Koska itkit viimeksi?

Suuri itku gallup!

Ja minkä vuoksi?

72

362

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nöff Nöff

      No itkeny olen joku vuosi sitten ko läheinen kuoli, mut kyl kyyneleet tulee silmiin harvasevikko, vaik jostai elokuvasta.

    • 6+4

      Eilen. Surullinen leffa...

      • kerro4

        Mikä leffa?


      • kerro5

        Et kertonut mutta arvaan että toi 50/50.


      • 6+4

    • itku iikka

      äsken juuri olen porukolli ja itken joka asiaa

    • 1+14

      Oon 31v mies, en kauheasti kyllä ole aikuisiälläni itkeskellyt. 2000-luvun itkuista tulee mieleen lähinnä isovanhempieni hautajaiset jolloin pari kyyneltä tuli vuodatettua ja sitten yksi parisuhteen päättyminen lähes vuosikymmen sitten kun kävi ilmi että nainen oli pettänyt minua ja sanoi sellaisia asioita jotka satuttivat minua eron hetkellä syvästi.

      Nyt olen kuitenkin itkeskellyt epäsäännöllisen säännöllisesti viimeiset 6kk, ehkä kerran pari kuussa tulee asiaa mietittyä ja kyyneleitä muutama vuodatettua. Seurustelin, en edes kovinkaan vakavasti ex-työkaverini kanssa joka omiin mielenterveysongelmiinsa vedoten pisti juttumme "tauolle" maaliskuussa enkä oikein mitään yhteyttä häneen saanut, viimeksi löi luurin korvaan kun yritin soittaa enkä saanut mitään vastausta "hyvää syntymäpäivää" tekstariinikaan. Haluaisin jonkin päätöksen suhteellemme, sillä yksikään nainen ei ole tuntunut sitten teiniajan jälkeen yhtä kiinnostavalta ja ihastuttavalta kuin hän. Nyt olen vain jumissa hänen suhteen ihan täysin, enkä pääse (rakkaus) elämässäni eteenpäin kun vain haaveilen hänestä ja toivon että hän ottaisi yhteyttä niin kuin lupasikin.

      • Kiltti atn

        Miehet just rakastuu tuollaisiin vaikeisiin jännäjennoihin.


      • 7+16

        Oletko kohdellut jotakin naista menneisyydessä vastaavalla tavalla tai jotenkin tylysti?


    • En muista. Itken ja nauran kyllä helposti, mutta nyt on ollut pitkä "kuiva" kausi.

    • itku iikka

      poraan nytkin siis porakoneella

    • mies..

      En muista milloin olisin ihan itkenyt itkenyt mutta viimeksi kun tyttöystävältä tuli pakit niin alahuuli alkoi jo väpättämään eli aika lähellä oli :(

      • En tunnetusti ole mikään saivartelija (lol) mutta nyt on ihan pakko kysyä, että mitä tarkoittaa kun tyttöystävältä tulee pakit. Tarkoitatko, että tyttöystävä lopetti suhteenne? Vai tarkoitatko, että pyysit jotain naista treffeille ja hän antoi pakit eli kieltäytyä? Vai sanoiko tyttöystäväsi, ettei hän juuri sinä päivänä halua tavata sinua/harrastaa seksiä kanssasi, eli ne olivat pakit?


      • ITKEMÄÄN. KIITOS!

        Minä itken joka päivä, en tiedä syytä ja nauran katketakseni, mutta itken paljon, ja toivon että, kuolema korjaisi minut itkemästä täältä. Kyyneleet valuvat ja kurkussa on iso möykky. itkumöykky.


    • Ikisinkku M

      En oikeasti muista. Mies ei itke koska hänen tulee olla tuki ja turva naiselle joka taas saa itkeä ja hakea lohtua miehen kainalosta itkiessään.

      • Höpsis! En ihan ymmärrä tuota "mies ei itke" mutta sanonta "mies ei saa itkeä" on niin potaskaa kuin voi olla. Itkemättömyys aiheuttaa sellaiset patoumat, että pahimmillaan ne voivat juuri ilmetä jopa väkivaltana.

        Mies saa itkeä ja pitääkin itkeä jos itkettää. Sitten mies voi hakea lohtua naisen kainalosta itkiessään.


      • stellaria81
        femnerd kirjoitti:

        Höpsis! En ihan ymmärrä tuota "mies ei itke" mutta sanonta "mies ei saa itkeä" on niin potaskaa kuin voi olla. Itkemättömyys aiheuttaa sellaiset patoumat, että pahimmillaan ne voivat juuri ilmetä jopa väkivaltana.

        Mies saa itkeä ja pitääkin itkeä jos itkettää. Sitten mies voi hakea lohtua naisen kainalosta itkiessään.

        Juu, saa mies itkeä jos siihen on jotain aihetta. Minä ainakin lohduttaisin ihan mielelläni. :)


      • Ikisinkku M
        stellaria81 kirjoitti:

        Juu, saa mies itkeä jos siihen on jotain aihetta. Minä ainakin lohduttaisin ihan mielelläni. :)

        Kyllä kai minä sitten voisinkin itkeä ainakin jotain krokotiilin kyyneleitä jos sillä lohdutusta saa mutta en muuten :)


      • neiti ruiskukka
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Kyllä kai minä sitten voisinkin itkeä ainakin jotain krokotiilin kyyneleitä jos sillä lohdutusta saa mutta en muuten :)

        Kauhea kieroilija, ei mee läpi krokotiilin kyyneleet :)

        Dr Phil suosittelee positiivisuus -ketjun lisäksi myös viikon pillitykset -ketjua, jossa opetellaan itkemään..:)

        Mutta siis tosissaan saa miehetkin itkeä, ja se on parempikin, että purkaa välillä ulospäin vaikeitakin asioita kertomalla ja vaikka itkemällä, helpottaa kummasti oloa. Ei asiat kasaudu tai jää kummittelemaan mieleen. Parempi jos pystyy jollain lailla avautumaan eikä säilömään asioita sisälle ja työntämällä vaikeat asiat johonkin kaukaisimpaan mielensopukkaan syrjään, koska ei halua kuormittaa niillä muita. Ei niitä kuitenkaan pakoon pääse ja jossain vaiheessa ne pitää käsitellä. Mitä ennemmin sen parempi. Naiset tykkää kyllä lohduttaa..


      • Ikisinkku M
        neiti ruiskukka kirjoitti:

        Kauhea kieroilija, ei mee läpi krokotiilin kyyneleet :)

        Dr Phil suosittelee positiivisuus -ketjun lisäksi myös viikon pillitykset -ketjua, jossa opetellaan itkemään..:)

        Mutta siis tosissaan saa miehetkin itkeä, ja se on parempikin, että purkaa välillä ulospäin vaikeitakin asioita kertomalla ja vaikka itkemällä, helpottaa kummasti oloa. Ei asiat kasaudu tai jää kummittelemaan mieleen. Parempi jos pystyy jollain lailla avautumaan eikä säilömään asioita sisälle ja työntämällä vaikeat asiat johonkin kaukaisimpaan mielensopukkaan syrjään, koska ei halua kuormittaa niillä muita. Ei niitä kuitenkaan pakoon pääse ja jossain vaiheessa ne pitää käsitellä. Mitä ennemmin sen parempi. Naiset tykkää kyllä lohduttaa..

        Niin mutta jos ei muuta saa aikaiseksi niin kai ne nyt sitten tyhjää parempi olisi nekin, sitä kyynelehtimistä voisi ehkä vähän avittaa pirskauttamalla sipulia silmään niin olisi varmaan ihan uskottavaa :D

        Niin niin kai sitä saa ja no myönnetään että kyllä minullakin joskus saattaa vähän silmänurkka hetkellisesti kostua jos katsoo jotain oikein koskettavaa leffaa mutta ei semmoinen nyt vielä ole itkemistä. Minusta tuntuu että tuo kasautuminen on vähän liioittelua, purkaantuuhan ne asiat ajan kanssa ihan itkemättäkin hiljaa pohtien, ei siihen välttämättä sitä dramaattista itkuosuutta vaadita. Muutenkin minusta tuntuu että joku usein itkevä ja muutenkin dramaattisesti käyttäytyvä mies taitaa olla enemmän kireä ja räjähdysvaarallinen kuin vakaasti käyttäytyvä ei-itkupilli ja siksi tunteettomaksi oletettava vaikka oikeasti ei sitä olisikaan.

        No nyt kuitenkin toivottelen hyvää yötä, lohdutuksia itkemättä odotellen :)


      • neiti ruiskukka
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Niin mutta jos ei muuta saa aikaiseksi niin kai ne nyt sitten tyhjää parempi olisi nekin, sitä kyynelehtimistä voisi ehkä vähän avittaa pirskauttamalla sipulia silmään niin olisi varmaan ihan uskottavaa :D

        Niin niin kai sitä saa ja no myönnetään että kyllä minullakin joskus saattaa vähän silmänurkka hetkellisesti kostua jos katsoo jotain oikein koskettavaa leffaa mutta ei semmoinen nyt vielä ole itkemistä. Minusta tuntuu että tuo kasautuminen on vähän liioittelua, purkaantuuhan ne asiat ajan kanssa ihan itkemättäkin hiljaa pohtien, ei siihen välttämättä sitä dramaattista itkuosuutta vaadita. Muutenkin minusta tuntuu että joku usein itkevä ja muutenkin dramaattisesti käyttäytyvä mies taitaa olla enemmän kireä ja räjähdysvaarallinen kuin vakaasti käyttäytyvä ei-itkupilli ja siksi tunteettomaksi oletettava vaikka oikeasti ei sitä olisikaan.

        No nyt kuitenkin toivottelen hyvää yötä, lohdutuksia itkemättä odotellen :)

        "Niin mutta jos ei muuta saa aikaiseksi niin kai ne nyt sitten tyhjää parempi olisi nekin, sitä kyynelehtimistä voisi ehkä vähän avittaa pirskauttamalla sipulia silmään niin olisi varmaan ihan uskottavaa :D" taitais mennä nauramiseksi nuo lohduttelut tuossa vaiheessa kun toinen kaivaa sipulia esiin. Kyytipojiksi kannattaa hankkia kauhea flunssa niin voi dramaattisesti niistää tarinan kertomisen lomassa :D

        no mutta jos tätä palstaa vaikka miettii.. niin täältä löytyy ihan järjettömästi esimerkkejä mieskirjoittajista, joilla on käsittelemättömiä asioita menneisyydessään ja mielenterveyden ym. kanssa ongelmia..Monet aika pahasti syrjäytyneitä jne.

        "Minusta tuntuu että tuo kasautuminen on vähän liioittelua, purkaantuuhan ne asiat ajan kanssa ihan itkemättäkin hiljaa pohtien, ei siihen välttämättä sitä dramaattista itkuosuutta vaadita."

        joo, ei tarvita välttämättä dramaattista itkuosuutta. Ja tietty ihmisillä on erilaisia tapoja ratkoa ja käsitellä noita tilanteita. Ja eri tavat voi olla ihan yhtä hyviä. Mutta pitäis myös huomata se jos/kun asiat ei omalla vatvomisella muutu miksikään. Ja usein kun kertoo toiselle niin asia ei tunnukaan enää niin suurelta ja saa mahdollisesti jotain uutta näkökulmaa asiaan.

        Mutta hyvää yötä, kyllä niitä lohdutuksia on ilman itkemistäkin odotettavissa jos nyt jo tuota sipuli-episodia ehdit suunnitella :)


    • miekkonen37

      Eipä siitä kauaa ole, kun tulee ikävä lapsia , se johtaa herkästi itkemiseen. Etenkin, kun vielä mietin miten paljon avioero sodan takia menetin aikaa heidän elämästään, kun en heitä saanut tavata.

    • itkunainen

      Tänään itkin aamulla ja päivällä ja bussissa ja metrossa ja ratikassa koitin pidätellä itkua. Kyyneleet tippunu vain kotona. Julkisissa sain pidäteltyä silmissä vedet.
      Syy= ihastukseni sanoi eilen että parempi ettei pidetä jatkossa yhteyttä koska tapellaan niin paljon!

    • TeEmO

      Hieman nolosta syystä eli katsoin Hachi: A Dog's Tale (2009). En yleensä liikutu elokuvista, mutta jotenkin tuo elokuva iski.

      • Ikisinkku M

        Mitäs noloa tuossa nyt on? Hyvä ja koskettava leffahan tuo on ja Itsekin jos itkisin niin itkisin ennemmin jollekin viattomalle eläimelle aiheutuvan tuskan vuoksi kuin ihmisten vuoksi.


    • :'(

      Olen itkenyt isäni kuolemaa tässä pari viikkoa. Esim. isänpäiväkortit kaupassa sai tänään itkuolon (kyyneleet kihoamaan silmiin, ei ihan hanat auki-vollotusta).

      • parhaan ikäineN

        Otan osaa..Ja tiedän tunteen. Äitini kuoleman jälkeen en ekana vuonna pystynyt katsomaan äitienpäiväkortteja.


    • -OTK-

      Joku päivä sitten kyynelehdin kun katsoin telkkarista dokumenttiä yhdysvaltojen tekemistä lennokki iskuista - yhdessä kuvassa näkyi kuolleita lapsia. :( Vieläkin tulee kyyneleet silmiin kun ajattelen niitä lapsia.

    • jjjjjjjuuuuuuuu

      Tänään. En kuulu tänne ja asia konkretisoituu päivä päivältä enemmän.

    • anoreksian vuoksi

      reilu viikko siitä on nyt

    • öööööö

      Paulan kuolemalle Salkkareissa. Ehkä pitäis alkaa harrastamaan jotain.

    • ätmi

      Ko pilkoin sipulia lihamureketta varten.

      • ätmi

        Ja siis pari viikkoa sitten.


    • parhaan ikäineN

      Edellisviikonloppuna, kun kissani kuoli. Kisu asusteli isäni luona, ja harmitti kun en ollut paikalla kisun viimeisinä hetkinä. Kissa oli kyllä jo 19 v. ja sairaanpuoleinenkin eli helpotus tavallaan. Muutenkin olen ollut viime aikoina itkuinen töissäkin kun on niin paljon kaikkia muutoksia, että ei aina oikein jaksa. Taidan olla aika lailla henkisesti loppu..Välillä on helpompaa tosin.

      • Voi :-( Kuulostaa tosi surulliselta nuo muutosten vaikutukset. Jaksamista! :-)

        Minua itkettää sinun puolestasi nyt, itketti myös kun ylempänä joku kertoi isänsä kuolemasta ja sinä äitisi.


      • parhaan ikäineN
        femnerd kirjoitti:

        Voi :-( Kuulostaa tosi surulliselta nuo muutosten vaikutukset. Jaksamista! :-)

        Minua itkettää sinun puolestasi nyt, itketti myös kun ylempänä joku kertoi isänsä kuolemasta ja sinä äitisi.

        Kiitos :) Mutta älä itke minun puolestani koska luin tuon alempana olevan kirjoituksesi ja sinulla on tarpeeksi omaakin "taakkaa". Noiden työpaikan paineiden takia olen myös huolissani vanhenevasta isästäni joka on yrittänyt pärjäillä vaimonsa/äitini kuoleman jälkeen omillaan. Äiti kun aina hoiti kaiken. Minä kun tällä hetkellä asun 240 km:n päässä mutta jossain vaiheessa on varmasti "pakko" muuttaa takaisin synnyinseuduleni.

        Mä olen vähän huono lohduttamaan tai empatisoimaan mutta sinun kannattaisi alkaa ajattelemaan itseäsi ja omaa hyvinvointiasi enemmän koska sinä(kin) olet huolehtinut lähinnä muista ihmisistä. Minussakin on vähän sitä "vikaa", että siirrän itseni ja oman hyvinvointini syrjään ja tunnen itseni tarpeelliseksi jos huolehdin muista. Mutta minunkin on pakko alkaa ajatella itseäni tai muuten en jaksa.


      • ed.
        parhaan ikäineN kirjoitti:

        Kiitos :) Mutta älä itke minun puolestani koska luin tuon alempana olevan kirjoituksesi ja sinulla on tarpeeksi omaakin "taakkaa". Noiden työpaikan paineiden takia olen myös huolissani vanhenevasta isästäni joka on yrittänyt pärjäillä vaimonsa/äitini kuoleman jälkeen omillaan. Äiti kun aina hoiti kaiken. Minä kun tällä hetkellä asun 240 km:n päässä mutta jossain vaiheessa on varmasti "pakko" muuttaa takaisin synnyinseuduleni.

        Mä olen vähän huono lohduttamaan tai empatisoimaan mutta sinun kannattaisi alkaa ajattelemaan itseäsi ja omaa hyvinvointiasi enemmän koska sinä(kin) olet huolehtinut lähinnä muista ihmisistä. Minussakin on vähän sitä "vikaa", että siirrän itseni ja oman hyvinvointini syrjään ja tunnen itseni tarpeelliseksi jos huolehdin muista. Mutta minunkin on pakko alkaa ajatella itseäni tai muuten en jaksa.

        " Noiden työpaikan paineiden takia"..

        tarkoitan siis työpaikan paineiden lisäksi..


    • 6+4

      Pari päivää sitten, vahingossa näin kuvia entisestä suhteesta.

    • byhyy

      Eilen itkin viimeksi kun ajattelin omaa kurjaa elämääni ja omaa hölmöyttäni. Olen aikuinen mies.

    • ...

      Ennen vanhaan Karjalassa laulettiin itkuvirsiä. Niillä oli terapeuttinen vaikutus ja se auttoi heitä kestämään arjen kurjuutta. Olisi hienoa elvyttää tätä kansan perinnettä. Nykyään harva osaa enää itkeä. Se on yhtä tärkeää kuin nauru.

    • Kannattaa lukea
    • mies 86

      Isotätini hautajaisissa tänä keväänä.

      • Kiltti atm

        Sydämmeni itkee aina kun nainen kuolee jännämiehen takia. Mietin että nainen on kärsinyt paljon sen jännämiehen takia ja mietin myös että millaiset oli naisen viime hetket ennen kuolemaa. Lehdissä ei usein kerrota naisen viime hetkistä.


    • Eilen. Itkin koska pelkään tulevaa, en tunne elämääni minkään arvoiseksi. Kun olin omaishoitaja minulla oli joku tehtävä, minulla oli merkitystä. Nyt kun en enää ole niin tunnen itseni turhaksi, hyödyttömäksi.
      Olen vuosikausia ajatellut katkerastikin, että olen olemassa vain äitini takia, vain siksi, että pidän huolta äidistäni niin nyt kuin lapsenakin. Olen ollut äidilleni sairaanhoitaja ja lähihoitaja. Lapsena olin psykiatri, psykologi ja taakan kantaja. Aikuisena olen ollut noita kaikkia.
      Nyt tuntuu vaikealta, että minun pitäisikin ruveta välittämään ja pitämään huolta itsestäni. En ole tainnut koskaan tehdä niin. En tunne olevani huolenpidon arvoinen, en edes minkään arvoinen. Tuntuu etten jaksa, olen antanut jo kaikkeni yhdelle ihmiselle ja tuntuu ettei minulla ole enää mitään annettavaa. Minut on puristettu kuiviin.
      Kun olen viimeisinä parina vuotena koettanut auttaa myös tätiäni sen verran kuin mitä olen jaksanut äitini hoitamisen lisäksi. Huoli tädistäni jatkuu yhä ja vaikka äitini onkin nyt hoivakodissa niin suoraan sanottuna äiti kuormittaa minua yhä ja olen huolissani äidistäni vieläkin. Luulin, että tuohon tulisi muutosta hoivakotiin siirtymisen jälkeen mutta se oli vain luuloa.

      Sitä edellisen kerran itkin keskiviikkona ja silloin sitä, että emme asu äidin kanssa enää yhdessä. Samalla itkin myös mennyttä. Kuinka toivoin, että elämä tulisi paremmaksi joskus tulevaisuudessa. Olin tuolloin (kin) pettynyt ja surullinen elämäntilanteeseeni mutta kun mietin noita aikoja nyt, niin silloin asiat olivat paremmin. Olin fyysisesti terve, masennus ei ollut puhjennut, minulla oli kaksi koiraa ja ajoittain uskoin tulevaisuuden tulevan paremmaksi. Olin onnellisempi kuin nyt. Jos olisin saanut tuolloin tietää tulevaisuuteni niin en tiedä kuinka olisin kestänyt elää sen tiedon kanssa.

      Tässä nyt ollaan ja ajoittain tulee mieleen, että entä jos vaikka viiden vuoden päästä ajattelen samalla lailla tästä ajasta. Että elämäntilenteeni on silloin nykyistäkin huonompi ja samoin kuin vuosia ja vuosikymmeniä sitten, niin en taaskaan tajua kuinka hyvin minulla asiat nyt on ja tulevaisuus tullee olemaan nykyistäkin tilannetta pahempi. Pelkään tulevaisuutta varmaan tämän takia enkä usko, että tämä tilanne tästä ainakaan paremmaksi muuttuisi vaan pikemminkin päinvastoin - niinhän on ollut aina.

      • neiti ruiskukka

        Voi femnerd, minä alan itkemään kun luen tätä! :( Todellakin olet huolenpidon arvoinen ja sinun on nyt aika alkaa pitämään huolta itsestäsi. Todella arvostettavaa työtä olet tehnyt, omaishoitajana toimiminen ei ole mitään helppoa hommaa. Luota siihen, että äitiäsi hoidetaan hoitokodissa hyvin. Äitisikin varmasti toivoo, että alat huolehtimaan paremmin itsestäsi. Jaksamista!


      • parhaan ikäineN

        Mullakin tuli itku vähän itku silmään luettuani tämän. Ja kuten tuolla ylempänä kirjoitin, sinun pitää alkaa huolehtia myös itsestäsi. Olet ansainnut sen. Jaksamista myöskin :)


      • ätmi

        femnerd kerjää palstalla myötätuntoa, osa 53873492


      • 34+4

        Ota joku palstan ätmeistä, jolle voit olla omaishoitaja. Tarjontaa moniongelmaisista ätmipojista on runsaanlaisesti.


      • Gentle Man

        "Tässä nyt ollaan ja ajoittain tulee mieleen, että entä jos vaikka viiden vuoden päästä ajattelen samalla lailla tästä ajasta. Että elämäntilenteeni on silloin nykyistäkin huonompi ja samoin kuin vuosia ja vuosikymmeniä sitten, niin en taaskaan tajua kuinka hyvin minulla asiat nyt on ja tulevaisuus tullee olemaan nykyistäkin tilannetta pahempi. Pelkään tulevaisuutta varmaan tämän takia enkä usko, että tämä tilanne tästä ainakaan paremmaksi muuttuisi vaan pikemminkin päinvastoin - niinhän on ollut aina."

        Mutta ei ole pakko olla.

        Kylmä totuus on ettei mikään pysy ennallaan, ihmisiä/asioita menettää. Kyse onkin siitä tuleeko vanhan tilalle uutta? Termi downward spiral kuvaa tilannetta jossa negatiiviset asiat kertautuvat; tavoitteena pitäisikin olla upward spiral :) Jos lähtee kokeilemaan uutta, yleensä oma aktiivisuus tuottaa niitä positiivisia asioita jotka sitten poikivat lisää positiivisia asioita. Ne taas yleensä parantavat mielialaa, mikä poikii taas lisää positiivisia asioita.

        En usko että voimasi ovat loppu. Oman teoriani mukaan tekemättömyys väsyttää enemmän kuin tekeminen, ja parikin masentunutta jotka tunnen ovat samaa mieltä. Väitän että jos löydät itsellesi mielekästä puuhaa, saat lisää energiaa. Harrastus? Kurssi esim. kansalaisopistolla? Joku piiri jossa tapaa ihmisiä?

        Voi myös tehdä 5v-suunnitelman. Mitkä asiat saattaisivat parantaa tilannettasi tuon ajan kuluessa? Listaan vain omia tekoja, ei odottelua että jotain tapahtuu / joku auttaja löytyy. Ja heti toimeksi, alkaen pienistä asioista.

        Sitten pitää vain uskaltaa kohdata ihmisiä, ja yrittää olla sosiaalinen niin hyvin kuin pystyt. Jos näet tulevaisuuden noin huonona - mitä voit hävitä? Tulta päin vain, ystäväni femnerd!

        Luovuttamisasenne loppuu nyt, minun vaatimuksestani ;)

        Öitä,

        GM


      • Gentle Man kirjoitti:

        "Tässä nyt ollaan ja ajoittain tulee mieleen, että entä jos vaikka viiden vuoden päästä ajattelen samalla lailla tästä ajasta. Että elämäntilenteeni on silloin nykyistäkin huonompi ja samoin kuin vuosia ja vuosikymmeniä sitten, niin en taaskaan tajua kuinka hyvin minulla asiat nyt on ja tulevaisuus tullee olemaan nykyistäkin tilannetta pahempi. Pelkään tulevaisuutta varmaan tämän takia enkä usko, että tämä tilanne tästä ainakaan paremmaksi muuttuisi vaan pikemminkin päinvastoin - niinhän on ollut aina."

        Mutta ei ole pakko olla.

        Kylmä totuus on ettei mikään pysy ennallaan, ihmisiä/asioita menettää. Kyse onkin siitä tuleeko vanhan tilalle uutta? Termi downward spiral kuvaa tilannetta jossa negatiiviset asiat kertautuvat; tavoitteena pitäisikin olla upward spiral :) Jos lähtee kokeilemaan uutta, yleensä oma aktiivisuus tuottaa niitä positiivisia asioita jotka sitten poikivat lisää positiivisia asioita. Ne taas yleensä parantavat mielialaa, mikä poikii taas lisää positiivisia asioita.

        En usko että voimasi ovat loppu. Oman teoriani mukaan tekemättömyys väsyttää enemmän kuin tekeminen, ja parikin masentunutta jotka tunnen ovat samaa mieltä. Väitän että jos löydät itsellesi mielekästä puuhaa, saat lisää energiaa. Harrastus? Kurssi esim. kansalaisopistolla? Joku piiri jossa tapaa ihmisiä?

        Voi myös tehdä 5v-suunnitelman. Mitkä asiat saattaisivat parantaa tilannettasi tuon ajan kuluessa? Listaan vain omia tekoja, ei odottelua että jotain tapahtuu / joku auttaja löytyy. Ja heti toimeksi, alkaen pienistä asioista.

        Sitten pitää vain uskaltaa kohdata ihmisiä, ja yrittää olla sosiaalinen niin hyvin kuin pystyt. Jos näet tulevaisuuden noin huonona - mitä voit hävitä? Tulta päin vain, ystäväni femnerd!

        Luovuttamisasenne loppuu nyt, minun vaatimuksestani ;)

        Öitä,

        GM

        Kiitos teille kaikille ihanille ihmisille! :-)
        (Lukuunottamatta erästä jonka nikki alkaa vokaalilla)

        Olen varmasti vielä sen verran ymmälläni, stressaantunut jne tästä elämänmuutoksesta, että en kykene näkemään tulevaisuutta kuin mustana mötikkänä.

        Suunnitelmia on tehty "pääni varalle" ensi vuoden alusta alkaen eli toimintaa kodin ulkopuolella.

        Elämäntavoissanikin on paljon parannettavaa. Nukun aivan liian vähän, keskimäärin 5 tai 6 tuntia, välillä jopa vähemmän. Omaa syytäni tuo on, en vaan "osaa" muka mennä aiemmin nukkumaan :-[

        Kiitos vielä kaikesta tuestanne, olette ihania! :-*
        (Paitsi se eräs)


      • ätmi kirjoitti:

        femnerd kerjää palstalla myötätuntoa, osa 53873492

        Onko kirjanpitosi nyt varmasti oikein, kyllä tuosta minun mielestä muutama satatuhatta puuttuu.


      • 34+4 kirjoitti:

        Ota joku palstan ätmeistä, jolle voit olla omaishoitaja. Tarjontaa moniongelmaisista ätmipojista on runsaanlaisesti.

        Ja unohtaisin taas itseni. Ei missään nimessä. Joku voisi nyt pitää minusta huolta paremminkin :-D No ei niinkään.


    • Muutama viikko sitten, kun muistelin yhtä vajaa vuosi sitten edesmennyttä hyvää ystävääni, tirautin muutaman pisaran...

    • Jii007

      Joku kuukausi sitten itkin kun oli vaan sellainen tunne, että pitää päästää paskat fiilikset pihalle, mutta sitä edellisestä kerrasta on varmaan melkein kymmenen vuotta. Tuo viimeisin kertakin oli lähinnä väkisin väännettyä homomaista nyyhkyttelyä. Silmät kyllä kostuu aika helposti naurusta tai jostain surullisesta asiasta, mutta itkeä en oikein osaa vaikka kai se ihan hyväkin olisi välillä päästellä lattiat märäksi muustakin kuin mällistä.

    • Tirautan ja lirautan

      Ma voin itkeä vaikka nyt heti tässä, jos keksin itkettävän aiheen. Nauran ja itken yhtä helposti, kumpikaan ei tuota mitään ongelmaa.

    • nainen N

      Just äsken kun niin hajotti kun kaikki miehet haluaa vain panna. Ketään ei kiinnosta tutustua. Ärsyttää. Toisaalta alkaa masentamaan. Helvetti.

    • erkki-täti

      Olen itkeä tihauttanut tv-ohjelma "erilaiset äidit" tai "toisenlaiset äidit" ihan sama, siis aina kun näen vastasyntyneen.

      Olen itkenyt myös muiden eläinten synnytyksissä. Yhtään väheksymättä nyt ketään.

      Vastasyntyneen silmissä on kaikki, mutta se unohtuu.Se pistää polvilleen, mutta katoaa hyvin nopeasti.

    • CryBoy68

      Itku puhdistaa sielun;)

    • 100% hetero mies

      En itke, koska oikea 100% täysin ja kokonaan hetero mies ei itke. Rääkyminen sopii luonteeltaan pehmeille, kuten naisille ja lapsille luonnostaan, mutta vetistelevä mies on pelkkä hintti, joka tekee itsestään pellen ottamalla tässäkin asiassa naisen roolin, kuten hän tekee myös iljettävää homoseksiään harrastaessaan.

    • Luonnoton ei ihminen

      Kun itku on merkki ihmisyydestä, inhimillisyydestä, niin "100% hetero mies" ei siis ole ihminen. Näin olen monta muutakin kertaa tullut ajatelleeksi tasapäätaneleita kuunnellessa.

      • Ikisinkku M

        "Kun itku on merkki ihmisyydestä, inhimillisyydestä, niin "100% hetero mies" ei siis ole ihminen"

        Väärin, vaikka 100% hetero mies ei itke kuten en minäkään ei se silti tee meistä tunteettomia tai välinpitämättömiä, veikkaanpa jopa että monissa spontaaneissa ja epäinhimillissä väkivaltatapauksissa teon suorittaja on useammin semmoinen joka itkee, huutaa ja muutenkin näyttää tunteensa avoimemmin kuin tekojensa seuraukset ymmärtävä harkitsevainen ei-itkijämies.


      • Miksi et uskalla?
        Ikisinkku M kirjoitti:

        "Kun itku on merkki ihmisyydestä, inhimillisyydestä, niin "100% hetero mies" ei siis ole ihminen"

        Väärin, vaikka 100% hetero mies ei itke kuten en minäkään ei se silti tee meistä tunteettomia tai välinpitämättömiä, veikkaanpa jopa että monissa spontaaneissa ja epäinhimillissä väkivaltatapauksissa teon suorittaja on useammin semmoinen joka itkee, huutaa ja muutenkin näyttää tunteensa avoimemmin kuin tekojensa seuraukset ymmärtävä harkitsevainen ei-itkijämies.

        Miten sinä ja muut heterot sitten näytätte, että surette tai tajuatte (?) tilanteen surullisuuden ja kaiken mustan murheen, mikä siihen liittyy? Väkivallan tekijä itkee raivoaan, se on iiihan eri asia kuin itkeä tunnetta, joka satuttaa syvältä sisältä, herkistää hetkeksi tajuamaan jotain sellaista, minkä ihmiset yleensä sulkevat pois elämästä, koska se satuttaa - liian paljon.


      • Ikisinkku M
        Miksi et uskalla? kirjoitti:

        Miten sinä ja muut heterot sitten näytätte, että surette tai tajuatte (?) tilanteen surullisuuden ja kaiken mustan murheen, mikä siihen liittyy? Väkivallan tekijä itkee raivoaan, se on iiihan eri asia kuin itkeä tunnetta, joka satuttaa syvältä sisältä, herkistää hetkeksi tajuamaan jotain sellaista, minkä ihmiset yleensä sulkevat pois elämästä, koska se satuttaa - liian paljon.

        Me suljemme sen sisäämme ja ajan kanssa yksinäisyydessä pohtien pikkuhiljaa puramme. Saatamme jopa tissutella pienet kännit murheeseen ja ksäiteltyämme asian päämme sisällä palaamme julkisuuteen entistäkin vahvempina.


      • Se on vale
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Me suljemme sen sisäämme ja ajan kanssa yksinäisyydessä pohtien pikkuhiljaa puramme. Saatamme jopa tissutella pienet kännit murheeseen ja ksäiteltyämme asian päämme sisällä palaamme julkisuuteen entistäkin vahvempina.

        Jaaha, sinäkö väität, että alkoholistit ovat vahvoja ihmisiä? Känni otetaan no. sitä varten, että unohdettaisiin ikävät asiat, joita ei osata / pystytä / kyetä kohtaamaan, koska kohtaaminen saattaisi ottaa niin koville, että joutuisi itkemään.

        "Säälittävin pelko on herkkätunteisuuden pelko" on joku viisaampi sanonut ja on täydellisen oikeassa.


      • Ikisinkku M
        Se on vale kirjoitti:

        Jaaha, sinäkö väität, että alkoholistit ovat vahvoja ihmisiä? Känni otetaan no. sitä varten, että unohdettaisiin ikävät asiat, joita ei osata / pystytä / kyetä kohtaamaan, koska kohtaaminen saattaisi ottaa niin koville, että joutuisi itkemään.

        "Säälittävin pelko on herkkätunteisuuden pelko" on joku viisaampi sanonut ja on täydellisen oikeassa.

        Alkoholistihan ottaa niin suruun kuin murheeseenkin ja pienet siinä välilläkin. Me ei-alkoholistit voidaan jokunen paukku ottaa pohdiskellen eikä mitenkään pahennusta herättäen ja kun asiasta olemme ylitse päässeet olemme taas oma luotettava itsemme.


      • neiti ruiskukka
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Alkoholistihan ottaa niin suruun kuin murheeseenkin ja pienet siinä välilläkin. Me ei-alkoholistit voidaan jokunen paukku ottaa pohdiskellen eikä mitenkään pahennusta herättäen ja kun asiasta olemme ylitse päässeet olemme taas oma luotettava itsemme.

        Eikö tee koskaan mieli esim. avautua jollekin aiheesta joka osaa ja haluaa kuunnella? Pelkästään oman pään sisällä junnaus ei välttämättä auta tilanteessa eteenpäin. Oma ajatus kulkee niitä samoja urautuneita ratoja, kun taas ulkopuolinen näkee tilanteen objektiivisemmin ja voi olla sysäämässä kohti tarvittavia muutoksia.


    • surullista

      Harvoin itken. Surullinen uutinen elävästä elämästä saa kyyneleet silmiin.

    • 4+11

      Itkin viimeksi joskus lapsena. Jotenkin tuntuu, että olen tunteellisella tasolla täysin kuollut. Monia läheisiä ihmisiä on kuollut vuosien varrella, mutta ajattelen kuoleman jotenkin osana elämää.

    • ..................

      Kuulin tänään aamupäivällä että isoäitini on joutunut sairaalaan ja muutama kyynelhän siinä tuli työpaikalla vuodatettua tekstarin saamisen jälkeen. Minulla on aina ollut todella läheiset välit isoäitiini, joten ei kai tuo mikään ihme ole etten voinut paria kyyneltä estää kun varmaan se on nyt lähdön hetki hänelläkin käsillä (ikää 92v).

      • :-(

        Otan osaa. Jaksamista sinulle!


      • Voi ei, syvä osanottoni! Voimia sinulle näinä vaikeina aikoina


    • 2013-2014

      Itkin viimeksi viime lauantaiyönä. Syynä oli sydänsurut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3513
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1415
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1202
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      177
      1129
    Aihe