"Alaluokka-vaikean sietämisen olemus"

Minä-Pölvästi

Tehdään me alaluokkaan tiputetut ihan iki-oma aloitus.
Koska ei ymmärretä mitään rakettitieteestä, ei tajuta mitään korkealentoista kulttuurikeskustelua ja muutenkin ollaan vähemmän fiksuja.
Jutellaan maanläheisimmistä aiheista:

Lähteekö uusi Luotijuna asemalta kuin piipun suusta?
Sattuuko jyrsiminen majavanpoikasen leukaluuhun?
Onko yöllä kaikki kaunis hävinnyt jonnekin?
Saako pitkääpiimää ostaa ihan metritavarana?

Näihin meidän olemattomat resurssimme varmasti riittävät.
Ollaanhan me sentään kierretty muutakin kuin veroja!

37

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eppu2

      Noihin kahteen ensimmäiseen kysymykseen vastaan, en tiedä ja kahteen viimeiseen, ei.
      Resurssit siis riitti 50%:n.
      Olenko siis puolifiksu vai puolipölvästi.

    • humps vaan

      Liian vaikeita mulle, putoanko ala-alaluokkaan.

    • hiljaa hiljaa

      Ainakaan täällä palstalla ei kannata mitään valitusvirsiä veisata, niin että hirret raikaa.
      Täällä ei kukaan meitä luokittele vuohiin ja lampaisiin, jos itse ei sitä tee.
      Googlen avulla voi leikkiä vaikka kuninkaallista.
      Hiekkalaatikko tämä on, jossa joskus viihtyy, sitten taas ei.

    • Pirre*

      Taasko se narina alkaa..

      • ihme ja kumma

        Sinäkinkö, Brutukseni, osaat narista?


    • yksin oon -

      ihminen kuulemma kuolee kun on aivan yksin,

      jokohan sitä pianki kuolee

      • k/k

        Ei virtuaali aikana oo kun omasta halustaan yksin ja silloinkin isonveljen toinen silmä kattoo.


      • €--

        Ei ei tässä kuolemaan ole kiire, rilluttele vaan


      • k/k
        €-- kirjoitti:

        Ei ei tässä kuolemaan ole kiire, rilluttele vaan

        Ei ole kiirutta,oikeestaan elämä on aika hyvällä mallilla juuri nyt, omaa aikaa ens kerran elämän aikana.


      • €ero
        k/k kirjoitti:

        Ei ole kiirutta,oikeestaan elämä on aika hyvällä mallilla juuri nyt, omaa aikaa ens kerran elämän aikana.

        Siltä on tuntunu pitemmän aikaa uusia suunitelmia mielessä, jos ei ole tavotteita eessä päin, voip männä nyhjeemiseksi elo.
        Mieli on virkeempi toivottovasti pysyy, kunnon puolestakin ei moittimista ..välistä tuntuu elo nuorelta ja kiire ei ole, rillutellaan vaan.


      • et ole yksin ,,

      • et ole yksin ,, kirjoitti:

        kuuntele tämä ,,


        http://www.youtube.com/watch?v=XS9vG3pO8D4

        Minä ainakin haluaisin uskoa et uskovaiset ei pahalla oo liikkeellä.
        Se vaan on uskonnon ja politiikan kanssa sellanen juttu et varoen kannattais noit linkkejä laitella.
        Toisen hyvä lääke ei sovi toiselle.


      • €--

      • ent. siivoojaparka
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Minä ainakin haluaisin uskoa et uskovaiset ei pahalla oo liikkeellä.
        Se vaan on uskonnon ja politiikan kanssa sellanen juttu et varoen kannattais noit linkkejä laitella.
        Toisen hyvä lääke ei sovi toiselle.

        Anteeks vaan sit. Laitoin minäkin äsken johonkin toiseen ketjuun niille, joita ahdistaa nukkumaan meno, koska Raamatussa käsketään valvomaan. Tuliko niitä nyt liikaa?

        Minä olen aika kaikkiruokainen musiikin suhteen, kunhan minulle ei työnnetä jazzia puhtaisiin korviini.


      • ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Anteeks vaan sit. Laitoin minäkin äsken johonkin toiseen ketjuun niille, joita ahdistaa nukkumaan meno, koska Raamatussa käsketään valvomaan. Tuliko niitä nyt liikaa?

        Minä olen aika kaikkiruokainen musiikin suhteen, kunhan minulle ei työnnetä jazzia puhtaisiin korviini.

        Tää ei nyt asiaan liity mut ainakin äijä porukas sanotaan et ,ei kannata politiikkaa puhua ,tulee riita.
        Naiset on turvallinen puheenaihe ,siis miesten kesken.


      • yksin oon --
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Minä ainakin haluaisin uskoa et uskovaiset ei pahalla oo liikkeellä.
        Se vaan on uskonnon ja politiikan kanssa sellanen juttu et varoen kannattais noit linkkejä laitella.
        Toisen hyvä lääke ei sovi toiselle.

        luoja on aina seurassani vaikka en näekkää,

        olen uskovainen, en pelkää kuolemaa, musiikki on hyvin lohduttavaa , kuuntelen mielelläni,


    • yksin on hyvä kuolla

      jooo, muuta ku

      toi sydän pistää hanttiin, voimat hiipuu vääjäämättä,
      se tässä risoo, muuten kaikki olisi hyvin,
      tällämenolla elin aikaa on vähän,

      jos en olisi yksin, olisin riesa kumppanille sairauden takia,
      siis yksin olosta on hyvätki puolensa ympäristöön ja läheisille,

      • Kuolemisesta en tierä mut syrämestä jotain,sepelvaltimotauti meinas minutkin nitistää.
        Lääkäri leikkas ja alotin hirveen rasvasoran ja lisäsin liikuntaa ennestään.
        Tulen erittäin hyvin tällähetkellä kehoni kanssa juttuun.


      • Rimmir tänään

        Eikö sinulle voi laittaa tahdistinta? Eräällä vanhemmalla tuttavallani alkoi syöpäleikkauksen jälkeen noin kymmenen vuotta sitten voimat loppumaan, ensin hän luuli että johtui rankoista hoidoista, mutta syy olikin sydämen laiskuudesta. Hänelle laitettiin tahdistin ja sen jälkeen hän on jaksanut paljon paremmin.


      • mieli maassa mataa
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Kuolemisesta en tierä mut syrämestä jotain,sepelvaltimotauti meinas minutkin nitistää.
        Lääkäri leikkas ja alotin hirveen rasvasoran ja lisäsin liikuntaa ennestään.
        Tulen erittäin hyvin tällähetkellä kehoni kanssa juttuun.

        koti-kiusattu

        juuu,
        jokseenki pirteä olen ollu kaikesta huolimatta,
        minut leikattiin kymmenen vuotta sitten, kaikki pääsuonet uusittiin,
        liikuntaa olen harrastanu hyvin intensiivisesti, edelleenkin melkein jokapäivä käyn uimassa tai kuntoilemassa,
        kaikesta huolimatta askel lyhenee ja vauhti hidastuu, väsymys valtaa olemassaolon vääjäämättä,
        nyt on alkaneet vaivat lisääntymään, läppävika kait aiheuttaa sen että väsyn ja koen happivajausta, siitä seuraa väsymys,
        leikkauksen jälkeen lääkäri lupasi elin aikaa noin kymmen viiva viistoista vuotta, joten kai tämä väsymys on sitä loppunaikaa,


      • mieli maassa mataa kirjoitti:

        koti-kiusattu

        juuu,
        jokseenki pirteä olen ollu kaikesta huolimatta,
        minut leikattiin kymmenen vuotta sitten, kaikki pääsuonet uusittiin,
        liikuntaa olen harrastanu hyvin intensiivisesti, edelleenkin melkein jokapäivä käyn uimassa tai kuntoilemassa,
        kaikesta huolimatta askel lyhenee ja vauhti hidastuu, väsymys valtaa olemassaolon vääjäämättä,
        nyt on alkaneet vaivat lisääntymään, läppävika kait aiheuttaa sen että väsyn ja koen happivajausta, siitä seuraa väsymys,
        leikkauksen jälkeen lääkäri lupasi elin aikaa noin kymmen viiva viistoista vuotta, joten kai tämä väsymys on sitä loppunaikaa,

        Mulle sanottiin et se 10/ 15 v on sitä et yleensä liitetyt suonet on siihen mennes keränneet kuonaa itteensä niinpaljon et stentillä pitää avata.
        Mä selvisin omasta sydäristä ilman et sydämeen tuli kuoleita kohtia joten olen kai onnekas.


      • se yksin olija
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Mulle sanottiin et se 10/ 15 v on sitä et yleensä liitetyt suonet on siihen mennes keränneet kuonaa itteensä niinpaljon et stentillä pitää avata.
        Mä selvisin omasta sydäristä ilman et sydämeen tuli kuoleita kohtia joten olen kai onnekas.

        kk/kk

        juu, samoin sattui minullekki, ei ollu tullut kuoliota, vaikka yksi suoni oliki 100% tukossa, mutta läppävika on jääny, se aiheuttaa omat vaikeutensa, siis vajaatoimintaa ja happivajausta
        siitä johtuu väsymys,
        kyllä kai ne korjaisi läppävianki ja asentaisivat tahdistimen, mutta kun mun luonto pistää hanttiin ,
        jotenk en ole innokas enää hoidattamaan itseä,
        ku ei ole mittään mikä pitäs elämässä enää kiini,
        puoliso poistui tuonpuoleiseen parivuotta sitten,
        joten alakulo on kaksinkertanen,
        mukava on sinun kanssa jutella,


      • se yksin olija kirjoitti:

        kk/kk

        juu, samoin sattui minullekki, ei ollu tullut kuoliota, vaikka yksi suoni oliki 100% tukossa, mutta läppävika on jääny, se aiheuttaa omat vaikeutensa, siis vajaatoimintaa ja happivajausta
        siitä johtuu väsymys,
        kyllä kai ne korjaisi läppävianki ja asentaisivat tahdistimen, mutta kun mun luonto pistää hanttiin ,
        jotenk en ole innokas enää hoidattamaan itseä,
        ku ei ole mittään mikä pitäs elämässä enää kiini,
        puoliso poistui tuonpuoleiseen parivuotta sitten,
        joten alakulo on kaksinkertanen,
        mukava on sinun kanssa jutella,

        Se on sitten erijuttu jos oot pukenu kuolipairan päälles, siin ei oo sivullisilla nokankoputtamista.
        Kauhee ikävä mullakin on likkavainaata mut kun kattelen luontoo ja istuskelen takapihallani lintujen kans niin en viel oo valmis lähtemään.
        Sanotaan et jokanen elää oman mittansa määrän ja sit lähretään haluu tai ei.
        Puhutaan sellasestakin kuin sydämen sairastumisesta ja nyt en tarkota verisuoni sairauksia.
        Se tauti tulee useasti puolison kuoleman jälkeen .
        Eikö sulla oo lapsia?


      • henrnjii
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Se on sitten erijuttu jos oot pukenu kuolipairan päälles, siin ei oo sivullisilla nokankoputtamista.
        Kauhee ikävä mullakin on likkavainaata mut kun kattelen luontoo ja istuskelen takapihallani lintujen kans niin en viel oo valmis lähtemään.
        Sanotaan et jokanen elää oman mittansa määrän ja sit lähretään haluu tai ei.
        Puhutaan sellasestakin kuin sydämen sairastumisesta ja nyt en tarkota verisuoni sairauksia.
        Se tauti tulee useasti puolison kuoleman jälkeen .
        Eikö sulla oo lapsia?

        Palokärkeä ole ihmetellyt, etteikö sen päätä särje, kun se hakkaa puuta pää punaisena


      • tikka hakkaa
        henrnjii kirjoitti:

        Palokärkeä ole ihmetellyt, etteikö sen päätä särje, kun se hakkaa puuta pää punaisena

        Sillon pääkopassa niin hyvät iskarit.


      • anteeksi kun olen
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Se on sitten erijuttu jos oot pukenu kuolipairan päälles, siin ei oo sivullisilla nokankoputtamista.
        Kauhee ikävä mullakin on likkavainaata mut kun kattelen luontoo ja istuskelen takapihallani lintujen kans niin en viel oo valmis lähtemään.
        Sanotaan et jokanen elää oman mittansa määrän ja sit lähretään haluu tai ei.
        Puhutaan sellasestakin kuin sydämen sairastumisesta ja nyt en tarkota verisuoni sairauksia.
        Se tauti tulee useasti puolison kuoleman jälkeen .
        Eikö sulla oo lapsia?

        vaikertanu ikävääni, se on sitä elämän surua,


        KK/KK

        on, on,
        ne on yhtä "vanhoja " kuin minä heh,
        ja lapsen lapset on ihania mutta niitä harvoin näkee hekin on jo lähes kolmikympisiä, oma elämänsä " herroja" sanamukaisesti,
        ei ole aikaa vanhalle sairaalle mummolle,
        kaiken huippu ne pitää mua pirteenä heh heh, enkä kehtaa sanoo että olen hyvin väsyny, en jaksa enää,
        --- yksi lapsenlapsistani joka opiskelee vielä asuu viikot luonani, hänellä on hyvin sympaattinen empaatinen luonne, hänestä on paljon iloa tukea ja turvaa,
        mutta onhan eri asia jälkeläiset kuin oma puoliso, siinä on suuri ero,
        -- aikuseen nuoreen on pidettävä tietynlainen etäisyys,
        mä olen mummo ja hän lapsenlapsi, aikuinen opiskelee yliopistossa, aiko tehdä väitöskirjan vielä,
        meillä kyllä synkkaa hyvin hänen kilttin sympaattisen empaatisen luonteensa tähden,
        hän on suureksi iloksi, tietenki viikonloput hän on kotonaan
        se on sitten minullekki jonkilaista lomaa,
        että ei yksin olo aina ole pahasta,
        mutta se on totta että olen sairas, ja tämä opiskelija kyllä tietää sen ja seuraa mun vointia, hän lähtee mun seuraksi lääkäriin tarvittaessa, kun en oikein enää itse jaksasi pysyä käryillä kaikesta mitä lääkäri toimittaa, niin tämä on toisena korvana ja tukena,
        anteeksi pyydän kun olen vaikertanu yksinäisyyttäni,
        se on paljolti surua puolison poismenon johdosta vielä,
        kai se on niin , kun vanha pariskunnasta toinen kuolee niin tahtoo myös se toinenki kuolla,
        kun mulla on toi sydän jarruna se lisää mun poismenon vaaraa entisestään,
        jos olisin fyysisesti terve ehkä olisin enemmän elämän haluinen,


      • k/k
        anteeksi kun olen kirjoitti:

        vaikertanu ikävääni, se on sitä elämän surua,


        KK/KK

        on, on,
        ne on yhtä "vanhoja " kuin minä heh,
        ja lapsen lapset on ihania mutta niitä harvoin näkee hekin on jo lähes kolmikympisiä, oma elämänsä " herroja" sanamukaisesti,
        ei ole aikaa vanhalle sairaalle mummolle,
        kaiken huippu ne pitää mua pirteenä heh heh, enkä kehtaa sanoo että olen hyvin väsyny, en jaksa enää,
        --- yksi lapsenlapsistani joka opiskelee vielä asuu viikot luonani, hänellä on hyvin sympaattinen empaatinen luonne, hänestä on paljon iloa tukea ja turvaa,
        mutta onhan eri asia jälkeläiset kuin oma puoliso, siinä on suuri ero,
        -- aikuseen nuoreen on pidettävä tietynlainen etäisyys,
        mä olen mummo ja hän lapsenlapsi, aikuinen opiskelee yliopistossa, aiko tehdä väitöskirjan vielä,
        meillä kyllä synkkaa hyvin hänen kilttin sympaattisen empaatisen luonteensa tähden,
        hän on suureksi iloksi, tietenki viikonloput hän on kotonaan
        se on sitten minullekki jonkilaista lomaa,
        että ei yksin olo aina ole pahasta,
        mutta se on totta että olen sairas, ja tämä opiskelija kyllä tietää sen ja seuraa mun vointia, hän lähtee mun seuraksi lääkäriin tarvittaessa, kun en oikein enää itse jaksasi pysyä käryillä kaikesta mitä lääkäri toimittaa, niin tämä on toisena korvana ja tukena,
        anteeksi pyydän kun olen vaikertanu yksinäisyyttäni,
        se on paljolti surua puolison poismenon johdosta vielä,
        kai se on niin , kun vanha pariskunnasta toinen kuolee niin tahtoo myös se toinenki kuolla,
        kun mulla on toi sydän jarruna se lisää mun poismenon vaaraa entisestään,
        jos olisin fyysisesti terve ehkä olisin enemmän elämän haluinen,

        Huoment syränsairaal.
        Menin aikasin maate eilen ja jäi vastaamatta, sul on kuule asiat oikeestaan melko kivasti.
        Sul on siin vierelläs lastenlapsi joka välittää ja uskoisin hänen toivovan sulle pitkää elämää.
        Ettei sulla nyt vaan olis semmonen Päätalon kirjottama nössötauti? oikeestaan en kovinkaan vankasti usko sun haluus kuolla.
        En mä sinuu ala käänyttämään halustas kuolla mut ennen ku lopullisest heität toivos menemään .
        Koitas ajatella sitä et jos vaikka viel lastenlapsieskin tenavia liekuttelisit, jos sulle apuu tarjotaan lääketieteellisesti niin ota vaan se vastaan ja kattele miltä elämä sit näyttää.
        Se saattaa olla valosampi ja hakeuru ikäistes seuraan ,anna sen hymyn tulla jos suupieliä nykii.
        Mulla oli viikolla tilaisuus ottaa syliin pien enkelikiharairen tyttö ja rutistaa sitä,siin ku tunsin sen käret kaulallani niin tuli monta syytä mieleen siit et miks elämä on kivaa.


      • mummi*
        k/k kirjoitti:

        Huoment syränsairaal.
        Menin aikasin maate eilen ja jäi vastaamatta, sul on kuule asiat oikeestaan melko kivasti.
        Sul on siin vierelläs lastenlapsi joka välittää ja uskoisin hänen toivovan sulle pitkää elämää.
        Ettei sulla nyt vaan olis semmonen Päätalon kirjottama nössötauti? oikeestaan en kovinkaan vankasti usko sun haluus kuolla.
        En mä sinuu ala käänyttämään halustas kuolla mut ennen ku lopullisest heität toivos menemään .
        Koitas ajatella sitä et jos vaikka viel lastenlapsieskin tenavia liekuttelisit, jos sulle apuu tarjotaan lääketieteellisesti niin ota vaan se vastaan ja kattele miltä elämä sit näyttää.
        Se saattaa olla valosampi ja hakeuru ikäistes seuraan ,anna sen hymyn tulla jos suupieliä nykii.
        Mulla oli viikolla tilaisuus ottaa syliin pien enkelikiharairen tyttö ja rutistaa sitä,siin ku tunsin sen käret kaulallani niin tuli monta syytä mieleen siit et miks elämä on kivaa.

        k/k

        kyneleet
        nuo kummajaiset
        yllättäin
        pääsi valloileen

        koski syvälle sydämeen

        patoutunu suru
        kaipuu ja ikävä
        pulpahtaa yllättäin esille
        sitä ennakoimatta


      • eppu2
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Mulle sanottiin et se 10/ 15 v on sitä et yleensä liitetyt suonet on siihen mennes keränneet kuonaa itteensä niinpaljon et stentillä pitää avata.
        Mä selvisin omasta sydäristä ilman et sydämeen tuli kuoleita kohtia joten olen kai onnekas.

        kotikiusattu

        Edesmennyt avomieheni (kuoli 2kk vaille 60). Sai ensimmäisen infarktinsa 38 vuotiaana (emme tunteneet silloin).
        4kohtaa ohitettiin. Myöhemmin 2 kertaa operoitiin mm. stentti laitettiin.
        Loppupuolella elämää oli myös vajaatoiminta ja flimmeri.
        Kuitenkin pystyi kotona asumaan loppuun asti.
        Voimat olivat vähissä, kun pakulla vein labraan, piti takamuksesta nostaa autoon, kun itse ei päässyt.
        22vuotta ensimmäisen leikkauksen jälkeen eli ja enimmäkseen ihan hyvää elämää. Pari-kolme loppuvuotta oli vaikeampia.


      • eppu2 kirjoitti:

        kotikiusattu

        Edesmennyt avomieheni (kuoli 2kk vaille 60). Sai ensimmäisen infarktinsa 38 vuotiaana (emme tunteneet silloin).
        4kohtaa ohitettiin. Myöhemmin 2 kertaa operoitiin mm. stentti laitettiin.
        Loppupuolella elämää oli myös vajaatoiminta ja flimmeri.
        Kuitenkin pystyi kotona asumaan loppuun asti.
        Voimat olivat vähissä, kun pakulla vein labraan, piti takamuksesta nostaa autoon, kun itse ei päässyt.
        22vuotta ensimmäisen leikkauksen jälkeen eli ja enimmäkseen ihan hyvää elämää. Pari-kolme loppuvuotta oli vaikeampia.

        Epulle

        Sydäntauti,niin se on mulle risti ja vapauttaja, kuljin pitkän ja vaikean tien lapseni rinnalla.
        Näin miten systeemi kohtelee niitä joilla ei ole puolustajaa,usein lähetin toivomuksen jonnekkin et voimat riittäis likan loppuun asti.
        Ne riitti ,riitti jopa kantoliinaan tarttumiseen vaik en hautajaisissa tuntenut parasta ystävääni,niin olin keskittynyt selviämään.
        Mut asiaan ,minulla kun tuskin on auttajaa vanhana ,niin laitan toivoni sydämeeni.
        Toivon sen auttavan minut kaiken rukoilun ja anelun ja välinpitämättömyyren kynsistä pois.
        Tää on teoreettista toive höpinää mut näin toivon sen menevän.


      • eppu2
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Epulle

        Sydäntauti,niin se on mulle risti ja vapauttaja, kuljin pitkän ja vaikean tien lapseni rinnalla.
        Näin miten systeemi kohtelee niitä joilla ei ole puolustajaa,usein lähetin toivomuksen jonnekkin et voimat riittäis likan loppuun asti.
        Ne riitti ,riitti jopa kantoliinaan tarttumiseen vaik en hautajaisissa tuntenut parasta ystävääni,niin olin keskittynyt selviämään.
        Mut asiaan ,minulla kun tuskin on auttajaa vanhana ,niin laitan toivoni sydämeeni.
        Toivon sen auttavan minut kaiken rukoilun ja anelun ja välinpitämättömyyren kynsistä pois.
        Tää on teoreettista toive höpinää mut näin toivon sen menevän.

        Voimia polullesi. (kotik.)


    • €ero

      "Se yksin olija"
      Sulla täytyy olla vaikeaa,, otan osaa, Tässä iässä näitä vastoinkäymisiä tulee enempi kuin on tarvis, multa meni aviosiippa viime joulun aikaan ja päivittäin on mielessä mutta se murhe on omani ja yritän tulla toimeen sen kans, jokainen ajattelee tavallaan.

      • se yksin kulkija

        Eero :



        Syvä osanottoni sinulle, tiedän että kuolema on niin lopullista, ettei sitä heti edes tajua,
        mä olen jo pääsemässä pahimman surun ohi , mutta itku pääsee vieläki kun tulee mieleen puolison liian pitkä kärsimys ennen poismenoa,
        se oli kamalaa,
        sitä toivoisi omalle kohdalle että pääsis äkkiä suoriltajaloilta tostavaan kupsahtais niin olis parempi itselle ja omaisille,


    • tässä meitä --
    • att2

      Täällä kirjoittavat tuskin kuuluvat "ala-luokkaan", että mielestäni outo aloitus mutta voihan sitä kertoa elämästä siksihän nämä palstat ovat.

    • kaikesta huolimatta

      kuljen pystyssäpäin elämän loppuun asti.



      att2

      mitä sanot
      jos ihminen tuntee itsensä ala-luokkaan kuuluvansa, työläis mummo,
      ei se mitään todista vaikka jälkikasvu onki kolutetumpi kuin juurensa ,
      ero on suuri,
      mummo ruohonjuri tasoinen , jälkikavu yliopistotasoisia , mitä se todistaa, ei yhtää mitään,
      se voi olla erottava tekiä nyky yhteiskunnassa,

      kirjoitin tuolla jossaki ,
      naapuristossa eräs kirjailija kirjoitti aiheesta
      kuinka vaikuttaa kun lapset on korkemasti koulutettuja kuin vanhempansa,
      hänellä oli omakohtaista kokemusta asiasta,
      no siitä ei sen enempää

      itse olen ala- luokkaan kuuluva työläis mummo, äänestän perus-suomalaisia,
      vakavasti sairas , askel lyhenee vääjäämättä, elinaikaa ei paljon jäljellä sydänvaivoista päätellen,
      tietenkää kukaan ei tiedä päivää eikä määrää milloin tulee lähtö,
      toivottavasti erehdyn ja saan katsella elämää vielä toiset kymmenen vuotta,

      • att2

        Toivon sinulle pitkää ikää sitä me kaikki haluamme.

        Olen lähtöisin hyvin köyhistä oloista, tosin sain käydä lisä koulun (kauppakoulun)
        jossa opin asioita.
        Olin kai vähän erikoinen jo alusta muistan kaikki 2 vuotiaasta ei hyvä.

        Muutin Ruotsiin siellä kaksi lasta heillä hyvä koulutus viisi lastenlasta.

        Minulle ei ole koskaan kukaan sukulainen vittuillut, tosin muutama suominolla.

        Minä olen sanonut kuinka lapset tekevät taloudessa ja hyvin kulkee.

        Olen äänestänyt lähes samaa puoluetta SD talouden vuoksi vähän muutenkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2824
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      523
      2664
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1855
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1787
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1669
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1282
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1116
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1092
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      57
      1089
    Aihe