Packard Bell kusee...

huimikäkakka

Minulla on Packard Bellin (Acerin omistama merkki) läppäri, jonka sain viime jouluna. Koneen kiintolevy on kuitenkin hajonnut jo kahdesti ja huollossa se viipyy aina monta viikkoa. Kysyisinkin muiden kokemuksia merkistä ja ovatko myös Acerin nimellä myydyt koneet samanlaista sontaa? Entä minkä merkkien koneet kestävät parhaiten, mitkä huonoiten?

27

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PB ja Acer eivät ole suosiossa monella foorumilla. Itselläni on PB läppäri matkoja varten ja ei haittaa vaikka se menisi rikki. Pääkoneeksi en sellaista tai Aceria ostaisi.

      • huimikäkakka

        Mitä merkkejä suosittelisit?


    • Esimerkiksi Asus, Lenovo, Dell, MSI. Nämä ovat foorumeiden mukaan laadukkaita merkkejä.

      • aloottaja

        Foorumeilta löytyy totuus. ;) Joo, mutta kiitos viestistä. Aceriin en koske enää pitkällä tikullakaan.


    • Kun tarpeaksi lukee keskusteluja niin huomaa totuuden.

      • aloottaja

        Mistä tällaisia keskusteluja löytyy, kiinnostaisi lukea. :)


    • Googlen kautta löytyy.

    • Sitten joskus saatuasi sen PB:si takaisin taas uudella kiintolevyllä varustettuna, ehdottaisin sinun alkavan tarkkailla kiintolevyn lämpötiloja jollain koneeseesi sopivalla monitorointisovelluksella.

      Näissä markettikoneissa on monesti jäähdytyksen mitoitus poskellaan ja jokin komponentti saattaa olla kroonisesti ylikuumennut. Kannettavien kiintolevyt rikkoo joko kolhiminen tai kuumuus, yli 50 °C tekee kiintolevylle kauheita.

      • Monitorointi?

        Okei. Kiitos asiallisesta kommentista! :) Mitäs, olisiko jotain esimerkkiä tämmöisestä monitorointisovelluksesta?


      • Monitorointi? kirjoitti:

        Okei. Kiitos asiallisesta kommentista! :) Mitäs, olisiko jotain esimerkkiä tämmöisestä monitorointisovelluksesta?

        Vaikkapa CPUID:n tekemä HWMonitor.


    • aceristix

      Ja sitten ripaus järkeä tähänkin nauhaan. Acer ei ole kiintolevyvalmistaja ensinkään, jota ”auttajat” eivät näytä käsittävän. Valmistajina ovat Seagate, Hitachi, Western Digitali, Toshiba ja Samsung. Samat kiintolevyt löytyvät kaikista muistakin merkeistä kuten Asus, Lenovo, Dell, MSI .Fujitsu jne. Vika ei siis ole PB.n Seagate on näistä kiintolevyistä heikoin. Silti on kummallista, että kaksi levyä olet saanut hajalle. Koita olla humalapäissäsi paukuttamatta konetta seinään, kiintolevyt eivät tykkää sellaisesta.
      Acerin huolto on Suomessa ja toimii nykyisin kiitettävästi, joten monen viikon odottelut keksit "ihan ite"

      • Ei valmista Acer kovoja ei, mutta valitsee niihin koneisiinsa ne. Ja valitsee näköjään kaikista ongelmallisimmat tapaukset. Lisäkseen jos se koneen rakenne on sellainen, että kovo pääsee kuumenemaan liikaa, on vika Acerissa.

        Seagate ei ole heikoin valmistaja. Sillä oli joitain ongelmallisia levyjä Maxtorin linjan oston jälkeen muutama vuosi sitten. Sitä ennen ongelmia ei ollut ja oli markkinoiden pisin takuu & luotettavin merkki ja nyt laatu paranee täysin. Ostivat myös Samsungin linjat pois.
        Myös näinä välivuosina Seagatelta tuli hyviä levyjä kunhan osti kunnollisia levyjä, ei Maxtorin linjalta eikä halvinta kuluttajakrääsää ja tarkisti, että ko. erässä ei ole ollut ongelmia.

        Acer ei niitä huoltoja itse tee vaan ulkoistaa jollekin, vaikka oliskin Suomessa, mitä sitten, yhtälailla se huoltofirma voi ulkoistaa sen eteenpäin ja yhtälailla se täälläkin voi viipyä hyllyllä viikkoja.


      • huimikäkakka
        timekillerx kirjoitti:

        Ei valmista Acer kovoja ei, mutta valitsee niihin koneisiinsa ne. Ja valitsee näköjään kaikista ongelmallisimmat tapaukset. Lisäkseen jos se koneen rakenne on sellainen, että kovo pääsee kuumenemaan liikaa, on vika Acerissa.

        Seagate ei ole heikoin valmistaja. Sillä oli joitain ongelmallisia levyjä Maxtorin linjan oston jälkeen muutama vuosi sitten. Sitä ennen ongelmia ei ollut ja oli markkinoiden pisin takuu & luotettavin merkki ja nyt laatu paranee täysin. Ostivat myös Samsungin linjat pois.
        Myös näinä välivuosina Seagatelta tuli hyviä levyjä kunhan osti kunnollisia levyjä, ei Maxtorin linjalta eikä halvinta kuluttajakrääsää ja tarkisti, että ko. erässä ei ole ollut ongelmia.

        Acer ei niitä huoltoja itse tee vaan ulkoistaa jollekin, vaikka oliskin Suomessa, mitä sitten, yhtälailla se huoltofirma voi ulkoistaa sen eteenpäin ja yhtälailla se täälläkin voi viipyä hyllyllä viikkoja.

        Kyllä se kolme viikkoa viipyi huollossa. Koneen kovalevy on sijoitettu mahdollisimman kauas tuulettimesta, ja sen päällä oleva tietokoneen kuori suojaa niinkin mainiosti, että taipuu jo etusormella painettaessa. Painetta kiintolevyyn siis kohdistuu ja kuumenee kovasti.


      • huimikäkakka
        huimikäkakka kirjoitti:

        Kyllä se kolme viikkoa viipyi huollossa. Koneen kovalevy on sijoitettu mahdollisimman kauas tuulettimesta, ja sen päällä oleva tietokoneen kuori suojaa niinkin mainiosti, että taipuu jo etusormella painettaessa. Painetta kiintolevyyn siis kohdistuu ja kuumenee kovasti.

        Niin ja käsittääkseni koneen kovalevyn valmistaja on WD. (Western Digital)


      • huimikäkakka kirjoitti:

        Niin ja käsittääkseni koneen kovalevyn valmistaja on WD. (Western Digital)

        Voisi tehdä sellaisen tempun, että hankkisi tuolle uudelle WD:n kiintolevylle ulkoisen kotelon ja korvaisi sisäisen massamuistin SSD-asemalla.

        - Huimasti nopeampi
        - Kestää lämpöä enemmän
        - Toisaalta lämpiää vähemmän
        - Kestää kolhuja

        Kohtuullisen kokoinen SSD-asema on tietysti melko arvokas, mutta pienemmälläkin pärjää, kun varmistukset ja harvemmin tarvittavat tiedostot lähettää sille ulkoiselle kiintolevylle.


      • Kollimaattori kirjoitti:

        Voisi tehdä sellaisen tempun, että hankkisi tuolle uudelle WD:n kiintolevylle ulkoisen kotelon ja korvaisi sisäisen massamuistin SSD-asemalla.

        - Huimasti nopeampi
        - Kestää lämpöä enemmän
        - Toisaalta lämpiää vähemmän
        - Kestää kolhuja

        Kohtuullisen kokoinen SSD-asema on tietysti melko arvokas, mutta pienemmälläkin pärjää, kun varmistukset ja harvemmin tarvittavat tiedostot lähettää sille ulkoiselle kiintolevylle.

        Juu, läppäreihin suosittelen ehdottomasti SSD:tä. Omaan pöytäkoneeseeni en sitä hommaisi, lähinnä hinnan takia, mutta läppäriin täysin perusteltu vaihtoehto.


      • aceristix
        huimikäkakka kirjoitti:

        Niin ja käsittääkseni koneen kovalevyn valmistaja on WD. (Western Digital)

        Ja mikähän PB.n malli on kyseessä? Painetta kohdistuu kiintolevyyn sormella painettaessa? :) Millä mittauksella sormen lisäksii totesit kuumenemisen?


      • aceristix
        timekillerx kirjoitti:

        Ei valmista Acer kovoja ei, mutta valitsee niihin koneisiinsa ne. Ja valitsee näköjään kaikista ongelmallisimmat tapaukset. Lisäkseen jos se koneen rakenne on sellainen, että kovo pääsee kuumenemaan liikaa, on vika Acerissa.

        Seagate ei ole heikoin valmistaja. Sillä oli joitain ongelmallisia levyjä Maxtorin linjan oston jälkeen muutama vuosi sitten. Sitä ennen ongelmia ei ollut ja oli markkinoiden pisin takuu & luotettavin merkki ja nyt laatu paranee täysin. Ostivat myös Samsungin linjat pois.
        Myös näinä välivuosina Seagatelta tuli hyviä levyjä kunhan osti kunnollisia levyjä, ei Maxtorin linjalta eikä halvinta kuluttajakrääsää ja tarkisti, että ko. erässä ei ole ollut ongelmia.

        Acer ei niitä huoltoja itse tee vaan ulkoistaa jollekin, vaikka oliskin Suomessa, mitä sitten, yhtälailla se huoltofirma voi ulkoistaa sen eteenpäin ja yhtälailla se täälläkin voi viipyä hyllyllä viikkoja.

        Mistä sait pikku-päähäsi, että Acer valitsee kaikkein ongelmallisimmat tapaukset. Etkä ole koskaan yhtään Aceria edes avannut. Lisäkseen et edes tiedä PB rakennetta mutta otaksut kovon pääsevä kuumumaan. Taas kerran ihan täytä paskaa kuten tavallisesti. Mitä hyötyä kuvittelet aloittajan saavan arvailuistasi?

        Kyllä ne ovat samat kovot jotka 500€ koneissa pyörivä olen minä sentään satoihin nousevia erimerkkisiä koneita korjaillut. Takuuseen olen pukannut jos sellainen on, ja viikossa kahdessa on Acerit kuten monet muutkin kotimaassa huollettavat merkit palanneet. (pienin poikkeuksin)
        Seagate on omien kokemusteni mukaan huonoin ja siitä mieltä on muutkin asiantuntijat joten sepusta mitä sepustat mutta silläkin pätemisen voit unohtaa. Taikka katsele vaikka Muron-saittia jos taulusta jotain ymmärrät

        Sen minkä PB.n koneita olen laittanut, puolisollanikin on sellainen EasyNote LS, ei niissä ole kovonlämpiämisen suhteen ollut mitään ongelmaa. Ja jos jonkun konemerkin joku malli osoittautuu sellaiseksi että se polttaa kovon joka neljäskuukausi olisi siitä noussut samanlainen haloo kuin aikanaan HP Pavilon ongelmista.


      • aceristix
        aceristix kirjoitti:

        Mistä sait pikku-päähäsi, että Acer valitsee kaikkein ongelmallisimmat tapaukset. Etkä ole koskaan yhtään Aceria edes avannut. Lisäkseen et edes tiedä PB rakennetta mutta otaksut kovon pääsevä kuumumaan. Taas kerran ihan täytä paskaa kuten tavallisesti. Mitä hyötyä kuvittelet aloittajan saavan arvailuistasi?

        Kyllä ne ovat samat kovot jotka 500€ koneissa pyörivä olen minä sentään satoihin nousevia erimerkkisiä koneita korjaillut. Takuuseen olen pukannut jos sellainen on, ja viikossa kahdessa on Acerit kuten monet muutkin kotimaassa huollettavat merkit palanneet. (pienin poikkeuksin)
        Seagate on omien kokemusteni mukaan huonoin ja siitä mieltä on muutkin asiantuntijat joten sepusta mitä sepustat mutta silläkin pätemisen voit unohtaa. Taikka katsele vaikka Muron-saittia jos taulusta jotain ymmärrät

        Sen minkä PB.n koneita olen laittanut, puolisollanikin on sellainen EasyNote LS, ei niissä ole kovonlämpiämisen suhteen ollut mitään ongelmaa. Ja jos jonkun konemerkin joku malli osoittautuu sellaiseksi että se polttaa kovon joka neljäskuukausi olisi siitä noussut samanlainen haloo kuin aikanaan HP Pavilon ongelmista.

        Ja se taulu
        http://muropaketti.com/kiintolevyjen-luotettavuus-mittarissa


      • aceristix kirjoitti:

        Mistä sait pikku-päähäsi, että Acer valitsee kaikkein ongelmallisimmat tapaukset. Etkä ole koskaan yhtään Aceria edes avannut. Lisäkseen et edes tiedä PB rakennetta mutta otaksut kovon pääsevä kuumumaan. Taas kerran ihan täytä paskaa kuten tavallisesti. Mitä hyötyä kuvittelet aloittajan saavan arvailuistasi?

        Kyllä ne ovat samat kovot jotka 500€ koneissa pyörivä olen minä sentään satoihin nousevia erimerkkisiä koneita korjaillut. Takuuseen olen pukannut jos sellainen on, ja viikossa kahdessa on Acerit kuten monet muutkin kotimaassa huollettavat merkit palanneet. (pienin poikkeuksin)
        Seagate on omien kokemusteni mukaan huonoin ja siitä mieltä on muutkin asiantuntijat joten sepusta mitä sepustat mutta silläkin pätemisen voit unohtaa. Taikka katsele vaikka Muron-saittia jos taulusta jotain ymmärrät

        Sen minkä PB.n koneita olen laittanut, puolisollanikin on sellainen EasyNote LS, ei niissä ole kovonlämpiämisen suhteen ollut mitään ongelmaa. Ja jos jonkun konemerkin joku malli osoittautuu sellaiseksi että se polttaa kovon joka neljäskuukausi olisi siitä noussut samanlainen haloo kuin aikanaan HP Pavilon ongelmista.

        Ihan siitä sain päähäni, että ongelmallisimmat tapaukset ovat halvimpia ja siksi niitä käytetään halvimmissa läppäreissä ja ulkoisissa kovalevyissä, koska sellasenaan niitä olisi vaikeampi myydä, sillä kuluttajat näkisivät tarkalleen mallin, revision ja erän.

        Toisekeen olen avannu ihan tarpeeks erilaisia koneita ammatin puolesta, joihin kuuluu myös Acer. Ja voi että sen surullisenkuuluisan 5552G- mallin ongelmia. Aika hyvin ylikuumenee. Ja näyttiksiä palaa.

        Tottakai otaksun kovon pääsevän kuumenemaan jos sieltä on lyhyessä ajassa kaks kertaa kovo mennyt rikki ja aloittajakin sanoo sen käyvän kuumana.
        Samaa paskaa ne kaikki halvimmat läppärit tottakai on.

        Tarkoitatko sillä Muron Seagate- jutulla sitä samaa paskaa mitä vapunenkin tänne postaili? Se nollauutinen on kumottu jo kertaalleen, mutta laita linkki toki uudestaan. Muistaakseni tutkimuksen teki joku servufirma, joka osti kuluttajakäyttöön suunniteltuja kaikista halvimpia levyjä mitä oli ja käytti niitä epämääräisissä lämpötiloissa 24/7. Se, että Muro on sen tutkimuksen linkannut ei tee siitä tutkimuksesta uskottavaa.
        Aivan sama mitä _mieltä_ joku on, minä luotan tilastoihin ja faktoihin. Tekniikka ei perustu mihinkään "mun kokemukseen" tai "asiantuntijan" mielipiteeseen eri aikakausina. Ja aivan, "mun kokemuksen mukaan" ja olen se "asiantuntija" Seagate on kestävä. Sentään perustelin aiemmassa viestissä mistä hetkellinen huono maine johtui. Sun perustelut jäi tasolle "mutq mun kokemus ja joku sano murossa".


      • aceristix kirjoitti:

        Ja se taulu
        http://muropaketti.com/kiintolevyjen-luotettavuus-mittarissa

        Kyllä, toi oli just se sama nollapaskatutkimus. Luitko mitä on mitattu ja millä tavalla?
        Olen jo kertaalleen yhdessä aiheessa, jossa väitteli minä, vapunen ja 1366 tästä maininnut. Voithan aina hakea sen jostain syövereistä.

        Noh, ajatellaan palasina uudestaan. Ensinnäkin kuten alempana totesin, käyttävät halvimpia mahdollisia kuluttajalevyjä ja tuossa on nimenomaan se ongelmallinen 1,5TB malli mukana. Seagatea on selvästi eniten käytetty. Vaikka väittäisit, että siinä on prosentit, määrän kasvaessa myös todennäköisyys hajoamiseen kasvaa, sillä kovalevyn mekaaninen hajoaminen vaatii myös sattumaa.

        Sitten noita kovoja pidetään jossain 25C' ympäristössä ja vinottain.. Noh, eti se mun vanhempi postaus. 1366 on näyttäny nykysiä palautustilastoja Seagatelle ja WD:lle Mindfactoryssa, jossa Seagatea on myyty eniten ja palautettu vähemmän.

        Kannattais lukee ne itte testit eikä Muron linkkaukset.

        Ostetaan halvinta paskaa, käytetään sitä väärin ja syytetään valmistajaa. Ja samaan syssyyn vielä sattui ne pari ongelmallista mallia, sekä Maxtorin linja.
        Pseudotieteilyä.


      • timekillerx kirjoitti:

        Kyllä, toi oli just se sama nollapaskatutkimus. Luitko mitä on mitattu ja millä tavalla?
        Olen jo kertaalleen yhdessä aiheessa, jossa väitteli minä, vapunen ja 1366 tästä maininnut. Voithan aina hakea sen jostain syövereistä.

        Noh, ajatellaan palasina uudestaan. Ensinnäkin kuten alempana totesin, käyttävät halvimpia mahdollisia kuluttajalevyjä ja tuossa on nimenomaan se ongelmallinen 1,5TB malli mukana. Seagatea on selvästi eniten käytetty. Vaikka väittäisit, että siinä on prosentit, määrän kasvaessa myös todennäköisyys hajoamiseen kasvaa, sillä kovalevyn mekaaninen hajoaminen vaatii myös sattumaa.

        Sitten noita kovoja pidetään jossain 25C' ympäristössä ja vinottain.. Noh, eti se mun vanhempi postaus. 1366 on näyttäny nykysiä palautustilastoja Seagatelle ja WD:lle Mindfactoryssa, jossa Seagatea on myyty eniten ja palautettu vähemmän.

        Kannattais lukee ne itte testit eikä Muron linkkaukset.

        Ostetaan halvinta paskaa, käytetään sitä väärin ja syytetään valmistajaa. Ja samaan syssyyn vielä sattui ne pari ongelmallista mallia, sekä Maxtorin linja.
        Pseudotieteilyä.

        Ja hieman tilastoja:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12022533#comment-69422707
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11647049/#comment-69615704


        Lainaan vielä itseäni:
        "Vaikka määräprosentit oliskin kohdallaan toi testi on täyttä paskaa kun katsotaan todennäköisyyksiä. Tossahan on kymmentuhatkertaiset mahdollisuudet Seagateilla hajota vrt. pari muuta.

        Ihan sama jos mulla on vaikka 10 levyä, joista 9 Seagatea ja 1 WD ja vuoden aikana hajoaa varmasti yksi levy. Minkähän merkkinen levy sieltä todennäköisesti hajoaa? "

        Rakastamasi Muron asiantuntijan kommentti, 90. En ole minä.

        http://muropaketti.com/kiintolevyjen-luotettavuus-mittarissa?p=2
        http://www.tweaktown.com/articles/6028/dispelling-backblaze-s-hdd-reliability-myth-the-real-story-covered/index.html


      • HardNote
        aceristix kirjoitti:

        Ja mikähän PB.n malli on kyseessä? Painetta kohdistuu kiintolevyyn sormella painettaessa? :) Millä mittauksella sormen lisäksii totesit kuumenemisen?

        Ihan silmillä näkee, kun koneen kuori antaa periksi huomattavasti sormella painettaessa. Laitoin kesällä lämpömittarin koneen päälle, näytti n. 53 astetta. Ei mikään tieteellinen mittaus, mutta luultavasti suuntaa-antava. Kyseessä Easy Note TE, tarkempaa mallia en tähän hätään muista.


      • aceristix
        timekillerx kirjoitti:

        Ihan siitä sain päähäni, että ongelmallisimmat tapaukset ovat halvimpia ja siksi niitä käytetään halvimmissa läppäreissä ja ulkoisissa kovalevyissä, koska sellasenaan niitä olisi vaikeampi myydä, sillä kuluttajat näkisivät tarkalleen mallin, revision ja erän.

        Toisekeen olen avannu ihan tarpeeks erilaisia koneita ammatin puolesta, joihin kuuluu myös Acer. Ja voi että sen surullisenkuuluisan 5552G- mallin ongelmia. Aika hyvin ylikuumenee. Ja näyttiksiä palaa.

        Tottakai otaksun kovon pääsevän kuumenemaan jos sieltä on lyhyessä ajassa kaks kertaa kovo mennyt rikki ja aloittajakin sanoo sen käyvän kuumana.
        Samaa paskaa ne kaikki halvimmat läppärit tottakai on.

        Tarkoitatko sillä Muron Seagate- jutulla sitä samaa paskaa mitä vapunenkin tänne postaili? Se nollauutinen on kumottu jo kertaalleen, mutta laita linkki toki uudestaan. Muistaakseni tutkimuksen teki joku servufirma, joka osti kuluttajakäyttöön suunniteltuja kaikista halvimpia levyjä mitä oli ja käytti niitä epämääräisissä lämpötiloissa 24/7. Se, että Muro on sen tutkimuksen linkannut ei tee siitä tutkimuksesta uskottavaa.
        Aivan sama mitä _mieltä_ joku on, minä luotan tilastoihin ja faktoihin. Tekniikka ei perustu mihinkään "mun kokemukseen" tai "asiantuntijan" mielipiteeseen eri aikakausina. Ja aivan, "mun kokemuksen mukaan" ja olen se "asiantuntija" Seagate on kestävä. Sentään perustelin aiemmassa viestissä mistä hetkellinen huono maine johtui. Sun perustelut jäi tasolle "mutq mun kokemus ja joku sano murossa".

        Mitä paskaa palstatolkulla. Istuitko yön kossua lipittämässsä kirjoittamassa moista.
        Loppukäyttäjälle on aivan yks hailee mistä laitevalmistajan ongelmat johtuvat, Tai mistä he julkisuudessa kertovat sen johtuvan, kaltaistesi tomppelien iloksi. Vain laatu ratkaisee. Etkä varmasti kuulu Seagaten sisäpiiritiedonsaajiin, sen kummemmin kun kukaan toinenkaan nettipalstoilla ”tietämystään” esittelevä.

        Seagate tarpoo ongelmasta toiseen ja verrattuna esim. toiseen suureen WD, sen markkinaosuus laskee kuin lehmänhäntä olen enää 39% WD.n 50% vastaan. Heinäkuu 2014. Se kertoo muidenkin kuin minun mielipiteen. Kansa äänestää ostopäätöksellään. Eikä kyseessä ole hetkellinen notkahdus.

        Vai vielä pitäisi kaivella väittämiäsi :D. Noh aiemmin väitit surullisenkuuluisaksi Acer 5520 mallistoa. Mitään näyttöä et esittänyt ja lopuksi itkeä pillitit kuin piikatyttö menetettyä neitsyyttään, ettet omista, tunne Aceria lainkaan mutta ole kuullut lämpöongelmista.
        Nyt malli on vaihtunut 5552G.n Ja olet ylentänyt itsesi asentajaksi ja suureksi Acer tuntijaksi:) Mitään näyttöä et kyseisenkään mallin ongelmista esitä. Kuinka surkuhupaisaa.

        Surullisenkuuluisaa on ainoastaan pätemisen tarpeesi, yksinäisyytesi, josta tekstisi kumpuaa. Hanki tissiposki elämä. Esim. ulkoilu, talvikalastus, metsästys ovat loistavia harrastuksia päätteellä istumisen sijaan. Alkuun/makuun pääset vaikka katsomalla Peltsin matkassa Erätulilla.


      • aceristix
        HardNote kirjoitti:

        Ihan silmillä näkee, kun koneen kuori antaa periksi huomattavasti sormella painettaessa. Laitoin kesällä lämpömittarin koneen päälle, näytti n. 53 astetta. Ei mikään tieteellinen mittaus, mutta luultavasti suuntaa-antava. Kyseessä Easy Note TE, tarkempaa mallia en tähän hätään muista.

        Eli perus EasyNote Vaikka kovalevypaikan kansi antaa myöten sormella painettaessa on kovo ”suojassa" kelkassa eikä painetta siihen kohdistu. Samansuuntaiset ovat kaikki muovikuoriset alle 500 kuluttajarihvelit. WD on kovona paras mahdollinen. En usko lämpöongelmaan koska kone on uusi, se olisi tyyppivika joka olisi paljastunut jo aiemmin kun globaalisti konetta myydään.

        Kovon piirikortti saattaa saada syklin jolloin fyysisestikin ehyt levy on ulkona. Arvailu ilman mittaria on kuitenkin hyödytöntä. On tärkeää että saat kunnollisen vikakuvauksen mikä on vialla kun toisen kerran sama ongelma on. Uskon myös, että ongelma tutkitaan nyt huollossa muutoinkin kun uusi kovo sisään paiskaamalla, joka on perustoimenpide koska kovoja nyt hajoaa aika-ajoin ja aivan merkistä riippumatta.
        Lämpöjä kannattaa tosiaan kuitenkin jollain ohjelmalla seurata, ompahan tietoa ainakin jos vieläkin ropleemaa pukkaa.

        SSD levyä ei kannata edes kuutioida jos paikkoja, 15´´on vain yksi. Nopeuttaa se kyllä mutta on kallis ja tavan kovolla pärjää aivan hyvin. Mitään ”vauhtihirmujahan” nämä eivät ole muutoinkaan.


      • aceristix kirjoitti:

        Mitä paskaa palstatolkulla. Istuitko yön kossua lipittämässsä kirjoittamassa moista.
        Loppukäyttäjälle on aivan yks hailee mistä laitevalmistajan ongelmat johtuvat, Tai mistä he julkisuudessa kertovat sen johtuvan, kaltaistesi tomppelien iloksi. Vain laatu ratkaisee. Etkä varmasti kuulu Seagaten sisäpiiritiedonsaajiin, sen kummemmin kun kukaan toinenkaan nettipalstoilla ”tietämystään” esittelevä.

        Seagate tarpoo ongelmasta toiseen ja verrattuna esim. toiseen suureen WD, sen markkinaosuus laskee kuin lehmänhäntä olen enää 39% WD.n 50% vastaan. Heinäkuu 2014. Se kertoo muidenkin kuin minun mielipiteen. Kansa äänestää ostopäätöksellään. Eikä kyseessä ole hetkellinen notkahdus.

        Vai vielä pitäisi kaivella väittämiäsi :D. Noh aiemmin väitit surullisenkuuluisaksi Acer 5520 mallistoa. Mitään näyttöä et esittänyt ja lopuksi itkeä pillitit kuin piikatyttö menetettyä neitsyyttään, ettet omista, tunne Aceria lainkaan mutta ole kuullut lämpöongelmista.
        Nyt malli on vaihtunut 5552G.n Ja olet ylentänyt itsesi asentajaksi ja suureksi Acer tuntijaksi:) Mitään näyttöä et kyseisenkään mallin ongelmista esitä. Kuinka surkuhupaisaa.

        Surullisenkuuluisaa on ainoastaan pätemisen tarpeesi, yksinäisyytesi, josta tekstisi kumpuaa. Hanki tissiposki elämä. Esim. ulkoilu, talvikalastus, metsästys ovat loistavia harrastuksia päätteellä istumisen sijaan. Alkuun/makuun pääset vaikka katsomalla Peltsin matkassa Erätulilla.

        "Loppukäyttäjälle on aivan yks hailee mistä laitevalmistajan ongelmat johtuvat"

        On siinä sellanen hailee, että osaa valita käyttöönsä oikeanlaisen laitteen. Jos jollakin on ongelmia akuissa eikä tarvitse pitkää akkukestoa, ottaa sitten sellaisen jos muita vikoja ei ole, verrattuna siihen, että ottaisi ylikuumenevan koneen, jossa on kunnollinen akku.

        "Etkä varmasti kuulu Seagaten sisäpiiritiedonsaajiin, sen kummemmin kun kukaan toinenkaan nettipalstoilla ”tietämystään” esittelevä. "

        En, mutta kuka tahansa voi lukea myös Seagaten julkisista tiedotuksista mitä firmoja ovat ostelleet.

        "Seagate tarpoo ongelmasta toiseen ja verrattuna esim. toiseen suureen WD, sen markkinaosuus laskee kuin lehmänhäntä olen enää 39% WD.n 50% vastaan. Heinäkuu 2014. "

        No missäs ne linkit tähän tilastoon ovat? Miten niin tarpoo ongelmasta toiseen jos on ennen ollut luotettavin ja nyt laatu nousee. Toisekseen valtaosa kovojen myynnistä menee valmistajalle, ei suinkaan kuluttajalle.

        "Mitään näyttöä et esittänyt"

        Et sinäkään äsköiselle väittämällesi.

        "lopuksi itkeä pillitit kuin piikatyttö menetettyä neitsyyttään, ettet omista, tunne Aceria lainkaan mutta ole kuullut lämpöongelmista. "

        En minä mitään itkenyt, en omista Aceria, mutta olen kyllä niitä tarpeeks purkanu. Kattele paljonko niitä näyttisvikaisia on myynnissä, sekä kierrätyksessä. Nimenomaan lämpö aiheuttaa sen, että näyttiksen juotokset ovat sulaneet.

        Johtuuko tuo vittuilun tarve siitä, että oikeita perusteluja sulla ei ole esittää, mutta olet ostanut Acerin koneen ja syvästi loukkaantunu mun sanomisista?
        Mun ei onneks tarvi alentua samalle tasolle. Niinhän sitä sanotaan, että mihin äly loppuu, siitä voima alkaa.


      • aceristix
        timekillerx kirjoitti:

        "Loppukäyttäjälle on aivan yks hailee mistä laitevalmistajan ongelmat johtuvat"

        On siinä sellanen hailee, että osaa valita käyttöönsä oikeanlaisen laitteen. Jos jollakin on ongelmia akuissa eikä tarvitse pitkää akkukestoa, ottaa sitten sellaisen jos muita vikoja ei ole, verrattuna siihen, että ottaisi ylikuumenevan koneen, jossa on kunnollinen akku.

        "Etkä varmasti kuulu Seagaten sisäpiiritiedonsaajiin, sen kummemmin kun kukaan toinenkaan nettipalstoilla ”tietämystään” esittelevä. "

        En, mutta kuka tahansa voi lukea myös Seagaten julkisista tiedotuksista mitä firmoja ovat ostelleet.

        "Seagate tarpoo ongelmasta toiseen ja verrattuna esim. toiseen suureen WD, sen markkinaosuus laskee kuin lehmänhäntä olen enää 39% WD.n 50% vastaan. Heinäkuu 2014. "

        No missäs ne linkit tähän tilastoon ovat? Miten niin tarpoo ongelmasta toiseen jos on ennen ollut luotettavin ja nyt laatu nousee. Toisekseen valtaosa kovojen myynnistä menee valmistajalle, ei suinkaan kuluttajalle.

        "Mitään näyttöä et esittänyt"

        Et sinäkään äsköiselle väittämällesi.

        "lopuksi itkeä pillitit kuin piikatyttö menetettyä neitsyyttään, ettet omista, tunne Aceria lainkaan mutta ole kuullut lämpöongelmista. "

        En minä mitään itkenyt, en omista Aceria, mutta olen kyllä niitä tarpeeks purkanu. Kattele paljonko niitä näyttisvikaisia on myynnissä, sekä kierrätyksessä. Nimenomaan lämpö aiheuttaa sen, että näyttiksen juotokset ovat sulaneet.

        Johtuuko tuo vittuilun tarve siitä, että oikeita perusteluja sulla ei ole esittää, mutta olet ostanut Acerin koneen ja syvästi loukkaantunu mun sanomisista?
        Mun ei onneks tarvi alentua samalle tasolle. Niinhän sitä sanotaan, että mihin äly loppuu, siitä voima alkaa.

        Alkaapa se taas kehtuuttaa muttah…

        "valtaosa kovojen myynnistä menee valmistajalle, ei suinkaan kuluttajalle" Kyllä ne samanlaisia kuluttajia ovat. Takuuhuollon lasku lankeaa väärin valitusta kovosta, korjausten muodossa, kuten alussa jo Acer kohdalla pähkäilit.
        http://www.fool.com/investing/general/2014/07/22/is-seagate-technologies-or-western-digital-a-bette.aspx

        Tämä Acer keskustelu käytiin keväällä eikä sitä ole tarpeen avata. Ydin kirjoituksessasi on kuitenkin

        aloitus:
        ”Sen verran voi todeta, että Acerin surullisenkuuluisa 5520 oli ainakin täyttä ******ja niitä hajonneita 5xxx sarjalaisia on myyntipalstat pullollaan. Sen enempää en voi ottaa kantaa, enkä ole Aceria omistanutkaan. Kaikki ne halvimmat kuluttajille suunnatut muovirimpulat on samanlaisia, se on totta”

        Jos olisit asentaja ja avannut ko. koneita voisit ottaa kantaa kovastikin:)

        ja lopetus:
        ”Vaikka Acerin, 5520 myös, kestävyys jää nyt kyseenalaiseksi, ei todistetusti hyväksi tai huonoksikaan, en silti lähtisi kyseistä laitetta ostamaan”

        Loputakaan näyttöä puoleen tai toiseen ei löydy. Pelkkää foorumien mutu tuntumaa sitäkin emmän.
        Ketä kiinnostaa voi koko ketjun lukea http://keskustelu.suomi24.fi/node/12136668#comment-66906209

        Kyllä vähän nyppii kun jutut muuttuu sitä mukaa mihin nauhaan kulloinkin kirjoittaa. Pitää pysyä asiassa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1459
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1358
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      41
      1283
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1228
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe