Syrjäytynyt mies ei kelpaa mihinkään

Arthur0

Multa jäi amis tokan vuoden alussa kesken ja siitä on nyt 19 vuotta aikaa. Olen käynyt välillä muutamassa lyhyessä pilipalikoulutuksessa, mutta töitä en oo saanut koskaan. Tuskin koskaan saankaan. Ja naisen saaminen näyttää vielä sitäkin mahdottomammalta. Kukaan ei vaan huoli miestä joka on syrjäytynyt. Olen fiksu ja sivistynyt mies, mutta sairastuin nuorena masennukseen ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon enkä hakenut apua ajoissa. Nyt on jo liian myöhäistä kouluttautua, koska ei näin vanha saa töitä tällä historialla vaikka väittelisi tohtoriksi.

Voi kunpa voisin palata ajassa taaksepäin ja hakea psykiatrin apua jo yläasteella jolloin oireiluni alkoi. Silloin se jäi tekemättä, kun häpesin liikaa miestissejäni. Mua kiusattiin niiden takia niin rankasti, että kuvittelin niiden estävän normaalin elämän kokonaan. Olen vasta aikuisena päässyt käsittelemään traumojani terapiassa ja huomannut, että

30

1109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin...

      MITÄ olet huomannut??

    • aunuksela

      Että se onkin anaalitappia takapuolessa joka päivä pitävä homo.

    • 513901539130

      Onko sulla lääkitys tohon masennukseen? Hommaa semmonen ja sitten mee uudestaan sinne amikseen.

      • Pulteroinen

        Lihavuus hottö ruoka kotona

        Kasvatus terveellisyys hihlointia
        Sama tauti Juno yleiskunto vetelä
        Vartalo koulussa aiheutti syrjäytymisen no


      • Hyvä neuvo

        Tutkituta kunnollisella lääkärillä, ettei Sinulla vain olekin kilpirauhasen vajaatoiminta eikä mikään masennus.
        Suomalainen lääkärikunta muodostuu pääasiassa aivokääpiöistä feministeistä, joitten päätehtävä tuntuu olevan miesten syrjäyttäminen ja siihen on helpoin tapa leimata kaikki miehet mieletään vinksahtaneikasi, mikä diaknosoidaan masennukseksi tai muuksi milialahäiriöksi tai persoonallisuushäiriöksi ja saadaan näin taas lisää korruptiolahjoja lääkefirmoilta, kun kokeillaan turhaan vuosia, jopa vuosikymmeniä tarpeettomia psyykelääkkeitä.

        Suomi parantuisi kertaheitolla, jos kaikkialle levinnyt feministinen miesviha nujerrettaisiin ennenkuin maassa virtaa veri kansan noustua kapinaan. 1,3 miljoonaa suomalaista on jo kyllästynyt ja muuttanut ulkomaille asumaan, mutta koko EU-alue on jo saastutettu sairaalla feminismillä, joten on pakko muuttaa kaukomaille, missä ei vielä ole naisten ylivaltaa ja suomalaismieskin saa arvostusta.

        Uskon, että Sinunkin suurin ongelmasi on suomalainen nainen tai hänen saamansa vastuuton valta-asema kaikkialla, millä nujerretaan ja nöyryytetään ensisijaisesti valkoihoisia suomalaismiehiä!
        Viranhaltijoistamme on 90% naisia ja heitä istuu jo 800 000 vastuutonta suojatyöpaikkalaista kiusaamassa kansalaisia virastoistaan käsin.


    • pillereitä kiertoon

      Melko varmasti saisit töitä jos väittelisit lääketieteen tohtoriksi. Lisensiaattikin riittäisi.

    • rgbggfgfnfg

      Älä turhaan haikaile menneitä. Itse olen 25 mies ja voin sanoa että mun elämä oli vähän niin ku tässä. Hain apua jo 17 vuotiaana n. vuoden jälkeen kun alkoi nuppi oireilla. Psykologilla käyminen on ollut yhtä tyhjän kanssa. Olen mennyt vain huonompaan suuntaan. Ensimmäinen psykologi oli kaiketi narsisti. Sain kuulla että se akka oli saanut paljon valituksia ja puhutteluita kun oli niin mulkku potilaitaan kohtaan. Minua hän muun muassa sanoi loiseksi jonka itse olisi potkinut kotoa pois. Olen aina ollut kohtelias enkä mikään ongelma nuori joka ryyppää ja haastaa riitä. siis normaali poika jolla oli paljon henkisiä ongelmia ja traumoja.

      Lääkkeiden käyttöä ei valvota ja niitä määrätään edes vastuuttomasti. itse olen syönyt varmaan 5 vuotta samaa mieli ala lääkettä ilman että on varsinaisesti keskusteltu että onkohan tämä lääke edes toimiva ja kannattaisiko lopettaa tai vaihtaa toiseen. Voi olla että vuosikausien lääkkeen syömisen takia on aivoni ohjelmoitu ihan puuroksi. Kongnetiiviset kyvyt ovat kadonneet saan järkyttäviä pakko ajatuksia. Muistini on aivan persiillään myös. esim. mun pää jotenkin puurouttaa kaikki tapahtumat yhdeksi mössöksi ja jostain syystä kyseenalaistan tekemäni asiat esim. että pesinköhän kädet vaikka toisaalta tiedän että pesin mutta aivot vaan jankuttaa etten välttämättä pessyt ja jossain vaiheessa rupeaa itsekin oikeasti epäilemään etten ehkä pessytkään.

      Tuntuu sietämättömän kivuliaalta että pää tahkoo muutamaa tiettyä ajatusta välillä päiviä tai jopa VIIKKOJA putkeen. Pakkoajatuksia siis jotka liittyvät johonkin tiettyyn asiaan. silloinkun nämä ahdistavat ajatukset jäävät ns. limboon niin päivistä menee 98% niiden miettimiseen enkä pysty lopettamaan. Nukkumisenkin voi unohtaa tuolloin.

      Olen hakenut apua aktiivisesti ja käynyt ahdistuksen hallinta kursseilla sun muilla ja psykologilla olen käynyt 8 vuotta. Eipä ole muuten auttanut vain huonompaan suuntaan mennyt joka vuosi.

      • kokeiles tälläistä

        Toi johtuu usein siitä, ettei ole sellaista ajateltavaa ja tekemistä, joka ylläpitäisi viriketasoa. Erilaisissa stressitilanteissa yms. saattaa tehdä pakko-oireita, joissa aivot käyttäytyvät edellä mainitulla tavalla.

        Hyötyisit todennäköisesti paljon enemmän sellaisesta tekemisestä joka kiinnostaisi ja josta olisi apua ja joka veisi aikaa paljon. Näin ollen et ajattelisi ahdistavia juttuja.

        Tälläisiä ideoita voisivat olla esim. kuntosali, matkusteleminen, opiskelu, erilaiset pelaamiset, sarjat. elokuvat, kirjat jne. Sen mukaan mikä itselle sopii ja tuntuisi omanlaiselta.

        Kuntosali voi olla noista paras jos saat aktiivisesti käytyä 2-3-4-5 kertaa. Alussa vaikka 1-2 kertaa viikossa ja myöhemmin useamman kertaa. Samalla voikin kuunnella musiikkia tms.


      • luhti.

        Samastuin aika moneen asiaan tekstissäsi.
        Minusta tuntuu että minun 8 vuoden hoitosuhteet ovat kaikki olleet TÄYSIN TURHIA. Lääkkeet ovat vain sekoittaneet päätä ja turruttaneet mieltä eikä mieleen tule yhtään esimerkkiä jossa hoitotahon ihminen olisi sanonut jotain merkittävää.

        Ehkä siitä pelkästä puhumisesta jollekulle voisi olla hyötyä mutta ei ole koskaan tuntunut että näitä ihmisiä kiinnostaa minulle olennaiselta tuntuvat asiat vaan he pikemminkin takertuvat johonkin täysin turhaan roskaan ja sitten iloitsevat kun aika loppuu. Tähän toki saattaa vaikuttaa se että henkilö on vaihtunut ehkä 15 kertaa (ei minun takiani).

        Ehkä osittain siksi etten halua syödä enää mitään lääkkeitä ja siksi että olen saanut jotain tekemistä (kuntosali) tuntuu että alan vähitelleen herätä. Jos onnistun siinä niin ei tule olemaan helppoa. Olen 24-vuotias ja jokainen osa olematonta elämääni tuntuu täysin merkityksettömältä. Ei työtä, ei työkokemusta, ei ammattia, ei ihmissuhteita, ei rahaa, ei mitään. Haluaisin vain pois täältä. Tämä ei tunnu minun elämältäni. Tiedän että minulla on kaiken tämän jälkeen yhä järki tallella ja tiedän että älyni puolesta myös pystyisin vaikka mihin, mutta oloni on täysin tyhjä.

        En varsinaisesti ole vihainen kellekkään muulle kuin itselleni, mutta IHMETTELEN kuinka on mahdollista elää tähän tilanteeseen asti. Kuinka on mahdollista että kahdeksan vuoden jälkeen en usko että kukaan "hoitohenkilö" ymmärtää tilanteestani MITÄÄN. Olin aina vain YKSINÄINEN.

        Haluan puhua ihmisille joille ei makseta siitä että he esittävät kuuntelevansa. Haluan unohtaa tähänastisen elämäni.


      • 2+14
        kokeiles tälläistä kirjoitti:

        Toi johtuu usein siitä, ettei ole sellaista ajateltavaa ja tekemistä, joka ylläpitäisi viriketasoa. Erilaisissa stressitilanteissa yms. saattaa tehdä pakko-oireita, joissa aivot käyttäytyvät edellä mainitulla tavalla.

        Hyötyisit todennäköisesti paljon enemmän sellaisesta tekemisestä joka kiinnostaisi ja josta olisi apua ja joka veisi aikaa paljon. Näin ollen et ajattelisi ahdistavia juttuja.

        Tälläisiä ideoita voisivat olla esim. kuntosali, matkusteleminen, opiskelu, erilaiset pelaamiset, sarjat. elokuvat, kirjat jne. Sen mukaan mikä itselle sopii ja tuntuisi omanlaiselta.

        Kuntosali voi olla noista paras jos saat aktiivisesti käytyä 2-3-4-5 kertaa. Alussa vaikka 1-2 kertaa viikossa ja myöhemmin useamman kertaa. Samalla voikin kuunnella musiikkia tms.

        Liikunta ja musiikkikin on hyvä juttu mutta ilman muuta kannattaisi opiskella jotain. Siitä tulee sisältöä elämään vaikka ei rahallsta hyötyä tulisikaan työn muodossa. Lisäksi aivot toimivat kaikin puolin paremmin kun niitä harjoittaa. Meditaatioon kannattaa myös tutustua keskittymis ja rentoutusharjoituksena.


      • rgbggfgfnfg
        kokeiles tälläistä kirjoitti:

        Toi johtuu usein siitä, ettei ole sellaista ajateltavaa ja tekemistä, joka ylläpitäisi viriketasoa. Erilaisissa stressitilanteissa yms. saattaa tehdä pakko-oireita, joissa aivot käyttäytyvät edellä mainitulla tavalla.

        Hyötyisit todennäköisesti paljon enemmän sellaisesta tekemisestä joka kiinnostaisi ja josta olisi apua ja joka veisi aikaa paljon. Näin ollen et ajattelisi ahdistavia juttuja.

        Tälläisiä ideoita voisivat olla esim. kuntosali, matkusteleminen, opiskelu, erilaiset pelaamiset, sarjat. elokuvat, kirjat jne. Sen mukaan mikä itselle sopii ja tuntuisi omanlaiselta.

        Kuntosali voi olla noista paras jos saat aktiivisesti käytyä 2-3-4-5 kertaa. Alussa vaikka 1-2 kertaa viikossa ja myöhemmin useamman kertaa. Samalla voikin kuunnella musiikkia tms.

        "Toi johtuu usein siitä, ettei ole sellaista ajateltavaa ja tekemistä, joka ylläpitäisi viriketasoa. Erilaisissa stressitilanteissa yms. saattaa tehdä pakko-oireita, joissa aivot käyttäytyvät edellä mainitulla tavalla."

        Totta. Olen pannut tuon merkille itsekin. Aina jos on jotain todella stressaavaa menossa johon ei saa välittömästi ratkaisuja alkaa kupoli reistailla. Siinä menee välillä tai aika useinkin aivan vihannekseksi ja ei pysty tekemään mitään. alkoholia en käytä mutta jos käyttäisin niin sillä varmaan lääkitsisin itseäni välillä. Niin varmaan ne alkoholistit syntyy hehe. Se on aina helpottanut jos on joku kurssi tai vastaava missä on viihtynyt. Nyt ei sellaista ole oikein löytynyt.

        Itse haluaisin vaikka lähteä lenkille tai aloittaa jotain, mutta tällä hetkellä on myös terveydellisiä syitä tai siis fyysisiä. Viimeisen vuoden aikana mulla on ollut melkein päivittäin lämpöilyä ja siihen liittyvää väsymystä. Myös kaikenlaisia vatsa ongelmia on tullut. Kroppani ei esim. enää jostain syystä ota fruktoosia vastaan vaan jos juon vaikka ihan laimeaa hedelmä mehua niin menen 15 minuutissa vesiripulille. Myös monet ruuat aiheuttavat ripulia esim. pihvi ja itse tehdyt salaatit.

        Olen käynyt lääkärissä useaan otteeseen mutta koen että hoidot ovat jääneet ihan puolitiehen. Kaikki lääkärit ovat määränneet muutaman testin ja jos niissä ei mitään löytynyt väittävät terveeksi, vaikka samat ongelmat jatkuvat. Ihmetyttää myös se että stressihormoni tasoni oli viitearvojen alapuolella ja aika reippaasti, mutta lääkäri sanoi vain ettei se mitään ole. En saanut myöskään mitään selitystä sille että mitä noilla viitearvoilla edes tekee jos ei ole väliä että onko arvot niiden sisällä vai ei.

        En vain jaksa tämän pikkulämpöilyn ja jatkuvat väsymyksen kanssa kamppailla. tiedän tasan tarkkaan milloin väsymys johtuu masennuksesta tai jostain muuta ja tämä ei ole normaalia. Haluaisin tehdä juttuja mutta en pysty koska koko ajan on sellainen sumuinen olo ja tuntuu ettei vain pysty.


      • rgbggfgfnfg
        luhti. kirjoitti:

        Samastuin aika moneen asiaan tekstissäsi.
        Minusta tuntuu että minun 8 vuoden hoitosuhteet ovat kaikki olleet TÄYSIN TURHIA. Lääkkeet ovat vain sekoittaneet päätä ja turruttaneet mieltä eikä mieleen tule yhtään esimerkkiä jossa hoitotahon ihminen olisi sanonut jotain merkittävää.

        Ehkä siitä pelkästä puhumisesta jollekulle voisi olla hyötyä mutta ei ole koskaan tuntunut että näitä ihmisiä kiinnostaa minulle olennaiselta tuntuvat asiat vaan he pikemminkin takertuvat johonkin täysin turhaan roskaan ja sitten iloitsevat kun aika loppuu. Tähän toki saattaa vaikuttaa se että henkilö on vaihtunut ehkä 15 kertaa (ei minun takiani).

        Ehkä osittain siksi etten halua syödä enää mitään lääkkeitä ja siksi että olen saanut jotain tekemistä (kuntosali) tuntuu että alan vähitelleen herätä. Jos onnistun siinä niin ei tule olemaan helppoa. Olen 24-vuotias ja jokainen osa olematonta elämääni tuntuu täysin merkityksettömältä. Ei työtä, ei työkokemusta, ei ammattia, ei ihmissuhteita, ei rahaa, ei mitään. Haluaisin vain pois täältä. Tämä ei tunnu minun elämältäni. Tiedän että minulla on kaiken tämän jälkeen yhä järki tallella ja tiedän että älyni puolesta myös pystyisin vaikka mihin, mutta oloni on täysin tyhjä.

        En varsinaisesti ole vihainen kellekkään muulle kuin itselleni, mutta IHMETTELEN kuinka on mahdollista elää tähän tilanteeseen asti. Kuinka on mahdollista että kahdeksan vuoden jälkeen en usko että kukaan "hoitohenkilö" ymmärtää tilanteestani MITÄÄN. Olin aina vain YKSINÄINEN.

        Haluan puhua ihmisille joille ei makseta siitä että he esittävät kuuntelevansa. Haluan unohtaa tähänastisen elämäni.

        Jos ei ikää lasketa niin olemme kuin kaksi marjaa. Tunnen täsmälleen samalla tavalla kuin sinäkin tai ainakin kirjoituksesi perusteella.


      • nämäkin syyt
        rgbggfgfnfg kirjoitti:

        "Toi johtuu usein siitä, ettei ole sellaista ajateltavaa ja tekemistä, joka ylläpitäisi viriketasoa. Erilaisissa stressitilanteissa yms. saattaa tehdä pakko-oireita, joissa aivot käyttäytyvät edellä mainitulla tavalla."

        Totta. Olen pannut tuon merkille itsekin. Aina jos on jotain todella stressaavaa menossa johon ei saa välittömästi ratkaisuja alkaa kupoli reistailla. Siinä menee välillä tai aika useinkin aivan vihannekseksi ja ei pysty tekemään mitään. alkoholia en käytä mutta jos käyttäisin niin sillä varmaan lääkitsisin itseäni välillä. Niin varmaan ne alkoholistit syntyy hehe. Se on aina helpottanut jos on joku kurssi tai vastaava missä on viihtynyt. Nyt ei sellaista ole oikein löytynyt.

        Itse haluaisin vaikka lähteä lenkille tai aloittaa jotain, mutta tällä hetkellä on myös terveydellisiä syitä tai siis fyysisiä. Viimeisen vuoden aikana mulla on ollut melkein päivittäin lämpöilyä ja siihen liittyvää väsymystä. Myös kaikenlaisia vatsa ongelmia on tullut. Kroppani ei esim. enää jostain syystä ota fruktoosia vastaan vaan jos juon vaikka ihan laimeaa hedelmä mehua niin menen 15 minuutissa vesiripulille. Myös monet ruuat aiheuttavat ripulia esim. pihvi ja itse tehdyt salaatit.

        Olen käynyt lääkärissä useaan otteeseen mutta koen että hoidot ovat jääneet ihan puolitiehen. Kaikki lääkärit ovat määränneet muutaman testin ja jos niissä ei mitään löytynyt väittävät terveeksi, vaikka samat ongelmat jatkuvat. Ihmetyttää myös se että stressihormoni tasoni oli viitearvojen alapuolella ja aika reippaasti, mutta lääkäri sanoi vain ettei se mitään ole. En saanut myöskään mitään selitystä sille että mitä noilla viitearvoilla edes tekee jos ei ole väliä että onko arvot niiden sisällä vai ei.

        En vain jaksa tämän pikkulämpöilyn ja jatkuvat väsymyksen kanssa kamppailla. tiedän tasan tarkkaan milloin väsymys johtuu masennuksesta tai jostain muuta ja tämä ei ole normaalia. Haluaisin tehdä juttuja mutta en pysty koska koko ajan on sellainen sumuinen olo ja tuntuu ettei vain pysty.

        Stressitaso voi periaatteessa luoda kaikki ed. mainitut ongelmat mutta kokeile keliakia laktoosi-intoleranssi ruokavaliota, maitohappobakteereita yms. Mahdollisesti chron ja muut jutut kannattaisi tutkia.

        Jos on "lämpöilyä" eli kuumetta niin elimistössäsi on käynnissä jonkin tasoinen tulehdustila. Sen jälkeen pitäisi selvittää, että mistä tuo johtuu.

        Lääkärit eivät kovin helposti määrää monia tutkimuksia, jos oireet ovat liian epäselvät. Yksityisellä puolella pääset helpommin mutta on kalliimpaa. Eri asia on sitten siinä että miten paljon saat apua lääkäreiltäkään jos ei mitään syytä löydy.


      • näin se menee
        luhti. kirjoitti:

        Samastuin aika moneen asiaan tekstissäsi.
        Minusta tuntuu että minun 8 vuoden hoitosuhteet ovat kaikki olleet TÄYSIN TURHIA. Lääkkeet ovat vain sekoittaneet päätä ja turruttaneet mieltä eikä mieleen tule yhtään esimerkkiä jossa hoitotahon ihminen olisi sanonut jotain merkittävää.

        Ehkä siitä pelkästä puhumisesta jollekulle voisi olla hyötyä mutta ei ole koskaan tuntunut että näitä ihmisiä kiinnostaa minulle olennaiselta tuntuvat asiat vaan he pikemminkin takertuvat johonkin täysin turhaan roskaan ja sitten iloitsevat kun aika loppuu. Tähän toki saattaa vaikuttaa se että henkilö on vaihtunut ehkä 15 kertaa (ei minun takiani).

        Ehkä osittain siksi etten halua syödä enää mitään lääkkeitä ja siksi että olen saanut jotain tekemistä (kuntosali) tuntuu että alan vähitelleen herätä. Jos onnistun siinä niin ei tule olemaan helppoa. Olen 24-vuotias ja jokainen osa olematonta elämääni tuntuu täysin merkityksettömältä. Ei työtä, ei työkokemusta, ei ammattia, ei ihmissuhteita, ei rahaa, ei mitään. Haluaisin vain pois täältä. Tämä ei tunnu minun elämältäni. Tiedän että minulla on kaiken tämän jälkeen yhä järki tallella ja tiedän että älyni puolesta myös pystyisin vaikka mihin, mutta oloni on täysin tyhjä.

        En varsinaisesti ole vihainen kellekkään muulle kuin itselleni, mutta IHMETTELEN kuinka on mahdollista elää tähän tilanteeseen asti. Kuinka on mahdollista että kahdeksan vuoden jälkeen en usko että kukaan "hoitohenkilö" ymmärtää tilanteestani MITÄÄN. Olin aina vain YKSINÄINEN.

        Haluan puhua ihmisille joille ei makseta siitä että he esittävät kuuntelevansa. Haluan unohtaa tähänastisen elämäni.

        "Ehkä siitä pelkästä puhumisesta jollekulle voisi olla hyötyä mutta ei ole koskaan tuntunut että näitä ihmisiä kiinnostaa minulle olennaiselta tuntuvat asiat vaan he pikemminkin takertuvat johonkin täysin turhaan roskaan ja sitten iloitsevat kun aika loppuu. Tähän toki saattaa vaikuttaa se että henkilö on vaihtunut ehkä 15 kertaa (ei minun takiani)."


        Tuo on todella yleistä. Yleensä ei monissakaan näissä paikoissa "ihmistä kuunnella", vaan yritetään "ymmärtää ongelmia". Varsinkin jos sinulla on pidempi historia terapiatunneista, niin silloin tilannettasi on todennäköisesti pohdittu talon sisäisestikin monia kertoja ja kun et usein itsekkään näe, että mitä sinusta on kirjoitettu niin ne "toisarvoiset asiat" saavat todella ison merkityksen...


        "Ei työtä, ei työkokemusta, ei ammattia, ei ihmissuhteita, ei rahaa, ei mitään. Haluaisin vain pois täältä. Tämä ei tunnu minun elämältäni. Tiedän että minulla on kaiken tämän jälkeen yhä järki tallella ja tiedän että älyni puolesta myös pystyisin vaikka mihin, mutta oloni on täysin tyhjä. "


        Rahaa saat erilaisilla tuilla, joita kannattaa rohkeasti hakea.

        Ei tuo tilanne mitenkään mahdoton ole, mutta melkeimpä kannattaisi kokeilla opiskelua tms. Terapiatunneista et varmastikkaan hyödy yhtikäs mitään. Mutta päästäksesi eroon niistä pitäisi saada enemmän rutiinia ja päivittäistä tekemistä elämään.

        Jos perusterveys on kunnossa niin miksipä et mieti jotakin hyvää ideaa ja ala toteuttaa sitä. Eihän siihen vaadita lopulta kuin oma tahtotila. Sitten laitat ylös että mitä asian korjaamiseksi vaaditaan ja etenet sopivissa askeleissa sitä kohti. Tärkeintä onkin ettet liikaa arkaile miettiessä että "En mä kuitenkaan...".


      • piupaupou.
        näin se menee kirjoitti:

        "Ehkä siitä pelkästä puhumisesta jollekulle voisi olla hyötyä mutta ei ole koskaan tuntunut että näitä ihmisiä kiinnostaa minulle olennaiselta tuntuvat asiat vaan he pikemminkin takertuvat johonkin täysin turhaan roskaan ja sitten iloitsevat kun aika loppuu. Tähän toki saattaa vaikuttaa se että henkilö on vaihtunut ehkä 15 kertaa (ei minun takiani)."


        Tuo on todella yleistä. Yleensä ei monissakaan näissä paikoissa "ihmistä kuunnella", vaan yritetään "ymmärtää ongelmia". Varsinkin jos sinulla on pidempi historia terapiatunneista, niin silloin tilannettasi on todennäköisesti pohdittu talon sisäisestikin monia kertoja ja kun et usein itsekkään näe, että mitä sinusta on kirjoitettu niin ne "toisarvoiset asiat" saavat todella ison merkityksen...


        "Ei työtä, ei työkokemusta, ei ammattia, ei ihmissuhteita, ei rahaa, ei mitään. Haluaisin vain pois täältä. Tämä ei tunnu minun elämältäni. Tiedän että minulla on kaiken tämän jälkeen yhä järki tallella ja tiedän että älyni puolesta myös pystyisin vaikka mihin, mutta oloni on täysin tyhjä. "


        Rahaa saat erilaisilla tuilla, joita kannattaa rohkeasti hakea.

        Ei tuo tilanne mitenkään mahdoton ole, mutta melkeimpä kannattaisi kokeilla opiskelua tms. Terapiatunneista et varmastikkaan hyödy yhtikäs mitään. Mutta päästäksesi eroon niistä pitäisi saada enemmän rutiinia ja päivittäistä tekemistä elämään.

        Jos perusterveys on kunnossa niin miksipä et mieti jotakin hyvää ideaa ja ala toteuttaa sitä. Eihän siihen vaadita lopulta kuin oma tahtotila. Sitten laitat ylös että mitä asian korjaamiseksi vaaditaan ja etenet sopivissa askeleissa sitä kohti. Tärkeintä onkin ettet liikaa arkaile miettiessä että "En mä kuitenkaan...".

        Totta kai minä tajuan että niistä turhista asioista halutaan puhua koska nähdään ne merkittävinä ja halutaan ymmrätää. Tarkoitankin että ongelma on se että ne eivät todellakaan aina oleva merkittäviä vaan yritetään ihan liikaa. Ei sieltä ihmisiltä koskaan sitä yritettyä ymmärrystä ainakaan ulos tullut. Ehkä viestistäni myös pitäisi huomata etten koe olleeni minkään psykiatrin tms avun tarpeessa (ainakaan KAHDEKSAA vuotta) vaan minulle on syötetty masennuspillereitä ja otaksuttu että olen. EI YKSINÄISYYS itsessään ole sairaus.

        Ääripään jopahauska esimerkki muuten tästä liiasta yrittämisestä on tapaus jolloin kerroin psykiatrille vitsin puheenaiheeseen liittyen ja hän tulkitsi vitsissä olleen hahmon olevan minun pään sisäinen mielikuvitushenkilö. Ei todellaakaan herätä uskoa ammattitaitoa tai kuuntelukykyä kohtaan.

        Ja ei ne rahan ja ammatin yms puute olleet itse se huoli vaan yhdessä minun elämäni joka saa minut vihaiseksi ja pettyneeksi itseeni ja ihmettelemään kuinka voi tuhlata 8 vuotta näin. Tietenkin minä olen hakenut tukia, kuinka luulet että olen pysynyt hengissä? Oikeastaan ehkä jos tukien saaminen ei olisi ollut niin helppoa niin ehkä olisin elämäni uhalla alkanut heräilemään aiemmin. Ja minä myös jopa olen alkanut opiskelemaan, mutta ei sekään vie pois sitä paskaa tunnetta joka tulee kun katsoo taaksepäin ja miettii mitä on tehnyt viimeiset 8 vuotta, vaan pikemminkin vahvistaa sitä tunnetta että olin aina järjissäni. Toivottavasti pystyn joskus lopettamaan tämän menneisyyden miettimisen ja antamaan itselleni anteeksi


      • Sinunkin tapauksessa

        Uskallan väittää, että sinunkin tapauksessa olet aina joutunut tekemisiin vallanhimoisten feministien kanssa, joitten päähänpinttymä on miesten nöyryttäminen ja oman vallan pönkittäminen.
        Suomi räjähtää sisältä päin, sillä maan suurin vaara meille on suomalainen nainen!


      • Mies ei saa
        näin se menee kirjoitti:

        "Ehkä siitä pelkästä puhumisesta jollekulle voisi olla hyötyä mutta ei ole koskaan tuntunut että näitä ihmisiä kiinnostaa minulle olennaiselta tuntuvat asiat vaan he pikemminkin takertuvat johonkin täysin turhaan roskaan ja sitten iloitsevat kun aika loppuu. Tähän toki saattaa vaikuttaa se että henkilö on vaihtunut ehkä 15 kertaa (ei minun takiani)."


        Tuo on todella yleistä. Yleensä ei monissakaan näissä paikoissa "ihmistä kuunnella", vaan yritetään "ymmärtää ongelmia". Varsinkin jos sinulla on pidempi historia terapiatunneista, niin silloin tilannettasi on todennäköisesti pohdittu talon sisäisestikin monia kertoja ja kun et usein itsekkään näe, että mitä sinusta on kirjoitettu niin ne "toisarvoiset asiat" saavat todella ison merkityksen...


        "Ei työtä, ei työkokemusta, ei ammattia, ei ihmissuhteita, ei rahaa, ei mitään. Haluaisin vain pois täältä. Tämä ei tunnu minun elämältäni. Tiedän että minulla on kaiken tämän jälkeen yhä järki tallella ja tiedän että älyni puolesta myös pystyisin vaikka mihin, mutta oloni on täysin tyhjä. "


        Rahaa saat erilaisilla tuilla, joita kannattaa rohkeasti hakea.

        Ei tuo tilanne mitenkään mahdoton ole, mutta melkeimpä kannattaisi kokeilla opiskelua tms. Terapiatunneista et varmastikkaan hyödy yhtikäs mitään. Mutta päästäksesi eroon niistä pitäisi saada enemmän rutiinia ja päivittäistä tekemistä elämään.

        Jos perusterveys on kunnossa niin miksipä et mieti jotakin hyvää ideaa ja ala toteuttaa sitä. Eihän siihen vaadita lopulta kuin oma tahtotila. Sitten laitat ylös että mitä asian korjaamiseksi vaaditaan ja etenet sopivissa askeleissa sitä kohti. Tärkeintä onkin ettet liikaa arkaile miettiessä että "En mä kuitenkaan...".

        Olen itse kokenut, ettei tahallaan syrjäytty suomalaismies saa mitään tukia. Minua on jopa uhattu vankilalla, kun olen lukenut lakikirjasta, mitä rikoksia ja rikkomuksia sosiaalityöntekijä teki kohdallani. Onneksi pääsin pakoon poliisia ulkomaille tuttavan avulla.
        Nimeni kohdalle on laitettu punainen merkki ja
        sen vaikutus on katastrofaalinen. Joka paikassa todetaan heti, että - ai te olette se ja se sieltä - ei teille mitään anneta - ei tämä teitä koske. Sen sijaan viranomaiset tehtailevat toistuvasti perättömiä laskuja nimelläni ja vievät ne ulosottoon, jotta minulla on aina tuoreita maksuhäiriöitä luottotiedoissa. Näin pysyn jatkuvasti mm asunnottomana, vaikka olen korkeasti koulutettu, kunnollinen ja raitis mies.

        Suurin virheeni oli syntyä suomalaiseksi mieheksi ja seuraava virheeni oli toimia aikoinaan yrittäjänä sekä suurin virhe oli ryhtyä tyttölasten huoltajaksi, kun päihdeaäiti ei pystynyt ja halunnut heistä huolehtia.
        Nuo syyt riittävät Suomessa miehen elämän täydelliseen tuhoamiseen.


    • tztrt

      Miestisseihin näyttää sinulla kiteytyvän koko ongelmiese vyyhti, ne ikäänkuin ulkoisena merkkinä siitä ettei kaikki ole kohdallaan. Koulussahan riittää, että jollain tavalla poikkeat muista ja siitä alkaakiusaaminen. Kun itsetunto järkkyy, olet leimattu poikkeavaksi koko opiskeluajan - ajatellaan, että kaikki muukin sinussa on pielessä. Sinä itse tiedät että olet normaali, mutta traumaattiset kokemukset kouluaikana estävät sinua hakeutumasta muiden seuraan koska pelkäät joutuvasi kokemaan uudelleen saman helvetin. Tärkeintä olisi saada itsetunto palautettua ja elämä järjestykseen esimerkiksi työn ja harrastusten kautta. Jos sitten vielä koet miestissit ongelmaksi voisithan esimerkiksi lääkärin kanssa miettiä mitä asialle vois tehdä. Katso vaikka kuvahaun kanssa miten laajasta ilmiöstä on kyse ja miten monet varsin tyytyväisenoloisina elävät sen kanssa. Jo pelkkä laidutus voi asiaa auttaa. Muta varsinainen ongelmasi on kehno itsetunto, näin minä näkisin ja ensimmäisenä lähtisin miettimään miten sitä voisi kohentaa, huomaat, että miesrinnat jäävät vähitellen taka-alalle.

      • tekemisen puute

        Koko miestissijuttu alkoi kirjoittajan omasta turhuudesta ja vitsailusta. Nyt myöhemmin siitä on tullut jo jonkin sortin ongelma, koska ei kukaan tervejärkinen toista samaa typerää juttua taukoamatta. Mutta yleensä tekemisen puute johtaa tuollaiseen.


    • nou mani nou hani

      masennus on paha kehä, pilaa monessa suhteessa, sekä oma toiminta sosiallisesa tilanteissa ei toimi, että edelleen tänä päivänä monet ihmiset ei vaan pysty ymmärttä masentunut ihminen.

    • erybarararararararar

      diipä dii. nou mani nou hani it`s your sony. too baad your daad live whit thaat. :D

    • ....................

      niilo22 videot youtubessa piristävät varmasti.

    • 10 on 6+4

      Elämän ohjeita tuntemattoman sotilaan sanoin,

      Koskelan sanoin:
      Kiiru on pidettävä ajallansa, mutta hätäillen tekemällä ei tuu muuta kuin kusipäitä mukuloita. Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa.

      Ja (Kaarnan) sanoin Mennäänpäs mokoman suon yli, että heilahtaa. Ei saa jäädä tuleen makaamaan!

    • 1+13

      Näinhän se on. Itse kävin aikoinaan oppisopimuksella myyjän ammattitutkinnon ja jätin peruskoulua myöten melkein kaikki koulut kesken. Sitten 30v lopetin ne työt ja palasin takaisin kouluun. Ihan hauska musta on opiskella taas, vaikka en mä mitään varsinaista työtä, tai naista odota saavani, kunhan huvikseni opiskelen. Sain jo peruskoulun aineet nostettua yli 9 keskiarvon ja käyn nykyään lukiota.

    • kerro vaan (älä jaa)

      ja huomannut ETTÄ
      JA HUOMANNUT ETTÄ...

      MITÄ?

    • Ahdistunut mies

      Lähes samankaltainen tilanne kuin aloittajalla, ikää tosin "vasta" 25-vuotta. Vaikea nähdä että tästä suosta vois muka jotenkin nousta.

      • Ahdistunut mies

        Itsellä ei kyllä koskaan ole ollut miestissejä mutta muista syistä johtuvaa kiusaamista kyllä. Voi sanoa että kiusaaminen ja osittain siitäkin johtuvat sosiaaliset pelot ja krooninen ahdistus on pilannut elämäni ja johtanut yhä pahempaan masennukseen. En silti täysin mene tuon kiusaamisen taakse mutta se on yksi iso osatekijä koko vyyhdissä.


      • Ahdistunut mies
        Ahdistunut mies kirjoitti:

        Itsellä ei kyllä koskaan ole ollut miestissejä mutta muista syistä johtuvaa kiusaamista kyllä. Voi sanoa että kiusaaminen ja osittain siitäkin johtuvat sosiaaliset pelot ja krooninen ahdistus on pilannut elämäni ja johtanut yhä pahempaan masennukseen. En silti täysin mene tuon kiusaamisen taakse mutta se on yksi iso osatekijä koko vyyhdissä.

        Niin ja edelleenkään ei oikein tule mitään muuta ajatusta päästä pois tästä tilanteesta kuin itsemurha. Toisaalta se olis lopullinen voitto minun kiusaajilleni jos päättäisin päiväni.


    • joopajoosutonähty

      voi masentaako. älä huoli. voit aina aikuttaa itse asiaan. jos päätät valita rehdin reilun elämän unohda lääkkeet. jos tapat itseäsi valitse lääkkeet. minun mielestsäni vaikutat tyypilliseltä perus urpolta jonka ei pidäkkään olla onnellinen. myös ahdistunut mutta on sentän miest ksitellä asiat eikä kiusata itseään sairaaksi.

      • kjkjkjkkj

        Näyttää siltä että simpanssi on karannut Korkeasaaresta ja päässyt jotenkin tietokoneeseen käsiksi. Kaikkea sitä näkeekään Suomi24:sessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe