Ihmisvihasta.

MidnightRain.

Minkälainen ihminen voi sanoa vihaavansa ihmisiä? Kysymys mietityttää.

Itse kuitenkin tunnen tällä hetkellä suurta vihaa tiettyjä ihmisiä kohtaan, tai ylipäätään sitä kun tuntuu että minä olisin se ketä epäonnistuu ihmisten kanssa.

Ihmiset kuvittelevat tietävänsä kaiken ja luulevat voivansa sanoa mitä huvittaa toiselle ihmiselle, jos toinen ärsyyntyy/loukkaantuu, on se aina vain parempi ja sitä kovemmat naurut siitä saa. -Onko siis toivoa koota itsensä muiden joukkoon kuten ihminen menettämättä toivoaan ja itsekunnioitustaan?

Tuntuu, kuin tuloksetta yrittäisin toimia yhteiselossa ihmisten kanssa ja aina vain löytyisi jotakin vikaa jonka olisin ansaittu saamaan jonkun suusta tietoisuuteeni pelkästään siksi, että se on jonkun mielestä helvetin hauskaa.

Pitäisi aina olla tiettyjen standardien mukainen, pitäisi juosta loputtomiin ihmissuhteiden perässä ja tehdä asiat aina mokaamatta oikein, kun toinen ihmissuhteen osapuoli ei tee samaa mitä toiselta olettaa jostakin syystä. Siltikin vaikkei ole vaivaakaan nähnyt vaan käskyjä antanut, valittaa kuinka toinen epäonnistui jossakin, esimerkiksi: myöhästyi jostakin tapaamisesta vaikka toinen olisi sinne kävellyt tunnin ja myöhästynyt kun toinen olisi vain istunut tuolillaan omilla kämpillään.

Kuinka voin suostua edes olemaan ihmisten kanssa tekemisissä, jos tämä on todellisuus?

Onko muilla samankaltaista avauduttavaa. *Huokaa ja päästää höyryt ulos*

18

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MidnightRain.

      Eli siis lähinnä tarkoitin sitä, että kun koettaa tehdä kaikkensa jonkun/joidenkin ihmisten eteen pysyäkseen ihmissuhteessa ja ollakseen ystävä, aina tuntuu tulevan jotakin häikkää ja siinä sitten taas saa hämmentyä että mikä on vikana.

      Olisi niin paljon helpompaa, kun ihmiset yrittäisivät ymmärtää toisiaan, tuntuu ettei kukaan oikeasti halua päästä ymmärtämään mitä minä viestin ja jään yksin huitomaan käsiäni ja toinen lähtee henkisesti linjalle: ''Mitä väliä?'' jnee.

      • kokemusta asiasta

        nightRain. 23.10.2014 22:38

        "Eli siis lähinnä tarkoitin sitä, että kun koettaa tehdä kaikkensa jonkun/joidenkin ihmisten eteen pysyäkseen ihmissuhteessa ja ollakseen ystävä, aina tuntuu tulevan jotakin häikkää ja siinä sitten taas saa hämmentyä että mikä on vikana. "

        Sinulla on virheettömyyden vaatimus itsesi suhteen: Sinun pitäisi onnistua tekemään toiset onnellisiksi, jotta saisit ystäviä. Tavallaan yrität ostaa ystäviä, mikä ei onnistu, ihmiset aistivat tarkoitusperäsi.
        Ystävät tulevat yllättäen, silloin kun niitä ei odota, koska ihminen on avoin ihmissuhteille.


    • on vain kasvettava

      Kyllä toimivissa ihmissuhteissa ollaan kimpassa vastavuoroisesti, pitäähän esim. parisuhteeseen panostaa ja ottaa toinen osapuoli huomioon, mutta ei aina yksipuolisesti toisen ehdoilla. Sellainen on vain toisessa roikkumista, takertumista, alistumista ja jalkamattona olemista.
      Niin se vain on, että joillekin tuottaa mielihyvää kun saa toisen ärsyyntymään - silloihan kiusaaja kokee päässeensä tavoitteeseen ja kokee olevansa vahvoilla. Jos suuttuu ja puuttuu, niin olisi pystyttävä reagtiollaan vilheltämään peli poikki ja silloin raivostumisesta on hyötyä ja valtataistelu saattaa loppua.
      Elämässä pitäisi päästä siihen malliin, että rohkenee elää omaa elämäänsä vertailematta naapureiden elintasoon, elämäntapaan mutta kunnioituksella ja pyrkimättä silti kaventamaan heidän elintilaa.

      Toisia emme voi kaunalla, miettimällä ja purnaamalla muuttaa, mutta itse voimme kasvaa henkisesti, kasvattaa itseluottamusta ja hankkia rohkeutta elää. Myös sosiaalisia taitojaan voi kehittää, miten tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa, myös niiden mielestä hankalien.

    • asiapuhuja

      Minua häiritsee se, että ihmisistä lähtee liian paljon kovaa ääntä. Silloin vihaan ihmisiä.

    • MidnightRain.

      -Entä jos nyt sanon, ettei minulla ole aikaa pelata pelejä?

      -Entä jos nyt en reagoikkaan enään samalla tavalla ja yritä yhtä tiukasti pitää ihmissuhteita?

      -Mitäpä jos en vastaakkaan enään puhelimeen ja mätänen kämpässäni keskenäni päivästä toiseen? (Ei yksin olossa ole mitään vikaa, ainoastaan siinä kun on tottunut lähtemään viihteelle ihmisten kanssa niin kotona oleminen ei tunnu samalta kuin ennen.)

    • Suu auki

      Epäinhimillinen ja empatiakyvytön, sellainen, joka ei ymmärrä ihmisyydestä mitään varmasti vihaakin. Syystä tai toisesta.

      Kommunikointi / sanominen / puhuminen / asioitten ja aiheitten selvittäminen ... ovat maailman vaikeimpia asioita. Jos niitä ei osaa itse, miten niitä voi vaatia toisilta?

      Todellisuus on joka iikalla erilainen, joten huolehtia voi vain omastaan. Siihen kuuluu myös se, että koettaa selvittää omansa muillekin, jotta tulee mahdollisimman vähän väärinymmärretyksi.

    • pazka mezziaz

      Vastaus kysymykseen, minunlainen ihminen.
      Voin valehtelematta, teeskentelemättä sanoa vihaavani ihmisiä sieluni
      pohjia myöten.

      Jos nyt saisin varmuuden siitä, että huomenna tämän lajin lopullinen tuho
      on peruuttamattomasti edessä - yhdessä päivässä saman tien kaikki pois - nauraisin luultavasti suurimman osan jäljellä olevasta ajastani.

      Siinä lähtis koko läpeensä kieroutunut pas.kapirulauma kerralla täältä
      sittisontimasta. Siinähän sitten stalkkaisivat mätäpirut toisiaan siellä
      hel.vetissään, nettisittisontiaiset sun muut.

      Eikä kyllä tulis näitä jättiyrityksiäkään, mitkä rahanahneudessaan on
      pitkälti olleet rapakontakaisurkintasysteemi kytköksineen luomassa tämän pas.kakyttäys stalkkaus nykyisyyden joka kotiin ulottuen, ei tulis ikävä. Ja vaikkakin sitä sydeemiä ehkä käytetään jo muualla vieläkin härskimmin, ei pelkästään siellä suunnalla.

      Ylisuurine palkkioineen optiojärjestelyineen johdon osalta, siinäs muuten
      näitte senkin pas.kajärjestelyn toimivuuden tämän gummisaapas firman
      kohdalla, kuinka paljon niistä oli hyötyä, niistä ylipalkatuista optiomiljonääreistä pitemmällä tähtäimellä.
      Lahtipenkkiin meni koko pas.ka.

      Tulee muuten menemään tämä loppulafkakin nykyisellä, entisenkaltaisella
      mallilla jatkaen, voi tosin mennä vielä 5-10 vuotta.

      • efsdgffbfbf

        Maailma ei ikinä tule muuttumaan. Pitää itse muuttua ja hyväksyä se että tämä on paska maailma, ja ihminen tämän maailman pahin olento.


    • Oma moka

      Vaikka yhteiskunta lieneekin monilta osiltaan mätä, niin "pazkan mezziazsen" juttu kertoo vain ja ainoastaan hänestä ja hänen ihmisyydestään. Meillä kaikilla on omat ongelmamme, muut ihmiset ovat niihin suurimmaksi osaksi syyttömiä.

      "Sitä saa mitä tilaa" tarkoittaa sitä, että maailma ja elämä antaa pazkalle pazkaa kun pazka ei osaa mitään muuta luoda.

      • efsdgffbfbf

        Hän tarkoittaakin asioita isommalla mittakaavalla kuin hänen henkilökohtaisessa reviirissään. Ihminen on korruptoitunut. Mitä kaikkea ihminen tekeekään rahasta. Vakuutusyhtiöden valheet, tupakka yhtiöt, monet hallitukset, sodat, kehitysmaiden kansojen teurastukset, etc. Kaikessa on kyse joko rahasta tai vallasta.

        Ihminen on saatanasta. Jos katsotaan ihan pari sataa vuotta taaksepäin ja tarkastellaan vaikka minkälaisia kidutus välineitä ihmiset tekivät. Olen nähnyt muutaman dokumentin ja ei helevetti. En voi uskoa että joku on niin sairas että on nähnyt vaivaa tuottaa äärimmäistä kipua ja lopuksi kuoleman jollekin. Näitä härveleitä käytettiin JA PALJON. Ja ei. Se ei ole mikään syy että se oli pari sataa vuotta sitten. Saiko ihminen sielun vasta nyt? No ei. Ne oli niitä ihan samoja ihmisiä kuin nytkin. Ainoa ero on että maailma on muuttunut ja näistä asioista jää kiinni eikä kenellekään anneta tuollaista valtaa enää. Jos maailmasta katoaisi kaikki teknologia ja palaisimme takaisin tuohon aikaan, niin sama toistuisi. Ihminen on sellainen pohjimmiltaa.


      • Mielestäni
        efsdgffbfbf kirjoitti:

        Hän tarkoittaakin asioita isommalla mittakaavalla kuin hänen henkilökohtaisessa reviirissään. Ihminen on korruptoitunut. Mitä kaikkea ihminen tekeekään rahasta. Vakuutusyhtiöden valheet, tupakka yhtiöt, monet hallitukset, sodat, kehitysmaiden kansojen teurastukset, etc. Kaikessa on kyse joko rahasta tai vallasta.

        Ihminen on saatanasta. Jos katsotaan ihan pari sataa vuotta taaksepäin ja tarkastellaan vaikka minkälaisia kidutus välineitä ihmiset tekivät. Olen nähnyt muutaman dokumentin ja ei helevetti. En voi uskoa että joku on niin sairas että on nähnyt vaivaa tuottaa äärimmäistä kipua ja lopuksi kuoleman jollekin. Näitä härveleitä käytettiin JA PALJON. Ja ei. Se ei ole mikään syy että se oli pari sataa vuotta sitten. Saiko ihminen sielun vasta nyt? No ei. Ne oli niitä ihan samoja ihmisiä kuin nytkin. Ainoa ero on että maailma on muuttunut ja näistä asioista jää kiinni eikä kenellekään anneta tuollaista valtaa enää. Jos maailmasta katoaisi kaikki teknologia ja palaisimme takaisin tuohon aikaan, niin sama toistuisi. Ihminen on sellainen pohjimmiltaa.

        Brutaalit alkukantaiset ihmiset vailla tietoa, käsitystä ja ymmärrystä, jota nykyään on tahtoville tarjolla, olivat kuitenkin kaiketi aivan muuta tasoa henkiseltä kantiltaan. Hirmuteot johtunevat siitä. Tekniikka yksinään ja sinällään ei ihmisen sisimpiin aiheisiin vaikuta.


    • MidnightRain.

      Aivan turhaan lähdette analysoimaan sen kummemmin elämää itsessään, on olemassa lukemattomia mielipiteitä -Niin meillä jokaisella, kokonaisuudessaan kaikesta tästä ei ole ainoastaan yhtä mielipidettä kenelläkään. On positiiviset ajatukset, niinkuin ovat negatiivisetkin.

    • katso syvälle

      MidnightRain.23.10.2014 21:55 1
      Minkälainen ihminen voi sanoa vihaavansa ihmisiä? Kysymys mietityttää

      Ihminen, joka ei ole yhteydessä itsessään oleviin hyviin ominaisuuksiin, näkee toisissa omaa kielteisyyttään, joka voi olla myös vihaa.
      Projisoimme itseämme muihin ihmisiin.

    • hippijuppiunkkari

      En tiedä vihaanko ihmisiä. Viha on liian vahva tunne.
      Enemmän ehkä inhoan ihmisiä. Ehkä ensi elämässä synnyn koppakuoriaiseksi tai vaikka puuksi, paljon miellyttävämpi ajatus.

      On toki poikkeuksia, varmasti joka ikinen ihminen yksilönä on ihan mielenkiintoinen, mutta joukossa aina tyhmyys tiivistyy.

      Mutta joo, mun näkemyksen mukaan ihmisvihaajia on kahta sorttia. Omassa elämässään kyynistyneet, jotka ei näe muissa hyvää kun ei pohjimmiltaan näe itsessään hyvää... tai sitten häntä ovat muut kohdelleet kaltoin niin pahasti, ettei voi muuta kuin vihata muita.
      Nämä kyllä unohtaa ihmisvihansa, jos saa tarpeeksi hyviä kokemuksia.

      Toinen sortti on se mihin itsekin kuulun, jotka vihaa ihmiskuntaa sen tekojen ja perusluonteen vuoksi. Ehkä ovat environmentalisteja, näkevät maailmankaikkeuden isompana kuin vain ihmiskunnan näkökulmasta, ei voi olla inhoamatta ihmiskuntaa sen takia, miten se kohtelee niin itseään kuin ympäröivää maailmaansa.
      Nämä on niitä lempeitä ihmisvihaajia, kukaan tuttu ei välttämättä tiedä koska ainakin omasta mielestäni ihmisinhoni ei kuitenkaan oikeuta minua kohtelemaan muita epäystävällisesti.
      Sen sijaan ne itsekkäistä syistä ihmisvihaajat yleensä oikein rakastaa näyttää vihaansa, joskus väkivallaksi asti :/

    • MidnightRain.

      En itsekään näytä vihaani tai pura sitä muihin ihmisiin. Joskus tuntee itsensä niin voimattomaksi setviessään ihmissuhdeasioita, itseasiassa voimattomammaksi kuin ennen. Eikö se ollutkaan niin, että mitä enemmän yrität -Sitä paremmaksi menee?

      Nähtävästi yrittäminen ei auta, taidan olla liian itsekriittinen ja ankara kun kuvittelen minussa olevan kaikki vika jos ihmissuhteeni ei mene kunnolla hyvin tai toimi. Ehkä se johtaa siihen, että ihmiset vastaanottavat minusta viestin joka on pääni sisällä -En ole tarpeeksi hyvä, olen tyhmä ja en luota itseeni ja tunnen toisinaan ettei kenenkään kannattaisi minua katsella koska olen luovuttanut.- Ja he vastaanottavat sen aidompana kuin minun päässäni olevat kuvat.

      Pystynköhän tasapainottumaan tästä vielä, kun kokoajan pyörii päässä leima joka minuun kerran poltettiin. ''väkevän ystävyyden'' seurauksena. Kerran kun lankeaa narsistiin, on vaikeaa uskoa että kykenisi olemaan samanlainen kuin aina.

      • ammattipsykologi

        Omapa on vikasi. Teeskentelet ilmeisesti vielä itsekin, ettet ole masokisti, mutta faktahan on se, että selvästikin olet. Kun tajuat olevasi masokisti, se auttaa ymmärtämään itseäsi enemmän, ja kaikki ei ole niin sekavaa.


    • Midnightrain.

      Ai, että oikea ammattipsykologi. Salli minun nauraa.

    • viha.tuntemattomiin

      Itse olen vuosikausia vihannut ja inhonnut tuntemattomia ihmisiä. Ei siis tuttuja/kavereita vaan nimenomaan tuntemattomia. Tästä johtuen olen siis aika yksinäinen koska välttelen jatkuvasti kontakteja muiden kanssa. Lääke tähän tietysti voisi olla se, että menen vain juttelemaan tuntemattomille mutta sitten tulee ongelma vastaan: kun en halua, siis en halua olla kiva ja ystävällinen heille vaan haluan olla töykeä ja vihata heitä. Minua ei siis haittaa että vihaan tuntemattomia vaikka se onkin tuonut elämääni paljon muita ongelmia. Ristiriitaista. Enkä myöskään halua tehdä asialle mitään koska se tuntuu vain niin typerältä jos en vihaisi tuntemattomia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4269
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      236
      2100
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1550
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1367
    5. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      66
      1039
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1025
    7. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      242
      1023
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      135
      1021
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      898
    Aihe