Lääkkeen aloitus

Toiveikas10

Miten kauan kestäneet lääkkeen aloitusoireet ja millaisia oireita ollut ja lievittyykö edes hieman muutaman päivän päästä aloittamisesta. Itselläni päänsärkyä, pistelyä, ripulia ja paniikkioireet pahentuneet. Sinnittelin puolivuotta ilman lääkkeitä mutta ei tällainen jatkuva taistelu ole elämää! Paniikit vaan paheni joten nyt pakko kestää nää oireet... Joten tarvin nyt tietoa... En kritiikkiä ettei kannata aloittaa ja pitäis selvitä ilman sillä ilman jo olen todellakin yrittänyt !!!

29

1657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valintojen maailma

      Ajattelit sitten, että perustelet itsellesi huumeiden käyttöä sillä, että et jaksa ratkoa ongelmiasi oikeasti? Aivovaurioiden ottaminen tuskin parantaa tilannettasi. Tietenkin sinun päätös. Kroppasi huutaa apua pyytäen lopettamaan. Kunnioittakaamme silti jokaisen omaa tahtoa.

      • toiveikas10

        Just tätä tarkoitin... Ei kukaan ala syömään lääkkeitä huvikseen!!! Mutta jos sydän lyö muutaman kerran päivässä 150 kertaa minuutissa niin onhan se niin että ei se pidemmänpäälle sydämmelle hyväksi ole! Eikä tässä ole tarkoitus vuosikymmeniä lääkkeitä syödä ja en todellakaan helpoin päätöksin tähän ryhtynyt... lääkevastainen kun olen muutenkin! Totta on että asiat pitää saada järjästykseen... aina niitä vaan ei laiteta tosta vain ja kaikki myös ei aina johdu itsestä! Siis nyt toivoisin kommentteja ihmisiltä jotka oikeasti ymmärtää tilanteen!


      • valintojen maailma
        toiveikas10 kirjoitti:

        Just tätä tarkoitin... Ei kukaan ala syömään lääkkeitä huvikseen!!! Mutta jos sydän lyö muutaman kerran päivässä 150 kertaa minuutissa niin onhan se niin että ei se pidemmänpäälle sydämmelle hyväksi ole! Eikä tässä ole tarkoitus vuosikymmeniä lääkkeitä syödä ja en todellakaan helpoin päätöksin tähän ryhtynyt... lääkevastainen kun olen muutenkin! Totta on että asiat pitää saada järjästykseen... aina niitä vaan ei laiteta tosta vain ja kaikki myös ei aina johdu itsestä! Siis nyt toivoisin kommentteja ihmisiltä jotka oikeasti ymmärtää tilanteen!

        Pumppaa huumeita sitten. Vaikka kyseenalaistankin valitsemasi tavan ratkaista asioita en ole sen kieltämisen kannalla. Jokainen ottakoon omat riskinsä omalla terveydellään. Sinun elämäsi, ei minun, ei kenenkään muunkaan päättää. Lääkevastaisuus ei välttämättä ole se järkevin asenne, mutta kriittisyys ja tietämys erityisesti psykiatriassa käytettäviä "lääkkeitä" kohtaan voi pelastaa terveyden.


      • Anonyymi
        toiveikas10 kirjoitti:

        Just tätä tarkoitin... Ei kukaan ala syömään lääkkeitä huvikseen!!! Mutta jos sydän lyö muutaman kerran päivässä 150 kertaa minuutissa niin onhan se niin että ei se pidemmänpäälle sydämmelle hyväksi ole! Eikä tässä ole tarkoitus vuosikymmeniä lääkkeitä syödä ja en todellakaan helpoin päätöksin tähän ryhtynyt... lääkevastainen kun olen muutenkin! Totta on että asiat pitää saada järjästykseen... aina niitä vaan ei laiteta tosta vain ja kaikki myös ei aina johdu itsestä! Siis nyt toivoisin kommentteja ihmisiltä jotka oikeasti ymmärtää tilanteen!

        Helpointa,kun tekee asunnostaan mahdollisimman selkeän .

        Tosin se on skitsofreenikon näkemys mutta kun puhuttaa niin sekoaa välillä kämppäkin.

        Lääkkeitä ei syödä huvikseen ja tasaamiseen menee yleensä monta vuotta jotta elimistö ennättää ymmärtää että ruokahalukin voi muuttua,kelit vaikuttaa,läheisten suhtautuminen.

        On väärin koittaa tutustua ihmiseen jos oma mieli on jatkuvasti kaaoksessa.


        Naapuritkin ovat joskus pahasta,vaikka varmaan silmistä näkevät monenlaista.

        Utelias kun olen,tosin se on vähentynyt koska kohtasin tuon naapurin naisen joka kyselee,kai hyvyyttään vaan jos näkee ettei kaikki ole ulkoisesti kunnossa.

        Naapurit tietää että oon kokenu monia asioita.

        Ne kysyy tai sanoo sen mulle ääneen. Vastaan jos jaksan.

        Mutta ikäerot,elämäntilanne ja vuoden kierrot vaikeuttaa tutustumista


    • Artsi7

      Masennuslääke alkaa vaikuttaan heti, mut vaikutuksen huomaa 1-4 viikon aikana. Aloittaisin opamoxilla joka tehoo heti ja kun masennuslääke alkaa vaikuttamaan lopettaisin opamoxin.

      • Toiveikas10

        Kiitti Artsi7. Onko tietoa mikä lääke ei aiheuttaisi kovia päänsärkyjä ? Mulla muutenkin migreeniä ja nyt muutaman päivää aloituksesta todella kova päänsärky joten pakko vaihtaa lääke.


    • Artsi7

      Citalopramilla meinas pää räjähtää. Venlafaxilla ei oikeestaan ongelmia ollut. 37,5 mg viikko jonka jälken 75 mg. Jos sivuoiret pahoja, vaihda melko nopeesti merkkiä.

      Siis luonnonkeinot käyttöön ja tarvittaessa masennuslääke lisäksi.

      • Anonyymi

        Venlafaxin on hyvä lääke. 150mg päivässä


    • levotonpaniikki

      Olis kiva lukea, mitkä lääkeet sitten on auttaneet! Tai muut keinot, jos ei lääkkeet tepsi :/

      Ite alotin 3 viko sitten Cipralexin, ja eka viikko oli päänsärkyä, haukottelua, pahoinvointia,
      ne on lieventyneet, mutta tilalle on tullut uusia oireita - vapinaa, levottomuutta, keskittymiskyky entisestään kadonnut, hyperventiloin ilman kummempaa syytä, aamulla vaikea nousta ylös, mutta illalla ei saa unta, heräilen öisin mutta en saa unta mutta liian väsynyt nousemaankaan.

      Paniikkihäiriö johon piti auttaa, on vaan pahentunut - yritin välttää niitä tilanteita joissa yleensä iskee nuo ekat viikot mutta nyt iski bussissa paniikki ja oli pakko jäädä pois ennen aikoja. Ei pelkoa, että lääke lihottais kun ei oo ruokahalua ja vaikka oliskin niin ei uskalla käydä kaupassa, paniikki iskee jo matkalla sinne.

      Ja pahin on se, että en pysty soittamaan lääkäriin yritän vaan sinnitellä ens viikon kontrollikäyntiin toivottavasti vaan levottomuus ei lisäänny kun hypin kohta seinille, yritän purkaa levottomuutta liikuntaan ja ärsyttää kun ei saa mitään fiksua aikaan.

      • Habbbokala

        Kokemasi oireet ovat ihan tuttu reaktio essitalopraamista kuin muistakin SSRI-luokan aineista. Tunnetusti vahingoittavat myös tuota kognitiivista kyvykkyyttä, josta seuraa mm. muisti- ja keskittymisvaikeuksia. Uniongelmat ovat myös tunnettu seuraus, koska serotoniini on tärkeä osa normaalia unirythmi- ja muita uneen liittyviä aivotoimintoja ja SSRI:t tunnetusti sotkevat mm. normaalia serotoniinitoimintaan aivoissa.


    • artsi7

      Cipralex taitaa olla sama kuin Citalopram. Mulle kävi samanlailla Citalon kanssa ja oli pakko vaihtaa. Vaihda vaikka Venlafaxiin.

      Paras tulos tulee: hikiliikunta, jooga, ruokavalio, sos.kanssakäyminen ja muut mukavat harrastukset jotka vie ajatukset muualle. Jos nämä eivät riitä, terapia ja masennuslääke lisäksi. Ja toki syitä ahdistukseen on selviteltävä.

      • Habbbokala

        Cipralex on essitalopraamia (S-sitalopraamia), kun taas esimerkiksi Cipramil on sitalopraamia. Ovat periaatteessa samaa vaikuttavaa ainetta, mutta essitalopraamissa on nimensä mukaisesti vain sitalopraamin S-enantiomeeri.


      • Habbbokala kirjoitti:

        Cipralex on essitalopraamia (S-sitalopraamia), kun taas esimerkiksi Cipramil on sitalopraamia. Ovat periaatteessa samaa vaikuttavaa ainetta, mutta essitalopraamissa on nimensä mukaisesti vain sitalopraamin S-enantiomeeri.

        Näin se kai menee. Itse en ole kokeillut muutakun 1-2kk. Ei auttanu, mutta olo oli helvetillinen alussa. Onneks sain sitten bensot. Ja muita hyviä lääkkeitä.
        Se annoksella 100mg.
        Olen kokeillut SSRI lääkkeistä Seronil, cipramil, cipralex, seronil joista viimimeksi Sertalin 100mg, pysy siinä, enneko joku lääkäri toisin sanoo.

        sertalinia on mielestäni toiminut hyvin.

        Mielistäni toiminein on ollut sertralin SSRI lääke, Ei vissiin muut ei auta yhtä hyvin. Lääkitys on aloitettu osastolla.

        Itselle ei tullu noista paljon kokemusta, mutta täytyy sanoa, että ihmisen pitäisi tehdä muutenkin muuta, kun eristäytyä kämpäänsä.

        Mutta mutta. meidän tarvitsee saada työttömille tai sairaeillien mahdollinen tuilla toimeen ilmanen heihidän työttömääden


    • On muuten heltvetin h
      hyväolo, kun vetää sen 05g piriä ränniin niin se on helvetin kivaa, . Usein tulee vaan lähteä baariin. vähän nuppua lisäks ja muutama benso alle. Mutta kukalla ja bensoilla renrtoilla rauhassa.

      • No vitsitsit vitsinä. laitoitoin viestiä ihan masentuneille. Itse olen kyllä kokeillutkin 2 kertaa piriä 0,5g suonensisäisesti ja nekun kautta sellaset 10v/alle 1-3kk. No nyt olen olen käyttänyt jos joku tarjoaa. mutta ihan nokkaan tai oraalisesti. Eli ei ränniin. Mun mielestä hihaan vedolla ei oo muuta vaikutusta, kun se, että menee nopeammin päähän.


    • artsi7

      Narkkaleilla lentotunnit jäävät lyhyiksi. Kaikki mikä menee ylos tulee myös alas ja syvälle. Elimistöö ei pysty huiaan aineilla.

      • Toiveikas10

        Heippa kaikille! Hyvä että kerrotte omista kokemuksistanne. Olen kaivannutkin tänne kokemuksia kaikesta ajatuksista ja kokemuksista miten yleensäkin tunnette olonne tästä sairaudesta. Itseäni ärsyttää se miksei pysty liikkumaan esim. Kaupassa katsellen rauhasta mitä ostaisin ilman ettei paniikki istu olkapäällä... Siispä kaupassakäynti onkin ravaamista äkkiä kaupanläpi kaapaten kärryyn mitä tarvii ja voi kauhistus jos kassajono on pitkä. Siinä sitten yrittää keskittyä hengittämiseen ja toivoa ettei pyörry. Jos kotona iskee paniikki niin sen jälkeen pääsee itku ja ajattelee miksei pysty normaaliin elämään ja että haluan jo elämäni takas! No nyt lääkkeistä... Kovan päänsäryn takia lääke lopetettiin. Mulla tässä ollut just käsileikkaus ja hermosäryt yhä päällä joten jouduin aloittamaan lyrican kolmeksi viikoksi joten sen jälkeen vasta pääsen kokeilemaan cymbalta nimistä lääkettä. Kuulemma myös tästä lyricasta saattaa olla hieman apua paniikkiin samalla. Nyt siis sinnittelen opamoksin turvin jos olo on paha. Tsemppiä kaikille ja kirjoitelkaa kaikesta sillä siitäkin apua monelle ja se tunne kun lukee ettei ole yksin ja on ihmisiä jotka ymmärtävät! :)


      • 88888888888888888888
        Toiveikas10 kirjoitti:

        Heippa kaikille! Hyvä että kerrotte omista kokemuksistanne. Olen kaivannutkin tänne kokemuksia kaikesta ajatuksista ja kokemuksista miten yleensäkin tunnette olonne tästä sairaudesta. Itseäni ärsyttää se miksei pysty liikkumaan esim. Kaupassa katsellen rauhasta mitä ostaisin ilman ettei paniikki istu olkapäällä... Siispä kaupassakäynti onkin ravaamista äkkiä kaupanläpi kaapaten kärryyn mitä tarvii ja voi kauhistus jos kassajono on pitkä. Siinä sitten yrittää keskittyä hengittämiseen ja toivoa ettei pyörry. Jos kotona iskee paniikki niin sen jälkeen pääsee itku ja ajattelee miksei pysty normaaliin elämään ja että haluan jo elämäni takas! No nyt lääkkeistä... Kovan päänsäryn takia lääke lopetettiin. Mulla tässä ollut just käsileikkaus ja hermosäryt yhä päällä joten jouduin aloittamaan lyrican kolmeksi viikoksi joten sen jälkeen vasta pääsen kokeilemaan cymbalta nimistä lääkettä. Kuulemma myös tästä lyricasta saattaa olla hieman apua paniikkiin samalla. Nyt siis sinnittelen opamoksin turvin jos olo on paha. Tsemppiä kaikille ja kirjoitelkaa kaikesta sillä siitäkin apua monelle ja se tunne kun lukee ettei ole yksin ja on ihmisiä jotka ymmärtävät! :)

        Duloksetiini onkin sitten jo taas astetta kovempi aine.


      • Toiveikas10
        88888888888888888888 kirjoitti:

        Duloksetiini onkin sitten jo taas astetta kovempi aine.

        Onko kokemuksia kenelläkään cymbalta lääkkeestä? Vai olisiko parempi vaihtoehto esim tuo fenlafax ensin kokeilla?


      • 3+12
        Toiveikas10 kirjoitti:

        Onko kokemuksia kenelläkään cymbalta lääkkeestä? Vai olisiko parempi vaihtoehto esim tuo fenlafax ensin kokeilla?

        En ottaisi kumpaakaan. Ovat erittäin voimakkaita ja sitä kautta haitallisia aivoje terveydelle. Sinä tietenkin saat päättää omasta puolestasi ja kannat vastuun ja seuraamukset päätöksistäsi.


      • artsi7
        3+12 kirjoitti:

        En ottaisi kumpaakaan. Ovat erittäin voimakkaita ja sitä kautta haitallisia aivoje terveydelle. Sinä tietenkin saat päättää omasta puolestasi ja kannat vastuun ja seuraamukset päätöksistäsi.

        Määrästähän se riippuu kuinka voimakasta lääke on. Ja onhan niitä tutkittu miljoonia potilasvuosia pelkästään Suomessa.


    • artsi7

      Katso 'Cymbalta keskustelu'. Kokeile Venlaa ja aloita 37,5 mg viikko jonka jälkeen 75 mg. Jos ei tule pahoja sivuoireita, se todennäköisesti sopii sinulle. Huomaat sen viikossa. Mulle se sopi, mut ihmiset on yksilöitä. Yöunet on hyviä ja positiivisia.

      Koeta kuitenkin ensin luonnonkeinot!

      • Toiveikas10

        Parhaani koiran. Liikuntaa vaan haittaa nää leikkauksen jälkeiset kovat hermokivut, mutta toivottavasti lyrica auttaa niihin. Varmasti myös siksi mulle cymbalta seuraavaksi haluttaisiin kokeilla kun siitä myös apua leikkauksen jälkeisiin kipuihin. Mulla aikaa siis kolmeviikkoa ottaa selvää ja miettiä vaihtoehtoja joten kaikki vinkit tervetulleita. Töihin en vielä hetkeen pääse joten onneksi en joudu lääkkeitä siellä kokeilemaan.


      • Toiveikas10
        Toiveikas10 kirjoitti:

        Parhaani koiran. Liikuntaa vaan haittaa nää leikkauksen jälkeiset kovat hermokivut, mutta toivottavasti lyrica auttaa niihin. Varmasti myös siksi mulle cymbalta seuraavaksi haluttaisiin kokeilla kun siitä myös apua leikkauksen jälkeisiin kipuihin. Mulla aikaa siis kolmeviikkoa ottaa selvää ja miettiä vaihtoehtoja joten kaikki vinkit tervetulleita. Töihin en vielä hetkeen pääse joten onneksi en joudu lääkkeitä siellä kokeilemaan.

        No nyt haettu luontaistuotekaupasta satsi e-epaa ja karnosiinia ja b-vitamiinia ja ubicapsia. E-epa sisältää D-vitamiinia ja carnosin e-vitamiinia ja sinkkiä myös. Jos näillä kivut ja paniikki ei helpota kuulemma on paniikkiin myös homeopaattisia lääkkeitä jolla saatu kuulemma hyviä tuloksia. Ei tää näinkään halvaksi kyllä tule mut koitetaan nyt!


      • artsi7
        Toiveikas10 kirjoitti:

        No nyt haettu luontaistuotekaupasta satsi e-epaa ja karnosiinia ja b-vitamiinia ja ubicapsia. E-epa sisältää D-vitamiinia ja carnosin e-vitamiinia ja sinkkiä myös. Jos näillä kivut ja paniikki ei helpota kuulemma on paniikkiin myös homeopaattisia lääkkeitä jolla saatu kuulemma hyviä tuloksia. Ei tää näinkään halvaksi kyllä tule mut koitetaan nyt!

        Riippuu paniikin tasosta. Kokeilin kaikki luontaistuotteet, mutta eivät auttaneet. Lieviin tapauksiin saattavat auttaa. Ylipäätään kaikki mikä rauhoittaa on hyvä. Joogata kannattaa joka tapauksessa. Koviin paniikkikohtauksiin Opamox on toimiva. Mielellään ei jokapäiväiseen käyttöön.


      • Toiveikas10
        artsi7 kirjoitti:

        Riippuu paniikin tasosta. Kokeilin kaikki luontaistuotteet, mutta eivät auttaneet. Lieviin tapauksiin saattavat auttaa. Ylipäätään kaikki mikä rauhoittaa on hyvä. Joogata kannattaa joka tapauksessa. Koviin paniikkikohtauksiin Opamox on toimiva. Mielellään ei jokapäiväiseen käyttöön.

        Aion kyllä aloittaa lääkityksen kunhan luvan siihen saan. Haittaa se mun elämää niin paljon. Yritän näillä vaan edesauttaa jaksamistani siihen asti vaikka tiedän että ei nämäkään heti tehoa mutta jos toimisivat apuna sivussa. Lyricasta kun ei tunnu apua olevan noihin käden hermokipuihin niin ajattelin jos pääsisin aikaistamaan paniikkilääkkeen aloittamista. Paniikkihäiriö kun tuntuu pahentavan hermokipuja ja toisinpäin. Sais edes jomman kumman aisoihin!


    • Anonyymi

      minulla on vaikeuksia pysytellä paikallaan. rivatril auttaa siihen. ilman sitä en varmaan kykenisi edes tätä tekstiä kirjoittamaa. piristävä lääke tämä duloksetiini.

      ps. mielestäni paras ahdistuslääke on rivatril. ainoa bentso joka sopii miul pitkäaikaseen käyttöön. syöny kohta kymmenen vuotta ja yhä toimii. bullshittiä että teho katoaisi bentsoista... minulle ei ainakaan ole niin käynyt

    • Anonyymi

      21 vrk kesti Venlafaksiinin aloitusoireet, tosin silloin aloitettiin myös Kerlon 20mg ja pulssi tippui 137:stä 55:een jo 20 tunnissa, tarvittaessa Diapamia 10mg. Siitä on nyt
      11 vuotta ja edelleen toimii.

    • Anonyymi

      Citalopram ja Lyrica. Pari viikkoa kestää, kun ne rupee auttamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe