Kukas se siellä kurkistelee?

Lokakuun yö pimenee ja on mustan kuun aika, tuuli valittaa ja vaikeroi pihakoivuissa joista melkein kaikki lehdet ovat jo pudonneet. Pihaportin ruostuneet saranat vingahtavat, olisi kuin joku olisi tulossa ovelle, mutta pihan valot eivät syty.

Menen ovelle, yritän tirkistellä porstuan ikkunasta pimeyteen...kuka liikkuu mustassa yössä? Louvren kummitus? Notre Damen kellonsoittaja? Itse Belsebuubi kantaen kurpitsalyhtyä toisessa kädessä, irlantilaista viskiä toisessa?

67

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli kuu oli ilta

      Baskervillen koira iltapissilenkillään?

      Maila Nurmi Vampirana. :))

      • Wow, Maila Nurmi minulle uusi tuttavuus.
        Hailuodon merirosvo ? Peter Pan joka oppi lentämään mutta ei kasvamaan aikuiseksi? Valkoinen Kävelijä Muurin takaa? Antiikin jumalatar?


      • oli kuu oli ilta
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Wow, Maila Nurmi minulle uusi tuttavuus.
        Hailuodon merirosvo ? Peter Pan joka oppi lentämään mutta ei kasvamaan aikuiseksi? Valkoinen Kävelijä Muurin takaa? Antiikin jumalatar?

        Minulle vanha tuttu.

        http://www.youtube.com/watch?v=gs0ehPgyD3U



      • oli kuu oli ilta
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Hauska tutustua Vampira. Minä tunsin vain Elviran ja Vampirellan aikaisemmin, tyttäriäsi?

        Ei vastaa enaa rajan takaa Maila (vyötärö 43cm.) ja minulla tyttäriä on koko-naista 0.

        http://www.hs.fi/muistot/a1364353179684


    • Vanha kaapu ja vanha viikate.
      Tuohon muotiin ei enää paljon uskota.
      Mutta se on totta.
      Mustinkaan varjo ei tuon kaavun varjolle vertoja vedä.

      Kummallista kyllä, ihmisellä on selittämätön halu joskus kohdata oman haamunsa.
      Uskoa...minä itse se olen.
      Kuin olisi itsensä kirpparilla.

      Hiljaisessa huoneessa aina jotain kolahtaa.
      Kuuluu ääni, joka on tuttu kuin omansa.

      Iloisin mieli, kaunein aamu...
      On tunne että jokin varjostaa.

      H.

      • Päästäisitkö sinä sisään oman haamusi? Pimeänä lokakuun yönä?


      • eppu2

        Luin jostakin, etä laboratorio-olosuhteissa on saatu jo sellainen aikaan, että ihminen on voinut seisoa itsensä takana ja katsoa omaa selkäännsä. Ei siis mitään kuvaa.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Päästäisitkö sinä sisään oman haamusi? Pimeänä lokakuun yönä?

        "Paloma.se.co"

        "Kummallista kyllä, ihmisellä on selittämätön halu joskus kohdata oman haamunsa"

        Herää! pönttö...

        H.


      • eppu2 kirjoitti:

        Luin jostakin, etä laboratorio-olosuhteissa on saatu jo sellainen aikaan, että ihminen on voinut seisoa itsensä takana ja katsoa omaa selkäännsä. Ei siis mitään kuvaa.

        "eppu2"

        Siivooja-Siiliseni.
        Jos ihminen luo kuvan, on se kuva.


        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        "Kummallista kyllä, ihmisellä on selittämätön halu joskus kohdata oman haamunsa"

        Herää! pönttö...

        H.

        Bah. Minä vain kysyin että josko päästäisit sisällä omaa kaksoisolentoasi tai mikä se dubbelgångare on suomeksi pimeänä myrskyisenä syksy-yönä.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Siivooja-Siiliseni.
        Jos ihminen luo kuvan, on se kuva.


        H.

        H
        Ei se niin mennyt. Tiedemaailmassa tapahtuu paljon sellaista, mitä ei ´´kansankanavilla´´ kerrota.


      • demeter1
        eppu2 kirjoitti:

        H
        Ei se niin mennyt. Tiedemaailmassa tapahtuu paljon sellaista, mitä ei ´´kansankanavilla´´ kerrota.

        Aivan eppu2. Ihmisen saattaa vaikka jonkin leikkauksen (narkoosissa) aikana tarkastella operaatiota katonrajasta ja tietää tarkalleen mitä tehtiin...

        Mutta aloitukseen: vanha talo elää. Etenkin myrskysäällä kuulee kaikenlaista. Jos päästäisi mielikuvituksensa laukkaamaan voisi kehitellä yhtä ja toista.

        Vähän ennakoidakseni lainasin kirjastosta kirjan "Totuus kummituksista ja hengistä".
        Saa nähdä aktivoiko se esiin vierasta väkeä..))


      • eppu2
        demeter1 kirjoitti:

        Aivan eppu2. Ihmisen saattaa vaikka jonkin leikkauksen (narkoosissa) aikana tarkastella operaatiota katonrajasta ja tietää tarkalleen mitä tehtiin...

        Mutta aloitukseen: vanha talo elää. Etenkin myrskysäällä kuulee kaikenlaista. Jos päästäisi mielikuvituksensa laukkaamaan voisi kehitellä yhtä ja toista.

        Vähän ennakoidakseni lainasin kirjastosta kirjan "Totuus kummituksista ja hengistä".
        Saa nähdä aktivoiko se esiin vierasta väkeä..))

        Demeter

        Hiljan kait valmistui niin kutsuttu AWARE-tutkimus. Sitä johdettiin Southamptonin yliopistosta Englannista.
        1500 helkilön kertomuksia analysoitiin, mitä he kertoivat nähneensä leikkauksen aikana.
        Projektissa oli mukana 25 sairaalaa, Euroopasta. Kanadasta ja Yhdysvalloista.

        Kun tuolla mökilläkin olin yksin ja pussipimeää jo oli aikaisin, kaikenmaailman ääniäkin kuului.
        Kissa höristeli ensimmäisenä korviaan.
        Linnut koputtelee seiniin, kävyt putoilee katoille. Tuuli siirtelee ulkona olevia tavaroita. Metsän elävät päästelee kummallisiakin ääniä. Peltikatto pamahtelee jäähtyessään.
        Minä en ole kummituksia nähnyt, vaikkei minulla sitä vastaan mitään ole.
        Kysyisin vaan, että mitäs olisi asiaa.


      • ent. siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Demeter

        Hiljan kait valmistui niin kutsuttu AWARE-tutkimus. Sitä johdettiin Southamptonin yliopistosta Englannista.
        1500 helkilön kertomuksia analysoitiin, mitä he kertoivat nähneensä leikkauksen aikana.
        Projektissa oli mukana 25 sairaalaa, Euroopasta. Kanadasta ja Yhdysvalloista.

        Kun tuolla mökilläkin olin yksin ja pussipimeää jo oli aikaisin, kaikenmaailman ääniäkin kuului.
        Kissa höristeli ensimmäisenä korviaan.
        Linnut koputtelee seiniin, kävyt putoilee katoille. Tuuli siirtelee ulkona olevia tavaroita. Metsän elävät päästelee kummallisiakin ääniä. Peltikatto pamahtelee jäähtyessään.
        Minä en ole kummituksia nähnyt, vaikkei minulla sitä vastaan mitään ole.
        Kysyisin vaan, että mitäs olisi asiaa.

        Minä olen samanlainen tylsä realisti, että en usko kuolleitten kurkkivan muuten kuin omien korvieni välissä.

        Kerran bussissa viereeni lyöttäytyi eräs yhden työpaikkani asiakas, joka on joku sellainen jooganeuvoja (onko sellaista ammattia?) Siinä sitten sikisi jotenkin puhetta kuolleista ja hän sanoi, että tässsähän ne ovat kaikki meidän ympärillämme. Herranjestas, kun minulla alkoi mielikuvitus laukkaamaan. Aloin ajatella, kuinka paljon ihmisiä on maailmassa ollut ja mennyt, niitähän on siinä tapauksessa ilma sakeanaan. En vähään aikaan uskaltanut vetää henkeä, kun ajattelin, että kenetköhän minä vetäisen keuhkoihini ja puhallan ulos.

        Sitten hän kertoi, miten hänen isänsä oli käynyt hänen luonaan ja istunut nojatuolissa monta kertaa kuolemansa jälkeen. Siinä kohtaa jo sanoin, että jos minä alan näkemään sellaisia, niin pyrin hoitoon.


      • demeter1
        eppu2 kirjoitti:

        Demeter

        Hiljan kait valmistui niin kutsuttu AWARE-tutkimus. Sitä johdettiin Southamptonin yliopistosta Englannista.
        1500 helkilön kertomuksia analysoitiin, mitä he kertoivat nähneensä leikkauksen aikana.
        Projektissa oli mukana 25 sairaalaa, Euroopasta. Kanadasta ja Yhdysvalloista.

        Kun tuolla mökilläkin olin yksin ja pussipimeää jo oli aikaisin, kaikenmaailman ääniäkin kuului.
        Kissa höristeli ensimmäisenä korviaan.
        Linnut koputtelee seiniin, kävyt putoilee katoille. Tuuli siirtelee ulkona olevia tavaroita. Metsän elävät päästelee kummallisiakin ääniä. Peltikatto pamahtelee jäähtyessään.
        Minä en ole kummituksia nähnyt, vaikkei minulla sitä vastaan mitään ole.
        Kysyisin vaan, että mitäs olisi asiaa.

        eppu@

        Meinasin just ehdottaa, että eläimillä kun on moninverroin herkemmät aistit kuin ihmisellä, niitä tarkkailemalla voi saada lisävalaistusta moneen asiaan..))

        Edesmennyt ystäväni oli vakuuttunut siitä, että hänen koiransa kantoi hänen tunnekuormaansa syöpäsairauden aikana ja muistelen, että telkkarissa oli joku ohjelmakin samaan ideaan pohjautuen.

        Täytyypä googlata tietoa tuosta tutkimuksesta...


      • ||||
        demeter1 kirjoitti:

        eppu@

        Meinasin just ehdottaa, että eläimillä kun on moninverroin herkemmät aistit kuin ihmisellä, niitä tarkkailemalla voi saada lisävalaistusta moneen asiaan..))

        Edesmennyt ystäväni oli vakuuttunut siitä, että hänen koiransa kantoi hänen tunnekuormaansa syöpäsairauden aikana ja muistelen, että telkkarissa oli joku ohjelmakin samaan ideaan pohjautuen.

        Täytyypä googlata tietoa tuosta tutkimuksesta...

        Itse olen nähnyt telkkarissa monta ohjelmaa koirien kyvystä tunnistaa eri sairauksia.

        http://www.tohtori.fi/?page=2632093&id=4788439


      • ent. siivoojaparka
        demeter1 kirjoitti:

        eppu@

        Meinasin just ehdottaa, että eläimillä kun on moninverroin herkemmät aistit kuin ihmisellä, niitä tarkkailemalla voi saada lisävalaistusta moneen asiaan..))

        Edesmennyt ystäväni oli vakuuttunut siitä, että hänen koiransa kantoi hänen tunnekuormaansa syöpäsairauden aikana ja muistelen, että telkkarissa oli joku ohjelmakin samaan ideaan pohjautuen.

        Täytyypä googlata tietoa tuosta tutkimuksesta...

        Tuohon minä uskon, että elävien ihmisten välillä toimii jonkunlainen tunteiden siirto. Itse olen herkkä tuntemaan minulle ihan kaikkein läheisimpien voimakkaimpia tuntemuksia vaikka toinen olisi maapallon toisella puolella, enkä minä silti mikään noita-akka ole. Tai no, oisko paras olla hiljaa...

        Jonkunlaiset antennit uskon ihmisellä olevan, toisilla herkemmät kuin toisilla.


      • demeter1
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Minä olen samanlainen tylsä realisti, että en usko kuolleitten kurkkivan muuten kuin omien korvieni välissä.

        Kerran bussissa viereeni lyöttäytyi eräs yhden työpaikkani asiakas, joka on joku sellainen jooganeuvoja (onko sellaista ammattia?) Siinä sitten sikisi jotenkin puhetta kuolleista ja hän sanoi, että tässsähän ne ovat kaikki meidän ympärillämme. Herranjestas, kun minulla alkoi mielikuvitus laukkaamaan. Aloin ajatella, kuinka paljon ihmisiä on maailmassa ollut ja mennyt, niitähän on siinä tapauksessa ilma sakeanaan. En vähään aikaan uskaltanut vetää henkeä, kun ajattelin, että kenetköhän minä vetäisen keuhkoihini ja puhallan ulos.

        Sitten hän kertoi, miten hänen isänsä oli käynyt hänen luonaan ja istunut nojatuolissa monta kertaa kuolemansa jälkeen. Siinä kohtaa jo sanoin, että jos minä alan näkemään sellaisia, niin pyrin hoitoon.

        No eikös meidän Katri Helena juttele alvariinsa kuolleen puolisonsa kanssa ?
        "Taivaan tiellä" kai se hänen uusi kirjansa oli (ent.siivoojaparka).


      • ent. siivoojaparka
        demeter1 kirjoitti:

        No eikös meidän Katri Helena juttele alvariinsa kuolleen puolisonsa kanssa ?
        "Taivaan tiellä" kai se hänen uusi kirjansa oli (ent.siivoojaparka).

        Omien aivojensa kanssa hän siinä tapauksessa juttelee. Hän ei koskaan ole päässyt yli miehensä kuolemasta.


      • demeter1
        |||| kirjoitti:

        Itse olen nähnyt telkkarissa monta ohjelmaa koirien kyvystä tunnistaa eri sairauksia.

        http://www.tohtori.fi/?page=2632093&id=4788439

        Kiitos linkistä. IIIII. Hämärästi muistin, että juuri syöpäsairauksien tunnistamisessa koiria käytetään...
        Mitä kaikkea heiltä vielä opimmekaan ?

        Meidän sokea tuttu kertoi, että hänen opaskoiransa on varsinainen moraalinvartija. Ilmaisee paheksuntansa, jos isäntä joskus tekee kuppia..))


      • demeter1
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Omien aivojensa kanssa hän siinä tapauksessa juttelee. Hän ei koskaan ole päässyt yli miehensä kuolemasta.

        Niin. Miten kukin asian tykkää tulkita... (ent.siivoojaparka).


      • eppu2
        demeter1 kirjoitti:

        Kiitos linkistä. IIIII. Hämärästi muistin, että juuri syöpäsairauksien tunnistamisessa koiria käytetään...
        Mitä kaikkea heiltä vielä opimmekaan ?

        Meidän sokea tuttu kertoi, että hänen opaskoiransa on varsinainen moraalinvartija. Ilmaisee paheksuntansa, jos isäntä joskus tekee kuppia..))

        TV:stä tuli kerran ohjelmaa vanhainkodista, jossa oli kissa, joka meni aina sen ihmisen vuoteeseen maata, joka oli lähdössä tästä maailmasta.


      • ent. siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        TV:stä tuli kerran ohjelmaa vanhainkodista, jossa oli kissa, joka meni aina sen ihmisen vuoteeseen maata, joka oli lähdössä tästä maailmasta.

        Luin siitä ja kyllä se vähän kylmi kun Fixu tälläytyi samana iltana ihan kylkeeni kiinni nukkumaan. Tavallisesti se nukkuu omalla puolellaan sänkyä ja vähän enemmän jalkopäässä.


      • tiedossa.
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Luin siitä ja kyllä se vähän kylmi kun Fixu tälläytyi samana iltana ihan kylkeeni kiinni nukkumaan. Tavallisesti se nukkuu omalla puolellaan sänkyä ja vähän enemmän jalkopäässä.

        Koira on jopa tunnistanut sydänvian. Oli tullut salaa öisin nukkumaan tyynyn vierelle. Olisiko omistajalla ollut hengityskatkoja tai jotain sen suuntaista. Kuitenkin sydämen haarakatkos ilmeni jälkikäteen aivan sattumalta.


      • eppu2
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Minä olen samanlainen tylsä realisti, että en usko kuolleitten kurkkivan muuten kuin omien korvieni välissä.

        Kerran bussissa viereeni lyöttäytyi eräs yhden työpaikkani asiakas, joka on joku sellainen jooganeuvoja (onko sellaista ammattia?) Siinä sitten sikisi jotenkin puhetta kuolleista ja hän sanoi, että tässsähän ne ovat kaikki meidän ympärillämme. Herranjestas, kun minulla alkoi mielikuvitus laukkaamaan. Aloin ajatella, kuinka paljon ihmisiä on maailmassa ollut ja mennyt, niitähän on siinä tapauksessa ilma sakeanaan. En vähään aikaan uskaltanut vetää henkeä, kun ajattelin, että kenetköhän minä vetäisen keuhkoihini ja puhallan ulos.

        Sitten hän kertoi, miten hänen isänsä oli käynyt hänen luonaan ja istunut nojatuolissa monta kertaa kuolemansa jälkeen. Siinä kohtaa jo sanoin, että jos minä alan näkemään sellaisia, niin pyrin hoitoon.

        Ei niitä voi henkeensä saada, ovat toisella tasolla.


      • tiedossa. kirjoitti:

        Koira on jopa tunnistanut sydänvian. Oli tullut salaa öisin nukkumaan tyynyn vierelle. Olisiko omistajalla ollut hengityskatkoja tai jotain sen suuntaista. Kuitenkin sydämen haarakatkos ilmeni jälkikäteen aivan sattumalta.

        Minä luulen että minun pieni suloinen Ozzyni yritti murhata minut ja sai aikaan sydänvikani. Näin unta leffasta Alien missä se otus tunki esille sen naisen kasvoista ja kun heräsin niin King Charles Spanielini oli mennyt nukkumaan nenäni ja suuni päälle etten voinut hengittää.


      • eppu2
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Minä luulen että minun pieni suloinen Ozzyni yritti murhata minut ja sai aikaan sydänvikani. Näin unta leffasta Alien missä se otus tunki esille sen naisen kasvoista ja kun heräsin niin King Charles Spanielini oli mennyt nukkumaan nenäni ja suuni päälle etten voinut hengittää.

        Kas, kun et herännyt siinä vaiheessa, kun eläin tuli naamalle.


      • olennainenjokanäki
        eppu2 kirjoitti:

        Kas, kun et herännyt siinä vaiheessa, kun eläin tuli naamalle.

        Minulla oli viime yönä unisssa tapaaminen Phil Bellamyn kanssa/Heartbeat.
        Ei mitään muuta, näin vain hänen kasvonsa ja punaisen hiuskuontalonsa.


      • ent. siivoojaparka
        olennainenjokanäki kirjoitti:

        Minulla oli viime yönä unisssa tapaaminen Phil Bellamyn kanssa/Heartbeat.
        Ei mitään muuta, näin vain hänen kasvonsa ja punaisen hiuskuontalonsa.

        Kaikenlaisia unia sitä joillakin. Minulla sentään on ihan normaaleja unia. Viime yönä näin unta että Tupu, Hupu ja Lupu istuivat hallin naulakon hattuhyllyllä ongella.


      • eppu2 kirjoitti:

        Kas, kun et herännyt siinä vaiheessa, kun eläin tuli naamalle.

        Heräsin vasta siinä vaiheessa kun en enää voinut hengittää...onnekseni.


      • ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Kaikenlaisia unia sitä joillakin. Minulla sentään on ihan normaaleja unia. Viime yönä näin unta että Tupu, Hupu ja Lupu istuivat hallin naulakon hattuhyllyllä ongella.

        Näen usein unia äidistä. Nytkin äsken heilui tyhjä kahvipannu kädessään, kansi auki, vettä piti siihen saada. Selvä vihje rajan takaa: Paloma ylös nyt päiväunilta ja keittään kahvia, sulla on neljä miestä talossa juuri nyt (mukaan luettuna kaksi kappaletta savupiipun ja takan röörien korjaajia :) Minä tein silleen just kun mamma neuvoi, uskollisena perinteelliselle naisen roolilleni.


      • eppu2
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Kaikenlaisia unia sitä joillakin. Minulla sentään on ihan normaaleja unia. Viime yönä näin unta että Tupu, Hupu ja Lupu istuivat hallin naulakon hattuhyllyllä ongella.

        Vai, että ankanpojat hattuhyllyllä ongella. Noh tärppäsikö?
        Muuten oliko se hattuhylly rannalla?


      • ent. siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Vai, että ankanpojat hattuhyllyllä ongella. Noh tärppäsikö?
        Muuten oliko se hattuhylly rannalla?

        Hallinin oli olevinaan järvi, mistä ne onki. Onneksi oli unta,ettei tullut vesivahinkoja. En tiedä saivatko kaloja, mutta onkivapa kädessä ne siellä istuivat vierekkäin. Näin minä muitakin unia, mutta tuo nyt oli niistä kaikkein normaalein.


      • eppu2
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Hallinin oli olevinaan järvi, mistä ne onki. Onneksi oli unta,ettei tullut vesivahinkoja. En tiedä saivatko kaloja, mutta onkivapa kädessä ne siellä istuivat vierekkäin. Näin minä muitakin unia, mutta tuo nyt oli niistä kaikkein normaalein.

        Unet ovat väliin aivan hassuja ja kuitenkin unta nähdessä, kaikki on kuin luonnollista.


    • ent. siivoojaparka

      Älä pelkää. Minä se vaan siellä katsastelemassa olisiko joku muukin vielä valveilla.

      • Vihelsitkö?


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Vihelsitkö?

        Vai oliko se se Baskervillen koira?


      • ent. siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Vihelsitkö?

        En minä koskaan vihellä. Se vaan joskus ottaa ja lähtee.


    • äijä.

      -sitkeiden huhujen mukaan, se on joku ulkomaalainen, sukellusveneestä rantautunut hemmo vaan, ei hätiä mitiä....

      • Kapteeni Efrain Pitkätossu, kuningas.
        Ei se oo mikään ulkomaalainen, mutta pitkään kun on poissa niin alkavat jo luulemaan...kun on päivettynytkin ja silleeen.


    • Onko taas amerikkalaisten juhlapyhä Halloween?

      • Lokak.31 pvä kuten aina ennenkin. :)
        Meille on tulossa koko perhe ja ne haluaa viettää halloweenia. Minä tässä mietin kuka haluaisin olla.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Lokak.31 pvä kuten aina ennenkin. :)
        Meille on tulossa koko perhe ja ne haluaa viettää halloweenia. Minä tässä mietin kuka haluaisin olla.

        Äkkiäkös ompelet tuollaisen hiippahuivin kuin profiilikuvassa se sopii sinulle tosi hyvin ; )

        Velhotar, lumoaa läheiset valkosipulilla kuten minä äsken Petzen.


    • att2
    • No niin, nyt alkaa porukka olla koolla. Aatu Aave, Lilla Laban, Louvren kummitus, Batikhäxan odotellaan vielä hetki ennenkuin bileet alkaa.

      • Kiitos kommentistasi, lähetin vastineen ; ) Luin Paasilinnan Jäniksen vuotta olen loppumetreillä. Taidan osallistua illan bileihin pitkäkoipisena tappajajäniksenä
        =: X ) Tulisi vain tuo uusi profiilikuva esiin.


    • att2

      Pentti Saarikoski---- kukas muu...

      • Rajan tuolta puolen? Hmmmm....näkyykö ketään muuta?


      • att2
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Rajan tuolta puolen? Hmmmm....näkyykö ketään muuta?

        Näkyy tämä maailma -- ei hyvä olen liian hyvä nyt on loppu.


      • att2
        att2 kirjoitti:

        Näkyy tämä maailma -- ei hyvä olen liian hyvä nyt on loppu.

        Kuuntelen spotify ool time.....


      • eppu2

        Saarikoski oli elämänsä loppupuolella Valamon luostarissa ja on myös haudattu sinne.


      • eppu2 kirjoitti:

        Saarikoski oli elämänsä loppupuolella Valamon luostarissa ja on myös haudattu sinne.

        Minä en kyllä Saarikoskelle koskaan lämmennyt, edes nuorena. Nyt se voi tulla minulle kummittelemaan halloweenyönä.....


    • eppu2

      En minä ole Saarikoskea lukenut, näin vain hänen hautansa, siellä luostarin hautausmaalla.

    • Täällä ei liiku outoja hahmoja kuin pääsiäistä ennen.

      Tuo otsakkeesi on sanasta sanaan tarkalleen sama, kuin mitä lasteni serkku sanoi kalakeittolautasta lusikoidessaan taapero-tenavana kautensa vaihteessa :-)

      • Minä lainasin otsikkoa Tiinalta, joka näki kuvani korppiksen facebook-sivulla ja tunnisti heti....
        kivasti sanottu.
        Oliko kalakeitossa kalansilmiä killumassa?


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Minä lainasin otsikkoa Tiinalta, joka näki kuvani korppiksen facebook-sivulla ja tunnisti heti....
        kivasti sanottu.
        Oliko kalakeitossa kalansilmiä killumassa?

        Pieniä muikkuja joissa kituset oli viety pois, mutta pää silmineen oli paikoillaan.


    • Minä olen hirmuisen Röllin hirmuinen pikku-sisko Mölli. Rölliä en ole nähnyt aikoihin, enkä muutenkaan ihmisiä kuin vain korkeintaan yhdellä silmällä. Toinen silmä on yhtä hukassa kuin Röllikin, hiton omapäiset tyypit!

      Mulla on tarkoitus pelottaa lapsia että saan syödä omat karkit ihan ite ihan rauhassa, saas nähdä kui käy.

      • eppu2

        hmp.f

        Katsoin tuota pikkukuvaasi oikein suurennuslasin kanssa.
        Se näyttää kivalta.


      • eppu2 kirjoitti:

        hmp.f

        Katsoin tuota pikkukuvaasi oikein suurennuslasin kanssa.
        Se näyttää kivalta.

        Kiitos eppu, ei se Mölli kaunis ole, mutta kiltti lapsille :))


      • eppu2
        hmp.f kirjoitti:

        Kiitos eppu, ei se Mölli kaunis ole, mutta kiltti lapsille :))

        Lastenohjelmista katsoin vain rölliä.
        Ostin myös kerran elokuvan, tykkäsin siitä. Annoin sen sitten pojan lapsille.


    • Silleen!
      Onko sinulla jo tarpeeksi peloittavat naamarit ja asut valmiina iltaa varten? Vai tarvitsetko mitään lisätehosteita. (Netissä kiertää yks video koirankokoisesta hämämähäkistä joka hyökkää ulos roskahuoneesta kun avaa oven myrskyisenä syysiltana....mä luulen että se on mekaaninen ja sen voi ostaa jostain lelukaupasta.)

      • Ja toi edellinen oli tarkotettu hmp.f:lle.


      • Naamarina mulla taitaa riittää tää ihan luontainen feissi.

        Tätäkö sä tarkoitit? Aika pahoja piloja tehdään nykyisin. Tulee ristiriitaisia fiiliksiä. Halloweeninä toi on jopa hauska, mutta en tahtoisi tuota hurttaa noin muuten. Hyrr.


        Siis eikun jalkoja ompelemaan koiralle.... :P


      • hmp.f kirjoitti:

        Naamarina mulla taitaa riittää tää ihan luontainen feissi.

        Tätäkö sä tarkoitit? Aika pahoja piloja tehdään nykyisin. Tulee ristiriitaisia fiiliksiä. Halloweeninä toi on jopa hauska, mutta en tahtoisi tuota hurttaa noin muuten. Hyrr.


        Siis eikun jalkoja ompelemaan koiralle.... :P

        Noh, jäikö multa linkki pois? Tässä tulee, halloweeniä koko rahalla...

        https://www.youtube.com/watch?v=YoB8t0B4jx4


      • hmp.f kirjoitti:

        Naamarina mulla taitaa riittää tää ihan luontainen feissi.

        Tätäkö sä tarkoitit? Aika pahoja piloja tehdään nykyisin. Tulee ristiriitaisia fiiliksiä. Halloweeninä toi on jopa hauska, mutta en tahtoisi tuota hurttaa noin muuten. Hyrr.


        Siis eikun jalkoja ompelemaan koiralle.... :P

        Joo toi se taisi olla. Emmä sitä katsonut kuin ohimennen.
        Laitankin profiiliini halloween-kuvan tyttärestä....sekin on aika kaamee.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Joo toi se taisi olla. Emmä sitä katsonut kuin ohimennen.
        Laitankin profiiliini halloween-kuvan tyttärestä....sekin on aika kaamee.

        Oi hitsi! Aika karmiva :D Minusta koko Halloween ajatus on ihan kiva, saa vähän huumoria mukaan kauhuun. Ei tarvi odottaa iltasatua ja Grimmin veljeksiä :))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe