onko taudin tartuttajalla mielestäsi vastuuta?

urpon uhri

Miehellä tuore herpes (laivareissun tuliainen) jo oireili mutta silti piti päästä panemaan myös minua "ikävissään" työmatkan jäljiltä.

Muutama päivä meni ja tunnusti käyneensä lääkärissä ja saanut kuulla sairastavansa herpestä. Meni kaksi päivää ja järkyttävä ensitulehdus myös minulle päälle.

Mies lupasi huolehtia kulut, joita hänen takiaan tuli lääkäristä ja lääkkeistä. Sain estolääkityksen, jonka kustannus noin 35 euroa/kk.

Arvatkaapa maksoiko mies kuluja tai suostuuko maksamaan niitä tänä päivänäkään? Kun vaadin häntä kantamaan vastuunsa, on vastaus "kylläpä varsinaista rakkautta tunnet, kun rahaa minulta olet vain vailla".

Minun pitäisi siis kiltisti edelleen pettäjälle jalkani levittää, maksaa yksin hänen kännipanonsa seuraukset ja olla tyytyväinen. Onko reilua? Jäisitkö itse tällaista sietämään?

43

348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näitä riittää

      Niinhän ne herpes miehet panee aina vaimoaan kun palaavat laivalta, kurssilta, festareilta. Ja tartuttavat tautia edelleen. Minäkin haluaisin 35€ estolääkitykseen, ei vaan varattu äijä maksa. Valehteli vielä olevansa vapaa.

      • urpon uhri

        Kerro vaimolle. Vaikka edes nimettömänä, että mies vastuuttomasti jakaa tautia eteenpäin!


    • En jäisi

      Hirveä mies, miten siedät, oikeasti!!???

      Jos olisin sinä, eikä esteenä olisi pienet lapset, niin lähtisin lätkimään. Tai laittaisin miehen lätkimään. Miehelläsi ei ole mitään kunnioitusta sinua kohtaan, mikä on tosi järkyttävää.

      Jaksamisia! Maailmassa on kivojakin ihmisiä, ja muutama kiva mieskin :)

      • urpon uhri

        Taitaa oma tulevaisuus olla selibaattia arkkuun asti. Kiitos tämän taudin, joka voi tarttua kaikista keinoista huolimatta eteenpäin.


      • en ole ykson
        urpon uhri kirjoitti:

        Taitaa oma tulevaisuus olla selibaattia arkkuun asti. Kiitos tämän taudin, joka voi tarttua kaikista keinoista huolimatta eteenpäin.

        Ei elämä siihen lopu. Itsellä sama tauti ja meitä on paljon. Valitettavasti. Siitä pitää pettäjät huolen.


    • HerpesPiina

      Mistä ihmeestä te niitä "estolääkityksiä" oikein saatte? Mulla on ollut 18 vuotta ihan hemmetin ärhäkkä herpes (kiitos exän!) ja ainoastaan Zovirax-voidetta siihen on saanut. Lääkärit ei tutki, koska ei kuulemma ole tutkittavaa, herpes on herpes ja Zovirax auttaa. Ensimmäiset 10 vuotta tuo oli päällä kaiken aikaa, kun entiset rakkulat ei olleet vielä kunnolla parantuneet, niin uudet tuli... nykyään onneksi harvemmin, mutta edelleenkään siihen ei Zoviraxia kummempaa saa.

      • Acyrax 200mg

        Terveyskeskuksesta lääkäriltä. Pyydät vaan estolääkityksen herpekseen.


      • Ei sukupuolitauti

        Kuulostaa huuliherpekseltä.


      • Huuliherpeksestä
        Ei sukupuolitauti kirjoitti:

        Kuulostaa huuliherpekseltä.

        Huuliherpes voi pesiä elimistössä elämän ajan eikä se välttämättä oireile. Herpes voi kehittyä vyöruusuksi. Se ei aina tartu siltä joka sitä kantaa. Joskus se ei tule näkyvästi havaittavaksi vaikka olisi sen kantaja. Huuliherpes voi tarttua myös äidistä vauvaan syntymän hetkellä.


      • herpeslääke
        Ei sukupuolitauti kirjoitti:

        Kuulostaa huuliherpekseltä.

        Kuullosti miltä kuullosti, mutta sain lääkkeen alapään herpekseen, joka on sukupuolitauti ja olen syönyt lääkkeitä 2 vuotta, eikä kertaakaan ole herpesrakkuloita ilmaantunut.


    • piste iin päälle

      Mun entinen ukko pani kaikkia kakkosiaan ja vaikkapa vitosiaan paljaalla ja tartutti niihin herpeksen.
      Minä tiesin hänellä oleva sen ja en ikinä suostunut naimaan sen kanssa ennen kuin tarkistin ettei rakkuloita ollut näkyvillä.
      Kertoi mulle että oli saanut herpeksen edelliseltä muijaltaan.

    • sairaitten armoilla

      Kaikki herpes sairaat pitäisi polttomerkitä. Varsinkin nämä pettävät-varatut-kännipano hakuiset äijät. Sydämettömiä tolloja kaikki jotka jakaa tautia, vain tyydyttääkseen kiimansa.

      • kaikkipa juuri

        Eli myös viestiketjun aloittaja?


      • et tiedä näköjään
        kaikkipa juuri kirjoitti:

        Eli myös viestiketjun aloittaja?

        Eli polttomerkata melkein kaikki suomalaiset aikuiset. Herpes se on huuliherpeskin!! Sydämettömiä tartuttajia, jotka eivät älyä, että voivat aiheuttaa välinpitämättömyydellään sukupuolitaudin toiselle ja jopa itselleen


      • = Yskänrokko
        et tiedä näköjään kirjoitti:

        Eli polttomerkata melkein kaikki suomalaiset aikuiset. Herpes se on huuliherpeskin!! Sydämettömiä tartuttajia, jotka eivät älyä, että voivat aiheuttaa välinpitämättömyydellään sukupuolitaudin toiselle ja jopa itselleen

        Huuliherpeksen voi saada helposti pisaratartuntana ihmiseltä, jota ei edes kosketa, joten se ei ole sukupuolitauti.


      • turha puolustella
        = Yskänrokko kirjoitti:

        Huuliherpeksen voi saada helposti pisaratartuntana ihmiseltä, jota ei edes kosketa, joten se ei ole sukupuolitauti.

        huuliherpes voi aiheuttaa sukupuolitaudin!


      • Älä jaksa
        turha puolustella kirjoitti:

        huuliherpes voi aiheuttaa sukupuolitaudin!

        Puolustella? Monet koululaiset saavat huuliherpeksen toisiltaan. Turha pikemminkin syytellä - ja vain omaa tietämättömyyttään.


      • no panic
        Älä jaksa kirjoitti:

        Puolustella? Monet koululaiset saavat huuliherpeksen toisiltaan. Turha pikemminkin syytellä - ja vain omaa tietämättömyyttään.

        Tosiaankin huuliherpes voi aiheuttaa oireita myös sukuelimissä. Varmaankin myös toisinpäin, en ole varma. Sinänsä tuo ei mikään kuolemanvakava sairaus ole. Kiusallinen kyllä. Vaarallisin tilanne on silloin, jos synnytyshetkellä on oireita, jolloin syntyvä lapsi voi saada tartunnan. Kannattaa siis ottaa puheeksi neuvolassa, niin asiaan voidaan varautua ennalta.


      • terveys kunniaan
        et tiedä näköjään kirjoitti:

        Eli polttomerkata melkein kaikki suomalaiset aikuiset. Herpes se on huuliherpeskin!! Sydämettömiä tartuttajia, jotka eivät älyä, että voivat aiheuttaa välinpitämättömyydellään sukupuolitaudin toiselle ja jopa itselleen

        Merkataan sitten kaikki. Yksi asia on fakta etten kyllä vahingossakaan ime jonkun varatun herpes sairaan munaa, olkoon niin helppo tauti kuin on. Pysykööt pettäjä ukot vaan tautisten vaimojensa tykö.


      • Näin se vaan menee
        no panic kirjoitti:

        Tosiaankin huuliherpes voi aiheuttaa oireita myös sukuelimissä. Varmaankin myös toisinpäin, en ole varma. Sinänsä tuo ei mikään kuolemanvakava sairaus ole. Kiusallinen kyllä. Vaarallisin tilanne on silloin, jos synnytyshetkellä on oireita, jolloin syntyvä lapsi voi saada tartunnan. Kannattaa siis ottaa puheeksi neuvolassa, niin asiaan voidaan varautua ennalta.

        Kyllä vain, molemmat herpekset voi tarttua molempiin päihin, eli myös "harmiton huuliherpes" tarttuu alapäähän.. ja päin vastoin.


      • älä vahingossakaan
        terveys kunniaan kirjoitti:

        Merkataan sitten kaikki. Yksi asia on fakta etten kyllä vahingossakaan ime jonkun varatun herpes sairaan munaa, olkoon niin helppo tauti kuin on. Pysykööt pettäjä ukot vaan tautisten vaimojensa tykö.

        Älä myöskään suutele ketään....................................

        Tautinen voit olla itsekin, tietämättäsi


      • Väestöliitto.fi :
        Näin se vaan menee kirjoitti:

        Kyllä vain, molemmat herpekset voi tarttua molempiin päihin, eli myös "harmiton huuliherpes" tarttuu alapäähän.. ja päin vastoin.

        "254. Huuliherpeksen tarttuminen

        Moi!

        Mä oon 14-vuotias tyttö, ja mulla on koko ikäni ihan pienestä asti ollut ajoittain uusiutuva huuliherpes. Ihan tässä viimeaikoina olen miettinyt, että voinko koskaan suudella tai harrastaa suuseksia tartuttamatta jonkintyyppistä herpestä?

        KIITOS KOVASTI VASTAUKSESTA JO ETUKÄTEEN!
        Vastaus
        Moi!
        Huuliherpes on viruksen aiheuttama rakkulatauti, joka useimmiten esiintyy huulissa, mutta se voi tarttua myös käsien ja suun välityksellä muualle kehoon, kuten silmäluomiin, silmiin tai sukuelimiin. ”Huuliherpes” on kuitenkin eri virus kuin sukupuolielinten herpesvirus, mutta molemmat voivat tarttua eri puolille kehon ihoa.

        Suurin osa ihmisistä saa sen jo lapsena ja noin 90%:lla aikuisista on todettu jossain elämänsä vaiheessa saaneen herpesvirustartunnan, joten et ole asian kanssa yksin. Lapsuusiässä saatu tartunta on usein oireeton ja tartunnan saaneet jäävät viruksen pysyviksi kantajiksi, usein itse siitä tietämättä.

        Lapsena saatu infektio voi kuitenkin tulla esiin myöhemmin ja alkaa oireilla. Sinulla se on oireillut lapsesta saakka. Esimerkiksi runsas auringonvalo, stressi, kuukautiset tai jotkut bakteeri-infektiot saattavat aiheuttaa huuliherpeksen puhkeamisen.

        Kuten hyvin tiedät, oireet alkavat kutinana, kuumotuksena, pistelynä tai tykyttävänä tunteena huulten, nenän tai suun seudulla. Alueelle kehittyy pian kirkkaita, kosketusarkoja rakkuloita, jotka muuttuvat myöhemmin kellertäviksi tai vetistäviksi ruviksi ja voivat puhjeta. Iholla muutokset rupeutuvat ja muutos paranee itsestään keskimäärin viikossa.

        Huuliherpes lieväoireisena ei välttämättä tarvitse hoitoa, mutta oireiden lievittämiseen voi käyttää apteekista ostettavaa herpeksen hoitoon tarkoitettua voidetta tai laastaria. Jos herpes vaivaa usein, voi lääkäri määrätä tarvittaessa lääkekuurin lievittämään oireita tai harventamaan sen uusiutumista.

        Kun näkyviä oireita on havaittavissa, on tärkeää välttää suoraa ihokontaktia muihin ihmisiin, myös suutelua. Rakkulaa ei kannata kosketella ja huolellinen käsienpesu on syytä muistaa. Samoista mukeista ei huuliherpeksen aikana kannata juoda, koska herpesvirus pystyy elämään ihmiskehon ulkopuolella useiden tuntien ajan.

        Oireiden poistuttua voit elää ihan normaalia elämää; suutelu, suuseksi, sekä muu kanssakäyminen on sinullekin sallittua oireettomina aikoina. Kannattaa muistaa, että hyvin todennäköistä on, että tulevalla kumppanillasikin se kuitenkin jo on, siltä on hyvin hankala välttyä."


      • EI MENE IHAN NOIN
        Väestöliitto.fi : kirjoitti:

        "254. Huuliherpeksen tarttuminen

        Moi!

        Mä oon 14-vuotias tyttö, ja mulla on koko ikäni ihan pienestä asti ollut ajoittain uusiutuva huuliherpes. Ihan tässä viimeaikoina olen miettinyt, että voinko koskaan suudella tai harrastaa suuseksia tartuttamatta jonkintyyppistä herpestä?

        KIITOS KOVASTI VASTAUKSESTA JO ETUKÄTEEN!
        Vastaus
        Moi!
        Huuliherpes on viruksen aiheuttama rakkulatauti, joka useimmiten esiintyy huulissa, mutta se voi tarttua myös käsien ja suun välityksellä muualle kehoon, kuten silmäluomiin, silmiin tai sukuelimiin. ”Huuliherpes” on kuitenkin eri virus kuin sukupuolielinten herpesvirus, mutta molemmat voivat tarttua eri puolille kehon ihoa.

        Suurin osa ihmisistä saa sen jo lapsena ja noin 90%:lla aikuisista on todettu jossain elämänsä vaiheessa saaneen herpesvirustartunnan, joten et ole asian kanssa yksin. Lapsuusiässä saatu tartunta on usein oireeton ja tartunnan saaneet jäävät viruksen pysyviksi kantajiksi, usein itse siitä tietämättä.

        Lapsena saatu infektio voi kuitenkin tulla esiin myöhemmin ja alkaa oireilla. Sinulla se on oireillut lapsesta saakka. Esimerkiksi runsas auringonvalo, stressi, kuukautiset tai jotkut bakteeri-infektiot saattavat aiheuttaa huuliherpeksen puhkeamisen.

        Kuten hyvin tiedät, oireet alkavat kutinana, kuumotuksena, pistelynä tai tykyttävänä tunteena huulten, nenän tai suun seudulla. Alueelle kehittyy pian kirkkaita, kosketusarkoja rakkuloita, jotka muuttuvat myöhemmin kellertäviksi tai vetistäviksi ruviksi ja voivat puhjeta. Iholla muutokset rupeutuvat ja muutos paranee itsestään keskimäärin viikossa.

        Huuliherpes lieväoireisena ei välttämättä tarvitse hoitoa, mutta oireiden lievittämiseen voi käyttää apteekista ostettavaa herpeksen hoitoon tarkoitettua voidetta tai laastaria. Jos herpes vaivaa usein, voi lääkäri määrätä tarvittaessa lääkekuurin lievittämään oireita tai harventamaan sen uusiutumista.

        Kun näkyviä oireita on havaittavissa, on tärkeää välttää suoraa ihokontaktia muihin ihmisiin, myös suutelua. Rakkulaa ei kannata kosketella ja huolellinen käsienpesu on syytä muistaa. Samoista mukeista ei huuliherpeksen aikana kannata juoda, koska herpesvirus pystyy elämään ihmiskehon ulkopuolella useiden tuntien ajan.

        Oireiden poistuttua voit elää ihan normaalia elämää; suutelu, suuseksi, sekä muu kanssakäyminen on sinullekin sallittua oireettomina aikoina. Kannattaa muistaa, että hyvin todennäköistä on, että tulevalla kumppanillasikin se kuitenkin jo on, siltä on hyvin hankala välttyä."

        Onpa huonosti vastattu. Ei ole erikseen huuliherpesvirusta ja sukupuolitautiherpestä ja ihan samalla tavalla huuliherpes VOI tarttua oireettomana.

        Herpes oireilee ihan samalla tavalla missäpäin tahansa kehoa. Netissä on paljon puutteelista tietoa, luotettavan oloisillakin sivustoilla. Eikä herpes aina oireile niin, että tulee rakkula, joka muuttuisi myöhemmin kellertäviksi. Voi myös oireilla pelkkänä kutinana....


      • äläsny
        EI MENE IHAN NOIN kirjoitti:

        Onpa huonosti vastattu. Ei ole erikseen huuliherpesvirusta ja sukupuolitautiherpestä ja ihan samalla tavalla huuliherpes VOI tarttua oireettomana.

        Herpes oireilee ihan samalla tavalla missäpäin tahansa kehoa. Netissä on paljon puutteelista tietoa, luotettavan oloisillakin sivustoilla. Eikä herpes aina oireile niin, että tulee rakkula, joka muuttuisi myöhemmin kellertäviksi. Voi myös oireilla pelkkänä kutinana....

        Ei pidä paikkaansa!! On olemassa kaksi erilaista herpestä. Itsellä huuliherpes alapäässä ja on kivuttomampi kuin sukupuolitautiherpes. Oireet kyllä tietää sen tullessa heti alusta asti. Lääkäri selvitti rakkuloista otetun näytteen avulla kumpi herpes oli kyseessä.


      • EI MENE IHAN NOIN
        äläsny kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa!! On olemassa kaksi erilaista herpestä. Itsellä huuliherpes alapäässä ja on kivuttomampi kuin sukupuolitautiherpes. Oireet kyllä tietää sen tullessa heti alusta asti. Lääkäri selvitti rakkuloista otetun näytteen avulla kumpi herpes oli kyseessä.

        On olemassa useampi herpesvirus, MUTTA erikseen ei ole huuliherpesvirusta, koska niin hsv1 kuin hsv2 voivat olla huuliherpeksiä.!!!!! Oireilukin on yksillöllistä eikä varmasti moni tiedä mitä virustyyppiä oma huuliherpes on. Voi olla myös molemmat virustyypit kropassa.


      • EI MENE IHAN NOIN
        EI MENE IHAN NOIN kirjoitti:

        On olemassa useampi herpesvirus, MUTTA erikseen ei ole huuliherpesvirusta, koska niin hsv1 kuin hsv2 voivat olla huuliherpeksiä.!!!!! Oireilukin on yksillöllistä eikä varmasti moni tiedä mitä virustyyppiä oma huuliherpes on. Voi olla myös molemmat virustyypit kropassa.

        Huuliherpeksestä kirjoitettaan puuttellisesti aina hsv1:nä, vaikka todellisuudessa se ei aina mene niin. Voi syyttää artikkeleiden, lehtijuttujen ym. tekijöitä siitä, että kansa ei tiedä koko totuutta. Siinä yksi syy miksi ihmisiä leimataan, kun saa genitaaliherpeksen, ihmiset eivät tajua, että huuliherpes on ihan samalla tavalla riski seksuaalisessa kanssakäymisessä, koska luulevat, ettei tartu jollei oireile.


      • EI MENE IHAN NOIN
        äläsny kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa!! On olemassa kaksi erilaista herpestä. Itsellä huuliherpes alapäässä ja on kivuttomampi kuin sukupuolitautiherpes. Oireet kyllä tietää sen tullessa heti alusta asti. Lääkäri selvitti rakkuloista otetun näytteen avulla kumpi herpes oli kyseessä.

        "Oireet kyllä tietää sen tullessa heti alusta asti."

        Ainoastaan silloin, kun oireilu on selvää, osalla voi olla niin lievät oireilut, että naisilla se saatetaan sekoittaa vaikkapa hiivaan tmv. kutinaan ja muistahan, että moni ei oireile ollenkaan, vaikka olisikin saanut genitaaliherpeksen!


    • mistä noita sikiää

      En jäisi tuollaisen ukon kanssa elämään. Todella tyhmä mies. Mulle vaan tulee mieleen, että oliko saanut taudin jo aikaisemmin kuin laivareissulta? Eikös herpeksen itämisaika kuitenkin ole useita viikkoja, ei pari päivää?

      Täysin vastuutonta panna ketään vierasta ilman kumia. Ukkomiehistä on sen verran kokemusta, ettei ne kysele, onko vastapuolella mahdollisesti jotain sukupuolitautia, kertovat vaan ettei itsellä mitään ole, paljaalla voi panna. "Mä oon ukkomies, ei mulla mitään tauteja ole". Voi jestas mitä idiootteja. Tyhmä on myös nainen, joka antaa ilman kumia. Ja suorastaan idiootti, jos antaa ilman vaikka tietää sairastavansa jotain. Mistä noita idiootteja sikiää?

      • petetty vaimo, pian ex

        Mulla aviomies tartutti myös muhun sp herpeksen. Petti mua tiedä montako kertaa ja varmana panee paljaal eikä o kertonu niille toisille,kolmansille jne et tätä sairastaa..estolääket piti syödä molempien lasten loppu raskaudessa,on hengenvaarallinen jos vauvaan tarttuu..


    • aattelin vaan

      Voi niitä seksitauteja saaha suuhunkin jos imeskelee ja nuolee piparia tai heppiä paljaaltaan. Siinäpä sitten suudellessa tarttuu sp herpes, tippuri jne...

    • Sori, ei oo vastuuta

      Taudin tartuttajapettäjällä ei ole lakiin perustuvaa vastuuta. Jos hän ei itse osaa sellaista ottaa, ainoa joka voi asettaa hänet vastuuseen on tartunnan saanut omilla toimenpiteillään ja päätöksillään.

      • urpon uhri

        Loistavasti sanottu. Tiedän, ettei lainopillista vastuuta tosiaankaan ole mutta toki voin itse äänestää jaloillani, jos ei vastuun kantaminen kiinnosta.


      • miksi sä jahkaat?
        urpon uhri kirjoitti:

        Loistavasti sanottu. Tiedän, ettei lainopillista vastuuta tosiaankaan ole mutta toki voin itse äänestää jaloillani, jos ei vastuun kantaminen kiinnosta.

        Sun mies petti sua ja tartutti taudin suhun ja sä mietit vielä, pitäisikö äänestään jaloillasi. Mitä sä vielä jahkaat? Ihanko oikeasti meinasit tuollaisen sian kanssa jatkaa elämääsi? Ties miten moneen on taudin jo ehtinyt tartuttaa.


      • Vahingosta viisastuu

        Paitsi että nykyisin esim HIV-positiivisen on ilmoitettava AINA seksikumppaneilleen olevansa positiivinen, vaikka käyttäisin minkälaista ehkäisyä tahansa. Ilmoittamatta jättäminen voi johtaa jopa syytteeseen... tästä kiitos Rovaniemen rekkakuskille ja muutamille muille sekopäille, jotka tuota vahinkoaan ovat auliisti jakaneet. Itsekin muuten sain HIV:n tahallaan tartutettuna, eli tartuttaja oli tietoinen ja jakeli vahinkoaan auliisti myös mulle (kuinkahan monelle muulle siinä samalla). Valitettavasti tästä ei ole olemassa mitään pitävää näyttöä, joten mitään rikosilmotusta, tms ei voinut tehdä... tyhmästä päästä kärsii koko kroppa, ehkäisyä pitää AINA käyttää, vaikka kumppani olisi minkälainen sairaanhoitaja tahansa ja esiintyisi vaikka kuinka vannoutuneena siveydensipulina tahansa. Itsekin luulin seurustelevani, tosin tuo sekopää "seurusteli" samaan aikaan puolen Suomen kanssa...


      • urpon uhri
        miksi sä jahkaat? kirjoitti:

        Sun mies petti sua ja tartutti taudin suhun ja sä mietit vielä, pitäisikö äänestään jaloillasi. Mitä sä vielä jahkaat? Ihanko oikeasti meinasit tuollaisen sian kanssa jatkaa elämääsi? Ties miten moneen on taudin jo ehtinyt tartuttaa.

        Kun tätä ei kenellekään halua itse tartuttaa, lienee ainoat vaihtoehdot jatkaa tämän kanssa tai olla loppuikä yksin. Pikkuhiljaa on alkanu mitta täyttyä tuosta itsekkyydestä. Ehkä jään siis yksin.


      • yo8y686ti8uygi
        urpon uhri kirjoitti:

        Kun tätä ei kenellekään halua itse tartuttaa, lienee ainoat vaihtoehdot jatkaa tämän kanssa tai olla loppuikä yksin. Pikkuhiljaa on alkanu mitta täyttyä tuosta itsekkyydestä. Ehkä jään siis yksin.

        Hei, melkein kaikilla on herpes jossain. Se, että sinulla on se intiimialueella, ei tee sinusta yhtään huonompaa/ arvottomampaa ihmistä. Miettivätkö huuliherpeksen saaneet kelpaamistaan, tarttumisvaaraa? Eivät ainakaan minun kokemukseni mukaan, harva! Usko, että on olemassa ihmisiä, jotka eivät herpestä säikähdä! Näen pahana asiana sen, että mies petti sinua. Opettele rakastamaan itseäsi ja mieti ansaitsetko parempaa kohtelua,.

        Lainopillista vastuuta on vaikea tuollaisesta vaatia, koska aivan samalla tavalla sitä pitäisi vaatia oli herpes missä tahansa ja sen toisen alapäähän tarttuttaisi. Vaikka netistäkin saat lukea kamalaa ihmisten haukkumista genitaaliherpeksen saaneita kohtaan, ei kaikki ole yhtä lapsellisia, joten varmasti sulla mahdollisuus löytää muukin mies. Et jää yksin, jos alat uskoa itseesi!


      • etkä jää yksin
        urpon uhri kirjoitti:

        Kun tätä ei kenellekään halua itse tartuttaa, lienee ainoat vaihtoehdot jatkaa tämän kanssa tai olla loppuikä yksin. Pikkuhiljaa on alkanu mitta täyttyä tuosta itsekkyydestä. Ehkä jään siis yksin.

        Kyllä en tuollaisen ukon kanssa jatkaisi liittoa, jolla ei järki päätä pakota eikä ota vastuuta mistään. Liekkö edes kertonut panoilleen, että hänellä tauti jyllää? Ällötys mies. Kyllä sä vielä löydät itsellesi miehen, joka ei hypi vieraissa.


      • ------------
        urpon uhri kirjoitti:

        Kun tätä ei kenellekään halua itse tartuttaa, lienee ainoat vaihtoehdot jatkaa tämän kanssa tai olla loppuikä yksin. Pikkuhiljaa on alkanu mitta täyttyä tuosta itsekkyydestä. Ehkä jään siis yksin.

        Älä nyt itsekin urpoile. Miten olisi ero ja kondomin käyttö seuraavassa suhteessasi?


      • I know
        ------------ kirjoitti:

        Älä nyt itsekin urpoile. Miten olisi ero ja kondomin käyttö seuraavassa suhteessasi?

        Kyllä niitä löytyy, jotka eivät kondomia vaadi...... Aina ottaa riskin seksiä harrastaessaan, terveenäkin itseään pitävien kanssa. Niin se menee.


      • urpon uhri
        etkä jää yksin kirjoitti:

        Kyllä en tuollaisen ukon kanssa jatkaisi liittoa, jolla ei järki päätä pakota eikä ota vastuuta mistään. Liekkö edes kertonut panoilleen, että hänellä tauti jyllää? Ällötys mies. Kyllä sä vielä löydät itsellesi miehen, joka ei hypi vieraissa.

        Joo ei tämä eka kerta edes ollu kun narahti vieraista. Tainnu olla aina enemmän sääntö kuin poikkeus että kännissä panee ketä vaan.

        Tässäkin tapauksessa oli vielä pokkaa sanoo ensin diagnoosin saatuaan, että eihän sitä tiedä, vaikka multa sen olis saanut. Osaa aina syyttää ja luikerrella pois vastuustaan.


      • mä en tajua
        urpon uhri kirjoitti:

        Joo ei tämä eka kerta edes ollu kun narahti vieraista. Tainnu olla aina enemmän sääntö kuin poikkeus että kännissä panee ketä vaan.

        Tässäkin tapauksessa oli vielä pokkaa sanoo ensin diagnoosin saatuaan, että eihän sitä tiedä, vaikka multa sen olis saanut. Osaa aina syyttää ja luikerrella pois vastuustaan.

        Yhden kerran voi antaa anteeksi. Toinen kerta on jo tyhmyyttä. Miksi siedät tuollaista? Ei hän ainoa mies ole maailmassa. Vai pelottaako sua, että jäät eron jälkeen yksin? Miehesikö kännin piikkiin laittaa pettämiset, ettei muka tiedä mitä tekee? Kännissä ei tee mitään mistä ei selvinpäin haaveilisi.

        Miksi sä et eroa hänestä vaan kidutat itseäsi? Mä en tajua.


      • urpon uhri
        ------------ kirjoitti:

        Älä nyt itsekin urpoile. Miten olisi ero ja kondomin käyttö seuraavassa suhteessasi?

        Kondomikaan ei välttämättä auta, estolääkitys ei ole varma... Ja lisäksi tämä on niin noloa/hävettävää, että en todellakaan aio ketään kaksilahkeista tällä eläissäni vaivata.


      • --------------------
        urpon uhri kirjoitti:

        Kondomikaan ei välttämättä auta, estolääkitys ei ole varma... Ja lisäksi tämä on niin noloa/hävettävää, että en todellakaan aio ketään kaksilahkeista tällä eläissäni vaivata.

        löytyy miehiä, jotka ovat valmiita ottamaan riskin ja ymmärtävät, ettei kukaan nainen ole täysin turvallinen seksikumppani eikä todellakaan ne, joilla herpes huulessa, mieti kelpaavatko, vaikka samalla tavalle heiltä voi herpeksen saada. Eikä tuossa ole mitään hävettävää, tämä on elämää!!!!!!!!!!!!!! Omapa on asiasi, luovutatko vai et.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe