Meiltähän tämä käy,

minä avaan ja poistot tulee lähes välittömästi.
Olen mielestäni yhteiskuntakelpoinen,en polta,en ole peliriippuvainen ja niin edelleen.
Olen ollut omaishoitajana kahdeksanvuotta,siis säästänyt yhteiskunnan varoja ja nyt mielipiteeni mitätöidään jatkuvasti,siis olen jatkuvalla poistolistalla.

Tämäkö on tämän uuden uraauurtavan kirjoittelukanavan päämäärä,kysyn vaan?

72

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei!
      Palstan tarkoitus ei ole, että tehdään aloituksia toisista kirjoittajista. Jos haluat antaa palautetta toisesta henkilöstä voit tehdä sen hänen tekemään aloitukseen josta oli kysymys.

      • Kiitos asia ymmärretty ja kiitos että olet noin napakka


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Kiitos asia ymmärretty ja kiitos että olet noin napakka

        Huomautus minultakin.

        Peliriippuvuudesta kärsivä, ei ole paha tai rikollinen, vaan tällaiseen peliin sairaalloisesti kiintynyt.


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Huomautus minultakin.

        Peliriippuvuudesta kärsivä, ei ole paha tai rikollinen, vaan tällaiseen peliin sairaalloisesti kiintynyt.

        Oletko sinä Ruune,niiden viettien kanssa tekemisessä,koska mielipiteesi on aika neutraali.
        Tämä koko keskutelukanava on meille se pelinhenki,olemme aina mielipiteen puolesta tai vastaan,ja niin mielipiteemme rekiteröityy tänne ajatusten atfosfääriin.
        Olet alkanut karttaa eriäviä mielipiteitä,sun entisen sefun eväät ovat kaiketi syöty ja sun on pakko myötäillä


    • muikkukukko

      Katos rituliini, täällä onkin tiukka tahdittaja, pistää kirjottamaankin ketjuun jonka määrää

      • No eipä toi mua haittaa,kaavoihin kangistuminen ei ole mun juttu.Minä voin häippästä,ja kukaan ei edes huomaa.
        Monen toi pentu on jo kipannu yli laidan


    • Kaikkien mieliksi ei kukaan voi olla.
      Ei kirjoiteta muista kirjoittajista, korkeintaan kehutaan, mutta sitten joku moittii keskinäisen kehun kerholaisiksi.
      Sanonpa tässä kuitenkin, ikään kuin sivulauseena, että täällä kirjoittelee joitakin ilkimyksiä, nyt kuitenkaan ketään nimeltä mainitsematta.

      • Kiitos,noi kannattelevat mielipiteet ovat elämääni edesauttavia.
        Sinä jos kukaan omaat sen piirteen,kiitos siitä.
        En osaa pukea sanoiksi sitä tunneskalaa,vain haleja sinulle ama


    • -----

      Mistä ihmeestä kukaan tietää, onko yksi vai sata ilkeilijää.
      Ilkeily on luonteenheikkous, ja aika yleinen kaiken lisäksi.
      Jokaisesta vain itsestään kiinni.

      • pus-kii

        Mielestäni on aika erikoista jos joku tyyppi leimautuu tähän tai johonkin muuhun palstaan, niin että alkaa pomottamaan muita, mielestään vähemmän taitavia kirjoittajia.


      • .....
        pus-kii kirjoitti:

        Mielestäni on aika erikoista jos joku tyyppi leimautuu tähän tai johonkin muuhun palstaan, niin että alkaa pomottamaan muita, mielestään vähemmän taitavia kirjoittajia.

        Minä ainakin tykkään olla ihan tuntematon kuuluisuus, liian asiallisena, kuin aina.
        Muu en osaa olla.
        Mutten ala luulemaan kenenkään ilkeilyä puskista, sinnehän mahtuu jokainen.


    • Toi pärstäkerroin,että olen se ama ja julkilausumani ovat osa minun omaa elettyä elämääni ja kerronta jota julkituon,puhdistaa sieluani siltä saasteelta,joka patoutui ja lukkiintui sielunisysänteisiin hoitaessani Alzermererikkoa miestäni

    • Julkisuuskuva,en näe siinä piiloittamisenaihetta,olen se ama joka kokee verkkoja ja joka tunteilee selkälokin perään,ihana peilityyni järvi,unohtaa sen rakkaan siellä hoitokodissa.
      Se irautuminen siitä rakkaasta on todella vaikeaa

      • Kysyit jossain viestissä, tämän "saitin" tarkoitusta.

        Itse olen ollut palstalla kauan ja sen tyyntä ja myrskyäkin kokenut.

        Minusta tämä palsa on eräänlainen pakotie arjen ankeudesta. Täältä löytyy ymmärtäviä kanssaihmisiä seuraksi, myös Sinulle.


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Kysyit jossain viestissä, tämän "saitin" tarkoitusta.

        Itse olen ollut palstalla kauan ja sen tyyntä ja myrskyäkin kokenut.

        Minusta tämä palsa on eräänlainen pakotie arjen ankeudesta. Täältä löytyy ymmärtäviä kanssaihmisiä seuraksi, myös Sinulle.

        En minä pakene mitään.Kohtaan tosiasiat,tosiasiona,että
        olen menettänyt mieheni Alzeimerille ja sillä siisti.

        Hei Ruune olemme olleet palstatuttuja jo niin kauan aikaa,ettei se aika kun olin etsivivä-amadeus ja poistit mielestäni aiheettomasti kirjoitelmiani,jotenkin peilautuu muistikuviinii,muistelmissa mukana ama


      • rituliini_38 kirjoitti:

        En minä pakene mitään.Kohtaan tosiasiat,tosiasiona,että
        olen menettänyt mieheni Alzeimerille ja sillä siisti.

        Hei Ruune olemme olleet palstatuttuja jo niin kauan aikaa,ettei se aika kun olin etsivivä-amadeus ja poistit mielestäni aiheettomasti kirjoitelmiani,jotenkin peilautuu muistikuviinii,muistelmissa mukana ama

        Minun sheriffiajastani on n. 10 vuotta enkä muista poistaneeni kuin loukkauksia. Anteeksi pyydän jos noin on käynyt.


    • lukija^

      Nooh,,,, Ama ei varmaan tiedosta räväkkää esiintuloaan aina.
      Joskus on todella ollut paikallaan poistot!

      • 21+

        Viime päivinähän täällä on ollut aika tavalla poistoja.
        Kokonaisia ketjujakin tuntuu hävinneen.
        Ei paljoa innosta kirjoittamaan.
        Onneksi ketjun aloittaja on pysynyt vielä vireänä


      • 21+ kirjoitti:

        Viime päivinähän täällä on ollut aika tavalla poistoja.
        Kokonaisia ketjujakin tuntuu hävinneen.
        Ei paljoa innosta kirjoittamaan.
        Onneksi ketjun aloittaja on pysynyt vielä vireänä

        Asiattomia kirjoituksia on ollut paljon. Poistot perusteltuja


      • kysyväinen
        21+ kirjoitti:

        Viime päivinähän täällä on ollut aika tavalla poistoja.
        Kokonaisia ketjujakin tuntuu hävinneen.
        Ei paljoa innosta kirjoittamaan.
        Onneksi ketjun aloittaja on pysynyt vielä vireänä

        Katosi äkkiä susmorsiamen ketju, jonka nimi oli Mikä päivä tänään on ?
        Ehtikö kukaan siihen vastata ?


      • toinen lukija

        lukija^
        Ama on spontaani kirjoittaja ja saanutkin kannustusta täällä tuohon kertomaansa omaishoitajuuden tuskaan ja vaikeuteen, kuinka se on ollut todella vaikeaa?

        Nyt on kuitenkin asiat sikäli hyvin, että mies on hoidossa ja hänellä on aikaa ns. omaan elämään, mutta kuka jaksaa jatkuvasti ottaa kantaa Aman mielentilaan, kun hän kaipaa uutta ystävää ja samalla kuitenkin kaipaa miestään?

        Jotenkin kirjoitukset ovat hyvin ristiriitaiset, sillä joskus ovat lokki ja verkot tärkeimmät, mutta sitten on kaipuu johonkin, ...siis uuteen suhteeseen, jonka jotkut tuomitsevat jyrkästi. Miksi?


      • Lorena*
        toinen lukija kirjoitti:

        lukija^
        Ama on spontaani kirjoittaja ja saanutkin kannustusta täällä tuohon kertomaansa omaishoitajuuden tuskaan ja vaikeuteen, kuinka se on ollut todella vaikeaa?

        Nyt on kuitenkin asiat sikäli hyvin, että mies on hoidossa ja hänellä on aikaa ns. omaan elämään, mutta kuka jaksaa jatkuvasti ottaa kantaa Aman mielentilaan, kun hän kaipaa uutta ystävää ja samalla kuitenkin kaipaa miestään?

        Jotenkin kirjoitukset ovat hyvin ristiriitaiset, sillä joskus ovat lokki ja verkot tärkeimmät, mutta sitten on kaipuu johonkin, ...siis uuteen suhteeseen, jonka jotkut tuomitsevat jyrkästi. Miksi?

        Onpa vastaus vertaansa vailla "TOINEN LUKIJA". Kun on pirtkä parisuhde ollut, sen loppuminen on aina vaikeaa, sen olen omakohtaisesti kokenut. Sitä vain kaipaa toista ihmistä siihen vierelle kun ei viitsi seinille puhua, siis kuuntelijaa, kannanottajaa asioihin. Joskus luin kirjaa ääneen kuuntelijan puutteessa.

        Omaishoitajuus on voimia kysyvä tilanne omaishoitajalle. Ei kukaan tule kysymään, kuinka sinä voit? Valittajia löytyy hoidettavaa kohtaan. Aallokko pauhaa omaishoitajan ja sitten yksin jääneen ympärillä. Olisi edes senverran järkeä, että jätetään arvostelut omaan arvoonsa, keskitytään pitämään huolta omasta elämästä.
        Pikku prinssin sanoin, "Ainoastaan sydämellä näkee hyvin. Tärkeimpiä asioita ei näe silmällä."


    • näinki on

      Tuo on totta mutta ei kukaan ole saanut niin paljon kannustusta ja myötätuntoa kuin alottaja.Lähes joka avauksessa käsitellään lammaskarsina syntroomaa,ja äitittömyyttään,on kun olis pohjaton tarve saaha myötätuntoo.

      • rituliini_38 ek

        näinkin on
        Kukahan minua on sielltä lammaskarsinasta ylösnostanut,jonne piilouduin,kun naapurin vähäälyinen aikuinen poika tuli pippeliään näyttämään ja repimään alta kouluikäseltä pennulta housuja jalasta,onneksi lämssähousut eivät niin vain jalasta lähteneetkään ja raiskaukselta vai insestihän sen hienompi nimitys lienee,vältyin.

        Kyllä sitä maalla niin viisaita ollaan,kun merellä haveri sattuu.
        Ainoa jolta olen tukea saanut on cc,kapu on kertonut ja kertoo konstailemattomasti elämäntarinaansa,niinkuin minäkin.
        Jos minä kertoisin,että täällä kädet raamatun päällä itken ja kaipaan miestäni,niin kukaan ei välittäis tuon taivaallista.
        Heitettyäni läpän,että olen toisenomaankin ihastunut,niin jopa sylkeä alkoi lentämään ja olin täysipainoinen "turkistyöläinen",vanhantavarankauppias.

        Hauskaa kyllä olla pittää,mutta toi läpinäkyvyys palstalla on niin sairasta.ama olin pudonnut kelkasta


    • näin luulen asian-

      olevan , sori vaan



      rituliini -38

      Kai muista tai sitten et muista,
      olet kertonu elämän katsomuksesi hyvin tarkaan näillä palstoilla, voi olla että jonkun tai yleisesti ottaen olet loukannu moralin puutteella liian monta palstalista,
      joten ilmeisesti ylläpito poistaa sun alotuksia tiuhaa vauhtia , ettei enään tulisi liian suuria ristiriitoja moraalin suhteen eikä kenekään tarvitse loukkaantua
      edesottamuksiesi tähden,
      tietenki olet vain ihminen, ja sinulla on ollu omat raskaat vaikeudet omassa yksityiselämässäsi,
      toivottavasti pystyt korjaamaan särkyneen sielusi kuntoon,
      tietenki sinussaki on omat hyvät puolesi, mutta ennemän on tullu esille se moraaliton puolesi esille,
      tiesitkö,
      pahuus yleensä korostuu, ja hyvyys ja hyvä jää aina vähemmälle huomiolle,
      näin on tosi elämässä,
      tämä ei ole nuhtelemiseski vaan kysymykseen mahdollinen vastaus, miksi sinun aloitteita poistuu niin tiuhaan, tämä saattaa olla yksi selitys

      • ei lytätä ketään

        Mielestäni kuitenkin turhaa moralisointia nimim. näin luulen asian olevan.


      • riittä jo
        ei lytätä ketään kirjoitti:

        Mielestäni kuitenkin turhaa moralisointia nimim. näin luulen asian olevan.

        Nimenomaan, miksi tulet sitten valittamaan itse.

        Ohitan useinkin aloittajan kirjoitukset kun ties monettako kertaa niitä samoja kerrataan


      • ei lytätä ketään kirjoitti:

        Mielestäni kuitenkin turhaa moralisointia nimim. näin luulen asian olevan.

        ei lytätä ketään

        Tuo on minun kirjoitukseni, minun viestini tuomitsevan > näin luulen asia olevan < kirjoittajalle.
        Eihän tämän palstan pitänyt mikään "tuomiokapituli" olla. Rituliinin elämä on ollut kovaa. Silti hän on sinnitellyt yli 76 vuoden ikään.

        "Tullut moraaliton puolesi esille"! Tuollainen sieppaa tässä vanhaa satamajätkää! Eikö ne uskonnolliseten moralisoijien baanat ole toisaalla?
        Tälläkin palstalla pitäisi pipo kourassa kysellä, millaisia viestejä saa lähettää vai?

        Toivo Lång
        Inkeroinen


      • Voi pyhäyksinkertaisuus,minäkö se mätäpaise nyt palstalla olenkin?
        Olen kahden ukkomiehen kanssa ollut suhteessa ja he ovat olleet minun vihittyjä aviopuolisoitani.

        Minusta se rehellisyys lähtee ihmisestä itsestään,en minä puskista huutele moraalisaarnojani ja anna elämänohjeitani.
        Paavikin on antanut hyväksyntänsä erilaisille perheille,joten jotain rotia tässä jälkeenjääneisyydessä,mitä toisen ihmisen tuomitemiseen tulee.
        Minä en ole miestäni pettänyt voin käden raamatulle laittaa,
        vaikken tilivelvollinen tälle raadille olekkaan.

        Tanssimassa olen käynyt kolme kertaa ja jos se synniksi luetaan,niin siitä vaan.
        Kuka teidät moralisoijat on asettanut veljennevartijoiksi,oikeinko olette saaneet siihen virallisen pestin?

        Ja se mun lapsuus,olenko ainoa palstalla joka on lapsuuttaan palstalla käynyt läpi?
        Masennuttuani viiskymppisenä psykiatri näki yhteyden lapsuuteeni ja saatuani terapiaa helpotti heti.
        Sen olen huomannut,ettei sitä terpiaa täältä kannata hakea,puskaan menee ja pahasti

        Jospa minäkin saisin ihmisarvoni,mikäli sitä vielä on jäjellä,takaisin ja te toisin ajattelijatkin mielenrauhanne.

        Kiertäviä saarnamiehiä kyllä tarvitaan,mutta moraalinvartijuus ei ole enää tätäpäivää,näin aman mielipiteet tänäpäivänä


      • kiinostaa ??
        rituliini_38 kirjoitti:

        Voi pyhäyksinkertaisuus,minäkö se mätäpaise nyt palstalla olenkin?
        Olen kahden ukkomiehen kanssa ollut suhteessa ja he ovat olleet minun vihittyjä aviopuolisoitani.

        Minusta se rehellisyys lähtee ihmisestä itsestään,en minä puskista huutele moraalisaarnojani ja anna elämänohjeitani.
        Paavikin on antanut hyväksyntänsä erilaisille perheille,joten jotain rotia tässä jälkeenjääneisyydessä,mitä toisen ihmisen tuomitemiseen tulee.
        Minä en ole miestäni pettänyt voin käden raamatulle laittaa,
        vaikken tilivelvollinen tälle raadille olekkaan.

        Tanssimassa olen käynyt kolme kertaa ja jos se synniksi luetaan,niin siitä vaan.
        Kuka teidät moralisoijat on asettanut veljennevartijoiksi,oikeinko olette saaneet siihen virallisen pestin?

        Ja se mun lapsuus,olenko ainoa palstalla joka on lapsuuttaan palstalla käynyt läpi?
        Masennuttuani viiskymppisenä psykiatri näki yhteyden lapsuuteeni ja saatuani terapiaa helpotti heti.
        Sen olen huomannut,ettei sitä terpiaa täältä kannata hakea,puskaan menee ja pahasti

        Jospa minäkin saisin ihmisarvoni,mikäli sitä vielä on jäjellä,takaisin ja te toisin ajattelijatkin mielenrauhanne.

        Kiertäviä saarnamiehiä kyllä tarvitaan,mutta moraalinvartijuus ei ole enää tätäpäivää,näin aman mielipiteet tänäpäivänä

        Oliko nämä kaksi miestä ennen sinua ukkomiehiä ???

        Vai olivatko vanhoja poikia siis sinkkuja, vaillamarkkinoilla olevia poikamiehiä?

        Vai menitkö jonkun avioliiton rikkomaan ja menit sitten naimisiin niiten kanssa ?


      • kiinostaa ?? kirjoitti:

        Oliko nämä kaksi miestä ennen sinua ukkomiehiä ???

        Vai olivatko vanhoja poikia siis sinkkuja, vaillamarkkinoilla olevia poikamiehiä?

        Vai menitkö jonkun avioliiton rikkomaan ja menit sitten naimisiin niiten kanssa ?

        Ja sinulle kiinnostaa??
        Taidat olla ihastunut,kun jatkuvasti tramppaat mun profiilisivuilla?
        Eihän toi nyt enää tervejärkistä ole jos lähes kahdeksankymppisen mummelin seksuaalinen elämä on sun ainoa mielenkiintosi kohde.
        Suljin ne sivut joten koeta kestää.

        Meillä on valinnanmahdollisuus,ei meidän ole tarvetta kaikkien kitinöitä ja elämänmurheita lukea,
        me voimme sivuutta ne ruikutukset ja ajatella,että ompa oma elämäni paljon,paljon parenmin.

        Tämä syksy saa masennuksen nousemaan pintaan,tiesin turha täältä on terapiaa hakea,joten tuhannesti anteeksi,vuodatukseni.

        Laitoin eilen pihavaloja,valoa ja iloa teidänkin elämäänne ja tästälätien jätän omanelämäni ruotimisen palstalla ja jatkan omaa yksitoikkoista elämääni,sain jo kattavan jääpeitteen järveen,vaikkei se vielä kestävää olekaan,Suvi Teräsniska kertoo tästä koskettavasti Pettävällä jäällä


      • näin luulen asian-
        olevan,sori vaan,minulla moraali ihankohdillaan,ei kai tämä mikään lestadiolaisten tuomiokapitoli ole,niinkuin tunttuu olevan.
        Jos minä olemalla "uskova"voin asettua ylituomariksi,vain olettamusten perusteella,niin olenko oikeutettu siihen?
        Minä alkaisin nimittelemään ja sylkemään jonkun lähimmäiseni päälle,vain olettamalla hänen tehneen,tai tekemättä jättäneen syntiä,ei kiitos,ei ole mun juttu.
        Meitä Ponnttius Pilatuksia tuntuu löytyvän päiväpäivältä enemmän keskuudestamme,ei ihme että väki vähenee seurakunnista ja kirkollisverojen maksukanta romahtaa.
        Kaiketi edellinen puskis tuntee piston sydämmessään,sillä rehellisyys maan perii.
        Meillä on tuomiokapituli,joka jakaa ne tuomiot ja jään niitä odottamaan ama


      • sori vaan
        rituliini_38 kirjoitti:

        Ja sinulle kiinnostaa??
        Taidat olla ihastunut,kun jatkuvasti tramppaat mun profiilisivuilla?
        Eihän toi nyt enää tervejärkistä ole jos lähes kahdeksankymppisen mummelin seksuaalinen elämä on sun ainoa mielenkiintosi kohde.
        Suljin ne sivut joten koeta kestää.

        Meillä on valinnanmahdollisuus,ei meidän ole tarvetta kaikkien kitinöitä ja elämänmurheita lukea,
        me voimme sivuutta ne ruikutukset ja ajatella,että ompa oma elämäni paljon,paljon parenmin.

        Tämä syksy saa masennuksen nousemaan pintaan,tiesin turha täältä on terapiaa hakea,joten tuhannesti anteeksi,vuodatukseni.

        Laitoin eilen pihavaloja,valoa ja iloa teidänkin elämäänne ja tästälätien jätän omanelämäni ruotimisen palstalla ja jatkan omaa yksitoikkoista elämääni,sain jo kattavan jääpeitteen järveen,vaikkei se vielä kestävää olekaan,Suvi Teräsniska kertoo tästä koskettavasti Pettävällä jäällä

        et vastannu kysymyksiin

        hymm,


      • kiinostaa ?? kirjoitti:

        Oliko nämä kaksi miestä ennen sinua ukkomiehiä ???

        Vai olivatko vanhoja poikia siis sinkkuja, vaillamarkkinoilla olevia poikamiehiä?

        Vai menitkö jonkun avioliiton rikkomaan ja menit sitten naimisiin niiten kanssa ?

        Ei voi olla totta noi sairaat mielipiteet,olenme sivistyskansa,
        voi kamala,häpeän olla suomalainen


      • humanoidi ^^^^
        rituliini_38 kirjoitti:

        Ei voi olla totta noi sairaat mielipiteet,olenme sivistyskansa,
        voi kamala,häpeän olla suomalainen

        EI ihme jos sua hävettääki

        semmosta se on ku särkee ensin toisen avioliiton ja sitten menee eronneen ukon kanssa naimisiin,
        onhan se siveää toimintaa, no lohduttaudu sillä että et ole ainoa joka niin on tehny,
        jokainen kantakoon oman ristinsä sen minkä on ansainnutki


    • reen vetoahan tämä

      Asiaa auttaa kun paljastaa itsestään sittenkin vain sellaista jonka uskoo kiinnostavan muitakin.

      Jos aina on tukea vailla, täällä porukassa on heitä joille se on kuin punainen vaate.
      Heikkouksilla nautiskellaan, mutta kiitollisuus ja hyvän tunteen ilmaukset saavat muutkin tuntemaan myötäiloa.

      Ei täällä tämä moraalinvartiointi ole sittenkään tärkeintä, mutta jos aina on kaipaamassa jotain, se tuntu ärsyttävän.

      Minua ei haitaa, en voi auttaa ketään kun omakin reki painaa.

      • 3 --- 11

        Ei toisten heikkouksiin nykyään palstalla juurikaan puututa.
        Nyt nimittäin on paljon kiinnostavampi ja yleisempi puheenaihe, joka tunkeutuu palstalla suurin piirtein joka ketjuun: luotsin edesottamukset.


      • peesaillaan vaan

      • rituliini_38ek
        peesaillaan vaan kirjoitti:

        Kelkan vielä jaksaa vetää ja pienemmän reenkin kunhan vedettäväksi ei kivirekeä satu. Eihän sellaista kukaan kauaa jaksa vetää.

        Esa sr taisi senkin homman http://www.youtube.com/watch?v=DCtP5KoQMgg

        Samanlainen velkku Esa oli siivilissäkin.Olinme ruokailemassa motelli Jäähovissa Tampereella ja Pakarinen tuli varaamaan huonetta,nuorin tyttäreni alta kymmenen paukas ilmoille,äiti kato Severi Suhonen ja niin Pakarinen tuli pöytämme ja tyttäreni sai hiustensilityksiä ja koko sali taputti tapahtumalle


    • kaapo h

      Tällä palstalla on kaksi valopilkkua.Toinen niistä on tämän ketjun aloittaja.

      • Jotenkin ripustaun,kuin hukkuva oljnkorteen ja luulen pelastuvani.kiitos kaapo


    • MMXIV

      Luulen ja uskonkin ettei aloittaja ole ainoa joka kärsinyt elämässään, on vain luonne joka ei luovuta vähällä kärsimäänsä pahaa.
      Olemme jokainen tai ainakin useampi aloittaneet elämämme kovissa olosuhteissa selvinnyt kuitenkin aikuisikään ja vielä vanhuuteen.
      Sanonta tikulla silmään joka vanhoja muistaa, on kylmä totuus ei sitä tanhaa kannata mukanaan raahata ja muistella päivittäin, olisi jo aika oman elämän.

      Kirjoituksesi on kuitenkin otettu asiallisesti vastaan eikä se tarkoita että kaikki haluaa päivittäin lukea kuinka hankalaa on ollut.

      Luulen ja tiedän että voi olla muitakin joille ei ole armonaurinko päivittäin jos vuosittainkaan paistanut.
      Joitain asioita ja osia elämästä on vain unohdettava tai käsiteltävä ne oikealla tavalla, paikkoja niitäkin löytyy josta avun saa.

      Tämäpalsta ei ole aikoihin ollut mikään 70-vuotiaiden leppoisa kahvipöytä.

      • Lorena*

        Ei ole kaikki siltä miltä näyttää! Miten joku voi tietää, miksi me kirjoittelemme palstalle jonka MMXIV-henkilö määrittelee ja informoi oman mielentilansa mukaan.

        Palstan kirjoitukset, mielipiteet joita tänne sähkötetään, ovat tällaisia ajan käytön mahdollisuuksia. Leppoisa aamukahvipöytäni seuralainen oli paikallinen lehti ja radio-kanava jolta kuuntelin onnittelutoiveita, kovin oli ikähaitari leveä joille onnitteluja lähetettiin.

        Kahvin kanssa oli edellisen illan kahvikekereistä jäänyttä Tosca-omenapaistosta,kovin sitä vieraat kehuivat. Puheenaiaheena oli
        Vain Elämää ohjelman sisältö, tulihan siinä valotettua artistien elämää, miten vuodet mm habituksen suhteen olivat ketäkin kohdelleet. Kaksi lapsukaista löytyi Kimmo ja Paula V, esiintyminen oli hyvin rentoa, sellaista aitoa elehtimistä
        itsensä ilmaisua. Niin kaikkihan me olemme erilaisia. Yksi hyvä puoli, eivät juttelumme mene Seiska-lehden palstoille. Juttelimme siis malliin, kuten pohojolaiset sanovat " Ei näitä seiniä, edemmäks, sano akat kun raitilla juorus!"

        On sitä ollut jokaisella niitä huonojakin päiviä, lohdukkeeksi MMXIV tiedoksi, jokainen on vaikeat ajat läpi elänyt,taakseen jättänyt, turha niillä on kirjoittajien elämän kuvioita muistutuksilla melankoliaa mieliin kylvää.


      • MMXIV,voisitko ajatella,että ikäviäasiota,kuten poikani itsemurha,en ole pystynyt käsittelemään,koska nykyinen mieheni oli lapseton leski ja hän ei osannut tukea.
        Ei silloin mitään kriisiryhmiä ollut 28vuotta sitten.Mieheni oletti surun olevan ohi muutamassa päivässä.
        Jouduin vielä senjälkeen järjestämään parit hautajaiset puolenvuoden sisällä.
        Mieheni vain totesi hautajaisten jälkeen,vieläkö sinä "tursaat",kun itkeskelin.

        Olet ottanut asian aika kirjaimellisesti,vaikka olisit voinut sen sivuuttaa vain lukemalla ja unohtamalla.
        Minulle se unohtaminen ei ole onnistunut niin hyvin,eikä aika ole parantanut haavoja.

        Mielipiteitä täytyy olla,mutta syyttely ei auta meitä ketään,kun henkinenvahvuus puuttuu.


      • Lorena*
        rituliini_38 kirjoitti:

        MMXIV,voisitko ajatella,että ikäviäasiota,kuten poikani itsemurha,en ole pystynyt käsittelemään,koska nykyinen mieheni oli lapseton leski ja hän ei osannut tukea.
        Ei silloin mitään kriisiryhmiä ollut 28vuotta sitten.Mieheni oletti surun olevan ohi muutamassa päivässä.
        Jouduin vielä senjälkeen järjestämään parit hautajaiset puolenvuoden sisällä.
        Mieheni vain totesi hautajaisten jälkeen,vieläkö sinä "tursaat",kun itkeskelin.

        Olet ottanut asian aika kirjaimellisesti,vaikka olisit voinut sen sivuuttaa vain lukemalla ja unohtamalla.
        Minulle se unohtaminen ei ole onnistunut niin hyvin,eikä aika ole parantanut haavoja.

        Mielipiteitä täytyy olla,mutta syyttely ei auta meitä ketään,kun henkinenvahvuus puuttuu.

        Olen samaa mieltä rituliinin kanssa läheisen menetyksestä johtuen. Olen menettänyt aviomieheni yli 20v ja vielä hyvin usein hän tulee mieleeni jonkun asian tai tapahtuman yhteydessä. Unia en ole hänestä nähnyt.

        Mielen tutkijoiden mukaan 1. oman lapsen menetys on vaikein asia vanhemmille ja 2.aviopuolison menetys. Kun tätä prosessia 2. läpi käyn, ei tulee mieleenikään aliarvioida millään tavalla lähimmäisten suruja. Mainitsen silti olevani täysin
        tavallinen, toisia kunnioittava ihminen.


      • MMXIV
        Lorena* kirjoitti:

        Ei ole kaikki siltä miltä näyttää! Miten joku voi tietää, miksi me kirjoittelemme palstalle jonka MMXIV-henkilö määrittelee ja informoi oman mielentilansa mukaan.

        Palstan kirjoitukset, mielipiteet joita tänne sähkötetään, ovat tällaisia ajan käytön mahdollisuuksia. Leppoisa aamukahvipöytäni seuralainen oli paikallinen lehti ja radio-kanava jolta kuuntelin onnittelutoiveita, kovin oli ikähaitari leveä joille onnitteluja lähetettiin.

        Kahvin kanssa oli edellisen illan kahvikekereistä jäänyttä Tosca-omenapaistosta,kovin sitä vieraat kehuivat. Puheenaiaheena oli
        Vain Elämää ohjelman sisältö, tulihan siinä valotettua artistien elämää, miten vuodet mm habituksen suhteen olivat ketäkin kohdelleet. Kaksi lapsukaista löytyi Kimmo ja Paula V, esiintyminen oli hyvin rentoa, sellaista aitoa elehtimistä
        itsensä ilmaisua. Niin kaikkihan me olemme erilaisia. Yksi hyvä puoli, eivät juttelumme mene Seiska-lehden palstoille. Juttelimme siis malliin, kuten pohojolaiset sanovat " Ei näitä seiniä, edemmäks, sano akat kun raitilla juorus!"

        On sitä ollut jokaisella niitä huonojakin päiviä, lohdukkeeksi MMXIV tiedoksi, jokainen on vaikeat ajat läpi elänyt,taakseen jättänyt, turha niillä on kirjoittajien elämän kuvioita muistutuksilla melankoliaa mieliin kylvää.

        Eikö täällä painoteta omista mielipiteistä, ja sitä minä tuossa toin esille ja olen edelleen omien sanojeni takana.

        Jatkakaa itsenne manipulointia ja antakaa toistenkin mielipiteille tilaa myös.

        Kun hoitopaikkaan vain miehensä siirrettiin, muistan kyllä kuinka palstalla oli myös tästä miten saada hoitopaikka, miten jaksaa seuraavaan vapaaseen, kun nyt on hän hoitopaikassa, eikä vieläkään ole hyvä.


    • MMXIV

      No sinä puhuit seipäistä, minä aidasta!

      • MMXV

        Tule pois uudelle vuosikymmenelle, tuuleta välillä takkuinen tukkasi!

        Lukija MMXV


      • Nikistäsi
        MMXV kirjoitti:

        Tule pois uudelle vuosikymmenelle, tuuleta välillä takkuinen tukkasi!

        Lukija MMXV

        päätellen olet aikaasi edellä, MMXV ?


    • kevyttä keskipäivää
      • Toi on niin hyvä keromus todellisesta elämästä,että oksat pois kun naapusin joulukuusesta,mutta laittakaa please se Suvi Teräsniskan levy Pettävällä jäällä,siinä kerrotaan orpolapsesta ja kaikesta joka ritua koskettaa


    • Lorena*
      • Jotenkin vain tämä kappale puhuttelee minua ihmisenä ja antaa voimaa olla ihminen.kiitos Lorena'


      • rituliini_38
        rituliini_38 kirjoitti:

        Jotenkin vain tämä kappale puhuttelee minua ihmisenä ja antaa voimaa olla ihminen.kiitos Lorena'

        Ja kun ilta viilenee,riittäkö se täällä pettävällä jäällä?
        Kaipuu sitä ihmistä kohtaan,jonka luokse jäi vain kaunis kaipuu,sen meille Kari Tapio toi ihana tunteiden tulkki voi kertoa


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Jotenkin vain tämä kappale puhuttelee minua ihmisenä ja antaa voimaa olla ihminen.kiitos Lorena'

        Jos joku jaksais tätä luopumisesentuskaa hellittää niin Kari Tapion Kaipuu jäi vain kaunis kaipuu,vois tätä helpottaa,kiitollisena ama


      • tane 100
        rituliini_38 kirjoitti:

        Jos joku jaksais tätä luopumisesentuskaa hellittää niin Kari Tapion Kaipuu jäi vain kaunis kaipuu,vois tätä helpottaa,kiitollisena ama

        Ompa tosiaan tunteellinen tämä Kari Tapion kaipuu. En erityisesti pelitä pop-musiikkia näin vanhana, mutta ei tmä huono ole.
        Näkee, että K. Tapio on tehnyt tämän parhaassa iskussa ollessaan.

        http://www.youtube.com/watch?v=EofKMIOK3gk.


      • tane 100

      • tane 100 kirjoitti:

        Video näkyi kyllä koneella, mutta ei lähtenyt

        http://www.youtube.com/watch?v=EofKMIOK3gk

        Tämä parasta Kari Tapiota ja kiitos sinulle joka toit nämä muistelmat levylautaselle,kiitollisena ama
        Tämä jätkä meni liian aikaisin sinne tiettömälle tielle,kiitos
        Kari olet muistoissani


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Tämä parasta Kari Tapiota ja kiitos sinulle joka toit nämä muistelmat levylautaselle,kiitollisena ama
        Tämä jätkä meni liian aikaisin sinne tiettömälle tielle,kiitos
        Kari olet muistoissani

        Tämä varsinainen omaishoitajien tuskahuuto,joiden ihmisyys on vain jatkuvaa luopumista,kiitos Kari ja kiitos tiskijukalle,kuka hän lieneekään,joka levylautasta pyörittää,aman sydämmelliset kiitokset



      • rituliini_38 kirjoitti:

        Kari koskettaa aina

        Omaishoitajuuden myötä katosi myös oma elämä



      • ,,,,,,,,,,,,
        rituliini_38 kirjoitti:

        Omaishoitajuuden myötä katosi myös oma elämä

        iteppä olet ukkosi valinnu,
        ilmeisesti oli jonkun toinen mies ja sinä veit sen häneltä,
        kärsi nyt tekojesi seuraukset,


    • MUISTA:

      Sydämeen mahtuu vain yksi ämmä.

    • turhaa niin

      Niin ja tähän aloitukseesi olisi riittänyt yksi vastaus luotsille. Se oli hyvä!

      • sanaoton viesti.Kari olet rakas ja me kaipanmua sua


    • Kunnioitus

      jotain nikkiä kohtaan on lisääntynyt. Lorena kirjottaa niin vilpittömästi tässä ketjussa.

    • lähellä minua

      Tunnen muutaman omaishoitajan, monella on todella pitkiä päiviä ja viikkoja, kun kotoa ei voi useinkaan poistua hoidettavan vian tai vamman vuoksi.
      Harvemmin kukaan heistä valittaa. He ovat osansa valinneet, puoliso on rakas ja häntä ei voi jättää oman onnensa nojaan.

      Raskasta se varmasti onkin, nostella liikuntakyvytöntä aviovaimoa, hoitaa ja huoltaa huonosti liikkuvaa muistamatonta aviomiestä jonka kaikenlainen kontrollipakko on kuin ruoska vaimon selässä meidän sivullisten mielestä, mutta tuo vaimo sanoo vain; " se nyt on aina ollut vähän pomo." Hyvänä hetkinä rakkaus loistaa molemmista, vaikka joskus mies kutsuu vaimoansa äidiksi, joskus morsiameksi johon hän on niin rakastunut.

      Eihän sairastunut aviopuoliso ole muuttunut, sairaus vain on muuttanut hänen tapojansa, vienyt toimintakykyjä, muistoja tms. ihminen siinä kehossa on ihan sama kuin ennen sairastumista.

      Eräs tuttavani hoitaa molemmat vanhempansa, jätti oman työnsä, muutti vanhempiensa hoitajaksi ja on kuin äitilapsillensa, vaikka lapsia ovatkin nyt omat vanhemmat. Hän rakastaa aikaa vanhempiensa kanssa, vaikka joutuu isää nostamaan, pukemaan ja riisumaan. Hän vaikuttaa todella onnelliselta omasta osastaan, nauttii saadessaan olla vastavuoroisesti vahva käsi ja hellä hoitaja.

      Ei kaikkien elämä ole pilalla jos puoliso sairastuu.
      Sisaruksiakin joutuu joku hoivaamaan, eräs tekee sitä työtä koska oman perheen jäsen on kirjoitettu taloon syytinkiläisenä silloin kun omistuspohjaa on muutettu. Syytinki ei ole vain menneen ajan tarinoissa, se on totista totta tänäkin päivänä.
      Katkeruutta omia vanhempia kohtaan tuossa tilanteessa voi tuntea ja ihan oikeutetusti. Jättivät repun selkään.

      • kaikki ei jaksa?

        lähellä minua

        Kirjoitit hyvin. Veljeni hoiti äitini syytinkiläisenä 12 vuotta. Koskaan ei valittanut edes meille sisaruksille.


      • kaikki ei jaksa? kirjoitti:

        lähellä minua

        Kirjoitit hyvin. Veljeni hoiti äitini syytinkiläisenä 12 vuotta. Koskaan ei valittanut edes meille sisaruksille.

        Tämä asia on mielestäni läpikäyty,omaishoitajilla on oma saitti,jolle olen paljon kirjoittanut.
        Ensimmäinen mieheni oli naapurin poika ja olinme nuoria,minä alle parikymppinen,kun pappi aamanensa sanoi.
        Toinen mieheni oli lapseton leski,jonka olen maininnut kyllä tässäkin ketjussani.

        Onko joku vienyt tältä katkeralta kirjoittelijalta puolison,koska hän jatkuvasti jauhaa samaa asiaa.
        Kaikkea hyvää katkeraan elmääsi,negattivinen ajattelu ei ole mukava matkakumppani,se kuluttaa vain turhaan ihmisen voimavaroja.


      • kaikki ei jaksa?
        rituliini_38 kirjoitti:

        Tämä asia on mielestäni läpikäyty,omaishoitajilla on oma saitti,jolle olen paljon kirjoittanut.
        Ensimmäinen mieheni oli naapurin poika ja olinme nuoria,minä alle parikymppinen,kun pappi aamanensa sanoi.
        Toinen mieheni oli lapseton leski,jonka olen maininnut kyllä tässäkin ketjussani.

        Onko joku vienyt tältä katkeralta kirjoittelijalta puolison,koska hän jatkuvasti jauhaa samaa asiaa.
        Kaikkea hyvää katkeraan elmääsi,negattivinen ajattelu ei ole mukava matkakumppani,se kuluttaa vain turhaan ihmisen voimavaroja.

        rituliini_38

        Siinä olet kyllä oikeassa, että vain vertaistuki (oma palsta) voi auttaa parhaiten, koska täällä on kyllä "selkään taputtelijat", mutta myös he voivat sysäistä sen puukonkin selkääsi, koska jatkuvasti he eivät jaksa kannustaa, saati ymmärtää, mikäli ei ole aivan omakohtaista kokemusta asiasta. Ja tuskin hekään?

        Tähän aloitukseesi on ilmeisesti sotkettu nuo "petitkö puolisoasi?" silloin "laiva/korpihotelli" matkoillasi, joka ketju sai myös melkoista ryöpytystä.

        Joltain on viety ilmeisesti jotain ja toiset vahtii puolisoaan "kynsinhamapin", koska kuitenkin on epäilys, jospa se(hän) sittenkin livahtaa vieraisiin!?:))) Täällä sitten kirjoitellaan, että se on synti? Siis se toisen puolison vikittely? Pysykää erossa toiset, vaatimuksilla, niinkuin me täällä kenenkään puolisoa veisimme?

        Olet kai huomannut nuo kirjoitukset, joskus aivan huutaen, joissa todistetaan avioliiton pyhää valaa ja siitä ei saa livetä, tai olet vähintäin hel..tissä! Minä en tuollaisista välitä hevon...en sanokkaan.

        Itse ounastelen, että ei ole vain yksi, joka purkaa sinuun pahaa oloaan, koska tuo mainitsemani "laivakorpi" ketju toi sinne aika kattavan näkymän näistä tuomitsijoista. En tiedä, missä korvessa, tai hyvässä uskossa he elävät?


    • Hauskaa sinänsä lukea noita "nuoruuden" muisteloita,jotka tosin täysin unohtuneet.
      etsivivä amadeuksena olin yhtä vähän suosiossa,kuin rituliinakin.

      Kenelle on annettu tuomiovalta tällä palstalla tuomita toinen kirjoittelija tekemisistään ja sanomisistaan?
      Kyllä hän nykyisinkin näkee vaivaa,jos muutamalla tavulla informoin palstaa,että nyt
      ama näkee jo valoa tunnelin päästä.

      Minä todella toivon,ettei sinun Rakas Lämmäinen tarvitse kokea äitinä samaa,mitä minä olen kokenut! aivan avoimesti ama

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe