Asia etenee ehkä

Vielä jatkoa juttuun

Kokous pidetty. Kovan väännön jälkeen tehty päätös, että yrittävät taloyhtiön vakuutusten kautta korvausta. Ja vakuutusyhtiöstä todennäköisesti tulee sitten tarkastaja. Ja isännöitsijä ehdotti mun vaatimuksen jälkeen, että korjaus tehdään ulkopuolisen toimesta. Puheenjohtajan esitys, että hän sen korjaisi jää HISTORIAAN! Tänään puh joht viimeksi soitti ja sanoi haluavansa tulla poraamaan kynnykseen ja ottamaan näytteen! Hänellä ei ole koulutusta. Eikä hänellä ole asianmukaisia laitteita, joilla näyte tutkittaisiin. Eli mikrobikasvustoa ym vastaavaa. Meillä on jo kolme raporttia, joissa todetaan seinän villat märiksi oven vasemmalla puolella noin neliön alalta sekä alajuoksu märäksi. Ja kaikki tämä johtuu siitä, että ovi vaihdettiin 2011 ja jäänyt iso reikä oven ulkopuoliseen betoniseen kivijalkaan. Reiän kautta on ilmeisesti tihkunut jo noin kolme vuotta kosteutta ja nyt näiden rankkasateiden johdosta vesi sitten syöksyi sisään rikkinäisestä kynnyksestä ja siitä reiästä. Puheenjohtaja väitti edelleen, että meidän rakentama terassi on lainvastainen eikä siihen ole ollut lupaa ja että se on kastellut meidän seinän! Sanoin, että kyllä olemme ilmoittaneet silloiselle isännöisijälle ja hänellä ei ollut siihen mitään sanottavaa, siis vastaan. Ja sitäpaitsi ohjeet rakentamiseen saimme Starkilta ja rakennelma ei ole seinässä kiinni eikä mitään olla kiinnitetty seinään. Normaalit välysmitat timpurin kynällä tehty ja pohja on kaivettu syvälle sekä täytetty suodatinkankaalla, hiekalla ja sepelillä. Toinen terassi on vanhan laatoituksen päällä eikä liioin ole seinässä mitenkään kiinni. Terassin rungot on tehty painekyllästetystä 2"x4" :sta. Ja pintarakenne on normaalia painekyllästettyä terassilautaa. Ei voi muuta sanoa, kuin että tämä hallituksen puheenjohtaja on väärässä. Ja miksi meidän terassi olisi nyt jotenkin suuttunut oven vieressä olevasta reiästä ja syöksynyt vettä olohuoneeseemme. Onni tässä oli, että satuin olemaan molemmilla kerroilla kotona. Ja pystyin estämään veden kulkemisen laajemmalle huoneeseen. Ja että sain videota ja kuvia. Huh, joko pian sais alkaa elämään pikkuhiljaa ns normaalia elämää.
ps kirjoitin tämän saman tuonne hännille...

5

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysyn vain

      Mikä vakuutusyhtiö korvaa nykyään kosteusvauriovahinkoja?

      • Lunta tupaan

        Katsotaan miten hakemukseen suhtaudutaan. Lupasivat isännöitsijän mukaan kuitenkin kirjata tapahtuneen.


      • Kkartoittaja
        Lunta tupaan kirjoitti:

        Katsotaan miten hakemukseen suhtaudutaan. Lupasivat isännöitsijän mukaan kuitenkin kirjata tapahtuneen.

        Ei tule korvaamaan yhtään mitään, selkeä rakennevirhe -> Ei kuulu korvattavien piiriin


      • Tämmöistä tänään
        Kkartoittaja kirjoitti:

        Ei tule korvaamaan yhtään mitään, selkeä rakennevirhe -> Ei kuulu korvattavien piiriin

        Sitä olen alusta saakka sanonutkin, mutta hallituksen puh joht (rakennusurakoitsijan ystävä) väittää kivenkovaan, että meidän rakentama terassi on syypää! Pieni taloyhtiö ja vähän rahaa, mutta ei ole asukkaan vika että ovien vaihdossa on tehty tai jätetty tekemättä sille isolle aukolle jotain. Mun teoria on että vanha ovi on väkisin irrotettu karmeineen ja kynnyksineen ja joku tukipuu tms on lähtenyt samalla betonikivijalasta irti. Eli vaikka rakennusurakoitsija väittää kahden vuoden takuuajan menneen umpeen niin mun oikeustaju sanoo, että urakoitsijan vastuulla koko juttu. Katsotaan mihin tämä vie, kun vakuutusyhtiön tarkastaja käy paikanpäällä.


    • Seinät märkänä

      Yksi juttu, joka on mulla jäänyt kertomatta meidän terassirakennelmasta on se, että terassin etureuna on noin 150-200 mm etäisyydellä ovesta ja näin myös siitä aukosta josta vesi on tullut kynnyksen alle sekä lopulta olohuoneen lattialle. Joten oven vaihdon jälkeen sieltä on reilun kolmen vuoden ajan tihkutellut pikkuhiljaa kosteutta kunnes rankkasade syöksyi sitten tätä reittiä pitkin. Jotenkin tuntuu turhalta, että taloyhtiö vasta nyt yrittää hakea vakuutusyhtiöltä yhtään mitään! Kunhan sieltä tulee tarkastaja, niin eihän se voi todeta kuin, että virheellisesti on ovi karmeineen paikoilleen laitettu...mut mähän oon vaan maallikko!
      Tämä prosessi on kyllä jo vienyt niin paljon aikaa ja voimia, että alkaa tuntumaan siltä, että pyydän korvauksia tältä hallituksen puheenjohtajalta! Hänen vuokseen asiassa ei olla edetty, koska on koko ajan yrittänyt estää ammattilaisten tulon ja tulla itse sitä paikkaamaan jollain erikeepperillä tai sinitarralla! Ja sit vaan homeenestoainetta pintoihin! Viikko sitten tämä kehtas vielä sanoa, että nythän on alkanut lämmityskausi ja kyllähän jos lattialle kaataa vettä niin kyllä se siitä haihtuu!!! Mun vaatimus on ollut alusta saakka että ammattilaiset tulee sen vaurion korjaamaan. Sen tietävät kaikki hallituksen jäsenet, isännöitsijä ja urakoitsija joka ei sitä suostu korjaamaan 2 vuoden takuuajan umpeuduttua!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5500
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3517
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1642
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1604
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1058
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe