Kuinka kieltäydyn?

sinisilmäinentyhmyli

Olen parikymppinen nainen ja minua pyysi yksi puolituttu, ulkomaalaistaustainen mies ensi kahville. Sanoi, että koska ei ole kauan vielä asunut Suomessa (matkustellut paljon) ei ole paljon kavereita ja haluaisi siksi tutustua aina uusiin ihmisiin. Koska tyyppi oli ihan mukava sen perusteella mitä oltiin juteltu, mun tuttujen tuttu ja ulkomuodoltaankin ihan mukava menin suostumaan. (lisäksi olin tosi hämmentynyt koska oli ensi kertaa mun elämässä kun joku pyysi tuolleen ulos). No, mehän käytiin kahvilla kerran ja menettelihän se. Hieman myöhemmin se pyysi uudestaan ulos ja jotenkin menin sitten suostumaan.

Mulle on nyt vain sellainen olo, ettei tästä oikeasti tule mitään vakavaa. En ole itse siihen vielä valmis enkä edes tiedä, mitä mies oikeasti haluaa. Haluaako hän oikeasti jotain enemmän vai vain kaveria? En haluaisi nolata itseäni enkä toistakaan osapuolta.

Miten kieltäydyn? Olen tosi ujo ja arka luonteeltani, joten tilanne on aika hirveä minulle. En edes ymmärrä miksi se olisi minusta kiinnostunut, ja hävettää jotenkin jos menen sanomaan jotain ettei tästä tule mitään ja sitten se ei olekaan ajatellut edes koko juttua silleen.

Olisiko hirveetä jos menisin vielä kerran sen kanssa kahville (kerran lupasin jo) ja sanoisin sitten lopussa että ehkä on parempi ettei enää tavata, vaikka ihan mukavaa on ollut? vai mitä apuaaa....

11

596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17+10

      Jos hän on alun alkaen kertonut hakevansa uusia ystäviä/kavereita niin en käsitä mitä pahaa kahvilla käymisessä on, kavereiden kesken. Muutahan et ole luvannutkaan eikä tarvi selitellä.

      Mene vaan kahville jos kerran on kivaa mutta ellet halua muuta, kerrot sen suoraan (siis mikäli et ole antanut ymmärtää muuta). Voit ihan hyvin sanoa, jos tulee puheeksi, että et ole hänestä kiinnostunut kumppanina (tai että sinulla on jo sellainen - hätävalhe?).

    • nainen30+.

      pikkutyttöhän olet vielä

    • 13+1

      Toimisiko sellainen että sanoisit keskustelun lomassa että sulla on poikaystävä, sanot sen silleen nonchalantisti että poikaystävän kanssa blablabla. Tuohan ei nimittäin olisi törkeää mitenkään mutta toinen saa silti tiedon että ei ole tsänssejä.

      • nykäsmartta

        Tsäänssi on mahdollisuus, jätkä voi kokea haasteena, että pistetääs suomipoika jättäen kakkossijalle!

        Ei vaiska, hyvä idea tuo maininta omasta poikakaverista.


    • sinisilmäinentyhmyli

      Se joka minua tituleeras pikkutytöksi niin oikeassa olet, sisimmältäni ainakin... sen takia mulla onki kaikki tälläset jutut niin vaikeita. En oikein haluaisi valehdellakaan mutta jotenkin tää tilanne vaan ottaa ja "syö" minua enemmän kuin antaa. Varmaan just siksi että olen niin pois omalta mukavuusalueeltani enkä tiedä oikein mitä tehdä tai ajatella.

      Mutta kiitos fiksuista ja asiallisista vastauksista. Taidan kattoo miten tilanne etenee ja sitten vihjaista vaihvihkaa jotakin siitä, etten oo ainakaan siinä mielessä kiinnostunut.

    • sdr5w34

      Ota joku niistä "ei niin hyvännäköisistä" ja vähän pulskemmista tyttökavereistasi mukaan.

      Kun tuolle miehelle käy ilmi että yrität parittaa häntä jollekin muulle (vaikket siis olisikaan), niin hän tajuaa ettet ole kiinnostunut hänestä. ...tai sitten on tyhmä kuin saapas.

      • _Sinkkunelli_

        Tai sitten sinä olet lähempänä sitä saapasta, kun olet noin pinnallinen ja suhtaudut ystäviin kuin käyttöesineisiin! Kamala ajatusmaailma: vienpä tässä nyt tuota rumempaa ja lihavampaa kaveria karkotteeksi ulkomaalaiselle. Ei hyvänen aika!

        Ap:lle: kuinka kauan mies viipyy vai onko pysyvästi? Jos hän on muuten mukava, muttei vaan tyyppiäsi, voisit kyllä tuota ideaa jalostaa siten, että kyselet millaisista naisista hän pitää ja kertoa miettiväsi tuntisitko ketään sopivaa treffikaveria, korostaa, että siis ihan oikeille treffeille. ;)


    • se5q234

      Mikä siinä olisi niin kauheata? Että lihava ja rumempi kaverini saisi salskean turkkilaisen poikaystävän, josta en ole itse kiinnostunut?

      Oletko kenties itse rasisti, kun ajattelet noin?

    • neuroottinenko?

      Miksi vaivaat itseäsi ajatuksella että miehellä on muutakin tarkoitusta kuin kaveruus ja ystävyys? Vai onko antanut kuitenkin ymmärtää kun tuot asian esille? Muussa tapauksessa hillitse omaa mielikuvitustasi äläkä hae merkityksiä asioista joita ei ole. Ota vain järki käteen ja käy kahvilla jos kerran viihdyt.

    • eppuli_

      Sanoisin että ota asia puheeksi hänen kanssaan, kerro tuo hänelle mitä tänne kirjoitit, ja että tilanne on sinulle "hirveä" ja kysy suoraan että mitä hän on mieltä asiasta, millä hän on "liikkeellä" että kaverina vain vai ajatteleeko hän jotain muuta.

      Suoraan jos meet sanomaan että ei tästä tuu mitään, en halua enää tavata, minulla on poikaystävä (valheita) tietämättä oikein kunnolla missä mennään tekee tilanteen vaan pian tosiaan hankalaksi ja hävettäväksi. Ota vaan suoraan reilusti puheeksi ja kysy kun seuraavan kerran vaikkapa kahville menette. Omien johtopäätösten tekeminen ja niiden pohjalta olettaen jotakin/toimiminen menee melko varmasti vain turhaan pieleen.

      Ja mikä parasta, sinulla on silti senkin jälkeen kun suoraan olette puhuneet, mahdollisuus vain "kadota" sanoa että kiitti riitti ym. Et menetä mitään puhumalla suoraan/kysymällä häneltä, kertomalla että olet ujo ja asiat vaivaa. Rohkeasti vaan, asiat selviää puhumalla parhaiten :)

    • eukko-perrk

      Haloo eukko!

      Viestität kokoajan et kyll kiinnostaa ja viel ulkomaalaistaustanen joka voi tulkita sun käytöksen vielä avoimemmaksi. Nyt sanot suoraan sille, et vaan kahville mitään suhdetta ei tule jos kerran sitä mieltä olet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe