Hylsyn jälkeen

M.Janatuinen

Kävin katsastamassa 2008 mallisen Avensikseni maanantaina. Tiistaina olisi mennyt leima umpeen. No hylsy tuli syystä että takajouset poikki. Tai toinen on "vain" murtunut mutta kuitenkin vaihdettava. En olisi mitenkään saanut tuohon seuraavaan päivään mennessa jousia tietenkään vaihdettua.

Kysymys kuuluu että saanko tuolla nyt ajaa? Jos poliisi pysäyttää niin rekisteriotteessahan on tuo katastusajankohta, joka siis on juuri mennyt. Autoa ei siis periaatteessa ole katsastettu. Toki mulla on ajossa mukana tuo katsastuskortti missä on tuo uusintatarkastuksen viimeinen päivä. Lukeeko poliisien kuuluisalla tietokoneella että autoani ei ole katsastettu?

3

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Max.2kk.hylystä

      Saat käyttää autoa liikenteessä max 2kk hylkäyksestä, kunhan viat on korjattu mahdollisimman pian. Jälkitarkastusaika on 1kk. Eikös nää asiat pitäis olla ajo-oikeuden omaaville selvää, kun ei ne ole muuttuneet vuosikausiin.
      Se on muuttunut et jälkitarkastuksen voi suorittaa millä asemalla vaan, ku ennen jt tuli suorittaa samalla asemalla, missä poppaloora hylättiin.

      • M.Janatuinen

        kiitoksia asiallisesta ja selventävästä vastauksesta. Ei ole mulle ollut tuo selvää kun kaikki aiemmat autot (ooppelia, nissania, bemari) on menneet aina läpi. korkeintaan korjauskehotuksia on tullut, tämä oli ensimmäinen joka hylättiin.

        Mutta jos poliiisi tulee vastaan ja lukee tuon mun auton kilven niin lukeeko niiden tiotokannassa että autoa ei olisi katsastettu?


      • Max2kk.hylystä
        M.Janatuinen kirjoitti:

        kiitoksia asiallisesta ja selventävästä vastauksesta. Ei ole mulle ollut tuo selvää kun kaikki aiemmat autot (ooppelia, nissania, bemari) on menneet aina läpi. korkeintaan korjauskehotuksia on tullut, tämä oli ensimmäinen joka hylättiin.

        Mutta jos poliiisi tulee vastaan ja lukee tuon mun auton kilven niin lukeeko niiden tiotokannassa että autoa ei olisi katsastettu?

        Tuo onkin mielenkiintoinen kysymys. Ainakin silloin kun ATJ-järjestelmä tuli käyttöön, niin poliisi näki vain hyväksytyn katsastuksen tiedot. Jos ajeli ns 2kk jatkoajalla, niin oli hyvä että tarkastuskortti oli autossa mukana, niin siitä voi näyttää vallesmannille et yritetty on katsastaa. Nyt kun tuo jälkitarkastus muuttui, niin ainakin katsastustoimipaikat näkee hylätyn katsastuksen omassa järjestelmässään, luulis et poliisikin näkee, mut en ole varma, kun en ole poliisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe