Alttarikutsussa piilee vaara.

Eenokki 12

Mitä väärää on alttarikutsussa tai syntisen rukouksessa?

Siinä on se vaara ja vääryys kun ensin hempeillä tai tulenpalavilla puheilla pehmitetään ahdistuneet ihmiset tekemään sydämessään oman ratkaisunsa joka sitten alttarikutsulla vahvistetaan omaksi uskoksi.
Tulos ei ole uskoontulo vaan helluntailaiseksi tuleminen joka on siirtymistä sen hengen alaisuuteen joka ei ole Jumalasta. Jotta siitä uskosta päästäisiin vapaaksi ei niitä siteitä avaa kukaan muu kuin Jumalan anteeksiantava armon voima Kristuksessa.
Alttarikutsu ja siinä saatava vapaaksijulistaminen on omavanhurskauden julkinen vahvistus.
Se on petos ihmisiä kohtaan ja pahinta laatuaan olevaa Jumalanpilkkaa.
Syntisen rukous liittyy suoraan tähän alttarikutsuun, kun syntinen rukoilee itselleen voimaa tehdä helluntailaisten tavoin oma ratkaisu omalla vapaalla tahdollaan.

6

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pro childrens

      lasten suusta kuullaan totuus, kaste on heille Jumalan lahja. Pro childrens

      Pieni lapsi ei vielä ymmärrä tai kykene juoksemaan Jumalaa pakoon, ja siksi taivasten valtakunta onkin lasten kaltainen. Inhimillistä ymmärrystä vailla oleva lapsi ei vastustele ja omalla viisaudellaan järkeile pois uskoa Jeesukseen. Lapsi ottaa vastaan sen, mitä hänelle lahjaksi annetaan; ilman, että kuvittelee sitä vähääkään ymmärtävänsä.

      Ymmärtävässä iässä oleva aikuinen sen sijaan haluaa jo paratiisissa langenneen olemuksensa tähden aina itse ryhtyä jumalaksi: itse ymmärtää, itse päättää, itse valita, itse hallita ja itse erottaa oikean ja väärän, valheen ja toden rajat. Tähän emme kuitenkaan tosiasiassa koskaan pysty

    • Mazdels (ei kirj.)

      Alttarikutsussa on ollut väärin juuri se, että sitä ennen on pidetty pelottava puhe, jonka vuoksi herkät ihmiset on saatu "katumuspenkille". Tällainen uskonratkaisu ei tule kestämään ja jos kestääkin, uskovista tulee laki- ja tuomiohenkisiä. Kuten Eenokki kirjoittaakin, näin ei ole tultu uskoon, vaan helluntailaiseksi.

      Nykyään helluntailaiseurakunnissa on menty tässä asiassa parempaan suuntaan. Enää ei helluntaiseurakunnissa pidetä pelottavia puheita ennen alttarikutsua (ainakaan niin paljon kuin aikaisemmin). Toki se ärsyttää, kun helluntaipastoreiden pitää jopa kymmenen kertaa esittää alttarikutsu samassa tilaisuudessa vaativaan sävyyn. Näin tekee mm Marko Selkomaa. Tuntuu, kuin olisi joku pakko saada enemmän kuin yksi ihminen "katumuspenkille".

    • EEnokki 12

      Helluntailaisten teatraalinen esitys näkyy silloin kun on koolla suuri joukko ihmisiä kuten oli afrikan kokouksissa.
      Siellä julistettiin uskovaisiksi autuuttamalla pika puheiden ja tulkin välityksellä. Sitten mediaan lähetettiin ilosanoma että kymmeniä tuhansia tuli uskoon on tapahtunut herätys helluntailaisten metodien kautta.

      Samaa metodia noudatetaan katumuspenkille Jonne odotetaan ei vain yhtä pelosta vapisevaa arkaa lintua
      vaan oikein joukkoa jotta päästäisiin kerskumaan saavutuksillaan.
      Helluntailaisuus on suurieleistä eksytystä joka ei ole heikkohermoisia varten.
      Minä tunnustan Herralle rikokseni olkoon ne pieniä tai suuria.

      • ei oo eenokki

        Ei näy helluntailaista teatraalisuutta vaan se näkyy, että ihmiset tahtovat muutoksen elämäänsä ja tulevat Hänen luokseen yksilöinä, vaikka joukko olisi suurempikin! Kukaan ei voi tulla toisen puolesta alttarille parannusta tekemään! Jeesus käsittelee jokaista ihmistä yksilönä! Ei uskovaiseksi julisteta pikapuheilla, vaan kun ihminen tekee parannuksen ja tulee jeesuksen luokse, niin hänelle on oikeus lukea synninpäästö! Helluntailaisten medodien kuin muittenkaan ei herätystä tule eikä ole, vaan herätys on sitä, kun yksilö ihminen ottaa Jeesuksen vastaan Pelastajanaan. Saattaa luku olla jopa tuhansiakin, kuten apostolisena aikana esimerkiksi oli!

        Valhetta väännät tuossakin. Ketään ei pelotella alttarille vapisevana, vaan ihminen itse on päättänyt lähteä seuraamaan Herra Jeesusta! Helluntailaisuus ei ole suurieleistä eikä myöskään eksytystä. Mutta lutherilaisuus sitä vastoin on, koska asettuu Jumalan Sanan totuuksia vastustamaan! Jos kerran tunnustat Herralle rikoksesi, niin miksi sitten jatkat synnin tekoa ja toisten herjaamista? Et todellakaan ole tehnyt tunnustusta Herralle, vaan korostat omaa itseäsi ja lutherilaisuuttasi!


    • ei oo eenokki

      Alttarikutsussa ei ole mitään vaaraa. Valheellista väittämää taas eenokilta! Kukaan ei hempeillä puheilla ja tunnetiloilla johdattele ihmistä alttarille parannusta tekemään. Vaan ihminen, joka kokee synnin tunnon itsessään tuntee Sanan sattuvan ja tahtoo luovuttaa itsensä Mestarin käsiin. Alttarilla on moni kokenut syntiensä kirpoavan kun Jeesus on ne pessyt verellään pois eikä niitä enää ole! Tuloksena on nimen omaan uskoontulo! Helluntailaiseksi ei tulla alttarilla vaikka eenokki taas vääristelee ja valehtelee! Kun ihminen tulee uskoon, niin hän saa syntinsä anteeksi ja on Kristuksessa, joka henki on täysin Jumalasta. Sinä eenokki vaan sotket asioita, kun pääpaholainen on sekoittanut sinun tietosi ´, niin että kerrot kaiken sen valheen mitä se sinulle kuiskuttelee! Jumalan anteeksi antava voima ilmenee juuri siinä, kun ihminen saa syntinsä anteeksi Jeesuksen kautta! Siinä ei ole mitään väärää!

      Alttarikutsu ja syntien anteeksi saaminen ei ole omavanhurskautta, vaan todellista totta! Itse en ole kyllä alttarilla tehnyt parannusta, vaan otin Jeesuksen vastaan yövuoteellani, kun Hän kysyi minulta otanko Hänet vastaan elämääni. Vastasin, että Tule Herra Jeesus elämääni ja silloin Hän tuli ja asuu minussa! En kyllä kuullut mitään ääniä, mutta tietoisuuteeni kysymys tuli. Ja tein silloin tietoisen ratkaisuni Jeesuksen puoleen ja en ole katunut tätä 48 vuotta, jonka olen Hänen kanssaan vaeltanut uskon tiellä!

      Ihmisiä kohtaan ei ole petos eikä Jumalan pilkkaa, kun ihmiset tulevat alttarille syntejään katuen ja Herran vastaan ottaen. Eenokki kun ei ymmärrä asioita, niin vääntelee paholaisen avustajana vääristelee asioita. Omaksi tuomioksesi niin teet! Syntisen rukous tulee kuulluksi Jumalan edessä ja Hän vastaa pelastaen ihmisen Jeesuksen kautta! Ei sinä tehdä helluntailaita parannusta eikä minkään muunkaan laista parannusta, vaan henkilökohtainen uskonratkaisu Jeesuksen puoleen!

    • Monia kutsutaan

      Alttarikutsussa on se vaara, että joku voi tulla aidosti uskoon!

      "Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe