Mikä se semmoinen

mikäihme häh

e-tec on? Kauheasti siitä kohkataan tällä palstalla, onko se joku uusi tai poikkeava tekniikka?

14

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 25v

      No sehän on tietenkin ei toimiva tekniikka!

      • häh

        Sitä on ollut jo aikojen alusta. miten se etekki poikkeaa muista tai ylipäätään toimii?


      • SE on
        häh kirjoitti:

        Sitä on ollut jo aikojen alusta. miten se etekki poikkeaa muista tai ylipäätään toimii?

        Kaikkein puhtain pakokaasujen suhteen, ja käynnistyy pikkuvilauksella, kun virta-avainta nitkauttaa, kun noita nelitahtisia saa tahkota, kuin käsiveivillä kirvestä.

        Ja E-tec on vetäny kaikki pers eellä selälleen, kun köysi laitetaan väliin. -Se on jollain tapaa jopa surullista, mutta tosiasiat vain on, vaikka säälittääkin muitten moottorimerkkien käyttäjien "kohtalot" --eihän sitä pitäisi nauraa, mutta minkäs sitä sillekkään voi :))


    • generation 2

      Se on kunniakkaan Ole Evinruden jalanjäljissä kulkevan ulkolaitamoottorin uusimpia kehitys versioita. Poislukien G2, joka vielä tulee näyttämään "mistä kana kusee, tai piika pissii tahi.jne." Suomen keskon ja mainonnan uhrit eivät tiedä ko. merkistä mitään, muuta kuin sen mitä pienissä demari aivoissaan totena pitävät, nämä 80-90 luvulla syntyneet "yli"pullamössöttäjät luulevat tietävänsä muka kaiken kaikesta, mutta vielä tulee aika jolloin Paluu entiseen on varmaa ja sinne johdattaa John Fogertyn sävelin Uusi ylväs Evinrude E-Tech GEN 2. Hallelujah. Jumala armahtaa nelari tuhnuja..eetec ei hähähähähäähähhäähäh

      • perätuuppari-mölöt

        Jestas mitä sontaa. Ettekö te ressukat osaa kertoa miten se poikkeaa TEKNISESTI muista 2t- koneista vai ettekö tiedä?


    • sou6
      • pärrepörriäinen

        minua kiinnostaa vain ja ainoastaan se, miten nuo poikkeavat muista moottoreista tekniikaltaan.

        Ei typerät mainokset.


    • asiantuntia

      Ei mitään mullistavaa tekniikkaa samaa 2t ruiskua käytetään mopoissa ja moottorikelkoissa.

      • ihme masiina

        Eli siis ainoa ero on polttoaineen syötössä? miten se sitten on muka parempi, eikös hevosvoima ole hevosvoima koneesta riippumatta?

        Toki tehokas polttoaineensyöttö antaa samat hepoiset pienemmällä koneella.

        Ovat kuulemma herkkiä hajoamaan, ovatko liian korkeaviritteisiä?


      • asiantuntia
        ihme masiina kirjoitti:

        Eli siis ainoa ero on polttoaineen syötössä? miten se sitten on muka parempi, eikös hevosvoima ole hevosvoima koneesta riippumatta?

        Toki tehokas polttoaineensyöttö antaa samat hepoiset pienemmällä koneella.

        Ovat kuulemma herkkiä hajoamaan, ovatko liian korkeaviritteisiä?

        Itse en ole uskaltanut ostaa mut mitä olen kuullut niin virtavehkeet tuntuu posahtelevan ja on aika kalliita korjata, kyllä 2t koneesta saadaan tehoja irti mutta se tehdään polttiaineen kulutuksen kustannuksella iskun pituus jää luhyeksi 4t verrattuna pakoaukko syö 2t koneessa iskua joten pienten kierrosten vääntöalue on huonompi kuin nelarissa, mikä tekee nelarista taloudellisemman matka ajoa ajatellen mutta täydellä kaasulla kovilla kierroksilla kulutuksessa ei ole paljoakaan eroa.


      • väkkäräpää
        asiantuntia kirjoitti:

        Itse en ole uskaltanut ostaa mut mitä olen kuullut niin virtavehkeet tuntuu posahtelevan ja on aika kalliita korjata, kyllä 2t koneesta saadaan tehoja irti mutta se tehdään polttiaineen kulutuksen kustannuksella iskun pituus jää luhyeksi 4t verrattuna pakoaukko syö 2t koneessa iskua joten pienten kierrosten vääntöalue on huonompi kuin nelarissa, mikä tekee nelarista taloudellisemman matka ajoa ajatellen mutta täydellä kaasulla kovilla kierroksilla kulutuksessa ei ole paljoakaan eroa.

        eli ei siis uistelukone.


      • ELPTO
        väkkäräpää kirjoitti:

        eli ei siis uistelukone.

        Kipparin testissä kehutaan koko ajan varmaa käyntiin lähtöä ja kuitenkin koko ajan puhutaan käynnistysongelmista kun tulpat ei kestä uistelua.Olen uistellut 4-tahti Mercuryllä 10 vuotta samoilla tulpilla.


      • ruuttamasiina
        ELPTO kirjoitti:

        Kipparin testissä kehutaan koko ajan varmaa käyntiin lähtöä ja kuitenkin koko ajan puhutaan käynnistysongelmista kun tulpat ei kestä uistelua.Olen uistellut 4-tahti Mercuryllä 10 vuotta samoilla tulpilla.

        Eli siis mitään muuta eroa ei ole normi 2-tahtiseen kuin että se on ruiskukone?

        Pöh. Hypettämisestä päättelin että olis jotain mullistavaakin tekniikkaa...


    • Evika

      Ei se mitään uutta mullistavaa tekniikkaa ole, ollut myynnissä jo 90 luvulta lähtien.
      Ensin fight, sitten fight ram ja sitten etec. Samaa eviruden ja johnssonin sontaa mitä ijätajat ollut, ei lada mersuksi ole muuttunut. Vanhaa kakstahtitekniikkaahan tuo on. Joissain mopoissa kai vielä käytössä mutta tulee pikkuhiljan poistumaan kokonaan. Kipparin testissä todettiin et on karstainen ja kulunut mutta ei poikkeavan kulunut sisältä. Käyntihäiriöitä oli testissä ja tulpat ei kestä uisteluja.
      Vaatii päivitykset että toimii. Suuttimet ja boksit palaa jonka takia paljon varaosiksi laitettuja purkuosia tarjolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe