Täällä ajassa

voit pettää

itseäsi ja muita, mutta kerran tulee loppu.

24

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TMarko

      Näinhän se on niin kuin Paavalikin asian ilmaisi:

      "Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä. " - Galattalaisille 6:3

      Huomasin että joku oli tähän jakeeseen sanonut niin viisaasti, että tekee mieli ihan jakaa muidenkin kanssa:

      "Yhdelläkään uskovalla ei ole oikeutta ajatella olevansa yhtään enempää kuin »ei mitään»! Kaikki on saatu Kristukselta. Tämä ajatus on jyrkässä ristiriidassa farisealaisen omavanhurskauden kanssa. Se, joka kuvittelee olevansa virheetön, ei tunne sääliä ihmisiä kohtaan, joissa on vikoja, ei välitä heistä eikä ole halukas kantamaan heidän taakkojaan. " - Raamatun tietosanakirja NOVUM

      Näinhän Jeesuskin opettaa:

      "Niin myös te, kun olette tehneet kaiken, mitä teidän on käsketty tehdä, sanokaa: 'Me olemme ansiottomia palvelijoita; olemme tehneet vain sen, minkä olimme velvolliset tekemään'." - Luukas 17:10

      • TMarko - mitä mieltä olet siitä mitä minulle aikoinaan sanottiin:

        Eräs mies tuli kerran luokseni ja antoi minulle vinkin: "On hyvä olla nöyrä, mutta nöyristelijä ei saa olla."

        Tilanteessa en ollut mikään varsinainen "nöyristelijä", mutta tämä varoitti etukäteen. Voiko tuota soveltaa mitenkään Raamatun kanssa? Mitä mieltä olet?


      • TMarko
        pastorin_poika kirjoitti:

        TMarko - mitä mieltä olet siitä mitä minulle aikoinaan sanottiin:

        Eräs mies tuli kerran luokseni ja antoi minulle vinkin: "On hyvä olla nöyrä, mutta nöyristelijä ei saa olla."

        Tilanteessa en ollut mikään varsinainen "nöyristelijä", mutta tämä varoitti etukäteen. Voiko tuota soveltaa mitenkään Raamatun kanssa? Mitä mieltä olet?

        Tarkoitatko kysyä, että pitääkö tuo mitä hän sanoi paikkansa? Että löytyykö tuolle väittämälle "On hyvä olla nöyrä, mutta nöyristelijä ei saa olla"
        Raamatusta jonkinlaista perustusta?


      • TMarko kirjoitti:

        Tarkoitatko kysyä, että pitääkö tuo mitä hän sanoi paikkansa? Että löytyykö tuolle väittämälle "On hyvä olla nöyrä, mutta nöyristelijä ei saa olla"
        Raamatusta jonkinlaista perustusta?

        Tavallaan. Kiinnostaa vain, että löytyykö Raamatusta jotakin kohtaa, joka tavallaan tukisi tuota/ löytyykö samankaltaista kohtaa?

        Ps. Ei käytännössä liity aiheeseen. Pahoitteluni.


      • TMarko
        pastorin_poika kirjoitti:

        Tavallaan. Kiinnostaa vain, että löytyykö Raamatusta jotakin kohtaa, joka tavallaan tukisi tuota/ löytyykö samankaltaista kohtaa?

        Ps. Ei käytännössä liity aiheeseen. Pahoitteluni.

        Itse koen ja näen nöyristelyn aina jonkinlaisena teeskentelynä(ulkokultaisuutena), että ei olla täysin sitä mitä oikeasti ollaan vaan näytellään jotakin muuta tilanteesta riippuen. Syystä tai toisesta. Yleensä pelon vuoksi tai oman edun vuoksi. Siinä mielessä tuo on ihan viisas neuvo. Ylhäältä tuleva viisaus ei teeskentele, niin kuin Jaakob(Jaak3:17) kirjeessään mainitsee. Todellinen nöyryys on elämän tuomaa nöyryyttä Jumalan edessä, jonka kautta uskalletaan olla myös joka tilanteessa oma aito itsemme kaikkine heikkouksinemme ja vahvuuksinemme rehellisen avoimesti.


      • TMarko
        pastorin_poika kirjoitti:

        Tavallaan. Kiinnostaa vain, että löytyykö Raamatusta jotakin kohtaa, joka tavallaan tukisi tuota/ löytyykö samankaltaista kohtaa?

        Ps. Ei käytännössä liity aiheeseen. Pahoitteluni.

        Tekee vielä mieli lisätä tähän tuosta väärästä nöyryydestä ajatus jonka Paavali tuo Kolossalaiskirjeessä esille. Vääränlainen nöyryys tai nöyristely myös johtaa aika varmasti vääränlaiseen tapaan palvella Jumalaa. Se vääristää helposti siis koko uskovien toiminnan, koska ihmiset eivät vaella totuudellisuudessa vaan teeskentelyssä.

        "Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama
        eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.
        Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
        "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
        -sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta-ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
        Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi." - Kolossalaisille 2:18-23


    • Jatkan tähän

      Se pettäminen mikä aloituksessa oli on sellaista pettämistä, että ihminen ei sitä
      itse näe vaan luulee tosissaan, että on oikealla tiellä, että on Jumalan lapsi jne.
      Ja kun luulee, uskoo olevansa oikeassa uskossa, niin tuon uskonsa kanssa
      on silloin petämässä myös muita.

      Mitä tulee farisealaisuuteen, niin kyllä he ovat tänä päivänä aivan samanlaisia, kun
      Jeesuksenkin aikana: "he sanoivat Jeesukselle, miksi ylennät itsesi Jumalaksi"
      Näin tänäänkin saa kohdata näitä jotka sanovat Jumalan luo Jeesuksessa päässeille; "sinä ylennät itsesi"jne....

      Tämän päivän fariseukset loukkaantuvat Jeesukseen Hänen sanomiinsa,
      ja Hänen sanomansa tuojaan.

      Tämän päivän fariseuksilla on Paavali jumalana ja Jeesuksen aikana oli
      fariseuksilla Mooses jumalana.

      Se, että tänä päivänä fariseukset sanovat Jeesuksessa olevaa Jeesuksen sanoman tuojaa Fariseukseksi, niin se lienee uutta.
      Mutta kaikki menee päälaelleen silloin, kun ei olla saatu nöyrtymisen ja parannuksen armoa Jumalalta.

      • Se miksi

        tänne sanomia tuon, en tuo itsestäni, vaan Jumalan armosta olen saanut
        käydä Hänen tykönsä ja tullut Hänen opettamaksi. JA tiedän, että Jumala johdattaa
        KAIKKI tahtonsa tielle käyneet yhteen ja samaan uskoon.

        Mutta tuo Jumalan tahdon tie Hänen luoksensa ei ole helppo, SAALISTAJAT
        vaanivat milloin saisivat kunkin tuolle tielle käyneen niellä.


      • TMarko

        Sinä olet ilmeisesti aloittaja ja tunnut ymmärtävän näistä asioista aika paljon, niin varmaan mielelläsi tahtoisit vastata tuohon pastorin_pojan esittämään kysymykseen jonka hän esitti minulle. Voisimme yhdessä tutkailla oikean nöyryyden ja nöyristelyn välistä eroa.


      • TMarko kirjoitti:

        Sinä olet ilmeisesti aloittaja ja tunnut ymmärtävän näistä asioista aika paljon, niin varmaan mielelläsi tahtoisit vastata tuohon pastorin_pojan esittämään kysymykseen jonka hän esitti minulle. Voisimme yhdessä tutkailla oikean nöyryyden ja nöyristelyn välistä eroa.

        Nimenomaan. Tuleeko mitään ajatusta?


    • .-.-.-.

      Mitä sitten? Mikä oli pointti?

    • Kun täällä

      on katsonut tätä touhua, niin yksinkertaisesti tuli tuo esiin.

      • Mitä nöyryyteen

        tulee, niin todellista nöyryyttä sitä mitä Isä Jumala ihmiseltä odottaa sitä ei näy.

        Joten nöyristelyä on kaikki mikä ihmisestä itsestään lähtee, se on pettävää.

        Kun Jumala saa todella ottaa ihmisestä kiinni, niin ihminen tulee näkemään
        mitä hän todella on. Ihminen on ylpeä ja kova kaikkeen hyvään kelvoton.
        Kaikki ihmisen työt, ponnistelut ovat Jumalan silmissä mitä pahinta saastaa.

        Kun Jumalan sanassa käy kehoituksia hyviin tekoihin jne...JA kun ihminen
        sitten yrittää niitä tehdä ja luulee, että sillä pelastuu, niin ei Jumala tällaisessa
        ihmisessä ole saanut aikaan sitä mikä lain tehtävä on.

        Laki saa ihmisessä Jumalan Hengen vaikutuksessa aikaan SYNNINTUNNON
        Toki ihminen hätääntyneenä yrittää lain täyttämistä jne...mutta näkee yhä uudelleen EI pysty, on niin mätä, läpikotaisin kelvoton kadotuksen oma jne...

        Ja tuo synnintunto (todellinen syntisyys) Jumalan Hengen vaikutuksessa
        saa aikaan parannuksen, kääntymyksen Jumalan puoleen sisimmässä.
        Alkaa tie Isän kotiin. Tällä tiellä ihmistä riisutaan ylpeydestä, kovuudesta jne...

        Oikeaa noyryyttä ei siis ole ulkopuolella Jumalan työn.


      • TMarko
        Mitä nöyryyteen kirjoitti:

        tulee, niin todellista nöyryyttä sitä mitä Isä Jumala ihmiseltä odottaa sitä ei näy.

        Joten nöyristelyä on kaikki mikä ihmisestä itsestään lähtee, se on pettävää.

        Kun Jumala saa todella ottaa ihmisestä kiinni, niin ihminen tulee näkemään
        mitä hän todella on. Ihminen on ylpeä ja kova kaikkeen hyvään kelvoton.
        Kaikki ihmisen työt, ponnistelut ovat Jumalan silmissä mitä pahinta saastaa.

        Kun Jumalan sanassa käy kehoituksia hyviin tekoihin jne...JA kun ihminen
        sitten yrittää niitä tehdä ja luulee, että sillä pelastuu, niin ei Jumala tällaisessa
        ihmisessä ole saanut aikaan sitä mikä lain tehtävä on.

        Laki saa ihmisessä Jumalan Hengen vaikutuksessa aikaan SYNNINTUNNON
        Toki ihminen hätääntyneenä yrittää lain täyttämistä jne...mutta näkee yhä uudelleen EI pysty, on niin mätä, läpikotaisin kelvoton kadotuksen oma jne...

        Ja tuo synnintunto (todellinen syntisyys) Jumalan Hengen vaikutuksessa
        saa aikaan parannuksen, kääntymyksen Jumalan puoleen sisimmässä.
        Alkaa tie Isän kotiin. Tällä tiellä ihmistä riisutaan ylpeydestä, kovuudesta jne...

        Oikeaa noyryyttä ei siis ole ulkopuolella Jumalan työn.

        "Kaikki ihmisen työt, ponnistelut ovat Jumalan silmissä mitä pahinta saastaa."

        Tuli tästä mieleen että jos näin olisi, niin millä perusteella ylösnousemuksessa kukaan voisi pelastua? Varsinkin ne ihmiset jotka ovat kuolleet ennen Kristusta?

        Jeesushan sanoo tästä asiasta:

        "Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.

        Tuon perusteella tuo mitä sanoit ei voi pitää täysin paikkaansa, sillä jos kaikki ihmisen työt ja ponnistelut olisivat mitä pahinta saastaa niin eihän kenenkään tekoja voisi määritellä hyviksi.

        Laitoin tämän ihan vain siksi että ehkä haluaisit vielä uudelleen arvioida tuota ajatustasi. Muuten kyllä kirjoituksessasi oli paljonkin hyvää ja oikeaa nöyryyteen liittyen.


      • Kyllä se niin
        Mitä nöyryyteen kirjoitti:

        tulee, niin todellista nöyryyttä sitä mitä Isä Jumala ihmiseltä odottaa sitä ei näy.

        Joten nöyristelyä on kaikki mikä ihmisestä itsestään lähtee, se on pettävää.

        Kun Jumala saa todella ottaa ihmisestä kiinni, niin ihminen tulee näkemään
        mitä hän todella on. Ihminen on ylpeä ja kova kaikkeen hyvään kelvoton.
        Kaikki ihmisen työt, ponnistelut ovat Jumalan silmissä mitä pahinta saastaa.

        Kun Jumalan sanassa käy kehoituksia hyviin tekoihin jne...JA kun ihminen
        sitten yrittää niitä tehdä ja luulee, että sillä pelastuu, niin ei Jumala tällaisessa
        ihmisessä ole saanut aikaan sitä mikä lain tehtävä on.

        Laki saa ihmisessä Jumalan Hengen vaikutuksessa aikaan SYNNINTUNNON
        Toki ihminen hätääntyneenä yrittää lain täyttämistä jne...mutta näkee yhä uudelleen EI pysty, on niin mätä, läpikotaisin kelvoton kadotuksen oma jne...

        Ja tuo synnintunto (todellinen syntisyys) Jumalan Hengen vaikutuksessa
        saa aikaan parannuksen, kääntymyksen Jumalan puoleen sisimmässä.
        Alkaa tie Isän kotiin. Tällä tiellä ihmistä riisutaan ylpeydestä, kovuudesta jne...

        Oikeaa noyryyttä ei siis ole ulkopuolella Jumalan työn.

        on, ettei yksikään ihminen omilla hyvillä teoillaan pelastu.
        Ihmisten hyvät työt ovat Jumalan silmissä iljetystä. Miksi, siksi ettei
        ihminen hyvillä teoillaan voi koskaan päästä Jumalan yhteyteen.
        Onhan se niin, että sentään suurin osa ihmisistä tekee luonnostaan
        hyvää, mutta ei se pelasta. (etten senpuoleen voi ihmisiä pahaksi sanoa, niin kuin
        täällä tehdään). Mutta niin se on, niin kuin Jeesukselle niin Hänen omilleenkin
        sanotaan ja niin otetaan vastaan. Jeesuksestakin sanottiin:" kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Beelsebul", ja: "Riivaajien päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia."

        Ei Jeesus turhaan sanonut:"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. 22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' 23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.' 24. Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi. 25. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu. 26. Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi. 27. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri." 28. Ja kun Jeesus lopetti nämä puheet, olivat kansanjoukot hämmästyksissään hänen opetuksestansa, 29. sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa."


      • Kun Jeesus
        Kyllä se niin kirjoitti:

        on, ettei yksikään ihminen omilla hyvillä teoillaan pelastu.
        Ihmisten hyvät työt ovat Jumalan silmissä iljetystä. Miksi, siksi ettei
        ihminen hyvillä teoillaan voi koskaan päästä Jumalan yhteyteen.
        Onhan se niin, että sentään suurin osa ihmisistä tekee luonnostaan
        hyvää, mutta ei se pelasta. (etten senpuoleen voi ihmisiä pahaksi sanoa, niin kuin
        täällä tehdään). Mutta niin se on, niin kuin Jeesukselle niin Hänen omilleenkin
        sanotaan ja niin otetaan vastaan. Jeesuksestakin sanottiin:" kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Beelsebul", ja: "Riivaajien päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia."

        Ei Jeesus turhaan sanonut:"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. 22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' 23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.' 24. Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi. 25. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu. 26. Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi. 27. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri." 28. Ja kun Jeesus lopetti nämä puheet, olivat kansanjoukot hämmästyksissään hänen opetuksestansa, 29. sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa."

        sanoo:"Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen."
        Niin suinkaan Jeesus ei tarkoittanut ihmisten tekemiä hyviä töitä.
        " ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista. 17. Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se! 18. Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja. 19. Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, 20. ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni. 21. En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut."

        Ihminen itsessään ei saa todellisuudessa aikaan kuin pahaa(tosi pahaa)vaikka miten armelias ja suvaitsevainen (hyväksyy ja siunaa kaiken syntisen elämän, mutta kiroaa samalla kaiken Jumalallisen elämän)


    • todisteita löytyy

      Sitä ei varmaan kukaan epäile.

      • Niin löytyy

        ja tosi paljon.

        Siksi tämäkin aloitus tuli. Lienetkö yksi noista jotka haukkuu, pitää jotakin ihmistä pahana luullen kuitenkin itse olevasi hyvän tekijä?

        Voit tutkia omaa sisintäsi esim. tällä Jeesuksen sanomalla:"Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. 45. Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi.' Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni."
        Jos sinä et tiedä mitä tuo tarkoittaa et tietystikään myöskään ole uskossa
        Jeesukseen. Jos tuo sanoma saa sinussa aikaan esim. tyhjänpäiväistä "kiukuttelua" valehtelua et ole tekemässä niitä hyviä tekoja joista Jeesus puhuu.


      • Todisteita löytyy
        Niin löytyy kirjoitti:

        ja tosi paljon.

        Siksi tämäkin aloitus tuli. Lienetkö yksi noista jotka haukkuu, pitää jotakin ihmistä pahana luullen kuitenkin itse olevasi hyvän tekijä?

        Voit tutkia omaa sisintäsi esim. tällä Jeesuksen sanomalla:"Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. 45. Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi.' Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni."
        Jos sinä et tiedä mitä tuo tarkoittaa et tietystikään myöskään ole uskossa
        Jeesukseen. Jos tuo sanoma saa sinussa aikaan esim. tyhjänpäiväistä "kiukuttelua" valehtelua et ole tekemässä niitä hyviä tekoja joista Jeesus puhuu.

        No mistä se nyt kivestää?
        Kerran tulee loppu, ja sillä selvä.
        On se nyt kumma, että joka asiasta pitää junkuttaa.


      • Miksi tulit
        Todisteita löytyy kirjoitti:

        No mistä se nyt kivestää?
        Kerran tulee loppu, ja sillä selvä.
        On se nyt kumma, että joka asiasta pitää junkuttaa.

        mitään sanomaan, kun sanoma Jeesuksessa on jankuttamista?

        Niin pettämisestä tulee kerran loppu. Eikä se ole noin jonninjoutavaa kun annat ymmärtää.


      • Kun Jeesus
        Miksi tulit kirjoitti:

        mitään sanomaan, kun sanoma Jeesuksessa on jankuttamista?

        Niin pettämisestä tulee kerran loppu. Eikä se ole noin jonninjoutavaa kun annat ymmärtää.

        sanoo:"Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. 45. Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi.' Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni."

        Näin sitten on niitä joille Jeesuksen sanoman tuominen on jankuttamista, vaikka tällaiset ihmiset eivät itse huomaa itse sellaista tekevät, kun tuovat alvariinsa Jeesuksen sanomien lyttäämiseksi Paavalin sanoja tai muita jotka heille sopii.

        Mutta ei tälle voi mitään, mutta te joille Jumala saa vielä puhua Jeesuksen
        sanomien näkeminen on mannaa eikä myrkkyä.


      • Todisteita löytyy
        Miksi tulit kirjoitti:

        mitään sanomaan, kun sanoma Jeesuksessa on jankuttamista?

        Niin pettämisestä tulee kerran loppu. Eikä se ole noin jonninjoutavaa kun annat ymmärtää.

        No tuleeko se loppu vai ei, koittaka nyt jumalauta päättää.


      • Ai olet
        Todisteita löytyy kirjoitti:

        No tuleeko se loppu vai ei, koittaka nyt jumalauta päättää.

        Jumalan kieltäjä.

        Mikä sinut saa tulemaan tänne? Itselläni ei ole mitään tarvetta sellaisiin
        keskusteluihin joissa luullaan, että kaikki sai alkunsa jostakin "räjähdyksestä"
        jne...

        Mutta mistä tuo "räjäde"? Miten räjähdys voi saada kaiken tämän aikaan mitä
        maapallolla on? jne....

        Näin kaikki ihmiset ovat "uskovia" toiset uskoo olemattomaan, toiset satuihin
        jne...harvat uskovat Jumalaan.


      • Todisteita löytyy
        Ai olet kirjoitti:

        Jumalan kieltäjä.

        Mikä sinut saa tulemaan tänne? Itselläni ei ole mitään tarvetta sellaisiin
        keskusteluihin joissa luullaan, että kaikki sai alkunsa jostakin "räjähdyksestä"
        jne...

        Mutta mistä tuo "räjäde"? Miten räjähdys voi saada kaiken tämän aikaan mitä
        maapallolla on? jne....

        Näin kaikki ihmiset ovat "uskovia" toiset uskoo olemattomaan, toiset satuihin
        jne...harvat uskovat Jumalaan.

        Mun käsittääkseni siellä joku "Jeesuksen oma"sanoi, että loppu tulee ja minä myönsin sen.
        Mikä tässä nyt on joka sun napaas hiertää????


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1505
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1302
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe