Minua kohdellaan kuin esinettä

Vihattu ihminen

Olen ollut melkein koko elämäni ilman kavereita. Minulla oli joskus alakoulussa yksi hyvä kaveri ja muutama "ihan hyvä" kaveri. Tämä bestikseni erosi minusta yläkouluun mentäessä. Aloimme olla eri porukassa. Bestikseni löysi kavereita, jotka eivät pitäneet minusta. He olivat koulun suosittuja tyttöjä joiden seuraan tällainen tavallinen tyttö ei kuulunut. Minä vietin välitunneilla aikaa näiden "ihan hyvien" kavereiden kanssa. He eivät tosin koskaan kutsuneet minua kylään ja tuntui jotenkin pahalta koska he puhuivat syntymäpäiväjuhlista minun nenän edessä. Minä en edes tiennyt koko juhlista muuta kuin seuraavana koulupäivänä.

Olen aina yrittänyt olla kaikille mukava. Joskus se saa minutkin paremmalle tuulelle kun huomaa että joku toinen on iloinen jos olen saanut auttaa häntä. Erikoisesti aina hätäpaikan tullen juuri minua on pyydetty apuun ja "uhrautumaan". Ehkä he käyttävät hyvää sydäntäni hyväkseen, he tietävät että minulta saa apua. Sitten kun olen auttanut niin sen jälkeen he ovat voineet kohdella kuin ilmaa. En osaa kieltäytyä asioista kun jotenkin aina on ollut sellainen tunne että ihmiset haluavat olla minulle mukavia ja välittävät minusta sillä pyytävät minua avuksi. Nyt vasta tajuan että heille on vain tärkeää saada haluamansa. Ei minusta oikeasti kukaan välitä.

Yläkoulussa aloin tulla enemmän ja enemmän ujoksi ja en uskaltanut ja osannut keskustella mistään. Kuuntelin vain oikeastaan kun kaverit puhuivat. Joskus sanoin väliin jotain. Tämä minusta erkaantunut bestis sanoi kerran tunnilla että hän ei tykkää minusta koska en puhu mitään. En luonnollisesti osannut taaskaan sanoa mitään. Naurahdin kuten tavallista. Kuvittelin sen olevan jokin "vitsi" mutta myöhemmin tajusin, että taustalla oli oikeat tunteet. Kaverini ei vain nähtävästi tajunnut että minun oli paha olla ja olin erakoitumassa. Se oli ainoa bestis mikä minulla varmaan tulee olemaan. Se ero oli vahingoittava joka varmisti minun "erakoitumisen".

Kun yläkoulu loppui kaikki kaverit menivät eri aloille ja lukioihin jatkamaan. Minun uudessa koulussa ei ollut ketään tuttua. Olen aina tuntenut olevani jotenkin erilainen. Minulla on myös sisko. Olemme aina tulleet juttuun, mutta nykyisin hänkin on minulle vihainen. En ymmärrä miksi kaikki vihaavat minua? Olen aina ollut kaikille niin mukava kun pystyn, yrittänyt sietää inhottaviakin asioita. Siitä se mekkala vasta alkaisikin jos joskus teen kuten siskoni. Hän ei varmaan tekisi yhtään mitään sellaista mitä ei halua. Minä olen sentään edes yrittänyt. Jos joskus sanoisin siskolleni "ei" niin siskoni vihaisi varmasti minua ja pitkään. Miksi minä en saa kieltäytyä, mutta muut ihmiset saa? Kukaan ei halua olla minun kaveri. En ole tehnyt kenellekään yhtään mitään pahaa, mutta silti ihmiset haluavat kohdella minua näin. Minullakin on tunteet, en ole vain esine. Viha tuntuu pahalta, tai tuntuu pahalta olla vihattu.
En halua kuulla riitelyä. Aina kun perheessämme syntyy joku riita niin minun sydän hakkaa tuhatta ja sataa ja haluaisin vain kadota. En halua että ihmiset ovat vihaisia toisilleen. Varsinkin se, että en halua että joku tuntemani ihminen on vihainen.

Tässä oli jotain elämästäni. Halusin avautua surullisen illan päätteeksi.

15

528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ent-nyhverö

      Lopeta heti tuo säälittely itseäsi kohtaan Olet varmasti fiksumpi ja ihana ihminen verrattuna noihin luusereihin -joita kavereiksi nimität. Oletkohan masentunut? Oletko käynyt psykologilla? Vaihda tyylisi ja ala sanoa mitä olet mieltä-äläkä tarjoa apuasi kuin olisit joku apu-automaatti jota toiset käyttävät hyväkseen. Mene ja aloita jokin uusi harrastus-mene työväenopistoon ,laulukuoroon.aikuisten judoryhmään tai mitä tahansa uutta haluat kokeilla. Sosiaalisuutta voi oppia ja elämä on ihan kivaa.,

      • Vihattu ihminen

        Se on oikeastaan ehkä mennyt siksi tähän, koska tuntuu ettei elämässä ole mitään jäljellä. En halua menettää niitä vähäisempiäkin ystäviäni. Haluan olla kaikille hyvä jotta he olisivat minun elämässä jotenkin osallisena. Ainoa päämäärä ja tavoite elämässä on yrittää tehdä muiden elämästä hyvä. Olen yrittänyt harrastaa ja harrastankin kaikkea. Piirrän, kirjoitan kappaleita/kirjoja/runoja ja sävellän musiikkia. Ei minun elämään muuta kuulu.


      • uujomyös
        Vihattu ihminen kirjoitti:

        Se on oikeastaan ehkä mennyt siksi tähän, koska tuntuu ettei elämässä ole mitään jäljellä. En halua menettää niitä vähäisempiäkin ystäviäni. Haluan olla kaikille hyvä jotta he olisivat minun elämässä jotenkin osallisena. Ainoa päämäärä ja tavoite elämässä on yrittää tehdä muiden elämästä hyvä. Olen yrittänyt harrastaa ja harrastankin kaikkea. Piirrän, kirjoitan kappaleita/kirjoja/runoja ja sävellän musiikkia. Ei minun elämään muuta kuulu.

        miten olis joku sellainen harrastus, jossa saat olla hyödyksi toisille ja he sitä myös osaa arvostaa? Vapaaehtoistyötä, kaveriksi/isosiskoksi lapsille, ulkoiluseuraksi vanhukselle tai vaikka vammaiselle leffaseuraksi yms.?


        Sun tarina kuulosti hyvin pitkälti mun tarinalta, tosin opin jossain vaiheessa olemaan myös itsekäs... tuntuu pahalta kieltäytyä, mutta toisaalta välillä pahemmalta tuntuisi jättäytyä toisten tallottavaksi, jotka ei silti pitäisi susta yhtään sen enempää, jätit heidän vaatimukset huomioimatta tai lupautuisit aivan kaikkeen mitä pyytävät.

        Se minuakin ihmetyttää, miksi toiset saa olla vaikka minkälaisia narsisteja, hyväksikäyttäjiä ja selän takana juoruajia ja silti heillä tuntuu kavereita riittävän, mutta kiltteys ei takaa ystäviä... Tykkääkö ihmiset jotenkin salaa ilkeilystä, saako ne ilkeät ystävät jotenkin omat viat näyttämään pienemmiltä, mene ja tiedä.


    • Hiljaiset sankarit!!

      Aivan samalta tuntui kunnes pääsin oikeaan seuraan.
      Aivan kuin olisi aiemmin puhunut "eri kieltä", oli ystävällinen kaikilla ja silti tuli puukkoa selkään ja tunteiden ylikävelyä. Luulin että vika oli minussa, kunnes tajusin saatuani uudenlaisilta ystäviltä uutta voimaa. Löysin oman ääneni.

      Pähkinänkuoressa kuin Kate Perryn musavideo "ROAR".

      Näytelmäkerho on ihan huippuharrastus ujoiksi pakotetuille, suosittelen jos vaan mahiksia.

      musavideon kera lähetän sinulle ja muille hiljaisille sankareille terkkuja : älä ikinä häpeä itseäsi-- äläkä anna periksi!!!!! RRRRROOOOOAAARRR!!!!!!

      http://youtu.be/CevxZvSJLk8

    • pascaspämmäri

      Tää on muuten jännä juttu tämä voimaantuneitten nykyamatsoonien
      taistelu, lähes joka ainoa valtio mikä on nykyisin täynnä näitä voimaantuneita amatsoonaksia taistelemassa paikasta auringossa
      - meitähän te ette alista homomantrojen säestämänä - niin tällainen valtio on korviaan myöten veloissa.

      Myös tämä maa on nyt lähitulevaisuudessa littymässä samaan rinkiin,
      persaukisten maiden joukkoon.
      Kuinka ollakkaan, myös täällä nämä homppelimantrat on yleistyneet, joka pirun tuutista nykyisin muuta tulekkaan, kaikkialla on vain täynnä
      nykyaikaisia homoismejä täynnä olevia amatsoonaksia ja homoja.
      Yks asia johtaa yhteen, toinen toiseen ja silleen.

    • A.Ag

      Okei. Olen pahoillani mutta en ymmärrä kirjoitustasi. En ymmärrä miten se liittyy tähän keskusteluun, mutta ei sillä varmaankaan ole hirveästi merkitystä.

    • huippu .

      Tää oli´kyllä viikon paras:

      "voimaantunut nykyamatsooni".

    • *Rajaton*

      "miten olis joku sellainen harrastus, jossa saat olla hyödyksi toisille ja he sitä myös osaa arvostaa? Vapaaehtoistyötä, kaveriksi/isosiskoksi lapsille, ulkoiluseuraksi vanhukselle tai vaikka vammaiselle leffaseuraksi yms."

      En suosittelisi vapaaehtoistyötä aloittajan kaltaiselle ihmiselle, joka ei osaa muutenkaan pitää kiinni omista rajoistaan ja jota on helppo syyllistää.

      Olen itse ihan samanlainen kuin ap ja tämän päivän maailma on valitettavasti sellainen, että autat sitten ihan missä muodossa vaan, niin kaikki otetaan mitä irti lähtee ja ihminen revitään kappaleiksi. Jos käyt vaikka auttamassa vanhusta vuoden päivät, ainoa lopputulos on se, että kun vuoden päästä vaikka muuttuneen elämäntilanteen tai oman jaksamisen vuoksi lopetat, niin autettava loukkaantuu sydänjuuriaan myöten siitä että noin vain sitten lakkasi sekin käymästä. Kun pitäisi olla päinvastoin kiitollinen siitä, että joku jaksaa vuodenkin verran autella tässä koko ajan itsekkäämmäksi käyväksi yhteiskunnassa.

    • niiiin on

      Viisaasti kirjoitit Rajaton....erittäin viisaasti :)

    • Hannah80

      Se ei tehoa, et yrittää olla toisille mieliksi!
      Mun mielestä kannataa enemmänkin yrittää kertoa
      omista näkemyksistään, mistä pitää mistä ei pidä.

      Olen itsekin sulkeutunut ja en uskalla tuoda omia mielipiteitäni julki hylkäämisen pelossa. Mutta kuten sanoit: kukaan ei välitä
      Se on tosi käsitys ympäröivästä maailmasta:kukaan ei välitä, paitsi hyötymielessä. Opettele vaan elämään sen asian kanssa. Äläkä tee turhia palveluksia toisille.

    • ihmnen toiselle susi

      Ihmisiä valitettavasti ohjaavat liskoaivot, ja mitä rivien välistä pystyn kuvittelemaan, annat muille ihmisille kuvan "heikosta" ihmisestä. Heikkouden mielikuva on joillekin ihmisille sama kuin otsassasi lukisi "karannut mielisairaalasta", eli heivät samaistu suhun, eivät halua tutustua suhun jne. Ainoastaan muuttamalla ulosantiasi voit muuttaa ihmisten suhtautumista sinuun. raadollista mutta näin se usein vain on.

      • microAuschwitz

        Juuri niin ole niin kun me olemme tai jää yksin, siitäkin huolimatta sinua tarkkaillaan jokaista tekemistäsi ja sanomistasi sinua siivilöidään kun hyttystä, jos et sopeudu porukkaan ja omaa sen käytäntöä haluat olla itsesi, olet täysi mulkku poistettava sellainen tavalla millä hyvänsä, sitä on tämä elo täällä enemmän ja vähemmän.

        Paskan maut tästä melko tyhjästä ja tyhjänpäiväisestä pakko elämisestä täällä vain useasti pelkästään jää, ainoa mikä on totta kukaan ei ole tänne mitään tuonut kukaan ei täältä myöskään mitään mukanaan vie, että kalkkiviivat samat jokaisella vaikka mitä paremmat ihmiset kuvittelisivat.


    • tympääntynyt

      helppo vastaus ongelmaasi. aina kun tunnet alistetuksi, hyväksikäytetyksi sun muuta niin mieti. OLETKO VASARA VAI NAULA. tämän jälkeen toimi edeltämainitun päätelmän mukaan kaikissa elämäsi alueissa.

    • Arvosta itseäsi

      Sun on aika saada ystävä, joka arvostaa sinua sellaisena kun olet.
      Joku joka myös antaa ja tulee vastaan, eikä ole siinä vain ottamassa.

      Ei tätä maalimaa pyöritetä pelkästään sillä, että annat itsesi toiselle ja elät toisille ihmisille.

      Kiltteys on harvinainen taito, mutta sinun täytyy myös pitää puolesi.
      Sano EI - sinulla on oikeus siihen.
      Kyllä ne saattaa suutahtaa siitä alkuun, mutta niin se usein menee.

      Ne kiukuttelee sulle, koska niillä ei ole ketään toista, jota voi syyttää tästä maailman pahuudesta.
      Harva ihminen antaa toiselle ystävällisesti tilaa olla ja elää sellaisena kuin on. SE "tila ja oikeus" pitää valitettavasti ottaa.

      OTA oikeus elää omaa elämääsi. Valitse ystäväsi, siten että vain mukavat pääsevat lähimmäksi. Jos keräät (päästät) ympärillesi vain alistavia ja haukkuvia ihmisiä, alat itsekin toteuttaa sitä heidän "käskemää" linjaa.
      Silloin sinä annat heille mahdollisuden määrittää sinun aseman mattona ja he toteuttavat itsestään sitä huonointaan.

      Jos komentaja-tyrannilla on vain myönteljöitä ympärillään, hänessä vahvistuu se puoli. Älä anna niiden totetuttaa sitä SINUUN.
      Et voi kasvattaa heitä uudelleen, mutta voit NÄYTTÄÄ MISSÄ KULKEE RAJA, MITEN SINUA KOHDELLAAN.

      Ne on perimmältään yhtä holtittomia ja keskeneräisiä - mutta he toteuttavat sitä komentamalla ja määräämällä toisia.
      Sinun keskeneräisyys näyttäytyy tottelemalla.


      Tärkeintä on nyt sinun elämä, arvosta itseäsi. Etsi hyvää, valitse arvojesi mukaisia hyviä asioita.
      Pelkkä alistuminen syö voimiasi - väärästä syystä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe