Tuliko uusi liian varhain

Sorruitko

Tässä linkki luettavaksi.
Uusperhe syntyyn taitaa vaikuttaa aika paljon muutkin syyt kuin todellinen ja aito ajatus yhteisestä elämästä. Se voi olla pako yksinäisyyden pelkoa vastaan ja kuinka usein se onkaan uuden panostuksen vuoksi tehty ratkaisu.
Eli se suhteeseen työntynyt alkaa ohjelmoida toista ensin eroamaan ja heti yhteen muuttamaan, lupaa maat ja taivaat.
Alla oleva linkki kannattaa lukea.
Erästä tilannetta katsoneena, näen sen miten se uusikaan ei ole tehnyt onnelliseksi, jatkuvaa kiputilaa.

http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2014/10/25/ota-menneesta-opiksesi---asiantuntijan-viisi-vinkkia-avioerosta-toipumiseen

63

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että tarkasti lue

      Eli siinähän sulle ohjeita-

      Aika siirtyä eteenpäin ja menneitä ei kannata enää märehtiä. Ainakaan sun joka parikymmentä vuotta jo huutanut suureen ääneen.

    • että sellaista keitt

      Mo ni on täällä kertonut sinulle että on tavannut uuden kumppaninsa muutama vuosi eron jälkeen. Onlko liian nopeasti. Onhan niitä jotka syöksyvät uuteen suhteeseen heti. Kuka onnistuu kuka ei. Ihmisistä kiinni.
      Siinä on muuten aika tärkeitä pointtejamyös sinulle Lissu että laitappas mieleen.



      . Eroa ei kannata lakaista maton alle esimerkiksi uusilla suhteilla tai työnteolla.

      Erosta seuranneet asiat on syytä käydä läpi huolella, ettei ero vaikuta tuleviin suhteisiin. Mitä pikemmin eroa alkaa käydä läpi, sitä parempi. On luonnollista, että eron jälkeen tuntee vihaa joko itseään, entistä kumppaniaan tai tapahtumien kulkua kohtaan.

      4. Ei kannata jäädä pohtimaan sitä, miksi suhde päättyi.

      On parempi keskittyä siihen, mitä kaikkea tapahtui ennen suhteen päättymistä, miksi tietynlaiset suhteet houkuttelevat puoleensa, ja miten valitsi juuri tietyn kumppanin. Pohdintojen avulla ihminen saa selville, mitä hän ylipäänsä hakee parisuhteista, ja miten hän hakee rakkautta.

      5. Ero kannattaa käsitellä niin läpikotaisin kuin mahdollista, sillä tuolloin oppii itsestään eniten.

      Samalla oppii, mitä asioita ei ole syytä viedä mukanaan seuraaviin suhteisiin. On tärkeää muistaa, että toista, tässä tapauksessa entistä puolisoa, ei voi muuttaa. Kumppanin haukkuminen ei kannata, eikä menneille voi enää mitään. Sen sijaan omaa käytöstään ja asenteitaan voi muuttaa. Kannattaa myös ottaa opiksi.

      Lisää vinkkejä lauantain Etelä-Suomen Sanomissa.

      • justmelkein

        Vielä että itsehän erosit ukostasi jo ennekuin ukkos löysi toisen että olisko jo syytä päästää irti. Eli käytös ja asenne, omasi.


      • Luulottelut pois kok
        justmelkein kirjoitti:

        Vielä että itsehän erosit ukostasi jo ennekuin ukkos löysi toisen että olisko jo syytä päästää irti. Eli käytös ja asenne, omasi.

        Voi hyvät kirjoittajat, te teette jotain aivan älytöntä. Teille on juuttunut päähän joku Lissu kuvitelma ja teette kirjoittajan elämästä johtopäätöksiä, jotka tässäkin tapauksessa ovat ihan päin mänty, luulottelua kaikki tyynni.

        Eikä edes sillä kuka on kirjoittaja, pitäisi olla asiaan mitään merkitystä, tuokin Lissu nimittely ja vainoharhainen ajattelu kirjoittajan elämästä on varsin sairasta ajattelutapaa ja kertoo hyvin selvästi, että eronne ovat käsittelemättä, olette hyvin katkeria ja millään ette halua hyväksyä virheitä myös itsessänne.
        Asian ydin onkin tunnustaa itsekin tehneensä virheitä, silloin voi alkaa uuden elämän vähän valoisimmin merkein.

        Kun kirjoitat kuka onnistuu ja kuka ei, merkitys asiaan on myös sillä, onko se entinen ero purettu ja nähty mikä meni vikaan myös omalta kohdalta, toisen virheet näkee ja kokee ja syyttää häntä usein myös omista teoistaan.

        Joten lakatkaa jo ihmeessä luulottelemasta, sillä se kertoo vain siitä, että ette ole valmiit vielä yhtään mihinkään uuteen ja opetelkaa hyväksymään erilaisuutta. Nykypäivän työelämässä joudutte kehityskeskusteluihin , monesti kuukausikeskusteluihin, viikkokeskusteluihin ja päivittäiseen raportointiin. Eli pitää sietää asioita, joista ei välttämättä pidä.
        Kuitenkin kaikesta voi oppia ja sitä vastaan nykyiset ihmiset haraavat vastaan, eli tässäkin kirjoitta0jan kirjoittamaa aletaan solvaamaan, koetaan kaikki vilpitön auttaminen vihamieliseksi, sitten kirjoittajaa sanotaan Lissuksi.
        Olisi toinenkin eli miettiä, olisiko jotain apua päästä irti omasta pahasta olosta kirjoittajan antamilla vinkeillä.

        Se paha olohan kaiken takana kuitenkin on ja itse kirjoitan syystä, että haluaisin näin tuntemattomana, nimettömänä ja paikkakunnattomana auttaa ulos tuosta pahasta olosta. se vaan ei onnistu ilman sanoja.
        Kukaan teistä ei tiedä kuka olen, enkä halua teidän tievänkään, en myöskää tiedä teistä mitään, näen vain nuorten ihmisten suuren pahanolon ja elämisen vaikeuden ja myös pienten lasten ankaran tilanteen perheissä, joissa riidellään, joissa erotaan ja uusperheissä, joissa eroperheen lapsille ei enää riitä aikaa edes siltä omalta vanhemmalta. Ja kun tämä on melkein jokaisessa uusperheessä sama, usein vielä vaihtuu se uuskumppani yhtenään.


      • ●<>
        Luulottelut pois kok kirjoitti:

        Voi hyvät kirjoittajat, te teette jotain aivan älytöntä. Teille on juuttunut päähän joku Lissu kuvitelma ja teette kirjoittajan elämästä johtopäätöksiä, jotka tässäkin tapauksessa ovat ihan päin mänty, luulottelua kaikki tyynni.

        Eikä edes sillä kuka on kirjoittaja, pitäisi olla asiaan mitään merkitystä, tuokin Lissu nimittely ja vainoharhainen ajattelu kirjoittajan elämästä on varsin sairasta ajattelutapaa ja kertoo hyvin selvästi, että eronne ovat käsittelemättä, olette hyvin katkeria ja millään ette halua hyväksyä virheitä myös itsessänne.
        Asian ydin onkin tunnustaa itsekin tehneensä virheitä, silloin voi alkaa uuden elämän vähän valoisimmin merkein.

        Kun kirjoitat kuka onnistuu ja kuka ei, merkitys asiaan on myös sillä, onko se entinen ero purettu ja nähty mikä meni vikaan myös omalta kohdalta, toisen virheet näkee ja kokee ja syyttää häntä usein myös omista teoistaan.

        Joten lakatkaa jo ihmeessä luulottelemasta, sillä se kertoo vain siitä, että ette ole valmiit vielä yhtään mihinkään uuteen ja opetelkaa hyväksymään erilaisuutta. Nykypäivän työelämässä joudutte kehityskeskusteluihin , monesti kuukausikeskusteluihin, viikkokeskusteluihin ja päivittäiseen raportointiin. Eli pitää sietää asioita, joista ei välttämättä pidä.
        Kuitenkin kaikesta voi oppia ja sitä vastaan nykyiset ihmiset haraavat vastaan, eli tässäkin kirjoitta0jan kirjoittamaa aletaan solvaamaan, koetaan kaikki vilpitön auttaminen vihamieliseksi, sitten kirjoittajaa sanotaan Lissuksi.
        Olisi toinenkin eli miettiä, olisiko jotain apua päästä irti omasta pahasta olosta kirjoittajan antamilla vinkeillä.

        Se paha olohan kaiken takana kuitenkin on ja itse kirjoitan syystä, että haluaisin näin tuntemattomana, nimettömänä ja paikkakunnattomana auttaa ulos tuosta pahasta olosta. se vaan ei onnistu ilman sanoja.
        Kukaan teistä ei tiedä kuka olen, enkä halua teidän tievänkään, en myöskää tiedä teistä mitään, näen vain nuorten ihmisten suuren pahanolon ja elämisen vaikeuden ja myös pienten lasten ankaran tilanteen perheissä, joissa riidellään, joissa erotaan ja uusperheissä, joissa eroperheen lapsille ei enää riitä aikaa edes siltä omalta vanhemmalta. Ja kun tämä on melkein jokaisessa uusperheessä sama, usein vielä vaihtuu se uuskumppani yhtenään.

        Sinähän täällä luulet. Kirjoituksesi vuosien varrelta kertoo kaiken. Eli voisitko ottaa ja tarkastella sitä omaa käyttäytymistäs, luulottelut pois.


    • onnen ydin perhe

      Juttuhan on niin, että suhteita saa solmia, kestää ne sitten tai ei, ei voi tietää, MUTTA!! Muita perheenjäseniä EI PIDÄ siihen juttuun sotkea milloinkaan. Heidän pitää antaa rauhassa elää omaa elämäänsä, eikä sotkea heidän elämää,jos oman oelt sotkemut!

      Yksikään lapsi, tai oma sukulainen ei kuulu siihen uuteen olomuotoon, ei kuulu ei!

      Sinä voit sompaa vaikka sata suhdetta läpi ja leikkiä milloin mitäkin perhettä, mutta älä vie lapsiasi, exääsi tai muita sukulaisia siihen mukaan!

      Se ei ole heidän, eikä he kuulu siihen mitä olet sekoillut.

      Kun pidät lapsesi ym läheisesi erossa uusista koiruuksistasi, heillä on hyvä elämä. Näin minä olen tehnyt ja olemme erittäin onnellisia, kun elämäämme ei ole kuulunut ex miehen ex isän sutturoita.

      Olemme hyvä esimerkki siitä, että suuret menetykset kuin toisten ihmisten halu rikkoa jotain tärkeää, menettää merkityksen joskus, kun he ymmärtää olla poissa rikotun perheen läheltä ja elämästä. Kun mies vielä ymmärtää sen ettei tuo sutturoita entisen perheen lähelle ja sukuunsa, niin siitä toipuu ja elmä on erittäin hyvää.

      Kukaan ei ole oikeutettu rikkomaan kenenkään perhettä.

      • Itseppä olet soppasi keittänyt olemalla huono vaimo/äiti/ihminen ja tekstejäsi lukiessa voi vain todeta että yksin sinä olet syyllinen... ...pystyt jopa riitelemään yksinäsi


      • -----

        ""Juttuhan on niin, että suhteita saa solmia, kestää ne sitten tai ei, ei voi tietää, MUTTA!! Muita perheenjäseniä EI PIDÄ siihen juttuun sotkea milloinkaan. Heidän pitää antaa rauhassa elää omaa elämäänsä, eikä sotkea heidän elämää,jos oman oelt sotkemut!""

        Minun aviomieheni ex petti miestäni ja lopulta jätti hänet. Mieheni ei sotkenut elämäänsä, vaan hänet jätettiin. Hänelle ja exälleen tuli ero, mutta lapsista ei voi eikä saa erota. Lapset ovat sekä isänsä että äitinsä perheenjäseniä eron jälkeenkin, vanhemmuus jatkuu eron jälkeen, eikä pääty koskaan.

        ""Yksikään lapsi, tai oma sukulainen ei kuulu siihen uuteen olomuotoon, ei kuulu ei!""

        Mieheni ja minun "olomuoto" on avioliitto. Olemme olleet yhdessä yli 10 vuotta, ja meillä on nykyään yhteisiäkin lapsia. Mieheni lapsi ex-avoliitostaan asuu meillä vuoroviikoin, ja on osa perhettämme.
        Samaten olemme tiiviisti tekemisissä sekä mieheni että minun sukulaisten kanssa. Mieheni vanhemmat, eli minun appivanhempani asuvat naapurissamme. Olen läheinen heidän kanssaan, ja mieheni sisko on yksi parhaista ystävistäni. Tottakai meidän molempien sukulaiset ovat olennainen osa elämäämme, olemmehan sentään aviopari.

        ""Sinä voit sompaa vaikka sata suhdetta läpi ja leikkiä milloin mitäkin perhettä, mutta älä vie lapsiasi, exääsi tai muita sukulaisia siihen mukaan!""

        Me emme kumpikaan ole sompailleet satoja suhteita läpi. Meillä molemmilla on takanamme yksi suhde ennen tätä avioliittoamme. Emmekä me leiki perhettä, vaan kyllä on meillä on ihan oikea perhe. Mieheni ex-avoliiton poika on osa perhettämme, koska mieheni on hänen isänsä, mutta tietenkään miehen ex ei kuulu meidän perheeseemme, hänellä on oma puoliso ja perhe. Samaten exän sukulaiset eivät ole millään tavoin osa elämäämme, mutta tietenkin mieheni ja minun sukulaiset ovat osa elämäämme.

        ""Se ei ole heidän, eikä he kuulu siihen mitä olet sekoillut.
        Kun pidät lapsesi ym läheisesi erossa uusista koiruuksistasi, heillä on hyvä elämä. Näin minä olen tehnyt ja olemme erittäin onnellisia, kun elämäämme ei ole kuulunut ex miehen ex isän sutturoita.""

        Ei meidän avioliittomme ole mikään koiruus. Ja tottakai meidän molempien läheiset kuuluvat meidän elämäämme, ihan normaalisti.

        Vai tarkoitatko tässä meidän tilanteessa koiruuksien tekijällä sitä, joka jätti ja halusi rikkoa liiton? Siinä tapauksessahan se oli mieheni ex. Hän oli se joka otti eron uuden miehen takia. Kyllä meidän mielestämme on silti tärkeää, että lapsi on tekemisissä myös äidin ja tämän uuden perheen kanssa. Kyllä vanhemmuus jatkuu eron jälkeen, ja koska äiti asuu uuden miehensä kanssa, niin tottakai lapsi on tekemisissä sen uuden puolisonkin kanssa.

        ""Kukaan ei ole oikeutettu rikkomaan kenenkään perhettä.""

        Mutta niin kävi; miehen ex halusi elää toisen miehen kanssa, ja jätti sen vuoksi miehensä. Ei kai siihen mitään oikeutusta tarvitse, kenellä tahansa on oikeus ja lupa erota jos niin haluaa. Parisuhde perustuu vapaaehtoiseen tahtoon, ei ketään voi pakottaa olemaan toisen kanssa. Miehenikin oli jälkeenpäin vain tyytyväinen eroonsa. Huomasi, että ex ei ollut hänen tyyppiään, ja että luottamus exään oli kadonnut jo aikoja sitten. Miksi silloin pitäisi jatkaa yhdessä, jos kumpikaan ei halua? Ja miksi lapsen pitäisi menettää kumpikaan vanhemmista eron vuoksi?


      • .........
        ----- kirjoitti:

        ""Juttuhan on niin, että suhteita saa solmia, kestää ne sitten tai ei, ei voi tietää, MUTTA!! Muita perheenjäseniä EI PIDÄ siihen juttuun sotkea milloinkaan. Heidän pitää antaa rauhassa elää omaa elämäänsä, eikä sotkea heidän elämää,jos oman oelt sotkemut!""

        Minun aviomieheni ex petti miestäni ja lopulta jätti hänet. Mieheni ei sotkenut elämäänsä, vaan hänet jätettiin. Hänelle ja exälleen tuli ero, mutta lapsista ei voi eikä saa erota. Lapset ovat sekä isänsä että äitinsä perheenjäseniä eron jälkeenkin, vanhemmuus jatkuu eron jälkeen, eikä pääty koskaan.

        ""Yksikään lapsi, tai oma sukulainen ei kuulu siihen uuteen olomuotoon, ei kuulu ei!""

        Mieheni ja minun "olomuoto" on avioliitto. Olemme olleet yhdessä yli 10 vuotta, ja meillä on nykyään yhteisiäkin lapsia. Mieheni lapsi ex-avoliitostaan asuu meillä vuoroviikoin, ja on osa perhettämme.
        Samaten olemme tiiviisti tekemisissä sekä mieheni että minun sukulaisten kanssa. Mieheni vanhemmat, eli minun appivanhempani asuvat naapurissamme. Olen läheinen heidän kanssaan, ja mieheni sisko on yksi parhaista ystävistäni. Tottakai meidän molempien sukulaiset ovat olennainen osa elämäämme, olemmehan sentään aviopari.

        ""Sinä voit sompaa vaikka sata suhdetta läpi ja leikkiä milloin mitäkin perhettä, mutta älä vie lapsiasi, exääsi tai muita sukulaisia siihen mukaan!""

        Me emme kumpikaan ole sompailleet satoja suhteita läpi. Meillä molemmilla on takanamme yksi suhde ennen tätä avioliittoamme. Emmekä me leiki perhettä, vaan kyllä on meillä on ihan oikea perhe. Mieheni ex-avoliiton poika on osa perhettämme, koska mieheni on hänen isänsä, mutta tietenkään miehen ex ei kuulu meidän perheeseemme, hänellä on oma puoliso ja perhe. Samaten exän sukulaiset eivät ole millään tavoin osa elämäämme, mutta tietenkin mieheni ja minun sukulaiset ovat osa elämäämme.

        ""Se ei ole heidän, eikä he kuulu siihen mitä olet sekoillut.
        Kun pidät lapsesi ym läheisesi erossa uusista koiruuksistasi, heillä on hyvä elämä. Näin minä olen tehnyt ja olemme erittäin onnellisia, kun elämäämme ei ole kuulunut ex miehen ex isän sutturoita.""

        Ei meidän avioliittomme ole mikään koiruus. Ja tottakai meidän molempien läheiset kuuluvat meidän elämäämme, ihan normaalisti.

        Vai tarkoitatko tässä meidän tilanteessa koiruuksien tekijällä sitä, joka jätti ja halusi rikkoa liiton? Siinä tapauksessahan se oli mieheni ex. Hän oli se joka otti eron uuden miehen takia. Kyllä meidän mielestämme on silti tärkeää, että lapsi on tekemisissä myös äidin ja tämän uuden perheen kanssa. Kyllä vanhemmuus jatkuu eron jälkeen, ja koska äiti asuu uuden miehensä kanssa, niin tottakai lapsi on tekemisissä sen uuden puolisonkin kanssa.

        ""Kukaan ei ole oikeutettu rikkomaan kenenkään perhettä.""

        Mutta niin kävi; miehen ex halusi elää toisen miehen kanssa, ja jätti sen vuoksi miehensä. Ei kai siihen mitään oikeutusta tarvitse, kenellä tahansa on oikeus ja lupa erota jos niin haluaa. Parisuhde perustuu vapaaehtoiseen tahtoon, ei ketään voi pakottaa olemaan toisen kanssa. Miehenikin oli jälkeenpäin vain tyytyväinen eroonsa. Huomasi, että ex ei ollut hänen tyyppiään, ja että luottamus exään oli kadonnut jo aikoja sitten. Miksi silloin pitäisi jatkaa yhdessä, jos kumpikaan ei halua? Ja miksi lapsen pitäisi menettää kumpikaan vanhemmista eron vuoksi?

        Hmmm. Toivottavasti Lissulasse lukee ajatuksella tämän... ...vaikka epäilen ettei vieläkään ymmärrä lukemaansa ja "kaipaa"samanlaista lääkettä päivästä toiseen mitä itse täällä kylvää.


      • onnen ydin perhe
        jukni69 kirjoitti:

        Itseppä olet soppasi keittänyt olemalla huono vaimo/äiti/ihminen ja tekstejäsi lukiessa voi vain todeta että yksin sinä olet syyllinen... ...pystyt jopa riitelemään yksinäsi

        En ole, vieras katkera suttura tuli ja rikkoi perheemme. Meillä ei ole mitään osuutta siihen että perheemme hajosi, ulkopuolinen suttura hajoitti, kun halusi nähdä lsten ikävän ja nähdä kun lapset jäävät ilman isää.


      • Hullu olet

        Sinä et ole hyvä esimerkki mistään. Umpihullu narsisti joka on eristänyt lapset isästään.


      • Höpö, höpö
        onnen ydin perhe kirjoitti:

        En ole, vieras katkera suttura tuli ja rikkoi perheemme. Meillä ei ole mitään osuutta siihen että perheemme hajosi, ulkopuolinen suttura hajoitti, kun halusi nähdä lsten ikävän ja nähdä kun lapset jäävät ilman isää.

        Kukaan ei lähde hyvästä suhteesta. Se on varma, vaikka olisi kuinka paljon sutturoita kimpussa.
        Eron tullessa on usein 2 "syyllistä" ja he löytyvät vihkikuvasta.

        T: Itsekin eronnut


      • ette olleet onnen pe
        onnen ydin perhe kirjoitti:

        En ole, vieras katkera suttura tuli ja rikkoi perheemme. Meillä ei ole mitään osuutta siihen että perheemme hajosi, ulkopuolinen suttura hajoitti, kun halusi nähdä lsten ikävän ja nähdä kun lapset jäävät ilman isää.

        Viikolla kerrottiin tutkimuksesta missä asiantuntijat sanoivat, että syy pettämiseen on AINA molemmissa puolisoissa, ei vain siinä joka sitten tekee sen pettämisen. Eli molemmissa on ne taustatekijät mikä ajaa pettämään.
        Sinunkaan perhettä ei rikkonut kukaan ulkopuolinen van sinä ja miehesi. Ja miehesi teki sen liikkeen että läksi. Sinisilmäisenä urvelona syytät vain tuota naista, etkä näe exässäsi mitä vikaa. Kuinka voi olla niin tyhmä, että pidät syyllisenä vain tuota mystistä kolmatta osapuolta? Oletko tosiaan sitä mieltä että exäsi on TÄYSIN syytön siihen että lähti toisen mukaan? Oletko?


      • ..........
        onnen ydin perhe kirjoitti:

        En ole, vieras katkera suttura tuli ja rikkoi perheemme. Meillä ei ole mitään osuutta siihen että perheemme hajosi, ulkopuolinen suttura hajoitti, kun halusi nähdä lsten ikävän ja nähdä kun lapset jäävät ilman isää.

        Kyllä miehes lähti ihan siks että olit huono vaimo etkä tekstien perusteella ole kaksinen ihminen edes.


      • joukolla kylään

        Lissu antaa plussia itselleen. Kukaan terve ihminen ei plussaa sairasta ihmistä. Mennään joukolla lissulle kylään kaikki maailman sutturat.


      • tajusitpa viimein
        Höpö, höpö kirjoitti:

        Kukaan ei lähde hyvästä suhteesta. Se on varma, vaikka olisi kuinka paljon sutturoita kimpussa.
        Eron tullessa on usein 2 "syyllistä" ja he löytyvät vihkikuvasta.

        T: Itsekin eronnut

        No ei lähdekkään omasta halusta.

        Mutta jos joku tulee rikkomaan perheesi niin kolmas on syyllinen. Sitäpä olen yrittänyt monesti selittää, että kolmas on usein syyllinen. Ei monikaan itse perhettään hajoita.

        Juuri olet nyt oivaltanut asian ytimen. Hyvä.


      • tunnusta vaan
        joukolla kylään kirjoitti:

        Lissu antaa plussia itselleen. Kukaan terve ihminen ei plussaa sairasta ihmistä. Mennään joukolla lissulle kylään kaikki maailman sutturat.

        Sinäkin annat lissulle plussia, olen nähnyt.


      • Tyhmä olet
        tajusitpa viimein kirjoitti:

        No ei lähdekkään omasta halusta.

        Mutta jos joku tulee rikkomaan perheesi niin kolmas on syyllinen. Sitäpä olen yrittänyt monesti selittää, että kolmas on usein syyllinen. Ei monikaan itse perhettään hajoita.

        Juuri olet nyt oivaltanut asian ytimen. Hyvä.

        sinä et kyllä tajunnut mitä edellinen kertoi.


      • ???????????
        tajusitpa viimein kirjoitti:

        No ei lähdekkään omasta halusta.

        Mutta jos joku tulee rikkomaan perheesi niin kolmas on syyllinen. Sitäpä olen yrittänyt monesti selittää, että kolmas on usein syyllinen. Ei monikaan itse perhettään hajoita.

        Juuri olet nyt oivaltanut asian ytimen. Hyvä.

        "Eron tullessa on usein 2 "syyllistä" ja he löytyvät vihkikuvasta"

        Lissulässyvastaa:
        ""Mutta jos joku tulee rikkomaan perheesi niin kolmas on syyllinen. Sitäpä olen yrittänyt monesti selittää, että kolmas on usein syyllinen. Ei monikaan itse perhettään hajoita.

        Juuri olet nyt oivaltanut asian ytimen. Hyvä""

        Eikö sua hävetä tyhmyytesi?


    • Selätä asia

      Eihän se ihan noinkaan mene, silmiään ei voi sulkea, se elämä ennen eroa on ollut olemassa, eikä se unohdu lapsilta eikä sukulaisiltakaan, vaikka yrittäisit kuinka hillua nyt, että lapset eivät uusia suhteita näe.
      En tiedä tilannettasi, eikä sitä edes tarvitse täällä ruotiakaan, itse tiedät.

      Kyllä sinä itsekin tuolla asenteella olet erosta rikkonainen ja et pysty näkemään nyt voimakkaan tahtosi takaa lastesi tilannetta oikealla tavalla.
      Olet yhä voimakkaiden tunteiden viemänä vähän hajallaan, tarvitaan valtavasti henkistä tasapainoa, että päästään yli eron.
      Kun sinä velloo, tekee todella hallaa niin itselleen kuin lapsilleen ja läheiset kärsii nähdessään tuon uhmakkuuden.

      Jätä nuo nimittelyt, niillä tuhoat vain lastesi elämää, ja koeta päästä yli asian niin, että sinun ei tarvitse siitä jatkuvasti paasata joka puolella.
      Et koe itseäsi syylliseksi, mutta totuushan on että kahta tarvitaan, että etääntyy niin kodistaan, jotta toinen lähtee etsimään seuransa muualta.
      Toki tällainen ihminen saa houkuttajat kimppuunsa ja uskoo saavansa toisen ihmisen kanssa paremman elämän.

      Oletko yhtenäkään päivänä vielä löytänyt itsestäsi hitustakaan syytä siihen miten perheessänne on käynyt, olisi aika jo
      Tuskin lasten isä iloitsee tilanteesta, mutta nyt olet julma ja hän ei muuta voi.

      • pźtr

        Selätä vaan itses. Ei noille kirjoitelmisi voi muuta kuin nauraa. Meeppä selittään jollekkin tuttavalle tai kylämiehelle samaa stoorii livenä. Ne kuolee nauruun. Voisit vaikkapa kyläteatterissa esittää tuon sketsinä.


    • Pitää vain herjata

      Juuri tuo asenne pitäisi saada kitkettyä, tuo yliolkainen asenne kaikkeen, vain minä itse, vaikka pää on ihan sekaisin.
      Asia ei ole sketsi muille kuin sinulle joka epätoivoisesti yrität rimpuilla erosi jälkeen uskoisin. Onko näin kerro.

      Mietipä asiaa muutaman vuoden kuluttua, arvoisa ztr

      • näin on

        Hirveän katkeria ja kateellisia ihmisiä on osa täällä, jotkut ovat asiallisia mutta nämä lissun haukkujat on juttu sinänsä, eivät osaa erottaa oiekaa ja väärää. Perheitä saa rikkoa mutta sitten exä ei saa edes olla missään tekemisissä ex miehen kanssa tai muutenkaan olla se exä, vika on aina hänessä teki hän mitä tai ei tehnyt.

        Se on katkeraa ja epätoivoista. Lissu on hyvä ihminen.


      • ........
        näin on kirjoitti:

        Hirveän katkeria ja kateellisia ihmisiä on osa täällä, jotkut ovat asiallisia mutta nämä lissun haukkujat on juttu sinänsä, eivät osaa erottaa oiekaa ja väärää. Perheitä saa rikkoa mutta sitten exä ei saa edes olla missään tekemisissä ex miehen kanssa tai muutenkaan olla se exä, vika on aina hänessä teki hän mitä tai ei tehnyt.

        Se on katkeraa ja epätoivoista. Lissu on hyvä ihminen.

        Niin mitä hittoa se EX roikkuisi siinä entisessä vieraassa ulkopuolisessa ihmisessä kun on uusi rakas kumppani... ...kyllä Lissulasse on niin kuutamolla olla ja taitaa ei hänellä ole enään eron jälkeen miestä eikä ydinperhettä... ...mutta miehellä on uusperhe johon ex ja ex:n suku ei kuulu ovat vieraita


      • k,lmas rikkoo usein
        ........ kirjoitti:

        Niin mitä hittoa se EX roikkuisi siinä entisessä vieraassa ulkopuolisessa ihmisessä kun on uusi rakas kumppani... ...kyllä Lissulasse on niin kuutamolla olla ja taitaa ei hänellä ole enään eron jälkeen miestä eikä ydinperhettä... ...mutta miehellä on uusperhe johon ex ja ex:n suku ei kuulu ovat vieraita

        Ei kukaan roiku missään paitsi se mies ex viamossa, kun perhe on rikottu ilman hänen ja vaimonsa tahota, niin eihän se rakkau ole loppunut vaan joku on tullut rikkomaan heidän perheen.

        Ihan sama vaikka olisi viiskyt uutta kunhan ei lapset joudu kärsimään perhenrikkojista, heitä ei tarvi sotkea isän päähänpistoihin ollenkaan.


    • lissu on paras

      Lissu on hyvä tyyppi ja kaikki hänen kannustajat ja puolustajat ymmärtävät.

      Katkerat ihmiset vaan mollaa... heillä on ongelma ei lissulla ja hänen puolustajillaan jotka ovat saa mieltä.

      • .........

        Lieneekö ihminen ollenkaan se huono äiti paha ihminen


      • minä kysyn nyt

        Tuntuuko tutulta. Sä suollat tätä sanaa. Tämä kyllä nyt osuu sinun.

        Katkeruus on kuin ympäristömyrkky. Katkera ihminen epäilee, tuomitsee ja moralisoi toisia ihmisiä eikä näe omaa vastuutaan ongelmasta vaan säälii itseään.

        Että miten on. Voisitko katsoa sinne oman pääsi sisää ja alkaa todella miettimään.
        miksi tuomitset, ivaat, pilkkaat ja moralisoit muita ihmisiä .

        Mikä , omasta mielestäsi, sinusta tekee itsestäsi muita ihmisiä paremman että sinulla on varaa tehdä tällaista.


    • Osotus kannattaa

      Sanasota on tälläkin palstalle senlaatuista, että pahaa tekee.

      Mitä varten täällä kukaan lähtee tuolle sanasodan kannalle, sitä en lainkaan ymmärrä.
      Miksi pitää ikään kuin puolustautua jotakin vastaan, eihän sitä muuksi pysty ymmärtämään kuin että asianomainen näkee siinä omia polkujaan koskettavan asian ja ei todellakaan ole siinä vaiheessa että jaksaisi vielä hyväksyä millään tavoin olleensa väärässä.
      Vaikka täällä olisi kuinka hyvä kirjoitus, josta voisi noukkia vaikkapa rohkaisua päätöksilleen täytyy vain olla eri mieltä.

      Miksi ihmisistä on tullut niin itsekkäitä, että hakkaavat päänsä kiveen vaikka kuinka monta kertaa, mutta millään ei kuunnella mitään tahoa, siinä sitten hakataan samalla ne entisten liittojen lapsetkin murskaksi samalla kertaa.

      Voisiko ne pienet lapset aina asettaa elämänsä ykkösiksi, silloin ehkä voisi hieman odotella ja valikoida paremmin uuden kumppanin.

      Kyllä kaunissanaisia donjuaneita löytyy pilvin pimein, monta naista jo läpikäyneet livertäjät osaavat asiansa, mutta kun heihin pitäisi saada pidettyä pitkä etäisyys ja löytää se vakaa ja tasapainoinen, ei ehkä ole niin ahkera sanomaan hellittelysanoja, mutta varmasti turvallisempi vaihtoehto.
      Kyllä hekin osaavat varmasti seksin, sillä vanha sanontahan menee, että "kyllä luonto ajaa tikanpojan puuhun".

    • Onnen ydin perhe

      On se hyvä, että minä atjusin jo heti kieltää ettei mies tuo sutturoitaan meille koska he rikkoivat meidän perheen. Miksi hänen olisi pitänyt tuoda näytille perheenrikkojat, ja sotkemaan lisää meidän kotiiamme ja aisotia?
      En ymmärrä.

      Ikinä ei olla nähty sutturoita, emmekä haluakkaan. Emme halunneet enää lisää ongelmia ja pahaa mieltä meille.
      Lapset menetti isänsä joka hylkäsi ja vaihtoi sutturoihin, ja se riitti.

      Olisi kauheeta pakottaa lapest näkemään tai edes menemään sutturoiden kynsiin, meillä ei ole niin tehty.
      Lapset sanovatkin että olen maailman paras äiti kun en pakottanut sutturoita meille heitä haukkumaan.

      Mie tajusi itsekin että ne perheenrikkojat ovat meille huonoa seuraa ja ei tuonut pakolla niitä meille.

      Emme lasten kanssa varmasti tuntisi enää toisiamme jos mies olisi pakottanut lapset katselemaan sutturoita ja kuuntelemaan heidän haukkuja.
      Mihin me heitä olisimme tarvinneet? Emme mihinkään.

      Mihin jotkut niitä tarvii? Siivoomaan vai pyykkämään?

      Olemme niin etuoikeutettuja kun emme ole joutuneet sutturoiden kynsiin.

      • (~~~~~~)

        No niin hakkaapa nyt sitä päätäs kiveen. Monomaaninen pärson. Yhtä ja samaa , ei sulla muuta. Jos sulla oli muuan Don Juan, niin minkäs me sille voimme.

        Sanasodasta puheenollen, sinä olet tämän palstan pahin trollaaja ja sinä tiedät itsekin sen. Sinä et tiedä muuta kuin omasta elämästäsi joten älä ole tietävänäsi miten muut elää.


      • ........

        Oikeesti sinä olet huonoa seuraa lapsille lapsen kehitystä ajatellen ! Sinä olet huono äiti/vaimo/ihminen... ...narsisti ei ole missään hyvä


      • onnen ydin perhe
        ........ kirjoitti:

        Oikeesti sinä olet huonoa seuraa lapsille lapsen kehitystä ajatellen ! Sinä olet huono äiti/vaimo/ihminen... ...narsisti ei ole missään hyvä

        sanoo kaktkra ja kateellinen ihminen.

        Olen psykologiaa lukeneena törmännyt usein tämmöisiin mielipiteisiin, jossa yritetään mitätöidä toisten ihmisten joilla menee hyvin, mielipiteet, koska itselläsi ei mene. Se on ymmärrettävää mutta siitä voi parantua kun hakee apua ja kertoo omasta ongelmasta.
        Voit toki tännekin kirjoittaa ja acautua, minä kestän paljon.. sillä annan mennä toisesta korvata sisään ja toisesta ulos. En ota henkilökohtaisesti sinun loukkauksia.. koska tiedän että sulla on nyt erittäin vaikeaa.


      • onnen ydin perhe kirjoitti:

        sanoo kaktkra ja kateellinen ihminen.

        Olen psykologiaa lukeneena törmännyt usein tämmöisiin mielipiteisiin, jossa yritetään mitätöidä toisten ihmisten joilla menee hyvin, mielipiteet, koska itselläsi ei mene. Se on ymmärrettävää mutta siitä voi parantua kun hakee apua ja kertoo omasta ongelmasta.
        Voit toki tännekin kirjoittaa ja acautua, minä kestän paljon.. sillä annan mennä toisesta korvata sisään ja toisesta ulos. En ota henkilökohtaisesti sinun loukkauksia.. koska tiedän että sulla on nyt erittäin vaikeaa.

        Mistä voi olla kateellinen narsistille voi v***u mikä ääliö oikein olet äidin kuvatus ! Mulla on uusi vaimo uusperhe ja lapset käy sopimuksen mukaan ja ex puolisot on Ymmärtänyt pysyä poissa sukulaisineen. Ei todellakaan ole mitään syytä olla kateellinen sonnitautiselle narsisti äidin kuvatukselle!


      • reino repe reiska
        jukni69 kirjoitti:

        Mistä voi olla kateellinen narsistille voi v***u mikä ääliö oikein olet äidin kuvatus ! Mulla on uusi vaimo uusperhe ja lapset käy sopimuksen mukaan ja ex puolisot on Ymmärtänyt pysyä poissa sukulaisineen. Ei todellakaan ole mitään syytä olla kateellinen sonnitautiselle narsisti äidin kuvatukselle!

        Hih, mä luulen et sun lapset käyv siellä vaan urkkimassa, ei ne oikeesti välitä susta tippaakaan. Noin kylmä ihminen heidän äitiään kohtaan joka on saanut vaikuteet perheenrikkojasta, niin en ikinä usko et lapsesi tosissaan halusi sua edes nähdä.

        Voi jukkeliskukkelis... kuin sinisilmäinen sinä ole.


      • ja taas kännissä
        onnen ydin perhe kirjoitti:

        sanoo kaktkra ja kateellinen ihminen.

        Olen psykologiaa lukeneena törmännyt usein tämmöisiin mielipiteisiin, jossa yritetään mitätöidä toisten ihmisten joilla menee hyvin, mielipiteet, koska itselläsi ei mene. Se on ymmärrettävää mutta siitä voi parantua kun hakee apua ja kertoo omasta ongelmasta.
        Voit toki tännekin kirjoittaa ja acautua, minä kestän paljon.. sillä annan mennä toisesta korvata sisään ja toisesta ulos. En ota henkilökohtaisesti sinun loukkauksia.. koska tiedän että sulla on nyt erittäin vaikeaa.

        Juoppohullu sinä olet ja luet alkologiaa suoraan pullosta.


      • katkera itse Lässy
        reino repe reiska kirjoitti:

        Hih, mä luulen et sun lapset käyv siellä vaan urkkimassa, ei ne oikeesti välitä susta tippaakaan. Noin kylmä ihminen heidän äitiään kohtaan joka on saanut vaikuteet perheenrikkojasta, niin en ikinä usko et lapsesi tosissaan halusi sua edes nähdä.

        Voi jukkeliskukkelis... kuin sinisilmäinen sinä ole.

        No nii Lässy. Otetaanpa uusiksi. Eli sinä olet katkera josta syytät muita ja sinä olet erittäin katkera.

        KATKERUUS on kuin YMPÄRISTÖMYRKKY . KATKERA ihminen epäilee, tuomitsee ja moralisoi toisia ihmisiä, eikä näe omaa vastuuta ongelmastaan, vaan Säälii itseään.


      • älä ota enää jukkeli
        ja taas kännissä kirjoitti:

        Juoppohullu sinä olet ja luet alkologiaa suoraan pullosta.

        siinäs kuulit jukkelikukkelis.. juoppohullu oot!!!


      • lissu on superstar
        (~~~~~~) kirjoitti:

        No niin hakkaapa nyt sitä päätäs kiveen. Monomaaninen pärson. Yhtä ja samaa , ei sulla muuta. Jos sulla oli muuan Don Juan, niin minkäs me sille voimme.

        Sanasodasta puheenollen, sinä olet tämän palstan pahin trollaaja ja sinä tiedät itsekin sen. Sinä et tiedä muuta kuin omasta elämästäsi joten älä ole tietävänäsi miten muut elää.

        Lissu on erittäin fiksu ihminen, ilman häntä ei tätä palstaa olisi, nyt vuorovaikutus on suurta ja asiapitoista ja erittäin mielenkiintoista.

        Asiat riitelee ette te hyvät ihmiset.


      • ........
        reino repe reiska kirjoitti:

        Hih, mä luulen et sun lapset käyv siellä vaan urkkimassa, ei ne oikeesti välitä susta tippaakaan. Noin kylmä ihminen heidän äitiään kohtaan joka on saanut vaikuteet perheenrikkojasta, niin en ikinä usko et lapsesi tosissaan halusi sua edes nähdä.

        Voi jukkeliskukkelis... kuin sinisilmäinen sinä ole.

        Niin erossa muuttui vieraaksi ihmiseksi ja olen ymmärtänyt mitä ero tarkoittaa ja mulla ei ole mitään velvotteita ex vaimoa kohtaan täysin vieras ihminen ja uusi vaimo tarvitsee kaiken sen tuen mitä voin antaa


      • Kaikkea kirjoitat
        lissu on superstar kirjoitti:

        Lissu on erittäin fiksu ihminen, ilman häntä ei tätä palstaa olisi, nyt vuorovaikutus on suurta ja asiapitoista ja erittäin mielenkiintoista.

        Asiat riitelee ette te hyvät ihmiset.

        Niiiin ja joulupukki on olemassa......


      • hullu mikä hullu
        katkera itse Lässy kirjoitti:

        No nii Lässy. Otetaanpa uusiksi. Eli sinä olet katkera josta syytät muita ja sinä olet erittäin katkera.

        KATKERUUS on kuin YMPÄRISTÖMYRKKY . KATKERA ihminen epäilee, tuomitsee ja moralisoi toisia ihmisiä, eikä näe omaa vastuuta ongelmastaan, vaan Säälii itseään.

        Joo mutta minä en sääli lissua, on vakavasti mielisairas. En tiedä onko koskaan hakenut psygiatrista apua tai saa mielialalääkkeitä mutta näyttää siltä että mikään ei ole auttanut. Joko lääkärillä ei ole käyty tai lääkkeitä ei ole syöty tai lääkkeet eivät ole tehonneet. Mielestäni suljetun osaston tapaus. Pilannut vielä lapsiensakin elämät.


      • olemassa on
        Kaikkea kirjoitat kirjoitti:

        Niiiin ja joulupukki on olemassa......

        No niin on.


      • lissu on superstar kirjoitti:

        Lissu on erittäin fiksu ihminen, ilman häntä ei tätä palstaa olisi, nyt vuorovaikutus on suurta ja asiapitoista ja erittäin mielenkiintoista.

        Asiat riitelee ette te hyvät ihmiset.

        Ääliö lissu on ja toivottavasti pääsee pian martyyrien joukkoon. Jos olisimme islamilaisessa maassa niin Lissu voisi olla vaikka sika.


      • lissu se juoppo on
        älä ota enää jukkeli kirjoitti:

        siinäs kuulit jukkelikukkelis.. juoppohullu oot!!!

        Älä lissu selitä tuo juoppohulluus oli tarkoitettu sinulle, oikealle juopolle.


      • suksi hellll
        älä ota enää jukkeli kirjoitti:

        siinäs kuulit jukkelikukkelis.. juoppohullu oot!!!

        Tän jälkeen mitä olet kirjoitellut tänne toivon että joudut helvettiin, palat ja kärvistelet sellaisessa tulessa etkä kuole. Tunnet vaan helvetinmoista kipua koko ajan. Sen sinä olet ansainnut.
        Sä ilkeet kirjoitella mitä tahansa toisten kärsimyksistä. Eli tuosta onnettomuudesta. Siksi pala helvetian tulessa.


      • sulle just
        suksi hellll kirjoitti:

        Tän jälkeen mitä olet kirjoitellut tänne toivon että joudut helvettiin, palat ja kärvistelet sellaisessa tulessa etkä kuole. Tunnet vaan helvetinmoista kipua koko ajan. Sen sinä olet ansainnut.
        Sä ilkeet kirjoitella mitä tahansa toisten kärsimyksistä. Eli tuosta onnettomuudesta. Siksi pala helvetian tulessa.

        Niin siinäs kuulit jukkeli.


    • Karkasi mopo taas

      On taas karannut keskustelu aiheesta, näyttää olevan alku "tuliko uusi liian varhain".

      Kukaan ei ole vastannut siihen, asiaahan kyseltäisiin niiltä, jotka ovat sen uuden ottaneet, ei niiltä, jotka on mahdollisesti jättänyt.

      Paljon mielenkiintoisampaa olisi kuulla olisi kuulla tuohon asiallisia kirjoituksia kuin tätä samaa riitelyä, joka ei johda mihinkään.

      • pohdintaa

        Kuuleppas lääperöinen,sä tappelet täälläihan itsekseis. Alotuksen nimipitäisi olla Riidankylväjä.


        No niin aloitetaanpas.

        Ero kannattaa käsitellä niin läpikotaisin kuin mahdollista, sillä tuolloin oppii itsestään eniten.

        Samalla oppii, mitä asioita ei ole syytä viedä mukanaan seuraaviin suhteisiin. On tärkeää muistaa, että toista, tässä tapauksessa entistä puolisoa, ei voi muuttaa. Kumppanin haukkuminen ei kannata, eikä menneille voi enää mitään. Sen sijaan omaa käytöstään ja asenteitaan voi muuttaa. Kannattaa myös ottaa opiksi.

        Siinäpä Lissu Lääverille pohtimista.

        Syytä olisi myös muuttaa käytöstään sen suhteen että ei syyttäisi koko maapallon naisia hänen erostaan. Pohtisi sitä mikä oli hänen osuuteensa siihen miksi aikoinaan erosi miehestään ja laittoi ukkelin taipaleelle, Ukko meni ja löysi uuden naisen. Sota oli valmis.


      • miljoona plussaa exälle
        pohdintaa kirjoitti:

        Kuuleppas lääperöinen,sä tappelet täälläihan itsekseis. Alotuksen nimipitäisi olla Riidankylväjä.


        No niin aloitetaanpas.

        Ero kannattaa käsitellä niin läpikotaisin kuin mahdollista, sillä tuolloin oppii itsestään eniten.

        Samalla oppii, mitä asioita ei ole syytä viedä mukanaan seuraaviin suhteisiin. On tärkeää muistaa, että toista, tässä tapauksessa entistä puolisoa, ei voi muuttaa. Kumppanin haukkuminen ei kannata, eikä menneille voi enää mitään. Sen sijaan omaa käytöstään ja asenteitaan voi muuttaa. Kannattaa myös ottaa opiksi.

        Siinäpä Lissu Lääverille pohtimista.

        Syytä olisi myös muuttaa käytöstään sen suhteen että ei syyttäisi koko maapallon naisia hänen erostaan. Pohtisi sitä mikä oli hänen osuuteensa siihen miksi aikoinaan erosi miehestään ja laittoi ukkelin taipaleelle, Ukko meni ja löysi uuden naisen. Sota oli valmis.

        Lissun exä on viisas mies. Tajusi paeta korkeelta ja kovaa kamalan akan kourista. Aatelkaa jos olis tullut kakarat tehtyä tommosen akan kanssa, kamala painajainen. Jos kakaratkin olis vielä perinyt ton akan luonteen, niin ei ihmekkään että exä lähti. Eikä halua olla missään tekemisissä. Kaikki tuki ja ymmärrys lissun exälle.


      • mene hoitoon
        miljoona plussaa exälle kirjoitti:

        Lissun exä on viisas mies. Tajusi paeta korkeelta ja kovaa kamalan akan kourista. Aatelkaa jos olis tullut kakarat tehtyä tommosen akan kanssa, kamala painajainen. Jos kakaratkin olis vielä perinyt ton akan luonteen, niin ei ihmekkään että exä lähti. Eikä halua olla missään tekemisissä. Kaikki tuki ja ymmärrys lissun exälle.

        Oletpa katkera, voi hyvänen aika.. oikein huokuu kylmää viimaa, kun katkeruus leijailee ympäri kylääsi...


      • niele katkeruus
        mene hoitoon kirjoitti:

        Oletpa katkera, voi hyvänen aika.. oikein huokuu kylmää viimaa, kun katkeruus leijailee ympäri kylääsi...

        Mites se taas oli:
        KATKERUUS on kuin YMPÄRISTÖMYRKKY . KATKERA ihminen epäilee, tuomitsee ja moralisoi toisia ihmisiä, eikä näe omaa vastuuta ongelmastaan, vaan Säälii itseään.

        Tämä on kuvaus sinusta Lissu. Niele vaan sitä katkeraa kalkkias. Älä kylvä sitä, ainakaam lapsiisi. Katkeruus tarttuu niihin jotka ovat lähelläsi.


      • älä ota enään
        mene hoitoon kirjoitti:

        Oletpa katkera, voi hyvänen aika.. oikein huokuu kylmää viimaa, kun katkeruus leijailee ympäri kylääsi...

        Mitä katkeraa sinä nyt tuossa näet, on se hyvä et joku puolustaa sitä sun exääsikin, kun sinä vaan haukut sitä ja sen vaimoa.
        Jos tääl joku katkera on, niin sinä.
        Sinun olis pitänyt sitä hoitoa saada jo 10v takasin, niin olisit jotenkin tasapainoisempi, nyt olet vuosien varrella tullut ihan umpihulluksi.


    • Toivotonta on

      Ja kun tuo avaus kysymys on suoraan erään tutkimuksen otsikko, ei kenenkään Lissun tai muun keksinä, kuten koko linkin asia.

      Jos ei edes lueta tutkittua tietoa, vaan haukkua retostellaan täällä, mikä ihme ihmisiä ahdistaa tuolla tavoin.

      Taasen on aika paha arvelu autokolarin tapahtumista, joten toivon todella että edes lukisitte asiantuntevaa tekstiä, kun sinne terapioihin on niin vaikea mennä.

      Hyvin halvalla saa myös kirjoja, joita voi ostaa netin kautta, että kukaan ei tiedä, että yritätte selvittää ajatuksia ja leimaa mielenvikaisiksi, kun täällä jatkuvasti leimaatte toisia.

      Kirjoittakaa paperille omaa tarinaanne, sekin auttaa ulos kirjoittamasta tänne noita Lissu viestejä ja toivottavasti muussakin elämässä parempaan suuntaan.
      Katujen ja kapakoiden terapia on syöksykierre eikä varmasti auta.

      Niin hartaasti toivon, että selviätte elämässä eteenpäin ja osaatte pitää puolenne.

      • taas äiti rakastanut kuo

        Liitto ollut karilla ja mies halunnut erota. Mitä tekee äiti? Ajaa lapset kyydissä linjurin nokkaan.
        Kyllä äidit rakastaa lapsiaan. Nyt on parempi että lissu pitää päänsä kiinni äidin kaikkivoivasta rakkaudesta. Näitä surullusia tapahtumia on aivan liikaa.


      • linkittää

        Jep se linkki voi olla. Avioeroista ja siitä selviytymisestä. Monta eri kohtaa.

        Tuossa aloituksessa lukee että Suhteeseen työntynyt alkaa ohjelmoimaan....Eli vedettiin sivusta syyllinen

        Eli halutaan syyllistää vaan sitä jotain kolmatta osapuolta jota aina ei siihen eroon kuulu.

        Se että jotkut menee a-eron jälkeen uuden kumppanin kanssa yhteen on taas toinen asia. Se kuuluu heille ja on heidän asiansa ei Lässyn.

        On siinä ohjeita molemmille osapuolille ja se linkki nimenomaan aloittajan linkittämä.


      • nnin metsät vastaa..

        Lissu nimeenomaan saa riidan täällä aikaan. Lissun arvelut toisten asioista siis luuleminen. Eikö niihin saa antaa vastauksia. Pitääkö sinun mielestäsi olla hiljaa kun hän suoltaa älyttömiä tarinoitaan.

        Luin tuolta arkistosta erään uusioäidin tarinaa kuin hänen miehensä oli kuolemassa ja mies järjesteli tyttärensä asiaa että äitipuoli olisi adoptoinut tyttären. Mitä Lissu teki. Alkoi solvaamaan äitipuolta rahanahnedesta sun muusta.
        Edes paha sairaus ei tuota Lissua pysäytä. Toinen on surusta ja muusta sekaisin, Onko oikein.
        Kirjoittaa palstalle ja Lissu solvaa.

        Lissu on ihan omalla käytöksellään aihettanut itselleen tämän.


      • tuli suru
        taas äiti rakastanut kuo kirjoitti:

        Liitto ollut karilla ja mies halunnut erota. Mitä tekee äiti? Ajaa lapset kyydissä linjurin nokkaan.
        Kyllä äidit rakastaa lapsiaan. Nyt on parempi että lissu pitää päänsä kiinni äidin kaikkivoivasta rakkaudesta. Näitä surullusia tapahtumia on aivan liikaa.

        Kun kukaan muukaan meistä ei tiedä mitä on tapahtunut ja mikä tilanne niin jätetään arvelut sikseen. Rauha äidille ja lapsille. Toivottavasti pääsevät sinne missä on hyvä olla.


      • Myöeläminen
        nnin metsät vastaa.. kirjoitti:

        Lissu nimeenomaan saa riidan täällä aikaan. Lissun arvelut toisten asioista siis luuleminen. Eikö niihin saa antaa vastauksia. Pitääkö sinun mielestäsi olla hiljaa kun hän suoltaa älyttömiä tarinoitaan.

        Luin tuolta arkistosta erään uusioäidin tarinaa kuin hänen miehensä oli kuolemassa ja mies järjesteli tyttärensä asiaa että äitipuoli olisi adoptoinut tyttären. Mitä Lissu teki. Alkoi solvaamaan äitipuolta rahanahnedesta sun muusta.
        Edes paha sairaus ei tuota Lissua pysäytä. Toinen on surusta ja muusta sekaisin, Onko oikein.
        Kirjoittaa palstalle ja Lissu solvaa.

        Lissu on ihan omalla käytöksellään aihettanut itselleen tämän.

        Mielestäni pitää jotkut kirjoitukset jättää omaan arvoonsa ja jos kokee ne joksikin Lissu jutuiksi.

        On aivan turhaa käydä täällä minkäänlaista sananvaihtoa toisen kanssa, jos se saa ärsyyntymään. Se jatkuu ja jatkuu ja mikään ei kuitenkaan muutu ei omalla eikä kirjoittajan kohdalla, koska yhteyttä ei synny ja kumpikaan ei koe saavansa siitä muuta kuin ärtymystä aina vain pahempiin solvauksiin.

        Pitää osata vaieta, vaikka ei olisikaan samaa mieltä ja kun täällä ihmiset eivät edes tunne toisiaan sitä suuremmalla syyllä. Omakohtaisiksi asioita ei pidä suoraan kokea kenenkään. Yhtäläisyyksiä omaan kohtaloon voi olla, sille ei voi mitään.

        Monet kirjoittavat elävät vaikeaa vaihetta elämässään ja silloin kirjoittavat sellaista, jota eivät muussa tilanteessa kirjoittaisi, joten ei mollata niitäkään, heillä voi olla hyvinkin rankkaa.
        Myötäelää voinee niinkin, että ei ole samaa mieltä, voi kertoa vaikka miten on itse selvinnyt ja yrittää jättää senkin ilman yksityiskohtia.

        Sitä myötäelämistä moni tarvitsee ja jonkin hyvän sanan, jotta jaksaa eteenpäin.


      • taas on äiti rakastanut
        tuli suru kirjoitti:

        Kun kukaan muukaan meistä ei tiedä mitä on tapahtunut ja mikä tilanne niin jätetään arvelut sikseen. Rauha äidille ja lapsille. Toivottavasti pääsevät sinne missä on hyvä olla.

        Joo ei tiedetä varmaksi, mutta arvaahan sen. Ero tai taloudellinen syy. Mutta olkoompa aikuisten välit mitä tahansa, niin lasten surmaaminen on väärin, eläminen on kuitenkin aina parempi vaihtoehto ja "parempi paikka" lapsille kuin kuolema. Joten siitä rauhan toivottamisesta äidille olen eri mieltä.


      • nähtyon
        Myöeläminen kirjoitti:

        Mielestäni pitää jotkut kirjoitukset jättää omaan arvoonsa ja jos kokee ne joksikin Lissu jutuiksi.

        On aivan turhaa käydä täällä minkäänlaista sananvaihtoa toisen kanssa, jos se saa ärsyyntymään. Se jatkuu ja jatkuu ja mikään ei kuitenkaan muutu ei omalla eikä kirjoittajan kohdalla, koska yhteyttä ei synny ja kumpikaan ei koe saavansa siitä muuta kuin ärtymystä aina vain pahempiin solvauksiin.

        Pitää osata vaieta, vaikka ei olisikaan samaa mieltä ja kun täällä ihmiset eivät edes tunne toisiaan sitä suuremmalla syyllä. Omakohtaisiksi asioita ei pidä suoraan kokea kenenkään. Yhtäläisyyksiä omaan kohtaloon voi olla, sille ei voi mitään.

        Monet kirjoittavat elävät vaikeaa vaihetta elämässään ja silloin kirjoittavat sellaista, jota eivät muussa tilanteessa kirjoittaisi, joten ei mollata niitäkään, heillä voi olla hyvinkin rankkaa.
        Myötäelää voinee niinkin, että ei ole samaa mieltä, voi kertoa vaikka miten on itse selvinnyt ja yrittää jättää senkin ilman yksityiskohtia.

        Sitä myötäelämistä moni tarvitsee ja jonkin hyvän sanan, jotta jaksaa eteenpäin.

        No sanoppa se Lässylle. Empatiakykyä ei sillä ole ollenkaan ja en kovin montaa myötäelämisen sanaa häneltä nähdyt. Päinvastoin arvostelua ja erinimimerkein loukkauksia. Toisinaan hän sanoo pitävänsä tätä hupipalstana.
        Oletko muuten huomannut että harva täällä enää puhuu omista asioistaa koska Lissu asiokseen alkaa torbeeroimaan aloitusta. LoPultahan siinä käy että puhutaan ihan eriasioista. Toi oli muuten tuo kuolevan miehen uuden vaimon kertomus esimerkkis siitä.


      • hävitön kuvatus
        Myöeläminen kirjoitti:

        Mielestäni pitää jotkut kirjoitukset jättää omaan arvoonsa ja jos kokee ne joksikin Lissu jutuiksi.

        On aivan turhaa käydä täällä minkäänlaista sananvaihtoa toisen kanssa, jos se saa ärsyyntymään. Se jatkuu ja jatkuu ja mikään ei kuitenkaan muutu ei omalla eikä kirjoittajan kohdalla, koska yhteyttä ei synny ja kumpikaan ei koe saavansa siitä muuta kuin ärtymystä aina vain pahempiin solvauksiin.

        Pitää osata vaieta, vaikka ei olisikaan samaa mieltä ja kun täällä ihmiset eivät edes tunne toisiaan sitä suuremmalla syyllä. Omakohtaisiksi asioita ei pidä suoraan kokea kenenkään. Yhtäläisyyksiä omaan kohtaloon voi olla, sille ei voi mitään.

        Monet kirjoittavat elävät vaikeaa vaihetta elämässään ja silloin kirjoittavat sellaista, jota eivät muussa tilanteessa kirjoittaisi, joten ei mollata niitäkään, heillä voi olla hyvinkin rankkaa.
        Myötäelää voinee niinkin, että ei ole samaa mieltä, voi kertoa vaikka miten on itse selvinnyt ja yrittää jättää senkin ilman yksityiskohtia.

        Sitä myötäelämistä moni tarvitsee ja jonkin hyvän sanan, jotta jaksaa eteenpäin.

        MYÖeläminen. Vai tarvitset sinä vielä jokin hyvän sanan että saat keetuilla muille. Nautit tuosta nuoren äidin itsemurhastakin ja vedit siitä omat likaiset johtopäätöksesi. Hävitön, tunteeton, narsistinen ihmisen kuvatus olet.


    • veeettuuun

      suksi lissu vaginaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1679
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1554
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1444
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1425
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1343
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1288
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    8. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1140
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    Aihe