kirppis

sipprik

Onko siellä kaikki OK???
Huhut kiertää, että vedätystä!!!

43

836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arveluttavaa.

      Valitettavasti on muutamia " vakio " myyjiä jotka hakevat ensin kierrätyskeskuksesta sylillisen " edullisia " vaatteita ynm, viedään sitten kirpparille huomattavasti korkeammalla hinnalla.

      Tämä busines ei laitonta ole, mutta mielestäni täysin moraalitonta. Vielä arveluttavammaksi tekee se että tätä harrastaa sellaisetkin jotka ovat vakituisessa kaupungin virassa, aika korkeassakin sellaisessa.

      Me on usein vaimoni kanssa viety ylimääräisiä vaatteita ynm, kierrätykseen. Ei ole kivaa nähdä niitä hintalaput kauluksessa tai liitigissä kirpparin hyllyssä.

      Haapavedelläkin on todella vähävaraisia yksinäisiä, ja lapsiperheitä joille nämä kierrätyskeskukseen tuodut vaatteet ovat hyvinkin tarpeeseen. Toivon että te jotka tätä businesta harrastatte, mietitte toisenkin kerran miksi kierrätyksen oven aukaisette.

      • sellofaani

        Minkälaista on vedätys?


      • Ai ei laitonta?!

        Tuo touhu jatkuvasti suoritettuna on verrattavissa yritystoimintaan ja näin ollen kyseinen tyyppi joutuisi todellisuudessa maksamaan tuotoista verot, lisäksi tuo yritystoiminta vaikuttaa oleellisesti esimerkiksi työttömyysturvaan, sosiaaliturvaan, asumistukeen, eläkkeisiin, yms yms yms. Tätä kutsutaan myös harmaaksi taloudeksi, joka kyllä on ihan kriminalisoitua toimintaa Suomen lainsäädännön mukaan. Lisäksi tuo tulojen ilmoittamatta jättäminen erinäisille sosiaali- & muiden etuuksien maksajille on tulkittavissa tukien huijaamiseksi, tai mikäs se virallinen rikosnimike tuosta nyt olikaan....


      • HAH HAH
        Ai ei laitonta?! kirjoitti:

        Tuo touhu jatkuvasti suoritettuna on verrattavissa yritystoimintaan ja näin ollen kyseinen tyyppi joutuisi todellisuudessa maksamaan tuotoista verot, lisäksi tuo yritystoiminta vaikuttaa oleellisesti esimerkiksi työttömyysturvaan, sosiaaliturvaan, asumistukeen, eläkkeisiin, yms yms yms. Tätä kutsutaan myös harmaaksi taloudeksi, joka kyllä on ihan kriminalisoitua toimintaa Suomen lainsäädännön mukaan. Lisäksi tuo tulojen ilmoittamatta jättäminen erinäisille sosiaali- & muiden etuuksien maksajille on tulkittavissa tukien huijaamiseksi, tai mikäs se virallinen rikosnimike tuosta nyt olikaan....

        Otappa selvää ensin faktoista,ennen kuin alat uhkailla verottajalla!Lisää tietoa löytyy hakusanalla kirpputori myynti ja verotus.


      • Ai ei laitonta?
        HAH HAH kirjoitti:

        Otappa selvää ensin faktoista,ennen kuin alat uhkailla verottajalla!Lisää tietoa löytyy hakusanalla kirpputori myynti ja verotus.

        Sittenhän sulla ei pitäisi olla mitään sitä vastaan, että ilmoitus verottajalle, kelalle ja sossuun lähtee tässä pikapuoliin...


      • trokareiden pöydät
        Ai ei laitonta?! kirjoitti:

        Tuo touhu jatkuvasti suoritettuna on verrattavissa yritystoimintaan ja näin ollen kyseinen tyyppi joutuisi todellisuudessa maksamaan tuotoista verot, lisäksi tuo yritystoiminta vaikuttaa oleellisesti esimerkiksi työttömyysturvaan, sosiaaliturvaan, asumistukeen, eläkkeisiin, yms yms yms. Tätä kutsutaan myös harmaaksi taloudeksi, joka kyllä on ihan kriminalisoitua toimintaa Suomen lainsäädännön mukaan. Lisäksi tuo tulojen ilmoittamatta jättäminen erinäisille sosiaali- & muiden etuuksien maksajille on tulkittavissa tukien huijaamiseksi, tai mikäs se virallinen rikosnimike tuosta nyt olikaan....

        kannattaa kiertää kaukaa...Nämähän jo varmaan jokainen tunnistaa...


      • Naurattaa mua
        Ai ei laitonta? kirjoitti:

        Sittenhän sulla ei pitäisi olla mitään sitä vastaan, että ilmoitus verottajalle, kelalle ja sossuun lähtee tässä pikapuoliin...

        Aivan vapaasti.Tiedäthän että joudut käräjillä todistamaan sanottavasi.Et voi noin vain ilmiantaa ketään,vaikka katkeruuksissasi haluaisitkin sen tehdä.Verottajalla ei ole resursseja tutkia kirppismyyntejä,niillä on parempaakin tekemistä.Nolaat vaan ittesi!


      • seurannut.....
        Naurattaa mua kirjoitti:

        Aivan vapaasti.Tiedäthän että joudut käräjillä todistamaan sanottavasi.Et voi noin vain ilmiantaa ketään,vaikka katkeruuksissasi haluaisitkin sen tehdä.Verottajalla ei ole resursseja tutkia kirppismyyntejä,niillä on parempaakin tekemistä.Nolaat vaan ittesi!

        Sinulle Naurattaa mua ................ Minua kyllä sinun kirjoituksesi naurattaa ..... että oikein käräjille .... mitä olet roisto, että viet toisten tavaroita myyntiin , piäppä kyntesi erossa ja ala ihimiseksi .................. Ilmihän voi antaa vaikka kenet, siitä ei ole epäilystäkään etteikö voi .... Hah, hah , MUUTEN ... VEROTTAJA ON HYVIN HANAKKA TARTTUMAAN KYSEISIIN EPÄKOHTIIN, sehän on harmaata taloutta .


      • NAURATTAA MUA!!!
        seurannut..... kirjoitti:

        Sinulle Naurattaa mua ................ Minua kyllä sinun kirjoituksesi naurattaa ..... että oikein käräjille .... mitä olet roisto, että viet toisten tavaroita myyntiin , piäppä kyntesi erossa ja ala ihimiseksi .................. Ilmihän voi antaa vaikka kenet, siitä ei ole epäilystäkään etteikö voi .... Hah, hah , MUUTEN ... VEROTTAJA ON HYVIN HANAKKA TARTTUMAAN KYSEISIIN EPÄKOHTIIN, sehän on harmaata taloutta .

        No ensinnäkään en ole mikään roisto,enkä ole sanonut vieväni toisten tavaroita myyntiin missään vaiheessa!NO ANNA ILMI,miten aiot näyttää asian toteen,luuletko tosiaan että verottajalla on aikaa tutkia jotain pieniä kirppistuottoja???Se ei ole harmaata taloutta,vaan kirppiksellä saa myydä alle 5000e edestä verovapaasti kotitalouden käytettyä tavaraa vuodessa!Ei ylitä monellakaan kipurajaa!Ajattelikko soittaa tuntemattomasta numerosta ja esiintyä nimimerkillä?Pidä myös huivia suun edessä,etteivät tunnista ääntäsi,nauhoittavat tutkintaa varten puhelut!


      • Pimeitä tuloja
        NAURATTAA MUA!!! kirjoitti:

        No ensinnäkään en ole mikään roisto,enkä ole sanonut vieväni toisten tavaroita myyntiin missään vaiheessa!NO ANNA ILMI,miten aiot näyttää asian toteen,luuletko tosiaan että verottajalla on aikaa tutkia jotain pieniä kirppistuottoja???Se ei ole harmaata taloutta,vaan kirppiksellä saa myydä alle 5000e edestä verovapaasti kotitalouden käytettyä tavaraa vuodessa!Ei ylitä monellakaan kipurajaa!Ajattelikko soittaa tuntemattomasta numerosta ja esiintyä nimimerkillä?Pidä myös huivia suun edessä,etteivät tunnista ääntäsi,nauhoittavat tutkintaa varten puhelut!

        Jatkuva kirppispöydän pitäminen ja siihen uuden myyntiin tulevan tavaran hankkiminen on trokaamista, joka on kirjaimellisesti ns harmaata taloutta, joka tosiaan kiinnostaa verottajaa, se kiinnostaa myös kelaa ja sossua & eläkeyhtiötä...


      • ihimettelen
        Pimeitä tuloja kirjoitti:

        Jatkuva kirppispöydän pitäminen ja siihen uuden myyntiin tulevan tavaran hankkiminen on trokaamista, joka on kirjaimellisesti ns harmaata taloutta, joka tosiaan kiinnostaa verottajaa, se kiinnostaa myös kelaa ja sossua & eläkeyhtiötä...

        Mistä niitä uusia pelejä piisaa myyntiin


      • Seppoilmaris
        Pimeitä tuloja kirjoitti:

        Jatkuva kirppispöydän pitäminen ja siihen uuden myyntiin tulevan tavaran hankkiminen on trokaamista, joka on kirjaimellisesti ns harmaata taloutta, joka tosiaan kiinnostaa verottajaa, se kiinnostaa myös kelaa ja sossua & eläkeyhtiötä...

        Ei vastaus.

        http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/lippujen-trokaus-ei-ole-rikos/1940194

        Verottajalle saa ilmoittaa mitä haluaa. Siellä ei todellakaan ruveta penkomaan kenenkään kirppari myyntejä. Talousrikolliset, jotka tienaavat kieroudella kymmeniätuhansia ja yli. Tämmöisiä tutkii verottaja, jos huomaa, että valtio on jotenkin kärsivänä osapuolena.

        Muutenkin, jos teet rikosilmoituksen asiasta, sinun pitää itse todistaa asia. Voi olla aika hankala todistaa.

        Jos joku hakee sieltä kierrätyksestä paidan eurolla. Kertoo pitäneensä paitaa päivän päällään ja toteaa, että ei sovikkaan hänelle ja myy sitten kahdella eurolla eteenpäin. Ei tässä ole mitään laitonta. Onko se ihan pakko kaikkea myydä aina tappiolla ? Tyhmähän saa tietty olla.

        Samoin, jos ostat kahvikupin eurolla. Tämä jää varastoon lojumaan 10v ajan ja vahingossa huomaat, että sehän on keräily harvinaisuus jonka arvona pidetään keräilijöiden piirissä 1000e hinnassa. Niin voi perkele, kun et saa sitä myydä pois voitolla !

        Jos uutta tavaraa on myynnissä, niin mahdollisuuksia on asiaan monia. Esim. saatu/voitettu lahjakortti johonkin myymälään ja se pitää käyttää pois. Ostettu romua ja myydään pois. Tai huutokaupasta ostettu laatikollinen työkaluja, joista osan pitää itse ja loput myy pois.

        Ei mene vain järkeen, kuka jaksaa oman vanhan tavaran perään haikailla, kun menit tyhmyyksissäsi myymään sen halvalla ja joku myy sen kalliimmalla. Tyhmänä et osannut hinnoitella sitä oikein ja toisekseen sinunhan piti siitä päästä eroon, joten sait siitä sen mitä halusit.

        Kateuttahan kaikki on.


      • EEVIKKA
        Seppoilmaris kirjoitti:

        Ei vastaus.

        http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/lippujen-trokaus-ei-ole-rikos/1940194

        Verottajalle saa ilmoittaa mitä haluaa. Siellä ei todellakaan ruveta penkomaan kenenkään kirppari myyntejä. Talousrikolliset, jotka tienaavat kieroudella kymmeniätuhansia ja yli. Tämmöisiä tutkii verottaja, jos huomaa, että valtio on jotenkin kärsivänä osapuolena.

        Muutenkin, jos teet rikosilmoituksen asiasta, sinun pitää itse todistaa asia. Voi olla aika hankala todistaa.

        Jos joku hakee sieltä kierrätyksestä paidan eurolla. Kertoo pitäneensä paitaa päivän päällään ja toteaa, että ei sovikkaan hänelle ja myy sitten kahdella eurolla eteenpäin. Ei tässä ole mitään laitonta. Onko se ihan pakko kaikkea myydä aina tappiolla ? Tyhmähän saa tietty olla.

        Samoin, jos ostat kahvikupin eurolla. Tämä jää varastoon lojumaan 10v ajan ja vahingossa huomaat, että sehän on keräily harvinaisuus jonka arvona pidetään keräilijöiden piirissä 1000e hinnassa. Niin voi perkele, kun et saa sitä myydä pois voitolla !

        Jos uutta tavaraa on myynnissä, niin mahdollisuuksia on asiaan monia. Esim. saatu/voitettu lahjakortti johonkin myymälään ja se pitää käyttää pois. Ostettu romua ja myydään pois. Tai huutokaupasta ostettu laatikollinen työkaluja, joista osan pitää itse ja loput myy pois.

        Ei mene vain järkeen, kuka jaksaa oman vanhan tavaran perään haikailla, kun menit tyhmyyksissäsi myymään sen halvalla ja joku myy sen kalliimmalla. Tyhmänä et osannut hinnoitella sitä oikein ja toisekseen sinunhan piti siitä päästä eroon, joten sait siitä sen mitä halusit.

        Kateuttahan kaikki on.

        Olipa hyvä kirjoitus,ja täyttä asiaa!Kateellisia ja ketkeria riittää!Meillä on lähialueen paras ja siistein kirppis,nautitaan sen palveluista,siellä on mukavan viileää kesän helteellä,taikka syksyn sateella kierrellä ja tehdä mukavia löytöjä,jotka piristävät päivää!Ja kiva kun vakimyyjät tukevat ja pitävät toimintaa yllä!He ovat latinsa ansainneet!


    • tollot

      Pakkohan se on jostain tavaraa hamstrata. Kenellä oikeasti riittäisi omat tavarat vuodesta toiseen myytäväksi? Jos minä ostan kierrätyksestä jonkun rätin ja siitä maksan pyydetyn summan, se on sen jälkeen minun ja teen sillä mitä huvitan. Mukava myös kannattaa 4H:ta. Jos tietää vähävaraisia voi viedä omat lumppunsa suoraan heille, on moraalitonta viedä niitä kierrätyskeskukseen jossa vähävaraiset joutuvat maksamaan niistä.

      • Tollojen tollo

        MITÄ sinä tollo nyt yrität kertoa?? Elä ota enään!!


    • Harrastus

      Mä ainakin myyn ihan omia tavaroitani!Ties kuin mones vuosi on jo menossa...tykkään ostella kaikenlaista,kyllästyn äkkiä,ja eikun kiertoon.Samoin vaatteiden kanssa,myyn aina entiset pois alta kun ostan uutta!Mitään vedätystä en ole huomannut kirppiksellä,ärsyttää tuollaiset vihjailut,varsinkun ei sanota loppuun asti mitä tarkoittaa!Sen olen huomannut ettei kannata puhua tästä harrastuksesta kellekkään,ovat hyvin kateellisia,tai sitten tyrkyttävät vanhoja vaatteitaan myyntiin.Meillä on alueen paras kirppis,kun vartaa naapuripitäjiin!

    • seurannut .....

      Tuo on kyllä hyvin ärsyttävä piirre ihmisessä, siis niissä ihmisissä, jotka kuskaa kierrätyksestä tavarat kalliimmalla kirppikselle myyntiin.
      Muuten, nähty on, ja se on täysin moraalitonta,

      Sinäkin, tunnettu henkilö, joka näin teet, olen luullut sua sivistyneeksi, mutta ...................................

    • saisko tietoo

      Onko tietoo , kun pitää kauan vaikka vuosia pöytää, saako mitään halvennust hintaan ? Ajattelin ku tarviis pöytää mut tulee pian hirmu kalliks, jää vielä vaikka velkaa jos tuottet ei niin mee kaupaks, vastaisko joku jolla on ?

    • hupsut

      Siellä mitään vedätystä ole!! Pitkään ollu kirppiksen asiakkaana ja pitänyt myös pöytääkin silloin tällöin.Kaikki mennyt aina rehellisesti.Nou Broblems :) Nämä on taas näitä huhuja.. vähäjärkisten panettelua ja kateutta.Pitää saada polkea tämäkin yrittäjä maan rakoon.Se on kyllä totta että jotkut hamstraa tavaraa kierrätyksestä ja myy kalliimmalla kirppis pöydässään.Tälläinen harrastus on kyllä aika ällöä!! mutta minkäs sille mahtaa.

    • Tyytyväinen

      Ei ole alennuksia annettu eikä pyydetty,alle 3 euroo päivässä ei ole paljon!Aina on päässy omilleen,jopa voitolle,eikä oo velkaannuttu.Mutta toisten mielestähän kaikki pitäis saada ilimaseksi!Alueen paras kirppis meillä,tilitykset aina oikein,vähän hävikkiä,mutta toivottavasti menevät nekin tarpeeseen!

    • Mukava käyntipaikka

      Todella hyvä kirppis Haapavedellä.

      Pitäjä on ystävällinen ja kohtelias.

      Pysyköön räähkät pois sieltä.

      Jokainen saa ostamallaan tavaralla tehdä mitä ikinä haluaa.

      Kateus pois.

      On helpompi elää ilman kateutta.

    • nähty on

      Jahaa,...... nyt taisi kolahtaa edelliseen kirjoittajaan, noin siinä käy, kun ahanehtii viedä vähävaraisille tarkoitetut vaatteet ja tavarat kierrätyksestä, kirpputorille kalliilla myyntiin.
      Se koirahan se ÄLÄHTÄÄ, mihin kalikka kalahtaa.
      Etkö osaa hävetä ?

    • Nopeat voittavat

      Missä se lukee että kierrätyskeskuksen vaatteet on tarkotettu vähävarasille?Kallistahan tuolla oli kun vasta kävin,paljon kalliimpaa kuin kirpparilla!Semmosta oon huomannu tuolla kirpparilla,että vaatteita katoaa,ja ne ilmestyy mystisesti viikkojen jälkeen takaisin pöytään.Annetaankohan niitä sovitteille??Sellainen ei mielestäni ole todellakaan sopivaa,siinä menettää monta myyntimahdollisuutta!

    • hitaampi

      Ei kierrätyksessä kallista oo,lasten vaatteet on hyvä kuntoisia ja edullisia.Lukemistaki usein löytyy tosi halvalla.Ei siellä kyllä luekaan missään että vaatteet jne.. olisi vähävaraisille,mutta halvemmalla sieltä saa kuin kaupasta.Monet kai sieltä hakee jos ei aina oo vara ostaa kaupasta uutta.

    • hitaampi

      Ja eikös kirppiksellä oo sovituskoppi sovitusta varten?? En usko että annetaan kotia sovitettavaksi.Sitäpaitsi kirppis on aika iso ja asiakkaita käy paljon joten uskoisin että myynnissä olevia vaatteita saattaa kuleksia pöydästä toiseen.Jotkut sellaisia laiskimuksia etteivät jaksa viedä jotain vaatetta takaisin siihen pöytään mistä oli ottanut jos päättää ettei halua vaatetta ostaakkaa.

    • on moraalitonta

      Kyllä se näin on, että lopetappa sinä se kierrätyksestä hamstraaminen, ei varmaan kukaan sinne kierrätykseen vie sen takia, että ne löytyy kohta kirppiksen pöydästä ! Kait sinulla ees senverran on moraali tallella, että tiedät mikä on oikein ja mikä väärin !

    • Jatkakaa harjoituksi

      Olen huomannut sen seikan omalla kohdallani, kun pidin myyntipöytää muutaman viikon ja möin halvalla, kaupaksi kävi. Jotku romut oli kohta uudestaan myynnissä pikkuisen kalliimmalla.
      Minusta on vain hauskaa, kun ihmisissä on "liikemiehen" vikaa.
      Niin sitä pitää !

      • Ei kuulu sulle!

        Joo kyllä sillä ihtesä elättää,vaikka työtä se vaatiikin,ja viitsimistä!Ei ole laiskojen hommaa...tyhmäähän se on ilmaseksi lahjottaa kierrätykseen,saahan sieltä kuka vain ostaa ja mttdä eteenpäin,mitäs se kellekkään kuuluu!Huolehditaanpa vain omista asioista!


      • Harmaa talous
        Ei kuulu sulle! kirjoitti:

        Joo kyllä sillä ihtesä elättää,vaikka työtä se vaatiikin,ja viitsimistä!Ei ole laiskojen hommaa...tyhmäähän se on ilmaseksi lahjottaa kierrätykseen,saahan sieltä kuka vain ostaa ja mttdä eteenpäin,mitäs se kellekkään kuuluu!Huolehditaanpa vain omista asioista!

        "Joo kyllä sillä ihtesä elättää,vaikka työtä se vaatiikin,"


        Toisin sanottuna kyse on pimeästä liiketoiminnasta, josta verottaja, kela, sossu, yms tahot on erittäinkin kiinnostuneita.


    • Eihän siinä mittää

      Kajehtimista pitäisi olla, rehellistä toimintaa, mitäpä niitä romuja ja resuja siellä kirrätyskeskuksess pitää, panee kiertoon vain.
      Teeppä aloittaja samalla lailla niin ei tarvitse muita panetella.

      Kokeile miten tottoisaa hommaa se on.

      • Arveluttavaa 2

        Kyllä sen saattoi arvata että "kadehtimiseksi " menee kun pitää moraalittomana tätä kierrätys - kirppis junailua. Sanoisin tälle ( eihän siinä mitään ) kommentoijalle että keskuudestamme löytyy paljon ihmisä joille kierrätyksen tavarat ei ole mitään " romuja ja resuja " vaan hyödyllistä käyttötavaraa.

        Uskoisin että usea henkilö joka vie ylimääräiset vaatteet ynm, tavarat kierrätykseen ajattelee juuri näitä vähäosaisia ja heidän tarpeitaan, minä ainakin.

        Tässä edellisessä kirjoituksessani ei mitenkään syytetetä kirpputorin yrittäjiä. Heillä ei tähän keissiin ole mitään mahdollisuutta puuttua. Tämä on vain omantunnon kysymys meidä itse kenenkin kohdalla.


    • Katteus

      Se vasta kamala tauti on, ketjun aloittaja taitaa olla itse kirppiksellä töissä, vai mistä moinen seuranta.

      • höpö höpö

        Kirppiksen työntekijöitä ei kiinnosta varmasti katteusasiat,työtä riittää muutenki.


    • Einari kirpulta

      Kyllä nuo Akat on aika märätyksiä, kun ilikeevät tuolla tavalla tehdä, ei mitään kunnioitusta toisia kohtaan.
      Ei ihme että Akkoja kututaanki välillä räähkäksi ja pahankuriseksi.

    • JJ.

      Jaa... jaa... Tähän asti olen ollut tyytyväinen, mutta jostain syystä minulta vedettiin eilen ostoksestani tuplahinta. Kyse oli pienestä summasta, mutta olin silti pettynyt. Löytökin oli muuten hyvä, silti hintalappuun tuli yhtäkkiä puolet lisää. Ei voi jälkeenpäin periä väärää hintaakaan, koska kuittia ei anneta. Ei ole todistetta jälkeenpäin esittää... miksikähän näin, vielä vakioasiakkaalle?

    • Ei vaikeaa

      Olisit pyytäny näyttämään sitä hintalappua uudestaan ja kahtoneet yhdessä et mikä summa siinä on,jos myyjä kahtonu väärin,ku aina ei kaikkien käsiala ole niin selkeä.Ite oon aina asioidessani kirppiksellä laskenu tavaroitten hinnat yhteen mitä tulee maksamaan ja tähän asti on täsmänny kassallaki.

    • JJ.

      Joo. Saattaa olla mahdollista. Taloudellinen tappio oli kyllä melkoisen pieni, että ei tässä kovin vakavasta asiasta ollut kysymys. Ja muutenkin hienoja löytöjä on aina silloin tällöin tullut tehtyä.

    • Millä maksoit?

      Minulle on kyllä aina annettu kuitti, kun olen ostanut jotain kirppikseltä..Toisaalta, jos maksaa pankkikortilla, tulee muistaakseni joku 50 sentin lisämaksu.

      • kuittiko

        Pöytävuokran maksusta en ole koskaan saanut kuittia. Eikös ne tulot yrittäjälle siitä lasketa? Jokaisesta euron ostoksesta olen saanut kuitin, mutta se tulohan kuuluu taas pöydänvuokraajalle.


    • eiookade

      Kyllä mun puolesta saa jokainen yrittää rikastua kirppis myynnillä.
      Vaikkapa niin, että haetaan virosta roinaa,
      tai,
      haetaan köyhäin apua, ruoka avustuksena naapuri pitäjistä,
      tai,
      kierrätyksestä halavalla,
      tai,
      pietään pöytiä joka helvetin pitäjässä.
      Vaatii nääs aika paljon rahhaa, ja aikaa ( siis ei voi olla töissä ), jotta pystyy tällasta pyörittään.
      Toivottavasti jäävät voitolle!!!

    • Ei joo

      Laiskan hommaa, pitää olla mielenkiintoinen harrastus, kaikki harrastuksethan yleensä maksaa.

    • vien muualle

      Minä en edes vie kierrätykseen, eivät pysty mun kohdalla käyttään hyväkseen, vien muualle !

    • EI JÄÄ!

      Eikä multa jää mitään!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe