mökin vuokraaminen kesävieraille

kuppe

Elikkä mulla on toiminimi jolla teen talkkari-hommia eräälle asiakkaalle. Asiakas muuttaa englantiin ja säästää talonsa kesämökkinä, mutta halusi myös vuokrata sitä sinä aikana kuin ei ole paikalla. Asiakas pyysi että minä hoidan vuokraamisen ja saisin pitää 50% vuokrarahoista.

Olisiko kellään hajua että paljon mökistä kehtaa pyytää /viikko? Kyseessä on siis 3 kerroksinen ehkä 10v vanha talo isolla hienolla pihalla, rannalla ja vierasmökillä.


Onkohan tästä minulle enemmän haittaa kuin hyötyä siivouksen ym kanssa?

Ja lopuksi, liittyykö vuokraamiseen mitään muita asioita joita pitäisi ottaa huomioon?

4

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yji

      No ainakin sinun kontollosi kankeaa riski, maksaako vuokralainen vuokran.

      • qwdsxqw

        Maksaa se, kunhan maksaa etukäteen.

        Valokuvat vuokrakohteen kunnosta ja molemmat osapuolet saa kuvat.
        Jos jotain meni rikki tai huomataan jälkeen päin jotain niin kuvista ehkä voi katsoa olisi se jokin rikki jo ennen kuin vuokralaiset muuttui taloon. Normaalia kulumista tulee aina että se on se korvaus kun saa vuokramaksun että talo myös hieman kuuluu aina.

        Eiköhän netistä löydy jotain ihan faktatietoa mitä vuokraajan kannattaa huomioida.

        Vertaa taloa, tonttia, sijainti, ominaisuuksia muihin vastaaviin että mitä niistä pyydetään vuokraa. Huomioit vielä yksityisten ja firmojen hintaerot.


    • Kyrpeli

      1500€ viikko. Laske siitä.

    • Viidenneksi, minä.

      Ensinnäkin nolla. Puhut yksikössä.
      Toimi nimi, teet talkkarihommia "eräälle asiakkaalle" ? Yhdellekö vain?

      Jos teet yhdelle ja samalle se ei ole mahdollista eli puhut läpiä päähäsi.
      Sillä oikeasti olet (verottajankin näkövinkkelistä katsoen) työsuhteessa tuohon asiakkaaseen.

      Toinen juttu, et voi alkaa välittää ja vuokrata kenenkään mökkiä kenellekään saati rahastamaan ellei sinulla ole asiaan kuuluvaa toimilupaa tai että toiminimesi on rekisteröity myös vuokraus -ja välitystoimintaa harjoittavaksi yritykseksi. Eli olet liikkeenharjoittaja.

      Kolmanneksi vitut sinulla ole mitään asiakasta saati että saisit jopa 50% kenenkään vuokratuotoista. Niin idioottia omistajaa tässä maailmassa ei ole.

      Neljänneksi kun olet kerran talkkari, niin mitäpä jos ajeleisit nurmikonleikkurilla pääsi kaljuksi ja palaisit takaisin maan pinnalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      2339
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1928
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe