Uskottomuus molempien syytä?

Petetty mies

Mitä ihmettä??

http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2014102118768030_lz.shtml

Miksei muka voi ottaa eroa tai uhata erolla ennenkuin käy hakemassa vierasta munaa?? Tai edes nostaa kissaa pöydälle.
Olen edelleen v*ttuuntunut siitä, että hän ei olisi pettänyt jos olisin huomioinut. Siis minun vika! Ei itkenyt anteeksiantoa jne. Tästä jos yli 5 vuotta aikaa ja edelleen hiertää. Seksi on vain suoritus. En himoitse, arvosta enkä kunnioita vaimoa vaikka kuinka yritän! Lasten ja talon takia jatkan. En halua olla viikonloppuisä joka asuu jossain koirankopissa.

27

357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petetty mies

      "Figesin mukaan liitto voi selviytyä uskottomuudesta, ja jopa vahvistua siitä. Se kuitenkin vaatii, että syrjähyppyyn johtaneet syyt käsitellään. Kummankin on kannettava vastuunsa kumppania syyttelemättä, ja pyydettävä virheitään anteeksi."

      Minun mielestä uskottomuudesta voi selvitä sitten, kun lakkaa miettimästä että vaimo on saanut toista miestä(josta seksistä piti erityisen paljon) ja itse olen saanut vain vaimon billua. Myönnän, että en sinä keväänä antanut äitienpäivälahjaa. Se oli minun virheeni. Vaimo ei ole myöntänyt omaa virhettään, koska en huomioinut. Minun vika.

    • Pitkävihainen?

      ´5v on jo aika pitkä aika. Kumman syy enemmän? Oletko sinä pitkävihainen vai onko vaimon käytös sinua kohtaan huonoa yhä?

      Voitko jo luottaa, että ei petä enää? Jos voit, olisi aika päästä liian pitkästä vihastasi irti ja antaa aidosti anteeksi. Ei ole pakko, mutta siinähän sitten kärvistelet onnettoman vihaisensa seuraavat viisi vuotta, pitkävihaisuus ei pääty jos ei itse halua ja päätä lopettaa ja sitten toimi itse sen mukaan.

      • Petetty mies

        Voin luottaa. En ole mustasukkainen. Ehkä en välitä. Pidän pettämistä lähinnä tyhmyytenä. Kokonaisuuden kannalta vajaa-älyisen ihmisen toimintana. Vaarantaa lasten koti ja perhe. Voiko tyhmää ihmistä vihata? Ehkä tämä johtuu huonosta itsetunnostani. En kestä sitä, että vieras mies on pannut vaimoani, kummatkin naimisissa ja tietoisia siitä. Sietämätön ajatus. Se vaikuttaa himoihin vaimoa kohtaan. En syty hänestä. Vilkuilen kaikkia naisia. Sekin on rasittavaa. Omatuntoni sitoo käteni tässä asiassa. Raskasta on myös se, että kukaan ei tiedä meidän ongelmista. En jaksa aina olla hyvä aviomies edes sukulaisten silmissä.
        En voi päättää unohtaa petosta. En ole riippuvainen vaimostani. Hänellä ei ole mitään sellaista mitä tarvisin välttämättä omassa elämässäni. Lapset häntä tarvitsevat. Ja yhtenäistä perhettä. Annammeko väärän mallin parisuhteesta? Emme riitele juurikaan lasten nähden. Sitä paitsi olemme epäsuhtainen pari jopa riitelemään. Olen aika neuvoton ja turhautunut. Puran turhautumista ostelemalla kaikenlaista kallista. Onneksi ei ole velkaa.


      • eräs n
        Petetty mies kirjoitti:

        Voin luottaa. En ole mustasukkainen. Ehkä en välitä. Pidän pettämistä lähinnä tyhmyytenä. Kokonaisuuden kannalta vajaa-älyisen ihmisen toimintana. Vaarantaa lasten koti ja perhe. Voiko tyhmää ihmistä vihata? Ehkä tämä johtuu huonosta itsetunnostani. En kestä sitä, että vieras mies on pannut vaimoani, kummatkin naimisissa ja tietoisia siitä. Sietämätön ajatus. Se vaikuttaa himoihin vaimoa kohtaan. En syty hänestä. Vilkuilen kaikkia naisia. Sekin on rasittavaa. Omatuntoni sitoo käteni tässä asiassa. Raskasta on myös se, että kukaan ei tiedä meidän ongelmista. En jaksa aina olla hyvä aviomies edes sukulaisten silmissä.
        En voi päättää unohtaa petosta. En ole riippuvainen vaimostani. Hänellä ei ole mitään sellaista mitä tarvisin välttämättä omassa elämässäni. Lapset häntä tarvitsevat. Ja yhtenäistä perhettä. Annammeko väärän mallin parisuhteesta? Emme riitele juurikaan lasten nähden. Sitä paitsi olemme epäsuhtainen pari jopa riitelemään. Olen aika neuvoton ja turhautunut. Puran turhautumista ostelemalla kaikenlaista kallista. Onneksi ei ole velkaa.

        Älä osta kallista, se on sinun raha joka menee. Ehkä voit parantaa itsetuntoasi. Voin kuvitella että yleensä vieraiden miesten jormat ovat ohuita, eivät osaa tekniikkaa, sähläävät ja kestää minuutin. Liian iso sattuu. Joten tuskin naistasi kiinnostaa se enää? Ja jos mies on ollut vähemmän kiinnostava muutenkin. Toki voit itse ottaa selvää mikä se juttu oli ja miksi. Onko samat arvot ja mikä ei toimi tai toimii.


    • eräs n

      En tiedä mitä teet, mutta kysy lakimiehen neuvoja (talo, lapset) ja ehkä voit käydä pariterapiassa selvittämässä pettämisasiaa vähän aikaa, erosit tai et. Saa kumpikin sanottua jotain asiallisesti. Ehkä se oli pelkkää seksiä ja ohut vehe eikä nainen halua olla petollinen luonne, erehtyi. Vai koetko että olisi jatkuvasti pettävä luonne tai jättävä. Ei sitä voi noinkaan jatkaa, että mököttää ja vihaa seuraavat 10 vuotta (toki asia voi olla sattuva), se voi tehdä henkisesti pahaa kaikille. Naisesi toivoo rakkautta? Vai eroa? Entä sinä.

    • RealituKnows

      Joo, rää on ihan bullshittiä, kun kysessä on luonnehäiriöinen exä. Ja niitähän riittää....

    • Yöneuvot

      Ole ylpeä periaatteistasi, pettäminen on väärin, hyvä kunnon mies ja suoraselkäinen rehellinen suomalainen ajattelee niin. Hatun nosto sulle.
      Pidän pettämistä lähinnä tyhmyytenä.
      -sitä se on vaimosi oli tyhmä, ei ole enää, tässä asiassa. Jokainen tekee virheitä, isojakin.

      Vaarantaa lasten koti ja perhe.
      -ei ole vaarassa enää, vaimosi toimesta, sinun oma pitkävihaisuutesi vaarantaa sen tällä hetkellä.

      Voiko tyhmää ihmistä vihata?
      -miksi? Vihaa ilkeitä mieluummin, vaimosi on nyt uskollinen ja kiltti, tyhmyydelle ei mitään mahda, jos sitä yhä on. Tyhmän olet ilm eisesti itse saanut opetettya siinä, että uskollinen tarttee olla, jos avioliitossa haluaa elää, osaa sen nyt.

      Ehkä tämä johtuu huonosta itsetunnostani.
      -ei johdy, periaatteen miehillä on yleensä hyvä itsetunto
      En kestä sitä, että vieras mies on pannut vaimoani, kummatkin naimisissa ja tietoisia siitä. Sietämätön ajatus.
      -tässä on syy. Päähänpinttymä -ajatus. Yksittäinen ajatus voi jäädä päähänpinttymäksi niin, että sitä toistaa, kasvattaa, suurentelee vuosikausia. Yritä hajottaa päähänpinttymä sen sijaan, että ruokit sitä itse. Se on typerä ja itse olet tyhmä, jos annat sen hallita järkesi sijaan.

      Se vaikuttaa himoihin vaimoa kohtaan. En syty hänestä.
      -keksi jotain. Kattokaa vaikka miestenleffa yhdessä.

      Vilkuilen kaikkia naisia.
      -saa vilkuilla, kun ei koske
      . Raskasta on myös se, että kukaan ei tiedä meidän ongelmista. En jaksa aina olla hyvä aviomies edes sukulaisten silmissä.
      -no, me tiedetään nyt. Jos jatkuu, olisi pariterapia hyvä, jos et halua avautua kavereillesi. Vanhat miehet yleensä ymmärtää näitä juttuja kyllä.

      En voi päättää unohtaa petosta.
      -päähänpinttymää, kuuluu edelliseen
      . Annammeko väärän mallin parisuhteesta?
      -annatte. Se on sinun vikasi, pidät itse vihasi vuoksi henkistä etäisyyttä vaimoosi. Rupea itse toimimaan läheisyyden parantumiseksi. Kosketa. Sano sille nättiä asioita, kehu vaikka jotain ulkonäössä, vaatteita, leipomista tai sitä, että se on hieno äiti ja olet ylpeä siitä, kuten kirjoitit täällä, että on. Ole ylpeä, jos vaimosi on hieno äiti. Tällä palstalla on naisia, jotka pettää yhä vaan, lapset ei heidän menoaan jarruta, sun vaimo on oppinut paremmaksi. Onko se niin vaikeaa antaa anteeksi ja olla ylpeä omasta vaimosta ja perheestä, jossa ei taida olla enää mitään vikaa?

    • onko näin

      Vähän ristiriitaista touhua. Olet suhteessa vain periaatteesta, ei rakkaudesta, et välittämisestä, et oikeasti edes lastesi takia, vaan periaatteesta. Eli jos lähdet suhteesta, naisesta joka sinua petti, naisesta johon ei ole tunteita, kunnioitusta ja haluja, niin petät omia periaatteita? Vaimon pettäminen ei satu niin paljon kuin omien periaatteiden muuttaminen? Oletko varma, että olet tuossa se viiisain, epäilyttää mitkä ovat oikeat motiivit, Ja ne eivät todellakaan ole lapset, koska nehän vasta kasvavatkin huonossa perheessa oppimassa huonoa mallia. Mieti kuitenkin vielä, onko tuo kaikki sen arvoista että ajat itseä hulluksi ja mahdollisesti muitakin ihmisiä tuhoon. Koska tuosta "toinen mies pani vaimoani" et koskaan pääse eroon.

    • 2 vaihtoehtoa

      Et siis huomioi vaimoasi nytkään? Olette ihan samassa tilanteessa kuin pettämisen tapahtuessa. Takuulla vaimosi odottaa elämältä jotain parempaa ja pettää taas kunhan sopiva ihastus tulee kohdalle.

      Joko eroatte tai muutat käytöstäsi. Huomioi ja kosketa vaimoasi joka päivä. Siitä se lähtee. Tee se pieni kosketus joka päivä. Varmasti vaimosi vaistoaa, että haluat muuttua.

      Toinen vaihtoehto on puhua vaimosi kanssa erosta.

      • Petetty mies

        No, huomioin kyllä omalla tavallani, mutta en varmaankaan kovin romanttisesti. Ensimmäisen lapsen syntyessä seksimme muuttui aika radikaalisti ja jouduin opettelemaan nauttimaan siitä, ja sekin prosessi on yhä kesken. Voitte kuvitella millaista se on suhteessa, joka on omasta mielestäni perustunut aika paljolti seksille. Siis kyllähän meillä on ollut ihan kivaa aina, mutta en voi puhua mistään elämäni rakkauden löytämisestä. Edes suhteemme alussa. Ainakin näin jälkikäteen ajateltuna. En ole mikään halailja ja pusuttelija. Sekin varmaan on oma vikani. Vaimo on tiennyt tämän aina, ehkä kuvitteli että muutun tai jotain.
        Olen ollut aina huono kehumaan vain muodon vuoksi.
        Oikeastaan pidän nykyisestä elämäntavastani niin paljon, että erosta puhuminen ei ole juurikaan mielessä. Ainut mikä mättää on seksi ja läheisyys. Sitä haluaisi jonkinlaisen seksuaalisen itsetunnon. Joku haluaisi minua ilman mitään menneidyyden haamuja. Ei vain siksi, että perhe pysyisi kasassa. Pettäminen teki minusta kylmän suorittajan seksihommissa. Tai ainakin kylmemmän. En pidä esileikeistä juurikaan. Saa intoni katoamaan. En pidä pillun hajusta. Ennen nuolin vaimoani enemmän kuin mielellään. Se halu katosi pettämisen myötä ja ehkä pari kertaa vuodessa saatan nuolla. Toisaalta en nauti myöskään suihinotosta, juuri siitä syystä. Se ei olisi tasapuolista.
        Te jotka ehdotatte heti eroa, onko teillä edes lapsia?


      • pidätkö kirjaa?
        Petetty mies kirjoitti:

        No, huomioin kyllä omalla tavallani, mutta en varmaankaan kovin romanttisesti. Ensimmäisen lapsen syntyessä seksimme muuttui aika radikaalisti ja jouduin opettelemaan nauttimaan siitä, ja sekin prosessi on yhä kesken. Voitte kuvitella millaista se on suhteessa, joka on omasta mielestäni perustunut aika paljolti seksille. Siis kyllähän meillä on ollut ihan kivaa aina, mutta en voi puhua mistään elämäni rakkauden löytämisestä. Edes suhteemme alussa. Ainakin näin jälkikäteen ajateltuna. En ole mikään halailja ja pusuttelija. Sekin varmaan on oma vikani. Vaimo on tiennyt tämän aina, ehkä kuvitteli että muutun tai jotain.
        Olen ollut aina huono kehumaan vain muodon vuoksi.
        Oikeastaan pidän nykyisestä elämäntavastani niin paljon, että erosta puhuminen ei ole juurikaan mielessä. Ainut mikä mättää on seksi ja läheisyys. Sitä haluaisi jonkinlaisen seksuaalisen itsetunnon. Joku haluaisi minua ilman mitään menneidyyden haamuja. Ei vain siksi, että perhe pysyisi kasassa. Pettäminen teki minusta kylmän suorittajan seksihommissa. Tai ainakin kylmemmän. En pidä esileikeistä juurikaan. Saa intoni katoamaan. En pidä pillun hajusta. Ennen nuolin vaimoani enemmän kuin mielellään. Se halu katosi pettämisen myötä ja ehkä pari kertaa vuodessa saatan nuolla. Toisaalta en nauti myöskään suihinotosta, juuri siitä syystä. Se ei olisi tasapuolista.
        Te jotka ehdotatte heti eroa, onko teillä edes lapsia?

        Nuoleminen ja suihinottokko on se tärkein asia? Ja vielä ihan tasan pitäisi mennä?


      • Petetty mies
        pidätkö kirjaa? kirjoitti:

        Nuoleminen ja suihinottokko on se tärkein asia? Ja vielä ihan tasan pitäisi mennä?

        Ei ole ei. Usein lukenut valituksia, että mies haluaa suihinottoa mutta ei nuole. naiset monesti haluavat vastavuoroista. En jaksanut kirjoittaa kaikkea mahdollista, mitä harrastamme keskenämme. Siihen kuuluu mm. television katselu, kävelylenkki, kaupassa käyminen ja ihan tavallinen yhdyntä. Joskus jopa peppupano. Helpottiko?


      • rumaa rakkautta
        Petetty mies kirjoitti:

        Ei ole ei. Usein lukenut valituksia, että mies haluaa suihinottoa mutta ei nuole. naiset monesti haluavat vastavuoroista. En jaksanut kirjoittaa kaikkea mahdollista, mitä harrastamme keskenämme. Siihen kuuluu mm. television katselu, kävelylenkki, kaupassa käyminen ja ihan tavallinen yhdyntä. Joskus jopa peppupano. Helpottiko?

        Älä vastaile kakkoshorojen syyllistäviin kirjoituksiin, Ihan nirmaalia miteh lähennytte toisianne. Ei siinä niin mielettömiä variaatioita koskaan. Tarkoitus kai miettiä, eikö tää koskaan sittenkin tärkeämpää loppupeleissä.Kun se pumppaa kaiken pettymyksensä muuhun kuin sinuun, niin onko se perheellesi ja sinulle onnekkkaaksi sattunukseksi?


    • kkkkkkkkkk

      Vaimosi on myös kanssasi vain lasten ja talon tähden. Vi****taa häntäkin. Voisit edes vähän kokeilla olla parempi mies, niin ehkä teillä vielä olisi kivaakin?

      • Petetty mies

        Ei vituta niin paljon kuin minua. Hän on hyvällä tuulella, kun minäkin olen. Jos joku ottaa puheeksi suhteen ongelma, se on AINA minä. Saattaa mennä puoli vuotta, että keskustelemme suhteemme tilasta syvällisemmin. Yleensä kyse ei ole positiivisista asioista. Mutta aina aloite keskusteluun tulee MINULTA. Vaimolla kaikki on hyvin niin kauan kunnes avaan sanaisen arkkuni. Yritän välttää nalkuttamista ja henkilökohtaisuuksiin menoa. En koskaan ota pettämistä esille avautumisissani. Se ei olisi rakentavaa. Tästä kaikesta päättelen, että vaimo ei ole kanssani vain lasten takia. tai että häntä suhteemme ei vituta. Vaimo koskettelee minua enemmän kuin minä häntä. Eniten vaivaa keskustelumme taso. Se on hyvin pinnallista vaimon aloitteesta, minun aloitteesta taas hoksottimia vaativaa. Siis hyvin turhauttavaa keskustelua. Sarkasmi on vaimolle erittäin vierasta, itse taas viljelen sitä paljon. Siitä taas tulee myötähäpeää.
        Tulipa taas avauduttua ventovieraille. Kiitos kaikille mielipiteistä. Onhan tätä vatvottu vuosia. Ehkä tilanne ei tällä tavoin avaudu.


      • umaa rakkautta
        Petetty mies kirjoitti:

        Ei vituta niin paljon kuin minua. Hän on hyvällä tuulella, kun minäkin olen. Jos joku ottaa puheeksi suhteen ongelma, se on AINA minä. Saattaa mennä puoli vuotta, että keskustelemme suhteemme tilasta syvällisemmin. Yleensä kyse ei ole positiivisista asioista. Mutta aina aloite keskusteluun tulee MINULTA. Vaimolla kaikki on hyvin niin kauan kunnes avaan sanaisen arkkuni. Yritän välttää nalkuttamista ja henkilökohtaisuuksiin menoa. En koskaan ota pettämistä esille avautumisissani. Se ei olisi rakentavaa. Tästä kaikesta päättelen, että vaimo ei ole kanssani vain lasten takia. tai että häntä suhteemme ei vituta. Vaimo koskettelee minua enemmän kuin minä häntä. Eniten vaivaa keskustelumme taso. Se on hyvin pinnallista vaimon aloitteesta, minun aloitteesta taas hoksottimia vaativaa. Siis hyvin turhauttavaa keskustelua. Sarkasmi on vaimolle erittäin vierasta, itse taas viljelen sitä paljon. Siitä taas tulee myötähäpeää.
        Tulipa taas avauduttua ventovieraille. Kiitos kaikille mielipiteistä. Onhan tätä vatvottu vuosia. Ehkä tilanne ei tällä tavoin avaudu.

        Entäpä jos sanoisit jotakin mitä tarkoitat? Ebtäpä jos sinä haluaisit eroata ja kertoisit selkeästi mikä "vituttaa". Enpä jos kertoisit, ettei hänen elämänsä niin vakaalla laudalla. En tiedä. Vahvoja ei kosketa mikään. Suurinvahvuus tulee ulkoisesta omaisuudesta.. eikö vaan noloa? Kaikki kirjat toitotttaa vahvuutta, mutta todellisuudessa kyse on amerikkalaisesta hapatuksesta. Tuskin murto-osallakaan Suomalainen unelma" täytyy. .. Ai mikä..


    • Kauhea tulevaisuus

      Uskottomuuden todelliset syyt ovat pitkän ajan asia, eivät ne hetkessä putkahda esille.
      Jos on puolisoaan jatkuvasti laiminlyönyt eli aina on ollut omat menot tärkeämpiä, jos jopa televisiotakin katsellaan vain toisen ehdoilla, toisen kaveriporukka on täynnään toisen sukupuolen edustajia, on paljon omia reissuja, joissa ollaan öitä poissa. ym.

      Kun tätä katsoo vuodesta vuoteen ja yksin pitää huolen lapsista ja kodista ja on yksinäinen, silloin voi tulla tilanne että kosto tapahtuu pettämisellä, kun siihen tulee tilaisuus. Ja se on sitten hyvin vaikeasti enää muutettavissa perhe-elämäksi.

      Kun syitä etsitään, tulee nähdä toisen kohtelu pitkän ajan janalla ja nimenomaan sen toisenkin, joka on pettänyt kaikissa asioissa ja toimissa vuosikaupalla, olemalla aina muualla.

      Tästä ei toki yleensä seuraa hyvää, sillä harvoin onnistuu seuraavatkaan suhteet, takana on niin paljon käsittelemätöntä, että kyllä ne sieltä kaivavat.

      Sinä ainainen omaan napaasi tuijottaja olet tuhonnut niin puolisosi, kuin lapsesi ja leikit nyt martuuria. Lisäksi olet tuhonnut kaikki läheisesi, valheet alkavat vyöryä eri kautta heidän tietoonsa.

      Kaikkein eniten tekosi siis tuo ainainen menosi ja välinpitämättömyytesi särkee lastesi tulevan elämän monella tapaa, olet vienyt heiltä mahdollisuuden tasapainoiseen elämään.
      Sinä et tarvitse enää yhtäkään kumppania petettäväksesi, sillä pettäminen ei tarvitse aina olla siellä lakanoissa peuhaamista, sitä on myös nuo kotoa poissaolot omiin tarkoituksiin ja harrastuksiin.

      Naisilla on nykyisin ja miehilläkin tavaksi olla jatkuvasti puhelimessa tai laittamassa fecen viestejä. Työnnetään lastenvaunuja tai ollaan leikkipuistossa, lapset ovat yksin, kun veivataan tätä puhelinta, sekin on pettämistä ja välinpitämättömyyttä.
      Et lue lapsille iltasatuja, jotka auttaisivat kielen kehityksessä ja et itse myöskään lue mitään vaan tuo tyhjänpäiväinen juoruilu ja täysin typerien asioiden lähettely viesteinä sanoisin melko vieraille ihmisille.
      Kutsu vaikka ystäväperhe iltateelle, jossa tarjoiluna voi olla pannukakku , letut tai vain ostopullaa. Ei tarvita kodin puunausta, vain isommat roskat lattialta eikä tarvita hienoja tarjoiluja, mutta viinit kannattaa ja kaljat jättää kokonaan pois.
      Syksyisin voisi olla vaikka pihatalkoot eli porukalla vuoron perään pihojen haravointia . Ja puhuminen kasvokkain.
      Elämältä katoaa kyllä pohja kokonaan jos ihmiset ovat vain median kautta tunnettuja.

      Hirvittävä tulevaisuus. Varmasti monet sairastuvat, eihän elämä voi olla tekniikkaa, sen pitää olla aitoa kohtaamista.

      • Petetty mies

        Onko sinulla henkisiä ongelmia? Mistähän tämä paatos oli kopioitu? Kenelle tarkoitettu? Mitään omia menoja ei ollut erityisen paljon, asioita ei tehty vain minun ehdoillani. Ehkä olemme molemmat liian kokemattomia. Se voi saada naisenkin pohtimaan millaista seksi olisi jonkun toisen kanssa. Meillä ensimmäisen lapsen syntymä muutti seksiä huomattavasti. Omat orgasmini vaikeutuivat. Piti opetella uusia tapoja nauttia seksistä. Uskon sen olevan naisellekin kova paikka, kun mies ei yhtäkkiä nauti entiseen tapaan. Itsetunto varmaan koetuksella. Ehkä 1/3 yhdynnöistä onnistui lerpahtamatta. Ja kun "onnistui" ei tuntunut juuri miltään. Minunko vika se sitten on? Onko pettäminen ratkaisu tähän? Mitä se kertoo pettäjästä, jos kuvittelee sen olevan?
        Voitte aina muistuttaa, että parisuhde ei ole pelkkää seksiä, eikä seksi pelkkää yhdyntää.
        Olen monesti sanonut, että seksi on parisuhteesta painoarvoltaan ehkä 30 % jos se toimii. Jos se ei toimi, se on 90 %. Näin se vaan on.


      • mä en tajua
        Petetty mies kirjoitti:

        Onko sinulla henkisiä ongelmia? Mistähän tämä paatos oli kopioitu? Kenelle tarkoitettu? Mitään omia menoja ei ollut erityisen paljon, asioita ei tehty vain minun ehdoillani. Ehkä olemme molemmat liian kokemattomia. Se voi saada naisenkin pohtimaan millaista seksi olisi jonkun toisen kanssa. Meillä ensimmäisen lapsen syntymä muutti seksiä huomattavasti. Omat orgasmini vaikeutuivat. Piti opetella uusia tapoja nauttia seksistä. Uskon sen olevan naisellekin kova paikka, kun mies ei yhtäkkiä nauti entiseen tapaan. Itsetunto varmaan koetuksella. Ehkä 1/3 yhdynnöistä onnistui lerpahtamatta. Ja kun "onnistui" ei tuntunut juuri miltään. Minunko vika se sitten on? Onko pettäminen ratkaisu tähän? Mitä se kertoo pettäjästä, jos kuvittelee sen olevan?
        Voitte aina muistuttaa, että parisuhde ei ole pelkkää seksiä, eikä seksi pelkkää yhdyntää.
        Olen monesti sanonut, että seksi on parisuhteesta painoarvoltaan ehkä 30 % jos se toimii. Jos se ei toimi, se on 90 %. Näin se vaan on.

        Miksi seksi muuttui ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen? Eihän vaimosi miksikään muuttunut synnytyksen myötä. Vai tuntuiko susta, ettei ole sopivaa äidiksi tulleen naisen kanssa samanlaista seksiä harrastaa kuin ennen?


      • Petetty mies
        mä en tajua kirjoitti:

        Miksi seksi muuttui ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen? Eihän vaimosi miksikään muuttunut synnytyksen myötä. Vai tuntuiko susta, ettei ole sopivaa äidiksi tulleen naisen kanssa samanlaista seksiä harrastaa kuin ennen?

        Kaikilla se ei vain palaudu synnytyksestä. Olen lukenut että riippuu ihan kudosten palautumiskyvystä. Ja ihan normaalikokoinen kalukin minulla on jos joku sen kyseenalaistaa. Jos oikein arvaan niin kohta saan haukut että se pimpan tiukkuusko on naisen tärkein ominaisuus. Koittakaapa naiset harrastaa sitä miehen kanssa jolla on peukalon kokoinen. Onko täyteläistä ja ihanaa? Kaikkeen tietysti tottuu, mutta jos prosessin aikana vaimo pettää niin se ei varsinaisesti edistä asiaa.


    • Ihminen, ei objekti

      Kuinka joku voikin hyväksyä pettämisen. Kun pitää uskollisuutta kauneimpana rakkauden muotona, on uskottomuus aina vaikeaa antaa anteeksi. Seksistä tulee vain suoritus vailla tunnetta. Pettäminen vaikuttaa aina syvimpiin tunteisiin. Kun kumppani ei ole kunnioittanut parisuhdetta vaan on pettänyt, ei voi kunnioittaa häntäkään ihmisenä. Seksiin ja syviin tunteisiin tarvitaan toisen kunnioitus ja halu antaa hellyyttä ja rakkautta kumppanille. Jos nämä puuttuu, on seksi vain suoritus. Uskottomuus on aina syvempi ja vakavampi juttu kuin pelkkä seksi.

      • Petetty mies

        Minä en ainakaan hyväksy enkä unohda. Yritän olla vain ajattelematta asi aa. Olen huomannut itsessäni kyynisiä piirteitä. En toivo kenellekään onnea parisuhteessa. Onnellisen näköiset parit saavat huonon olon aikaan. Ihmiset nalkuttavat ja vittuilevat toisilleen ihan mitättömistä asioista. Typerykset ovat eron partaalla, kun joku jättää sukan väärään paikkaan tai tuo kaupasta jotain väärää. Sitten tarvitaankin jo sovintoseksiä. Ei jumalauta! Onneksi on terveet ja fiksut lapset eikä kovin isoja muita murheita itselläkään. Kun osaa antaa painoarvoa elämän pienille asioille eikä pohdi liikaa, menee ihan hyvin. Jopa vaimon kanssa. Mutta minkäs sille mahtaa, kun on pohtiva, herkkä ja maailman murheita kantava luonne...


      • pienestä kiinni.....
        Petetty mies kirjoitti:

        Minä en ainakaan hyväksy enkä unohda. Yritän olla vain ajattelematta asi aa. Olen huomannut itsessäni kyynisiä piirteitä. En toivo kenellekään onnea parisuhteessa. Onnellisen näköiset parit saavat huonon olon aikaan. Ihmiset nalkuttavat ja vittuilevat toisilleen ihan mitättömistä asioista. Typerykset ovat eron partaalla, kun joku jättää sukan väärään paikkaan tai tuo kaupasta jotain väärää. Sitten tarvitaankin jo sovintoseksiä. Ei jumalauta! Onneksi on terveet ja fiksut lapset eikä kovin isoja muita murheita itselläkään. Kun osaa antaa painoarvoa elämän pienille asioille eikä pohdi liikaa, menee ihan hyvin. Jopa vaimon kanssa. Mutta minkäs sille mahtaa, kun on pohtiva, herkkä ja maailman murheita kantava luonne...

        Olen petetty nainen. Siitä on jo 20 vuotta aikaa. Tulee mieleen lähes päivittäin. Seksi pikkuhiljaa loppui tapahtuman jälkeen kokonaan-aloitteestani. Näin on ollut jo lähes 15 vuotta. Meillä ei lapsia ole, olen vain saamaton ihminen. Huomaan, etten tule ikinä pääsemään asian ylitse. Ajattelen asiasta varmasti samoin, kuin sinä. Rakkautta en kykene tuntemaan. Luin tuon Iltiksen jutun sen ilmestymisen aikaan. Pidin sitä kokemattoman ihmisen raapusteluna. Minulla ei ollut mitään tekemistä mieheni halun kanssa olla toisen naisen kanssa. Panostin suhteeseen. On se vaan niin väärin.....


      • ..........
        pienestä kiinni..... kirjoitti:

        Olen petetty nainen. Siitä on jo 20 vuotta aikaa. Tulee mieleen lähes päivittäin. Seksi pikkuhiljaa loppui tapahtuman jälkeen kokonaan-aloitteestani. Näin on ollut jo lähes 15 vuotta. Meillä ei lapsia ole, olen vain saamaton ihminen. Huomaan, etten tule ikinä pääsemään asian ylitse. Ajattelen asiasta varmasti samoin, kuin sinä. Rakkautta en kykene tuntemaan. Luin tuon Iltiksen jutun sen ilmestymisen aikaan. Pidin sitä kokemattoman ihmisen raapusteluna. Minulla ei ollut mitään tekemistä mieheni halun kanssa olla toisen naisen kanssa. Panostin suhteeseen. On se vaan niin väärin.....

        Tuossa on vain se väärin, että olet heittäytynyt uhriksi. Olet jäänyt ajelehtimaan liittoon. Nyt olisi viimeinkin aika erota. Se on sinun velvollisuus itseäsi kohtaan, koska et kykene pääsemään miehesi 15 vuoden takaisen pettämisen ylitse.


      • hlvlchgmj
        Petetty mies kirjoitti:

        Minä en ainakaan hyväksy enkä unohda. Yritän olla vain ajattelematta asi aa. Olen huomannut itsessäni kyynisiä piirteitä. En toivo kenellekään onnea parisuhteessa. Onnellisen näköiset parit saavat huonon olon aikaan. Ihmiset nalkuttavat ja vittuilevat toisilleen ihan mitättömistä asioista. Typerykset ovat eron partaalla, kun joku jättää sukan väärään paikkaan tai tuo kaupasta jotain väärää. Sitten tarvitaankin jo sovintoseksiä. Ei jumalauta! Onneksi on terveet ja fiksut lapset eikä kovin isoja muita murheita itselläkään. Kun osaa antaa painoarvoa elämän pienille asioille eikä pohdi liikaa, menee ihan hyvin. Jopa vaimon kanssa. Mutta minkäs sille mahtaa, kun on pohtiva, herkkä ja maailman murheita kantava luonne...

        Yrität haudata asiat mieleesi, etkä ratkaista niitä. Toteat, että toisten onni yököttää. Haloo hei. Hakeudu heti paikalla terapiaan. Ei ole normaalia.


      • mikä marttyyri
        pienestä kiinni..... kirjoitti:

        Olen petetty nainen. Siitä on jo 20 vuotta aikaa. Tulee mieleen lähes päivittäin. Seksi pikkuhiljaa loppui tapahtuman jälkeen kokonaan-aloitteestani. Näin on ollut jo lähes 15 vuotta. Meillä ei lapsia ole, olen vain saamaton ihminen. Huomaan, etten tule ikinä pääsemään asian ylitse. Ajattelen asiasta varmasti samoin, kuin sinä. Rakkautta en kykene tuntemaan. Luin tuon Iltiksen jutun sen ilmestymisen aikaan. Pidin sitä kokemattoman ihmisen raapusteluna. Minulla ei ollut mitään tekemistä mieheni halun kanssa olla toisen naisen kanssa. Panostin suhteeseen. On se vaan niin väärin.....

        Siinä taas yksi marttyyri heittää elämänsä hukkaan. Mitä järkeä on olla tuollaisessa liitossa? Sua ei pidättele edes lapset. Ootko sä miettinyt että jos teillä on liitossa hyvin vähän seksiä, niin miten mies tarpeensa tyydyttää? Kävisikö kuitenkin edelleen vieraissa?


      • pienestä kiinni.....
        .......... kirjoitti:

        Tuossa on vain se väärin, että olet heittäytynyt uhriksi. Olet jäänyt ajelehtimaan liittoon. Nyt olisi viimeinkin aika erota. Se on sinun velvollisuus itseäsi kohtaan, koska et kykene pääsemään miehesi 15 vuoden takaisen pettämisen ylitse.

        Tiedän sen. Olen viime aikoina ajatellut asiaa subjektiivisesti ja alkanut herätä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe