Kuinka ylihinnoiteltuja Yli-Mäyryn taulut ovat

turha rahastus

Kuinka kehtaa tuollaisia summia pyytää. Yksi taulu 30 tuhatta euroa
Kyllä siinä on paljon taas ilmaa

52

6040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • picassot

      yli-myiryn töotä en laittas edes wc-seinään ihan kauheita

      • Anonyymi

        Kastele vaan paskaasi tyhmä..


    • Eiks näin

      Hullu se, joka maksaa.

      • Anonyymi

        Sinä oot hullu joka noin kirjoittelee .siis tyhmä.


    • Näin oN

      Tämä Yli-mäyryn töitä myydä normaalisti noin 1000-2000eurolla eli mihin kassaan oli menossa 28.000egee?
      Tuon porukan touhut tietäen niin kepun vaalikassaan!

      • No oho.

        Ihmeteltiiin myös että onpa tuon hinnat pompsahtanut yllättäin kattoon.
        Mutta toisaalta jos tilattaessa annettu ymmärtää ettei kattoa ole?


      • No pitihän sitä yrit
        No oho. kirjoitti:

        Ihmeteltiiin myös että onpa tuon hinnat pompsahtanut yllättäin kattoon.
        Mutta toisaalta jos tilattaessa annettu ymmärtää ettei kattoa ole?

        No pitihän sitä yrittää jos vanha peippaus menisi vielä läpi

        Noh ei menny eikun uutta matoa onkeen ja joku toinen puliveivaus päällensä


    • voi Soilea

      Jos taulu kerran on pakko saada, olisi fiksuinta se tilata joltain nuorelta, aloittelevalta taiteilijalta, kyllä Yli-Mäyryn luulisi pärjäävän jo omillaan...

    • siis taidettako

      se läekmuori voi pysytellä siellä galleriantekeleessään tuhertamassa niitä likuhihna tuotoksia joita ei osta kukaan muu ku joku toinen tollo pohojalaanen.

      • Shippin

        Tottakai kateellinen pohjalainen haukkuu toistansa, ei täällä kukaan saa menestyä, Yli-Mäyry on TAITEILIJA ja arvostettu.


    • Sori vaan, Soile

      "Taiteenhoitopiirin" tärkein tehtävä on nyt enemmän kuin koskaan keskittyä potilaiden ja henkilökunnan hyvinvointiin. Taidepläjäyksistä viis!

    • Ars Longa Vita Brevi

      Olisi jotenkin ymmärtänyt jos puhuttaisiin jostain Juhani Palmun TAITEESTA , jossa hinta ja laatu AINA kohdallaan, mut että... no joo makuasioista ei sovi kiistellä. Eikä näköjään hinnastakaan.

      • pisnes mies

        Ja Palmu ottaa myös tarjouksia vastaan !!


      • Palmu on huippu.
        pisnes mies kirjoitti:

        Ja Palmu ottaa myös tarjouksia vastaan !!

        Palmun taiteessa ainakin arvo säilyy ja siitä voi ihan vakavasti puhua sijoituksena. Arvostettu ja tunnettu hemmo.
        Muttei hänkään varmaan suostu ihan ilmaiseksi kaikkia puupäitä maalaamaan...?


      • Panja
        Palmu on huippu. kirjoitti:

        Palmun taiteessa ainakin arvo säilyy ja siitä voi ihan vakavasti puhua sijoituksena. Arvostettu ja tunnettu hemmo.
        Muttei hänkään varmaan suostu ihan ilmaiseksi kaikkia puupäitä maalaamaan...?

        Aasiassa Soilen taulut ovat hyvinkin arvostettuja ja näköjään täälläkin kun ollaan valmiita tuo hinta maksamaan.


      • Metrihinnalla?
        Panja kirjoitti:

        Aasiassa Soilen taulut ovat hyvinkin arvostettuja ja näköjään täälläkin kun ollaan valmiita tuo hinta maksamaan.

        Joo, no oikeestaan se on vissiin melkein sama aasia ja sjoki.

        Siis meneeks se yleensä noin että hinta sanotaan ensin ja sitte maalataan?
        - Maalaa mun muotokuva, jooko
        - Okei mä maalaan kolmenkymmenen tuhannen euron eestä sun muotokuvan.

        Miten se hinnoittelu menee?
        - mä en voikkaan ostaa sitä ku se on liian kallis?
        - älä ny rupee peruun kun mä oon aloittanu jo ottan maalaamisen?

        Onko pikkanen taulu about tonnin? Normikoko lähtöhintana pari tuhatta.
        Toi isompi on kolkyt tonttuu ku mä maalaan tuntipalakalla? metrihinnalla? suurella sydämellä?

        Maallikkona ihmettelen, ei tajua meikä juntti ei taiteesta ja hinnoista.


      • Ent. kepu
        Metrihinnalla? kirjoitti:

        Joo, no oikeestaan se on vissiin melkein sama aasia ja sjoki.

        Siis meneeks se yleensä noin että hinta sanotaan ensin ja sitte maalataan?
        - Maalaa mun muotokuva, jooko
        - Okei mä maalaan kolmenkymmenen tuhannen euron eestä sun muotokuvan.

        Miten se hinnoittelu menee?
        - mä en voikkaan ostaa sitä ku se on liian kallis?
        - älä ny rupee peruun kun mä oon aloittanu jo ottan maalaamisen?

        Onko pikkanen taulu about tonnin? Normikoko lähtöhintana pari tuhatta.
        Toi isompi on kolkyt tonttuu ku mä maalaan tuntipalakalla? metrihinnalla? suurella sydämellä?

        Maallikkona ihmettelen, ei tajua meikä juntti ei taiteesta ja hinnoista.

        Koska Yli-Mäyry on maalannu muatokuvia? Näyttääs varmaan Jukkakin
        Saimaan-norpalta ilman kevätmeikkiä. Jäsenyyteni päättyy kepus 31.12
        2014 klo 24.00.


      • haiskahtaa.
        Ent. kepu kirjoitti:

        Koska Yli-Mäyry on maalannu muatokuvia? Näyttääs varmaan Jukkakin
        Saimaan-norpalta ilman kevätmeikkiä. Jäsenyyteni päättyy kepus 31.12
        2014 klo 24.00.

        Kenestä taiteilija on aikaisemmin maalannut muotokuvan?


    • Tauluja on

      Kyllä minä ennemmin seinälleni Yli-Mäyryn taulun otan kuin Palmun. Kumpikohan on pitänyt maailmalla näyttelyitä enemmän?

      • kumpi ja kampi

        Minä kyllä ottaisin seinälleni palmun.


    • siinä syytä

      KORRUPTIO

      KORRUPTIO

      KÄHMINTÄ

      SALAILU

      KORRUPTIO

      KORRUPTIO

      KÄHMINTÄ

    • perheenisäääääää

      Lainaus asiaan.."Tämä Yli-mäyryn töitä myydä normaalisti noin 1000-2000eurolla eli mihin kassaan oli menossa 28.000egee?
      Tuon porukan touhut tietäen niin kepun vaalikassaan"Ne menee itse mallille noi 28000 € sen verran se on hyvää työtä tehnyt vaikka onkin tuomioita taustalla jne...

    • ex-kepuloinen

      Kertoisitko perheenisääääääää mitä hyvää tämä rötösherra vihriälä on tehnyt?

    • OnTotuudenAika

      Seurakuntavaalit menossa niin tarvitaan kepun kassaan vähän täydennystä!

      • Tuomion aika

        Onkos tää ketku ehdonalaisessa edellisestä rötöksestä?


    • Kummastuttaa.

      Kaikki vanhatkin taulut krematorioon seiniltä.Johtaja Jaakko Pihlajamäki on myös pois potkittava virastaan, kieltänyt sairaalan työntekijöiltä kahvikermat veroten säästösyihin,Ja lakkauttaa erittäin tärkeän Ähtärin sairaalan.No 30 tonnia mokomasta taulusta korvaa vissiin kermat.Onko nämä Herrat tosiaan niin korkean Mafian sylissä,että niitä ei voi vaihtaa,vaikka ne kuinka hölmöjä päätöksiä tekevät,eikö heillä pala tuli omassatunnossaan.?

      • talouden alakulo?

        "kieltänyt sairaalan työntekijöiltä kahvikermat veroten säästösyihin,Ja lakkauttaa erittäin tärkeän Ähtärin sairaalan."

        Onko tuo totta?
        Kahvikermat työntekijöiltä pois -- ja vihriälän taulu seinälle---????


        No pääasia ettei soile kärsi "talouden alakulosta".

        "Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri esittää ensi vuodelle nollabudjettia tämän vuoden tasoon verrattuna. Virkoja lisätään vain ensihoitoon.

        Yli-Mäyry kysyy, pitääkö hänen taiteilijana kärsiä talouden alakulosta."

        (siteerausten Lähde iltalehti fi Torstai 23.10.2014 klo 20.53 )
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014102318775652_uu.shtml


    • Merisalo Juhantalo

      Kivitipun lippujen hintaisia.

      • Viisi arvotaulua

        Kyllä Juhani Palmu on oikea taiteilija verrattuna tähän kummajaiseen, en ostaisi yhtäkään Mäyryn tökeröä tuherrusta! Minä olen aina arvostanut Juhani Palmua ja niin tulen jatkossakin tekemään. Mäyryn esiintyminen televisiossa oli niin vastenmielisen töykeää että hänestä en enää halua edes puhua, haluan unohtaa koko naisen! Minulla on Palmun vanhoja tauluja viisi ja niiden arvo on aika paljon kasvanut siitä kun ne häneltä ostin 80-luvun alkupuoliskolla.


      • maalaan itse tauluni
        Viisi arvotaulua kirjoitti:

        Kyllä Juhani Palmu on oikea taiteilija verrattuna tähän kummajaiseen, en ostaisi yhtäkään Mäyryn tökeröä tuherrusta! Minä olen aina arvostanut Juhani Palmua ja niin tulen jatkossakin tekemään. Mäyryn esiintyminen televisiossa oli niin vastenmielisen töykeää että hänestä en enää halua edes puhua, haluan unohtaa koko naisen! Minulla on Palmun vanhoja tauluja viisi ja niiden arvo on aika paljon kasvanut siitä kun ne häneltä ostin 80-luvun alkupuoliskolla.

        Tottakai arvostat Palmua koska olet ostanut niin monta tauluakin. Hulluahan se olisi olla arvostamatta ja jäädä sitten yksin kalliiden taulujen kanssa.
        Mäyryä arvostaisit yhtälailla jos omistaisit useita hänen tauluistaan.
        Etkö huomaa tekstisi typeryyttä?


      • Viisi arvotaulua
        maalaan itse tauluni kirjoitti:

        Tottakai arvostat Palmua koska olet ostanut niin monta tauluakin. Hulluahan se olisi olla arvostamatta ja jäädä sitten yksin kalliiden taulujen kanssa.
        Mäyryä arvostaisit yhtälailla jos omistaisit useita hänen tauluistaan.
        Etkö huomaa tekstisi typeryyttä?

        Minulla on ollut aikoinaan tilaisuus ostaa myös Mäyryn töitä, mutta en ole ostanut koska en pidä henen töistään ja koko ihmisestä.


      • Outo taiteilija
        Viisi arvotaulua kirjoitti:

        Kyllä Juhani Palmu on oikea taiteilija verrattuna tähän kummajaiseen, en ostaisi yhtäkään Mäyryn tökeröä tuherrusta! Minä olen aina arvostanut Juhani Palmua ja niin tulen jatkossakin tekemään. Mäyryn esiintyminen televisiossa oli niin vastenmielisen töykeää että hänestä en enää halua edes puhua, haluan unohtaa koko naisen! Minulla on Palmun vanhoja tauluja viisi ja niiden arvo on aika paljon kasvanut siitä kun ne häneltä ostin 80-luvun alkupuoliskolla.

        Täytyy sanoa, että olen kommentoijan "Viisi arvotaulua" kanssa samaa mieltä. Virassa ollessa olin tämän Yli-Mäyryn taidenäyttelyn avajaisissa, jonne väkeä virtasi, niin, ettei sekaan tahtonut mahtua. En ymmärtänyt näistä tauluista yhtään mitään. Sen sijaan minullakin on Juhani Palmun tauluja. Niistä ymmärrän ja ne ovat hienoja. Yli-Mäyryn TV- esiintymistä katsellessa tuli mieleen, onko tämä taiteilija henkisesti täysin tasapainossa. Täytyy kyllä sanoa, että mikä järki oli tilata tällaiselta taiteilijalta muotokuvamaalaus.


      • maalaan itse tauluni
        Viisi arvotaulua kirjoitti:

        Minulla on ollut aikoinaan tilaisuus ostaa myös Mäyryn töitä, mutta en ole ostanut koska en pidä henen töistään ja koko ihmisestä.

        No, sitä en tiedä millaisia töitä ne ovat, en ole nähnyt niitä, Palmun töitä olen ja ne on ihan hyviä vaikka taiteesta en maksaisikaan itse mitään.


      • Anonyymi
        Outo taiteilija kirjoitti:

        Täytyy sanoa, että olen kommentoijan "Viisi arvotaulua" kanssa samaa mieltä. Virassa ollessa olin tämän Yli-Mäyryn taidenäyttelyn avajaisissa, jonne väkeä virtasi, niin, ettei sekaan tahtonut mahtua. En ymmärtänyt näistä tauluista yhtään mitään. Sen sijaan minullakin on Juhani Palmun tauluja. Niistä ymmärrän ja ne ovat hienoja. Yli-Mäyryn TV- esiintymistä katsellessa tuli mieleen, onko tämä taiteilija henkisesti täysin tasapainossa. Täytyy kyllä sanoa, että mikä järki oli tilata tällaiselta taiteilijalta muotokuvamaalaus.

        vanha ketju mutta kommentoin silti...Palmuhan se vasta henkisesti onkin tasapainossa...heh...kyllä Yli-Mäyry on arvostetumpi taiteilija kuin latomaalari, sori vaan. Ehkä niitä Palmun tauluja ymmärtää paremmin kun niissä on vain latoja tai ihmishahmoja. Yli-Mäyryn taulut vaativat hivenen enemmän pohdintaa tai tunne-elämää.


    • Anonyymi

      Yli-Mäyryn tauluja ei ole tarkoitettu köyhille muuten kuin katseltavaksi. Paksulompakkoiset voivat niitä hankkia seinilleen.

    • Anonyymi

      Kyllä niihin on oppia otettu ja aikaa menee kuiskauksia kova hintansa väärti joka taulu ja jos ei ole varaa ostaa niin katselee vain
      Tyhmät arvostelee ja moittii.

    • Anonyymi

      Ihania töitä! Jatkoon!

    • Anonyymi

      On se ainaki kova puhumaan ei meinannu puoli-7 : n juontajat
      saada eilen edes "suun vuoroa" !

    • Anonyymi

      Hulluinta on se että me veronmaksajat maksoimme 50 000 e Yli-Mäyryn taiteesta joka tulee uuteen psykiatriseen sairaalaan. Tuleehan sinne vielä muutakin muutamalla kymppitonnilla jos taidetoimikunta ei ihan kaikkea loppua saanu kokouspalkkioina. Minusta sinne olisi pitänyt tulla pohjalaisten nuorten taiteilijoiden teoksia ja niin oltais samalla tuettu uutta polvea. Tai vaikka taidekoulu Oivan kiertävä näyttely. Kumma kun taiteilijayhdistys ei ollenkaan pidä paikallisten harrastajien puolta

    • Anonyymi

      Itse ostin huutokaupasta yli-mäyryn taulunoli mielestäni edullinen 22500€.kyllä taidetta pitää arvostaa

      • Anonyymi

        palmu ja mäyry ei kyllä myy missään muualla kun etelä-pohjanmaalla.. valitettavasti sori. niitä ei kopsaa edes taideväärentäjät....toki olis helppoa...heh. toivoo taiteen ostaja.


    • Anonyymi

      Taide on makuasia, niin kuin moni muukin asia tässä maailmassa. Tiedän lähipiiristäni myös muutamia jotka pitävät Yli-Mäyryn töistä ja ovat niitä itselleen ostaneet. Jos niistä nauttii ja tykkää niin se lienee asiakkaan asia mitä niistä haluaa maksaa.

    • Anonyymi

      Keskustelun on aloittanut henkilö joka ei tiedä eikä ymmärrä mitään taiteesta, muotokuvatilaukset ovat ihan eri projekteja kuin pienet taiteilijan maalaukset joita voi saada joistain huutokaupoista parilla tuhannella. Jos ei ymmärrä taiteesta mitään niin kannattaa vaan pysyä kotona eikä esittää näitä junttimaisia kysymyksiä. Hinnan määräytymiseen taieessa vaikuttaa moni asia, Yli-Mäyry on kansainvälisestikin erittäin tunnettu suomalainen nykytaiteilija ja hänellä on korkean tason ammatti-CV, ja omaperäinen tyyli. Taide on myös makuasia. Aloittajan tietämättömyyttä ja yksinkertaisuutta osoittaa jo se olettamus että muotokuvaprojekti tehtäisiin samalla hinnalla eli parilla tuhannella kuin huutokaupoista joskus saatavat pienet maalaukset. Heh. muotokuvaprojekti on ihan eri juttu ja tunnetuilta taiteilijoilta sellaisen tilaaminen maksaa juurikin usein tuon noin 12000 - 40000 euroa.

    • Anonyymi

      Montako työtuntia Yli-Mäyryllä menee 40 tonnin maalauksen tekemiseen ja eli paljonko on tuntipalkka?

    • Anonyymi

      Eteläpohjalaiseen taiteeseen kuuluvat ilman muuta latomaisemat.

    • Anonyymi

      Miten oli se Rayjukka.Oliko 35 donaa

      • Anonyymi

        yli-mäyry ei myy kun etelä-pohjanmaalla ja palmukin sen lisäksi keskisuomessa ja pohjoisessa ..faktaa että eipä nuo lastentarha tasoiset taulut esim. hagelstam huutokaupassa kovin kovilla vasara hinnoilla lähde. joku huutokauppa idiootti palsanmäki voi myydä tonnilla


    • Anonyymi

      Meidän taidesuuntamme on eteläpohjalainen realismi. Koti, uskonto ja isänmaa ovat aina jotenkin esillä.

    • Anonyymi

      Ihan on markkinahinnat. 30.000 euroa voi tuntua paljolta jos ei ole tottunut käsittelemään tuollaisia summia.

    • Anonyymi

      Tyhmä se, joka maksaa.

    • Anonyymi

      paslasta ei voi palio maksaa, värit tippuu lattialle 10 vuoden sisälle, kuivaa paslaa. Arka on tekolenis! Harmi ettei kukaan arvosta! Edes Kuortaneella! mutta voihan niitä maalata se ukkoki, kuka vaan tekee tollasta sotkua!

      • Anonyymi

        sen takia niitä ei ole gallerioissa eikä taidehuutokaupoissa,ainoastaan tämän palstan taideasiantuntiat väittävät että niitä myydään niinkun häkää jopa ulkomailla. kyllä se nyt on niin että alue on todella rajattu missä näitä menee keskisuomi,satakunta ja etelä.pohjanmaa useasti vielä kiertävät kun sukulaiset jakavat ja joku myy edelleen..ei arvonsa tunteva keräilijä tai desing asunossa asuva ihminen laita tuollaista seinälleen,autotalli on oikea paikka.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6539
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4223
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2627
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1056
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe