Tekikö kukaan rahaa Japan Rare Earths (JRE) sijoituksella?

Epätietoinen2

Hei!

Onko kukaan tehnyt rahaa JRE sijoituksella?
Itse lankesin siihen ja nyt kuulin että firma on ajettu alas!

En suostunut maksamaan käsittämättömiltä tuntuvia Security Bond maksuja mutta nyt mietityttää että olisiko sittenkin pitänyt!

24

283

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petos

      Minäkin "jouduin" tuohon mukaan. Nähdäkseni kyseessä on täysiverinen huijaus.

      Hyvä ettet maksanut lisää, mitään hyötyä siitä ei olisi. Olen tehnyt poliisille rikosilmoituksen tästä, mutta en tiedä tämän hetken tilannetta, missä mennään.

      Suosittelen samaa sinullekin.

    • Scam

      Samassa tilanteessa täälläkin. Miten asia on edennyt teillä?

    • Me too

      Yksi lisäuhri ilmoittautuu mukaan. Minuun oltiin välittäjän toimesta yhteydessä viimeksi tänään ja painostettiin maksamaan security bond'ia, mutta en lämmennyt ajatukselle kuultuani lukuisia varoituksia asiasta. Harmi, että olin ehtinyt jo investoida merkittävän summan mokomaan huijaukseen.

      Olisi mukava kuulla kohtalotovereiden tarinat hieman tarkemmin. Mahtaako taustalla olla samanlainen boiler room -toimija, kuin itselläni.

    • The fattest survive

      Näköjään joku on tehnyt rahaa, kun teiltä on sitä hävinnyt. Näin varallisuus siirtyy tyhmemmiltä älykkäämmille.

      Kertokaa nyt vielä, mistä tuli idea ryhtyä sijoittamaan tuollaiseen tapaukseen.

      • Me too

        Ensimmäinen diili pienemmällä summalla tunnettuun amerikkalaiseen pörssiyritykseen, jonka kurssi nousi juuri ennustetulla tavalla (noin 17 prosenttia kahdessa kuukaudessa). Kaikki hyvin ammattimaista siihen asti. Sitten vinkki lupaavasta seuraavasta sijoituksesta -> ahneus -> isompi sijoitus -> soromnoo!


    • Samaa ihmettelen...

      Tuossa yläpuolella jo joku kyselikin mikä saa lähteen mukaan tällasiin hankkeisiin?

      Suomikin on piukassa ihan luotettaviakin toimijoita kuten pankit ja valinnanvaraa on mihin rahansa laittaa.

      Itse olen vaatimattomat roponi sijoittanut suoraan osakkeisiin. Tuotto on viimevuosina ollut vaihtelevaa, mutta ei kuitenkaan minään vuonna alle 5% kun laskee mukaan osingot ja pääoman arvon nousun. Vähänkin aktiivisempi hemmo varmaan tekis spekuleeraamalla helposti ja pienellä riskillä tuollaista 20-30% nousua keskimäärin per vuosi.

      • jotain tietoo

        kirjoitelkaa vanhalla rekistöröidyllä nimmarilla, jotta uskon että teitä on ainakin kolme, voin kertoa jotain sähköpostilla.


      • varmanpäälle ,

        Itse olen roponi sijoittanut, pankkitilille ja sitten täysin varmoihin osakkeisiin. Viimeksi heti Saulin jälkeen 2,5v takaperin Nokiaan ja kun en koskaan kauaa pidä myin ne viime keväänä 2014 ja laitoin aivan kaikki kesällä 6.6 USD. Tietäs vaan kuinka vero maksetaan, sillä pitää pian osa muuttaa euroiksi kun auto on tulossa.

        ainoa osake jota olen kauan pitänyt melko kauan on Tieto, kai senkin pian myyn.

        Minua ainakin suojelee kielitaidottomuus, en osaisi toimia tuollaisilal sivuilla. Aikoinaan minulle ensimmäisenä opetettiin että pitää varmistaa taustat jotta voi paeta, tarkoittaa myynnin osaaminen on tärkeämpää kuin ostaminen.


      • jotain tietoo kirjoitti:

        kirjoitelkaa vanhalla rekistöröidyllä nimmarilla, jotta uskon että teitä on ainakin kolme, voin kertoa jotain sähköpostilla.

        Laitatko jotain tietoo?


    • Metoo

      "Jotain tietoo": minä en ole rekisteröitynyt tänne, mutta jatkaisin mielelläni keskustelua kohtalotovereiden kanssa. Minuun on oltu viimeksi tänään yhteydessä World Capital Advisorista ja minulle kerrottiin, että JRE olisi valmis lunastamaan osakkeensa takaisin. Homma edellyttäisi tietysti taas kulujen etukäteismaksua, mikä haiskahtaa kusetuksen jatkamiselta.

      • Algot

        JRE:llä on internetsivu; http://jreholdings.com/recycling_rems.html
        - Tosin se on päivitetty viimeksi vuonna 2014.
        Yhteystiedot websivujen mukaan;
        JRE Holdings Limited
        Shinjuku First West Building
        1-23-7 Nishi-Shinjuku
        Shinjuku-ku
        Tokyo
        Japan
        TEL: 81 3 6800 5683
        Email: [email protected]
        Voisiko esim. Suomen Japanin suurlähetystö selvittää onko tällainen yritys ylipäätään olemassa?


    • Been_siel

      Tämähän on "hit and run" teollisuutta.

      Osakkeen myyjällä ei varmaankaan ollut sikäläisen finanssivirasto lisenssinumeroa? (www.fsa.go.jp)

      Kannattaisi ehkä perustaa (wordpress tms.) sivusto, jossa kerrotaan kaikki yksityiskohdat diilistä, tilinumerot ym.
      Jotta sivu saa riittävästi yleisöä, sivustoa täytyy mainostaa kuukkelin Adwords mainoksilla. Tästä kannattaa maksaa ehkä 5e päivä viikon tai pari.

      Samalla osakkeen myyjälle ilmoitusta, että mainokset&sivusto katoaa internetistä jos omalle tilille ilmestyy X €.
      Homma voi onnistua, jos X ja myyjän muut riskit kohtaa. Tonninkin vois ehkä näin kiristää, vaikkei olis alkuunkaan mennyt tekemään kyseenalaisia osakekauppoja.

    • TIK

      Vielä yksi uhri ilmoittautuu mukaan. Menetin kohtuullisen summan jonka kyllä kestän. eniten harmittaa huijatuksi tuleminen. Soittelivat minulle viimeksi joitakin viikkoja sitten. JRE olisi "kuullemmaa harkitsemassa" listausta NASDAQ:iin ja aikaisemmat EUR osakkeet pitää merkitä uudestaan USD:ksi". Mitään infoa ei tietenkään voi laittaa mailissa jne. Tein rikosilmoituksen joka tuli takaisin kun poliisilla ei kuullemma ole valtuuksia jatkaa tutkintaa ulkomailla. Olisin kiinnostunut jatkamaan keskustelua kohtalontovereiden kanssa.

      Oheiselta sivustolta löytyy aika paljon infoa vastaavista tapauksista: http://www.globalinvestoralerts.org/public_html/pivotal-investment-group-investment-fraud/marks-capital-investment-fraud.shtml

    • Huijattu222

      Moro, kuulostaa tutulta. Itse läksin mukaan huhtikuussa 2014. Niille, jotka eivät tiedä, niin kerrottakoon, että kysymyksessä ei ole mikään kökkö nigerialaishuijaus, vaan kyse on hyvin huolella rakennetusta järjestäytyneestä rikollisuudesta. Nettisivut, lomakkeet, asiakirjat, ja 5-6 asiantuntevaa henkilöä langan päässä jne. saivat aikaan käsityksen, että kyseessä on kunnollinen yritys. Kaivoin kyllä tietoa yrityksestä (Manley Financial), mutta tottapuhuen en ollut kovin huolellinen, koska se oli aika kiireistä aikaa.

      Sitten tulikin uusi diili, ja vaihdettiin Niken osakkeet tähän JRE paskaan. Vuosia sitten tein alle 20 vuotiaana tuhansia euroja voittoa sijoittamalla kesätyörahani. Nyt sitten olin vähän turhan itsevarma. Menetin 10800 euroa. Kyllähän tuo suututtaa. Ihmettelen itsekin miten saatoin olla niin hölmö?

      Nyt ajattelin sanoa heille, että suostun maksamaan pyydetyt lisämaksut. Todellisuudessa en tietenkään aio maksaa mitään, mutta voisin käyttää vanhaa print-screen kuvaa nordean verkkopankista ja väärentää siihen vain tilinumerot ja summat niin, että he luulevat minun jo maksaneen heille. Sitten voisin pyytää heitä tiedustelemaan maksua pankistaan.

    • Huijattu_typeryys

      Minäkin luulen tulleeni huijatuksi vastaavasti JRE sijoituksilla. Minun kohdallani tarina meni näin: elokuussa 2014 otettiin yhteyttä ja kehotettiin sijoittamaan heidän kauttaan OLED pörssiyhtiöön. Suostuin pohdinnan jälkeen sijoittamaan, mutta tietämättömyyttäni en ottanut asiasta tarpeeksi selvää. Minua jopa varoitettiin etukäteen sijoittamasta.

      Kului noin kuukausi ja sijoitukseni arvo oli noussut yli 20 %, jolloin minua kehoitettiin myymään ja sijoittamaan JRE:hen. Pienin sijoitus olisi ollut 10 000 osaketta, mutta kerroin, että siihen minulla ei ole varaa. Suostuin siirtämään jo sijoitetun rahan JRE osakkeisiin ja he lupasivat sijoittaa loput puuttuvasta 10 000 osakkeesta. Vasta myöhemmin minulle selvisi, että sijoitin yksityiseen yhtiöön, joka ei ole pörssissä (Private Equity).

      Taas noin kuukauden kuluttua minulle soitettiin ja luvattiin noin 3,25 kertaista tuottoa rahoilleni, mutta minun täytyisi maksaa loput 10 000 osakkeen potista. Suostuin siihen, kun minulle luvattiin rahat takaisin joulukuussa. Seuraavaksi välittäjä soitti ja kertoi, että heillä on nyt ostaja valmiina, mutta minun pitäisi omistaa 20 000 osaketta, jotta pääsisin kauppaan mukaan. Edelleen tuotto olisi 3,25 kertainen. Suostuin paniikissa, koska minua peloteltiin rahojeni menettämisellä.

      Seuraava soitto oli, että kauppa tehdään huhtikuussa, mutta sitä ennen minun pitäisi maksaa kulut ja vakuusmaksu, joista kertyi suurehko summa. Suostuin siihenkin, kun luvattiin, että vakuusmaksu palautuu minulle kaupan jälkeen ja kaupan päivämääräkin oli jo tiedossa. Mitään ei kuitenkaan ko päivämääränä tahtunut.

      Seuraava yhteydenotto oli toukokuussa, jolloin toinen henkilö World Capital Advisorsista soitti ja esittäytyi omistajaksi. Hän valitteli, että olin joutunut Private Equity sijoitukseen, mutta hän auttaa minut pois siitä, jos maksetut kulut ja vakuusmaksu sijoitetaan uusiin JRE osakkeisiin ja ostan lisää, jotta 50 000 osakkeen raja saataisiin lähes täyteen. He lupasivat ostaa loput noin 5000 osaketta ja laskuttaa minua jälkeenpäin, kun olen saanut rahani Yhdysvaltalaiselta pankilta toukokuun lopussa 2015. Tein vielä tämänkin sijoituksen, kun soittaja tuntui luotettavalta eikä niin agressiiviselta kuin ensimmäinen välittäjäni.

      Tämäkään kauppa ei toteutunut ja välittäjä soitti minulle uudelleen kesäkuussa. Hän pahoitteli lupaustaan ja pyysi minua ostamaan loput jäljellä olevasta 50 000 osakkeen potista, jotta kauppa toteutuisi. En enää suostunut, koska tällä välin olin löytänyt netistä paljon varoituksia World Capital Advisorista. Olin tehnyt myös rikosilmoituksen poliisille, mutta sieltä kerrottiin, että asialle ei voida juurikaan mitään, koska Suomen poliisilla ei ole valtuuksia ulkomailla. Juttelin myös finanssivalvontaviraston lakimiehen kanssa ja hän piti tätä tapausta huijauksena.

      Tarina ei kuitenkaan vielä päättynyt, sillä heinäkuussa kolmas henkilö WCA:sta oli minuun yhteydessä ja kertoi auttavansa minua myymään osakkeeni pois. Kuitenkin hänenkin tarjouksena oli, että minun pitäisi ostaa lisää osakkeita, jotta saisin ostajan vaatiman osakemäärän kasaan. Kauppa toteutuisi heinäkuun lopussa. En suostunut, koska edelleen pidän tätä huijauksena. Kerroin sen myös välittäjälle ja hän vakuutti, että sellaisesta ei ole kyse. Kyselin häneltä asioita, jotka liittyvät WCA:n rekisteröimättömyyteen ja JRE yhtiöön. Hänellä oli kaikkeen asiantuntijan tyylinen vastaus, josta en edes kaikkea ymmärtänyt. Minusta kaikki välittäjät ovat olleet asiantuntevia ja sen perusteella he ovat joko tehneet valtavan hienon huijauksen tai eivät ole huijanneet mitään. Olen ollut yhteydessä myös JRE Holdings yhtiöön ja sieltä kerrottiin minun olevan yhtiön osakkeenomistaja (luvut täsmäsivät omieni kanssa). Joko JRE Holdings on mukana tässä huijauksessa tai tämä ei ole huijausta.

      Onko jollain tietoa, miten voin varmistaa onko JRE Holdings todella olemassa ja tekeekö se kertomaansa liiketoimintaa. Olen jo tyytynyt kohtalooni ja typeryyteeni lähteä sijoittamaan rahoja ulkomaille kylmäsoittojen perusteella, mutta asia kiinnostaa edelleen ja haluan lisätietoa. Oma osaaminen ei kuitenkaan riitä kovin pitkälle.

      • Huijattu2010

        Terve,

        Tutun kuuloista tarinaa. Itse erehdyin vastaavaanlaiseen huijaukseen muutamia vuosia sitten. Rahaa tuli laitettua jonkin verran ja homma eteni ylläkuvatun tapaisesti. Firma oli vaan toinen. Lunastusta järjesteltiin, mutta olisi pitänyt ostaa lisää osakkeita, jotta sopiva erä olisi tullut täyteen. Keräsimme kahden muun huijatun kanssa olemassa olevilla "osakkeilla" tarvittavan potin, mutta sen jälkeen ei tietenkään kuulunut mitään.
        Nyt tilanne on aktivoitunut taas, koska uusi taho lupaa US virannomaisten tuella maksaa hyvän hinnan osakkeista. Tämä nyt toimiva firma on EastWest Management Group Ltd ja sijainti mukamas New York. Google Mapsin street viewin mukaan osoite ei oikein vakuuta ja puhelinnumerosta saa vain operaattorin tiedot. K.O. firmaa ei tietenkään löydy viranomaisten luetteloista yms.

        Poliisi ei ilmeisesti pysty tekemään mitään näiden kanssa, joten rahat ovat menneent sen siliän tien.
        Olkaa varovaisia näiden kanssa!


    • Algot

      Read these websites:
      http://www.world-capital-advisors.com/world-capital-advisors-investment-fraud.shtml

      Warning World Capital Advisors Investment fraud: Do not pay. You will loose your money

      World Capital Advisors Directors, secretaries and shareholders
      World Capital Advisors is a boiler room, a company that approaches people through unsolicited calls, also referred to as cold-calling, which is an offense in most countries, offering investment services, for which they have no license from the national financial securities authority.

      This page shows you how World Capital Advisors is involved in money laundering and/or investment fraud.

      Warning Finanssivalvonta Finland



      Company number:

      1. Director(s):

      2. Corporate Secretary:

      3. Shareholder(s):
      World Capital Advisors address:

      World Capital Advisors description:
      World Capital Advisors is used as in investment fraud vehicle selling the following shares, 3D Systems (DDD),ASCE,CHXE,DOR (Dorado Resources Chile),GE:US,Japan Rare Earths (JRE),Leading Edge Medical, Ltd. (LEDM),MannKind Corporation (MNKD),NKE,QCOM,SEC-DEP, through cold-calling practices and without being licensed by National Financial Authorities to offer investment services.

      World Capital Advisors uses one or more of the following settlement agent(s) to receive money from scammed investors:
      • Bast Group Ltd;
      • Gard Trading Limited;
      • GAR Holdings Ltd;
      • KCL Worldwide Ltd;
      • Metro Huge Limited;
      • Valuewell Assets Limited;
      • Easy Ace Corporation Limited;
      • Team More Limited;
      • Vast Capital Corporation Limited;
      • KL Trade Limited;
      • KL Worldwide Limited;
      • Arga Trading Limited;
      • SB Group International Limited;
      • SB Group Limited;
      • Peak Master Limited;
      • Lux Dragon Limited;
      • Great Raise Limited;
      • SV Consulting Ltd;
      • G Group Ltd;
      • Blueway International Ltd;
      • Abbey Limited HK;
      • ACE Expertise Limited;
      • AAE Holdings Private Ltd.;
      • Norite Capital Limited;
      • Multi Come Limited.
      On the right hand side you can see which bank account(s) and bank(s) are used by these settlement agents

    • T_I_K_II

      Minulla kertomus vielä jatkuu. Ovat olleet minuun yhteyksissä (Marks Capital) pariin otteeseen kevään ja kesän aikana, viimeisin vielä meneillään oleva dialogi on Marks capitalin palkkaama ulkopuolinen konsultti jonka hommana on selvittää pienempien osakkeenomistajien tilannetta.

      JRE kuullemma haluasi ostaa osakkeeni pois mutta ongelmana on yksi erä osakkeita joita ostin hieman halvemmalla ja nämä eivät kuullemma menisi tilintarkastuksessa läpi. Minun pitäisi siksi maksaa erotus (n 5kEUR) jotta kauppa toteutuisi. Kyselin miksi tämä yleensä edes on tilintarkastajan kiinnostuksen kohde mutta siihen ei tullut selvää vastausta (osakekaupoissa ostaja ja myyjä sopivat hinnan kohdalleen ja niin kauan kun summat täsmäävät maksujen kanssa, ei ole ongelmaa). EN ole aikeissa maksaa mutta olisi kyllä hauska saada nämä edesvastuuseen. onko kenelläkään tietoa miten oikeutta voisi hakea kansainvälisesti?

      • Liikkuvat_taakse

        Minullakin on dialogi Marks Capitalin kanssa vielä menossa, hyvin samankaltainen tilanne kuten erään edellisen kirjoittajan kanssa. "Hallintokuluja" pitäisi maksaa, että sijoitettu pääoman voidaan palauttaa. Nyt JRE:n kurssi on muka €1.89, mistähän ne noita summia oikein keksii :)

        Jos joku kohtalotoveri haluaa keskustella tilanteesta tarkemmin, voi lähettää viestiä [email protected]

        Vuoden kestäneen prosessin aikana on tullut hankittua repullinen detaljeja tästäkin casesta.


      • Liikkuvat_taakse

        osoite oli siis [email protected]


      • One_Jone

        Me useat huijatut voisimme pistää 'hankkimamme' JRE:n osakkeet yhteet, jolloin saisimme kasaan vaadittuja kokonaisuuksia. Mitähän ne seuraavaksi keksisivät. Minäkin uhkasin soittajaa poliisitutkinnalla, vaikka tiesinkin sen tien toivottomaksi.


    • Ollut_there

      Nämä tyypit toimii feikki-identiteettien takaa yleensä maista, joissa heikko oikeislaitos. Kaukoidästä tms. Kaverit käyttää huomattavan osan tuloistaan lahjoakseen paikalliset viranomaiset. Siitä vaan haastamaan heidät oikeuteen!

      Joissain harvoissa tapauksissa nämä hemmot saattavat "lahjoa" myös hankalia asiakkaitaan. Vaivaa täytyy vaan nähdä paljon. Esim. youtubesta video "wham bam thank you scam"

    • MeTooAgain

      Haa! Vanha huijarifirma World Capital Advisors otti melkein vuoden tauon jälkeen yhteyttä sähköpostilla. Kertoivat yrittäneensä soittaa minulle. Olinkin ihmetellyt Sri Lankasta tulleita puheluita (joihin en vastannut). Sähköpostin mukaan haluavat kertoa merkittävistä muutoksista sijoituksissani. Taidanpa pahuuttani vastata seuraavaan soittoon ja vittuilla soittajalle.

    • TheClown

      Moi. Oma tarina on samankaltainen. Ensi Liberty Stone Financial 01.2014. Ei löytänyt mitään varoituksia tuolloin. Ensi DDD osakkeiden. Sitten JRE osakkeiden. Yksi kaksi kaikki muuttui Marks Capital. Löytyi varoitus. loppui maksaminen heti.tti minulle joka viikko 3 kuukautta. Hyvin vihamielinen lopussa. Yli vuotta myöhemmin ottanut yhteyttä minuun uudelleen 09.2015. Mutta vain kerran. Kerroin heille, että olin aio maksaa. Nyt viikko sitten Fairway Capital Investments otti yhteyttä minulle. A never ending story.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2814
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      522
      2645
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1845
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1777
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1669
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1106
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1082
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      55
      1077
    Aihe