Miksi tekstiasettelut muuttuvat sähköpostissa?

kiitän ja kumarran

Tarkoitus on työskennellä kotoa käsin ja joskus joudun laittamaan sähköpostia työn merkeissä. Minulle on avattu työpaikan palvelimelle oma postilaatikko. Sain ohjeita mitä asetuksia pitäisi tehdä postiohjelmassa/sähköpostiohjelmissa.

Mainittiin että lähtevien viestien palvelin (SMTP) on ensisijaisesti nykyisen internetyhteydentarjoajani palvelin. Tämän tiedon työpaikalta toimitetuista ohjeista. - Otin sinne internetyhteydentarjoajaani yhteyttä, mutta siellä sanottiin että heidän kautta ei enää nykyään saa sähköpostiosoitetta, ellei satu olemaan ennestään. Ja minulla ei ole. - Ilmeisesti jos minulla olisi tuollainen sähköpostiosoite, niin se olisi oikea osoite minne nuo edellä mainitut asetukset pitäisi laittaa? Mutta kun sellainen sähköposti minulta puuttuu.

Voin lukea työsähköpostini missä vain myös internetissä ja pystyn sitä myös käyttämään .

Mutta kun lähetän sähköpostitse tekstiä, jossa ulkonäkö on merkitsevässä osassa, niin kirjoituksen asettelut menevät sekaisin. Usein nuo tekstipohjat ovat työpaikalta minulle välitettyjä. Johtuuko tuo tekstien heittelehtiminen jostakin yhteensoveltumattomista ohjelmista vai mistä? Olisiko tilanne toinen, jos olisin pystynyt tekemään ne tarvittavat asetukset, jos olisi ollut se sähköpostiohjelma internetyhteydentarjoajan kautta?- ja jota ei ole.

Onko mitään keinoa lähettää sähköpostitse siistin näköinen teksti eteenpäin ilman että rivit poukkoilevat hassusti?

Vai pitäisikö siirtyä Wordin kautta tekemään nuo tekstit ja laittaa liitetiedostona? Vai onko muita keinoja?

18

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vizEss

      Sähköposti on alunperin tarkoitettu tekstin lähettämiseen. Myöhemmin mukaan tuli HTML muotoinen teksti ja liitetiedostot.

      Html muotoinen sähköposti näkyy vaihtelevasti vastaanottajalla riippuen vastaanottajan ohjelmasta ja sen säädöistä. Itse olen laittanut säädöt niin että vain teksti näkyy.

      Mikäli haluaa ulkonäön säilyvän, pitää lähettää PDF liitetiedostona. Wordin omat tiedostot näkyvät hieman miten sattuu. Parhaiten silloin kun vastaanottajalla on sama versio. Aina ei ollenkaan.

      • kiitän ja kumarran

        Miten voin sitten aina varmistaa että liitetiedostot lähtevät juuri PDF:nä?


      • duh doh
        kiitän ja kumarran kirjoitti:

        Miten voin sitten aina varmistaa että liitetiedostot lähtevät juuri PDF:nä?

        Tallentamalla tuotoksesi PDF-formaattiin ennen sähköpostiin liittämistä ja lähettämistä.


      • Liitä PDF tiedosto
        kiitän ja kumarran kirjoitti:

        Miten voin sitten aina varmistaa että liitetiedostot lähtevät juuri PDF:nä?

        Laittamalla liitetiedostoksi PDF-tiedoston. Eli se liitetiedosto lähtee juuri siinä muodossa kuin se on, sähköposti ei muuta liitteen tiedostomuotoa.


      • kiitän ja kumarran
        duh doh kirjoitti:

        Tallentamalla tuotoksesi PDF-formaattiin ennen sähköpostiin liittämistä ja lähettämistä.

        Mutta mitä jos en löydä sitä PDF-vaihtoehtoa ollenkaan listalta kun olen tallentamassa? Voiko se olla jollakin muulla nimellä?

        Tuollainen lista sieltä tulee kun olen Wordissa tallentamassa ja yritän muuttaa muotoa:

        Word-asiakirja
        XML-asiakirja
        yksitiedostoinen Web-sivu
        Web-sivu
        Web-sivu, suodatettu
        Asiakirjamalli
        RTF
        vain teksti
        Word 2007-asiakirja
        Word 2007-asiakirja jossa makrot otettu käyttöön
        Word 97-2003 & 6.0/95-RTF
        Works 6.0 & 7.0


      • 4444444444
        kiitän ja kumarran kirjoitti:

        Mutta mitä jos en löydä sitä PDF-vaihtoehtoa ollenkaan listalta kun olen tallentamassa? Voiko se olla jollakin muulla nimellä?

        Tuollainen lista sieltä tulee kun olen Wordissa tallentamassa ja yritän muuttaa muotoa:

        Word-asiakirja
        XML-asiakirja
        yksitiedostoinen Web-sivu
        Web-sivu
        Web-sivu, suodatettu
        Asiakirjamalli
        RTF
        vain teksti
        Word 2007-asiakirja
        Word 2007-asiakirja jossa makrot otettu käyttöön
        Word 97-2003 & 6.0/95-RTF
        Works 6.0 & 7.0

        Taitaa olla sinun toimisto-ohjelma uusimisen tarpeessa.
        Ilmainen Libre Office osaa PDF:n.


      • kiitän ja kumarran
        4444444444 kirjoitti:

        Taitaa olla sinun toimisto-ohjelma uusimisen tarpeessa.
        Ilmainen Libre Office osaa PDF:n.

        Ehkä pitäisi sitten ladata se Libre Office.

        "Asennuksessa tarvitaan järjestelmänvalvojan oikeuksia. On suositeltavaa, että tietokoneella olevista tiedoista otetaan varmuuskopio ennen ohjelmistojen asennusta tai poistoa."

        Mitä nuo järjestelmänvalvojan oikeudet ovat? Vaaditaanko taas jotain tietoja joita ei löydy mistään?


      • kiitän ja kumarran
        kiitän ja kumarran kirjoitti:

        Ehkä pitäisi sitten ladata se Libre Office.

        "Asennuksessa tarvitaan järjestelmänvalvojan oikeuksia. On suositeltavaa, että tietokoneella olevista tiedoista otetaan varmuuskopio ennen ohjelmistojen asennusta tai poistoa."

        Mitä nuo järjestelmänvalvojan oikeudet ovat? Vaaditaanko taas jotain tietoja joita ei löydy mistään?

        Tarkistin ja näyttää siltä että olen itse järjestelmänvalvoja, joten pitäisi onnistua tuon lataamisen.


      • jos ei riitä niin
        kiitän ja kumarran kirjoitti:

        Ehkä pitäisi sitten ladata se Libre Office.

        "Asennuksessa tarvitaan järjestelmänvalvojan oikeuksia. On suositeltavaa, että tietokoneella olevista tiedoista otetaan varmuuskopio ennen ohjelmistojen asennusta tai poistoa."

        Mitä nuo järjestelmänvalvojan oikeudet ovat? Vaaditaanko taas jotain tietoja joita ei löydy mistään?

        Siellä jossain on
        "lataa/asenna järjestelmänvalvojana"

        "Miksi ohjelman asentaminen edellyttää järjestelmänvalvojan oikeuksia?

        Vain järjestelmänvalvojat voivat tehdä muutoksia, jotka vaikuttavat kaikkiin tietokonetta käyttäviin käyttäjiin. Näitä muutoksia ovat esimerkiksi ohjelmistojen ja laitteistojen asentamiset ja suojausasetusten muuttaminen.

        Jos ohjelma, jota yrität asentaa tai suorittaa, vaatii järjestelmänvalvojan oikeuksia, vaikka olet jo kirjautunut tietokoneeseen järjestelmänvalvojana,

        napsauta ohjelman asennuskuvaketta hiiren kakkospainikkeella ja valitse Suorita järjestelmänvalvojana.

        Vaaditaan järjestelmänvalvojan oikeuksia Jos sinua pyydetään antamaan järjestelmänvalvojan salasana tai vahvistus, kirjoita salasana tai anna vahvistus."


      • kiitän ja kumarran
        jos ei riitä niin kirjoitti:

        Siellä jossain on
        "lataa/asenna järjestelmänvalvojana"

        "Miksi ohjelman asentaminen edellyttää järjestelmänvalvojan oikeuksia?

        Vain järjestelmänvalvojat voivat tehdä muutoksia, jotka vaikuttavat kaikkiin tietokonetta käyttäviin käyttäjiin. Näitä muutoksia ovat esimerkiksi ohjelmistojen ja laitteistojen asentamiset ja suojausasetusten muuttaminen.

        Jos ohjelma, jota yrität asentaa tai suorittaa, vaatii järjestelmänvalvojan oikeuksia, vaikka olet jo kirjautunut tietokoneeseen järjestelmänvalvojana,

        napsauta ohjelman asennuskuvaketta hiiren kakkospainikkeella ja valitse Suorita järjestelmänvalvojana.

        Vaaditaan järjestelmänvalvojan oikeuksia Jos sinua pyydetään antamaan järjestelmänvalvojan salasana tai vahvistus, kirjoita salasana tai anna vahvistus."

        Onnistui se ohjelman asennus. Nyt vaan pitäisi vähän kokeilla miten se toimii.


      • kiitän ja kumarran
        4444444444 kirjoitti:

        Taitaa olla sinun toimisto-ohjelma uusimisen tarpeessa.
        Ilmainen Libre Office osaa PDF:n.

        MIKSI SIELLÄ LIBRE OFFICESSA EI OLE PDF:ÄÄ. Kirjoitin juuri tekstin siellä ja olisin tallentanut PDF:nä, mutta sellaista ei löydy. Joku ODF löytyy, tallensin sinne. Mutta miksi väitätte että tuolta löytyy PDF kun ei löydy!


      • kiitän ja kumarran
        kiitän ja kumarran kirjoitti:

        MIKSI SIELLÄ LIBRE OFFICESSA EI OLE PDF:ÄÄ. Kirjoitin juuri tekstin siellä ja olisin tallentanut PDF:nä, mutta sellaista ei löydy. Joku ODF löytyy, tallensin sinne. Mutta miksi väitätte että tuolta löytyy PDF kun ei löydy!

        No nyt löytyi, mutta se ei ollut siinä kohtaa kun aloin tallentaa, vaan toisesta kohtaa pystyi muuttamaan PDF:ksi. No hyvä kun löytyi.


      • kiitän ja kumarran
        kiitän ja kumarran kirjoitti:

        No nyt löytyi, mutta se ei ollut siinä kohtaa kun aloin tallentaa, vaan toisesta kohtaa pystyi muuttamaan PDF:ksi. No hyvä kun löytyi.

        Vähän hankalaa noiden PDF-liitetiedostojen kanssa pelata, kun niihin ei enää pääse tekemään muutoksia, siinä vaiheessa kun ne on liitetty. :(


    • asdrfhbj

      "Mainittiin että lähtevien viestien palvelin (SMTP) on ensisijaisesti nykyisen internetyhteydentarjoajani palvelin."

      No minkä operaattorin liittymä sinulla on? Jos se on vaikka Soneran, niin sitten SMTP-palvelin on mail.inet.fi.

      Ja ei, et ala kyselemään nettioperaattoriltasi mitään sähköpostiosoitetta/lattikooa, koska johan sinulla on annettu sellainen työantajasi toimesta. Käytät sitä osoitetta ja nettioperaattorisi palvelinta lähtevien viestien välitykseen.

      Kaikki nuo asetukset laitetaan siihen kotona työskentelyyn käyttämäsi koneen sähköpostiohjelmaan, esim Outlook, Windows Mail, Thunderbird jne.

      Saapuvan postin palvelin, salasana ym pitää tietysti myös laittaa sinne, ne saat työnantajaltasi. Ei varmaan kannata tänne niitä sitten laittaa vaikka apuja kyseletkin...

      • kiitän ja kumarran

        No en ollut tänne laittamassa mitään salasanoja. :P Kiitos vaan neuvosta.


    • ....!...

      Jos työnantaja ei kerro miten ja missä muodossa hän jotain haluaa, niin on se vaan ihme juttu.

      • Linderoosin Soosi

        Joskus ne työnantajat odottaa että se työntekijä osaa jotain ilman että joka asiaa pitää erikseen olla kertomassa. Ihmetyttää jos ei osata eikä tiedetä. Pilkut jäi meh.


    • on pakko vastata?

      Luen usein tältä sivulta ihmisten ongelmia, mutta ärsyttää "Linderoosin" vähättelevä vastaus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe