En saanut diagnoosia..

t-nainen92

http://keskustelu.suomi24.fi/node/12453605
Edellinen ketju täyttyi turhasta paskasta joten tein uuden.

Osastonylilääkäriltä (aino mattilalta) tuli kirje että seisovat psykiatrin päätöksen takana joten miten tästä eteenpäin?
Suoraan sanottuna alan olemaan täynnä vihaa, katkeruutta ja raivoa ja en ymmärrä että minkä takia minulle ei voida asettaa diagnoosia, kun transdiagnooseja on kuiteskin annettu henkilöille joilla on ihan oikeasti päässä vikaa. (esim. yliopistoiskun suunnittelijalle)

34

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuumi sitä

      Yliopistoiskun suunnittelija ei saanut diagnoosia. Oliko se sitten osasyy hänen toimintaansa.

      Ehkä sinun pitäisi miettiä mahdollisuutta että vika onkin itsessäsi ja korjata asennoitumistasi.

      • ...

        hän sai diagnoosin mutta ei läpäissyt tosielämänkoetta.


      • No joo ja ei
        ... kirjoitti:

        hän sai diagnoosin mutta ei läpäissyt tosielämänkoetta.

        Juridista saivartelua. Hän ei kuitenkaan naisen identiteettiä saanut.


    • t-nainen92

      Pysytään aiheessa kiitos.

    • Kadulta

      Hommaat hormonit kadulta.

    • onko lääkärin syy?

      Lääkäreillä on hoitovastuu ja päätökset voivat siksi olla potilaan toiveiden vastaisia. On myös normaalia, osaston ylilääkäri tukee toista lääkäriä joka tuntee tapauksen häntä paremmin. Potilaan toiveiden vastainen päätös ei automaattisesti ole ammattitaidottomuutta vaikka se saattaisi siltä tuntua. Hyvä hoitotulos vaatii usein potilaan ja lääkärin yhteistyötä. Onko todella niin, että omasta puolestasi ei ole mitään tehtävissä joka voisi muuttaa lääkärin mielipiteen. Vaatimuksia esittämällä vain hidastaa ja vaikeuttaa asioiden edistymistä.

    • ................

      Kai sitä jotenkin oli perusteltu, ettei diagnoosia asetettu?

      Joka tapauksessa se, ettet saanut diagnoosia, katsottiin sinun omaksi parhaaksesi. Lääkärit ovat näissä asioissa todella tarkkoja, ettei tule virhediagnooseja ja järkyttävää katumusta, kun tervettä kehoa ruvetaan operoimaan.

      Ehkä voisit odottaa jokusen vuoden ja katsoa sitten uudestaan? Jos pysyt asiallisena ja sukupuoliristiriidan kokemus jatkuu yhä vain, luulisi, että lääkärit harkitsevat diagnoosia uudestaan.

      Olet vielä nuori, joten aikaa sinulla on.

      • thisisme

        Kannattaa odottaa ja kypsytellä asiaa. Olet tosiaankin nuori, joten aikaa vielä on. Tietysti tilanteesi tuntuu turhauttavalta, mutta raivoamisella, inttämisellä ja katkeroitumisella hidastat vain asiaasi. Psykiatri on varmastikin katsonut, että et jaksaisi vaativia hoitoja ja raskasta prosessia. Lisäksi kielteinen diagnoosi on perusteltu varmasti jotenkin... Ehkä vaikutit jotenkin pakkomielteiseltä diagnoosin saamisen ja prosessin suhteen...


        Tässä on vielä yksi linkki, jossa riveiltä ja rivien välissä suositellaan kypsymistä ennen kuin korjausprosessin ryhtymistä
        https://blog.qruiser.com/qx.fi/211436/quot;en-vaihtaisi-sukupuoltani-nytquot;


      • kielipoliisi
        thisisme kirjoitti:

        Kannattaa odottaa ja kypsytellä asiaa. Olet tosiaankin nuori, joten aikaa vielä on. Tietysti tilanteesi tuntuu turhauttavalta, mutta raivoamisella, inttämisellä ja katkeroitumisella hidastat vain asiaasi. Psykiatri on varmastikin katsonut, että et jaksaisi vaativia hoitoja ja raskasta prosessia. Lisäksi kielteinen diagnoosi on perusteltu varmasti jotenkin... Ehkä vaikutit jotenkin pakkomielteiseltä diagnoosin saamisen ja prosessin suhteen...


        Tässä on vielä yksi linkki, jossa riveiltä ja rivien välissä suositellaan kypsymistä ennen kuin korjausprosessin ryhtymistä
        https://blog.qruiser.com/qx.fi/211436/quot;en-vaihtaisi-sukupuoltani-nytquot;

        Ei kovin luotettava lähde jos jo otsikossa on käsitteet pahasti pielessä.


    • suoraan sanottuna

      "Osastonylilääkäriltä (aino mattilalta) tuli kirje että seisovat psykiatrin päätöksen takana joten miten tästä eteenpäin?"

      Hoidat estyneisyytesi kuntoon ja hankit diagnoosisi myöhemmin.

      "Suoraan sanottuna alan olemaan täynnä vihaa, katkeruutta ja raivoa ja en ymmärrä että minkä takia minulle ei voida asettaa diagnoosia, kun transdiagnooseja on kuiteskin annettu henkilöille joilla on ihan oikeasti päässä vikaa. (esim. yliopistoiskun suunnittelijalle) "

      Jos et halua tulla häneen rinnastetuksi, älä reagoi vastoinkäymisiin kuin hän, äläkä kirjoita kuin hän.

      • ojkjh

        Aivan, jos tutkimuksissa alkaa raivoamaan, sillä osoittaa psyykkistä tasapainottomuutta ja psykiatrit alkavat epäilemään kestääkö prosessin henkistä rasitusta.


      • ap.

        Toisin kuin allu niin minä pystyn kontrolloimaan käytöstäni ja tunteitani koska en ole assburgeri.


    • t-nainen92

      Ellette ole jotain taneleita/trolleja niin en ymmärrä miten voitte tukea lääkäreiden päätöstä.
      Voin jollain tavalla ymmärtää sen, että diagnoosia ei anneta vakavista mielenterveysongelmista kärsivälle henkilölle, mutta tämmöset lievät mt-ongelmat, kuten lievä masentuneisuus jne. ei todellakaan riitä syyksi transdiagnoosin eväämiseksi.

      Ja mua oikeasti ottaa päähän, että aikasemmin diagnooseja on annettu läpimenemättömille lievästi kehitysvammaisille luusereilla(Hakekaa googlesta semmosta tyyppiä ku vihreäsammakko ja ylimakko)
      Mutta nykyään mun kaltaisille läpimeneville normaalityypeille ei voida antaa diagnoosia, koska jotkut heikkomieliset luuserit eivät ole kestäneet negatiivista palautetta.

      • lkklk

        Tutkimusperusteet ovat olleet melko samanlaisia runsaat 10 vuotta. Voi olla että viime vuosina tutkimuksia on tiukennettu noiden muutamien lipsahduksien takia ja nykyisin vaaditaan käytännössä puhdasta MT taustaa diagnoosin saadakseen. Tutkittavien suuren määrän ja ruuhkautumisen vuoksi tutkimusyksiköllä ei ole aikaa purkaa näitä lieviäkään MT-ongelmia. Masennus on aina ollut jonkinasteinen este diagnoosin saantiin, mutta ainakin aiemmin se ei ole yksinomaisena johtanut suoraan hylkäykseen vaan diagnoosin lykkäämiseen siksi ajaksi että tutkittava on saanut erillisestä hoitoterapiasta "puhtaat paperit". Näin toimittiin Allunkin osalta mutta hän ei suostunut tuohon terapiaan vaan keskeytti sen itse.


      • ap.
        lkklk kirjoitti:

        Tutkimusperusteet ovat olleet melko samanlaisia runsaat 10 vuotta. Voi olla että viime vuosina tutkimuksia on tiukennettu noiden muutamien lipsahduksien takia ja nykyisin vaaditaan käytännössä puhdasta MT taustaa diagnoosin saadakseen. Tutkittavien suuren määrän ja ruuhkautumisen vuoksi tutkimusyksiköllä ei ole aikaa purkaa näitä lieviäkään MT-ongelmia. Masennus on aina ollut jonkinasteinen este diagnoosin saantiin, mutta ainakin aiemmin se ei ole yksinomaisena johtanut suoraan hylkäykseen vaan diagnoosin lykkäämiseen siksi ajaksi että tutkittava on saanut erillisestä hoitoterapiasta "puhtaat paperit". Näin toimittiin Allunkin osalta mutta hän ei suostunut tuohon terapiaan vaan keskeytti sen itse.

        Mitä oon näitä juttuja lukenut netissä niin tampereella on tapahtunut aika radikaali tiukentuminen parin vuoden aikana ja psykiatri jopa sanoi suoraan minulle, että on tiukentanut diagnoosikriteerejä tiettyjen yksilöiden takia ja sanoi myös hoitoneuvotteluissa, että antaa hylkäyksen lievemmillekkin tapauksille.

        Jonkinlainen varoitus tai siirto muihin tehtäviin olisi paikallaan jatkuvien ihmisoikeusrikkomusten takia.


      • ap.
        ap. kirjoitti:

        Mitä oon näitä juttuja lukenut netissä niin tampereella on tapahtunut aika radikaali tiukentuminen parin vuoden aikana ja psykiatri jopa sanoi suoraan minulle, että on tiukentanut diagnoosikriteerejä tiettyjen yksilöiden takia ja sanoi myös hoitoneuvotteluissa, että antaa hylkäyksen lievemmillekkin tapauksille.

        Jonkinlainen varoitus tai siirto muihin tehtäviin olisi paikallaan jatkuvien ihmisoikeusrikkomusten takia.

        Ja kuten aikasemmassa ketjussa mainitsin niin itse selvisin pyskologin testeistä ihan puhtain paperein eli mitään psykoosiriskiä tai mielenterveysongelmia ei ole eli olen lievä tapaus.


      • ap.
        lkklk kirjoitti:

        Tutkimusperusteet ovat olleet melko samanlaisia runsaat 10 vuotta. Voi olla että viime vuosina tutkimuksia on tiukennettu noiden muutamien lipsahduksien takia ja nykyisin vaaditaan käytännössä puhdasta MT taustaa diagnoosin saadakseen. Tutkittavien suuren määrän ja ruuhkautumisen vuoksi tutkimusyksiköllä ei ole aikaa purkaa näitä lieviäkään MT-ongelmia. Masennus on aina ollut jonkinasteinen este diagnoosin saantiin, mutta ainakin aiemmin se ei ole yksinomaisena johtanut suoraan hylkäykseen vaan diagnoosin lykkäämiseen siksi ajaksi että tutkittava on saanut erillisestä hoitoterapiasta "puhtaat paperit". Näin toimittiin Allunkin osalta mutta hän ei suostunut tuohon terapiaan vaan keskeytti sen itse.

        "aiemmin se ei ole yksinomaisena johtanut suoraan hylkäykseen vaan diagnoosin lykkäämiseen siksi ajaksi että tutkittava on saanut erillisestä hoitoterapiasta "puhtaat paperit". Näin toimittiin Allunkin osalta mutta hän ei suostunut tuohon terapiaan vaan keskeytti sen itse."

        Itse käyn edelleenkin terapiassa ja kuntoutusyksikössä kotipaikkakunnallani hoitaakseni estyneisyyttäni mutta en silti aio hyväksyä lykkäämistä vaan aion taistella loppuun asti.


      • 876t57u65ree
        ap. kirjoitti:

        Mitä oon näitä juttuja lukenut netissä niin tampereella on tapahtunut aika radikaali tiukentuminen parin vuoden aikana ja psykiatri jopa sanoi suoraan minulle, että on tiukentanut diagnoosikriteerejä tiettyjen yksilöiden takia ja sanoi myös hoitoneuvotteluissa, että antaa hylkäyksen lievemmillekkin tapauksille.

        Jonkinlainen varoitus tai siirto muihin tehtäviin olisi paikallaan jatkuvien ihmisoikeusrikkomusten takia.

        Samoin taidetaan toimia Helsingissäkin. Taitaa "eräs henkilö Turun puolessa" taputtaa käsiään ja röyhistää rintaansa kun on saanut aikaan näin upean tiukennuksen tutkimuksiin. Onhan tuosta se etu että ihan pienestä ajatuksesta ei lähdetä trastutkimuksiin kun tiedetään että "haluajat" lentää ulos alle aikayksikön. Välillä jo tuntui siltä että jokainen sukkahousurunk*** lähti testaamaan saisiko diagnoosin ja pillerit apteekista.


      • oy7t8765r6e6e
        ap. kirjoitti:

        "aiemmin se ei ole yksinomaisena johtanut suoraan hylkäykseen vaan diagnoosin lykkäämiseen siksi ajaksi että tutkittava on saanut erillisestä hoitoterapiasta "puhtaat paperit". Näin toimittiin Allunkin osalta mutta hän ei suostunut tuohon terapiaan vaan keskeytti sen itse."

        Itse käyn edelleenkin terapiassa ja kuntoutusyksikössä kotipaikkakunnallani hoitaakseni estyneisyyttäni mutta en silti aio hyväksyä lykkäämistä vaan aion taistella loppuun asti.

        Tervemenoa RA:n jälkiä tyhjää hakemaan!


      • Turun puolen henkilö
        876t57u65ree kirjoitti:

        Samoin taidetaan toimia Helsingissäkin. Taitaa "eräs henkilö Turun puolessa" taputtaa käsiään ja röyhistää rintaansa kun on saanut aikaan näin upean tiukennuksen tutkimuksiin. Onhan tuosta se etu että ihan pienestä ajatuksesta ei lähdetä trastutkimuksiin kun tiedetään että "haluajat" lentää ulos alle aikayksikön. Välillä jo tuntui siltä että jokainen sukkahousurunk*** lähti testaamaan saisiko diagnoosin ja pillerit apteekista.

        haluaa vain oikeutta itselleen eikä pahaa kenellekään toiselle. Jos tutkimukset ovat siitä syystä tiukentuneet, että tämä henkilö haluaa henkiseen kidutukseen syyllistyneet lääkärit vastuuseen, niin sikke ei voi mitään.


      • Ansionsa mukaan
        Turun puolen henkilö kirjoitti:

        haluaa vain oikeutta itselleen eikä pahaa kenellekään toiselle. Jos tutkimukset ovat siitä syystä tiukentuneet, että tämä henkilö haluaa henkiseen kidutukseen syyllistyneet lääkärit vastuuseen, niin sikke ei voi mitään.

        Miksi esiinnyt kolmannessa persoonassa? Luuletko ettei sinua tunnisteta jos et kirjoita minä-muodossa?

        Olet saanut vaan sen mitä olet ansainnut, tyydy siihen tai kärsi lisää.


      • Toivottava kehitys
        Turun puolen henkilö kirjoitti:

        haluaa vain oikeutta itselleen eikä pahaa kenellekään toiselle. Jos tutkimukset ovat siitä syystä tiukentuneet, että tämä henkilö haluaa henkiseen kidutukseen syyllistyneet lääkärit vastuuseen, niin sikke ei voi mitään.

        Turun puolen henkilö on myös sanonut, että jos ei häntä leikata, niin ei sitten muitakaan. Näyttää siltä että hänen toiveensa on toteutumassa melko hyvin.

        Hyvä näin, jatkakoon samalla linjalla.


      • Taas kerran kysyn
        Ansionsa mukaan kirjoitti:

        Miksi esiinnyt kolmannessa persoonassa? Luuletko ettei sinua tunnisteta jos et kirjoita minä-muodossa?

        Olet saanut vaan sen mitä olet ansainnut, tyydy siihen tai kärsi lisää.

        että mitä olen ansainnut? Vaikka tiedänkin, että sinunlaisesi nuija ei siihen osaa vastata niin kysyn silti.


      • Kysy pois niin opit
        Taas kerran kysyn kirjoitti:

        että mitä olen ansainnut? Vaikka tiedänkin, että sinunlaisesi nuija ei siihen osaa vastata niin kysyn silti.

        Kysy vaan kun et yhteen vastaukseen tyydy. Mutta minä en toista itseäni joten lue aiemman viestit ja etsi vastaus sieltä.

        Päätit siis hukuttaa tämänkin ketjun itsellesi tyypilliseen paskan suoltamiseen.


      • aihetta on
        ap. kirjoitti:

        Mitä oon näitä juttuja lukenut netissä niin tampereella on tapahtunut aika radikaali tiukentuminen parin vuoden aikana ja psykiatri jopa sanoi suoraan minulle, että on tiukentanut diagnoosikriteerejä tiettyjen yksilöiden takia ja sanoi myös hoitoneuvotteluissa, että antaa hylkäyksen lievemmillekkin tapauksille.

        Jonkinlainen varoitus tai siirto muihin tehtäviin olisi paikallaan jatkuvien ihmisoikeusrikkomusten takia.

        On näitä useampia mtf sekopäitä päässyt tutkimuksista läpi joten kriteerien kiristäminen on paikallaan. Jalkajousiryöstäjä, Allu yliopistoiskun suunnittelija ja Kaarinan Reiska. Naiseksi näitä henkilöitä ei voi käytöksensä tai ulkoisen habituksensa puolesta kutsua.


    • ap.

      Maanantaina otan taas yhteyttä potilasasiamieheen, kun hän pyysi minua ottamaan yhteyttä tays:in päätöksen jälkeen.

      • lkjlk

        No saat häneltä ilmeisesti selvityksen että on toimittu asianmukaisesti ellet huomannut kysyä sitä lääkäriltä. Potilasasiamieshän toimii vain neuvovana välikätenä ja antaa ohjeita jos katsot tarpeelliseksi tehdä valitus saamastasi hoidosta.


      • Potilasasiamies.
        lkjlk kirjoitti:

        No saat häneltä ilmeisesti selvityksen että on toimittu asianmukaisesti ellet huomannut kysyä sitä lääkäriltä. Potilasasiamieshän toimii vain neuvovana välikätenä ja antaa ohjeita jos katsot tarpeelliseksi tehdä valitus saamastasi hoidosta.

        auttaa kantelun tekemisessä. Hän ei tee kantelua, mutta tarkistaa sen ja hoitaa kantelun lähettämisen.


      • lklkjl
        Potilasasiamies. kirjoitti:

        auttaa kantelun tekemisessä. Hän ei tee kantelua, mutta tarkistaa sen ja hoitaa kantelun lähettämisen.

        Postittaa siis sairaalan sisällä jos valituksen käsittelijä on siellä. Ylemmille viranomaisille valittajan pitää toimittaa valitus itse (kulkee oikein hyvin postissa).


    • Hector Doppinen

      Sinulle itsellesi on parhaaksi, ettet saa diagnoosia, koska olet mies etkä siitä muuksi muutu diagnoosillakaan.

      Tarvitset psykiatrista apua harhaluuloosi, että olet muuta kuin olet.

      Lopeta tuo transhörhöily ja erikoisuudentavoittelu vielä, kun et ole ehtinyt aiheuttaa itsellesi peruuttamatonta vahinkoa ja hanki huomiota sekä seksuaalista kiihotusta terveistä asioista.

      Älä silvo(tuta) moloasi. Sen kuuluu mennä pimppiin eikä muuttua itsekin pimpiksi.

      • Trollit pois!

        Tyhmää toimintaa peukuttaa oma viestinsä heti kirjoittamisen jälkeen. Jos täällä olisi vielä miinuspeukutus olemassa, olisit saanut jo useita peukku alas -kirjauksia.


      • 121

        Hector, shhhh hiljaa aikuiset juttelee nyt.


      • Se on tyhmä
        121 kirjoitti:

        Hector, shhhh hiljaa aikuiset juttelee nyt.

        Peukutusten lukumäärästä näkee kuinka monta kertaa Hector on käynyt lukemassa tätä ketjua. Eihän kukaan muu peukuta noin tyhmää viestiä.


    • dfgdfgdfgdf

      Minäkään en saanut diagnoosia. Olin kuulemma liian masentunut (olisi pitänyt kuunnella silloin kun neuvottiin valehtelemaan mielialatesteissä, mutta myöhäistä se nyt on). Tämä kuitenkin on hoidettavissa, kuten myös on sinun estynyt persoonallisuutesi.

      Terapiaa tarvitaan ja paljon, mutta nythän sinulla sitä aikaa on (muistelisin että diagnosoinnin uusioyrittämiseen vaaditaan 2-4-vuotta). Eli hakeudu terapiaan jossa estyneisyyttäsi voitaisiin muuttaa ja hae sitten uusiksi transtutkimuksiin.

      Itse suunnittelin lähinnä vain että vetäisisin itseni hirteen tai hypätä rekan alle jos se diagnoosi ei tän vuoden masennushoidon jälkeen tule koska itse Pitkäniemi ja sen hoitajat ovat pahentaneet masennustani enemmän kuin transsukupuolisuuteni koskaan. Jos vain hoidot saisi niin koko masennuskin parantuisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe