Poliisiisille ei tarvitse puhaltaa

itsekriminointi

301

6791

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jerry Cotton

      Aarnio tuntuu tehneen tosi ison puhalluksen,....

      • ei kiire minnekkään

        niin se on onko helpompaa puhaltaa nollat,kuin että poliisi kuskaa terveyskeskukseen tai sairaalaan verikokeeseen ja sieltä saa vasta nolla tuloksen.kumpi on autoilijan kannalta helpompi.jättää auto ensimmäiselle linja-autopysäkille ja juosta se hakemaan sairaalan verikokeesta.oliko helpompi puhaltaa nollat ja jatkaa kiireistä matkaa joka tuntuu olevan jokaisen mattimyöhäsen ongelma nykyään.herätkää aiemmin niin kiire loppuu.itse olen ajanut 4000000km eikä vieläkään kiire minnekkään,aina on perille ehtinyt joskus liian aikaisin


      • Itsekriminointi
        ei kiire minnekkään kirjoitti:

        niin se on onko helpompaa puhaltaa nollat,kuin että poliisi kuskaa terveyskeskukseen tai sairaalaan verikokeeseen ja sieltä saa vasta nolla tuloksen.kumpi on autoilijan kannalta helpompi.jättää auto ensimmäiselle linja-autopysäkille ja juosta se hakemaan sairaalan verikokeesta.oliko helpompi puhaltaa nollat ja jatkaa kiireistä matkaa joka tuntuu olevan jokaisen mattimyöhäsen ongelma nykyään.herätkää aiemmin niin kiire loppuu.itse olen ajanut 4000000km eikä vieläkään kiire minnekkään,aina on perille ehtinyt joskus liian aikaisin

        http://www.veksi.com/Uutiset.jsp?otsikko=Puhallu Aika paljon uutisesta on tietoa.


      • -Viljo-

        Tottakai poliisilla on oikeus pysäyttää kenet tahansa missä tahansa ja puhalluttaa. Et sinä kyllä paljoa lakia tunne, miten tuollaisia rattiin päästetäänkään.


      • joopajootaas

        Ajoneuvojen pysäyttäminen ja sen kuljettajan ajokunnon tarkistaminen kuuluu poliisin työhön. Poliisilla ei taida vielä olla kristallipalloa tai ennustajan kykyä kyetäkseen suorittamaan tarkistuksen etänä.

        Oletat, että pysäytyksenne syy on rasistinen - se on vain oletus joka on syntynyt omien korviesi välissä mikäli asiasta ei ole muuta näyttöä.


      • Panhead

        Toi on varmaan totta tuo kyttien "rasistisuus" H-D äijien kohdalla olen itsekkin joutunut autoillessani miekkamiesten ahdistelemaksi pelkän ulkonäön perusteella olen kait sitten kriminaali liivi ja mustat lasit päällä? Viimeksi kysyin syytä pysäytykseen niin nuori kokelaskyttä totesi hänelle tulleen etiäisen minusta. Lopulta paloi pinna ja sakot suun soitosta ja niskoittelusta poliisille totaalisen kyllästymisen jälkeen revin lapun niiden nokan edessä ja lähdin sanaakaan sanomatta eivät tulleet perään mutta huusivat että kyllä ulosotto hoitaa. Suomeksi sanoen kyllä v.t,ttaa . välillä ylimieliset paskiaiset.


      • Panhead kirjoitti:

        Toi on varmaan totta tuo kyttien "rasistisuus" H-D äijien kohdalla olen itsekkin joutunut autoillessani miekkamiesten ahdistelemaksi pelkän ulkonäön perusteella olen kait sitten kriminaali liivi ja mustat lasit päällä? Viimeksi kysyin syytä pysäytykseen niin nuori kokelaskyttä totesi hänelle tulleen etiäisen minusta. Lopulta paloi pinna ja sakot suun soitosta ja niskoittelusta poliisille totaalisen kyllästymisen jälkeen revin lapun niiden nokan edessä ja lähdin sanaakaan sanomatta eivät tulleet perään mutta huusivat että kyllä ulosotto hoitaa. Suomeksi sanoen kyllä v.t,ttaa . välillä ylimieliset paskiaiset.

        Nonni... juuri noin... tuollasta se on !


      • RööpeRööperistä
        joopajootaas kirjoitti:

        Ajoneuvojen pysäyttäminen ja sen kuljettajan ajokunnon tarkistaminen kuuluu poliisin työhön. Poliisilla ei taida vielä olla kristallipalloa tai ennustajan kykyä kyetäkseen suorittamaan tarkistuksen etänä.

        Oletat, että pysäytyksenne syy on rasistinen - se on vain oletus joka on syntynyt omien korviesi välissä mikäli asiasta ei ole muuta näyttöä.

        Hölmö etkö osaa lukee mitä EC kirjotti tuolla. PITÄÄ OLLA SELVÄSTI epäilys jostakin epäkohasta!!!!! Semmosta sillä ei kerta ees ollu! Nuija!
        Tollasta ihme sekoiluu poliisit pitää ja epäilee vähän erinlaisen näköstä porukkaa rikollisiksi melko vittumaista j ärsyttävää toimintaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • 1+4
        ei kiire minnekkään kirjoitti:

        niin se on onko helpompaa puhaltaa nollat,kuin että poliisi kuskaa terveyskeskukseen tai sairaalaan verikokeeseen ja sieltä saa vasta nolla tuloksen.kumpi on autoilijan kannalta helpompi.jättää auto ensimmäiselle linja-autopysäkille ja juosta se hakemaan sairaalan verikokeesta.oliko helpompi puhaltaa nollat ja jatkaa kiireistä matkaa joka tuntuu olevan jokaisen mattimyöhäsen ongelma nykyään.herätkää aiemmin niin kiire loppuu.itse olen ajanut 4000000km eikä vieläkään kiire minnekkään,aina on perille ehtinyt joskus liian aikaisin

        Jos puhaltamisesta kieltäytynyt änkyrä viedään verikokeeseen, niin yleensä hänet määrätään epäiltynä rattijuoppona ajokieltoon ja kortti lähtee siksi aikaa, kun tulosta odotetaan. Suostumalla puhaltamaan korttia ei oteta, jos tulos jää alle rangaistavuuden.


      • joopajooooo007

        Kyllä se vaan niin on, että poliisi voi halutessaan pysäyttää auton kuin auton ja puhalluttaa, tuo sun "virkavallalla pitää olle epäilys jostain" ei nyt ihan pidä paikkaansa.

        Poliisi voi vapaasti joko pystyttää tienviereen ns. "ratsian" tai pistokokeella ottaa vaikkapa yhden auton lennosta ja pysäyttää ja puhalluttaa.

        Ehkä sun pitäisi oikeasti tutustua kyseisiin lakikohtiin ja puhua vähemmän paskaa kuten aikaisemmassakin kirjoituksessai "huipputörkeää toimintaa poliisilta" ym.

        Sulla on asenteessa vikaa joten käy tutkituttamassa pääkoppasi jos mm. haluat "haistatan kyllä silloin hyvin pitkän ***** seuraamuksista välittämättä" tyylillä homman hoidella omalta kohdaltasi.

        Taitaa olla vähän enempikin asioita sulla pielessä kun vrkavalta noin sua ottaa kupoliin.


      • Joskus puhalluttaa..
        ei kiire minnekkään kirjoitti:

        niin se on onko helpompaa puhaltaa nollat,kuin että poliisi kuskaa terveyskeskukseen tai sairaalaan verikokeeseen ja sieltä saa vasta nolla tuloksen.kumpi on autoilijan kannalta helpompi.jättää auto ensimmäiselle linja-autopysäkille ja juosta se hakemaan sairaalan verikokeesta.oliko helpompi puhaltaa nollat ja jatkaa kiireistä matkaa joka tuntuu olevan jokaisen mattimyöhäsen ongelma nykyään.herätkää aiemmin niin kiire loppuu.itse olen ajanut 4000000km eikä vieläkään kiire minnekkään,aina on perille ehtinyt joskus liian aikaisin

        No eikös sen polliisin tehtävä ole tuoda se alle 0,5 puhaltanu takaisin sinne mistä olivat sen kyytiin ottaneetkin?
        Näin ainakin minulle joutuivat tekemään kun lähtivät niin reteesti ja vakuuttuneina viemään tarkkuus-alkometriin 45km päähän.


      • joopajootaas
        RööpeRööperistä kirjoitti:

        Hölmö etkö osaa lukee mitä EC kirjotti tuolla. PITÄÄ OLLA SELVÄSTI epäilys jostakin epäkohasta!!!!! Semmosta sillä ei kerta ees ollu! Nuija!
        Tollasta ihme sekoiluu poliisit pitää ja epäilee vähän erinlaisen näköstä porukkaa rikollisiksi melko vittumaista j ärsyttävää toimintaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Hölmö...Katsopas kommenttien kirjoitus aikoja...16:52 ja 17:05.
        Minäkään en omista sitä kristallipalloa...joten en osaa arvata mitä toinen tulee kirjoittamaan minun jälkeeni ;)


      • dösäkuski
        ei kiire minnekkään kirjoitti:

        niin se on onko helpompaa puhaltaa nollat,kuin että poliisi kuskaa terveyskeskukseen tai sairaalaan verikokeeseen ja sieltä saa vasta nolla tuloksen.kumpi on autoilijan kannalta helpompi.jättää auto ensimmäiselle linja-autopysäkille ja juosta se hakemaan sairaalan verikokeesta.oliko helpompi puhaltaa nollat ja jatkaa kiireistä matkaa joka tuntuu olevan jokaisen mattimyöhäsen ongelma nykyään.herätkää aiemmin niin kiire loppuu.itse olen ajanut 4000000km eikä vieläkään kiire minnekkään,aina on perille ehtinyt joskus liian aikaisin

        Oho, aikamoiset elvistelykilometrit kiireettömällä miehellä takana... varmaan jostain mahakkaasta rekkakuskista kysymys.


      • joustavasti

        Ilman kunnon syytä?! Kunnon syy tulee esim. siitä, kun autoilija huomaa poliisiauton olevan takana ja alkaa ajaa erittäin tarkasti oman mittarinäyttämänsä mukaan sallittua nopeutta. Aika moni on siinä tilanteessa, että ajaa noin, kun pelkää. Samalla kun ajat5 "tarkasti", useimpien ajokäytös muuttuu epävarmaksi ja tottakait sellainen ajokäytös herättää virkavallan. Olisit mieluummin tyytyväinen, että sinut pysäytettiin ja tarkistettiin. Nyt vain sattui, että olet ilmeisesti sellainen henkilö, joka ajat todella vähän, olet usein "tientukkona" ja ajosi ei ole joustavaa, vaikka ajatkin selvinpäin. Mutta, kun ajat enemmän esim kun vuosittainen ajomääräsi on yli 20 thkm, todennäköisesti opit tai sitten et.


      • antakaa määkin
        joopajooooo007 kirjoitti:

        Kyllä se vaan niin on, että poliisi voi halutessaan pysäyttää auton kuin auton ja puhalluttaa, tuo sun "virkavallalla pitää olle epäilys jostain" ei nyt ihan pidä paikkaansa.

        Poliisi voi vapaasti joko pystyttää tienviereen ns. "ratsian" tai pistokokeella ottaa vaikkapa yhden auton lennosta ja pysäyttää ja puhalluttaa.

        Ehkä sun pitäisi oikeasti tutustua kyseisiin lakikohtiin ja puhua vähemmän paskaa kuten aikaisemmassakin kirjoituksessai "huipputörkeää toimintaa poliisilta" ym.

        Sulla on asenteessa vikaa joten käy tutkituttamassa pääkoppasi jos mm. haluat "haistatan kyllä silloin hyvin pitkän ***** seuraamuksista välittämättä" tyylillä homman hoidella omalta kohdaltasi.

        Taitaa olla vähän enempikin asioita sulla pielessä kun vrkavalta noin sua ottaa kupoliin.

        No jos mies on oikein HD-mies ja itse on ajanut perse leviten yhdistelmää, niin kyllä silloin saa olla kriittinen kaikkea liikkuvaa kohtaan.


      • Joskus 1990 alkupuolella ajelin vanhalla Toyota Crownilla. Yhden illan aikana minut pysäytettiin 3-4 kertaa ja rekisteriote tarkastettiin. Viimeisellä kerralla painoin jarrut pohjaan keskellä Mannerheimintietä ja odottelin kunnes poliisi viittoi ajamaan sivummalle.

        Sinänsä sireenin käyttö on epäystävällistä, sillä niissä sinisissä valoissa on punainenkin vilkku, mikä kehottaa pysähtymään.

        Sitten oli yksi hauska tapaus, takaa lähti ohittamaan siviiliautolla ajavat poliisit, ajoivat siinä rinnallani jonkin matkaa ja huomasin vasta silloin kun vilkaisin vasemmalle ja siinä heiluttivat "STOP" käsikylttiä.
        Jos olisin vain katsellut taustapeiliin, en olisi heitä huomannut


      • Entinen lentävä
        RööpeRööperistä kirjoitti:

        Hölmö etkö osaa lukee mitä EC kirjotti tuolla. PITÄÄ OLLA SELVÄSTI epäilys jostakin epäkohasta!!!!! Semmosta sillä ei kerta ees ollu! Nuija!
        Tollasta ihme sekoiluu poliisit pitää ja epäilee vähän erinlaisen näköstä porukkaa rikollisiksi melko vittumaista j ärsyttävää toimintaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        " RööpeRööperistä " : sinä se vast aoikein tosi nuija olet ja idiootti. Et kyllä tajua yhtään mistä puhut. Jos poliisi pitää ratsian tiellä, niin ei siihen tarvi olla mitään epäilystä epäkohdasta. Voi voi sentään, että täällä on kaikenlaista ääliötä!


      • Ön pyhällystä

      • 19+4

        Juu loppuun käsitelty on ja siltä vaikuttaakin, kummasti ei vaan juttu lopu sitten niinkuin millään.

        On se paha juttu se, että poliisit tarkkailevat liikennettämme ja yleistä rauhaa muutenkin.

        Höllää sitä nutturaa ja pyydä miehesi sänkyyn kanssasi muutoinkin kun vain nukkumaan. Ehkä se vähän helpottaisi.


      • Jouko..

        On siinä ihmisellä ilot:"Varmasti olen parempi kuski, mitä siihen tulee, mitä sinä ikinä :] haha..."

        Voiko amismaisempaa kommenttia olla?


      • --P--

        Ei ole kyllä kaikki kotona tällä EvilCat, puhu jo tuossa itsensä pussiinkin. Huoletuttavaa jos tuollainen ollut ammattikuski eikä edes perusasiat hallussa.


      • utun viu..

        Vitun uikuttaja.


      • erikoista...
        runontaja kirjoitti:

        Joskus 1990 alkupuolella ajelin vanhalla Toyota Crownilla. Yhden illan aikana minut pysäytettiin 3-4 kertaa ja rekisteriote tarkastettiin. Viimeisellä kerralla painoin jarrut pohjaan keskellä Mannerheimintietä ja odottelin kunnes poliisi viittoi ajamaan sivummalle.

        Sinänsä sireenin käyttö on epäystävällistä, sillä niissä sinisissä valoissa on punainenkin vilkku, mikä kehottaa pysähtymään.

        Sitten oli yksi hauska tapaus, takaa lähti ohittamaan siviiliautolla ajavat poliisit, ajoivat siinä rinnallani jonkin matkaa ja huomasin vasta silloin kun vilkaisin vasemmalle ja siinä heiluttivat "STOP" käsikylttiä.
        Jos olisin vain katsellut taustapeiliin, en olisi heitä huomannut

        Oliskohan autolla ollut aiemmin hämäräperäisiä omistajia?


      • ____pekkis____
        --P-- kirjoitti:

        Ei ole kyllä kaikki kotona tällä EvilCat, puhu jo tuossa itsensä pussiinkin. Huoletuttavaa jos tuollainen ollut ammattikuski eikä edes perusasiat hallussa.

        Et ootte hölmöjä ja provosoidutte kaikest mä oon catin kanssa samaa mieltä noista jutuista ;) Parhaatkin älykääpiöt täällä nimittelemäs ja arvostelemas toisia kun ei itellänne ole kaikki kotona lähes alkuunkaan. Säälittävää sakkii suoli24 paskanjauhajat. Teijän käy kateeks vaan hohohoooo


      • ___pekkis___
        Jouko.. kirjoitti:

        On siinä ihmisellä ilot:"Varmasti olen parempi kuski, mitä siihen tulee, mitä sinä ikinä :] haha..."

        Voiko amismaisempaa kommenttia olla?

        voi, toi sun hohohoooo


      • ___pekkis___
        Entinen lentävä kirjoitti:

        " RööpeRööperistä " : sinä se vast aoikein tosi nuija olet ja idiootti. Et kyllä tajua yhtään mistä puhut. Jos poliisi pitää ratsian tiellä, niin ei siihen tarvi olla mitään epäilystä epäkohdasta. Voi voi sentään, että täällä on kaikenlaista ääliötä!

        vittu miten tyhmii te ootte. ratsia on ratsia mut et lähtee jonku normihenkilön -auton perään syyttä ja pysäyttää iliman syyttä niin se on perseestä pönttöpää! se on selkeesti ahdisteluu saatana


      • Olen kieltäytyjä.
        1+4 kirjoitti:

        Jos puhaltamisesta kieltäytynyt änkyrä viedään verikokeeseen, niin yleensä hänet määrätään epäiltynä rattijuoppona ajokieltoon ja kortti lähtee siksi aikaa, kun tulosta odotetaan. Suostumalla puhaltamaan korttia ei oteta, jos tulos jää alle rangaistavuuden.

        Väärin! Poliisilla pitää olla vahvat perusteet epäillä rattijuoppoudesta ennen kuin voi ottaa kortin pois. Jos kieltäytyy puhallutuksesta se ei ole merkki että ajaja olisi nauttinut alkoholia tai mitään muutakaan päihdyttävää, kuten huumeita tai lääkkeitä.
        Poliisi joutuisi oikeuteen ja perustelemaan tosi hyvin, miksi epäilee (epäili) ajajaa, että ottaisi kortin kuivumaan. Kyllähän selväpäisen kuskin erottaa ja näkee jo maalaisjärjelläkin ja autossa pitäisi haista ja lemuta vähintään viina (tuulilasinpesuneste ei riitä perusteeksi) tai silminnähden huomata, että kuski on ottanut jotakin ainetta; silmät, puhe, käytös, epävarma liikkuminen jne.
        Sitä paitsi verikoevaiheessakin voi suorittaa puhalluksen ja puhaltaa ne nollat.


      • Kaunissaari

        Ei se mitään tehnyt astu vaan liian isoille varpaille.


      • hd miäs
        antakaa määkin kirjoitti:

        No jos mies on oikein HD-mies ja itse on ajanut perse leviten yhdistelmää, niin kyllä silloin saa olla kriittinen kaikkea liikkuvaa kohtaan.

        Jos mies on iha hd mies, se pitää hakata ihan vaan varmuuden vuoksi. Sekin kuuluu poliisin velvollisuuksiin. Ehkä korttikin pitäis ottaa tuollaisilta.


      • hd miäs

        Ihan vaan, poliisipäälikkö on yleensä lomalla kun hänelle soittelee tuollaiset idiootit.


      • ajurit
        ei kiire minnekkään kirjoitti:

        niin se on onko helpompaa puhaltaa nollat,kuin että poliisi kuskaa terveyskeskukseen tai sairaalaan verikokeeseen ja sieltä saa vasta nolla tuloksen.kumpi on autoilijan kannalta helpompi.jättää auto ensimmäiselle linja-autopysäkille ja juosta se hakemaan sairaalan verikokeesta.oliko helpompi puhaltaa nollat ja jatkaa kiireistä matkaa joka tuntuu olevan jokaisen mattimyöhäsen ongelma nykyään.herätkää aiemmin niin kiire loppuu.itse olen ajanut 4000000km eikä vieläkään kiire minnekkään,aina on perille ehtinyt joskus liian aikaisin

        ei kiire minnekään minä laitan kellon soimaan n.5min arvioitua matka-aikaa aiemmin,ja hyvin ehtii duuniin :) moottoritiellä vit-tuilijat ajaa aina alle nop.rajoituksien OHITUSKAISTAA!!! minä ajan noin 105 km/h moottoritiellä. sovitan kuitenkin vauhdin niin,että ohittaessani muiden ei tarvitse jarrutella!!
        ,


      • petskuliini

        Olipa hyvä et pysäyttivät sut. Sulla on selvästi joku asenne ongelma ja lisänä ongelma et joku voi tehdä omaa työtään kysymättä sulta lupaa ja sitä se poliisin työ just on. Hyvä poliisit!


      • mayarinea

        Tässä nähdään miten "miehet" ovat Juuri niitä mitä pelkäävätkin olevansa. Hienoa että otat asias esiin!! Tosi herrasmiehiä ei tässä keskustelussa ole nähty. Ainoastaan muutamia ("faktoja"). Voisiko joku muukin mies kuin -Pekkis- olla Mies eikä marjanpoimija?? Jep : D Todellisuus on toista... täällähän te voitte olla niin miestä että! Ja vielä ilkeitä. No, hatun nosto EvilCat! Sait ainakin aikaiseksi varsinaisen myllyn näiltä P- Housuilta : DD Menkää metsään ja nauttikaa "miehet" Syksystä.


      • A:n serkku
        EvilCat kirjoitti:

        Nonni... juuri noin... tuollasta se on !

        HIH! Naurattaa kun muistaa, mitä Aarnolds sanoi.


      • Mayariana
        joopajooooo007 kirjoitti:

        Kyllä se vaan niin on, että poliisi voi halutessaan pysäyttää auton kuin auton ja puhalluttaa, tuo sun "virkavallalla pitää olle epäilys jostain" ei nyt ihan pidä paikkaansa.

        Poliisi voi vapaasti joko pystyttää tienviereen ns. "ratsian" tai pistokokeella ottaa vaikkapa yhden auton lennosta ja pysäyttää ja puhalluttaa.

        Ehkä sun pitäisi oikeasti tutustua kyseisiin lakikohtiin ja puhua vähemmän paskaa kuten aikaisemmassakin kirjoituksessai "huipputörkeää toimintaa poliisilta" ym.

        Sulla on asenteessa vikaa joten käy tutkituttamassa pääkoppasi jos mm. haluat "haistatan kyllä silloin hyvin pitkän ***** seuraamuksista välittämättä" tyylillä homman hoidella omalta kohdaltasi.

        Taitaa olla vähän enempikin asioita sulla pielessä kun vrkavalta noin sua ottaa kupoliin.

        Miten jaksat ?? Lainvalvoja? Tee nuo kaikki samat asetelmasi itsellesi, mitä kehoitat toiselle! On siinä vaan taas ihminen, joka on niin lainkuuliainen. Voi hitsi. Älä vaan kävele suojatiellä punaisiapäin! Varsinaista tekopyhyyttä. No Huh Huh...


      • mayarinea
        hd miäs kirjoitti:

        Ihan vaan, poliisipäälikkö on yleensä lomalla kun hänelle soittelee tuollaiset idiootit.

        Miten jaksat ?? Lainvalvoja? Tee nuo kaikki samat asetelmasi itsellesi, mitä kehoitat toiselle! On siinä vaan taas ihminen, joka on niin lainkuuliainen. Voi hitsi. Älä vaan kävele suojatiellä punaisiapäin! Varsinaista tekopyhyyttä. No Huh Huh... Olen kyllä täysin samaa mieltä Nice Catin kanssa. Koittakaa miehet vaan noutaa sitä ruokaa luolaan! Ettekai nyt noin v:n pikkumaisia ole! Ps. mitä sotilaat huutavat juuri ennen kuolemaa... Äitiä!!


      • Mayariana
        Panhead kirjoitti:

        Toi on varmaan totta tuo kyttien "rasistisuus" H-D äijien kohdalla olen itsekkin joutunut autoillessani miekkamiesten ahdistelemaksi pelkän ulkonäön perusteella olen kait sitten kriminaali liivi ja mustat lasit päällä? Viimeksi kysyin syytä pysäytykseen niin nuori kokelaskyttä totesi hänelle tulleen etiäisen minusta. Lopulta paloi pinna ja sakot suun soitosta ja niskoittelusta poliisille totaalisen kyllästymisen jälkeen revin lapun niiden nokan edessä ja lähdin sanaakaan sanomatta eivät tulleet perään mutta huusivat että kyllä ulosotto hoitaa. Suomeksi sanoen kyllä v.t,ttaa . välillä ylimieliset paskiaiset.

        No tuohon en usko! Kyllä tuossa vaiheessa jos noin olet toiminut (mitä en usko) Minäkin veisin sinut jo lähimpään putkaan (vessanpönttöön). Älä nyt yllytä ketään toimimaan noin! Haloo... Edelleenkin haastajan puolella : ))


      • Voi teitä pentuja
        joustavasti kirjoitti:

        Ilman kunnon syytä?! Kunnon syy tulee esim. siitä, kun autoilija huomaa poliisiauton olevan takana ja alkaa ajaa erittäin tarkasti oman mittarinäyttämänsä mukaan sallittua nopeutta. Aika moni on siinä tilanteessa, että ajaa noin, kun pelkää. Samalla kun ajat5 "tarkasti", useimpien ajokäytös muuttuu epävarmaksi ja tottakait sellainen ajokäytös herättää virkavallan. Olisit mieluummin tyytyväinen, että sinut pysäytettiin ja tarkistettiin. Nyt vain sattui, että olet ilmeisesti sellainen henkilö, joka ajat todella vähän, olet usein "tientukkona" ja ajosi ei ole joustavaa, vaikka ajatkin selvinpäin. Mutta, kun ajat enemmän esim kun vuosittainen ajomääräsi on yli 20 thkm, todennäköisesti opit tai sitten et.

        Just just!! Olikohan Muuta?? Taitava kuski....


      • outolempinen
        Ön pyhällystä kirjoitti:

        Kyl pyhällellä vöi jös hälyää. Jös ei hälyä niin ei sitten tärvi

        Räkästän sinuä!


      • puhalla ny
        Olen kieltäytyjä. kirjoitti:

        Väärin! Poliisilla pitää olla vahvat perusteet epäillä rattijuoppoudesta ennen kuin voi ottaa kortin pois. Jos kieltäytyy puhallutuksesta se ei ole merkki että ajaja olisi nauttinut alkoholia tai mitään muutakaan päihdyttävää, kuten huumeita tai lääkkeitä.
        Poliisi joutuisi oikeuteen ja perustelemaan tosi hyvin, miksi epäilee (epäili) ajajaa, että ottaisi kortin kuivumaan. Kyllähän selväpäisen kuskin erottaa ja näkee jo maalaisjärjelläkin ja autossa pitäisi haista ja lemuta vähintään viina (tuulilasinpesuneste ei riitä perusteeksi) tai silminnähden huomata, että kuski on ottanut jotakin ainetta; silmät, puhe, käytös, epävarma liikkuminen jne.
        Sitä paitsi verikoevaiheessakin voi suorittaa puhalluksen ja puhaltaa ne nollat.

        Eli olet PELLE!! Poliisilla on parempaakin tekemistä kuin "tapella" teidänlaisten minä tiedän kyllä oikeuteni einareiden kanssa. Järki käteen nyt!


      • höpöhöpö.
        ei kiire minnekkään kirjoitti:

        niin se on onko helpompaa puhaltaa nollat,kuin että poliisi kuskaa terveyskeskukseen tai sairaalaan verikokeeseen ja sieltä saa vasta nolla tuloksen.kumpi on autoilijan kannalta helpompi.jättää auto ensimmäiselle linja-autopysäkille ja juosta se hakemaan sairaalan verikokeesta.oliko helpompi puhaltaa nollat ja jatkaa kiireistä matkaa joka tuntuu olevan jokaisen mattimyöhäsen ongelma nykyään.herätkää aiemmin niin kiire loppuu.itse olen ajanut 4000000km eikä vieläkään kiire minnekkään,aina on perille ehtinyt joskus liian aikaisin

        Tietysti ne joutuu tuomaan takaisin jos kerran vievät.


      • saa ne
        joopajooooo007 kirjoitti:

        Kyllä se vaan niin on, että poliisi voi halutessaan pysäyttää auton kuin auton ja puhalluttaa, tuo sun "virkavallalla pitää olle epäilys jostain" ei nyt ihan pidä paikkaansa.

        Poliisi voi vapaasti joko pystyttää tienviereen ns. "ratsian" tai pistokokeella ottaa vaikkapa yhden auton lennosta ja pysäyttää ja puhalluttaa.

        Ehkä sun pitäisi oikeasti tutustua kyseisiin lakikohtiin ja puhua vähemmän paskaa kuten aikaisemmassakin kirjoituksessai "huipputörkeää toimintaa poliisilta" ym.

        Sulla on asenteessa vikaa joten käy tutkituttamassa pääkoppasi jos mm. haluat "haistatan kyllä silloin hyvin pitkän ***** seuraamuksista välittämättä" tyylillä homman hoidella omalta kohdaltasi.

        Taitaa olla vähän enempikin asioita sulla pielessä kun vrkavalta noin sua ottaa kupoliin.

        Nehän saa tappaakin putkaan, tiepuoleen tai vaikka hukuttaa eivätkä joudu mistäään vastuuseen. Toivottavasti Kolumbiasta lähettävät tappajat kostamaan sen putkaan tapetun kuoleman.


      • hah hah
        puhalla ny kirjoitti:

        Eli olet PELLE!! Poliisilla on parempaakin tekemistä kuin "tapella" teidänlaisten minä tiedän kyllä oikeuteni einareiden kanssa. Järki käteen nyt!

        Kyttien v-ttumaisuus pitää kostaa, kiusa se on pienikin kiusa.


      • jaa...
        mayarinea kirjoitti:

        Tässä nähdään miten "miehet" ovat Juuri niitä mitä pelkäävätkin olevansa. Hienoa että otat asias esiin!! Tosi herrasmiehiä ei tässä keskustelussa ole nähty. Ainoastaan muutamia ("faktoja"). Voisiko joku muukin mies kuin -Pekkis- olla Mies eikä marjanpoimija?? Jep : D Todellisuus on toista... täällähän te voitte olla niin miestä että! Ja vielä ilkeitä. No, hatun nosto EvilCat! Sait ainakin aikaiseksi varsinaisen myllyn näiltä P- Housuilta : DD Menkää metsään ja nauttikaa "miehet" Syksystä.

        Mistä luulet tietäväsi miehiksi, akat ne eniten kiihkoilee ja nuoleskelee kyttiä.


      • hah hah
        mayarinea kirjoitti:

        Miten jaksat ?? Lainvalvoja? Tee nuo kaikki samat asetelmasi itsellesi, mitä kehoitat toiselle! On siinä vaan taas ihminen, joka on niin lainkuuliainen. Voi hitsi. Älä vaan kävele suojatiellä punaisiapäin! Varsinaista tekopyhyyttä. No Huh Huh... Olen kyllä täysin samaa mieltä Nice Catin kanssa. Koittakaa miehet vaan noutaa sitä ruokaa luolaan! Ettekai nyt noin v:n pikkumaisia ole! Ps. mitä sotilaat huutavat juuri ennen kuolemaa... Äitiä!!

        Vai äitiä ))

        Menisitte vapaaehtoisena asepalvelukseen tai paremminkin vaatikaa pakolliseksi kuten miehillä, mutta eihän teistä ole siihenkään. Hyvin näkee bb:ssäkin, akat ulisee ja valittaa joka tehtävässä vaikka ei ole mitään edes ruumiilliseen työhön, saati inttiin verrattuna. Ei teistä ole kuin valittamaan.


      • ei aiheetta
        Panhead kirjoitti:

        Toi on varmaan totta tuo kyttien "rasistisuus" H-D äijien kohdalla olen itsekkin joutunut autoillessani miekkamiesten ahdistelemaksi pelkän ulkonäön perusteella olen kait sitten kriminaali liivi ja mustat lasit päällä? Viimeksi kysyin syytä pysäytykseen niin nuori kokelaskyttä totesi hänelle tulleen etiäisen minusta. Lopulta paloi pinna ja sakot suun soitosta ja niskoittelusta poliisille totaalisen kyllästymisen jälkeen revin lapun niiden nokan edessä ja lähdin sanaakaan sanomatta eivät tulleet perään mutta huusivat että kyllä ulosotto hoitaa. Suomeksi sanoen kyllä v.t,ttaa . välillä ylimieliset paskiaiset.

        Tosi paljon syyllistyvätkin rikoksiin ja hyvin harvoin kytät puuttuvat mihinkään. Joskus harvoin ratsaavat kerhoja ja aina on laitonta toimintaa. Suurella osalla laittomat pakoputket, järjetön meteli kun kaasuttavat. Taajamassa ajavat usein ylinopeutta tai sitten matelevat tien tukkona.


      • JOPPE
        ei kiire minnekkään kirjoitti:

        niin se on onko helpompaa puhaltaa nollat,kuin että poliisi kuskaa terveyskeskukseen tai sairaalaan verikokeeseen ja sieltä saa vasta nolla tuloksen.kumpi on autoilijan kannalta helpompi.jättää auto ensimmäiselle linja-autopysäkille ja juosta se hakemaan sairaalan verikokeesta.oliko helpompi puhaltaa nollat ja jatkaa kiireistä matkaa joka tuntuu olevan jokaisen mattimyöhäsen ongelma nykyään.herätkää aiemmin niin kiire loppuu.itse olen ajanut 4000000km eikä vieläkään kiire minnekkään,aina on perille ehtinyt joskus liian aikaisin

        JA ASIAKAS MAKSAA NE VERIKOKEET...KIELTÄYTYESSÄÄN ILMOTTAUTUU MAKSUMIEHEKSI...


      • Kirsi
        Olen kieltäytyjä. kirjoitti:

        Väärin! Poliisilla pitää olla vahvat perusteet epäillä rattijuoppoudesta ennen kuin voi ottaa kortin pois. Jos kieltäytyy puhallutuksesta se ei ole merkki että ajaja olisi nauttinut alkoholia tai mitään muutakaan päihdyttävää, kuten huumeita tai lääkkeitä.
        Poliisi joutuisi oikeuteen ja perustelemaan tosi hyvin, miksi epäilee (epäili) ajajaa, että ottaisi kortin kuivumaan. Kyllähän selväpäisen kuskin erottaa ja näkee jo maalaisjärjelläkin ja autossa pitäisi haista ja lemuta vähintään viina (tuulilasinpesuneste ei riitä perusteeksi) tai silminnähden huomata, että kuski on ottanut jotakin ainetta; silmät, puhe, käytös, epävarma liikkuminen jne.
        Sitä paitsi verikoevaiheessakin voi suorittaa puhalluksen ja puhaltaa ne nollat.

        Ihan sen kortin saa ja voi viedä poliisiasemalle itsekin, vaikka olisi täydet bonukset, ajoluvat kunnossa, säännölliset verenluovutukset jo vuosikymmeniltä takana, täysraittius koko iältä ja muu päihteettömyys kuin myös savuttomuus. Ei sillä kortilla mitään tee, kun on julkinen liikenne ja taksit. Turhan kallis henkilökortti koko ajokortti!


      • iso-ossi
        joustavasti kirjoitti:

        Ilman kunnon syytä?! Kunnon syy tulee esim. siitä, kun autoilija huomaa poliisiauton olevan takana ja alkaa ajaa erittäin tarkasti oman mittarinäyttämänsä mukaan sallittua nopeutta. Aika moni on siinä tilanteessa, että ajaa noin, kun pelkää. Samalla kun ajat5 "tarkasti", useimpien ajokäytös muuttuu epävarmaksi ja tottakait sellainen ajokäytös herättää virkavallan. Olisit mieluummin tyytyväinen, että sinut pysäytettiin ja tarkistettiin. Nyt vain sattui, että olet ilmeisesti sellainen henkilö, joka ajat todella vähän, olet usein "tientukkona" ja ajosi ei ole joustavaa, vaikka ajatkin selvinpäin. Mutta, kun ajat enemmän esim kun vuosittainen ajomääräsi on yli 20 thkm, todennäköisesti opit tai sitten et.

        Ootko sä vähän tyhmä et osannut lukee tuolta et henkilö on ammattikuski ajanut yhdistelmääkin ammatikseen ja ajaa joka päivä autolla. Taitaa olla pahakin lukihäiriö sulla. Puhut nyt henkilöstä joka ajanut kymmenii vuosii ja ollu jenkkiautoharrastajakin, voi jumalauta et jotku voi olla uunoja! V.ituttaa tollaset taukit mitkä vastailee täällä eikä tajuu mistää mitään, aja sä vaan ite sitä 20km tunnissa ja oo tientukkona, nuija!


      • crosscross
        A:n serkku kirjoitti:

        HIH! Naurattaa kun muistaa, mitä Aarnolds sanoi.

        kateellisen naisen kirjoittama teksti joopa joo huvittavaa


      • Hoitasit
        hah hah kirjoitti:

        Kyttien v-ttumaisuus pitää kostaa, kiusa se on pienikin kiusa.

        asiasi kohdaltaan kuntoon niin sinun ei tarvitsisi lääkitä heikkoa itsetuntoasi kostotoimilla. Et taida kuitenkaan kyetä moiseen. Tuo v-ttumaisuus josta virkavaltaa syyllistät on selkosuomenkielellä kyvyttömyyttäsi elää yhteisten pelisääntöjen puitteissa.


      • joopajooooo007 kirjoitti:

        Kyllä se vaan niin on, että poliisi voi halutessaan pysäyttää auton kuin auton ja puhalluttaa, tuo sun "virkavallalla pitää olle epäilys jostain" ei nyt ihan pidä paikkaansa.

        Poliisi voi vapaasti joko pystyttää tienviereen ns. "ratsian" tai pistokokeella ottaa vaikkapa yhden auton lennosta ja pysäyttää ja puhalluttaa.

        Ehkä sun pitäisi oikeasti tutustua kyseisiin lakikohtiin ja puhua vähemmän paskaa kuten aikaisemmassakin kirjoituksessai "huipputörkeää toimintaa poliisilta" ym.

        Sulla on asenteessa vikaa joten käy tutkituttamassa pääkoppasi jos mm. haluat "haistatan kyllä silloin hyvin pitkän ***** seuraamuksista välittämättä" tyylillä homman hoidella omalta kohdaltasi.

        Taitaa olla vähän enempikin asioita sulla pielessä kun vrkavalta noin sua ottaa kupoliin.

        Joo skodeilla on oikeus tehdä mitä vaa ohan siitä nyt koko aika mediassa jauhettuu tietoo et semmosii ne on. Normihenkilöt ei saa tehdä mitään ja niitä ne rupiset skoudet jahtaa ja syyttä monesti!


      • erikoista... kirjoitti:

        Oliskohan autolla ollut aiemmin hämäräperäisiä omistajia?

        Tuskin, seisoi meidän pihassa 2 vuotta ja edellisen omistajan pihassa vuoden tai kaksi. Oletan että olettivat auton olleen katsastamaton.

        Nykyään lienee useammassa poliisiautossa tekniikka, mikä automaattisesti ilmoittaa onko papereissa vikaa.


      • challenger-
        hd miäs kirjoitti:

        Ihan vaan, poliisipäälikkö on yleensä lomalla kun hänelle soittelee tuollaiset idiootit.

        Rankkaa käyttää nimerkkiä hd miäs tosi huonoa mainosta heille sinä. Jäikö aivos narikkaan vai vai huuhteliko viina ne pois.


      • challenger-
        Jouko.. kirjoitti:

        On siinä ihmisellä ilot:"Varmasti olen parempi kuski, mitä siihen tulee, mitä sinä ikinä :] haha..."

        Voiko amismaisempaa kommenttia olla?

        Siinä yksi kade paska myös. Kärsikö ego hahhahhaaaaa.


      • challenger-
        challenger- kirjoitti:

        Siinä yksi kade paska myös. Kärsikö ego hahhahhaaaaa.

        Toi oli tolle Joukolle.


      • 3+5
        puhalla ny kirjoitti:

        Eli olet PELLE!! Poliisilla on parempaakin tekemistä kuin "tapella" teidänlaisten minä tiedän kyllä oikeuteni einareiden kanssa. Järki käteen nyt!

        " Poliisilla on parempaakin tekemistä kuin "tapella" teidänlaisten minä tiedän kyllä oikeuteni einareiden kanssa."

        Eipä näytä olevan.

        Miksi sinusta omien oikeuksien unohtaminen ja alistuminen on jonkinlainen arvo? Eikös juuri valtion väkivaltakoneiston tehtävänä tulisi olla turvata meille ne oikeudet?


      • Maken kaveri Pera
        petskuliini kirjoitti:

        Olipa hyvä et pysäyttivät sut. Sulla on selvästi joku asenne ongelma ja lisänä ongelma et joku voi tehdä omaa työtään kysymättä sulta lupaa ja sitä se poliisin työ just on. Hyvä poliisit!

        Entä jos minä palkkaan kaverini Maken suorittamaan sinulle peräroorin tarkastuksen harjanvarrella? Työtäänhän vain hänkin tekisi.


      • pokkarimäkelä
        Kirsi kirjoitti:

        Ihan sen kortin saa ja voi viedä poliisiasemalle itsekin, vaikka olisi täydet bonukset, ajoluvat kunnossa, säännölliset verenluovutukset jo vuosikymmeniltä takana, täysraittius koko iältä ja muu päihteettömyys kuin myös savuttomuus. Ei sillä kortilla mitään tee, kun on julkinen liikenne ja taksit. Turhan kallis henkilökortti koko ajokortti!

        kisselle tiedoksi, henkilöllisyyttä ei voi tarkastaa ajokortista, vaikka
        siinä olisikin valokuva.

        Tämä ajokortin henkilöllisyystodistuksena käyttäminen on vanhinpia urbaanilegendoja mitä Suomessa kulkee kaduilla.


      • PUSKURIHIILLOSTAJA
        ajurit kirjoitti:

        ei kiire minnekään minä laitan kellon soimaan n.5min arvioitua matka-aikaa aiemmin,ja hyvin ehtii duuniin :) moottoritiellä vit-tuilijat ajaa aina alle nop.rajoituksien OHITUSKAISTAA!!! minä ajan noin 105 km/h moottoritiellä. sovitan kuitenkin vauhdin niin,että ohittaessani muiden ei tarvitse jarrutella!!
        ,

        SAATANAN PUSKURISSA HIILLOSTAJA !!!!


      • SAATHAN SINÄ MAKSAA
        JOPPE kirjoitti:

        JA ASIAKAS MAKSAA NE VERIKOKEET...KIELTÄYTYESSÄÄN ILMOTTAUTUU MAKSUMIEHEKSI...

        ei pidä paikkaansa :))


      • YHFten
        puhalla ny kirjoitti:

        Eli olet PELLE!! Poliisilla on parempaakin tekemistä kuin "tapella" teidänlaisten minä tiedän kyllä oikeuteni einareiden kanssa. Järki käteen nyt!

        Miksi poliisi kirjoittaa raporttiin "jouduimme jalkautumaan".. Onko siinä nyt niin kova energiankulutus kun jalkautuu.. Ei näe jalkautuneita poliiseja enää kuin televisiossa kun menevät ojentamaan 15-kesäisten mopopoikien laumaa.


      • testi

        voi voi


      • Anonyymi
        ei kiire minnekkään kirjoitti:

        niin se on onko helpompaa puhaltaa nollat,kuin että poliisi kuskaa terveyskeskukseen tai sairaalaan verikokeeseen ja sieltä saa vasta nolla tuloksen.kumpi on autoilijan kannalta helpompi.jättää auto ensimmäiselle linja-autopysäkille ja juosta se hakemaan sairaalan verikokeesta.oliko helpompi puhaltaa nollat ja jatkaa kiireistä matkaa joka tuntuu olevan jokaisen mattimyöhäsen ongelma nykyään.herätkää aiemmin niin kiire loppuu.itse olen ajanut 4000000km eikä vieläkään kiire minnekkään,aina on perille ehtinyt joskus liian aikaisin

        No jos ei ole kiirettä mihinkään nin ihan sama.


      • Anonyymi
        ei kiire minnekkään kirjoitti:

        niin se on onko helpompaa puhaltaa nollat,kuin että poliisi kuskaa terveyskeskukseen tai sairaalaan verikokeeseen ja sieltä saa vasta nolla tuloksen.kumpi on autoilijan kannalta helpompi.jättää auto ensimmäiselle linja-autopysäkille ja juosta se hakemaan sairaalan verikokeesta.oliko helpompi puhaltaa nollat ja jatkaa kiireistä matkaa joka tuntuu olevan jokaisen mattimyöhäsen ongelma nykyään.herätkää aiemmin niin kiire loppuu.itse olen ajanut 4000000km eikä vieläkään kiire minnekkään,aina on perille ehtinyt joskus liian aikaisin

        Sun ei tarvii mennä mukaan, eikä ne voi pakottaa, kun et ole rikkonut lakia, eikä ne voi pakolla pistää sua neulalla ja ottaa verta. Ne tarvii laitteen joka mittaa etäisyydeltä alkopitoisuuden ja ottaa samalla kuvan/dna:n. Sormenjälkiäkään ei ole pakko antaa, jos ei ole rikollinen.


      • Anonyymi
        1+4 kirjoitti:

        Jos puhaltamisesta kieltäytynyt änkyrä viedään verikokeeseen, niin yleensä hänet määrätään epäiltynä rattijuoppona ajokieltoon ja kortti lähtee siksi aikaa, kun tulosta odotetaan. Suostumalla puhaltamaan korttia ei oteta, jos tulos jää alle rangaistavuuden.

        Ne voi epäillä mitä tahansa; siihen tarvitaan kyllä sellaiset näytöt, ettei se niin vain luonnu.


      • Anonyymi
        Olen kieltäytyjä. kirjoitti:

        Väärin! Poliisilla pitää olla vahvat perusteet epäillä rattijuoppoudesta ennen kuin voi ottaa kortin pois. Jos kieltäytyy puhallutuksesta se ei ole merkki että ajaja olisi nauttinut alkoholia tai mitään muutakaan päihdyttävää, kuten huumeita tai lääkkeitä.
        Poliisi joutuisi oikeuteen ja perustelemaan tosi hyvin, miksi epäilee (epäili) ajajaa, että ottaisi kortin kuivumaan. Kyllähän selväpäisen kuskin erottaa ja näkee jo maalaisjärjelläkin ja autossa pitäisi haista ja lemuta vähintään viina (tuulilasinpesuneste ei riitä perusteeksi) tai silminnähden huomata, että kuski on ottanut jotakin ainetta; silmät, puhe, käytös, epävarma liikkuminen jne.
        Sitä paitsi verikoevaiheessakin voi suorittaa puhalluksen ja puhaltaa ne nollat.

        Miten poliisi todistaa havaintonsa?


    • Korkein oikeus avasikin ison portin?

    • kattia kanssa

      Kohtako ei joudu enää mihinkään vastuuseen tekemisistään?
      Puhaltakaapas nyt tämän sortin peli poikki heti alkunsa...tai ei hyvää seuraa.

      • pro mille

        Jos kieltäytyy puhaltamasta, joutuu useimmiten verikokeeseen.


      • kiitos kko
        pro mille kirjoitti:

        Jos kieltäytyy puhaltamasta, joutuu useimmiten verikokeeseen.

        Voidaanko siihenkään pakottaa?

        Yksi asia mitä poliisi voi ilmeisesti tehdä on estää epäiltyä poistumasta paikalta. Siinähän odottelet muutaman tunnin tai vaikka koko yön :D

        Kaikkeen toimintaan tulee tästä lähtien sanoa että "en suostu edesauttamaan syylliseksi tuomitsemistani".


      • falle ranstet
        kiitos kko kirjoitti:

        Voidaanko siihenkään pakottaa?

        Yksi asia mitä poliisi voi ilmeisesti tehdä on estää epäiltyä poistumasta paikalta. Siinähän odottelet muutaman tunnin tai vaikka koko yön :D

        Kaikkeen toimintaan tulee tästä lähtien sanoa että "en suostu edesauttamaan syylliseksi tuomitsemistani".

        Ei tarvitse puhaltaa jos ei halua. Jos poliisimies vie verikokeeseen, niin jos alkoholia ei löydy verestä, niin poliisi joutuu maksamaan verikokeen kustannukset. Ja poliisi tarkoittaa tässä organisaatiota, ei yksittäistä poliisimiestä. Poliisi on joskus sakottanut kieltäytyneitä, mutta oikeudessa nämä kaatuvat johdonmukaisesti.


      • petskuliini
        falle ranstet kirjoitti:

        Ei tarvitse puhaltaa jos ei halua. Jos poliisimies vie verikokeeseen, niin jos alkoholia ei löydy verestä, niin poliisi joutuu maksamaan verikokeen kustannukset. Ja poliisi tarkoittaa tässä organisaatiota, ei yksittäistä poliisimiestä. Poliisi on joskus sakottanut kieltäytyneitä, mutta oikeudessa nämä kaatuvat johdonmukaisesti.

        Toi on taas ihan tuubaa ja suoraa hevosmiesten kokouksesta. Kaikkea sitä saa lukeakin. Verikokeen maksaa yhteiskunta EI poliisi.


      • Haloota

        Mistä vastuusta puhut? Eihän täällä ketään ole sellaista edes väittänyt... PK?


      • falle
        falle ranstet kirjoitti:

        Ei tarvitse puhaltaa jos ei halua. Jos poliisimies vie verikokeeseen, niin jos alkoholia ei löydy verestä, niin poliisi joutuu maksamaan verikokeen kustannukset. Ja poliisi tarkoittaa tässä organisaatiota, ei yksittäistä poliisimiestä. Poliisi on joskus sakottanut kieltäytyneitä, mutta oikeudessa nämä kaatuvat johdonmukaisesti.

        Ei pidä paikkaaannsa


      • maksaa se
        petskuliini kirjoitti:

        Toi on taas ihan tuubaa ja suoraa hevosmiesten kokouksesta. Kaikkea sitä saa lukeakin. Verikokeen maksaa yhteiskunta EI poliisi.

        Maksaa kytille aikaa, vaivaa, polttoainetta, ehtivät sakottaa vähemmän muita ja mikä parasta, niiltä menee hermot, ehtivät olla vähemmän aikaa eläkkeellä ja se taas on pelkkää plussaa yhteiskunnalle.


      • yhteisvastuu
        Haloota kirjoitti:

        Mistä vastuusta puhut? Eihän täällä ketään ole sellaista edes väittänyt... PK?

        Etkö sinä ymmärrä suomiorjien miestä jokaisen poliisin katseen alle joutuvan olevan rangaistuksen ansainnut? Ja omalla kustannuksella totta kai!


    • Omaa kuoppaa kaivaa

      Kyllä poliisi muistaa jatkossa nämä vit´tuilija ja perästä kuuluu.

      • kohta meilläkin

        -- ruotsissa ollaan tässäkin asiassa paljon meitä edellä , -- periaatteessa itse ei tartte edes kävellä verikokeeseen vaan vaunut hakee ,eikä omaa vertansa tartte antaa muille , valvonta kamerat on rikos intimiteettisuojaa vastaan.


      • kohta meilläkin kirjoitti:

        -- ruotsissa ollaan tässäkin asiassa paljon meitä edellä , -- periaatteessa itse ei tartte edes kävellä verikokeeseen vaan vaunut hakee ,eikä omaa vertansa tartte antaa muille , valvonta kamerat on rikos intimiteettisuojaa vastaan.

        Poliisien kannattaakin puhaltaa tästä lähtien rattijuoppojen puolesta ,etteivät
        joudu syytteeseen !!


      • On muitakin maita
        kohta meilläkin kirjoitti:

        -- ruotsissa ollaan tässäkin asiassa paljon meitä edellä , -- periaatteessa itse ei tartte edes kävellä verikokeeseen vaan vaunut hakee ,eikä omaa vertansa tartte antaa muille , valvonta kamerat on rikos intimiteettisuojaa vastaan.

        En ymmärrä miten joku voi väittää, että entiset miehittäjä ja hyväksikäyttäjä siat voisi olla Suomen edellä.


      • liuuku
        On muitakin maita kirjoitti:

        En ymmärrä miten joku voi väittää, että entiset miehittäjä ja hyväksikäyttäjä siat voisi olla Suomen edellä.

        Vieläkö sinä käytät lampaita ja 10 v poikia hyväksi, kun täällä mainostat itseäsi`?


      • Koli Jaska
        [email protected] kirjoitti:

        Poliisien kannattaakin puhaltaa tästä lähtien rattijuoppojen puolesta ,etteivät
        joudu syytteeseen !!

        Ei ne voi vuosia sitten eräässä poliisilaitoksessa puhallutettiin aamuvuoroon tulijat sunnuntaina ja niistä 14prosenttia joutui ilmoittamaan olevansa estyneitä hoitamasta työvuoroaan.


      • 3 kuoppaa

        kyllä täytyy olla hyvä muisti : ))


      • 6+10=16

        Kuopankaivaja-ukkeli haluaa Suomeen banaanivaltioiden meininkiä.

        Kuinka sairas voi olla jos palvoo noin kovasti monirotuisen ja suvaitsevaisen Suomen valtion väkivaltaosastoa?

        Käykäähän lukemassa mitkä ovat suvaitsevaisen Suomen Poliisin mietteet noiden isisläisten tapauksessa. Heille te tässä alistutte.

        Varmaan on psykologiassa jo selvitetty mikä on tuo mielisairaus mikä saa eräät palvomaan naapureita pamputtavaa väkivaltaorganisaatiota.


      • hiiteen KOKO RUOTSI
        kohta meilläkin kirjoitti:

        -- ruotsissa ollaan tässäkin asiassa paljon meitä edellä , -- periaatteessa itse ei tartte edes kävellä verikokeeseen vaan vaunut hakee ,eikä omaa vertansa tartte antaa muille , valvonta kamerat on rikos intimiteettisuojaa vastaan.

        ruotsi,ruotsi,ruotsi.


    • Aikaa siinä meni

      Onneksi nykyää voi puhaltaa ja ositaa, että ei ole kännissä ratissa. Joskus 80 luvulla poliisit veivät minut terveyskeskukseen lääkärille ja se vasta huvittavaa olikin.

      Ensin se lekuri pyysi sulkemaan silmät ja levittämää kädet sivulle, tämän jälkeen pyysi etusormen osumaan nenänpään silmät kiinni. No se oli helppo, mutta seuraavaksi pyysi aloitta maa luvusta sata lähteä siitä laskemaan takaperin , niin että aina piti miinustaa kolme numeroa, eli sata, 97, 94 jne. Oli pakko sanoa sille lekurille etten ole kännissä enkä selvinpäin tuohon leikkiin kykenevä. Kait se olisi sujunut, mutta olin muutenkin väsynyt. Tämän jälkeen se otti tulitikkurasia ja ja tyhjensi sen lattialle ja pyysi keräämään ne takas siihen rasiaan. Silloin paloi pinna ja sanoin minä en niitä siihen levitellyt, kerää itse sotkusi. no oikeuteen meni, mutta ei tuomittu rattijuopoudesta, vaan ajokortitta ajamisesta.

    • jgjgk...............

      Minusta on täysin järjetöntä tällä kuormitetaan terveyskeskuksia kun joudutaan viemään sairaalaan kokeisiin turhaan. Järkikäteen! Lain muutos pikaisesti.

    • kun ajat, ajat

      rattijuopothan tietysti kieltäytyy, fiksu ymmärtää ketä varten ratsioita on.

    • hyvä kun ei tarvitse

      Kiusaamista se onkin puhalluttaa ihmisiä jotka ajavat selvinpäin.

      • fueller

        Kyllä Poliisit kokee olevan uransa huipulla tämän jälkeen!!Kohta joutuu virkavalta ostamaan rattijuopoille viinatkin!!!


      • Joskus nälkäinen

        Niin ja miksi niitä rattijuoppoja pitää puhalluttaa kun ne on kuitenkin kännissä. Ja onhan todella typerää tuhlaamista että leipuri leipoo leipää vaikka kuitenkaan kaikilla ei ole nälkä...


    • 12+1

      Ei voi muuta sanoa kuin että on tämä Suomi pähkähullu maa. Nyt ois Stupidolla ja muilla hallituksen pelleillä näytön paikka eli pikavauhdilla tehdä sellainen lainsäädäntö jossa puhalluksesta ei voi kieltäytyä.

      • kysyn vaan

        Mitä muuta tuo on kuin virkavallan vastustamista?


      • Dyykkaja n

        Eikö se ole jo niin? ...P tai V samma saken??


      • Vastaan pikaisesti
        kysyn vaan kirjoitti:

        Mitä muuta tuo on kuin virkavallan vastustamista?

        "Mitä muuta tuo on kuin virkavallan vastustamista? "

        Se on fasismin ja virkavallan väärinkäytösten vastustamista. Suomi on aika totalitäärinen maa jonka johdossa on hilluneet lahtarit jo liian pitkään.


      • RATTIJUOPPO ON UHRI!
        Vastaan pikaisesti kirjoitti:

        "Mitä muuta tuo on kuin virkavallan vastustamista? "

        Se on fasismin ja virkavallan väärinkäytösten vastustamista. Suomi on aika totalitäärinen maa jonka johdossa on hilluneet lahtarit jo liian pitkään.

        "Se on fasismin ja virkavallan väärinkäytösten vastustamista."

        Juuri näin. Rattijuoppojen seulominen liikenteestä muita tienkäyttäjiä vaarantamasta on pahimman luokan fasismia ja virkavallan väärinkäyttöä. Poliisihan voisi ensin kristallipallostaan katsoa, kuka kuljettajista on kännissä ja kuka ei ja sitten puhalluttaa vain ne känniset. Tai ei sittenkään, kyllähän ihmisellä PITÄÄ OLLA OIKEUS ajaa autoa kännissä!! Rattijuoppojen yliajamiksi/kolaroimiksi tulleet ihmiset pitäisi tuomita vankilaan tai vähintään sakkoihin ja korvaamaan rattijuopolle aiheuttamansa vahingot aineellisista henkisiin.


      • hah hah
        RATTIJUOPPO ON UHRI! kirjoitti:

        "Se on fasismin ja virkavallan väärinkäytösten vastustamista."

        Juuri näin. Rattijuoppojen seulominen liikenteestä muita tienkäyttäjiä vaarantamasta on pahimman luokan fasismia ja virkavallan väärinkäyttöä. Poliisihan voisi ensin kristallipallostaan katsoa, kuka kuljettajista on kännissä ja kuka ei ja sitten puhalluttaa vain ne känniset. Tai ei sittenkään, kyllähän ihmisellä PITÄÄ OLLA OIKEUS ajaa autoa kännissä!! Rattijuoppojen yliajamiksi/kolaroimiksi tulleet ihmiset pitäisi tuomita vankilaan tai vähintään sakkoihin ja korvaamaan rattijuopolle aiheuttamansa vahingot aineellisista henkisiin.

        Jos ajaa virheettömästi eikä viina haise, ei ole mitään syytä epäillä rattijuoppoudesta.


      • Anonyymi
        RATTIJUOPPO ON UHRI! kirjoitti:

        "Se on fasismin ja virkavallan väärinkäytösten vastustamista."

        Juuri näin. Rattijuoppojen seulominen liikenteestä muita tienkäyttäjiä vaarantamasta on pahimman luokan fasismia ja virkavallan väärinkäyttöä. Poliisihan voisi ensin kristallipallostaan katsoa, kuka kuljettajista on kännissä ja kuka ei ja sitten puhalluttaa vain ne känniset. Tai ei sittenkään, kyllähän ihmisellä PITÄÄ OLLA OIKEUS ajaa autoa kännissä!! Rattijuoppojen yliajamiksi/kolaroimiksi tulleet ihmiset pitäisi tuomita vankilaan tai vähintään sakkoihin ja korvaamaan rattijuopolle aiheuttamansa vahingot aineellisista henkisiin.

        Omassa autossaan saa olla kuten haluaa.


    • En Pühällä

      Kyllä vöi öllä pühältämättä jös hälüää!

      • P...Pekka

        Nii-i värmään vöikin Apuva..


    • kannanottoni

      En puhaltanut, jouduin oikeuslääketieteen laitokselle poliisiautossa verikokeeseen, mistä maksoin sata euroa. Tosin hassulta tuntuu se, ettei niitä puhalluteta, jotka kaahailevat ympäri maata tuhatta ja sataa jäämättä koskaan kiinni, syyllistyvät vakavaan liikenneturvallisuuden vaarantamiseen jne. ja saavat samat tuomiot mitä joku rikosrekistötön kansalainen joka siirtää autonsa 5 m parkkipaikalta toiselle vähänkään maistissa. Eli sillä kuinka vakavat seuraukset ovat ei riipu mitenkään siitä, miten törkeästi on toimittu. En silti kannata rattijuoppoutta, mutta tuomita pitäisi teon törkeyden perusteella.

      • Timo Kovalainen

        Kävipä aikoinaan 1980luvun puolessa välissä illanvieton jälkeen aamupäivällä liikkuvat pysäyttivät ja veivät paikalliselle sairaalalle verikokeeseen. Tuli sitten oman kylän poliisit ja ensimmäinen kysymys oli mitä h,,,viettiä sie täällä teet ku oot selvempi ku kumpikaan meistä.no verikokeessa oli oli0,46promillea mutta takaisinlaskennalla arvoksi saatiin 0,54 ja ei kun käräjille. Sakkoa 147markkaa ei muuta tuli muuten yhteiskunnalle maksamaan tuohonaikaan noin 1500 markkaa joten olisi ollut parempi kun ei niin tarkasti tuijotettaisi sitä rajaa vaan katsottaisiin yleiskuntoa. Monta kertaa vaarallisempia ovat yliväsyneet kuljettajat jotka puoliunessa ajavat autoillaan.


      • Hulabaloota

        Mix??


      • niinpä.
        Timo Kovalainen kirjoitti:

        Kävipä aikoinaan 1980luvun puolessa välissä illanvieton jälkeen aamupäivällä liikkuvat pysäyttivät ja veivät paikalliselle sairaalalle verikokeeseen. Tuli sitten oman kylän poliisit ja ensimmäinen kysymys oli mitä h,,,viettiä sie täällä teet ku oot selvempi ku kumpikaan meistä.no verikokeessa oli oli0,46promillea mutta takaisinlaskennalla arvoksi saatiin 0,54 ja ei kun käräjille. Sakkoa 147markkaa ei muuta tuli muuten yhteiskunnalle maksamaan tuohonaikaan noin 1500 markkaa joten olisi ollut parempi kun ei niin tarkasti tuijotettaisi sitä rajaa vaan katsottaisiin yleiskuntoa. Monta kertaa vaarallisempia ovat yliväsyneet kuljettajat jotka puoliunessa ajavat autoillaan.

        0,8 promilleen asti ajotaito jopa paranee tutkitusti, mutta kytät haluaisi laskea, että saisivat enemmän sakkotuloja.


    • fmckvmblcmvblk

      Muuttakaa jo lakejanne.....täysin naurettavaa että rikolliset saavat kohta määrätä mitä poliisi tekee! Ottakaa mallia USA:ta...katsoin juui ohjelman vankilaoloista pohjoismaissa ja USA:ssa! USA:n vankilajärjestelmä on oikein....vankila on rangaistuslaitos eikä oleskelupaikka! Pankaa vangit työhön jolla maksavat iyse oleskelunsa vankilassa.....miksi veronamksjat joutuvat maksamaan vankien elättämisen!? Usalainern vnkilanjohtaja sanoi, etteivät kasalaiset suostuisi maksamaan tällaista lepokorivankilaa USA:ssa....siis USA on demokratia Pohjoismaat on jotain muuta, kansalaisilta ei edes kysyt' mit' he tykk''v't ett' vangeilla on paremmat elinolosuhteet kuin vanhuksillamme vanhainkodeissa!!!!!Nyt muuttamaan lakeja vinhaa tahtia!

      • Vapautensa menettäny

        Vanki on työ velvollinen kaikissa suomalaisissa vankiloissa, paitsi jos opiskelee siellä. Tietysti eristysvangit on asia erikseen.

        Vangit ovat esim: rakentaneet seutulan lentokentän vantaalla, kunnostaneet suomenlinnat ja vieläkin kunnostavat sitä.

        Ainakin enne vanhaan tekivät kaikkien autojen rekisterikilvet ja liikennemerkit teilemme. Ei vankila ole ihan aikuisten oikeesti lepokoti.

        Olen ikäväkyllä joutunut vierailemaan siellä, mutta siitä on jo iäisyys ja toivottavasti en koskaan joudu sinne takaisin, koska se on rangaistuslaitos.


      • ttfff
        Vapautensa menettäny kirjoitti:

        Vanki on työ velvollinen kaikissa suomalaisissa vankiloissa, paitsi jos opiskelee siellä. Tietysti eristysvangit on asia erikseen.

        Vangit ovat esim: rakentaneet seutulan lentokentän vantaalla, kunnostaneet suomenlinnat ja vieläkin kunnostavat sitä.

        Ainakin enne vanhaan tekivät kaikkien autojen rekisterikilvet ja liikennemerkit teilemme. Ei vankila ole ihan aikuisten oikeesti lepokoti.

        Olen ikäväkyllä joutunut vierailemaan siellä, mutta siitä on jo iäisyys ja toivottavasti en koskaan joudu sinne takaisin, koska se on rangaistuslaitos.

        Ei enää eletä kuuskyt lukua.

        Taskurahan takia hommiin menee moni, mutta jos ei huvita ei ole pakko.


      • heh heh
        Vapautensa menettäny kirjoitti:

        Vanki on työ velvollinen kaikissa suomalaisissa vankiloissa, paitsi jos opiskelee siellä. Tietysti eristysvangit on asia erikseen.

        Vangit ovat esim: rakentaneet seutulan lentokentän vantaalla, kunnostaneet suomenlinnat ja vieläkin kunnostavat sitä.

        Ainakin enne vanhaan tekivät kaikkien autojen rekisterikilvet ja liikennemerkit teilemme. Ei vankila ole ihan aikuisten oikeesti lepokoti.

        Olen ikäväkyllä joutunut vierailemaan siellä, mutta siitä on jo iäisyys ja toivottavasti en koskaan joudu sinne takaisin, koska se on rangaistuslaitos.

        Nehän hankkii vankilassa enemmän kuin moni töissä, lisäksi täyhoito ja kaikki ilmaista. Monet virolaiset, ryssät ja suomalaisetkin menevät oikein mielellään vankilaan, tekevät murhiakin, että saavat olla pitkään.

        Autoilijoiden turha kyttääminen saa kuitenkin monen vastustamaan kyttiä ja aivan oikeutetusti. Selvittäisivät oikeita rikoksia eivätkä kyttäisi pieniä ylinopeuksia ja jahtaisi ihmisiä ilman aihetta epäillä mistään tai mitättömästä rikkeestä tyyliin, että kiinni on saatava elävänä tai kuolleena. Itse ne vaan haluaa kaahata ja taseroida.


    • tienkäyttäjä

      Senhän haistaa ja näkee jo metrin päästä kuka on ottanna ,kun ei itte ole sitä koskaan tehnyt ja 45 pian mittarissa ,mariskaa tyhjästä ,minä ajelen ja huhaltelen kiusaksi nollia ja kiittelen ollia

    • Taiska33

      Kännissä ajajien ongelma,
      en korviani lutkauta moiselle,
      taas keltainen lehdistö saa kauppaa tehtyä.
      Ketä kiinnostaa asia,jos selvä niin miksi kieltäytyä?

    • sdklgjbgilf

      Poliisi kiersi jokin aika sitten kaupungilla huumekoiran kanssa,etsi huumeita ja tämä todettiin laittomaksi. Eikö tämä puhallus ole sama juttu,tutkitaan ilman pätevää syytä.Mitä sanotte?

      • fgf

        Ei ole laitonta käyttää huumekoiraa. Vaan kun mennään asuntoon niin silloin pitää olla koti-etsintälupa.


      • rattijuopon uhri
        fgf kirjoitti:

        Ei ole laitonta käyttää huumekoiraa. Vaan kun mennään asuntoon niin silloin pitää olla koti-etsintälupa.

        Mitenhän päihde- ym . rikokset selvitetään, jos mitään ei saa tutkia?
        Narkkarit ja rattijuopot käyvät varmaan itse ilmottautumassa poliisille?

        Oletko vielä samaa mieltä, jos joku ajaa lapsesi yli?


      • sen sanon

        Moniko "toteajista" oli Vihreitä?


      • petskuliini

        Toki poliisi saa koiraansa ulkoiluttaa missä haluaa...


      • Mehupilli

        Puhallus on yksi parhaista leffoista : )


      • Tyrmistynyt
        rattijuopon uhri kirjoitti:

        Mitenhän päihde- ym . rikokset selvitetään, jos mitään ei saa tutkia?
        Narkkarit ja rattijuopot käyvät varmaan itse ilmottautumassa poliisille?

        Oletko vielä samaa mieltä, jos joku ajaa lapsesi yli?

        EI KAI TÄÄLLÄ KUKAAN OLE TUOLLAISTA VÄITTÄNYTKÄÄN!! ALOITA ALUSTA!


      • taas tuubaa!
        fgf kirjoitti:

        Ei ole laitonta käyttää huumekoiraa. Vaan kun mennään asuntoon niin silloin pitää olla koti-etsintälupa.

        Tämäkään ei pidä paikkaansa!

        Poliisi voi harkinnanvaraisesti mennä sisään asuntoon, jos kokee siihen tarvetta. Kotietsintälupa on Jenkkien juttu.


      • Nimenomaan näin
        taas tuubaa! kirjoitti:

        Tämäkään ei pidä paikkaansa!

        Poliisi voi harkinnanvaraisesti mennä sisään asuntoon, jos kokee siihen tarvetta. Kotietsintälupa on Jenkkien juttu.

        Ei todellakaan SuomenPoliisi, tuo fasismin ja natsismin kehto, tarvitse suomessa mitään lupia mennä toisen asuntoon. Riittää pelkkä nk. vahva epäily, josta ilmoitetaan kenttäjohtajalle, ja sen jälkeen sisään.


      • päinvastoin
        fgf kirjoitti:

        Ei ole laitonta käyttää huumekoiraa. Vaan kun mennään asuntoon niin silloin pitää olla koti-etsintälupa.

        Kadulla ei saa tutkia ihmisiä ilman aihetta epäillä, mutta Suomi on niin idiootti maa, että kotiin savat tulla ilman kotietsintälupaa, korjata pitäisi sekin.


      • joo ja
        petskuliini kirjoitti:

        Toki poliisi saa koiraansa ulkoiluttaa missä haluaa...

        On hyvä pitää sumute aina mukana vaarallisen näköisten rakkien varalta. Maanomistaja taas saa ampua irrallaan olevan rakin.


      • Orjien Tuki ry
        rattijuopon uhri kirjoitti:

        Mitenhän päihde- ym . rikokset selvitetään, jos mitään ei saa tutkia?
        Narkkarit ja rattijuopot käyvät varmaan itse ilmottautumassa poliisille?

        Oletko vielä samaa mieltä, jos joku ajaa lapsesi yli?

        Jokainen mies käy säännöllisesti tutkituttamassa sukupuolielimensä lääkärillä omalla kustannuksellaan ja antaa pätevät todisteet sisältävän raportin seksuaalitoimistaan. Paras olisi jos tämä tapahtuisi ennen raiskausta. Onhan niitä raiskareita liikenteessä.

        Jokainen tietokoneen omistava joutuu selvittämään bitin tarkkuudella ettei ole hakkeroinut kenenkään konetta ja muut joutuvat antamaan pätevät todisteet jos väittävät ettei heillä ole tietokonetta. Ovathan ne hakkerit vakava uhka yhteiselle turvallisuudelle.

        Annettujen todisteiden tutkimiseen kuluvan ajan korvaavat epäilyksenalaiset omasta pussistaan. Syyttömäthän haaskaavat työtään tekevien poliisien aikaa.


      • Anonyymi
        joo ja kirjoitti:

        On hyvä pitää sumute aina mukana vaarallisen näköisten rakkien varalta. Maanomistaja taas saa ampua irrallaan olevan rakin.

        Ei saa edes sutta ilman lupaa.


    • autoileva

      Kyse on vastuuttomuudesta, ei haluta ottaa vastuuta tekemisistään. Lusmuilua kaikki tyynni, selkärangatonta touhua.

      • pyöräilevä

        Ei halua ottaa vastuuta siitä että ei ole aiheuttanut vaaraa muille ja että joku tuntematon henkilö on mahdollisesti hypännyt kännissä rattiin?

        Eikös juurikin tuo matelu ole selkärangatonta?


    • fjslkfjskgjroeigjoer

      Tuntuu että päättäjät tahallaan haluavat hävittää ihmisiltä normaalin oikean ja väärän tajun tekemällä täysin järjettömiä päätöksiä kuten esim. tuo itsekriminointisuoja ettei tarvitse ilmoittaa jos kolhii toisen autoa jne.

      Onko tämä se New World Order jossa kaikki on päinvastoin kuin järki sanoo?

      • Säälittävää

        Päättäjät haluavat poistaa moraalikäsityksen, eli juuri oikean ja väärän ihmismielestä.


    • ======
    • puhallan jos tarvis

      No, olisko kuitenkin helpompi puhaltaa jos on nollaa, varmasti kuin se että' viedään valtion kyydillä verikokeisiin ?

      • ime vaan

        Entäs sellainen vaihtoehto ettei epäillä ilman todisteita? Ettei harjoiteta massaepäilyä vaikkei ole mitään tapahtunutkaan?


      • .......
        ime vaan kirjoitti:

        Entäs sellainen vaihtoehto ettei epäillä ilman todisteita? Ettei harjoiteta massaepäilyä vaikkei ole mitään tapahtunutkaan?

        Mitä todisteita? Puhallutuksen tuloshan on se todiste, jolla osoitat, ettet ole ylittänyt promillerajaa. Aina ei alkoholi näy päälle päin.


    • Näin se vain on

      Mikäs siinä, aina voi kieltäytyä, se on jokaisen oikeus. Sitten mennään suuremman riesan kautta. Ensin laitetaan koppiautoon tunniksi odottamaan kuljetusta verikokeeseen. Siinä menee ainakin tunti ja sen jälkeen pääsee autonsa luokse taksilla.

      Tai sitten kiltisti puhaltaa pilliin. Jokainen voi itse valita kumman valitsee.

      • valtion rasvaopit

        Joko teet, tai sitten itket ja teet.

        Tällainen on teidän himoitsemanne yhteiskuntajärjestys. Tuttu jostain ala-asteen pihalta ja maailman kehitysmaista ja muista paskavaltioista.

        Kikkarapäillä on se ero suomiorjiin, että he haluavat pois tällaisten järjestelmien alaisuudesta, kun taasen vuosisatoja naapureidensa orjuuttama finski himoitsee sellaisia.

        MOT. Perusfinski on tummiakin tyhmempi olento.


    • Turhaa neppailua

      lain koukeroiden suojissa. Kallista sen pitää ihmisellä ulospuhallusilman olla josko edes kerran vuodessa joutuu alkometriin puhaltamaan ja siitäkin kieltäytymään jonkun keksimään itsekriminointisuojaan vedoten. Virkavalta suorittaa tien päällä kaikkien edun nimissä puhalluskokeita liikenneturvallisuutta parantaakseen, ei wittuillakseen. Noi "kieltäytyjät" saisi puolestani kiskoa sieltä ratin takaa ja paalitella ojan pohjalla samoin tein, oli alkon alaisena tai ei.

      • Näin se vain on

        Joko puhaltaa ja jatkaa matkaa tai sitten edessä on pk-seudullakin parin tunnin reissu ja itse saa mennä takaisin autonsa luokse. Vapaa valinta.


      • näinseon
        Näin se vain on kirjoitti:

        Joko puhaltaa ja jatkaa matkaa tai sitten edessä on pk-seudullakin parin tunnin reissu ja itse saa mennä takaisin autonsa luokse. Vapaa valinta.

        Menee kytillä paljon aikaa hukkaan, mutta säästyypähän moni turhilta sakoilta, hah hah.


    • Aina ollut tätä

      Puhalluksesta on aina voinut kieltäytyä, mutta tällöin on suostuttava verikokeeseen tai tarkkuusalkometriin.
      Tuo itsekriminointihässäkkä aloitti tuon kieltäytymistrendin ja samaa perusajatusta on jo pitkään tuonut äänekkäästi julki myös suomen kuuluisimpiin videobloggaajiin kuuluva Pasi Viheraho, joka joissain videoissaan päättää "käyttää oikeuttaan puhaltamatta" - kuten hän itse asian ilmaisee. Useimmiten poliisit ovat liian kiireisiä eivätkä kerkiä lähteä viemään tilannetta eteenpäin, varsinkaan jos kieltäytyjä vaikuttaa puhuttelulla selvältä, ajaa normaalisti, eikä esim. lähikontaktissa haise viinalle. Tälläinen poliisin nopeasti tekemiin havaintoihin perustuva arvioiminen ei kuitenkaan ole 100% varma keino todeta rattijuoppo tienpäältä, siksi puhalluslaitteet on kehitetty. Tämä antaa myös oikeussuojan mahdollisissa rattijuopumusepäilyissä jossa kuljettaja ajaa esim. väsyneenä tai vakkapa kipeänä ja humalatilan toteaminen silmämääräisesti on vaikeaa.

      Näiden huvikseen kieltäytyjien kannattaa tietenkin muistaa se, että samaan aikaan kun poliisit vievät selvää kuljettajaa "varmuuden vuoksi" verikokeeseen, saattaa useampi oikea rattijuoppo jatkaa ajoaan ja aiheuttaa toiminnallaan vaaraa syyttömille.

      Uskoisin kuitenkin, että kyseessä on jonkinlainen ohimenevä protesti poliisin ja oikeuslaitoksen nykyistä häkellyttävän rappeutunutta toimintaa vastaan.

      • jaa...

        Enemmän ne kytät tien päällä vaaraa aiheuttaa ja putkaankin tappavat parikymmentä joka vuosi. Rattijuoppojen takia kuolee vain kaksi sivullista vuosittain.


      • rotestoija

        Kyllä on monilla suomalaisilla jäänyt logiikan perusteet lukematta. Vastuusta noin paljon pauhaviksi ette tajua vastuun toiminnan tuloksista olevan aina vain ja ainoastaan toimintaa harjoittavilla.

        "Näiden huvikseen kieltäytyjien kannattaa tietenkin muistaa se, että samaan aikaan kun poliisit vievät selvää kuljettajaa "varmuuden vuoksi" verikokeeseen, saattaa useampi oikea rattijuoppo jatkaa ajoaan ja aiheuttaa toiminnallaan vaaraa syyttömille."

        Pilliin puhaltamatta jättämisestä ei mitenkään seuraa toisen osapuolen rattijuoppoilua. Logiikkanne ja kausaliteettitajunne on yhtä harhaista kuin joillain vihersuvaitsevaisilla.

        Poliisi on tuossa tapauksessa itse tehnyt valinnan lähteä pönkittämään itsetuntoaan kiusaamalla normikansalaisia ja on täten vastuussa toiminnastaan, eikä se johon toimintaa kohdistetaan. Se rattijuoppokin on itse tehnyt valinnan hypätä rattiin ja on itse yksinään vastuussa siitä mahdollisesti koituvista seuraamuksista.

        Mielestäsi toiminnan kohde on syyllinen häneen kohdistetusta toiminnasta. Aivan järjetöntä."Miksi pakotit minut lyömään itseäsi?"


    • administrator

      Eihän puhaltamisen kieltäytymiseen tarvitse itsekriminointisuojaa. Riittää kun ei suostu puhaltamaan ja piste. Puhallusratsia on seulonta, jossa ei epäilä rikosta ja laki ei siinä edes istu tähän tarkoitukseen. Eri asia on jos poliisi pysäyttää erikseen epäiltynä rattijuopumuksesta. Tässä tapauksessa sinulla on oikeus kysyä mistä syystä sinut pysäytettiin. Mikäli vastauksena on "ilmianto" voit tehdä syytteen vastapuolelle kunnianloukkauksesta, olla puhaltamatta ja tehdä tästä pidemmän reissun. Ihan vapaa valinta. Löytyyhän virkavallalta myös näitä virkaintoisia apinoita, jotka antavat rikkeesta tai rikkeistä maksimirangaistuksen. Ihan samalla tavalla sinulla on oikeus toimia lain mukaan. Puhallat tai et :D

      Tämä on nyt sama asia, että jos poliisi pysäyttää niin ei sinun tarvitse nousta autosta esimerkiksi poliisiauton kyytiin katsomaan kun he kirjoittavast sakkoa.

      Itse kyllä puhallan kun on nolla lukema. Jos on pelkoa, että on alkoholia veressä, niin eikö silloin ole etujesi mukaista viivyttää puhaltamista niin pitkään kuin mahdollista vedoten itsekriminointisuojaan.

      Kiistän, en puhalla, en nouse autosta. Tolla on hyvä tehdä aloitustervehdys Poliisin kanssa :D

      • Mahdollistako. huh!

        Mitä! Enpä ole tiennyt? " ja rouva on hyvä ja puhaltaa tähän pilliin" . Ei ole ikinä kuullut tuollaisesta! (2) kertaa olen puhaltanut ja 0 näytti...ei kyllä pieneen mieleenkään olisi tullut sanoa empäs puhalla!! Kuka kieltäytyy ja miksi??


    • 2-pullo

      lähimpään tk-hon, matkaa 100km,parikaljaajuonut niin se toinenpullo kerkiääjo haihtua verestäpois,

    • hajaantukaa

      Tässä ei ole mitään uutta. Siitä sitten lähdetään verikokeeseen. Sehän olisi edessä joka tapauksessa kieltäytyjällä.

      • poika453628

        Jos kieltäytyy verikokeita ,onko se pakko.mitä sitten ,,


      • lokj
        poika453628 kirjoitti:

        Jos kieltäytyy verikokeita ,onko se pakko.mitä sitten ,,

        Esitutkinta, pakkokeinot ja ajokielto

        Pakkokeinolain (450/1987) 6 luvun 3 §:n mukaan poliisi voi määrätä moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettajan tai muussa rikoslain 23 luvussa tarkoitetussa tehtävässä toimivan henkilön kokeeseen, joka tehdään tämän mahdollisesti nauttiman alkoholin tai muun huumaavan aineen toteamiseksi.

        FINLEX


    • Selvästäpäästä

      Kuka haluaa olla puhaltamatta? no paatuneet rattikännääjät. Menkää vuorille ja hirttäkää itsenne.

    • Kortilla ei ajeta !

      Kerran ajoin kortitta ratsiaan "pitkä puhallus tähän" no puhalsin ja poliisit vaan sano, että nollat ja hyvää matkaa.

      Silloin vähän peloitti. Toisella kerralla kaveri oli niin humalassa, että päätin ajaa hänen puolestaan auton kotia ja ekö joku rattijuoppo ollut siellä päräyttänyt liikkenne jakaajaan. No poliisesja oli joka tien varressa, kunnes sitten pysäytti meidätkin. Ajokortti ja rekisteriote, annoin sille rekisteriotteen ja hekilöllisyystodistukseni.

      Ajokortti ?
      - ei ole
      Siinä se katseli minua ja pyysi tulemaan saabiin ja kirjoitti sakon ajo-oikeudetta ajosta ja sano että menevät kilometrin päähän odottamaan ja pysäyttävät uudelleen ja kirjoittavat saman 800 markan sakon uudelleen.

      Pyysin soittamaan taksin, mutta eivä soittaneet ja käskivät ottamaan virtaavaimen autosta ja ajattamaan minut taksiaseman läheisyyteen.

      No taksilla takas autolle jossa nukkui se kuski pelkääjän paikalla, ei kun auto käyntiin ja kiertoteitä pitkin perille.

      Ei ne poliisit mitää mulkkuja olleet, vaan totesivat että tein oikein, kun en laskenut kaveria rattiin koska häneltä olisi lähtenyt kortti, vaikka minä rikoinkin lakia.

    • Ön kökeit

      Kyl värikökeen vöi välitä jös hälyy. Pöliisi ön pöliisi väikkä vöissä päistäis

    • pyhimys

      Mua saa komeat ja ihanat poliisit puhalluttaa vaikka jokainen päivä, ei haittaa.

      • Iso molo kesyttää

        Kiimassako olette?


    • Entinen lentävä

      Itse olet täysi idiootti, kun noin puhut poliisista! Hehän tekvät vain työtään! Taidat olla Euroopan omistaja. Minä olisin antanut sinulle niskoittelusta rikesakon. " Mikäs nyt mättää ? " Anna mun kaikki ääliöt kestää, vaikka olenkin eläkkeellä oleva poliisi. Lienet kotonakin hankala tyyppi!!!

      • vallanhuumaa

        Sinäkö olet ollut poliisina? Minä kun luulin noin älykkäiden pääsevän suoraan eduskuntaan.


    • Albiino tällä taas

      Vuosi linnaa.


      Tämä on perinteinen huumemafian taktiikka Israelissa,
      jota nyt soveltavat Suomeen:


      Partio pois ja voimme vaikka murhata.


      -----------------------------------------


      Otetaan vastaukset suoraan sieltä,
      missä älykkät rikolliset ovat jo linnassa:


      Jos kieltäydyt puhaltamasta
      ja estät partiota suojelemasta kansalaisia:


      Vuosi linnaa.


      Piste.


      ---------------------------------


      Homma hoituu sillä
      ja voimme siirtyä normaaliin päiväjärjestykseen.


      Tämä on vanha kikka, jolla poliisin toiminta tuhotaan.


      Tämä on jo eliminoitu Israelissa:


      Vuosi linnaa,
      niin poliisi voi ottaa oikeita rikollisia kiinni.


      ---------------------------------------


      Eikä poliisin toiminta laammu sillä,
      että maksettu "itsekriminalisoinnin suojan käyttäjä",
      sovitusti siirtää partion paikalta pois:


      Tekemään verikoetta,
      jolloin voidaan tehdä kunnon iso rikos, vaikka murha.


      Kun polisin on liekittävä pelleä jonkin pikkurikollisen kanssa.


      Ei voi kieltäytyä:


      Vuosi linnaa,
      jos ei kunnioita poliisia: vuosi linnaa.


      Piste.


      Jos osaat ajaa autoa, osaat myös puhaltaa siihen muovitötteröön:


      tuli vuosi linnaa.


      Se on kakku.


      Piste.


      Oletko apina,
      me emme ole:


      Sait juuri vuoden linnaa.


      Muuten olemme Suomessa realistisia,
      tänne ei sovelleta Israelin mafian taktiikoita:


      Vuosi linnaa aina ja armotta.


      Kyllä ne lopettava pelleilyn kun huumekauppa lamaantuu täysin ja partiota ovat töissä eivätkä tekemässä pellen hommia.


      Ps. Juuri huumekaupan ylläpitotaktiikka tämä on:


      Sitä on pyörittetty Israelissa kauan ja laitettiin poikki:


      Vuosi linnaa. Piste.


      Aina vuosi linnaa. Piste.


      Taas tuli vuosi linnaa. No voi vittu kun ei olekkaan kivaa myydä huumeita:


      Vuosi linnaa.


      Ja laamme kohtaa 1):


      Vuosi linnaa.


      Jep jep.

      • raamatullista menoa

        Viheraho ja kaikki oikeuksistaan kiinnipitävät ovat juutalaismafian huumekuriiri???

        Eiköhän tuo Israelin ongelma ratkea kun kärrätään kaikki juutalaiset sinne Lähi-Itään. Ei ole mitään järkeä alkaa kyykyttämään suomalaisia ählyrikollisten takia.


      • ei mielivaltaa.

        en puhalla..ja piste.ja jos vievät verikokeeseen,sitten vievät,ja sanon ensi viikolla tulen labraan,ottakaa hiv,kuppa,tippuri,klamydiakoe,olen ollut suojaamattomassa yhdynnässä ulkomaalaisen kanssa.suomessa on ilmainen,pakollinen sukupuolitautien hoito ohjelma....minua ei kyykytetä.yhteiskunta,kytät mulle velkaa..


    • Konsta47

      Täälähän oikein vilisee poliiseja,
      on konstaa-lentävää ja
      kaipa kohta Aarniokin täällä huh-huh........

    • Sillä aikaa kun poliisi käyttää sua verikokeessa, niin rattijuoppo aja sun lapses päälle.
      Olisi muuten jäänyt ratsiassa kiinni, mutta ratsia piti keskeyttää, koska et suostunut puhaltamaan.
      Poliisilla oli tärkeämpää tehtävää, kun valvoa liikenneturvallisuutta.
      Ketäs meinasit sitten syyttää asiasta?

      • Anonyymi

        Sieltä on kyllä tulossa koko seurue kännissä useammalla autolla sen jölkeen, että 100e on pieni hinta, sikäli ne onnistuu voittamaan taistelussa, jossa ne yritää ottaa sen verikokeen väkisin, jonka jälkeen haastaa ne oikeuteen törkeästä pahoinpitelystä ja luvattomasta piikittämisestä.


    • Muista vastustaa

      Poliisi vie sinut lähimpään aukiolevaan sairaalaan/terveyskeskukseen, näytteen jälkeen sinut laitetaan odottamaan lähimpään putkaan tuloksia ja jos olet syytön sinulle annetaan bussilippu aamulla ja pääset sillä hakemaan autoasi.
      Ai miten tämä onnistuu Itä-Savossa, Punkaharjulta Mikkeliin, yö siellä ja aamubussilla Savonlinnaan ja iltapäivällä Punkaharjulle. Kannattiko?

      • Anonyymi

        Tossa on todella monta rikosta, ja se viimeisin on laiton vapaudenriisto.


    • Paljon hyvää EU.usta

      EU on hyvä asia. Sehän on aivan oikein että Suomessakin aletaan viimeinkin noudattamaan kansainvälisiä ihmisoikeiksia ja kansainvälisiä ihmisten yksityisyyttä suojaavia lakeja jne......
      Emme halua enää lisää kuria ja turhaa valvontaa. Poliiseillekin viimein järjestyssäännöt ja ihmistavat. Mielivalta pois. Se on oikein.

      • Anonyymi

        Se on kunkin oma asia missä kunnossa ajaa; vastuu tulee vasta onnettomuudessa, jos voidaan olettaa, että paremmassa kunnossa se olisi ollut vältettävissä. Vakuutus ei myöskään korvaa.


    • Nöyristely pois

      Hyvä Helsinki. Viimeinkin jossain sentään ollaan miehiä. Virkakunnan nöyristely ja virkakunnan perrseennuolu pois.
      Suunta on aivan oikea.
      Perseennuolija arka pazka suomalainen. Tekee kaiken ja maksaa kikkeli täristen kun äitöööö käsköö.
      Perrkeleen nössölauma!!!!!!!

    • En stana puhalla

      Pakko ei ole kenenkään puhaltaa yhtään mihinkään, mutta pakko on lähteä Maijan takakontissa raudoissa terveyskeskukseen verokokeeseen....

      • Anonyymi

        Mikä pakko, jos pelaat mukana?


    • Kumeaan pilliin

      Muutama linja -auto paikalle, jotta ratsia voi jatkua taukoamatta tarkkuus alkometrillä
      ei hyvä voi haihtua verestä odotellessa,ja verot saamatta
      Eihän siihen tarvitse puhaltaa pilli on koiran paskasasa
      Pilli pitää kaivaa kelmusta kun asiakas on paikalla,ja varmuudella puhdas

    • Mikä siinä'

      Puhaltamisessa voi olla niin helvetin vaikeaa joillekin?
      Oletteko jotain keuhkotautisia tai vainoharhaisia,vai estääkö se kyr.pä otsassa ottamasta pilliä suuhun?

    • DaaDaa99

      siis nytkö vasta ihmiset huomasi ton? Ollut iät ja ajat että ei ole pakko puhaltaa. NIin mitä rangaistusta siitä tarvitaan kun tosiaan voidaan viedä verikokeeseen ja taitaa tosiaan olla niin että odotat ilman korttia sen tulosta. Joku tahalleen trollaa tätä että ihmiset ei huomaa muita tärkeämpiä asioita.

    • dfgdfgdfgyu7i7yh

      Niin paljon halvemmalla ja helpommin pääsee kun vaan puhaltaa siihen pilliin ja toivottaa hyvät illat. Ei viattomalla ole syytä venkuroida.

      Toisaalta, voipahan olla melkeinpä varma että tyyppi on juonut kun näkee sitä kuskattavan verikokeisiin.

      • Anonyymi

        Itsemääräämisoikeutta rikkovaa. Tuunko mäkin ja sanon, että puhalla tohon?


    • niin mielen pahoitin

      Kylällä tuli jepet vastaan, ajoin vanhalla autonrämällä romua kattotelineessä.
      Onnistuivat seuraamaan n 3km kaupungissa ja pysäyttivät. Auton paperit ja ajolupa ok, niitä arvasin kysyttävän mutta sitten poliisi sopersi: teemme tällaista satunnaista liikenteenvalvontaa että jos puhallat pilliin. Puhalsin ja poliisi meni maijaan ihmettelemään, nollat tuli ja sitten se yski että pikahuumetesti kuuluu kans hommaan.
      No ohhoh, ihan sattunnaisesti testataan ensikertaa elämässä. No mikäs siinä, puikkoo poskeen vaan. Taas pohtivat maijassa että ei piru se huumeitakaan ole syönyt.

      Poliisi oli jotenkin vaivaantunut ja nolo vaikka ihan reippaasti suostuin yhteistyöhön.
      Toivottelivat hyvää matkaa ja pyysin heitä ajamaan varovasti.
      Toki poliisi joutuu profiloimaan kohteitaan ja autoni oli huomioa herättävä, sama juttu prätkähiirillä varmaan. Heille sattuu satunnaisia pysäytyksiä useammin..

      Poliisi olisi suoraan voinut kysyä että millä varastetulla lainatuilla kilvillä olevalla romulla sää juoppo hippinarkki kortitta ajelet niin olisi tullut heti kaikki selväksi.

    • yksi lol ei riitä

      suomen alkoholipolitiikka... ensin kielletään netissä sana WHISKEY ja sitten kaiken maailman rattijuoppohullut saavat vapaasti kaahailla liikenteessä turvallisuutemme kustannuksella...

      • lähde?

        "ensin kielletään netissä sana WHISKEY"

        Kyseistä sanaa ei ole kielletty missään.


    • itse ... kjrm!

      NO ---KELES! JOTAIN HYVÄÄ SENTÄÄN SUOMESSA!

      Ei ihme, että oikeusjutut on venynyt vuosikausien mittaisiksi. O-laitoksilla on ollut paljon tärkeämpää tehtävää. Jee.

      Yksi hyvä joka on kieltätynyt itsekriminoimasta on jopa Korkeimman Oikeuden lainoppinut:

      "KKO:n tuomari joutui putkaan humalassa niskottelusta
      poliisin kanssa: "Korkeimman oikeuden jäsen, oikeusneuvos Liisa
      Mansikkamäki toimitettiin Espoon poliisin putkaan pari viikkoa sitten.
      Syynä oli taksin maksamatta jättäminen ja niskoittelu poliisille"

      http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2013/11/16/korkeimman-oikeuden-tuomari-putkaan---ei-maksanut-taksilaskua-ja-niskoitteli-poliisille

      Korkeimma oikeuden tuomari ei uutisen mukaan kertonut nimeään rettelöintiä selvittämään tulleelle poliisille - ei sitä nyt polisille omaa nimeä tarvitse kertoa.

      Kiitos oikeuslaitos. Tätä juuri tarvittiinkin Suomessa.

      Itsetyydyt... sori. oli ajatukset muualla ... siis itsekriminointi EI ole kielletty.
      Se on kuulemma lisäksi terveellistä ... eikun se oli toinen toinen asia, joka on terveellistä ... hmm... saako ...köh tuota... sitä toista asiaa myös tehdä taksissa ja poliisin edessä ilman että joutuu putkaan??
      Tätä voisi Suomen Korkein Oikeus selvittää taas muutaman vuoden ajan (ja kuluttaen valtion varoja siihen tyydytykseen muutaman miljoonan),

      Suomessa on paras oikeuslaistos mitä rahalla saa!

    • 445644

      Täytyy olla jotain vikaa pääkopassa, jos ei suostu selväpäisenä puhaltamaan poliisin pyynnön mukaan niin kuin jokainen tavallinen ihminen tekee.

      • Anonyymi

        Niin teidät on aivopesty lampaiksi.


    • Sakkoja tulee kohta

      "Kansanedustaja hermostui puhallutuksissa kikkaileville autoilijoille – ”15 sekuntia elämästä”.

      http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/kansanedustaja-hermostui-puhallutuksissa-kikkaileville-autoilijoille-15-sekuntia-elamasta/679228/

      Kokoomuksen kansanedustaja Pauli Kiuru on huolissaan tiedoista, joiden mukaan autoilijat ovat kieltäytyneet poliisin puhallutustesteistä. Asiasta uutisoi Helsingin Sanomat, jonka mukaan puhallutuksesta kieltäytyneet autoilijat ovat vedonneet itsekriminointisuojaan.

      Kokoomuksen poliisitaustainen kansanedustaja Kari Tolvanen sekä puoluetoverit Kalle Jokinen ja Kiuru jättivät asiasta kirjallisen kysymyksen hallitukselle.

      Kiuru ihmettelee, miksi kukaan haluaisi kieltäytyä puhallutuksesta, jolla huolehditaan liikenneturvallisuudesta.

      – Kyllä tässä menevät ihmisten oikeudet ja suojat vähän liian pitkälle. Ei se nyt niin kovin syvästi ja rankasti ihmisen intimiteettiä loukkaa, jos joutuu tai pikemminkin saa puhaltaa pilliin.

      – Minun on vaikea käsittää, miksi jonkun oikeus kärsisi siitä, että hän käyttää 15 sekuntia elämästä pilliin puhaltamiseen, kun tarkoitus on kaikkien tiedossa. Että sillä pyritään ylläpitämään järjestystä ja turvallisuutta liikenteessä.

      Kiurun mukaan ihmisten pitäisi sitoutua puhallutuksiin aina, kun he nousevat auton rattiin.

      – Kun ihminen lähtee autolla liikenteeseen, hänen pitäisi ikään kuin sitoutua siihen, että hän noudattaa liikennesääntöjä parhaan kykynsä mukaan. Autoilijan pitäisi hyväksyä se, että liikenteessä suoritetaan liikenteenvalvontaa, johon saattaa kuulua puhallutus.

      Pitäisikö puhallutuksesta kieltäytyviä rangaista esimerkiksi sakoilla? Kiurun mukaan se olisi ainakin pohdinnan arvoinen kysymys.

       Kieltäytymällä kuljettaja aiheuttaa paljon kuluja. Miksi kieltäytyä ja sen takia lähteä johonkin verikokeeseen, joka vie virkamiesten aikaa, haittaa viranomaistoimitusta ja turvallisuuden edistämistä? Jos joku on ehdottomasti sitä mieltä, ettei halua liikenteessä missään tilanteessa puhaltaa, sitten ei pidä lähteä liikenteeseen ajamaan.

      • Suomi on hassu maa

        Ei tule sano proffessooti turust.

        "Turun yliopiston rikosoikeuden professori Jussi Tapanin mukaan alkometrin puhaltamisesta kieltäytymistä ei voisi noin vain säätää rangaistavaksi. Asiasta kertoo Helsingin Sanomat.

        "Tilanne voisi muuttua silloin entistä hankalammaksi itsekriminointisuojan valossa", Tapani arvioi HS:lle.

        Itsekriminointisuoja viittaa siihen, ettei rikoksesta epäillyn ole pakko edistää syyllisyytensä selvittämistä".

        http://www.talouselama.fi/uutiset/professori hslle kriminalisointi ei ratkaisisi puhalluskapinaa/a2272727

        Tapanin mukaan kriminalisointi saattaisi kuitenkin jopa rikkoa itsekriminointisuojaa, kun korkemman oikeuden linjaus otetaan huomioon.

        Jos puhalluskokeesta kieltäytyminen olisi rangaistavaa, niin henkilö voi hyvin perustein vedota, että hänet pakotetaan rangaistuksen uhalla myötävaikuttamaan oman syyllisyytensä selvittämiseen. Onhan selvää, että puhalluskokeessa todettaisiin sellaisia seikkoja, jotka antavat konkreettista näyttöä henkilön syyllistymisestä rattijuopumukseen tai törkeään rattijuopumukseen.


    • muutama kalja

      Poliisille ei tarvitse puhaltaa???

      Kerronpa tästä kauhistuttavan kokomuksen. Olin tulossa pikkujoulujuhlista. Vain vissyä oli juotu - ja sitäkin reippaan puoleisesti - oli siis kuplia päässä.

      Mustaan nahkpukuun pukeutunut poliisi tuli ja pysäytti. Sanotaan häntä vaikka "Jormaksi" oli sen verran iso mieheksi. Okei tämä jorma suorastaan työntyi kuljettaja ikkunasta ja vaatii "puhaltamaan".

      Kyllä oli kauhea paikka. Avasin oven ja juoksin ainakin pari kilometriä pysähtymättä. Yövyin navetassa. Aamulla hain auton.

      Nykyään poliisit voivat olla niitä sen sortin suuntautuneita! Tiedättehän: Vihreät pakottavat poliisin ottamaan sellaisia poliisin riveihin. Ennen sentään oli kunnon poliiseja. Nyt ovat jos jonkin sortin nistejä. Uutissisakin joku aarnio on mitä kaamein tyyppi ja pahantekijä

      Postissa katselin jotain postimerkkejä, joissa oli poliisin nahkavaatteissa näin "jormia" kummallisissa asennoissaan. Ei sellaista edes ilkeä nuolaista ja kirjekuoreen laittaa. Hyi hitto!

      En -kele puhalla tämmöisiä tom-of-poliiseja! Puhaltakoo sen sortin immeiset itse itteään. Laki on minun puolellani.
      Ei helmatti - mihin tää maa on mennyt?!

      • nuolit kuitenkin

        Ja etupuolelta nuolit, toiset irrottaa ihan vaan tarrapohjasta ja painaa kuoreen.


    • verikokeeseen

      Puhallutusoikeus ei ole kaikkialla EU:ssa. Pitää olla joku töppäys, jotta voidaan puhalluttaa. Enpä taida enää pahemmin puhallella.

      • haaskausta

        Sinut pitäis laittaa maksamaan itse se verikokessa käyttäminen ja virkamiehen sekä hoitohenkilökunnan ajan tuhlaaminen jos teet sen ihan vain kiusallas!

        Jossain joku saattaa juuri sillä hetkellä tarvita poliisin apua ja sinä estät hänen apunsa saamisen ihan vain silkkaa uppiniskaisuuttasi.


      • Näkkilä
        haaskausta kirjoitti:

        Sinut pitäis laittaa maksamaan itse se verikokessa käyttäminen ja virkamiehen sekä hoitohenkilökunnan ajan tuhlaaminen jos teet sen ihan vain kiusallas!

        Jossain joku saattaa juuri sillä hetkellä tarvita poliisin apua ja sinä estät hänen apunsa saamisen ihan vain silkkaa uppiniskaisuuttasi.

        Nutti homppeli sitä viisaampaa joka osaa puhua eläkä kirjoittele satuja.


      • tarkkuusalkometri
        haaskausta kirjoitti:

        Sinut pitäis laittaa maksamaan itse se verikokessa käyttäminen ja virkamiehen sekä hoitohenkilökunnan ajan tuhlaaminen jos teet sen ihan vain kiusallas!

        Jossain joku saattaa juuri sillä hetkellä tarvita poliisin apua ja sinä estät hänen apunsa saamisen ihan vain silkkaa uppiniskaisuuttasi.

        Jaa, jaa! Poliisien tarkkuusmittarien tultua käyttöön oikeusmurhan mahdollisuus on ilmeinen. Poliisi itsekin on kertonut virhediagnoosien perusteista. Verikoe on varmuuden hakua sille, että saa oikeutta -ja ammattitaitoa.


      • herran nuhteeseen
        haaskausta kirjoitti:

        Sinut pitäis laittaa maksamaan itse se verikokessa käyttäminen ja virkamiehen sekä hoitohenkilökunnan ajan tuhlaaminen jos teet sen ihan vain kiusallas!

        Jossain joku saattaa juuri sillä hetkellä tarvita poliisin apua ja sinä estät hänen apunsa saamisen ihan vain silkkaa uppiniskaisuuttasi.

        "Jossain joku saattaa juuri sillä hetkellä tarvita poliisin apua ja sinä estät hänen apunsa saamisen ihan vain silkkaa uppiniskaisuuttasi. "

        Ihanko tosissasi sinä uskot jonkun perusreiskan sieltä autonsa sivuikkunan takaa estävän tuliaseita kantavia ja väkivallankäyttöön koulutettuja poliiseja?


      • Anonyymi
        herran nuhteeseen kirjoitti:

        "Jossain joku saattaa juuri sillä hetkellä tarvita poliisin apua ja sinä estät hänen apunsa saamisen ihan vain silkkaa uppiniskaisuuttasi. "

        Ihanko tosissasi sinä uskot jonkun perusreiskan sieltä autonsa sivuikkunan takaa estävän tuliaseita kantavia ja väkivallankäyttöön koulutettuja poliiseja?

        Alistettuun asemaan, oikeusturvattomiksi, taloudellisella, fyysisellä, seksuaalisella ja henkisellä väkivallalla pahoinpidellyiltä, köyhyysrajan pakotetuilta Suomen kansalaisilta, on viety perustuslailliset kansalaisoikeudet - se on jo iso rikos korruptiopoliitikko-pörssirikollisilta.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16247954/perintorikkaat-eivat-osaa-lisaantya-eivatka-opi-lukemaan-ilman-tukea


    • hämmästynyt

      Itsekriminalisointisuojaperiaatteen tarkoitus ei ole tehdä normaalista poliisin lainvalvonnasta mahdotonta vaan kyse on siitä, että ei tarvitse antaa itsestään sellaista todistusta, joka saattaisi itsensä tai lähisukulaisensa syytteen vaaraan.

      Niskotteleviin asiakkaisiin tulisi soveltaa rikoslain 16 luvun 4 §:ää, jossa niskoittelu poliisia vastaan on säädetty rangaistavaksi. Voihan siis puhaltamisesta kieltäytyä ja heittäytyä hankalaksi, mutta tällöin syyllistyy haitantekoon poliisimiestä kohtaan.

      En käsitä, että asiasta tehdään vaikeampi kuin se on. Jokainen rikosoikeuden ja prosessioikeuden tentit läpäissyt ymmärtää ettei tässä ole suurta ongelmaa. Eikä KKO ole tarkoittanut prejudikaatillaan vahvistaa sellaista laintilaa, että normaali lainvalvonta muodostuisi mahdottomaksi.

      • hämmästynyt

        Lisään vielä sen, että nyt juuri eduskunnassa on käsitellyssä kansalaisaloite, jossa vaaditaan tiukempaa puuttumista rattijuoppoihin. Eli halutaan antaa lisää resursseja valvontaan ja tiukentaa rangaistuskäytäntöä.

        Muistelkaapas vaan niitä tilanteita, kun rattijuoppo on ajanut viattoman ihmisen ylitse tai aiheuttanut kolarin törmäämällä toiseen autoon.

        Onko yhteisen edun mukaista heittäytyä hankalaksi ja tuhlata poliisien kallisarvoista aikaa tälläiseen pelleilyyn?


      • Rattijuopot hirteen
        hämmästynyt kirjoitti:

        Lisään vielä sen, että nyt juuri eduskunnassa on käsitellyssä kansalaisaloite, jossa vaaditaan tiukempaa puuttumista rattijuoppoihin. Eli halutaan antaa lisää resursseja valvontaan ja tiukentaa rangaistuskäytäntöä.

        Muistelkaapas vaan niitä tilanteita, kun rattijuoppo on ajanut viattoman ihmisen ylitse tai aiheuttanut kolarin törmäämällä toiseen autoon.

        Onko yhteisen edun mukaista heittäytyä hankalaksi ja tuhlata poliisien kallisarvoista aikaa tälläiseen pelleilyyn?

        Ei ole. Jos ei puhalla, niin sakkolappu kouraan!


      • voi kamalaa
        Rattijuopot hirteen kirjoitti:

        Ei ole. Jos ei puhalla, niin sakkolappu kouraan!

        Rattijuoppojen takia kuolee kaksi sivullista vuosittain, mutta naiset vammauttaa pysyvästi 600 lasta joka vuosi ryyppäämällä raskausaikana, eiköhän siinäkin olisi tärleämpi asia puuttua ja tehdä rangaistavaksi. Sattuu vaan olemaan femakkoakka oikeusministerinä ja korkeimman oikeuden presidenttinä niin ei asia etene ja Suomessa ei akkoja meinata saada tuomittua edes murhasta.


      • Anonyymi
        hämmästynyt kirjoitti:

        Lisään vielä sen, että nyt juuri eduskunnassa on käsitellyssä kansalaisaloite, jossa vaaditaan tiukempaa puuttumista rattijuoppoihin. Eli halutaan antaa lisää resursseja valvontaan ja tiukentaa rangaistuskäytäntöä.

        Muistelkaapas vaan niitä tilanteita, kun rattijuoppo on ajanut viattoman ihmisen ylitse tai aiheuttanut kolarin törmäämällä toiseen autoon.

        Onko yhteisen edun mukaista heittäytyä hankalaksi ja tuhlata poliisien kallisarvoista aikaa tälläiseen pelleilyyn?

        Kovempi, eli äärioikeistoekstremistinen poliisi-militaristivaltio, on TURVATTOMAMPI tavallisille kansalaisille, siksi pörssirikollisäärioikeisto sitä vaatiikin. Lisää valtaa isoille talousrikollisille ja loputkin oikeudet pois tavalliselta kansalta, vaikka onnettomuuksien takana ovat useimmiten pörssirikolliset itse, perintölapsineen.

        https://yle.fi/uutiset/3-11892227

        Aito oikeusturva, alkaen 1 500€/kk minimieläkkeistä, LISÄÄ tavallisten kansalaisten aitoa turvallisuutta, eli sitä millä on merkitystä.

        https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/ny-terrorlag-alla-brott-kan-vara-terrorism.juWi-ONz1

        https://yle.fi/uutiset/3-12295857

        Älkää päästäkö PetosKalmaKokPersRkpVihrKejne:tä, yhtään mihinkään korruptio-edukuntavaaleissa, olkaa ennemmin äänestämättä.

        https://www.theguardian.com/world/2020/jul/24/surveillance-tech-facial-recognition-terror-capitalism


      • Anonyymi
        voi kamalaa kirjoitti:

        Rattijuoppojen takia kuolee kaksi sivullista vuosittain, mutta naiset vammauttaa pysyvästi 600 lasta joka vuosi ryyppäämällä raskausaikana, eiköhän siinäkin olisi tärleämpi asia puuttua ja tehdä rangaistavaksi. Sattuu vaan olemaan femakkoakka oikeusministerinä ja korkeimman oikeuden presidenttinä niin ei asia etene ja Suomessa ei akkoja meinata saada tuomittua edes murhasta.

        Jo on taas äärioikeiston pörssirikollisilla ongelmia, köyhyyteen pahoinpitelijät ja raiskaajat Teekutsuliikkeineen sekoilemassa abortinvastaisuuksiineen ym häiriintyneine hankkeineen. Onneksi PetosKalmaKokPersRkpKejne:llä ei ole enää asiaa hallitukseen ikinä.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16336452/miksi-raiskauksien-uhrit-kantavat-hapean-raiskaajien-ja-siskojenhakkaajien-sijasta-


      • Anonyymi

        Revit kovaa huumoria. Fakta on, että poliisi tunkee pillin sun suuhun ja sanoo, että puhalla. Sanot tietenkin, että puhalla itse ja kaasutat pois paikalta.


      • Anonyymi
        Rattijuopot hirteen kirjoitti:

        Ei ole. Jos ei puhalla, niin sakkolappu kouraan!

        Jos sulla on sellainen; paljonko aattelit pistää sakkoa - katsot nimen, katsot verotiedot ja lasket siitä jonkin summan.


    • Auramies --

      Lumityöt aina tehdään humalassa ,jos idästä tulee vieraita

    • tsekriminointi

      Onko pakko näyttää poliisille henkilöllisyystodistusta, jos sitä kysytään.

      • Anonyymi

        Ainahan sitä voi kysyä. Tyhmä on se, joka vastaa.


    • Korsonkova

      Nämä uudet tarkkuusalkometreillä tehdyt puhallukset ovat suoraan tuomiokelpoisia. Mikäli olette pesseet hampaanne ja käyttäneet suuvettä viimeisten 15minuutin aikana tullaan teidät tuomitsemaan rattijuoppoudesta. Ei poliisilla ole aikaa odotella toista 15 minuuttista ja puhalluttaa uudelleen. Tämä on tosiasia Suomessa. Parempi kieltäytyä puhaltamista jos on selvinpäin ja käydä verikokeessa jolloin selviää myöskin onko ollut lääkeaineita veressä.

      • Anonyymi

    • Ei puhalleta ei perk

      Se on vitun alentavaa ja nöyryyttävää puhaltaa johonkin pilluun jonku munapussin käskystä.
      Se on loukkaavaa ja tuntuu homoltakin.

      • Anonyymi

        Tuntuuko sitten paremmalta kun kaksi poliisia ja hoitaja raiskaa sut piikillä.


    • sakko tai mulkku

      Onko poliisille pakko näyttää mullkku jos tämä niin KÄSKEE.

      • Anonyymi

        On, mutta käskyn saa halutessa kirjallisena.


    • iikko

      Mielestäni huumeissa ja lääkeidenalaisena ajellaan enemmän autoilla, kuin kännipäissä. Mielestäni huumetestitkin olisivat tärkeitä ratsioiden yhteydessä ja jos epäilystä on, niin verikokeisiin sitten.

      • Julma örkki

        No mitenkään reagoit kun poliisi pyytää suuta auki ja tarjoo tikkarin suuhun. Kysyt kumpi laskee housunsa vai yhtä aikaako? Siinä menee muuten aika tarkasti meidän poliisien huumorintaju poikki ja alkaa tulla aiheetonta väkivaltaa . Koitas testata jos on kanttia.


      • Tikkari vaan suuhun

        "Pikahuumetestien tulokset eivät luotettavia".

        http://m.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/pikahuumetestien-tulokset-eivat-luotettavia/661610/

        Poliisi käyttää pikahuumetestiin nykyisin DrugWipe 6 S -testereitä. Sylkinäyte otetaan pyörittelemällä sinistä "tikkua" epäillyn suussa.

        Pikahuumetestereiden tulosten perusteella ei voi tehdä luotettavia johtopäätöksiä siitä, onko henkilö päihteiden vaikutuksen alainen.

        Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen päihdeanalytiikan yksikön johtaja Teemu Gunnar kertoo, että pikatestereiden antamat tulokset täytyy aina varmistaa.

        ”Pikatestien tuloksiin ei voi missään nimessä luottaa”, hän kuvailee.

        Myös Vita laboratorioiden ylilääkäri Jukka Hurme sanoo, että pikatestit ovat vain suuntaa antavia. Ne voivat antaa positiivisia tuloksia, vaikka testattava ei olisikaan käyttänyt päihteitä ja päinvastoin.

        ”Jos niiden perusteella langettaisiin sanktioita, tehtäisiin oikeusmurhia.”

        Sekä THL että Vita tekevät laboratoriotutkimuksia, joissa selvitetään pikahuumetesteissä positiivisen tuloksen saaneiden päihteiden käyttöä muun muassa virtsa- ja verikokeilla.


      • merkkarit myös!
        Tikkari vaan suuhun kirjoitti:

        "Pikahuumetestien tulokset eivät luotettavia".

        http://m.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/pikahuumetestien-tulokset-eivat-luotettavia/661610/

        Poliisi käyttää pikahuumetestiin nykyisin DrugWipe 6 S -testereitä. Sylkinäyte otetaan pyörittelemällä sinistä "tikkua" epäillyn suussa.

        Pikahuumetestereiden tulosten perusteella ei voi tehdä luotettavia johtopäätöksiä siitä, onko henkilö päihteiden vaikutuksen alainen.

        Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen päihdeanalytiikan yksikön johtaja Teemu Gunnar kertoo, että pikatestereiden antamat tulokset täytyy aina varmistaa.

        ”Pikatestien tuloksiin ei voi missään nimessä luottaa”, hän kuvailee.

        Myös Vita laboratorioiden ylilääkäri Jukka Hurme sanoo, että pikatestit ovat vain suuntaa antavia. Ne voivat antaa positiivisia tuloksia, vaikka testattava ei olisikaan käyttänyt päihteitä ja päinvastoin.

        ”Jos niiden perusteella langettaisiin sanktioita, tehtäisiin oikeusmurhia.”

        Sekä THL että Vita tekevät laboratoriotutkimuksia, joissa selvitetään pikahuumetesteissä positiivisen tuloksen saaneiden päihteiden käyttöä muun muassa virtsa- ja verikokeilla.

        Orjathan nyt nousevat mielellään autostaan ojanpenkalle antamaan kusinäytteen ja maksavat itse sen analysoinnin sillä se estää huumekuskeja tappamasta viattomia pikkulapsia.

        Ongelmaksi nousee monien huumeiden nopea puolintumisaika, mikä voidaan korjata velvoittamalla jokainen antamaan kusi- ja verinäyte kerran viikkoon. Jos tämä ei saa huumehärhöjä kuriin niin sitten vaikka joka päivä.


      • Anonyymi

        Korruptiopoliitikko-pörssikeinottelijat, Suomen valtion ja eläkerahastojen ryöstäjät, niihin rikostutkintoihin kuuluvat ja isosti.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17533977/eduskunta-selvitystilaan-isot-talousrikostutkinnat-ministerioihin-tultava

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17596062/rikostutkinnat--ja-syytteet-nord-stream-talvivaara-uniper-elakerahastojen-ryostot

        Suomen kansan tulee kiireesti nousta vaatimaan, eläkerahastojen ja valtiolta pörssirikollisille vuodettujen, Suomen kansan biljoonien varallisuuksien, rikostutkintoja että mihin ovat ryöstetty, kun edes niitä Pohjoismaisia 1 500€/kk minimieläkkeitä, ei nykyinenkään hallitus, suurista lupauksistaan huolimatta, ole lunastanut.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16142552/elakeyhtioiden-jattiomaisuuksia-sotateollisuuden-veroparatiisisijoituksissa#comment-99923203


      • Anonyymi
        Julma örkki kirjoitti:

        No mitenkään reagoit kun poliisi pyytää suuta auki ja tarjoo tikkarin suuhun. Kysyt kumpi laskee housunsa vai yhtä aikaako? Siinä menee muuten aika tarkasti meidän poliisien huumorintaju poikki ja alkaa tulla aiheetonta väkivaltaa . Koitas testata jos on kanttia.

        Uhkaileeko äärioikeistopoliisi täällä ihmisiä ?


        https://yle.fi/uutiset/3-11892227

        Ottakaahan viranomaiset selvää, kuka tuo uhkailija on, että pois viralta.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17598887/eduskunnan-yksipuoluejarjestelman-porssijengirikollisuus

        Poliisilla ja supolla ovat isoimmat talousrikokset, Suomen valtion ja eläkerahastojen ryöstöt, täysin tutkimatta, ei pitäisi uhkailla kansalaisia väkivallalla poliisin viroista käsin.


    • Päivystävä Kom.

      Se on niin, että pullikoiville kuskeille on tarjolla spesiaalia. Muutamakin on ihan omalla määräyksellä viety putkaan ja potkittu kallo tohjoksi. Itsemurhiksi nämä aina määritellään eikä sen tarkemmin tutkita. Kyllä meillä on semmoiset työporukat, että aina silloin tällöin pääsee vieläkin tappajaisiin.

      • Albiiino

        Vuosi linnaa.

        Piste.

        Sillä muuten käy näin:

        1) Muuten huumeet ovat laillisia Suomessa, koska partio ei voi tehdä järkeviä johtopäätöksiä;

        Ei voida testata heti, mistä sekavuus johtuu;

        Kyllä siihen muovitöteröön osaa puhaltaa, jos osaa autollakaan ajaa:

        Jos ei osaa edes sitä:

        Auto takavarikoidaan huumekuskilta.

        Ja vuosi linnaa.

        Piste.

        Ja vaikeampi juttu on tässä:

        2) Kun on kova tilanne, partio voidaan pelata lavastuksella ulos koko työpaikalta:


        Tehdään sama kuin kohdassa 1), mutta nyt on useampi rikollinen mukana:


        Ensin laitetaan pikkukelmi kieltäytymään testistä, jolloin vastuullinen konstaapeli joutuu viemään narkkarit poliisiasemalle, ettei vaan lapset jää auton alle, seuraus:


        Kun poliisipartio on viemässä lavastusmestari pois:


        Kunnon konnat ottaa tilanteesta kontrollin ja sitten alkaa tulla rumaa jälkeä.


        Israelin reaktio tähän mafian taktiikkaan:


        Huimerikollisuutta suitsitaan kunnolla:


        Teille narkomaani, sekä velanperintä
        väkivaltaeikollisille kuuluu:

        Aina yks (1)i vuosi linnaa.

        Koska käskyt teille tulee jo ammatti lääkäreiltä, sekä talousmiehiltä:


        Miten tuhlattu Suomea rikollisuudella:


        Vuosi linnaa yksi vuosi aina.

        Piste.

        Että partiolle ei ryppyillä, poliisin työtä tuhota, eik isoja rikoksia mahdollisteta:

        Poliisipartion siirtämisellä aivan turhiin juttuihin.

        Vuosi linnaa näille velanperijille, ne on raakoja miehiä, joilla ei ole sydäntä.

        Sillon he oppivat.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Pitäisi olla jo rikostutkinnat, tämän palstan kirjoituksista, jos ovat poliiseja, niin pois viroilta.


    • pilli suuhun vaan

      Rattijuopoista sen verran, että ne ajaa huvikseen ja ylimielisinä toisten päälle ja hupsista se nyt menee humalatilan piikkiin kun ovat aiheuttaneet vakavan vammautumisen tai kuoleman. Kuka onkaan näiden vakavien vammautumisten lopullinen maksaja?

      • Anonyymi

        Kuski; muulta osin on ihan laiilista ajaa missä kunnossa vaan; vastuu tulee vasta onnettomuuksista. Verinäytettä ei tarvii antaa, eikä mitään muutakaan näytettä.


    • nakemiin

      Kyllä pöliisille tärvii pyhältää jös pöliisi käyniisti pyytää.

    • valehteliko tahallaa

      Hovioikeudessa valan vannonut todistaja valehteli. Asiasta tehtiin useita rikosilmoituksia ja tutkintapyyntöjä.
      Poliisi ei ryhdy tutkimaan juttua, koska heidän mielestään todistaja ei valehdellut tahallaan.

      • A:n broidis

        Veljeni Aarnolds tuntee yhden tyypin nimeltään Auvosa Auvo. Edellä mainittu Auvosa Auvo tykkää panna muijia perrseeseen. Sen johdosta jotkut henkilöt kutsuvat Auvosa Auvoa nimellä Anaali Auvo.
        Mitä mieltä sinä olet asiasta?


    • Mikä tässä nyt hiertää? Jos on selvä, niin miksi pitää mennä vaikeimman kautta ja aiheuttaa yhteiskunnalle isot kustannukset kuskauttamalla itsensä verikokeeseen?

      Nämä vastarannankiisket syövät ruokapöydässäsi.

    • Pois stalinismi

      Se pitää valistaa kansaa muuten raitistumaan. Ei se ongelma puhaltamalla ja natsismilla poistu.
      Ei anneta esim. ajokorttia alkoholin käyttäjille ollenkaan.
      Kävelköön ja kulkekoon linja-autolla tai taksilla.
      Ajokortti vain täysin raittiille porukalle. Niitä onkin aika vähän. Säästyy tiet jne...jne...jne....
      Mitäpä ne alkoholistit autoilla tekeekään? alkohoiongelmainen on jo jos joutuu säännöllisesti kerran kuussa juomaan itsensä känniin. Siitä luisuu vain kokoajan alaspäin. Se on varmaa.

      • Anonyymi

        Onnettomuuksia aiheuttavat, ovat yleensä, PetosKalmaKok- ökyrikkaiden kakaroita, joille annettu kalliit autot alle ja ajokortit heti käteen, kun poliisi ja supo, eivät rikostutki valtion viroista käsin, tapahtuvaa isoa talousrikollisuutta, korruptiota, pörssirikollisuuteen verokeitaisiin, kansamme varojenryöstämisiä.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17580893/korruptiopoliitikko-porssirikollisten-ahneus--on-kuvottavaa

        Poliisien väkivallalla rehvastelu myös rikostutkintaan, erotettava poliisien viroista väkivallalla kehuskelijat ja sellaista tekevät poliisit.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17614244/pohjoismainen-huoltovarmuus-alkaa-1-500ekk-minimielakkeista


    • Stalinismia

      Hirveä määrä isopalkkaisia loisvirkamiehiä pitää elättää köyhän suomalaisen.
      Syövät ruokapöydissämme ja lihovat.
      Säästöjä...säästöjä. 70 prosenttia liikaa virkamiehistöä pienessä köyhässä pienessä Suomessa.
      Isoveli valvoo kuin stalinismissa ryssässä. Veroa veron päälle ja valvontaa valvonnan päälle. Kansa kuriin ja nöyräksi orjaksi.

    • Pahimmanmukaan?

      Nyt jos ajatellaan että, on eräissä jopa ammattiautoissakin jo alkolukko..niin?
      Voiko muka työntekijä kieltäytyä puhaltamasta vedoten? Syyhyn jotta hän ei?

      Kai se auto ja kortti täytys ottaa kumminkin talteen ja jos epäillään?

      Eiköhän se riitä jos on silminähden ajokyvytön usein puhalluskyvyttömyyteenkin.

      Ajattelisin niin et jos ei anna testata ruvetaan sitte olettamaan promillet pahimman
      mukaisiksi ja rankaistus sanktiot sitten sen törkeimmän mahdollisen mukaiset?
      Ton kummenpia kyselemättä?

      Voisi alkaa tehä mieli kokeilla sitten tota puhallusta jos onnistuu?

    • Lähes aina raitis

      Lakimuutos, niin että poliisille tarvii puhaltaa. Loppuu tämäkin jauhaminen.
      Eikä noissa ratsioissa ole muuten mitään järkeä.

      Kerran puhalsin nollat katsastamattoman auton ikkunasta, sanoi hyvää matkaa :P

    • Itsepetos

      Mites sit jos kieltäytyy tienpäällä huumepika testistä ja poliisin suosittelemasta näkötestistä tienpäällä ja koittaa näyttää selväpäiseltä nii kauan aikaa kunnes
      promillet laskee?
      Eiks noi alkoholistit jotka autoilla ajelee oo kaikki valehtelijoita?
      Rohkeutta vaan heiltä puuttuu puhalluksessa.

      • EnSuostuNimimerkkiin

        Huumeet nyt varmaankin näkyy veressä päiviä, ellei viikkoja. Mikäli vähänkin promilleja löytyy verikokeessa, niin eiköhän ne katso sen ajonaikaisen tilanteen jostain indeksistä. Mikä luultavasti on joku keskiarvo maksan alkoholinpolttoajoista.

        Mikäli siinä vielä yrittää selittää, että mul on nopea maksa, niin koomiseksi menee.


      • Vakuusehdotus
        EnSuostuNimimerkkiin kirjoitti:

        Huumeet nyt varmaankin näkyy veressä päiviä, ellei viikkoja. Mikäli vähänkin promilleja löytyy verikokeessa, niin eiköhän ne katso sen ajonaikaisen tilanteen jostain indeksistä. Mikä luultavasti on joku keskiarvo maksan alkoholinpolttoajoista.

        Mikäli siinä vielä yrittää selittää, että mul on nopea maksa, niin koomiseksi menee.

        Varmaan olisi näiden kieltäytyjien kuiten parasta tehdä kirjallinen sopimus
        poliisilaitoksella allekirjoituksen kera

        Absolutitistit voisi vapauttaa mielestäni puhalluksista tällä tavoin

        Sinulla olisi tarpeen vaatiessa vapaaehtoinen todiste ja vakuus Näyttöä
        poliisille ratsiassa Tässä sopimuksessa tulisi olla myös kaikki tarvittavat
        tiedot miten joudut kärsinmään rangaistuksesi rikkoessasi sopimuksen
        käyttäessäsi alkoholia Eli sinun tulisi suostua itse purkamaan sopimuksesi

        Mikäli sitten jossain vaiheessa oletkin alkoholin vaikutuksen alaisena ja jäät
        kiinni alkoholinkäytöstä muissa yhteyksissä voisi poliisi evätä sinulta itsemäärää-
        misoikeudet Sinuun ei voi siinä tapauksessa luottaa vakuuksista huolimatta

        Poliisi voisi tarkistaa rekisteristään antamasi lausunto

        Kuinka moni olisi valmiimpi vapaaehtoisesti antamaan puhallusnäytteen poliisille
        kuin sitoisi itsensä loppu elämäksi antaamaansa vapaaehtoiseen valaan absolutis-
        mistaan ?


      • Anonyymi
        Vakuusehdotus kirjoitti:

        Varmaan olisi näiden kieltäytyjien kuiten parasta tehdä kirjallinen sopimus
        poliisilaitoksella allekirjoituksen kera

        Absolutitistit voisi vapauttaa mielestäni puhalluksista tällä tavoin

        Sinulla olisi tarpeen vaatiessa vapaaehtoinen todiste ja vakuus Näyttöä
        poliisille ratsiassa Tässä sopimuksessa tulisi olla myös kaikki tarvittavat
        tiedot miten joudut kärsinmään rangaistuksesi rikkoessasi sopimuksen
        käyttäessäsi alkoholia Eli sinun tulisi suostua itse purkamaan sopimuksesi

        Mikäli sitten jossain vaiheessa oletkin alkoholin vaikutuksen alaisena ja jäät
        kiinni alkoholinkäytöstä muissa yhteyksissä voisi poliisi evätä sinulta itsemäärää-
        misoikeudet Sinuun ei voi siinä tapauksessa luottaa vakuuksista huolimatta

        Poliisi voisi tarkistaa rekisteristään antamasi lausunto

        Kuinka moni olisi valmiimpi vapaaehtoisesti antamaan puhallusnäytteen poliisille
        kuin sitoisi itsensä loppu elämäksi antaamaansa vapaaehtoiseen valaan absolutis-
        mistaan ?

        Absolutistivaltioko on äärioikeistoekstremisti-Neonatsien tavoite, siis taviksille, ei pörssirikollisille itselleen. Älkää ihmiset suostuko mihin tahansa.

        https://www.aljazeera.com/opinions/2020/1/2/israel-a-model-for-the-far-right

        Suomen poliisin äärioikeisto-uusnatsismia, ei ole kunnolla tutkittu, kuten pitäisi kiireesti.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17560334/maalittamislainsaadannolla-halutaan-kansalaisten-turvat-tukkoon#comment-116375210


      • Anonyymi
        EnSuostuNimimerkkiin kirjoitti:

        Huumeet nyt varmaankin näkyy veressä päiviä, ellei viikkoja. Mikäli vähänkin promilleja löytyy verikokeessa, niin eiköhän ne katso sen ajonaikaisen tilanteen jostain indeksistä. Mikä luultavasti on joku keskiarvo maksan alkoholinpolttoajoista.

        Mikäli siinä vielä yrittää selittää, että mul on nopea maksa, niin koomiseksi menee.

        Näkyy, muttei todista milloin ollut vaikutuksen alaisena. Vaihtelee; ota selvää.


    • Hus hus

      Pieni rangaistus tulee siitä, että joudut maksamaan verikokeen...
      Juopot eivät kuulu liikenteeseen ja sama koskee narkkareita.

      • höpöhöpö.

        Ei todellakaan tarvitse maksaa jos ei ole promilleja rangaistavaa määrää.


      • Anonyymi
        höpöhöpö. kirjoitti:

        Ei todellakaan tarvitse maksaa jos ei ole promilleja rangaistavaa määrää.

        Eikä jos et suostu verikokeeseen.


      • Anonyymi

        Ei ole sun liikenne. Kukin saa olla autossaan kuten haluaa; turvavyö on pakollinen vain, koska se suojelee itseä ja kuuluu autovakuutuksen ehtoihin.


    • Käry käy...

      Rattijuopot luulevat välttävänsä kärähtämisen kun eivät puhalla. Hahhaa..
      Puhallan mielelläni koska näillä puhallustesteillä saadaan joka vuosi kymmeniä lastentappajarattijuoppoja pois liikenteestä edes hetkeksi. Näitä puhallusratsioita saisi olla paljon enemmän.

      • kävisikin

        Puhalluttaisivat raskaana oleva naisia, vammauttavat 600 lasta pysyvästi joka vuosi. Kuinka paljon kuluja siitä tulee ja pilaavat lasten elämän, mutta eihän femakkomaassa pyhää lehmää saa rangaista mistään.


      • 14+16

        "Hahhaa.. Puhallan mielelläni koska näillä puhallustesteillä saadaan joka vuosi kymmeniä lastentappajarattijuoppoja pois liikenteestä edes hetkeksi."

        Sinä olet siis vastuussa kymmenien lasten tappamisesta?

        " Näitä puhallusratsioita saisi olla paljon enemmän. "

        Ja aiot vielä jatkaa touhujasi?


      • Anonyymi

        Kyllä ne rattijuopot ovat ökyrikkaiden, PetosKalmaKokPersRkpKeJnen perintöjälkeläisiä enimmäkseen, joille on lykätty Porschen avaimet ja ajokortti käteen, ennen kuin ovat edes oppineet käsittämään, että täällä on muitakin ihmisiä.

        https://yle.fi/uutiset/3-10692326

        Kovempi äärioikeistoekstremistinen poliisi- ja militarismivaltio, on lopulta keskitysleiri tavallisille ihmisille. Pörssirikollisäärioikeisto saa tappaa, joutumatta ikinä vastuuseen, kun kansalta ryöstetyillä varoilla, voi ostaa itsensä vapaaksi.

        https://www.npr.org/2019/09/19/761918152/exiled-nsa-contractor-edward-snowden-i-haven-t-and-i-won-t-cooperate-with-russia


      • Anonyymi

        Voit ilmoittaa itsesi poliisille jo etukäteen.


    • äitikulta

      Sitä kun ihminen tulee täyteen ikään ja äiti ei oo enää komentamassa nii aikuista ihmistä ohjaa ja ojentaa virkavalta. Käyttäytykää ihmiset siihen malliin ettei tartte kenenkään aikuista tulla ojentamaan. Noloahan se huono käytös ja lain rikkominen on, ei oo aikuista meininkii ylpeillä ja viisastella niskuroinnilla tai millään rötöstelyllä.

    • Sepeli

      Ihmettelen näitä puhallusratsiasta kieltäyviä ihmisiä ....miks' ja miks' asiasta pitää tehdä mahdollisimman vaikea menemällä verikokeeseen...jos puhalluksella selviää nollalinjalla..he aiheuttavat poliisin työssä turhaa arvailua ja poliisien tehtävänä on ajaa henkilö lähimmälle terveyasemalle verikokeeseen...he jotka todella ovat humallassa/huumeissa olisi kaikkien edun mukaista poliisin työtehtävän helpottamiseksi tien päällä saada vaarantamasta liikenne turvallisuutta mahdollisimman nopeasti pois,jonkun perhellisen lapsi/lapset saattavat jäädä humalaisen/huumeisen törpön alle! Aika korutonta luettavaa sitten kun on näin käynyt,ja poliisi joutuu sillävälin ratsiasta kiikuttamaa niskoittelevaa puhalluksesta kieltäytyjää verikokeeseen,tämän ajan olisi voinut poliisi käyttää tehokkaaseen liikenne turvallisuuden seuraamiseen!

      • hah hah

        Äidit ne eniten vaarantaa ajamalla kännissä lasten kanssa, mutta vielä paljon enemmän ryyppäämällä raskausaikana ja vammauttamalla 600 lasta pysyvästi joka vuosi. Ihme femakoita kun miehiä syyttämässä joka asiassa, vaikka itse olette pahimman luokan rikollisia.


    • vvvvvvvvvvvvvvvvvvgg

      Miksi ihmeessä siitä pitäisi kieltäytyä?

      Ei ne poliisit kenenkään kiusaksi siellä puhalluta ketään, puhalluksia tehdään vain rattijuoppojen kalastamiseksi jotka aiheuttavat kuolemia ja onnettomuuksia.

      Kuka on niin tyhmä että haluaisi puoltaa rattijuoppoja?

      Ei voi muuta sanoa kuin että on lapsellisia " aikuisia " jos pitää puhalluksesta kieltäytyä.

      • Anonyymi

        Jo ne pyytää pistää sen pillin sun persuksiin, selventääkö yhtään kysymystäsi?


    • hersy

      Johan tuon nyt sanoo järkikin RATTIJUOPOT pois liikenteestä,ja se menee näin Poliisi puhalluttaa ja jos juopolle ei sovi ,niin sitten VERIKOKEESEEN,olkaa vaan hyvät Poliisit aktiivisia,ja tehkää työtänne kaikkien turvallisuuden hyväksi,että muka kieltäytyy puhaltamisesta vedoten johkin huuhaahaan,ei se juoppo siitä selviä ,verikokeeseen sitten,kyllä nuo kiinni joutaa ja heti ,vaarantamasta liikennetä,kun se jo muutenkin on vaarallista.

    • Puhalluksesta voisi vapauttaa sellaiset joilla on alkolukko autossa. Jos sellaisen haluaa, niin edellytyksenä pitäisi olla säännöllinen huumetestissä käyminen. Kustannukset maksaisi tietenkin tämä erivapauksia haluava kuski itse.

      Autolla ei ajeta aineissa ja jos ei sopeudu sääntöihin, niin ei tarvitse ajokorttia lainkaan.

    • puuhahtaja

      Lakia pitäisi muuttaa siten että puhalluksesta kieltäytyminen tulkittaisiin virkamiehen vastustamiseksi. Jos taas on niin huonossa kunnossa, että ei pysty puhaltamaan, niin sellainen henkilö ei selvästikaan ole ajokuntoinen.

      • Anonyymi

        ...niin, että ikkunaa ei tarvitse aukaista.


    • Kaikki hyvin....

      Tälle asialle ei tarvitse tehdä yhtään mitään, kaikki toimii hyvin.
      Poliisi puhalluttaa ja jos kuljettaja ei halua puhaltaa pilliin, niin sitten terkkariin verikokeeseen.
      Verikokeessa käynti on paljon vaivalloisempaa kuin puhaltaminen. Kun ihmiset tämän asian tiedostavat, niin eipä puhalluksesta enää kieltäydytä.

      • Anonyymi

        Miten ne aikoo saada susta verta piikillä?


    • nasseville

      Heh, kokeilkaapa. Kaveri kokeili eilen illalla. Oli yksin liikkeellä, minä ajoin perässä. Poliisipartio pysäytti tien laidassa kaverin ja kaveri viisaana sanoi, etten puhalla. Jahah, nouseppas sitten ylös autosta. Siinä samassa kun kaveri nousi autosta omille jaloilleen, otti toinen konsta niskasta kiinni ja sanoi "puhallat kyllä perkele siihen pilliin tai painan sen perseesees".

      Kaveri säikähti ja puhalsi.Ai mistäkö tiedän? Odotin siinä seuraavasssa korttelissa portailla kaveria ja näin kaiken. Kaveri sitten kertoi nuo sanat. Onko tämä poliisiväkivaltaa, uhkailua vai mitä?

      Eipä silti, mielestäni typerää kieltäytyä puhaltamasta, aiheuttaa vain haittaa ja ajanhukkaa poliisille, joku oikea rattari voi päästä seulasta läpi, kun yhtä paskiaista käytetään terkkarilla. Mielestäni tuohon voisi laittaa sanktion, että poliisilla ei ole velvollisuutta kuskata kaveria takaisin autolleen, kävelköön, olipa matka 1 km tai 20 km.

      • joopa..

        Siksipä kannattaa aina kuvat tai ainakinäänittää kun pysäyttävät, saadaan monta rikollista kyttää pois virasta.


      • Anonyymi

        Nauhuri päälle, ja jos se ottaa niskasta, voit puolustautua.


    • Virka, virka, virka

      Virkamiehiä on liikaa loisimassa ainakin 70 % .tia köyhässä pienessä Suomessa.
      Mistä näille se tuotto ja palkat. Työhuoneet, ylläpito kaikkinen etuineen????? ninn mistä?
      Metsätkin on kohta syöty. malmit loppuu jne...jne..
      Kansa senku köyhtyy.Parasiittivirkoja vain lisätään.
      Kuka tekee työt jos kaikki alkavat virkamiehiksi? Kuka tuottaa muutakin kuin makkilantaa jos ei ole muita kuin vrkamiehiä suurinosa kansasta.
      Pitkään ilmaisessa koulutuksessa ja sitten elinikäinen loisvirka. Sehän on mahdoton yhtälö.

      • oink

        Byrokraatteja on liikaa mutta poliisien määrä valitettavasti pitäisi kaksinkertaistaa. Rattijuoppoja on aivan liikaa ja muutenkin humalaiset aiheuttavat paljon hälytyksiä ja poliisia ei sitten aina saa paikalle vaikka olisi kuinka kiire ja tarve.


      • hah hah
        oink kirjoitti:

        Byrokraatteja on liikaa mutta poliisien määrä valitettavasti pitäisi kaksinkertaistaa. Rattijuoppoja on aivan liikaa ja muutenkin humalaiset aiheuttavat paljon hälytyksiä ja poliisia ei sitten aina saa paikalle vaikka olisi kuinka kiire ja tarve.

        Rattijuoppojen määrä laskeneut koko ajan, samoin onnettomuudet vähentyneet, vaikka ei ne rattijuoppojen aiheuttamia ole juuri olleet ennenkään. Pitäisi kohdentaa valvontaa sinne missä oikeasti tarvitaan, esim. juopotteleviin naisiin raskausaikana. Jos miehet vammauttaisi pysyvästi 600 lasta vuosittain niin johan nousisi meteli, mutta kun pyhä lehmä sen tekee niin päätä vaan silitellään.

        Kunnon rangaistukset kaikille ryyppääville akoille raskausaikana, huumetestit ja pakkohoitoon tarvittaessa.


      • Puliämmit perrrkele
        hah hah kirjoitti:

        Rattijuoppojen määrä laskeneut koko ajan, samoin onnettomuudet vähentyneet, vaikka ei ne rattijuoppojen aiheuttamia ole juuri olleet ennenkään. Pitäisi kohdentaa valvontaa sinne missä oikeasti tarvitaan, esim. juopotteleviin naisiin raskausaikana. Jos miehet vammauttaisi pysyvästi 600 lasta vuosittain niin johan nousisi meteli, mutta kun pyhä lehmä sen tekee niin päätä vaan silitellään.

        Kunnon rangaistukset kaikille ryyppääville akoille raskausaikana, huumetestit ja pakkohoitoon tarvittaessa.

        Ämmät ne vain huutaa huoraa mässää ja loisii. Minä se en kyllä silti astioita tiskaa perrrkele vie.


    • McMumse

      Mun mielestä jokaisen puhallutuksesta kieltäytyjän kuuluisi maksaa se verikoe itse sakkona/laskuna.

    • Raitis ilman raivoa

      Oli miten oli. Minä noudatan lakia enkä puhaltele. Vastustan stalinismia jne...
      Rattijuopoilta autot valtiolle ja kortit pois iäksi.
      Alkolukko on kyllä erittäin järkevä idea. Sitä pitää kehittää lisää. Siis ettei sitä pysty teknisesti poistamaan millään keinolla.
      Kaikkiin autoihin vain pakolliseksi. Valtio auttaa siinä. Esim. alvi pois ja ylimääräiset maksut alkolukosta. Vain nettomaksu.

    • We get it

      No blow jops for cops in Finland.

    • kyllä se näin on

      Tuo on kyllä totta että ei tarvitse puhaltaa

      iha sama vaikka jos pysäyttää jonkuin mopoilijan ja pyytää saada koe ajaa niin ei ole pakko antaa

      • Anonyymi

        Sit voi pakottaa sen kokeiluradalle, jonka se maksaa.


    • Vaahtokupla

      Puhaltakaa mitä puhallatte tai imekää mitä imette.

    • jos olisin poliisi

      Väittäisin, että autosta verot maksamatta ja poistaisin kilvet.

    • Homoa se on...on

      Tuntuu homolta kun joku pysäyttää ja käskee puhaltaa. Kamala homostelu pois...hyi kaikkiaan....hyi....hyi....hyi....

    • Mä en taho ottaa

      Onko pakko jos ei taho? Ottaa komean isokullisen ja naimahaluisen poliisin kuten esim. jonkun markoforssin juustotankoa suuhunsa?

      En ainakaan ilman kortsua suuhun, enkä suoleenkaan!

    • Rehti peli

      Tässä sen näkee taas minkälaisia puliveivareita Suomessa on. Jos ei puhalla niin
      se on mielestäni ääliön touhua. Poliisihan tekee lain velvoittamana vain työtänsä.
      mutta sitä en ymmärrä jos Poliisi alkaa simputtamaan ,silloin sielläkin puolella on munaton mulkku, jolla ei kaikki kamarit lämpöisenä.

      • Anonyymi

        Ei voi vedota siihen, että se on työtä tai käsky, jos se selvästi rikkoo ihmisoikeuksia vastaan. Kannattaa ottaa tiedot ylös ja tehdä kantelu ja viedä sitä eteenpäin, ja jos ei toimi (viranomaiset tuppa vetää kotiinpäin) korvauksineen (esim. sovittelussa), tekee rikosilmoituksen.


    • Paapero-Räsäskä
    • kiusalla

      Näin se menee, on pakko juoda, mutta ei ole pakko puhaltaa ja kaikki ei edes siihen pysty.
      Eikä ole pakko ajaa, silloin poliisi ei voi puhalluttaa ratti- tai tankojuopoksi epäiltynä.

      Tehdään porukalla kiusaa poliisille, ei ryypätä eikä ajeta niin poliisit seisoo turhaan teiden varsilla puhalluspillit kädessä.

    • mzdf

      Onneks en ole POLIISI ! Ne kyttää ihmisä ja puhalluttaa ihan innoissaan (ainakin jotkut) Aika koiran virka, mut "TYÖTÄHÄN NE TEKEE " !! Mul oli tuttuja poliiseina ! ei ole enää ... toinen ajeli kännissä ja jäi kiinni (tosin oli jo muutenki väsyny kun poliisien duuni paikalla oli HUONO työ ilmapiiri ! Ja toisen pää ei kestänyt kun täyty etsii käsiä ja jalkoja ja muita kehon osia kaatopaikalta !? Ja nyt tääl NE POLIISIT ajelee ite kännissä (siviili vaatteet päällä-et kyl ne osaa nekin !!!) ENTÄ AARNIO !? mies on tainnu katella liikaa jenkki leffoja mis skoudet myy /diilaa huumeita !! Kovat tumiot hemmolle vaan !! et ei vain silitetä päätä villa lapasella !? Järki päähän ....Niin poliisit kun siviilitkin ! ! ! !

    • nncnxlnkfnfnfnfnmfmn
    • kortillinen

      Eiköhän se oo parempi kun puhaltaa varsinkin jos on olemassa oleva työpaikka virkavalta maksattaa sen verikokeen ynnä muuta töitähän ne vaan tekee ja matka jatkuu aaa paikasta beehen ihan nätisti!

    • CUNT

      En puhaltaisi, mistä sitä tietää vaikka saisin ebolan.

    • Laki sanoo ettei

      tarvitse, mutta tietty harkinta ja itsesuojeluvaisto on hyvä pitää matkassa.

      Julkisella paikalla ja jos on muita kyydissä, niin puhaltamisesta kieltäytyminen voi olla ok omantunnonkysymys.

      Mutta jos ajat yksin, ja poliisi pysäyttää korpisuoralla..

      Kannattaa harkita ärsyttääkkö poliisin työporukkaa, joka kukaties katselee sopivaa uhria putkaan vietäväksi. Samalla kun putkan kamera pannaan epäkuntoon.

    • Järki hoi!

      Toivottavasti tämäkin porsaanreikä saadaan heti alkuunsa tukittua! Kummastuttaa, miten heikkokuntoisia nynneröitä ovat nämä kieltäytyjät, eivät saa mitätöntä puhallusta tehtyä vastaan panematta. Ja mitä maksaakaa koko "lysti" yhteiskunnalle, kun ei välttämättömämpäänkään ole rahaa. Häpeäisitte!

      Väistämättä tulee mieleen ajatus, että ovatko nämä puhalluksesta kieltäytyjät niin tossukoita omassa elämässään, että heti kun ovat "löytäneet" jonkin asian, jossa voivat itse "vaikuttaa", niin siihen tarrautuvat, kuin sika limppuun! Säälittävää tuollaisten elämä!

    • selvä peli

      Jos kieltäytyy puhaltamasta niin raudoissa verikokeeseen, avaimet ja auto takavarikkoon siihen asti kunnes tulokset tulevat.

      • sorro

        ja seuraavalla viikolla menen labraan,vaadin ,hiv,kuppa,tippuri,ym.kokeet,vedoten ,olen ollut suojaamattomassa yhdynnässä ulkomaalaisen kanssa,tään maksaa yhteiskunta,sukupuolitautien hoito,testaaminen on ilmaista.kosto on suloinen.


    • Salosta
    • 1 plus 1
    • tekniikka paremmaksi

      Tässähän olisi paikka kehittää herkempää analyysilaitetta, joka tunnistaa alkoholia juoneen uloshengityksen etäämmältä. Ja kyllähän nykyisellä DNA-analyysitekniikalla erottaa autossa olevien eri henkilöiden hengitykset toisistaan.

    • Vastaan vaan...

      Kyllä kannattaa pitää öikeuksistaan kiinni ja kieltäytyä puhaltamasta. Auto täynnä väkeä, mutta kuski saa ylistystä olemalla kova tyyppi. No väki pihalle, kaveri maijaan, no tietysti siinä pitää vähän pistää hanttiin koska oikeus siihenkin on. Verikokeeseen sitte, tietysti vastahakoisesti, saadaan kuitenkin otettua. No, siitä sitten putkaan rauhoittumaan vastaanhangoitellen tietenkin. Aamusella sitten kotiutus paikkoja kolotellen. Tulee vaan mieleen et oisko ollut helpompi vaan puhaltaa siihen pilliin.

    • HAISTAKAA VITTU

      VITUN PELLET MITÄ VITTUA TE PELKÄÄTTE PUHALTAA SAAATANA!! VITUN KESKENKASVUSET PENIKAT PERKELE!! JOS OLISIN POLIISI NIIN LAITTAISIN SEN VITUN PILLIN SUUHUN !! VITUN KAKARAT !

      • vitunIDIOOTIT

        "en puhalla" huomaa kuinka on taas pokkaa ihmisillä.ei luoja.noh jos pelkää tai ei osaa puhaltaa nii mikäs siinä :D


    • ei oo pakko jo ei ta

      "korkeimman oikeuden" päätöksen mukaanhan ei oo pakko jos ei taho !

    • http://www.listamedi
    • Anonyymi

      Kyllä useasti nähnyt virkavallan ja välissä pysättänytkin,ihan hyvä juttu tutkia kuljettajia,pienessä kylässä asun ja tiedän väärinkäytöksiäkin tapahtuvan kuljettajien ajo kunnossa.ja pöhnä veikoille on se parempi jäädä kiinni kuin ajaa jonkun yli siinä menee jo enempi kuin kortti..

    • Anonyymi

      Autoilut ja liikennemerkki-ohjailut, ovat äärioikeiston pörssirikollisten korruptiovaalimainoksia.

      https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/suomen-sisun-kokoomuslainen-tiedottaja-tiedan-useita-jotka-ovat-kokoomuksessa-mukana/

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16452103/ohisalo-entisia-ja-nykyisia-poliiseja-ostettu-lahjottu-korruptoitu-yritys-maataloustuilla#comment-102998223

      Äärioikeistolainen kovempi, erittäin eriarvoistettu ja turvaton poliisi-militaristivaltio, on PetosKalmaKokPersRkpVihrKejne:n tavoite, koska AutokratiaUsa niin käskee.

      https://www.theguardian.com/commentisfree/2021/apr/25/us-policing-is-far-less-about-fighting-crime-than-controlling-the-poor

    • Anonyymi

      No eihän se nyt ole oikein, jos normaalilääkityksien, suuvesien ym takia, ihmisiä tuomitaan "rattijuopoiksi", jotain on pahasti pielessä viranomaisten toiminnassa silloin.

      • Anonyymi

        Poliisit eivät tuomitse ketään. Se on oikeuslaitoksen tehtävä. Kuka on muuten tuomittu suuvesien tai lääkityksen perusteella?


    • Anonyymi

      Idiootteja valitettavasti on, jotka eivät kykene elämään yhteiskunnan lakien mukaan. He ovat ihmissaastaa.

    • Anonyymi

      pakko ei ole kuin kuolla

    • Anonyymi

      Henkilöä ei voi velvoittaa aktiivisesti selvittämään rikostaan, mutta hänellä on velvollisuus passii-
      visesti sietää pakkokeinoja. Siksi en koskaan puhaltele pilliin, ei kannata luopua perusoikeuksistaan.

      • Anonyymi

        Mitä sinä siitä hyödyt kun et puhalla? Pääset vain kylähulluna seurantaan.


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1525
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1097
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      996
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      917
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      842
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      640
    Aihe