Pelkään aloittaa suhteen

razeer

Minulla on ollut itseäni hieman vanhemman naisen kanssa nyt ''säätöä'' vähän yli kuukauden ajan, ja ystävät ja perhe kysyvät usein seurustelemmeko, eikä kumpikaan osaa vastata kysymykseen. Olen alkanut ajatella tämän säädön ''virallistamista'' parisuhteeksi, mutta pelkään. Myös hän on vihjannut samaan suuntaan, että voisihan tätä alkaa virallistaakkin. Pelkään, ettei tästä tulisi mitään, että alkaisin ikävöidä eksääni, joka oli ensirakkauteni, ja pelkään myös sitä, että kun alkaisimme seurustelemaan, kaikki loppuisi vielä aikanaan. Pelkään myös, että minusta tulisi samanlainen huonosti kohteleva kusipää kuin hänen eksänsä ovat olleet, vaikka olen luonteeltani täysin erilainen.
Nainen on täydellinen, ja olemme tunteneet n. 2kuukautta, ja koko tämän ajan hän on tuntunut kuin omalta toiselta puoliskoltani, sillä luonteemme käyvät täydellisesti yhteen. Hän on kaunein nainen, kenet olen koskaan nähnyt, ja ensikerran kuin näin hänet olin täysin myyty, ja ihastuin häneen heti, vaikka en aiemmin ole näin kehenkään ihastunut.
Eksän kanssa minulla on myrskyisää, yritimme olla kavereita, mutta sotahan siitä tuli hänen puoleltaan. En minä häntä takaisin halua, mutta välitän jollain tasolla ja olen huolissani hänestä edelleen, sillä tiedän, että hänen henkinen terveytensä ei ole niin hyvällä tolalla.
Nainen on täydellinen ja jos hänen kanssaan suhteen aloittaisin, tiedän, että en haluaisi häntä enää pois elämästäni. Mutta siinäkin pelkään sitä, että laiminlöisin jälleen omaa muuta sosiaalista elämää, ja asettaisin hänet aina etusijalle, kuten edellisessä suhteessani. En halua sellaista enää.

Kiitos jos joku jaksoi lukea ja jaksaisi vielä vastatakkin, vaikka lähinnä omia tuntojani tänne puran.

3

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tusen biter

      Ei noin epävakaa ja itsensä kanssa hapuileva ihminen pysty luomaan tervettä tasapainoista parisuhdetta. Vaikka toinen olisi miten tasapainoinen ja jalat maassa,ei tuollaista kumppania jaksa kannatella. Paitsi joku Äiti Teresa joka haluaa pelastaa kaikki.
      Kyllähän suhteeseen voi alkaa, mutta kovin epävarmalle ja huonon itsetunnon omaavalle suhteen loppu (ennemmin tai myöhemmin) on ekstra raskasta, jos se ns. normaalillekin ihmiselle.
      Hakisit apua ja kasvaisit ehjäksi ensin.

    • N29

      Minun mielestä nämä kuulostaa ihan normaaleilta peloilta, eivät mitenkään epävakailta. Minä aikoinani pelkäsin kaikkea tuollaista pientä nykyisen miehen kanssa säätäessäni, mutta heitin sitten pelot romukoppaan ja päätin yrittää. Päivääkään en ole katunut, eikä pelot toteutuneet. Tsemppiä sinulle ap, rohkeasti vaan! Mutta ei pidä kiirehtiä, puhu näistä asioista vaikkapa tämän naisen kanssa, ja edetkää rauhassa, jos siltä tuntuu :)

    • Miten suhteenne muuttuu, jos siitä puhutaan seurusteluna verrattuna 'säätöön'? Eikö kyse ole vain sanasta? Vai tarkoittaako säätö, että silloin saa olla muidenkin kanssa? Jos, niin voihan sitä kysyä toiselta haluaako hän edelleen olla myös muiden kanssa vai olisiko valmis luopumaan muista säädöistä.

      Minulle on jotenkin vieras tuo ajatus, että aikuisten kesken pitäisi "virallistaa" parisuhde tai päättää, että nyt aletaan seurustella. Sehän juuri on sitä seurustelua, kun tapaillaan ja vietetään aikaa yhdessä, etenkin jos on jo myös tulevaisuuteen liittyviä suunnitelmia (esim. mitä tehdään syyslomalla tai jouluna tms)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6283
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4016
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2436
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1423
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe