Haluan suomesta pois

lähren nyt..

Työttömänä olen miettinyt sellaista vaihtoehtoa että lähtisin kiertämään maailmaa reppuselässä ja myisin omaisuuteni pois ja osan heittäisin roskiin sellaiset mikä ei toisille kelpaa.
Minulla ei ole hirveästi omaisuutta kertynyt koska asun pienessä yksiössä ja elän tukirahojen varassa.
Minulla ei ole parisuhdetta eikä lapsia. En edes haaveile sellaisesta elämästä mihin kuuluisi perheen perustaminen.

kavereita minulla on vähän eikä minulla ole koskaan ollut hirveän isoa kaveriporukkaa.
En myöskään ole riippuvainen toisista ihmisistä.
Vanhempani ovat elossa mutta eikö elämää elete vain itselleen eikä toisille?

Tuntuu että suomen tilanne menee päivä päivältä huonommaksi tätä on ikävä seurata uutisista.

53

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tympääntynyt

      siitä vaan. kerran kirpasee mutta avartaa maailmaa. takasin impivaara härmälään kyllä takasin löytää mutta mikälli onni potkii niin mikäs kiire tänne. ja tiedä sitä. kukaan ei ole profeetta omalla maallaan. tiedätkös että tuet saa vaikka matkailisikin muailmalla. :D itsellä käynyt kanssa mielessä. peruspäivärahalla jolla suomessa riitä mihinkään niin turkissä elää kuin kroisos.

    • mene vaan

      Olet aivan vapaa lähtemään ja elämään, missä lystäät.

      Mutta: "Vanhempani ovat elossa mutta eikö elämää elete vain itselleen eikä toisille?"
      Elämä on kyllä elettävä itse. Toiset on silti syytä ottaa huomioon.
      Hyvä on, jos tulet toimeen omillasi. Kuitenkin jossain vaiheessa vanhempasi saattavat tarvita apuasi. Ehkä sitten palaat maailmanmatkaltasi.

    • Näin se vain on

      Aloittaja säästää rahaa ja lähtee haluamaansa maahan. Tosin jos ei pärjää Suomessa jossa on ilmainen koulutus ja hyvä sosiaaliturva tuskin pärjää suuressa maailmassa joka on kylmä ja kova paikka. Etenkin jos koulutus ja kielitaito on huono.

      Routa porsaan kotiin ajaa...

    • reppu jo selässä

      Minäkin haaveilen Suomesta lähdostä. Olen työtön ja tulevaisuus näyttää sille että joudun työskentelemään ilmaiseksi 8 euron matkakorvausrahoilla. Lisäksi nahkea, hidas ja ankea byrokratia joka asiassa ahdistaa. Helpommalla pääsen kuin vain lähden ulkomaille ja ei elämä siellä ainakaan huonompaa voi olla.

      • Näin se vain on

        "Olen työtön ja tulevaisuus näyttää sille että joudun työskentelemään ilmaiseksi 8 euron matkakorvausrahoilla."

        Ylläpitokorvaus on yhdeksän euroa osallistumispäivältä ja tämä tulee kaikkien muiden tukien päälle, ei vähennä toimeentulotukea eurollakaan.

        Olisi hyvä jos kaikki yhteiskunnan tuilla elävät lähtisivät Suomesta eivätkä ikinä palaisi. Valitettavasti harva lähtee ja lähes kaikki tulevat takaisin.


      • hola ho
        Näin se vain on kirjoitti:

        "Olen työtön ja tulevaisuus näyttää sille että joudun työskentelemään ilmaiseksi 8 euron matkakorvausrahoilla."

        Ylläpitokorvaus on yhdeksän euroa osallistumispäivältä ja tämä tulee kaikkien muiden tukien päälle, ei vähennä toimeentulotukea eurollakaan.

        Olisi hyvä jos kaikki yhteiskunnan tuilla elävät lähtisivät Suomesta eivätkä ikinä palaisi. Valitettavasti harva lähtee ja lähes kaikki tulevat takaisin.

        Joo mutta tästä 9 eurosta lähtee verot ja se kuluu saman päivän aikana matkoihin. Se on matkakorvaus nimikkeellä maksettava tuki.

        Tuollainen rikas porvari ei ymmärrä mitään köyhyydestä.


      • Soldato
        Näin se vain on kirjoitti:

        "Olen työtön ja tulevaisuus näyttää sille että joudun työskentelemään ilmaiseksi 8 euron matkakorvausrahoilla."

        Ylläpitokorvaus on yhdeksän euroa osallistumispäivältä ja tämä tulee kaikkien muiden tukien päälle, ei vähennä toimeentulotukea eurollakaan.

        Olisi hyvä jos kaikki yhteiskunnan tuilla elävät lähtisivät Suomesta eivätkä ikinä palaisi. Valitettavasti harva lähtee ja lähes kaikki tulevat takaisin.

        Jos kaikki Kokoomuslaiset siat vietäisiin Sisilialaiselle kävelylle Suomi puhdistuisi


      • Näin se vain on
        hola ho kirjoitti:

        Joo mutta tästä 9 eurosta lähtee verot ja se kuluu saman päivän aikana matkoihin. Se on matkakorvaus nimikkeellä maksettava tuki.

        Tuollainen rikas porvari ei ymmärrä mitään köyhyydestä.

        Yhdeksän euron ylläpitokorvauksesta ei mene yhtään veroa eikä se vähennä muita tukia, esim. toimeentulotukea. Suomessa ei ole todellista köyhyyttä. Todellinen köyhyys tarkoittaa nälkää, asunnottomuutta, hoitamattomia sairauksia.

        Sinä et näistä asioista mitään ymmärrä kun niin kovasti valehtelet.


    • akka vaan taas

      Siitä vaan, reppu selkään ja tossua toisen eteen. Venäjän kautta maita pitkin pääsee kävelemään vailla wladiwostokkiin ja Singaboreen, jos huvittaa. Aikaahan kulkurilla on ja siellä etelämmässä ei tarvita asuntoakaan. Kerjääminenkin ymmärretään niillä seuduin ja lantilla leipää saa... Tai syö mitä kiinni saa, vaikka kulkukoiran.

      • hmmm...

        Aina hän sitä voi haluta mennä katsomaan että onko ruoho vihreä pää aidan takaa. Mutta tapauksessasi sinne ei ilman rahaa mennä. Vaimon kanssa samaa suunniteltu ja toista kymmentä vuotta töitä tehneenä tiedän että huonommin siellä menee ilman rahaa verrattuna suomeen. Vaikkei meillä paljon käyttö rahaa nyt ole niin voimme silti 3-400,000 euron turvin muuttaa eläke päivinä etelään.


      • doggie

        No minähän en koiria syö. Ystäviäni.


      • koerraa
        doggie kirjoitti:

        No minähän en koiria syö. Ystäviäni.

        Älä sitte mene ulkomaille. Siellä nimittäin ihan oikeasti saatat joutua syömään koiranlihaa, sinä ainakin.


      • Doggie
        koerraa kirjoitti:

        Älä sitte mene ulkomaille. Siellä nimittäin ihan oikeasti saatat joutua syömään koiranlihaa, sinä ainakin.

        No en takuulla syö koiria, en täällä enkä ulkomailla! Ei ole tapana kamuja syödä!


      • hehehe.....
        Doggie kirjoitti:

        No en takuulla syö koiria, en täällä enkä ulkomailla! Ei ole tapana kamuja syödä!

        Kävisikö sitten kiinalainen rottakeitto? Tai vaikka intialainen käärmepihvi?


      • Doggie
        hehehe..... kirjoitti:

        Kävisikö sitten kiinalainen rottakeitto? Tai vaikka intialainen käärmepihvi?

        Ei käy! Lihaa en syö!


      • hyvää on
        Doggie kirjoitti:

        No en takuulla syö koiria, en täällä enkä ulkomailla! Ei ole tapana kamuja syödä!

        Koiran liha on aika hyvää. Kerran työmatloillani minulle sitä tarjottiin. Tosin hevosen pihvi parempaa.


      • kokemusta on
        Doggie kirjoitti:

        Ei käy! Lihaa en syö!

        Syöt sinä kun muuta et kiinni saa. Sossuja ei ole joka maassa, ei ainakaan sellaista joka ruokkisi vierasmaalaisia. Pohjoismaat lähes ainoita.


    • Lomaile vaan

      Niin että siitä vaan. Myy pois kaikki ja muuta rahaksi. Hämmästyt ensin siitä miten vähän siitä kaikesta saa rahaa ja toisen kerran hämmästyt siitä miten paljon se pienikin raha riittää maailmalla elämiseen ihan eri tavalla kuin kalliissa Suomessa. Tukirahoja et sinne maailmalle kovin pitkäksi aikaa saa. Tipahdat puolessa vuodessa ulos Kelan piiristä.

      Helpommalla pääset, jos vain yrität vähän säästää ja lähdet sitten 3 kk:ksi. Palaat ehkä takaisin kun huomaat, että maailmalla ei ole vastaavia tukijärjestelmiä kuin täällä. Siellä kökyhät raapii toimeentulonsa pienistä yrityksistä tai käsitöistä.

    • Menoksi vaan!

      Siitä vaan, maallinen omaisuus rahaksi ja johonkin halpamaahan asumaan. Jos sulla on eläke täältä Suomesta, niin pärjäät hyvin, kun elät vaatimattomasti. Jos ei ole eläkettä putoat aika nopeasti päivä- ym. tukirahoilta.
      Intiassa elät halvimmalla ja pääset sinne kohtuullisilla kustannuksilla, ongelma vain, että et saa nyt pitkää viisumia, vain 6kk viisumeja nyt, aiemmin sai 5v. viisumin. Vaan onhan noita maita maailmassa, mutta jotain töitä saatat joutua tekemään toimeentulosi eteen, opetat sukellusta taikka olet matkaoppaana yms. Idea kuitenkin, että saat länkkärinä turisteilta valuuttaa ja elät sillä sitten hyvin, kun et asu missää loistohotellissa, vaan vuokraat ihan tavallisen asunnon joltain paikalliselta. Kirjoittelet muutamia juttuja kotimaan lehtiin ja saat niistä hieman tekijänoikeuspalkkioita.

    • kuui

      Johonkin Euroopan maahan voisi kyllä mennä niitä töitä etsimään 3 kuukaudeksi . Itävallassa on kuulemma vähän työttömiä. Pitäisi tietysti osata sen maan kieltä . Tuosta Eurooppa sivulta löytyy kanssa tietoa suomen kielellä.
      http://ec.europa.eu/index_fi.htm

      • valikoiva travelleri

        Puhuvat saksaa ja pitävät seksiorjia kellareissaan. Yksikin pieni viiksekäs sikäläinen mies oli vähällä tapattaa puolet Euroopan väestöstä, ihan huvikseen kai. Ja saksalaiset totteli. Mutta sittenkin se toki Venäjän voittaa.


    • veteraanin ajatuksia

      Minä olen miettinyt ihan samaa. Nuorempana kiertelin reppureissaajana ympäri Eurooppa monessa maassa alle 500€ budjetilla, koska minulla on kavereita ulkomailla jotka tarvittaessa majoittavat minut tai sitten nukuin rannalla makuupussissa tms. Jos ei käytä hotelleita eikä pakettimatkoja yllättävän pienellä budjetilla pärjää.

      Olen sotaveteraani YK joukoista ja armeijassa sain sissikoulutuksen niin ei minua haittaa taivasalla nukkuminenkaan, joissain lämpimässä Etelä-Euroopan maassa pärjää hyvin taivasalla kun olen pärjännyt viikkoja lapin erämaassa 30-40 asteen pakkasessakin.

      Sydämessäni olen hobo maailman matkaaja ja seikkailija. Länsimaalainen eläminen alkaa muistuttaa päivä päivältä yhä enemmän orjuutta, pikku pikku palkalla pitäisi tehdä työtä ja palkka riittää hädin tuskin aina seuraavaan kuun vuokraan jos ei tule yhtään yllättävää menoa. Työpaikka ja kaikki kertynyt omaisuus voidaan uhrauksistasi huolimatta kiskaista sinulta pois koska tahansa. Ilman, että itse voit vaikuttaa elämääsi millään tavalla. Julkisuudessa väitetään, että työttömyys, vuokra- ja pätkätyö ovat vain vahinkoja joille ei voi mitään.

      Jos teet yhdenkään virheen elämässä sinut leimataan vuosikausiksi kelpaamattomaksi mihinkään luottohäiriöillä ja ties millä. Kyllä se on lähdettävä kiertolaiseksi, vielä kun pääsee, persuilun yleistyessä ei voi olla varma edes siitä kuinka kauan köyhille sotaveteraaneille tai muillekaan köyhille pysyvät rajat auki.

    • reppu selkään

      Nyt olisi hyvä aika lähteä. Ennen muinoin suomessa kiertolaiset laitettiin vankilaan ja pakkotyöhön. Se voi pian olla sama edessä...täysi orjuus.

      Vähän historiaa irtolaisuudesta ja Luostanlinnan toiminnasta.
      http://www.kasvatus-ja-aika.fi/site/?page_id=87

      • veteraanin ajatuksia

        Sitä itsekin pelkään, että irtolaisen asemassa pian ollaan lainsäädännön ja talouden puolesta. Kyse on enää siitä miten keksitään ne verukkeet millä asia myydään kansan enemmistölle. Olen ollut virkamiehenä, YK-joukoissakin köyhissä maissa ja yksityisellä sektorilla monenmoisissa töissä sydämessäni olen aina samaistunut enemmän hobo maailmanmatkaaja kiertolaisiin kun länsimaalaisiin pikku palkalla puurtajiin, puhumattakaan rikkaista ja itsekkäistä nyrkkikapitalisteista.

        En ole täysin samaistunut länsimaiseen materialismiin ja matka on ollut kova hyvin kova muutamat traumatkin, ovat jääneet kovista kokemuksista. Vaikea on sopeutua tähän kaikkeen. Terveydenhoito kyllä antaa lääkkeitä kunhan käy valittamassa. Helpolla saa kaikenlaiset vapinat estävää betasalpaajaa ja serotoniinin takaisin oton estäjää ja nukahtamisvaikeuksiin omat tropit siihen päälle. Jos, ei riitä laitetaan pari lääkettä vielä lisää. Jos pää sekoaa testaamattomasta lääkekoktailista alkutilannettakin pahemmin niin kyllä oikeus sitten kertoo miten syyllinen olet. Laitetaan sitten rekisteriin vähän merkintää siihen päälle että et varmasti saa töitäkään enää.

        Jostakin se on peruste keksittävä, että näin on marjat tälläkin kertaa. Kokoajan pitää ihmisen pelätä täällä länsimaissa, että saatko ensikuun vuokran maksetuksi vai vedetäänkö matto alta pois, jolloin menetät kaiken.

        Jos vaikka irtolaisuudesta hobo maailmanmatkaajana ja seikkailijana löytyisi viimeinkin se paikka jossa saisi elää edes viimeiset vuotensa mitä tässä vielä jäljellä on täysin omalle itselle omilla ehdoillaan. Ei kenenkään virkamiehen, valtion tai nyrkkikapitalistin ehdoilla vaan täysin omilla ehdoilla. Loppuhan se kaikille lopulta koittaa tässä elämässä vaikka ei päivääkään eläisi täysin omilla ehdoilla.


    • Ei tuu ikävä Suomea

      Itse säästin pienituloisena Suomessa. Onneksi olin sillon yksinasuva ja asuin pikkupaikkakunnalla nii oli helppoa se säästäminen ku vuokra oli halpa.

      Lähdin tämän vuoden kesällä Islantiin töihin. Ihastuin kyseiseen maahan koska täällä ei ole Kokoomusta, EU:ta eikä euroja. Täällä.on työttömyysaste 2%. Täällä on kaikki hyvin. Enää ei vituta.

      • buenos dias

        Minkälaisia töitä teet Islannissa? Itse mietin vähän ilmastoltaan lämpimämpiä maita, etelä-Eurooppa kiinnostaisi mut sielläkin tää hiton lama..Mut ehkä sitten kun ajat siellä vähän paranee :)


      • gyhghvk
        buenos dias kirjoitti:

        Minkälaisia töitä teet Islannissa? Itse mietin vähän ilmastoltaan lämpimämpiä maita, etelä-Eurooppa kiinnostaisi mut sielläkin tää hiton lama..Mut ehkä sitten kun ajat siellä vähän paranee :)

        Etelä euroopassa taitaa olla noita töitä vielä huonommin kun täällä. vaikka lämpimää onkin.

        Töiden puolesta parhaat maat euroopassa ovat Norja, Saksa, Sveitsi jokaisessa työttömyys jotain 3% luokkaa.


      • ei tuu ikävä suomea
        buenos dias kirjoitti:

        Minkälaisia töitä teet Islannissa? Itse mietin vähän ilmastoltaan lämpimämpiä maita, etelä-Eurooppa kiinnostaisi mut sielläkin tää hiton lama..Mut ehkä sitten kun ajat siellä vähän paranee :)

        Mulla on kaksi ammattia; kokki ja lähihoitaja. Työskentelen lähärinä tällä hetkellä.


      • ei tuu ikävä suomea
        gyhghvk kirjoitti:

        Etelä euroopassa taitaa olla noita töitä vielä huonommin kun täällä. vaikka lämpimää onkin.

        Töiden puolesta parhaat maat euroopassa ovat Norja, Saksa, Sveitsi jokaisessa työttömyys jotain 3% luokkaa.

        Islanti myös!

        Luulen etten vitussa tuu takasin Kokoomus-Suomeen sekun on sellane diktatuuri. Töitten lisäksi mieskin on. Siksikin tänne päädyin töihin koska halusin enemmän aikaa viettää hänen kaa mut päätin jäädäkin koska täällä on kaikki loistavasti. Islannin demokratia toimii.


      • buenos dias
        ei tuu ikävä suomea kirjoitti:

        Mulla on kaksi ammattia; kokki ja lähihoitaja. Työskentelen lähärinä tällä hetkellä.

        Mulla tuo etelä-Eurooppa ja varsinkin Espanja on aina jo kielenkin takia mieluinen, mutta myös kulttuuri ym. seikat. Olen ehkä tuntenut aina jollain tavoin, että minussa asuu pieni espanjalainen :) Suomalainen yhteiskunta jotenkin tuntuu ahdistavalta, vaikea on selittää mutta henkinen ilmapiiri täällä "on tukahduttavaa". Eli ei pelkkä työ mua etelään vedä, vaan siihen vaikuttaa moni muu asia.


      • gyhghvk
        ei tuu ikävä suomea kirjoitti:

        Islanti myös!

        Luulen etten vitussa tuu takasin Kokoomus-Suomeen sekun on sellane diktatuuri. Töitten lisäksi mieskin on. Siksikin tänne päädyin töihin koska halusin enemmän aikaa viettää hänen kaa mut päätin jäädäkin koska täällä on kaikki loistavasti. Islannin demokratia toimii.

        Islannissahan talouskriisissä pankkien sijaan pelastettiin ihmiset. Tämä siis tarkoitti, että työttömäksi joutuneiden perheiden asuntolainoja alennettiin tai annettiin kokonaan anteeksi, jotta kukaan perhe ei olisi menettänyt kotiaan.

        Suomessa taas jos joku joutuu talousongelmiin työttömyyden tai sairastumisen takia voi sitä vanhingoniloisten määrää ja syyllistämistä. Suomi on kyllä vähän henkisesti sairas maa. Suomi on myös ainoa pohjoismaa jossa talous uppoaa kuin titatanic:n keula neitsyt matkallaan.


      • hasta la vista
        buenos dias kirjoitti:

        Mulla tuo etelä-Eurooppa ja varsinkin Espanja on aina jo kielenkin takia mieluinen, mutta myös kulttuuri ym. seikat. Olen ehkä tuntenut aina jollain tavoin, että minussa asuu pieni espanjalainen :) Suomalainen yhteiskunta jotenkin tuntuu ahdistavalta, vaikea on selittää mutta henkinen ilmapiiri täällä "on tukahduttavaa". Eli ei pelkkä työ mua etelään vedä, vaan siihen vaikuttaa moni muu asia.

        Minä asun jo täällä "halpamaassa". Netti maksaa tajuttomasti ja toimii huonosti jos ollenkaan.

        Ruoka on kallistunut täälläkin ja mm. alv noussut viisi prosenttia.

        Töistä ei ole tietoakaan ja jos haluat jotain teettää, niin se on kyllä halpaa kunhan et kysy toiselta suomalaiselta.

        Suomessa on rehti ilmapiiri ainakin virallisessa mielessä, mutta täällä et pärjää ilman lahjuksien antamista.
        Isonkin asian korjaaminen voi kestää vuosia, kuten vaikka vesikaton. Korjataan mieluummin kastunutta hissiä.

        Jos "mañana" on sinulle mieluisampaa kuin suomalainen täsmällisyys, niin bienvenido sitten vain. ;) Oletan, että sinulla on lehmän hermot? Niitä näet vaaditaan. Elämiseen tarvitset rahaa ja täältä sitä et saa, vaan sinun on tuotava tullessasi todisteet että kykenet elättämään itsesi tai saat asua maan alla, puistossa muiden suomalaisten kanssa.


      • 24 v. Malagassa
        hasta la vista kirjoitti:

        Minä asun jo täällä "halpamaassa". Netti maksaa tajuttomasti ja toimii huonosti jos ollenkaan.

        Ruoka on kallistunut täälläkin ja mm. alv noussut viisi prosenttia.

        Töistä ei ole tietoakaan ja jos haluat jotain teettää, niin se on kyllä halpaa kunhan et kysy toiselta suomalaiselta.

        Suomessa on rehti ilmapiiri ainakin virallisessa mielessä, mutta täällä et pärjää ilman lahjuksien antamista.
        Isonkin asian korjaaminen voi kestää vuosia, kuten vaikka vesikaton. Korjataan mieluummin kastunutta hissiä.

        Jos "mañana" on sinulle mieluisampaa kuin suomalainen täsmällisyys, niin bienvenido sitten vain. ;) Oletan, että sinulla on lehmän hermot? Niitä näet vaaditaan. Elämiseen tarvitset rahaa ja täältä sitä et saa, vaan sinun on tuotava tullessasi todisteet että kykenet elättämään itsesi tai saat asua maan alla, puistossa muiden suomalaisten kanssa.

        Höpön höpön.
        Suomalaisella työttömyysturvalla ja takuueläkkeellä elät huomattavasti paremmin kuin Suomessa.

        Jos pientä lisätienestiä haluat pimeästi, se onnistuu.

        Elämänlaatu ja ilmasto hakkaavat Suomen mennen tullen, poislukien uomen lämmin kesä.


      • joopa joo-..
        hasta la vista kirjoitti:

        Minä asun jo täällä "halpamaassa". Netti maksaa tajuttomasti ja toimii huonosti jos ollenkaan.

        Ruoka on kallistunut täälläkin ja mm. alv noussut viisi prosenttia.

        Töistä ei ole tietoakaan ja jos haluat jotain teettää, niin se on kyllä halpaa kunhan et kysy toiselta suomalaiselta.

        Suomessa on rehti ilmapiiri ainakin virallisessa mielessä, mutta täällä et pärjää ilman lahjuksien antamista.
        Isonkin asian korjaaminen voi kestää vuosia, kuten vaikka vesikaton. Korjataan mieluummin kastunutta hissiä.

        Jos "mañana" on sinulle mieluisampaa kuin suomalainen täsmällisyys, niin bienvenido sitten vain. ;) Oletan, että sinulla on lehmän hermot? Niitä näet vaaditaan. Elämiseen tarvitset rahaa ja täältä sitä et saa, vaan sinun on tuotava tullessasi todisteet että kykenet elättämään itsesi tai saat asua maan alla, puistossa muiden suomalaisten kanssa.

        Ei kun muuttamaan jos rahaa on.


      • Mjölner
        24 v. Malagassa kirjoitti:

        Höpön höpön.
        Suomalaisella työttömyysturvalla ja takuueläkkeellä elät huomattavasti paremmin kuin Suomessa.

        Jos pientä lisätienestiä haluat pimeästi, se onnistuu.

        Elämänlaatu ja ilmasto hakkaavat Suomen mennen tullen, poislukien uomen lämmin kesä.

        Asiassa on vain pikku mutta, et saa Suomesta sosiaaliturvaa jos asut muualla. Eläkkeen toki saat jos et ole ollut valtion tai kunnan hommissa.

        Kerroppa mistä saa sitä pientä lisätienestiä pimeästi kun työttömiä on viisi miljoonaa? Toisia suomalaisia kusettamaIIa?

        Elämänlaatu on makuasia. Melkoisen "laadukasta" elämää näkyvät viettävän http://keskustelu.suomi24.fi/node/12438015

        Muidenkin keskustelujen taso on tätä suoli24-laatua. Ilmasto toki on Euroopan lämpimin, mutta asunnot hataria ja lämpöpumppu jauhaa kustannuksia lähes läpi vuoden, talvella on kylmä ja kesällä kuuma.

        Sananlaskukin sanoo näistä muuttolinnuista, että "Suomalainen palelee talvet espanjassa ja kesät suomessa."


      • business123
        Mjölner kirjoitti:

        Asiassa on vain pikku mutta, et saa Suomesta sosiaaliturvaa jos asut muualla. Eläkkeen toki saat jos et ole ollut valtion tai kunnan hommissa.

        Kerroppa mistä saa sitä pientä lisätienestiä pimeästi kun työttömiä on viisi miljoonaa? Toisia suomalaisia kusettamaIIa?

        Elämänlaatu on makuasia. Melkoisen "laadukasta" elämää näkyvät viettävän http://keskustelu.suomi24.fi/node/12438015

        Muidenkin keskustelujen taso on tätä suoli24-laatua. Ilmasto toki on Euroopan lämpimin, mutta asunnot hataria ja lämpöpumppu jauhaa kustannuksia lähes läpi vuoden, talvella on kylmä ja kesällä kuuma.

        Sananlaskukin sanoo näistä muuttolinnuista, että "Suomalainen palelee talvet espanjassa ja kesät suomessa."

        "Kerroppa mistä saa sitä pientä lisätienestiä pimeästi kun työttömiä on viisi miljoonaa? Toisia suomalaisia kusettamaIIa? "

        Onhan näitä yrittäjiä:
        http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/tekaistujen-lomaosakkeiden-myyjat-vankilaan/203268/


      • kokemusta on
        gyhghvk kirjoitti:

        Etelä euroopassa taitaa olla noita töitä vielä huonommin kun täällä. vaikka lämpimää onkin.

        Töiden puolesta parhaat maat euroopassa ovat Norja, Saksa, Sveitsi jokaisessa työttömyys jotain 3% luokkaa.

        "Töiden puolesta parhaat maat euroopassa ovat Norja, Saksa, Sveitsi jokaisessa työttömyys jotain 3% luokkaa. "

        Osaatko minkään maan kieltä? Ei ne sinulle töitä anna jos puhut vain tankeroenglantia.


    • Nälkäkurkiainen

      Kannattaa kokeilla joissain muissa maissa, jos kotimaassa on esim. tulottomuusloukussa.
      Reppureissaus on tosin sellaisten mahdollisuus, joilla on ruokinta järjestty jotenkin.

      Itse olen työpohjaisen matkustamisen kannalla.
      Tekee jotain työtä ja vaihtaa sitten toiseen.
      Sellainen on mukavaa, kun saa nähdä uusia asioita paikkoja ja ihmisiäkin.

      Ongelmana joissain maissa on rasismi ja sellainen sisäänlämpiävyys.
      Mutta, jos en ole jo todennut, niin olen hoboamisen kannalla.

      Suomenkin tilanteessa on toivoa. Mutta on osattava ajatella leipäpuuta leveämmällä käsityksellä, kuin sitä tahdotaan myöntää oikeaksi ajatella.

      • sosiaalipummimuuttaj

        Kuvitteletko sen tulottomuusloukun aukeavan painumalla johonkin maahan jonka kieltä ei edes osaa?
        Suomalaiset osaavat auttavasti vain brittien ja ruotsalaisten kieltä ja muu eurooppa puhuu murretta jota härmämäläiset eivät ymmärrä.
        Kerjääminenkin on vaikeampaa kun ei ei osaa selittää miksi pitäisi saada lantti.
        On se kuule mukava istua räntäsateessa jossain boratin kotikylässä ilman yösijaa ja rahaa ruokaan.
        Miksi ihmeessä joku ventovieras antaisi sinulle rahaa? Säälistä voit saada jonkun ruoantähteet, mutta yösijaa ei heru mistään.
        Ei siinä ole kyse asismista vaan siitä että loisia vain ylipäätään on aina inhottu kaikkialla.


    • Pummit haisee

      Lähde äkkiä, niin on yksi pummi vähemmän.

      • vitunvalittajathiljaa

        Vittuseminnekäänlähde... Ruikuttaa vain. Ennen oli oikeita miehiä ja naisia, Ruotsikin väärällään sellaisia jotka eivät tyytyneet marisemaan vaan pakkasivat reppunsa vaikka eivät osanneet sanaakaan ruotsia.
        Kyllä on porukka muuttunut surkeaksi niistä ajoista.


    • pois vain

      olin työtön suomessa lähdin vuosi takaisin ruotsiin, ruotsista tanskaan en o katunut päivääkään

      • Tanska mielessä

        Lähdit takaisin Ruotsiin, oletko ruotsalainen? Mitä töitä teet nyt Tanskassa?


      • Tanska mielessä

        Lähdit takaisin Ruotsiin, oletko ruotsalainen? Mitä töitä teet nyt Tanskassa?


    • heh, heh

      Mikä teitä pidättelee? Jos tämä kerran on sellainen paskalandia mitä te mänttipäät kuvittelette, niin antaa heittää.
      Joku lähtöä haikaileva voisi kertoa, että mitä aikoisi ensimmäiseksi tehdä kun saapuisi perseaukisena valitsemaansa vieraaseen maahan?

    • ink

      Miettinyt samaa ja häipyä vain suomesta muualle. matkustaa halvalla ihan missä vain. Nähdä maailmaa ja kulttuuria. Tapaisi mukavia ihmisiä ja söisi uutta joka päivä. Hyvästi suomen maamme, olet jo uponnut. Kekkonen kääntyy haudassa.

      • maaiImanmies

        Pyörälläkö ajattelit matkustaa, kun aiot halvalla päästä? Bensa maksaa monessa maassa enemmän kuin Suomessa ja eläminen vieraassa ympäristössä on kallista kun ei tunne paikkoja.

        Kulttuuria toki on paljon, mutta harvaan paikkaan pääsee ilmaiseksi

        'Ihminen on syntynyt vapaaksi ja kaikkialla hän on kahleissa'


    • Tosi hyvä ajatus

      Kerrankin jotain järkevää. On Suomesta ennenkin lähdetty ulkomaille työnhakuun, kun omassa maassa on ollut vaikeita aikoja. Paras ja yritteliäin aines lähtee, jos kotomaa ei elätä. Ameriikkaan ja Ruotsiin on muutettu sankoin joukoin. Mene ihmeessä - ainakin kokeilemaan! Et voi hävitä mitään. EU-maahan saa tuetkin mukaan 3 kuukaudeksi, niin voi etsiä töitä rauhassa. Jos ei onnistu, niin pääseehän sieltä aina kokemusta rikkaampana takaisin, jos haluaa.

    • huuliokäng

      Yksi keino on se, että keräät itsellesi pienen pesämunan Suomessa, jotta saat vähän rahaa matkaasi varten. Pidä blogia ja päivitä sitä kuvilla. Jos osaat kirjoittaa kiinnostavasti, niin voi olla, että saat blogillesi paljon seuraajia ja sitä kautta sponsoreita ja jopa tuloja.

      Ainakin aiemmin töitä on saanut kalankäsittelylaitoksilta Pohjois-Norjasta. Ehkä voisit selvitellä sitä vaihtoehtoa, koska silloin et tarvitse työtä varten mitään pohjakoulutusta.

      • etelään

        Siellä on säätkin aina viimeisen päälle. Myrskyllä ei ole töitä. Jonkin sortin lapinhullu voi viihtyäkin, mutta ei normaali ihminen.


      • Boakäärme

        Täytyy olla työhaluja, vaikka koulutusta ei tarvisisikaan ja suomalaisilla ei enää löydy työhaluja. Marjanpoimijatkin tuodaan toiselta puolen maapalloa, muuten miljoonien marjat mätänisivät metsiin.

        Jotain vatun kansalaispalkkaa pitäisi muka saada ja vielä tonneja. Ei mitään laiskoille, ei senttiäkään ellei perkaa maantienojia tms.

        Näkisi vain jonkun es-jonnen koukuttamassa kilometrien pitkää siimaa. Ei taitaisi montaa metriä viihtyä, kun lähtisi maitojunalla äidin luo.


    • Nälkäkurkiainen

      Suomalainen saa kulkea EU alueella 3kk ajan siten, että saa tukia Suomesta. Ja ilmeisesti olet rahoituksen piirissä. Yksi idea asiasta voisi olla se. Etsiä sopiva majoitus, pitää kotimainen. Ja palata takaisin, jos siltä tuntuu.

      • turhaa uhoa?

        Onko todellakin noin, että voit lähteä työvoimatoimiston hellästä huomasta kolmen kuukauden lomalle ja jättää kännykän kotiin?

        Maat joista töitä voisi löytyäkin, ovat mm. Norja ja Sveitsi, eli hurjan kalliita asua se kolme kuukautta.

        Sen mitä olen joskus turistina käynyt etelässä, niin elämiseen paloi enemmän kuin Suomessa sielläkin, eikä töistä seillä kannata edes haaveilla.

        Sen tiedän, että konsulinkyyti kotiin ei ole ilmaista, jos sellaista saa ollenkaan, eli perseaukisena et voi mennä yhtään minnekään ja joudut vielä maksamaan siitä omasta asunnostasi vuokrat, lämmityksen, vakuutukset ja ties mitä riippuen asumismuodostasi.

        Nyt ei kovin moni oikeasti lähde vaikka kovasti täällä uhoaa. Ennen oltiin paljon kovempia sällejä ja friiduja, kun lähdettiin sadointuhansin ja myös jäätiin sille tielle.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe