Ihailevatko sitten kuitenkin salaa ja toivoisivat että olisipa itsekkin edes vähän hoikempi?

      Minusta nämä treenaaja ämmät ja ukot on kauniita ja komeita.

    • nähty ja koettu

      Niin no rikollis-Tapehan mm. on todennut kaikkien bodareiden käyttävän horkkaa. Tapen omat "lihakset" sitten voiko niistä olla kateellinen. Ennemmin tulisin treenin kautta näiden kahden kaverin kaltaiseksi.

      http://www.remybonjasky.com/

      http://www.gspofficial.com/

      Räjähtävä lihasnopeus, kestävyysvoima jne.. hyödyttävät eniten tavallista tallaajaa !

    • treenatut olkapäät

      Ei kaikkien puheista kannata välittää jos ei pidä jostain niin ei sitten. Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä olipa se kielteinen tai myönteinen jonkin asian suhteen.

      Itse pidän treenautista vartaloista, mut hyväksyn jos joku ei niistä pidä.

    • 5e6j57k

      Musta on hauskaa kun perustellaan sitä mollaamista sillä että tyyppi on laittanut itsestään kuvan esille, siis aivan niinkuin se jotenkin oikeuttaisi oman idioottimaisen käytöksen :D
      Samalla logiikalla teidän fb kuvianne voisi haukkua eikä siihen pitäisi olla kellään mitään sanomista.
      "Sanon vaan mielipiteeni, mulla on siihen oikeus" :D

      Asennevamma on ikävä asia. Tyhmyys myös.

    • Rotwailer

      Niin siis fitness ihmiset oksettavat monia eikä kyse ole sukupuolesta tai kateellisuudesta. Siinä missä he näkevät ..No mitä he sitten näkevätkään,niin itse nää anoreksiaan sairastuneen ihmisen joka polttaa kroppaa suuremalla liekillä kun mitä kroppa kestää Ymmärrän sen eteerisen hyvänolon jonka saa kun on aliravittu mutta ei se siitä huolimatta silmääni miellytä.

      Tosin muiden ihmisten mielipiteillä ei ole minun makuni kanssa
      pahemmin tekemistä. Pystyn välttelemään heitä sillä tavoin, että en käy paikoissa jossa he käyvät. Niin tai näin ,niin lopuksi kyse on makuasioista
      vaikkakin tuo vie enneaikaiseen hautaan mutta kuitenkin.
      Itse en halua ko ihmiryhmän kanssa olla missään tekemisissä,
      eikä sellainen mahdollista olisikaan koska esim. sukupuolten väliseen kanssakäymiseen tarvittaavaa vetoa ei syntyisi.

      Ehkä jonakin päivänä tuo muoti lakkaa olemasta..mene ja tiedä?

    • Liian tuttua Suomess

      "olen samaa mieltä. Exäni on kilpakehonrakentaja, minä aivan normimitoissa oleva silti rintava nainen. Kun ukko alkoi "kaapittua" enemmän ja enemmän, vastenmielisyys kasvoi koko ajan. Vaikka hän rakasti minua normi liikunnallisena naisena, minä aloin nähdä hänet grammastalkkerina, jolle mikään muu kuin ojentaja sitä, gluteus tätä- tyyppinä ei merkannut, ja ei enää kiinnostanut. Liitto kariutui siihen. Minusta normiharteikas, raamikas suomimies on parasta, muut pellet joutaa pelleileen peilin eteen eikä makuuhuoneeseen"

      Todennäköisesti Exsäsi käytti steroideja ym., ja ne yleensä sekoittavat sen pään sekä normaalin ajatusmaailman. Näitä tarinoita missä steroidien takia on ero tullut löytyy tästäkin maasta tuhansia, ellei peräti kymmeniä tuhansia.
      Ja toinen vielä karmeampi lieveilmiö steroidi-parisuhteessa on se, että mies uhkaa tappaa vaimonsa/puolisonsa jos tämä ottaa eron. Siinä sitä eletään sitten kauhun tasapainossa, välillä menee suht mukavasti ja välillä taas mies on täys kuspää ja erittäin väkivaltainen sekä mustasukkainen.

    • Sellasta tänään . .

      Ok. Jos jokin ei miellytä ei miellytä :)
      Ite näen nämä bodybuilderit hormoonipainonnostajat mainonnan uhreina... mutta samanlaisia nämä martialarts sekoilijat. =)

      Mutta : Kauneus on katsojan silmässä, eikä kaikki miellytä aina kaikkia.

      Lihaskimppu voi olla toisenmielestä se juttu, mutta sitten on nämä triathlon porukat ja avantouimarit, ja yltäpäältä lävistetyt tatuoidut...

      Toiset tykkää toiset ei.

      Esim. Itse tykkään judosta. Muuta lajit ei ole mun juttu.
      Tai no, kauniimpaa lajia kuin jooga ei ole viellä tullut etteen :)

    • Xizor

      Mielipiteensä saa toki ilmaista, mutta sitten saa varautua siihen että saa kuulla muiden mielipiteitä siitä mielipiteestä. Se joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön.

    • KaTeellisetBi.chit!!

      Suoraan keskitysleiriltä otetun ihmisen näköisiä ämmiä.Laitetaan vaan pakkelia naama täyteen, tekotukkaa pää täyteen, pellolta pa.kaa vartaloon ja glitter alusvaatteet.Sitten leikitään olevansa elämänsä kunnossa kun vähän väänneellään persettänsä pystyyn kuin antamaisillaan olisi!Kyllä tyhmä saa olla mutta ei idiootti!Sama koskee näitä miehiä bulli kul.i on hyvä esimerkki kuin bulldoggi.

    • KJRGNSGKJNKJDBN

      se fitness-intoilu on demonista touhua. silloin ihminen jumaloi omaa vartaloaan liikaa.

      • ei mitään urheiluu

        Ei ole minunkaan makuun tuollainen fifikroppa, luonnollisesti ja kunon ruualla hankittu urheilijankroppa on kauneinta katseltavaa.

        Ei vesiväreissä ja meikeissä kekkuloivat pusuhuulet ole mistäänkotoisin, kaameen näköisiä vaan. Mutta meitä on moneen junaan ja tollekin *urheilulle* on oma kannatajajoukkonsa.


    • kademieli
    • Jep.

      Olen huomannut saman asian, pistää vihaksi kun kaikki kritiikki on aina muka kateutta. Niillä kateushuutelijoilla ei vain itsellään ole ihan ns. kaikki kotona, ja todennäköisesti ovat itse jatkuvasti kateellisia muille ihmisille.

      Jos et tykkää surkeasta tuotteistetusta musiikista (esim Cheek), olet muka kateellinen. Jos et tykkää pnnallisista fitness-tyypeistä joilla on pää täynnä virtsaa, olet muka kateellinen yms.

      • ei mitää urheiluu

        no en nyt fifikropalle ois ikinä kade ;). EI viehätä yhtään, mielummin pyöree tavis kuin
        fifi kroppanen.

        Juuri Siitä syystä kun urheilin vielä, painot olivat pieniä ja monta sarjaa peräkkäin ettei vain tulisi liikaa lihasta vaan kestävyyttä haettiin.

        Kuntosalitreeni oli vain yksi kymmenesosa harjoitusta, loput olikin silkkaa kestävyyttä.


    • avautuminen1

      Naiset varsinkin on nykyään niin feikkiä kun voi olla. Fitness on niin ihailtavaa, koska kaikki muutkin ihailee ja treenaa. Sama pätee silareihin, ripsienpidennyksiin, treenivaatteisiin ja jopa safkaan.Ei noi ämmät mun silmissä edes erotu mitenkään joukosta. Instagramissa kaikki ihan saman näkösiä, joten mitä ihmeellistä ja hienoo siinä voi olla järkevän ihmisen mielestä? Vituttaa välillä tää meno täällä suomessa kun kaikilla näyttää olevan joko huono itsetunto tai sit ollaan vaan kateellisia. Kaikki juoksevat massan perässä oli aiheena sitten vaatteet, kengät tai joku kulutettu fitness.

      Ne on luonteeltaan suurinosa niin itsekeskeistä pintaliitoporukkaa että käy melkein sääliksi....

      Onneksi tämä buumi on kohta laantumassa ja onneksi täällä näkee vielä oikeasti kaduilla vastassa kauniita luonnollisia fiksuja naisia naisen muotoineen.

      Ärsyttää vielä nää fitnesskilpailijat ketkä blogiteksteillään yrittävät puolustella "huippu-urheilu lajiaan" kaikin voimin kiistäen tyhjäpäisesti tietyt faktat.

      Ja ei, en ole kateellinen enkä ylipainoinen, vaan itseensä tyytyväinen 18vuotias naisen ja urheilua harrastanut jo monta vuotta.

      • 20+13

        Mun mielestä fitneksessä kisaavat ovat offilla hyvinkin kivan näköisiä kropaltaan. Joo, olen vähän ylipainoinen kolmikymppinen nainen ja harrastanut pallopelejä ja salitreenejä yli puolet elämästäni.


      • fitnessjavitness
        20+13 kirjoitti:

        Mun mielestä fitneksessä kisaavat ovat offilla hyvinkin kivan näköisiä kropaltaan. Joo, olen vähän ylipainoinen kolmikymppinen nainen ja harrastanut pallopelejä ja salitreenejä yli puolet elämästäni.

        Ketä kiinnosti fitness ennen koko buumia? Tai ihailiko näin moni muka fitness kroppaa oli offilla tai ei silloin kun tämä ei ollut buumia? Ihankuin joku kroppa ois kaikki kaikessa. Yrittäkää nyt pönkittää itsetuntoa edes omaperäisesti


      • mies+10
        fitnessjavitness kirjoitti:

        Ketä kiinnosti fitness ennen koko buumia? Tai ihailiko näin moni muka fitness kroppaa oli offilla tai ei silloin kun tämä ei ollut buumia? Ihankuin joku kroppa ois kaikki kaikessa. Yrittäkää nyt pönkittää itsetuntoa edes omaperäisesti

        Ei nollarasvaisia kumitissejä ainakaan miehet ihaile. Naiset ovat taas keksineet keskinäisen kilpailun jolla yrittää tuoda itseään esiin ja kaupata itseään etusivuille.

        Sopivasti urheilullisia ja pehmeitä nuoria naaraita on miehet kuolanneet kautta aikojen ja tulevat kuolaamaan.


      • 20+13
        fitnessjavitness kirjoitti:

        Ketä kiinnosti fitness ennen koko buumia? Tai ihailiko näin moni muka fitness kroppaa oli offilla tai ei silloin kun tämä ei ollut buumia? Ihankuin joku kroppa ois kaikki kaikessa. Yrittäkää nyt pönkittää itsetuntoa edes omaperäisesti

        Minä olen ihaillut urheilullista ja vahvaa kehoa aina, esimerkiksi (nais)pikajuoksijoita. Eli kyllä, veikkaan, että moni on ihaillut offseason fitness-kehoa myös ennen buumia. Mitä en ole ihaillut ikinä on langanlaihaa mallin kroppaa tai pitkänmatkanjuoksijan kehoa. Mutta en kuitenkaan menisi heidän kroppaansa haukkumaan rumaksi tai väittämään pitkänmatkanjuoksijaa syömishäiriöiseksi.

        Onko sillä väliä harrastaako nainen fitnessiä vai käykö vain salilla? Jos mulla olisi samanlainen kroppa kuin jollain kisaajalla, mutta en harrasta kisoja (käyn vain salilla, enkä käy läpi kisadiettiä) onko mun kroppa jotenkin sitten parempi, koska en ole fitness?


    • 2+13

      Johtuu varmaan siitä että moni negatiivinen kommentoija ON KATEELLINEN! Varsinkin naisten keskuudessa tulee ihme nyrpistelyä jos toinen akka näyttää paremmalta. Tai esim. näkevät baarissa hyvärunkoisella naisella paljastavan pikkumustan. Huorahan se sellainen on.

      Ihan typerää hommaa mennä toitottamaan mielipidettään joka paikkaan. Ok. Esim bikinifitness vartalot kisakunnossa eivät minustakaan näytä kovin hyvältä. Aliravittuja ja keinotekoisia silikonifysiikoita.

    • OLET LÄSKI

      pullaa mutustuva sohvaperuna ja siksi kateellinen koska et saa itseäsi liikkumaan kuin sohvan ja ruokakaapin väliä eikä miehet kiinnostu sinusta koska olet läski.

      • Naisparat

        Tuo OLET LÄSKI nimim. on oikein mainio esimerkki fitnesnaisten mielenterveyden järkkymisestä. Jos et ole valmis kehumaan heidän sairasta ja vääristynyttä maailmaansa, olet läski,sohvaperuna tai jotain vastaavaa... :-)


    • Lastenkodin.työn.tek

      Nämä fitnes-naiset ovat oikeita naisten irvikuvia. Sen lisäksi he ovat pehmeäpäisiä.
      Työni puolesta olen käynyt nuorisopsykiatrian koulutuksissa, ja siellä esitelmoitsijä
      sanoi, että nuorilla fitnes-naisilla on enemmän mielenterveysongelmia kuin missään muissa harrastajaryhmissä. Edes narkkareilla ei ole niin paljon mielenterveysongelmia, kuin näillä neideillä.

      • Lomahakemus

        Taidat olla loman tarpeessa.


      • Fucking kääpiö

        Näin puhuu ylipainoinen läskiperse jonka ainoa fyysinen saavutus on lenkki sohvalta jääkaapille ja takaisin..............


    • Meikämäinen

      Olen ehdottomasti samaa mieltä, fitness-vartalot ovat ällöjä, eikä siinä ole mitään kadehdittavaa. Fitness on hyväksytty syömishäiriö. Miks kukaan kadehtisi syömishäiriöistä ihmistä? Vain toinen vinoutunut mieli, joka haluaa kropastaan epäluonnollisen voi moista kadehtia. Niimpä kateelliseksi leimaaminen tässä asiuassa on vallan raivostuttavaa. En voi sanoa muuta kuin innolla odotan sitä päivää, kun fitness-hullutus hieman laantuu, siinä ei ole mitään kaunista tai kadehdittavaa!

    • Fucking kääpiö

      Opettelisitko vain pitämään turpasi kiinni asioista joista kukaan ei sulta kysy?

    • pohtijaaa
    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1804
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1602
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      19
      1399
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe