Koska kerroitte?

Eimilläänmalttais

Milloin olette kertoneet lähimmäisille että olette raskaana ja miten? :)

9

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uuu u

      Ekasta kerroin läheiselle ystävälle joka tiesi yrityksestä rv7 kun käytiin yksityisellä utrassa. muille np-ultran jälkeen. Nyt tokaa odotan ihan alussa, eikä kukaan tiedä vielä, nyt 6 6. Yritän salata np-ultraan asti jos pystyn, ehkä läheiselle ystävälle tulee esiin vähän aikaisemmin. Tällä kertaa ei luultavasti mennä varhaisultraan, koska viimeksi en kokenut sen helpottavan oloa kovin paljon ainakaan hintaan nähden.

    • tilaisuuden tullen

      Olen kertonut sitä mukaa kuin ollaan ihmisiä tavattu, siis niille joille kuitenkin kertoisin jos tulisi keskenmeno.
      (Vanhempani, miehen vanhemmat, läheiset kaverit)
      Tässä raskaudessa oli töissäkin pakko kerto jo rv5 jtn koska oli niin paha olo ja tiettyjä asiakkaita joiden luokse en vain nyt voi mennä. Eikä heidän nyt ollut muutenkaan vaikeaa arvata mikä on homman nimi kun työaikanakin piti ravata vessassa laattaamassa rapsa-aikaan....

      • Eimilläänmalttaisodottaa

        Meillä myös nyt rvt 6ssa ja hirmuisesti tahtoisin lähimmille kertoa. Ensikertalaisina kuitenkin vähän jännittää ja mietityttää. Kun eihän siitä edes vielä ole varmuutta että siellä olisi ketään, periaatteessa. Varhaisultraan ei olla ajateltu mennä, mutta eka neuvola on loppu viikosta :) mutta eihän sieltäkään taida mitään varsinaista varmuutta saada ettei ole tuulimuna raskaus tms.


      • Ei vielä kerrottu
        Eimilläänmalttaisodottaa kirjoitti:

        Meillä myös nyt rvt 6ssa ja hirmuisesti tahtoisin lähimmille kertoa. Ensikertalaisina kuitenkin vähän jännittää ja mietityttää. Kun eihän siitä edes vielä ole varmuutta että siellä olisi ketään, periaatteessa. Varhaisultraan ei olla ajateltu mennä, mutta eka neuvola on loppu viikosta :) mutta eihän sieltäkään taida mitään varsinaista varmuutta saada ettei ole tuulimuna raskaus tms.

        Ei meillä ainakaan ensimmäisellä neuvolakäynnillä selvinnyt mitään :D. Kauheasti sai kotiin luettavaa ja varattiin aika sikiöseulontaan sekä neuvolalääkärille. Sikiöseulonnan NT-ultrassa (rv12) sitten nähdään ensimmäistä kertaa mitä siellä masussa oikein kasvaa vai kasvaako ollenkaan. Kamalan pitkältä tuntuu kyllä odotus!

        Itse olemme miehen kanssa puhelleet, josko vasta ensimmäisen ultran jälkeen matkustelisimme sukulaisille ja ystäville kertomaan, ihan kuvan kanssa :).


    • maalismamma

      Meillä menossa jo rv 20 ja kerrottiin lähisuvulle ja parhaille ystäville rv 12 tienoilla...Nyt alkaa jo naapurit, työkaverit ym ihmiset huomaamaan, kun masu alkaa näkyä paremmin.

    • kaksosmamma

      Me kerrotaan tuleville isovanhemmille ja sisaruksille ensiviikolla, isänpäivälahjan yhteydessä salakavalasti, silloin siis tulee 16viikkoa täyteen :)

    • HaluaaVauvanHeti

      Mä oon miettiny tätä asiaa kans hirveästi. Siis en ole raskaana vielä vaan se on suunnitteilla. Olen puhunut asiasta ihan hirveästi työkavareilleni ja niillä menee muhun varmaan pian hermot. Luulen, että kun muutama testi näyttää plussaa/kahta viivaa niin huudan iloisesti heti työkavareilleni, että nyt se on tapahtunut! :D Tai sitten en. Puolisoni saa tietenki tietää heti. Varmaan pimitän tietoa muilta jonkin aikaa, koska ensimmäisellä kolmanneksellahan on pahin mahdollisuus saada keskenmeno.

    • Kati_kat

      itse sain tietää raskaudesta vähän aikaa sitten. mietityttää miten pitkällä raskaus on, luultavasti ihan alussa. Hirveänä stressiä ja huolia päällä että melkein pelottaa että saanko keskenmenon.. Yrittänyt kuitenkin olen saada ajatukset mukavimpiin asioihin. rv arviolta 5-7 tienoilla. :) työnantajalle olen kertonut mieheni lisäksi.

    • mirkkuliini

      me kerrottiin perheelle sen jälkeen kun käytiin np ultrassa :) tosin muutamalle kaverille heti raskauden alussa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5309
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3437
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      192
      1463
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      988
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe