kouvolalaiset hei

tyttö9kuus

Haluisin jotain tietoo kouvolasta, millasta on asua ? Missä kaupungin osassa edullista asua ? Missä ns. Rapatut alueet ? Jotain tietoo ois kiva saada myös palveluista, esim millasia kylpylöitä (jos on), kirjasto ?, onko nää kuin kaukana keskustasta ? Millaset hotelli, ravintola palvelut ? Oon valmistumassa just kyseiselle alalle. Oon siis tässä pähkäilly muuttoa kouvolaan etelä-savosta. Ikään ku uutta elämää alottamaan. Jotenki vaan muutamalla käynti kerralla oon tykästyny teiän kaupunkiin :) en kaipaa asiattomia kommentteja. Ja toki otan kouvolasta enemmän selvää muualtakin, mut haluaisin myös näin kuulla millasta siellä

9

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JussiAA

      Keskustan alue on ehkä paras. Kaikki tarpeellinen lähellä. Säästöä tuo tuo liikkuminen. Tosin ihan keskustassa se asuminen ei ole edullista.

      Jos auto käytettävissä, niin rauhallista seutua on taajama-alueen ulkopuoliset alueet, esim. Korian sekä Valkealan rivi-ja omakotialueet sekä Vahteron seutu.
      (omat kokemukset).

      Toisaalta riippuu, millaista asuntoa itsellesi haet (vuokra/omaa, kerros/rivi/omak).
      Kirjastot on tällä hetkellä kaikissa isommissa taajama-alueissa.
      Ravintoloita ja hotelleja löytyy ihan sopivasti. Vaakuna ja Cumulus, niistä ehkä parhaimmat.
      Liikuntamahdollisuudet on ihan hyvät ja monipuoliset, niin sisällä kuin ulkonakin. Urheilusta jos tykkää, niin katsottavaakin riittää.
      Jos tykkää retkeillä ja nauttia luonnon rauhasti tai maaseudun idyllistä niin sitäkin löytyy.
      Tykkimäen hyvimuisto vesipuistoineen on ihan loistava.
      Junalla pääsee suuntaan, jos toiseen.

      Tervetuloa vaan Kouvolaan, itsekin olen muuttanut reilu 5 vuotta sitten tänne.

      • tyttö9kuus

        Kiitos vastauksesta :) juu siis vuokralle.. ja ite nään ton niiiin hyvänä asiana että junalla just pääsee mihi suuntaa vaa. Eiköhä asiat järjesty ja ens kesänä hilaan kamppeeni sinne


    • Onko pakko?

      Onko siis pakko muuttaa kouvolaan?
      Käyppä esim. Lahdessa, Lappeenrannassa, Kotkassa tai vaikka Heinolassa.
      Kyllä on ihan eriluokan asumis viihtyvyys. Jos ei ole pakko kouvolaan muuttaa. Menisin mielummin lähi kaupungeista johonkin noihin.
      Ja kesällä aivan ihania paikkoja. Verrattuna kouvolaan.
      En nyt menisi Kouvolassa keskustaan asumaan. edullisia ja paljon vaihtoehtoja hiukka laidemmassa.

    • Esko paska

      Kouvola on erittäin rauhaton ja väkivaltainen kaupunki.

      • tilastotietäjä2014

        kouvola oli suomen 3. turvallisin kaupunki viime vuonna että siinä sinulle vaarallisuutta. Älä jauha sontaa julkisella paikalla.


    • mainettaan parempi

      Tervetuloa vaan Kouvolaan! Itse asun Valkealan kirkonkylässä, palvelut ja koulut kävelymatkan päässä ja mahtavat ulkoilumahdollisuudet (täällä pääsee jopa hiihtämään, siis nyt jo)! Bussilla pääsee keskustaan, jos ei omaa autoa ole. Kyl mie suosittelen. Poliitikot tietty tappelevat, mutta niin se on joka paikassa...

      • tyttö9kuus

        Joo enmä kuuntele pelkkiä puheita :) pakkohan se on tulla edes sitte koittamaan. Luulen kyllä että sinne myös jään.


    • ei kouvolalle

      en suosittele, sossutanttoja, viranomaisia, k-päitä, räkäsakkia, täysiä mulkeroja täynnä koko kaupunki ja tylsä huom TYLSÄ!

      muuta maalle.

    • hah!

      "Älä jauha sontaa julkisella paikalla."

      tämäkö julkinen ? hahhah!
      pelkkä puhelinliittymällä toimiva luuppi jossa jauhaa idiootit p_skaa!

      toki se on selvää että valtio seuraa kyllä näitäkin teininakki pystyssä ettei vaan kukaan sano mitään liian uhkaavaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe