Laatukeskus on ilmeisestikin koostuu niistä keskuksista jotka yrittävät sosialisoida koko taksialan.
laatukeskus
46
179
Vastaukset
- uguc
Juurikin niin
- kyy..ä
Saa yrittäjä kyylätä toista yrittäjää.. Onkohan toista yhtä typerää alaa olemassa. Eihän kahvila yrittäjäkään soit toiseta elyyn " nyt se ei oo myymässä pullaa" vaan on hiljaa onnelinen kun kilpailija pitää vapaata, ja myy itse enemmän.
- Pitääkö selittää?
kyy..ä kirjoitti:
Saa yrittäjä kyylätä toista yrittäjää.. Onkohan toista yhtä typerää alaa olemassa. Eihän kahvila yrittäjäkään soit toiseta elyyn " nyt se ei oo myymässä pullaa" vaan on hiljaa onnelinen kun kilpailija pitää vapaata, ja myy itse enemmän.
Johtuu siitä, että kahviloilla ei ole päivystysvelvollisuutta ja näin ollen pullaa myydään vain silloin kun se on kannattavaa.
- kyttärit hirteen
kyy..ä kirjoitti:
Saa yrittäjä kyylätä toista yrittäjää.. Onkohan toista yhtä typerää alaa olemassa. Eihän kahvila yrittäjäkään soit toiseta elyyn " nyt se ei oo myymässä pullaa" vaan on hiljaa onnelinen kun kilpailija pitää vapaata, ja myy itse enemmän.
lopetin just ton kyttäämisen takia koko homman.jopa asemalla kytättiin ja koputeltiin ikkunoihin ja kyseltiin missä olit vaikka kävin kotona nukkumassa kun ei 23h vuoroa voi yksi ihminen ajaa yhteen soittoon
- Laki luuser
Taksilaki, siis LAKI vaatii taksit päivystämään vuorollaan myös hiljaisena aikana.
- James Potkukelkka
Toi on hyvä business. Välityskeskukset maksaa vaikka mitä, kun joku tajuaa kirjoittaa itsestäänselvyydet paperille ja perustaa yrityksen.
- nuija nuijempi jäynäjoki
No se nyt on tyhmintä mitä maa päällään kantaa, päivyStää ilmaiseksi onkohan tämänkin keksinyt joku liiton "jäynäjoki" joka kuitenkin itse istuu perse homeessa suojatyöpaikassa.
- 12+11
nuija nuijempi jäynäjoki kirjoitti:
No se nyt on tyhmintä mitä maa päällään kantaa, päivyStää ilmaiseksi onkohan tämänkin keksinyt joku liiton "jäynäjoki" joka kuitenkin itse istuu perse homeessa suojatyöpaikassa.
Todennäköisesti, mutta se sama laki myös suojelee taksiyrittäjiä kilpailulta. Ei voi nyppiä rusinoita pullasta. Jos haluaa yhteiskunnan turvaavan kilpailuvapauden tiettyyn rajaan asti, niin sitten on tultava vastaan myös yhteiskunnan vaatimuksiin esim. palveluvelvoitteen osalta. Ei yhteiskunta huvin vuoksi rajoita ja säätele tiettyjä aloja enemmän kuin toisia.
Itsehän olen sitä mieltä, että vapaaksi vaan koko p*ska ja sitten jokainen voi itse tehdä excelissä laskelmat koska kannattaa ajaa jos kannattaa ja millä hinnalla. - eijärkee eii
Taksilain voit työntää sinne minne ei päivä paista, se ei missään tapauksessa aja tieliikennelain edelle se ei aja työaikalain ohi. Ne ketkä vaativat ehdottomasti noudattamaan noin typerää lakia tuskin itse siellä edes päivystävät, tai jos päivystävät tuskin ajavat juurikaan muuta. Ne ketkä haluavat päivystää ilmeisesti niin siitävaan, onneksi ei esim. Kaivinkoneyrittäjät ole kusseet omille kintuilleen ja esittäneet simmosta lakia että pitää päivystää jonkun jossain pienessä kopissa jos nyt joku haluais kuopan pihalleen niin se sen sais, eikös noi voi huomiseen odottaa asiansa kanssa.
- oikeutta pliiS
eijärkee eii kirjoitti:
Taksilain voit työntää sinne minne ei päivä paista, se ei missään tapauksessa aja tieliikennelain edelle se ei aja työaikalain ohi. Ne ketkä vaativat ehdottomasti noudattamaan noin typerää lakia tuskin itse siellä edes päivystävät, tai jos päivystävät tuskin ajavat juurikaan muuta. Ne ketkä haluavat päivystää ilmeisesti niin siitävaan, onneksi ei esim. Kaivinkoneyrittäjät ole kusseet omille kintuilleen ja esittäneet simmosta lakia että pitää päivystää jonkun jossain pienessä kopissa jos nyt joku haluais kuopan pihalleen niin se sen sais, eikös noi voi huomiseen odottaa asiansa kanssa.
Juupa ja tasapuolisuuden nimiSsä pitää myös autokoulujen järjestää koppi mihin menee autonoulunopettajat päivystämään jos nyt joku haluaa aloittaa koulun yöllä niin helpompi nököttää siellä ja odottaa soittoa.
- nolo end
Laatukeskus on selkään taputtajien kertsi tai toisinaan selkäänpuukkottajien klubi. Taksikeskuksien bossit siellä taputtelee toisiaan selkään ja "puukkoa" tulee autoilijoille.
- csvdefbrgntymui7kl8o
Taksialalle ei laatua saada niin kauan kuin alalla on kaltaisiasi kaikesta valittavia taksikuskeja.
Koska vastustatte aina kaikkea ja kaikkia niin mikään hyväkään asia ei koskaan mene siellä ratin ja selkänojan välissä läpi.
Taksialan suurin ongelma on itse taksikuskit. Alalle hakeutuu sitä joukkoa jota ei enää muualle yhteiskuntaan huolita. Yhteistyökyvyttömiä omaan napaan tuijottavia putkiaivoja joilta puuttuu kyky nähdä kokonaisuuksia.
Koko ketju on juuri niin heikko kuin sen heikoin lenkki ja taksialalla näitä heikkoja lenkkejä riittää. Otan esimerkiksi Prahan taksit jotka on ympäri maailmaa rikollisessa maineessa joista kaikki matkaoppaat ja esitteet aina varoittaa. Prahassa on varmasti joku rehellinenkin taksinkuljettaja mutta ne kärsii kaikkein eniten kusipäisten kolleegojensa rikollisesta toiminnasta. Alaa ja sen toimijoita kuitenkin katsotaan yhtenä kokonaisuutena, yksi on rikollinen, kaikki on rikollisia.
Taksien pitäisi pystyä näkemään ala kokonaisuutena. Pitäisi pystyä näkemään alaa ikään kuin ulkopuolisen silmin ja ymmärtää miltä joku kuljettajan tekemä asia näyttää ulkopuolisen silmin.
Alan imago ja luottamus syntyy mielikuvissa, siinä miten muut näkee alan toimijat. Kun yksi taksi käyttäytyy röyhkeästi liikenteessä, lukee seuraavan päivän yleisönosastossa että taksit käyttäytyy liikenteessä öykkärimäisesti. Kun yksi syyllistyy asiakkaan heitteillejättöön, on kaikki muutkin taksit siitä teosta julkisuudessa vastuussa. Jos yhden auto on paskanen ja kuljettajalla on liiltopöksyt, on kaikki taksit epäsiistejä.
Laatua ala todellakin kaipaa, mutta siinä mielessä olen kanssasi samaa mieltä että nämä laatukeskukset on vain näpertelyä. Todellinen laatu vaatisi joukkoirtisanomisia ja liikennelupien poistamisia.
Paras keino parantaa laatua olisi vapauttaa luvat, hinnat ja pakkopäivystykset sun muut alan rajoitteet jolloin yritykset pääsisivät kasvamaan isommiksi. Tällöin taksifirmat voisivat profiloitua omana itsenään jolloin laadun valvonta olisi helpompaa ja mahdolliset moitteet kohdistuisi silloin suoraan siihen yritykseen joka on töpännyt. Kuljettajat olisivat myös suorassa työsuhteessa laatuvaatimusten antajaan jolloin saatujen ohjeiden ja toimintatapojen vastaisesta toiminnasta voi saada potkut.
Tänä päivänä oikein kukaan ei ota vastuuta mistään, eikä ohjeiden vastaisesta toiminnasta seuraa mitään sanktiota. Tässä ilmapiirissä laadun parantaminen on lähinnä utopiaa.- aarasti
Taxify on mielestäni paras laadunparantaja jos se vaan sallitaan. Siinähän asiakas pääsee valitsemaan auton ja kuljettajan. Lisäksi arvostelemaan sen halutessaan. Taksin työnantajahan on asiakas. Ja jos asiakas ei ole tyytyväinen laatuun mitä rahalla saa ei varmasti käytä samaa taksia toiste. Ja kas, työt loppuu...
- svdbfgnhjkuil
aarasti kirjoitti:
Taxify on mielestäni paras laadunparantaja jos se vaan sallitaan. Siinähän asiakas pääsee valitsemaan auton ja kuljettajan. Lisäksi arvostelemaan sen halutessaan. Taksin työnantajahan on asiakas. Ja jos asiakas ei ole tyytyväinen laatuun mitä rahalla saa ei varmasti käytä samaa taksia toiste. Ja kas, työt loppuu...
Miten niin sallitaan? Taxify on toiminnassa jo nyt. Se on teknisesti ihan asiallinen sovellus, mutta se ei vain toimi muuten kuin terveiden ja teknisesti valveutuneiden kuluttajien käytössä. Suurin osa taksin asiakkaista arkipäivisin on vanhuksia, erityisryhmiä, koulukuljetuksia yms. joilla ei ole taskussa älypuhelinta saati että osaisivat käyttää taxifyn sovellusta. Lankapuhelin on siinä joukossa yleisin kommunikointiväline. Taksissa on tänä päivänä kuljettajia jotka ei ole edes nähnyt koskaan lankapuhelinta luonnossa. Sen joukon on varmasti vaikea ajatella näitä asioita tämän asiakasryhmän kannalta.
Arkipäivien ajot on kuitenkin se joka tosiasiassa taksit elättää. Koko toimeentulon runko. Omasta liikevaihdosta nämä edellä mainitut asiakasryhmät tuo noin 80%. Ilta ja viikonloppuliikenne on kannaltani sellaista että voisin jättää ne jopa ajamatta kokonaan mutta pienellä paikkakunnalla joudun päivystysvelvollisuuteen vedoten niitäkin lusimaan. Taxify saattaisi toimia jotenkin viikonloppuliikenteessä mutta se on vain kaksi iltaa viikossa.
Taxify on myös autoilijalle kallis järjestelmä sillä yhtiö vetää välistä prosenttiosuuden liikevaihdosta joka on huomattavasti suurempi kuin nykyisen keskuksen maksu. Tällä hetkellä liikevaihdon noustessa ei keskusmaksut nouse mutta taxifyn maksut nousee liikevaihdon noustessa. Yhdessä kalliit palvelumaksut ja menetetty koko arkiliikenne on niin suuri potti että en ainakaan vielä harkitsekkaan taxifyn käyttöönottoa. - sgoairkk
svdbfgnhjkuil kirjoitti:
Miten niin sallitaan? Taxify on toiminnassa jo nyt. Se on teknisesti ihan asiallinen sovellus, mutta se ei vain toimi muuten kuin terveiden ja teknisesti valveutuneiden kuluttajien käytössä. Suurin osa taksin asiakkaista arkipäivisin on vanhuksia, erityisryhmiä, koulukuljetuksia yms. joilla ei ole taskussa älypuhelinta saati että osaisivat käyttää taxifyn sovellusta. Lankapuhelin on siinä joukossa yleisin kommunikointiväline. Taksissa on tänä päivänä kuljettajia jotka ei ole edes nähnyt koskaan lankapuhelinta luonnossa. Sen joukon on varmasti vaikea ajatella näitä asioita tämän asiakasryhmän kannalta.
Arkipäivien ajot on kuitenkin se joka tosiasiassa taksit elättää. Koko toimeentulon runko. Omasta liikevaihdosta nämä edellä mainitut asiakasryhmät tuo noin 80%. Ilta ja viikonloppuliikenne on kannaltani sellaista että voisin jättää ne jopa ajamatta kokonaan mutta pienellä paikkakunnalla joudun päivystysvelvollisuuteen vedoten niitäkin lusimaan. Taxify saattaisi toimia jotenkin viikonloppuliikenteessä mutta se on vain kaksi iltaa viikossa.
Taxify on myös autoilijalle kallis järjestelmä sillä yhtiö vetää välistä prosenttiosuuden liikevaihdosta joka on huomattavasti suurempi kuin nykyisen keskuksen maksu. Tällä hetkellä liikevaihdon noustessa ei keskusmaksut nouse mutta taxifyn maksut nousee liikevaihdon noustessa. Yhdessä kalliit palvelumaksut ja menetetty koko arkiliikenne on niin suuri potti että en ainakaan vielä harkitsekkaan taxifyn käyttöönottoa.Koulukyydit on sovittu jo kauden alussa, vanhukset osaa vanhasta muistista tilata suoraan auton puhelimesta, ja palvelu maksut on halvemmat kuin nykykeskuksella, vai miten selität että suurin osa esim Oulun takseista otti sen saman tien kun keskus ei alkanutkaan vastustamaan sitä? 20 kuukausi ja euro per kyyti on todella halpaa suhteessa nykykeskuksien kiinteisiin maksuihin ja sitoumuksiin, oli keikkaa tai ei.
- 14+6
sgoairkk kirjoitti:
Koulukyydit on sovittu jo kauden alussa, vanhukset osaa vanhasta muistista tilata suoraan auton puhelimesta, ja palvelu maksut on halvemmat kuin nykykeskuksella, vai miten selität että suurin osa esim Oulun takseista otti sen saman tien kun keskus ei alkanutkaan vastustamaan sitä? 20 kuukausi ja euro per kyyti on todella halpaa suhteessa nykykeskuksien kiinteisiin maksuihin ja sitoumuksiin, oli keikkaa tai ei.
Oulun taksit ottivat sen koska heille se on ensimmäisen vuoden ajan ilmainen. Sitä paitsi eikös se tullut keskuksen kautta eli pakolla?
- odldl
14+6 kirjoitti:
Oulun taksit ottivat sen koska heille se on ensimmäisen vuoden ajan ilmainen. Sitä paitsi eikös se tullut keskuksen kautta eli pakolla?
No miten tää nyt näin menee kun ensin kauhee huuto et elkää vaan ottako fytä ja nyt se on ollu jo pakko ottaa?
- A.A ,A
14+6 kirjoitti:
Oulun taksit ottivat sen koska heille se on ensimmäisen vuoden ajan ilmainen. Sitä paitsi eikös se tullut keskuksen kautta eli pakolla?
Paljon on huhupuheita, ei sielläkään kaikki ottanut, oli pakko tai ei.. Pakosta ja uhkailusta puhutaan aina kun on taksikeskuksista kyse, mistäköhän johtuu? Aika varmaan päästä eroon niistä...
- klodidufqqq
A.A ,A kirjoitti:
Paljon on huhupuheita, ei sielläkään kaikki ottanut, oli pakko tai ei.. Pakosta ja uhkailusta puhutaan aina kun on taksikeskuksista kyse, mistäköhän johtuu? Aika varmaan päästä eroon niistä...
Keskusten todellinen tehtävä on välittää kyytejä, mutta nykyään sotkeudutaan asioihin jotka ei kuulu keskuksille millään tavalla. Pelkkä kyydin välitys kiitos riittää.
- fgtyjhuik
sgoairkk kirjoitti:
Koulukyydit on sovittu jo kauden alussa, vanhukset osaa vanhasta muistista tilata suoraan auton puhelimesta, ja palvelu maksut on halvemmat kuin nykykeskuksella, vai miten selität että suurin osa esim Oulun takseista otti sen saman tien kun keskus ei alkanutkaan vastustamaan sitä? 20 kuukausi ja euro per kyyti on todella halpaa suhteessa nykykeskuksien kiinteisiin maksuihin ja sitoumuksiin, oli keikkaa tai ei.
Ei se nyt niin kovin halpaa ole jos se on ainoa vaihtoehto. Nykyinen keskusmaksu minulla on 150€/kk ja ajan noin 600 keikaa kuussa. Taxifyllä maksaisin siis 620€/kk samasat määrästä kyytejä.
Myös asiakkaalla on oltava tarvittava sovellus ja puhelin. Taxify ei tule korvaamaan taksikeskusta vielä vuosikausiin. Mahdollisena lisänä se kyllä voi mennä mutta ei korvaajana. - retyuio9
sgoairkk kirjoitti:
Koulukyydit on sovittu jo kauden alussa, vanhukset osaa vanhasta muistista tilata suoraan auton puhelimesta, ja palvelu maksut on halvemmat kuin nykykeskuksella, vai miten selität että suurin osa esim Oulun takseista otti sen saman tien kun keskus ei alkanutkaan vastustamaan sitä? 20 kuukausi ja euro per kyyti on todella halpaa suhteessa nykykeskuksien kiinteisiin maksuihin ja sitoumuksiin, oli keikkaa tai ei.
Meillä koulukyydit tulee keskuksen kautta, samoin kelat ja muut mummokyydit.
- 5+11
odldl kirjoitti:
No miten tää nyt näin menee kun ensin kauhee huuto et elkää vaan ottako fytä ja nyt se on ollu jo pakko ottaa?
Jos et ole sattunut tietämään, Suomessa on paljon eri taksikeskuksia, jotka toimivat itsenäisesti. Oulu päättää omista asioistaan ja vaikkapa Helsinki omistaan.
- Korksman.
klodidufqqq kirjoitti:
Keskusten todellinen tehtävä on välittää kyytejä, mutta nykyään sotkeudutaan asioihin jotka ei kuulu keskuksille millään tavalla. Pelkkä kyydin välitys kiitos riittää.
Niinpä... jaellaan sanktioita yms. Suojatyöpaikkalaiset tulevat vielä kärsimään, koska pienestä pottuilusta voi kasvaa hallitsematon ryöppy, jossa ns. vastapuolella ei ole pennin latia hävittävänään, vain viihdettä seurattavanaan :D
- öioh
fgtyjhuik kirjoitti:
Ei se nyt niin kovin halpaa ole jos se on ainoa vaihtoehto. Nykyinen keskusmaksu minulla on 150€/kk ja ajan noin 600 keikaa kuussa. Taxifyllä maksaisin siis 620€/kk samasat määrästä kyytejä.
Myös asiakkaalla on oltava tarvittava sovellus ja puhelin. Taxify ei tule korvaamaan taksikeskusta vielä vuosikausiin. Mahdollisena lisänä se kyllä voi mennä mutta ei korvaajana.600 keikkaa tarkoittaa 20 keikkaa kuukauden joka päivä. Se on paljon !
Lisäksi sulla keskuksen määräämät laitteet,sitä kautta tulleet yp maksut, keskus sanoo koska saat olla töissä, miten pukeudut yms
Ja asiakas kun soittaa taxin,asiakas saa minkä sattuu ja ei valitse itse millä haluaa kulkea ja se maksaa, toisin kuin taxifyllä. - dfrgthyjuio78p
öioh kirjoitti:
600 keikkaa tarkoittaa 20 keikkaa kuukauden joka päivä. Se on paljon !
Lisäksi sulla keskuksen määräämät laitteet,sitä kautta tulleet yp maksut, keskus sanoo koska saat olla töissä, miten pukeudut yms
Ja asiakas kun soittaa taxin,asiakas saa minkä sattuu ja ei valitse itse millä haluaa kulkea ja se maksaa, toisin kuin taxifyllä.600 keikkaa kuussa on itseasiassa alakanttiin heitetty. Auto liikkuu useammassa vuorossa noin 500-600 tuntia kuussa. Meidän keskus ei harrasta priorisointia vaan autot voi täysin vapaasti olla ajossa 24/7.
Keskus määrää laitteet, mutta laitteet ne on oltava taxify:in. Mitä pukeutumiseen tulee, niin kannatan lämpimästi yhdenmukaista vaatetusta.
Taxifyn kautta tuskin tulisin saamaan niin paljon keikkaa että autoni voisi liikkua tuottavasti 600 tuntia kuussa.
Te jotka luotatte taxifyn vetovoimaan niin ottakaa sovellus käyttöön. En oikein ymmärrä miksi tästä on käytävä ketjutolkulla keskustelua? Jos joku sitä haluaa kokeilla niin siitä vaan, kertokaa sitten miten on mennyt. - L-O-L
dfrgthyjuio78p kirjoitti:
600 keikkaa kuussa on itseasiassa alakanttiin heitetty. Auto liikkuu useammassa vuorossa noin 500-600 tuntia kuussa. Meidän keskus ei harrasta priorisointia vaan autot voi täysin vapaasti olla ajossa 24/7.
Keskus määrää laitteet, mutta laitteet ne on oltava taxify:in. Mitä pukeutumiseen tulee, niin kannatan lämpimästi yhdenmukaista vaatetusta.
Taxifyn kautta tuskin tulisin saamaan niin paljon keikkaa että autoni voisi liikkua tuottavasti 600 tuntia kuussa.
Te jotka luotatte taxifyn vetovoimaan niin ottakaa sovellus käyttöön. En oikein ymmärrä miksi tästä on käytävä ketjutolkulla keskustelua? Jos joku sitä haluaa kokeilla niin siitä vaan, kertokaa sitten miten on mennyt.siis vähintään keikka/tunti. läpi koko auton työssä olo ajan. Todella hyvin!
- keikkaa heitetään.
L-O-L kirjoitti:
siis vähintään keikka/tunti. läpi koko auton työssä olo ajan. Todella hyvin!
Ei se mitenkään hyvin ole, ihan normaalia. Todellisuudessa ajamme enemmänkin, kuin keikan tunnissa. Katson vuoronet raporttia, automme on ajanuy tässä kuussa jo 567 kyytiä, eikä kuukausi ole edes lopussa. Keikat tosin on aika pieniä, keskimäärin jotain 204. Näistäkö pitäisi sitten pulittaa vielä Viroon euron kipale? Kiitos vaan, minä en pulita, ei jää enää kunnon katetta. Pitäköön virolaiset ihan vapaasti sovelluksesnsa, liitolta tulossa vastaava ihan pian. Ilman eri maksua....
- Lämmittely alkanut
Keskuksissa tiedetään hyvin, että luvat vapautuu jossain vaiheessa ja silloin alkaa kilpailu välityskeskuksilla autoilijoista ja asiakkaista, siksi haetaan laatua, näkyvyyttä ja kuljettajien pitäisi kaikkien olla Ridge Forrestereita.
Nyt on turha edes puhua Htd:stä ja Lähitaksista kilpailijoina. Tämä aika on tarraleikkiä, millä juurrutetaan imagoa. Todellinen kilpailu alkaa siitä hetkestä, kun autoilija on vapaa valitsemaan haluamansa välityskeskuksen ja asiakkaat tilaavat varmasti auton sieltä, mistä ne sen kokevat parhaiten saavansa.
Homma voi ihan hyvin tarkoittaa, että toinen (Htd tai Lähitaksi) putoaa ihan marginaalitekijäksi, kun mukana on Taksifyn kaltaisia sovelluksia, joiden kautta osa asiakkaista hankkii kuljetuksen.- Heko heko
Ihanko oikein tosissasi päästelet noita aivopieruja? :D
- iihig
Heko heko kirjoitti:
Ihanko oikein tosissasi päästelet noita aivopieruja? :D
- heko heko
iihig kirjoitti:
Hyvä. Saadaan selvyys tuohonkin. Oikein hyvä. Toivoisin, että tuo päätös saadaan pian, ei tarvitse enää selitellä
- !!!!!!
iihig kirjoitti:
Lehtijutun mukaan,taksit saavat virolaisen välitysjärjestelmän mukaan uusia taksin tarvitsijoita.Paska puhetta.
- vapautuksen tuulet
!!!!!! kirjoitti:
Lehtijutun mukaan,taksit saavat virolaisen välitysjärjestelmän mukaan uusia taksin tarvitsijoita.Paska puhetta.
Valitettavasti nykyilmapiirissä keskukset tulee häviämään ton jutun.
- taxify häviää
vapautuksen tuulet kirjoitti:
Valitettavasti nykyilmapiirissä keskukset tulee häviämään ton jutun.
Mistä tiedät? Katsos kun siellä keskuksissa kielletään kuulumasta kilpailevaan välitysJÄRJESTELMÄÄN, yhtiösta ei puhuta mitään. Kyllä viirolaisia veetuttaa, kun häviävät jutun.
Miten ne asiakkaat muka lisääntyisivät uuden systeemin myötä? Ettäkö haluavat ajaa ihan huvikseen, kun saavat tilata sen eri tavalla? Marginaalisysteemi, sanon minä! Ja kallis! Kympin keikasta heität euron Viroon? Älytöntä! - iifif
taxify häviää kirjoitti:
Mistä tiedät? Katsos kun siellä keskuksissa kielletään kuulumasta kilpailevaan välitysJÄRJESTELMÄÄN, yhtiösta ei puhuta mitään. Kyllä viirolaisia veetuttaa, kun häviävät jutun.
Miten ne asiakkaat muka lisääntyisivät uuden systeemin myötä? Ettäkö haluavat ajaa ihan huvikseen, kun saavat tilata sen eri tavalla? Marginaalisysteemi, sanon minä! Ja kallis! Kympin keikasta heität euron Viroon? Älytöntä!En ota kantaa rahoista... asiakkaista... Vaan kun nyky hallitus ym. virkamiehet haluaa tän vapaaksi niin tässä on hyvä keissi nyt murtaa välityskeskusten valtaa ja ottaa sitäkin kautta askel kohti alan vapauttamista.
- Xjjfjdjdjfjeldkdkdow
iifif kirjoitti:
En ota kantaa rahoista... asiakkaista... Vaan kun nyky hallitus ym. virkamiehet haluaa tän vapaaksi niin tässä on hyvä keissi nyt murtaa välityskeskusten valtaa ja ottaa sitäkin kautta askel kohti alan vapauttamista.
Kuka tahansa on saanut perustaa välityskeskuksen aina. Meinaatkos, ettei välityskeskukset saisi laatia sääntöjä? Vaikka taksit vapautuisivatkin, ei se tarkoita sitä, että alalla saisi elää kuin pellossa. Vapautuksen myötä, uskon, säännöt vain kiristyvät. Taksi tulee AINA olemaan edelleen luvanvaraista ja lupaehdot tulevat vastakin olemaan tiukat. Määrällinen kiintiö tulee poistumaan. Edelleenkään "kuka tahansa" ei tule lupaa saamaan, taustat tullaan tutkimaan tarkasti, ehkäpä tarkempaan kuin tähän asti.
Tämän päivän hesarissa oli juttua taksikuskien tuloista, en usko, että tuon jutun jälkeen alalle kovin kovaa tunkua tule olemaan....
Uskon, että yhdelle yrittäjälle tulee useampia lupia ja muodostuu kilpailevia yhtiöitä ruåtsin malliin.... yhdellä autolla tuskin tulee pärjäämään kovinkaan hyvin. - Tuskan parahdus
Xjjfjdjdjfjeldkdkdow kirjoitti:
Kuka tahansa on saanut perustaa välityskeskuksen aina. Meinaatkos, ettei välityskeskukset saisi laatia sääntöjä? Vaikka taksit vapautuisivatkin, ei se tarkoita sitä, että alalla saisi elää kuin pellossa. Vapautuksen myötä, uskon, säännöt vain kiristyvät. Taksi tulee AINA olemaan edelleen luvanvaraista ja lupaehdot tulevat vastakin olemaan tiukat. Määrällinen kiintiö tulee poistumaan. Edelleenkään "kuka tahansa" ei tule lupaa saamaan, taustat tullaan tutkimaan tarkasti, ehkäpä tarkempaan kuin tähän asti.
Tämän päivän hesarissa oli juttua taksikuskien tuloista, en usko, että tuon jutun jälkeen alalle kovin kovaa tunkua tule olemaan....
Uskon, että yhdelle yrittäjälle tulee useampia lupia ja muodostuu kilpailevia yhtiöitä ruåtsin malliin.... yhdellä autolla tuskin tulee pärjäämään kovinkaan hyvin.Taksinkuljettajan työ ei edes ole enää mitään työtä enää, vaan se on enemmänkin elämäntapa. Normaalin kysynnän aikana pystyi järjestelemään vuoroja, niin, että muutakin aikaa jäi, mutta ei enää.
Alalle eksyy aina rahan perässä olevia henkilöitä, kun joku Kovanen lupaa jotain jopa 3500€/kk ansioiksi, mikä on puhdasta utopiaa.
Fakta on se, että ne joilla ei ole kovapalkkaista muijaa, niin asuvat töissä, että pärjäävät. - ojoojo
Xjjfjdjdjfjeldkdkdow kirjoitti:
Kuka tahansa on saanut perustaa välityskeskuksen aina. Meinaatkos, ettei välityskeskukset saisi laatia sääntöjä? Vaikka taksit vapautuisivatkin, ei se tarkoita sitä, että alalla saisi elää kuin pellossa. Vapautuksen myötä, uskon, säännöt vain kiristyvät. Taksi tulee AINA olemaan edelleen luvanvaraista ja lupaehdot tulevat vastakin olemaan tiukat. Määrällinen kiintiö tulee poistumaan. Edelleenkään "kuka tahansa" ei tule lupaa saamaan, taustat tullaan tutkimaan tarkasti, ehkäpä tarkempaan kuin tähän asti.
Tämän päivän hesarissa oli juttua taksikuskien tuloista, en usko, että tuon jutun jälkeen alalle kovin kovaa tunkua tule olemaan....
Uskon, että yhdelle yrittäjälle tulee useampia lupia ja muodostuu kilpailevia yhtiöitä ruåtsin malliin.... yhdellä autolla tuskin tulee pärjäämään kovinkaan hyvin.Kunhan nyt pohdiskelin miten tää huonoimmillaan / todennäköisesti menee.
- yököttelijä
Näitä pilipali organisaatioitahan on taksiala täynnä. Joillain itsensä johtajilla ei ole ollut muuta tekemistä niin perustelleet kaikenlaisia hohhoijaa juttuja jotta pääsevät pätemään. Toiminnan rahoittavat autoilijat.
- Lexman
Valtion päättäjät haluavat pitää taksin edelleenkin vuoden jokaikisenä päivänä turvallisena ja luotettavana ympärivuorokautisena palveluna ja yhteistyö kumppanina. Ihmisten täytyy päästä vaikkapa sairaalaan keskellä yötä tai menemään sinne, mihin ei edes bussitkaan enään liikennöi. Vanhempien täytyy voida luottaa siihen, että taksi vie heidän lapsensa turvallisesti perille tai esimerkiksi henkilö, joka käy sairaalasta hakemassa vaikkapa labrasta veripakettikuljetusta, hänet täytyy voida tunnistaa heti luotettavasti taksikuskiksi lajitovereidensa kanssa yhtäläisestä työasustaan. Eli nyt tarkkana ääliöt. Kuka näitä "vapautettuja taxify" kuskeja voisi muka valvoa jos ei taksikeskusta olisi? Taksilaki on olemassa siis meidän kaikkien edun ja turvallisuuden takia. Valtiolla on siis oikeus päättää kuka täällä saa tehdä ja mitä. Tiedän jo nyt, ettei taksia vapauteta tässä maassa koskaan, eikä taksilakia tulla lopettamaan, vaan päinvastoin, tiukennuksia on luvassa. Ainoastaan esteettömien- ja invataksien määrät tullaan vapauttamaan, mutta ei niitäkään idiooteille anneta siitä huolimatta, vaan ainoastaan lupakriteerit täyttäville henkilöille. Parasta olisi laittaa päälle vielä vähintään 15,000e:n takuuraha.
- pessimisti
No alan kannattavuuden kannalta asia on kuitenkin niin, että kun esteettömiä lupia jaellaan rajattomasti, ja niitä esteettömän kyydin tarvitsijoita ei kuitenkaan ole jonoksi asti, niin ainakin minun järjenjuoksuni mukaan nämä esteettömät ovat siellä tavallisten seassa kärkkymässä ihan "normaaleja " asiakkaita ,mikä tekee tavallisen taksin elämän sietämättömäksi.
- leleo
pessimisti kirjoitti:
No alan kannattavuuden kannalta asia on kuitenkin niin, että kun esteettömiä lupia jaellaan rajattomasti, ja niitä esteettömän kyydin tarvitsijoita ei kuitenkaan ole jonoksi asti, niin ainakin minun järjenjuoksuni mukaan nämä esteettömät ovat siellä tavallisten seassa kärkkymässä ihan "normaaleja " asiakkaita ,mikä tekee tavallisen taksin elämän sietämättömäksi.
Juurikin näin... jos esteettömät nyt vapautuu niin käytännössä se kyllä ajaa koko alan vapaaksi hetken kuluttua. Kun jos joukkarit vielä sotketaan tähän soppaan niin esteettömät ei päivystä sen jälkeen ja niin edelleen....
- voivoivoivoi
No olipas märkä päiväuni taas... työasuistaan... jumalaut suoria housuja käytä täss maassa enää ku pultsarit ja taksarit... ja tuplaprässit ja kiltävä persaushan se luottamuksen tuo. Hah sanon minä.
- kalamias
Onko taksikeskuksen tärkein tehtävä valvoa taksikuskeja? Valtio ja taksikeskus sama asia? Tämähän kuulostaa ihan reaalisosialismilta.
- näin se menee
leleo kirjoitti:
Juurikin näin... jos esteettömät nyt vapautuu niin käytännössä se kyllä ajaa koko alan vapaaksi hetken kuluttua. Kun jos joukkarit vielä sotketaan tähän soppaan niin esteettömät ei päivystä sen jälkeen ja niin edelleen....
Esteettömät ei päivystä oitä jos joku tarvii invataksin niin soittaa vaan.
- kfjflld
näin se menee kirjoitti:
Esteettömät ei päivystä oitä jos joku tarvii invataksin niin soittaa vaan.
Kyllä muuten päivystää jos taksikeskus niin päättää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2373254Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2561180Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin581140- 81963
Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes92906Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä56886eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.90857- 162822
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki14794En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin109765